Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
Lake Idro
Η λίμνη Idro βρίσκεται στους πρόποδες των Άλπεων και είναι και αυτή παγετωνικής προέλευσης. Είναι η ψηλότερη από τις προαλπικές λίμνες της Λομβαρδίας και τροφοδοτείται από το ποταμό Chiese. Το όνομα της προέρχεται από ένα θρυλικό τέρας (Idra) που υποτίθεται ότι ζούσε εκεί….πολύ γουστάρω λαογραφία!
Στη συνέχεια του δρόμου μας και λίγο πριν φτάσουμε στη λίμνη Idro, που ήταν η επόμενη στάση μας, άρχισε να βρέχει: "όχι πάλι" με ένα στόμα μια φωνή και οι δύο!...
Όταν ξεκινήσαμε να κατεβαίνουμε το βουνό η βροχή έγινε ψιχάλα και εμφανίστηκε μπροστά μας η λίμνη. Είχαμε φτάσει στο νότιο τμήμα της λίμνης και η θέα από το σημείο που κάναμε στάση ήταν πανέμορφη! Αλλά τα καλύτερα μας τα φύλαγε για μετά η λίμνη
Όση ώρα κατεβαίναμε εγώ είχα ανοίξει εφαρμογές και έψαχνα που θα φάμε. Μόλις φτάσαμε κάτω σταματήσαμε στη Trattoria Alla Grotta. Παρκάραμε απέναντι ελεύθερα και μπήκαμε μέσα. Ο χώρος περιποιημένος και υπήρχε μία μεγάλη παρέα που έτρωγε. Το καλύτερο απ’ όλα όμως είναι ότι η τρατορία βρίσκεται δίπλα στη λίμνη και η θέα όταν τρως είναι ανάλογη…Έχεις πιάτο όλη τη λίμνη! Το περιβάλλον ήταν ιδανικό για μία στάση ξεκούρασης και φαγητού! Η απογοήτευση όμως δεν άργησε να έρθει, καθώς η ώρα ήταν 14:15 και μόλις μπήκαμε μας ενημέρωσαν ότι η κουζίνα τους έχει κλείσει….
Το ότι κλείνει η κουζίνα των περισσότερων εστιατορίων μετά τις 14:00 στην Ιταλία το γνωρίζω. Το πρόβλημα μας, όμως, είναι ότι είμαστε μαθημένοι να τρώμε από τις 14:00 και μετά….Ήταν κάτι που γενικά μας δυσκόλεψε κατά την διάρκεια αυτού του ταξιδιού και επειδή το ήξερα είχα μεριμνήσει! Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι προμηθεύτηκα διάφορα καλούδια, χρήσιμα για αυτές τις περιπτώσεις που δεν θα βρίσκαμε φαγητό. Στην αρχή ο bro γκρίνιαζε για το που θα τα βάλουμε, και ότι δεν χωράνε, και θα φαίνονται όταν παρκάρουμε, και και και….
Τελικά τα πήραμε και εκείνη τη στιγμή τα είχε ανοίξει και διάλεγε τι θα φάει! Μόνο η γκρίνια του έμεινε…
Συνεχίσαμε κατά μήκος της λίμνης με κατεύθυνση το Anfo και το ομώνυμο κάστρο , το οποίο βρίσκεται ψηλά στη πλαγιά του βουνού Censo και θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ναπολαιόντια φρούρια της Ιταλίας! Η τοποθεσία του το καθιστά ιδανικό για βόλτα και όμορφες φωτογραφίες, αλλά δυστυχώς δεν ήταν ανοιχτό. Σταματήσαμε στην είσοδο του για λίγο, αλλά γρήγορα συνεχίσαμε μιας και η βροχή έκανε πάλι την εμφάνισή της…
Στο βόρειο τμήμα της λίμνης βρίσκεται το Ponte Caffaro. Στις όχθες του έχει κάποια κάμπινγκ και καθώς είχαμε χρόνο πλέον πήγαμε μία βόλτα να δούμε τη περιοχή. Όταν φτάσαμε στο πρώτο κάμπινγκ ο bro συνέχισε το φαγητό του στο αυτοκίνητο και εγώ μπήκα να κάνω μια βόλτα. Στην είσοδο με σταμάτησαν (καλό αυτό) και αφού τους εξήγησα τι ήθελα να κάνω μου επέτρεψαν την είσοδο για λίγη ώρα όμως μόνο. Τους ευχαρίστησα και συνέχισα. Η βροχή είχε σταματήσει και ο ήλιος έκανε μετά από αρκετή ώρα πάλι την εμφάνισή του. Περπάτησα ανάμεσα απο τροχοβίλες και αυτοκινούμενα μέχρι να φτάσω στην όχθη της λίμνης. Η τοποθεσία ήταν πάρα πολύ ωραία, αλλά είχα μία απορία…δεν τους τρώνε τα κουνούπια εδώ;;;…
Πριν πάρουμε τα όρη και τα βουνά ξανά μέσω του SP669, μπήκα και στα τοπικά νεκροταφεία που ήταν εκεί δίπλα, να δω πως είναι, γιατί μέχρι τότε δεν είχα μπει ποτέ σε ιταλικά νεκροταφεία….Μεγάλη παράλειψη για τα δικά μου δεδομένα!
Όταν φτάσαμε αρκετά ψηλά στο βουνό σταματήσαμε για να θαυμάσουμε τη καλύτερη εικόνα που θα μπορούσε να μας χαρίσει ποτέ η λίμνη…
Bagolino
Αφήσαμε πίσω μας τη λίμνη Idro και συνεχίσαμε στη ορεινή διαδρομή μέχρι να συναντήσουμε το Bagolino, ένα ορεινό οικισμό γνωστό για το τυρί που ονομάζεται Bagòss. Πρόκειται για ένα σκληρό τυρί, που το χαρακτηριστικό του είναι το σαφράν! Όσοι είστε των τυριών φαντάζομαι το ξέρετε. Εγώ πάλι ούτε που το ‘χα ματακούσει…αλλά τελικά το έφαγα μετά από λίγο καιρό στο Μιλάνο.
Val Camonica & Breno
Στη συνέχεια του ταξιδιού μας θα μπαίναμε στη Val Camonica. Πρόκειται για μία πο τις μεγαλύτερες κοιλάδες των κεντρικών Άλπεων, που εκτείνεται 90 χιλιόμετρα κατά μήκος του ποταμού Oglio, ξεκινώντας από τη περιοχή Pisogne στη λίμνη Iseo μέχρι βόρεια στο πέρασμα Tonale. Ο βασικός οικισμός της κοιλάδα είναι το Breno και θα ήταν ο οικισμός που θα μας φιλοξενούσε για το αποψινό βράδυ. Η κοιλάδα είναι, επίσης, γνωστή για τα χωριά της και το αρχαιολογικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνει με τα προϊστορικά λαξεύματα.
Για να φτάσουμε εκεί συνεχίσαμε στον SP669, ο οποίος περνάει από βουκολικά μέρη, με τρεχούμενα νερά, δάση, φάρμες, αλπικά τοπία και φυσικά αγελαδίτσες, ποοοοοολλές αγελαδίτσες Bruno-Alpina! Guest star τα γαϊδουράκια
Ώσπου φτάσαμε στα σύνορα της κοιλάδας Camonica, στο καταφύγιο Passo Crocedomini. Από εκεί είχαμε θέα τα βουνά που πλαισιώνουν τη κοιλάδα και καθώς κατεβαίναμε βλέπαμε και τους οικισμούς της!
Αυτό που ξεχωρίζει στο Breno είναι το κάστρο του. Κατά το Μεσαίωνα είχε δύο πύργους, ο ένας ανήκε στην οικογένεια των Guelph Ronchi και ο άλλος στην οικογένεια Ghibelline Alberzoni, ενώ επι Ενετοκρατίας ήταν έδρα της Κοινότητας Val Camonica.
Φτάσαμε στο κατάλυμα μας, το Hotel Giardino , (65€/βραδιά με πρωινό). Το δωμάτιο που μας έδωσαν είχε ένα ατού για μένα, άνοιγες το παράθυρο και είχες φάτσα κάρτα το κάστρο! Θέα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μου!!! Σήμερα το κάστρο έχει μόνο τον ένα του πύργο, αλλά αυτό δεν μείωνε καθόλου για μένα τη γοητεία του…
Ξαπλώσαμε ένα μισάωρο να ξαποστάσουμε και μετά ετοιμαστήκαμε για την απογευματινή μας βόλτα. Το μενού είχε πάλι υδάτινο στοιχείο, τη λίμνη Iseo! Κάναμε πρώτα μια στάση στο Breno για να βάλουμε βενζίνη και φύγαμε για τη λίμνη.
Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
Η λίμνη Iseo, γνωστή και ως Sebino, είναι η τέταρτη μεγαλύτερη λίμνη στη Λομβαρδία και τροφοδοτείται από το ποταμό Oglio. Η λίμνη διατηρεί το φυσικό της περιβάλλον, με τα καταπράσινα βουνά που τη περιβάλλουν. Υπάρχουν μεσαιωνικοί οικισμοί γύρω από τη λίμνη, όπως το Iseo και το Sarnico, που δεν είδαμε γιατί δεν χωρούσε και το νότιο κομμάτι της λίμνης στο ταξίδι…
---
Το πρώτο σημείο που είδαμε ήταν το Pisogne.
Μετά από τις βροχές, το τελείωμα της σημερινής ημέρας μας επιφύλαξε ένα ηλιόλουστο απόγευμα! Είχαμε σκοπό να κάνουμε μόνο βόλτα εδώ και να δούμε ένα αξιοθέατο που είχα βάλει στο μάτι, αν το βρίσκαμε φυσικά ανοιχτό (τέτοια ώρα, τέτοια λόγια). Αφού διασχίσαμε την όμορφη πλατεία του οικισμού, συνεχίσαμε μέσα στα στενά της, ώσπου φτάσαμε στην άκρη σχεδόν του οικισμού, όπου και βρίσκεται η εκκλησία Santa Maria della Neve.
Η Santa Maria della Neve είναι μία ρωμαιοκαθολική εκκλησία που χτίστηκε στα τέλη του 15ου αι. Πριν το ταξίδι είχα διαβάσει ότι αυτό που έχει ενδιαφέρον σε αυτήν είναι οι νωπογραφίες της στο εσωτερικό και κυρίως αυτή που βρίσκεται στο θόλο του κεντρικού κλίτους και έχει φιλοτεχνηθεί από τον Girolamo Romanino, όπως και πολλές άλλες νωπογραφίες του ναού.
Τελικά τη βρήκαμε κλειστή, οπότε αρκεστήκαμε μόνο στο εξωτερικό της. Δίπλα από την εκκλησία έχει και γραφείο πληροφοριών.
Την επιστροφή στο αυτοκίνητο την κάναμε παραλίμνια. Δεν σταματήσαμε στη κεντρική πλατεία να πιούμε έναν καφέ, όπως θα έκανε κάθε νορμάλ άνθρωπος, αλλά όταν κάναμε τη βόλτα μας και θαυμάσαμε τα υπέροχα καρποσταλικά τοπία της λίμνης, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και ξαναπήραμε τα βουνά….
Η δεύτερη στάση στη λίμνη Iseo ήταν στο Cislano. Πρόκειται για ένα μικρό χωριό περίπου 165 κατοίκων και σε υψόμετρο 600μ. που φιλοξενεί μερικούς "μυστηριώδεις" φυσικούς σχηματισμούς βράχων, γνωστοί ως Piramide di Zone…Τέτοια διάβαζα εγώ πριν το ταξίδι, χωρίς να μπω να δω τι είναι (το είχα σαν ένα ακόμα δευτερεύον σημείο επίσκεψης και δεν το είχα ψάξει παραπάνω), και νόμιζα ότι θα δω πυραμίδες (!) και φυσικά αυτό έλεγα και στο bro: πάμε να βρούμε τις πυραμίδες
Η αλήθεια είναι ότι βρήκα το πάρκο ψάχνοντας πεζοπορικά μονοπάτια στη περιοχή και δεν είχα ασχοληθεί παραπάνω, οπότε και δεν είχα εικόνα του φυσικού φαινομένου. Ε, ας έχω και εγώ μια έκπληξη πχια! 
Φτάνουμε στο χωριό, παρκάρουμε και αρχίζουμε το ψάξιμο. Γρήγορα βρήκαμε το μονοπάτι που οδηγούσε στις "πυραμίδες" καθώς υπήρχαν σημάνσεις. "Κοίτα να δεις", μονολογώ, "που είναι οργανωμένη η φάση και θα δούμε κάτι καλό"...
Αυτοί οι παράξενοι σχηματισμοί είναι γνωστοί στη γεωλογία ως hoodoo. Συναντώνται σε όλο το κόσμο και οι πιο διάσημοι είναι στο φαράγγι Bryce της Γιούτα των ΗΠΑ. Αυτές οι "πυραμίδες", λοιπόν, που δεν ήταν και τόσο πυραμίδες τελικά...., σχηματίζονται με την πάροδο των αιώνων λόγω της φυσικής και της χημικής διάβρωσης του εδάφους.
Περπατούσαμε στο μονοπάτι έχοντας τη λίμνη σε πανοραμικό πλάνο. Το πάρκο δημιουργήθηκε το 1984 και καλύπτει μια έκταση 21 εκταρίων. Σε αυτό υπάρχει πεζοπορικό μονοπάτι, που από κάποιο σημείο και μετά γίνεται πιο δύσκολο και οδηγεί χαμηλά στους φυσικούς σχηματισμούς.
Εμείς ακολουθήσαμε το μονοπάτι μέχρι το σημείο που υπάρχει ένα άνοιγμα από το οποίο είναι ορατοί οι φυσικοί σχηματισμοί. Δεν κατεβήκαμε πιο χαμηλά, γιατί ανακαλύψαμε ότι είναι κάτι που είχαμε ξαναδεί και σίγουρα αυτό δεν ήταν πυραμίδες...
Αυτές είναι οι πυραμίδες που μου έλεγες;…
Ε, πυραμίδες τις γράφει! Να δες και τις ταμπέλες!
Έχουμε ξαναδεί τέτοια και δεν είναι πυραμίδες αυτά…
Δεν φταίω εγώ που οι ιταλοί είναι ευφάνταστοι…
Πάμε να φάμε τώρα!
---
Είχε αρχίσει να σουρουπώνει όταν φτάσαμε στο Lovere. Αρχικά κάναμε μια μικρή βόλτα στο λιμανάκι του και μετά βρήκαμε ένα εστιατόριο για να φάμε επιτέλους σαν άνθρωποι σήμερα…
Μας γυάλισε η Osteria Spirito Divino. Το φαγητό ήταν πεντανόστιμο και πήραμε και ένα κρασάκι ροζέ με καταγωγή από τις νότιες όχθες της λίμνης Garda, το Rosa dei Frati. Ήταν όλα τα λεφτά το κρασί, αλλά εγώ ήπια μόνο ένα ποτηράκι, γιατί οδηγούσα, ενώ έβλεπα τον bro να καταβροχθίζει το υπόλοιπο μπουκάλι προκλητικά μπροστά μου….
Ντροπήηηηηηηηηηηη!!!
Η σημερινή διαδρομή είναι σε δύο χάρτες, γιατί το κομμάτι από Bagolino μέχρι Breno, μέσω του SP669 και SP345, δεν με αφήνει να το σημειώσω…με πάει μέσω Λαμίας το google map!
.............zzzzzzzzzzz
Lake Idro
Η λίμνη Idro βρίσκεται στους πρόποδες των Άλπεων και είναι και αυτή παγετωνικής προέλευσης. Είναι η ψηλότερη από τις προαλπικές λίμνες της Λομβαρδίας και τροφοδοτείται από το ποταμό Chiese. Το όνομα της προέρχεται από ένα θρυλικό τέρας (Idra) που υποτίθεται ότι ζούσε εκεί….πολύ γουστάρω λαογραφία!

Στη συνέχεια του δρόμου μας και λίγο πριν φτάσουμε στη λίμνη Idro, που ήταν η επόμενη στάση μας, άρχισε να βρέχει: "όχι πάλι" με ένα στόμα μια φωνή και οι δύο!...


Όταν ξεκινήσαμε να κατεβαίνουμε το βουνό η βροχή έγινε ψιχάλα και εμφανίστηκε μπροστά μας η λίμνη. Είχαμε φτάσει στο νότιο τμήμα της λίμνης και η θέα από το σημείο που κάναμε στάση ήταν πανέμορφη! Αλλά τα καλύτερα μας τα φύλαγε για μετά η λίμνη

Όση ώρα κατεβαίναμε εγώ είχα ανοίξει εφαρμογές και έψαχνα που θα φάμε. Μόλις φτάσαμε κάτω σταματήσαμε στη Trattoria Alla Grotta. Παρκάραμε απέναντι ελεύθερα και μπήκαμε μέσα. Ο χώρος περιποιημένος και υπήρχε μία μεγάλη παρέα που έτρωγε. Το καλύτερο απ’ όλα όμως είναι ότι η τρατορία βρίσκεται δίπλα στη λίμνη και η θέα όταν τρως είναι ανάλογη…Έχεις πιάτο όλη τη λίμνη! Το περιβάλλον ήταν ιδανικό για μία στάση ξεκούρασης και φαγητού! Η απογοήτευση όμως δεν άργησε να έρθει, καθώς η ώρα ήταν 14:15 και μόλις μπήκαμε μας ενημέρωσαν ότι η κουζίνα τους έχει κλείσει….
Το ότι κλείνει η κουζίνα των περισσότερων εστιατορίων μετά τις 14:00 στην Ιταλία το γνωρίζω. Το πρόβλημα μας, όμως, είναι ότι είμαστε μαθημένοι να τρώμε από τις 14:00 και μετά….Ήταν κάτι που γενικά μας δυσκόλεψε κατά την διάρκεια αυτού του ταξιδιού και επειδή το ήξερα είχα μεριμνήσει! Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι προμηθεύτηκα διάφορα καλούδια, χρήσιμα για αυτές τις περιπτώσεις που δεν θα βρίσκαμε φαγητό. Στην αρχή ο bro γκρίνιαζε για το που θα τα βάλουμε, και ότι δεν χωράνε, και θα φαίνονται όταν παρκάρουμε, και και και….



Συνεχίσαμε κατά μήκος της λίμνης με κατεύθυνση το Anfo και το ομώνυμο κάστρο , το οποίο βρίσκεται ψηλά στη πλαγιά του βουνού Censo και θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ναπολαιόντια φρούρια της Ιταλίας! Η τοποθεσία του το καθιστά ιδανικό για βόλτα και όμορφες φωτογραφίες, αλλά δυστυχώς δεν ήταν ανοιχτό. Σταματήσαμε στην είσοδο του για λίγο, αλλά γρήγορα συνεχίσαμε μιας και η βροχή έκανε πάλι την εμφάνισή της…




Στο βόρειο τμήμα της λίμνης βρίσκεται το Ponte Caffaro. Στις όχθες του έχει κάποια κάμπινγκ και καθώς είχαμε χρόνο πλέον πήγαμε μία βόλτα να δούμε τη περιοχή. Όταν φτάσαμε στο πρώτο κάμπινγκ ο bro συνέχισε το φαγητό του στο αυτοκίνητο και εγώ μπήκα να κάνω μια βόλτα. Στην είσοδο με σταμάτησαν (καλό αυτό) και αφού τους εξήγησα τι ήθελα να κάνω μου επέτρεψαν την είσοδο για λίγη ώρα όμως μόνο. Τους ευχαρίστησα και συνέχισα. Η βροχή είχε σταματήσει και ο ήλιος έκανε μετά από αρκετή ώρα πάλι την εμφάνισή του. Περπάτησα ανάμεσα απο τροχοβίλες και αυτοκινούμενα μέχρι να φτάσω στην όχθη της λίμνης. Η τοποθεσία ήταν πάρα πολύ ωραία, αλλά είχα μία απορία…δεν τους τρώνε τα κουνούπια εδώ;;;…





Πριν πάρουμε τα όρη και τα βουνά ξανά μέσω του SP669, μπήκα και στα τοπικά νεκροταφεία που ήταν εκεί δίπλα, να δω πως είναι, γιατί μέχρι τότε δεν είχα μπει ποτέ σε ιταλικά νεκροταφεία….Μεγάλη παράλειψη για τα δικά μου δεδομένα!



Όταν φτάσαμε αρκετά ψηλά στο βουνό σταματήσαμε για να θαυμάσουμε τη καλύτερη εικόνα που θα μπορούσε να μας χαρίσει ποτέ η λίμνη…

Bagolino
Αφήσαμε πίσω μας τη λίμνη Idro και συνεχίσαμε στη ορεινή διαδρομή μέχρι να συναντήσουμε το Bagolino, ένα ορεινό οικισμό γνωστό για το τυρί που ονομάζεται Bagòss. Πρόκειται για ένα σκληρό τυρί, που το χαρακτηριστικό του είναι το σαφράν! Όσοι είστε των τυριών φαντάζομαι το ξέρετε. Εγώ πάλι ούτε που το ‘χα ματακούσει…αλλά τελικά το έφαγα μετά από λίγο καιρό στο Μιλάνο.





Val Camonica & Breno
Στη συνέχεια του ταξιδιού μας θα μπαίναμε στη Val Camonica. Πρόκειται για μία πο τις μεγαλύτερες κοιλάδες των κεντρικών Άλπεων, που εκτείνεται 90 χιλιόμετρα κατά μήκος του ποταμού Oglio, ξεκινώντας από τη περιοχή Pisogne στη λίμνη Iseo μέχρι βόρεια στο πέρασμα Tonale. Ο βασικός οικισμός της κοιλάδα είναι το Breno και θα ήταν ο οικισμός που θα μας φιλοξενούσε για το αποψινό βράδυ. Η κοιλάδα είναι, επίσης, γνωστή για τα χωριά της και το αρχαιολογικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνει με τα προϊστορικά λαξεύματα.

Για να φτάσουμε εκεί συνεχίσαμε στον SP669, ο οποίος περνάει από βουκολικά μέρη, με τρεχούμενα νερά, δάση, φάρμες, αλπικά τοπία και φυσικά αγελαδίτσες, ποοοοοολλές αγελαδίτσες Bruno-Alpina! Guest star τα γαϊδουράκια













Ώσπου φτάσαμε στα σύνορα της κοιλάδας Camonica, στο καταφύγιο Passo Crocedomini. Από εκεί είχαμε θέα τα βουνά που πλαισιώνουν τη κοιλάδα και καθώς κατεβαίναμε βλέπαμε και τους οικισμούς της!




Αυτό που ξεχωρίζει στο Breno είναι το κάστρο του. Κατά το Μεσαίωνα είχε δύο πύργους, ο ένας ανήκε στην οικογένεια των Guelph Ronchi και ο άλλος στην οικογένεια Ghibelline Alberzoni, ενώ επι Ενετοκρατίας ήταν έδρα της Κοινότητας Val Camonica.
Φτάσαμε στο κατάλυμα μας, το Hotel Giardino , (65€/βραδιά με πρωινό). Το δωμάτιο που μας έδωσαν είχε ένα ατού για μένα, άνοιγες το παράθυρο και είχες φάτσα κάρτα το κάστρο! Θέα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μου!!! Σήμερα το κάστρο έχει μόνο τον ένα του πύργο, αλλά αυτό δεν μείωνε καθόλου για μένα τη γοητεία του…


Ξαπλώσαμε ένα μισάωρο να ξαποστάσουμε και μετά ετοιμαστήκαμε για την απογευματινή μας βόλτα. Το μενού είχε πάλι υδάτινο στοιχείο, τη λίμνη Iseo! Κάναμε πρώτα μια στάση στο Breno για να βάλουμε βενζίνη και φύγαμε για τη λίμνη.
Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
Η λίμνη Iseo, γνωστή και ως Sebino, είναι η τέταρτη μεγαλύτερη λίμνη στη Λομβαρδία και τροφοδοτείται από το ποταμό Oglio. Η λίμνη διατηρεί το φυσικό της περιβάλλον, με τα καταπράσινα βουνά που τη περιβάλλουν. Υπάρχουν μεσαιωνικοί οικισμοί γύρω από τη λίμνη, όπως το Iseo και το Sarnico, που δεν είδαμε γιατί δεν χωρούσε και το νότιο κομμάτι της λίμνης στο ταξίδι…
---
Το πρώτο σημείο που είδαμε ήταν το Pisogne.

Μετά από τις βροχές, το τελείωμα της σημερινής ημέρας μας επιφύλαξε ένα ηλιόλουστο απόγευμα! Είχαμε σκοπό να κάνουμε μόνο βόλτα εδώ και να δούμε ένα αξιοθέατο που είχα βάλει στο μάτι, αν το βρίσκαμε φυσικά ανοιχτό (τέτοια ώρα, τέτοια λόγια). Αφού διασχίσαμε την όμορφη πλατεία του οικισμού, συνεχίσαμε μέσα στα στενά της, ώσπου φτάσαμε στην άκρη σχεδόν του οικισμού, όπου και βρίσκεται η εκκλησία Santa Maria della Neve.







Η Santa Maria della Neve είναι μία ρωμαιοκαθολική εκκλησία που χτίστηκε στα τέλη του 15ου αι. Πριν το ταξίδι είχα διαβάσει ότι αυτό που έχει ενδιαφέρον σε αυτήν είναι οι νωπογραφίες της στο εσωτερικό και κυρίως αυτή που βρίσκεται στο θόλο του κεντρικού κλίτους και έχει φιλοτεχνηθεί από τον Girolamo Romanino, όπως και πολλές άλλες νωπογραφίες του ναού.

Τελικά τη βρήκαμε κλειστή, οπότε αρκεστήκαμε μόνο στο εξωτερικό της. Δίπλα από την εκκλησία έχει και γραφείο πληροφοριών.

Την επιστροφή στο αυτοκίνητο την κάναμε παραλίμνια. Δεν σταματήσαμε στη κεντρική πλατεία να πιούμε έναν καφέ, όπως θα έκανε κάθε νορμάλ άνθρωπος, αλλά όταν κάναμε τη βόλτα μας και θαυμάσαμε τα υπέροχα καρποσταλικά τοπία της λίμνης, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και ξαναπήραμε τα βουνά….


Η δεύτερη στάση στη λίμνη Iseo ήταν στο Cislano. Πρόκειται για ένα μικρό χωριό περίπου 165 κατοίκων και σε υψόμετρο 600μ. που φιλοξενεί μερικούς "μυστηριώδεις" φυσικούς σχηματισμούς βράχων, γνωστοί ως Piramide di Zone…Τέτοια διάβαζα εγώ πριν το ταξίδι, χωρίς να μπω να δω τι είναι (το είχα σαν ένα ακόμα δευτερεύον σημείο επίσκεψης και δεν το είχα ψάξει παραπάνω), και νόμιζα ότι θα δω πυραμίδες (!) και φυσικά αυτό έλεγα και στο bro: πάμε να βρούμε τις πυραμίδες


Φτάνουμε στο χωριό, παρκάρουμε και αρχίζουμε το ψάξιμο. Γρήγορα βρήκαμε το μονοπάτι που οδηγούσε στις "πυραμίδες" καθώς υπήρχαν σημάνσεις. "Κοίτα να δεις", μονολογώ, "που είναι οργανωμένη η φάση και θα δούμε κάτι καλό"...


Αυτοί οι παράξενοι σχηματισμοί είναι γνωστοί στη γεωλογία ως hoodoo. Συναντώνται σε όλο το κόσμο και οι πιο διάσημοι είναι στο φαράγγι Bryce της Γιούτα των ΗΠΑ. Αυτές οι "πυραμίδες", λοιπόν, που δεν ήταν και τόσο πυραμίδες τελικά...., σχηματίζονται με την πάροδο των αιώνων λόγω της φυσικής και της χημικής διάβρωσης του εδάφους.
Περπατούσαμε στο μονοπάτι έχοντας τη λίμνη σε πανοραμικό πλάνο. Το πάρκο δημιουργήθηκε το 1984 και καλύπτει μια έκταση 21 εκταρίων. Σε αυτό υπάρχει πεζοπορικό μονοπάτι, που από κάποιο σημείο και μετά γίνεται πιο δύσκολο και οδηγεί χαμηλά στους φυσικούς σχηματισμούς.


Εμείς ακολουθήσαμε το μονοπάτι μέχρι το σημείο που υπάρχει ένα άνοιγμα από το οποίο είναι ορατοί οι φυσικοί σχηματισμοί. Δεν κατεβήκαμε πιο χαμηλά, γιατί ανακαλύψαμε ότι είναι κάτι που είχαμε ξαναδεί και σίγουρα αυτό δεν ήταν πυραμίδες...




Αυτές είναι οι πυραμίδες που μου έλεγες;…

Ε, πυραμίδες τις γράφει! Να δες και τις ταμπέλες!
Έχουμε ξαναδεί τέτοια και δεν είναι πυραμίδες αυτά…
Δεν φταίω εγώ που οι ιταλοί είναι ευφάνταστοι…
Πάμε να φάμε τώρα!
---
Είχε αρχίσει να σουρουπώνει όταν φτάσαμε στο Lovere. Αρχικά κάναμε μια μικρή βόλτα στο λιμανάκι του και μετά βρήκαμε ένα εστιατόριο για να φάμε επιτέλους σαν άνθρωποι σήμερα…

Μας γυάλισε η Osteria Spirito Divino. Το φαγητό ήταν πεντανόστιμο και πήραμε και ένα κρασάκι ροζέ με καταγωγή από τις νότιες όχθες της λίμνης Garda, το Rosa dei Frati. Ήταν όλα τα λεφτά το κρασί, αλλά εγώ ήπια μόνο ένα ποτηράκι, γιατί οδηγούσα, ενώ έβλεπα τον bro να καταβροχθίζει το υπόλοιπο μπουκάλι προκλητικά μπροστά μου….


Η σημερινή διαδρομή είναι σε δύο χάρτες, γιατί το κομμάτι από Bagolino μέχρι Breno, μέσω του SP669 και SP345, δεν με αφήνει να το σημειώσω…με πάει μέσω Λαμίας το google map!


.............zzzzzzzzzzz