gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.802
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- H απόφαση για το ταξίδι
- Το ταξίδι του πηγαιμού
- Marrakesh - 1η νύχτα
- Essaouira - Η πόλη των καλλιτεχνών στον Ατλαντικό
- Marrakesh - 2η νύχτα
- Marrakesh - Κήποι Μαζορέλ
- Marrakesh - La Mamounia & τζαμί Koutoubia
- Marrakesh - Palace bahia & Medina
- Marrakesh - Jemaa el Fna μεσημέρι
- Marrakesh - La palmeraie
- Marrakesh - Jemaa el Fna απόγευμα
- Marrakesh - Τελευταία Νύχτα
- Καζαμπλάνκα - Play it again Sam!
- Ραμπάτ - Η πρωτεύουσα
- Μεκνές
- Φες - Η πρώτη γνωριμία
- Η medina της Φες
- Ιφράν - Η Ελβετία του Μαρόκου
- Φες - Οι τελευταίες ώρες
- Νυχτερινή στάση Λισσαβώνα
- Επίλογος
Κεφάλαιο 10 - Marrakesh. Η ημέρα ΙV. Η πλατεία Jemaa el Fna το μεσημέρι.
H περίφημη πλατεία Jemaa el Fna, είναι η κεντρική πλατεία στη μεντίνα του Marrakech, ιδιαίτερα γοητευτική τη νύχτα, όπως είχαμε διαπιστώσει την από την πρώτη μας νύχτα στην πόλη, προ διημέρου. Είναι γνωστή στους σινεφίλ από την εξαιρετική ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη Άλφρεντ Χίτσκοκ, «Ο Άνθρωπος που γνώριζε πολλά». Τζαμάα σημαίνει συνάθροιση και φνα σημαίνει ανοιχτή περιοχή. Δηλαδή "Περιοχή συγκέντρωσης (συνάθροισης)" ή κατ' άλλες έννοιες "Συνέλευση θανάτου (νεκρών)" λόγω των εκτελέσεων που είχαν πραγματοποιηθεί στην πλατεία ή "Το τζαμί στο τέλος του κόσμου". Είχα διαβάσει για την πλατεία αυτή πολλά, μεταξύ των οποίων, ότι η πλατεία Jemaa el-Fna είναι το μεγαλύτερο υπαίθριο θέατρο του κόσμου.
Για την πλατεία αυτή, η οποία είναι συνυφασμένη με την ιστορία της πόλης, υπάρχουν αναφορές σε προηγούμενα εδάφια της παρούσας ιστορίας, κυρίως στο Κεφάλαιο 7, όπου υπάρχουν ορισμένα στοιχεία για την ιστορία της πόλης. Για την ευρύτερη περιοχή της πλατείας, είναι άξιο αναφοράς, ότι όταν η πόλη του Μαρακές μετά από έναν καταστροφικό πόλεμο, πέρασε από τη δυναστεία των Αλμοραβίδων, οι οποίοι την ίδρυσαν και την ανακήρυξαν πρωτεύουσα, στη δυναστεία των Αλμοχαδών, η κεντρική πλατεία Jemaa el-Fna ανακαινίστηκε μαζί με μεγάλο μέρος της πόλης. Τα τείχη της πόλης επεκτάθηκαν επίσης από τον Abou Yacoub Youssef και ιδιαίτερα από τον Yacoub el Mansour από το έτος 1147 έως το έτος 1158. Το γύρω τζαμί, το παλάτι, το νοσοκομείο, το παρεκκλήσι και οι κήποι γύρω από τις άκρες της αγοράς είχαν επίσης αναδιαμορφωθεί, και η kasbah ενισχύθηκε. Κατά τη διάρκεια της ιστορικής διαδρομής, η πλατεία ακολουθούσε την κατάσταση της πόλης, οπότε η Jamaa el Fna πέρασε περιόδους παρακμής και ανανέωσης, ανάλογα με τα δρώμενα στην πόλη.
Αφού κάναμε αρκετές βόλτες στην πλατεία,
ανεβήκαμε στο Le grand balcon du café glacier,
απ' όπου πίνοντας το τσάι μας, βγάλαμε ωραίες φωτογραφίες προς την πλατεία Jemaa el Fna,
αλλά και προς το τζαμί Koutoubia, ένα από τα ορόσημα του Μαρακές.
Πράγματι το Le grand balcon du café glacier,
είναι το καλύτερο σημείο για να παρατηρείς την κίνηση, να ακούς τους ήχους και να φωτογραφίζεις την πλατεία ορόσημο του Μαρόκου και όλης της Βόρειας Αφρικής, την πλατεία Jemaa el Fna.
Όμως όπως έχω αναφέρει πολλές φορές, ο χρόνος είναι αμείλικτος. Ιδιαίτερα στα ταξίδια. Ήθελα να απολαύσω για αρκετή ώρα τη μεσημεριανή ησυχία της πλατείας Jemaa el Fna. Όμως στο πρόγραμμά μου, είχα προσθέσει μια επίσκεψη στο palmeraie. Δεν με ακολούθησαν όλοι. Κάποιοι προτίμησαν να συνεχίσουν βόλτα στη μεντίνα. Προτιμούσαν τις αγορές στα σουκς. Εγώ δεν είμαι των αγορών. Τη μόνη αγορά στο Μαρόκο την είχα κάνει. Είχα αγοράσει δίσκους με την αγαπημένη μου μουσική. Τα τελευταία 15 χρόνια ακούω κυρίως αφρικάνικη μουσική. Και πάντα jazz. Αλλά η μητέρα της μουσικής είναι η αφρικάνικη μουσική. Και ήμουν πολύ ευχαριστημένος από το δώρο που είχα κάνει στον εαυτό μου. Ποτέ δεν αγοράζω κάτι στα ταξίδια. Στο ταξίδι αυτό έκανα μια υπέρβαση. Όμως αυτή η υπέρβαση ήταν αναγκαία. Αγόρασα δίσκους που δεν θα έβρισκα στην Ευρώπη.
Έτσι με πόνο ψυχής κατέβηκα από το Le grand balcon du café glacier, το οποίο είχε εξαιρετική θέα προς την πλατεία Jemaa el Fna και ύστερα από μια μικρή βόλτα στην πλατεία, και αφού παρατήρησα το bar-restaurant Argana,
όπου όπως έχει προαναφερθεί το έτος 2011 είχε γίνει τρομοκρατική επίθεση για την οποία υπάρχει εκτενέστερη αναφορά σε προηγούμενο κεφάλαιο, κάναμε ακόμα μερικές βόλτες στην πλατεία, παρατηρώντας πρόσωπα και πράγματα,
ακόμα και γητευτές φιδιών
και τελικά, αφού χωριστήκαμε στα δύο, μπήκα με άλλον έναν από την παρέα, στο αυτοκίνητο του Μαροκινού φίλου μας και κατευθυνθήκαμε προς το la palmeraie.
H περίφημη πλατεία Jemaa el Fna, είναι η κεντρική πλατεία στη μεντίνα του Marrakech, ιδιαίτερα γοητευτική τη νύχτα, όπως είχαμε διαπιστώσει την από την πρώτη μας νύχτα στην πόλη, προ διημέρου. Είναι γνωστή στους σινεφίλ από την εξαιρετική ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη Άλφρεντ Χίτσκοκ, «Ο Άνθρωπος που γνώριζε πολλά». Τζαμάα σημαίνει συνάθροιση και φνα σημαίνει ανοιχτή περιοχή. Δηλαδή "Περιοχή συγκέντρωσης (συνάθροισης)" ή κατ' άλλες έννοιες "Συνέλευση θανάτου (νεκρών)" λόγω των εκτελέσεων που είχαν πραγματοποιηθεί στην πλατεία ή "Το τζαμί στο τέλος του κόσμου". Είχα διαβάσει για την πλατεία αυτή πολλά, μεταξύ των οποίων, ότι η πλατεία Jemaa el-Fna είναι το μεγαλύτερο υπαίθριο θέατρο του κόσμου.
Για την πλατεία αυτή, η οποία είναι συνυφασμένη με την ιστορία της πόλης, υπάρχουν αναφορές σε προηγούμενα εδάφια της παρούσας ιστορίας, κυρίως στο Κεφάλαιο 7, όπου υπάρχουν ορισμένα στοιχεία για την ιστορία της πόλης. Για την ευρύτερη περιοχή της πλατείας, είναι άξιο αναφοράς, ότι όταν η πόλη του Μαρακές μετά από έναν καταστροφικό πόλεμο, πέρασε από τη δυναστεία των Αλμοραβίδων, οι οποίοι την ίδρυσαν και την ανακήρυξαν πρωτεύουσα, στη δυναστεία των Αλμοχαδών, η κεντρική πλατεία Jemaa el-Fna ανακαινίστηκε μαζί με μεγάλο μέρος της πόλης. Τα τείχη της πόλης επεκτάθηκαν επίσης από τον Abou Yacoub Youssef και ιδιαίτερα από τον Yacoub el Mansour από το έτος 1147 έως το έτος 1158. Το γύρω τζαμί, το παλάτι, το νοσοκομείο, το παρεκκλήσι και οι κήποι γύρω από τις άκρες της αγοράς είχαν επίσης αναδιαμορφωθεί, και η kasbah ενισχύθηκε. Κατά τη διάρκεια της ιστορικής διαδρομής, η πλατεία ακολουθούσε την κατάσταση της πόλης, οπότε η Jamaa el Fna πέρασε περιόδους παρακμής και ανανέωσης, ανάλογα με τα δρώμενα στην πόλη.
Αφού κάναμε αρκετές βόλτες στην πλατεία,
ανεβήκαμε στο Le grand balcon du café glacier,
απ' όπου πίνοντας το τσάι μας, βγάλαμε ωραίες φωτογραφίες προς την πλατεία Jemaa el Fna,
αλλά και προς το τζαμί Koutoubia, ένα από τα ορόσημα του Μαρακές.
Πράγματι το Le grand balcon du café glacier,
είναι το καλύτερο σημείο για να παρατηρείς την κίνηση, να ακούς τους ήχους και να φωτογραφίζεις την πλατεία ορόσημο του Μαρόκου και όλης της Βόρειας Αφρικής, την πλατεία Jemaa el Fna.
Όμως όπως έχω αναφέρει πολλές φορές, ο χρόνος είναι αμείλικτος. Ιδιαίτερα στα ταξίδια. Ήθελα να απολαύσω για αρκετή ώρα τη μεσημεριανή ησυχία της πλατείας Jemaa el Fna. Όμως στο πρόγραμμά μου, είχα προσθέσει μια επίσκεψη στο palmeraie. Δεν με ακολούθησαν όλοι. Κάποιοι προτίμησαν να συνεχίσουν βόλτα στη μεντίνα. Προτιμούσαν τις αγορές στα σουκς. Εγώ δεν είμαι των αγορών. Τη μόνη αγορά στο Μαρόκο την είχα κάνει. Είχα αγοράσει δίσκους με την αγαπημένη μου μουσική. Τα τελευταία 15 χρόνια ακούω κυρίως αφρικάνικη μουσική. Και πάντα jazz. Αλλά η μητέρα της μουσικής είναι η αφρικάνικη μουσική. Και ήμουν πολύ ευχαριστημένος από το δώρο που είχα κάνει στον εαυτό μου. Ποτέ δεν αγοράζω κάτι στα ταξίδια. Στο ταξίδι αυτό έκανα μια υπέρβαση. Όμως αυτή η υπέρβαση ήταν αναγκαία. Αγόρασα δίσκους που δεν θα έβρισκα στην Ευρώπη.
Έτσι με πόνο ψυχής κατέβηκα από το Le grand balcon du café glacier, το οποίο είχε εξαιρετική θέα προς την πλατεία Jemaa el Fna και ύστερα από μια μικρή βόλτα στην πλατεία, και αφού παρατήρησα το bar-restaurant Argana,
όπου όπως έχει προαναφερθεί το έτος 2011 είχε γίνει τρομοκρατική επίθεση για την οποία υπάρχει εκτενέστερη αναφορά σε προηγούμενο κεφάλαιο, κάναμε ακόμα μερικές βόλτες στην πλατεία, παρατηρώντας πρόσωπα και πράγματα,
ακόμα και γητευτές φιδιών
και τελικά, αφού χωριστήκαμε στα δύο, μπήκα με άλλον έναν από την παρέα, στο αυτοκίνητο του Μαροκινού φίλου μας και κατευθυνθήκαμε προς το la palmeraie.