gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.802
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- H απόφαση για το ταξίδι
- Το ταξίδι του πηγαιμού
- Marrakesh - 1η νύχτα
- Essaouira - Η πόλη των καλλιτεχνών στον Ατλαντικό
- Marrakesh - 2η νύχτα
- Marrakesh - Κήποι Μαζορέλ
- Marrakesh - La Mamounia & τζαμί Koutoubia
- Marrakesh - Palace bahia & Medina
- Marrakesh - Jemaa el Fna μεσημέρι
- Marrakesh - La palmeraie
- Marrakesh - Jemaa el Fna απόγευμα
- Marrakesh - Τελευταία Νύχτα
- Καζαμπλάνκα - Play it again Sam!
- Ραμπάτ - Η πρωτεύουσα
- Μεκνές
- Φες - Η πρώτη γνωριμία
- Η medina της Φες
- Ιφράν - Η Ελβετία του Μαρόκου
- Φες - Οι τελευταίες ώρες
- Νυχτερινή στάση Λισσαβώνα
- Επίλογος
Κεφάλαιο 9 - Marrakesh. Η ημέρα ΙΙΙ. Palace of the bahia και Medina.
Σε περίπου οκτώ λεπτά, από την ώρα που είχαμε φύγει από τη θέση στην οποία είχαμε παρκάρει το αυτοκίνητο, μεταξύ του La Mamounia και του τζαμιού Koutoubia, παρά την κυκλοφοριακή κίνηση, φτάσαμε στην πλατεία (Place) des Ferblantiers,
η οποία είναι μια κεντρική πλατεία στη Mellah, την εβραϊκή συνοικία και μια πλατεία κοντά σε ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Μαρακές το παλάτι Bahia. Βγήκαμε από το αυτοκίνητο στην πλατεία des Ferblantiers και δώσαμε ραντεβού με τον μαροκινό φίλο μας, ύστερα από τρεις ώρες στην πλατεία Jemaa el Fna και συγκεκριμένα στο Le grand balcon du café glacier, το καφέ με την καλύτερη θέα προς την πλατεία. Τη μεγαλύτερη πλατεία της Αφρικής, όπως ισχυρίζονται στο Μαρακές.
Από την πλατεία des Ferblantiers, προχωρήσαμε προς το παλάτι Bahia, βγάλαμε στο ταμείο τα φτηνά εισιτήρια και μπήκαμε μέσα στον χώρο του ανακτόρου.
Τον χώρο της λαμπρότητας. Μπήκαμε στο Palace of the Bahia, το οποίο κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, προοριζόμενο για να είναι το μεγαλύτερο ανάκτορο της εποχής του. Το όνομά του σημαίνει λαμπρότητα. Το παλάτι διαθέτει υπέροχους κήπους,
με δωμάτια τα οποία έχουν πρόσβαση και θέα σε αυλές, σύμφωνα με το μαροκινό και ισλαμικό αρχιτεκτονικό στυλ.
Το παλάτι κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα με εντολή ενός πολύ χοντρού αντιβασιλιά, του Si Moussa μεγάλου μεγιστάνα του σουλτάνου, ο οποίος διοικούσε το Μαρακές εκείνη την εποχή. Το κτίριο σχεδιάστηκε για προσωπική του χρήση, ως ισόγειο, αφού ο επικεφαλής αντιβασιλιάς, αδυνατούσε να ανέβει σκάλες λόγω του πάχους του. Το όνομα του ανακτόρου φέρει το όνομα μιας από τις συζύγους του. Προφανώς της αγαπημένης του συζύγου.
Περιπλανηθήκαμε για αρκετή ώρα στο ανάκτορο, το οποίο είναι όμορφο, αλλά είναι και γυμνό από
κάθε είδους επίπλωση, εκτός από κάποια φωτιστικά.
Τα πολυτελή έπιπλα που υπήρχαν στο παλάτι, μεταφέρθηκαν σε ανάκτορα και κατοικίες πλούσιων Γάλλων. Αφού περιπλανηθήκαμε σε διάφορα σημεία του παλατιού, βγήκαμε και σε αίθρια, στα οποία κυκλοφορούσαν οι επίσημες γυναίκες του παχύσαρκου αντιβασιλιά Si Moussa.
Όπως προαναφέρθηκε, το ανάκτορο, φέρει το όνομα της αγαπημένης συζύγου του αντιβασιλιά, αλλά το πάχος - πάχος και το χαρέμι - χαρέμι. Έτσι φτάσαμε και στο χώρο που βρισκόταν το χαρέμι και στην αυλή όπου επιτρεπόταν να βγαίνουν οι παλλακίδες.
Στο παλάτι αυτό, το χαρέμι, το οποίο περιλαμβάνει μια μεγάλη έκταση, ένα αρκετά μεγάλο αίθριο, διακοσμημένο με κεντρικό σιντριβάνι και περιτριγυρισμένο από αίθουσες οι οποίες προορίζονταν για τις γυναίκες του χαρεμιού.
Πάντως ως εραστής της γεωμετρίας, άνθρωπος που ύστερα από 40 χρόνια συνεχίζει να λύνει τις ασκήσεις των Ιησουϊτών, πρέπει να ομολογήσω ότι ο χώρος αυτός μου άρεσε. Μου άρεσαν τα δάπεδα με τα γεωμετρικά στοιχεία,
τα σιντριβάνια και οι βρυσούλες τοποθετημένες σε συμμετρικά σχήματα,
καθώς και οι οροφές με τα υπέροχα συμμετρικά γεωμετρικά σχήματα.
Όλα ήταν όμορφα και μελετημένα. Ήμουν περίεργος, θα ήθελα πολύ να έβλεπα και την επίπλωση του παλατιού. Αλλά δυστυχώς τα πολυτελή έπιπλα που υπήρχαν στο παλάτι, μεταφέρθηκαν στη Γαλλία.
Όταν βγήκαμε από το παλάτι Bahia, περιπλανηθήκαμε για αρκετή ώρα στη μεντίνα του Marrakesh.
και τελικά καταλήξαμε στην πλατεία Jemaa el Fna, τη μεγαλύτερη πλατεία της Αφρικής, την κεντρική πλατεία στη μεντίνα του Marrakech.
Όπως περιπλανιόμαστε στα σοκάκια της μεντίνας του Marrakesh και μάλιστα όταν βγήκαμε στην πλατεία, σκέφτηκα ότι το Μαρακές είναι το μέρος εκείνο που έχουν στο μυαλό τους όσοι ακούγοντας για το Μαρόκο σκέφτονται εικόνες βγαλμένες από την εικονογράφηση του «Χίλιες και Μία Νύχτες», οσμίζονται αρώματα μπαχαριών και ακούν μουσικές μυστηριακές όπως το Marrakesh Night Market της Loreena McKennitt. Και ναι, αυτή η πόλη στην καρδιά της ερήμου είναι όλα αυτά. Με μια medina η περίμετρος της οποίας προσεγγίζει τα 19km, με ένα λαβύρινθο από souks (σκεπαστά σοκάκια) στα οποία πωλούνται κάθε λογής αντικείμενα, από μετάξια και μπαχαρικά μέχρι φτηνά σουβενίρ.
Έτσι, σιγοψιθυρίζοντας το "Marrakesh Night Market", φτάσαμε στην πλατεία Jemaa el Fna.
Σε περίπου οκτώ λεπτά, από την ώρα που είχαμε φύγει από τη θέση στην οποία είχαμε παρκάρει το αυτοκίνητο, μεταξύ του La Mamounia και του τζαμιού Koutoubia, παρά την κυκλοφοριακή κίνηση, φτάσαμε στην πλατεία (Place) des Ferblantiers,
η οποία είναι μια κεντρική πλατεία στη Mellah, την εβραϊκή συνοικία και μια πλατεία κοντά σε ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Μαρακές το παλάτι Bahia. Βγήκαμε από το αυτοκίνητο στην πλατεία des Ferblantiers και δώσαμε ραντεβού με τον μαροκινό φίλο μας, ύστερα από τρεις ώρες στην πλατεία Jemaa el Fna και συγκεκριμένα στο Le grand balcon du café glacier, το καφέ με την καλύτερη θέα προς την πλατεία. Τη μεγαλύτερη πλατεία της Αφρικής, όπως ισχυρίζονται στο Μαρακές.
Από την πλατεία des Ferblantiers, προχωρήσαμε προς το παλάτι Bahia, βγάλαμε στο ταμείο τα φτηνά εισιτήρια και μπήκαμε μέσα στον χώρο του ανακτόρου.
Τον χώρο της λαμπρότητας. Μπήκαμε στο Palace of the Bahia, το οποίο κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, προοριζόμενο για να είναι το μεγαλύτερο ανάκτορο της εποχής του. Το όνομά του σημαίνει λαμπρότητα. Το παλάτι διαθέτει υπέροχους κήπους,
με δωμάτια τα οποία έχουν πρόσβαση και θέα σε αυλές, σύμφωνα με το μαροκινό και ισλαμικό αρχιτεκτονικό στυλ.
Το παλάτι κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα με εντολή ενός πολύ χοντρού αντιβασιλιά, του Si Moussa μεγάλου μεγιστάνα του σουλτάνου, ο οποίος διοικούσε το Μαρακές εκείνη την εποχή. Το κτίριο σχεδιάστηκε για προσωπική του χρήση, ως ισόγειο, αφού ο επικεφαλής αντιβασιλιάς, αδυνατούσε να ανέβει σκάλες λόγω του πάχους του. Το όνομα του ανακτόρου φέρει το όνομα μιας από τις συζύγους του. Προφανώς της αγαπημένης του συζύγου.
Περιπλανηθήκαμε για αρκετή ώρα στο ανάκτορο, το οποίο είναι όμορφο, αλλά είναι και γυμνό από
κάθε είδους επίπλωση, εκτός από κάποια φωτιστικά.
Τα πολυτελή έπιπλα που υπήρχαν στο παλάτι, μεταφέρθηκαν σε ανάκτορα και κατοικίες πλούσιων Γάλλων. Αφού περιπλανηθήκαμε σε διάφορα σημεία του παλατιού, βγήκαμε και σε αίθρια, στα οποία κυκλοφορούσαν οι επίσημες γυναίκες του παχύσαρκου αντιβασιλιά Si Moussa.
Όπως προαναφέρθηκε, το ανάκτορο, φέρει το όνομα της αγαπημένης συζύγου του αντιβασιλιά, αλλά το πάχος - πάχος και το χαρέμι - χαρέμι. Έτσι φτάσαμε και στο χώρο που βρισκόταν το χαρέμι και στην αυλή όπου επιτρεπόταν να βγαίνουν οι παλλακίδες.
Στο παλάτι αυτό, το χαρέμι, το οποίο περιλαμβάνει μια μεγάλη έκταση, ένα αρκετά μεγάλο αίθριο, διακοσμημένο με κεντρικό σιντριβάνι και περιτριγυρισμένο από αίθουσες οι οποίες προορίζονταν για τις γυναίκες του χαρεμιού.
Πάντως ως εραστής της γεωμετρίας, άνθρωπος που ύστερα από 40 χρόνια συνεχίζει να λύνει τις ασκήσεις των Ιησουϊτών, πρέπει να ομολογήσω ότι ο χώρος αυτός μου άρεσε. Μου άρεσαν τα δάπεδα με τα γεωμετρικά στοιχεία,
τα σιντριβάνια και οι βρυσούλες τοποθετημένες σε συμμετρικά σχήματα,
καθώς και οι οροφές με τα υπέροχα συμμετρικά γεωμετρικά σχήματα.
Όλα ήταν όμορφα και μελετημένα. Ήμουν περίεργος, θα ήθελα πολύ να έβλεπα και την επίπλωση του παλατιού. Αλλά δυστυχώς τα πολυτελή έπιπλα που υπήρχαν στο παλάτι, μεταφέρθηκαν στη Γαλλία.
Όταν βγήκαμε από το παλάτι Bahia, περιπλανηθήκαμε για αρκετή ώρα στη μεντίνα του Marrakesh.
και τελικά καταλήξαμε στην πλατεία Jemaa el Fna, τη μεγαλύτερη πλατεία της Αφρικής, την κεντρική πλατεία στη μεντίνα του Marrakech.
Όπως περιπλανιόμαστε στα σοκάκια της μεντίνας του Marrakesh και μάλιστα όταν βγήκαμε στην πλατεία, σκέφτηκα ότι το Μαρακές είναι το μέρος εκείνο που έχουν στο μυαλό τους όσοι ακούγοντας για το Μαρόκο σκέφτονται εικόνες βγαλμένες από την εικονογράφηση του «Χίλιες και Μία Νύχτες», οσμίζονται αρώματα μπαχαριών και ακούν μουσικές μυστηριακές όπως το Marrakesh Night Market της Loreena McKennitt. Και ναι, αυτή η πόλη στην καρδιά της ερήμου είναι όλα αυτά. Με μια medina η περίμετρος της οποίας προσεγγίζει τα 19km, με ένα λαβύρινθο από souks (σκεπαστά σοκάκια) στα οποία πωλούνται κάθε λογής αντικείμενα, από μετάξια και μπαχαρικά μέχρι φτηνά σουβενίρ.
Έτσι, σιγοψιθυρίζοντας το "Marrakesh Night Market", φτάσαμε στην πλατεία Jemaa el Fna.