gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.802
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- H απόφαση για το ταξίδι
- Το ταξίδι του πηγαιμού
- Marrakesh - 1η νύχτα
- Essaouira - Η πόλη των καλλιτεχνών στον Ατλαντικό
- Marrakesh - 2η νύχτα
- Marrakesh - Κήποι Μαζορέλ
- Marrakesh - La Mamounia & τζαμί Koutoubia
- Marrakesh - Palace bahia & Medina
- Marrakesh - Jemaa el Fna μεσημέρι
- Marrakesh - La palmeraie
- Marrakesh - Jemaa el Fna απόγευμα
- Marrakesh - Τελευταία Νύχτα
- Καζαμπλάνκα - Play it again Sam!
- Ραμπάτ - Η πρωτεύουσα
- Μεκνές
- Φες - Η πρώτη γνωριμία
- Η medina της Φες
- Ιφράν - Η Ελβετία του Μαρόκου
- Φες - Οι τελευταίες ώρες
- Νυχτερινή στάση Λισσαβώνα
- Επίλογος
Κεφάλαιο 15 - Ραμπάτ. Η πρωτεύουσα.
Μετά και τις τελευταίες εικόνες από την Καζαμπλάνκα, βγήκαμε έξω από την πόλη και κατευθυνθήκαμε προς το Ραμπάτ, την πρωτεύουσα του Μαρόκου.
Το Ραμπάτ, σύμφωνα με το google maps, απέχει 87km από την Καζαμπλάνκα και ο χρόνος που δίνεται για την κάλυψη της παραπάνω απόστασης είναι μία ώρα με αυτοκίνητο μέσω του οδικού άξονα Α3.
Εμείς όμως, κατόπιν προτροπής δικής μου, δεν ακολουθήσαμε τον αυτοκινητόδρομος Α3, ούτε τον δρόμο Ν1, τον οποίο έδινε ως δεύτερη επιλογή το google maps. Ακολουθήσαμε τον παραλιακό δρόμο R322, ο οποίος διέρχεται από όμορφα τοπία δίπλα στον Ατλαντικό ωκεανό.
Σταματήσαμε σε δυο σημεία, στο ένα σημείο προκειμένου να θαυμάσουμε τον αγριεμένο Ατλαντικό ωκεανό,
με πινακίδα η οποία επισήμαινε την επικινδυνότητα
και στο άλλο σημείο σε ένα μικρό χαρακτηριστικό παραλιακό οικισμό, τον οποίο διέσχιζε ο οδικός άξονας R322.
Αφού επιλέξαμε τον παραλιακό δρόμο R322, φτάσαμε στο Ραμπάτ με μικρή καθυστέρηση.
Το Ραμπάτ είναι η πρωτεύουσα του βασιλείου του Μαρόκου, με πληθυσμό της ευρύτερης (μητροπολιτικής) περιοχής 1,6 εκατομμύρια κατοίκους. Σύμφωνα με την απογραφή του έτους 2014, ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 577.827 κατοίκους. Το Ραμπάτ βρίσκεται στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού, στη δυτική - νοτιοδυτική πλευρά του ποταμού Oued Bou Regreg (Ουαντί Μπου Ρεγκρέγκ). Στην άλλη πλευρά του ποταμού βρίσκεται το Salé. Το Ραμπάτ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη και το δεύτερο οικονομικό κέντρο μετά την Καζαμπλάνκα.
Το Ραμπάτ είναι μία από τις τέσσερις αυτοκρατορικές πόλεις του Μαρόκου, η τρίτη σε χρονολογική σειρά.
Στον 20ο αιώνα και συγκεκριμένα στις 30 Μαρτίου του έτους 1912, υπογράφτηκε η συνθήκη της Φες, η οποία υποχρέωσε το Μαρόκο, να γίνει προτεκτοράτο της Γαλλίας, με την Ισπανία προστάτιδα χώρα στην περιοχή της Σαχάρας. Το Ραμπάτ επελέγη ως πρωτεύουσα της νέας αποικίας της Γαλλίας. Οι Γάλλοι αποφάσισαν τη μεταφορά της πρωτεύουσας του προτεκτοράτου, από τη Φες στο Ραμπάτ, ώστε η νέα πρωτεύουσα να βρίσκεται στα παράλια της χώρας για ευκολότερο ανεφοδιασμό και ασφαλέστερη υπεράσπισή της σε περίπτωση επιθέσεων. Επισημαίνεται ότι Ραμπάτ σημαίνει καταφύγιο.
Επίσης το Ραμπάτ βρισκόταν μακριά από το κέντρο των πολιτικών αναταραχών, δηλαδή από τη Φες και από το Μαρακές.
Μετά την ανεξαρτησία του Μαρόκου το έτος 1956, το Ραμπάτ διατήρησε τον τίτλο της πρωτεύουσας του Μαρόκου.
Πολλοί θεωρούν ότι το Ραμπάτ είναι το κρυμμένο διαμάντι του Μαρόκου, αφού ο κύριος όγκος των τουριστών ασχολείται με το Μαρακές, τη Φες και την έρημο, αφήνοντας άθικτη τη low profile πρωτεύουσα του Μαρόκου - μικρή και «μαζεμένη» σε μέγεθος, με τα δαιδαλώδη σοκάκια, τη μικρή Μεντίνα και την εντυπωσιακή Kasbah ofthe Udayas, που το 2012 η UNESCO ανακήρυξε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Όπως προαναφέρθηκε μπήκαμε στο Ραμπάτ
με μικρή καθυστέρηση, αφού επιλέξαμε τον παραλιακό δρόμο. Περάσαμε από την κεντρική λεωφόρο με τους φοίνικες, την Avenue Mohammed V, από το μεγαλοπρεπές παλάτι του μονάρχη του Μαρόκου, αλλά αποφασίσαμε, λόγω έλλειψης χρόνου, να βγάλουμε έξω από αυτά που είχα προγραμματίσει δύο από τις δραστηριότητες, δηλαδή να μην περπατήσουμε στη μεντίνα, ούτε να περάσουμε από τη Rue des Consuls, η οποία τον 17ο αιώνα είχε συνδέσει το όνομά της με το λευκό σκλαβοπάζαρο των Βερβέρων πειρατών, αφού παρατηρήσαμε οξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Πάντως για την ιστορία αναφέρω ότι στη Rue des Consuls, κατέφθαναν ξένοι διπλωμάτες για να «αγοράσουν» συμπατριώτες τους και να τους χαρίσουν στην ουσία την ελευθερία τους. ΄
Έτσι προχωρήσαμε προς τον πρώτο μας στόχο, που ήταν το Μαυσωλείο του Mohammed V. Προχωρώντας προς εκεί, περάσαμε από ένα κυβερνητικό κτίριο, έξω από το οποίο συναντήσαμε ακόμα μια φορά διαδηλωτές στο Μαρόκο.
Ο Μαροκινός φίλος μας, χαμογελώντας μας είπε ότι οι διαδηλωτές μπορούν να λένε ότι θέλουν αλλά να μη θίξουν το βασιλιά και τον Αλλάχ. Άλλωστε σε προηγούμενο εδάφιο της παρούσας ιστορίας είχα αναφέρει τα ζητήματα που δεν πρέπει να θίγονται στο Μαρόκο.
Προχωρήσαμε
και φτάσαμε σε ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Ραμπάτ. Το Μαυσωλείο του Mohammed V
και τον πύργο του Hassan.
Παρκάραμε το αυτοκίνητο και πριν μπούμε στον προαύλιο χώρο των ως άνω αξιοθέατων, βλέπω ένα πλάτωμα, που είχε θέα προς τον ποταμό Oued Bou Regreg (ουαντί μπου ρεγκρεγκ) και προς την απέναντι πόλη η οποία θεωρείται δίδυμη του Ραμπάτ, δηλαδή προς το Salé.
Αφού παρατηρήσαμε για λίγο τη θέα μπήκαμε μέσα στο χώρο, όπου βρίσκεται ο πύργος του Hassan και το Μαυσωλείο του Mohammed V.
Ο πύργος του Hassan, από τα ορόσημα της πόλης του Ραμπάτ,
ξεκίνησε να κατασκευάζεται ως ο μεγαλύτερος και υψηλότερος μιναρές του μουσουλμανικού κόσμου, στο μεγαλύτερο τζαμί. Η κατασκευή του συγκροτήματος μιναρέ - τζαμιού, ξεκίνησε επί σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ το έτος 1195. Η κατασκευή του μιναρέ και του τζαμιού εγκαταλείφθηκε, μετά τον θάνατο του σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ. Μέχρι τότε, ο μιναρές είχε φτάσει τα 44 μέτρα σε ύψος, από τα 86 μέτρα του ύψους σχεδιασμού του, ενώ ούτε και το τζαμί είχε ολοκληρωθεί. Ο ημιτελής μιναρές υπάρχει ακόμα και ονομάστηκε πύργος
Hassan, ενώ από το τζαμί διασώθηκαν μόνο οι υφιστάμενοι στύλοι, από τον καταστροφικό σεισμό της Λισαβόνας του έτους 1755.
Αυτά έχουν απομείνει για να μαρτυρούν τα μεγαλεπήβολα σχέδια του σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ. Επίσης το τζαμί Al-Hassan
δίπλα στο Μαυσωλείο του Mohammed V, δεν διαθέτει μιναρέ, λόγω των ως άνω γεγονότων.
Το Μαυσωλείο του Mohammed V,
περιέχει τους τάφους του βασιλιά του Μαρόκου και των δύο γιων του, του τελευταίο βασιλιά Hassan ΙΙ και του πρίγκιπα Αμπντάλα. Το κτίριο θεωρείται αριστούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής της δυναστείας των Αλαουϊτών, με τη λευκή σιλουέτα της, η οποία κυριαρχείται από μια τυπική πράσινη κεραμοσκεπή. Όπως είναι γνωστό, το πράσινο είναι το χρώμα του Ισλάμ. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1971. Ο Hassan II θάφτηκε εκεί, μετά το θάνατό του το έτος 1999. Μπήκαμε μέσα στο μαυσωλείο. Ο υπόγειος τάφος των βασιλιάδων, είναι κατασκευασμένος με το παραδοσιακό μαροκινό στιλ και πλούσια διακοσμημένος από το δάπεδο έως την οροφή.
Βγήκαμε από το μαυσωλείο και προχωρήσαμε προς την έξοδο από τον χώρο, ανάμεσα στους στύλους, απομεινάρια του μεγαλεπήβολου σχεδιασμού του σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ.
Αφού βγήκαμε έξω από το χώρο του μαυσωλείου και του πύργου Hassan, κατευθυνθήκαμε προς την
Kasbah of the Udayas.
Η Kasbah of the Udayas, βρίσκεται στην εκβολή του ποταμού Bou Regreg απέναντι από το Salé.
Η Kasbah κατασκευάστηκε τον 12ο αιώνα κατά τη διάρκεια της εποχής των Almohads και είναι ορατή από μεγάλη απόσταση. Αφού περπατήσαμε για λίγο στα σοκάκια,
καθίσαμε για τσάι στο Café Maure,
θαυμάζοντας τη θέα.
Η θέα ήταν εξαιρετική.
Ήταν από τις στιγμές του ταξιδιού που μου άρεσε πολύ. Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Αφού απολαύσαμε τη θέα φύγαμε από το καφέ. Στη συνέχεια κάναμε μια μικρή βόλτα στους Ανδαλουσιανούς κήπους
και βγήκαμε να πάρουμε το αυτοκίνητο. Έπρεπε να προχωρήσουμε. Έπρεπε να προλάβουμε, να δούμε τη Μεκνές με το φως της ημέρας.
Μετά και τις τελευταίες εικόνες από την Καζαμπλάνκα, βγήκαμε έξω από την πόλη και κατευθυνθήκαμε προς το Ραμπάτ, την πρωτεύουσα του Μαρόκου.
Το Ραμπάτ, σύμφωνα με το google maps, απέχει 87km από την Καζαμπλάνκα και ο χρόνος που δίνεται για την κάλυψη της παραπάνω απόστασης είναι μία ώρα με αυτοκίνητο μέσω του οδικού άξονα Α3.
Εμείς όμως, κατόπιν προτροπής δικής μου, δεν ακολουθήσαμε τον αυτοκινητόδρομος Α3, ούτε τον δρόμο Ν1, τον οποίο έδινε ως δεύτερη επιλογή το google maps. Ακολουθήσαμε τον παραλιακό δρόμο R322, ο οποίος διέρχεται από όμορφα τοπία δίπλα στον Ατλαντικό ωκεανό.
Σταματήσαμε σε δυο σημεία, στο ένα σημείο προκειμένου να θαυμάσουμε τον αγριεμένο Ατλαντικό ωκεανό,
με πινακίδα η οποία επισήμαινε την επικινδυνότητα
και στο άλλο σημείο σε ένα μικρό χαρακτηριστικό παραλιακό οικισμό, τον οποίο διέσχιζε ο οδικός άξονας R322.
Αφού επιλέξαμε τον παραλιακό δρόμο R322, φτάσαμε στο Ραμπάτ με μικρή καθυστέρηση.
Το Ραμπάτ είναι η πρωτεύουσα του βασιλείου του Μαρόκου, με πληθυσμό της ευρύτερης (μητροπολιτικής) περιοχής 1,6 εκατομμύρια κατοίκους. Σύμφωνα με την απογραφή του έτους 2014, ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 577.827 κατοίκους. Το Ραμπάτ βρίσκεται στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού, στη δυτική - νοτιοδυτική πλευρά του ποταμού Oued Bou Regreg (Ουαντί Μπου Ρεγκρέγκ). Στην άλλη πλευρά του ποταμού βρίσκεται το Salé. Το Ραμπάτ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη και το δεύτερο οικονομικό κέντρο μετά την Καζαμπλάνκα.
Το Ραμπάτ είναι μία από τις τέσσερις αυτοκρατορικές πόλεις του Μαρόκου, η τρίτη σε χρονολογική σειρά.
Στον 20ο αιώνα και συγκεκριμένα στις 30 Μαρτίου του έτους 1912, υπογράφτηκε η συνθήκη της Φες, η οποία υποχρέωσε το Μαρόκο, να γίνει προτεκτοράτο της Γαλλίας, με την Ισπανία προστάτιδα χώρα στην περιοχή της Σαχάρας. Το Ραμπάτ επελέγη ως πρωτεύουσα της νέας αποικίας της Γαλλίας. Οι Γάλλοι αποφάσισαν τη μεταφορά της πρωτεύουσας του προτεκτοράτου, από τη Φες στο Ραμπάτ, ώστε η νέα πρωτεύουσα να βρίσκεται στα παράλια της χώρας για ευκολότερο ανεφοδιασμό και ασφαλέστερη υπεράσπισή της σε περίπτωση επιθέσεων. Επισημαίνεται ότι Ραμπάτ σημαίνει καταφύγιο.
Επίσης το Ραμπάτ βρισκόταν μακριά από το κέντρο των πολιτικών αναταραχών, δηλαδή από τη Φες και από το Μαρακές.
Μετά την ανεξαρτησία του Μαρόκου το έτος 1956, το Ραμπάτ διατήρησε τον τίτλο της πρωτεύουσας του Μαρόκου.
Πολλοί θεωρούν ότι το Ραμπάτ είναι το κρυμμένο διαμάντι του Μαρόκου, αφού ο κύριος όγκος των τουριστών ασχολείται με το Μαρακές, τη Φες και την έρημο, αφήνοντας άθικτη τη low profile πρωτεύουσα του Μαρόκου - μικρή και «μαζεμένη» σε μέγεθος, με τα δαιδαλώδη σοκάκια, τη μικρή Μεντίνα και την εντυπωσιακή Kasbah ofthe Udayas, που το 2012 η UNESCO ανακήρυξε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Όπως προαναφέρθηκε μπήκαμε στο Ραμπάτ
με μικρή καθυστέρηση, αφού επιλέξαμε τον παραλιακό δρόμο. Περάσαμε από την κεντρική λεωφόρο με τους φοίνικες, την Avenue Mohammed V, από το μεγαλοπρεπές παλάτι του μονάρχη του Μαρόκου, αλλά αποφασίσαμε, λόγω έλλειψης χρόνου, να βγάλουμε έξω από αυτά που είχα προγραμματίσει δύο από τις δραστηριότητες, δηλαδή να μην περπατήσουμε στη μεντίνα, ούτε να περάσουμε από τη Rue des Consuls, η οποία τον 17ο αιώνα είχε συνδέσει το όνομά της με το λευκό σκλαβοπάζαρο των Βερβέρων πειρατών, αφού παρατηρήσαμε οξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Πάντως για την ιστορία αναφέρω ότι στη Rue des Consuls, κατέφθαναν ξένοι διπλωμάτες για να «αγοράσουν» συμπατριώτες τους και να τους χαρίσουν στην ουσία την ελευθερία τους. ΄
Έτσι προχωρήσαμε προς τον πρώτο μας στόχο, που ήταν το Μαυσωλείο του Mohammed V. Προχωρώντας προς εκεί, περάσαμε από ένα κυβερνητικό κτίριο, έξω από το οποίο συναντήσαμε ακόμα μια φορά διαδηλωτές στο Μαρόκο.
Ο Μαροκινός φίλος μας, χαμογελώντας μας είπε ότι οι διαδηλωτές μπορούν να λένε ότι θέλουν αλλά να μη θίξουν το βασιλιά και τον Αλλάχ. Άλλωστε σε προηγούμενο εδάφιο της παρούσας ιστορίας είχα αναφέρει τα ζητήματα που δεν πρέπει να θίγονται στο Μαρόκο.
Προχωρήσαμε
και φτάσαμε σε ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Ραμπάτ. Το Μαυσωλείο του Mohammed V
και τον πύργο του Hassan.
Παρκάραμε το αυτοκίνητο και πριν μπούμε στον προαύλιο χώρο των ως άνω αξιοθέατων, βλέπω ένα πλάτωμα, που είχε θέα προς τον ποταμό Oued Bou Regreg (ουαντί μπου ρεγκρεγκ) και προς την απέναντι πόλη η οποία θεωρείται δίδυμη του Ραμπάτ, δηλαδή προς το Salé.
Αφού παρατηρήσαμε για λίγο τη θέα μπήκαμε μέσα στο χώρο, όπου βρίσκεται ο πύργος του Hassan και το Μαυσωλείο του Mohammed V.
Ο πύργος του Hassan, από τα ορόσημα της πόλης του Ραμπάτ,
ξεκίνησε να κατασκευάζεται ως ο μεγαλύτερος και υψηλότερος μιναρές του μουσουλμανικού κόσμου, στο μεγαλύτερο τζαμί. Η κατασκευή του συγκροτήματος μιναρέ - τζαμιού, ξεκίνησε επί σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ το έτος 1195. Η κατασκευή του μιναρέ και του τζαμιού εγκαταλείφθηκε, μετά τον θάνατο του σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ. Μέχρι τότε, ο μιναρές είχε φτάσει τα 44 μέτρα σε ύψος, από τα 86 μέτρα του ύψους σχεδιασμού του, ενώ ούτε και το τζαμί είχε ολοκληρωθεί. Ο ημιτελής μιναρές υπάρχει ακόμα και ονομάστηκε πύργος
Hassan, ενώ από το τζαμί διασώθηκαν μόνο οι υφιστάμενοι στύλοι, από τον καταστροφικό σεισμό της Λισαβόνας του έτους 1755.
Αυτά έχουν απομείνει για να μαρτυρούν τα μεγαλεπήβολα σχέδια του σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ. Επίσης το τζαμί Al-Hassan
δίπλα στο Μαυσωλείο του Mohammed V, δεν διαθέτει μιναρέ, λόγω των ως άνω γεγονότων.
Το Μαυσωλείο του Mohammed V,
περιέχει τους τάφους του βασιλιά του Μαρόκου και των δύο γιων του, του τελευταίο βασιλιά Hassan ΙΙ και του πρίγκιπα Αμπντάλα. Το κτίριο θεωρείται αριστούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής της δυναστείας των Αλαουϊτών, με τη λευκή σιλουέτα της, η οποία κυριαρχείται από μια τυπική πράσινη κεραμοσκεπή. Όπως είναι γνωστό, το πράσινο είναι το χρώμα του Ισλάμ. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1971. Ο Hassan II θάφτηκε εκεί, μετά το θάνατό του το έτος 1999. Μπήκαμε μέσα στο μαυσωλείο. Ο υπόγειος τάφος των βασιλιάδων, είναι κατασκευασμένος με το παραδοσιακό μαροκινό στιλ και πλούσια διακοσμημένος από το δάπεδο έως την οροφή.
Βγήκαμε από το μαυσωλείο και προχωρήσαμε προς την έξοδο από τον χώρο, ανάμεσα στους στύλους, απομεινάρια του μεγαλεπήβολου σχεδιασμού του σουλτάνου Γιακούμπ αλ - Μανσούρ.
Αφού βγήκαμε έξω από το χώρο του μαυσωλείου και του πύργου Hassan, κατευθυνθήκαμε προς την
Kasbah of the Udayas.
Η Kasbah of the Udayas, βρίσκεται στην εκβολή του ποταμού Bou Regreg απέναντι από το Salé.
Η Kasbah κατασκευάστηκε τον 12ο αιώνα κατά τη διάρκεια της εποχής των Almohads και είναι ορατή από μεγάλη απόσταση. Αφού περπατήσαμε για λίγο στα σοκάκια,
καθίσαμε για τσάι στο Café Maure,
θαυμάζοντας τη θέα.
Η θέα ήταν εξαιρετική.
Ήταν από τις στιγμές του ταξιδιού που μου άρεσε πολύ. Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Αφού απολαύσαμε τη θέα φύγαμε από το καφέ. Στη συνέχεια κάναμε μια μικρή βόλτα στους Ανδαλουσιανούς κήπους
και βγήκαμε να πάρουμε το αυτοκίνητο. Έπρεπε να προχωρήσουμε. Έπρεπε να προλάβουμε, να δούμε τη Μεκνές με το φως της ημέρας.