villi
Member
- Μηνύματα
- 1.088
- Likes
- 2.792
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Δελχί
- Udaipur
- Udaipur συνέχεια
- Ranakpur-Jodhpur
- Bishnoi villages-Sam Sand Dunes
- Jaisalmer
- Bikaner-Karni Mata Temple
- Pushkar
- Pushkar συνέχεια… & Jaipur
- Jaipur συνέχεια…
- Fatehpur Sikri – Agra
- Jhansi-Kajhuraho
- Khajuraho συνέχεια…
- Varanasi
- Varanasi συνέχεια Νο1
- Sarnath
- Varanasi συνέχεια Νο2
- Delhi ξανά
- Delhi τελευταία μέρα…
- Απολογισμός
Pushkar
Αφήνοντας πίσω μας την χαοτική Μπικανέρ και τον απίστευτο ναό των ποντικών συνεχίζουμε να γράφουμε χιλιόμετρα στους δρόμους της Ινδίας.Συνέχεια έχει η πόλη που κάθε πιστός Ινδουιστής πρέπει να επισκεφτεί έστω μια φορά στη ζωή του,το Pushkar!Πόλη έκπληξη θα τη χαρακτήριζα γιατί είναι τελείως διαφορετική από το υπόλοιπο Ρατζαστάν.Είναι η πόλη που ευχαρίστως θα έμενα για αρκετό καιρό γιατί αποπνέει μυστήριο,ηρεμία,χαλάρωση,μπορείς να περπατήσεις χωρίς ενοχλήσεις και χωρίς να σε καταδιώκουν μηχανάκια και ρίκσο!Το απόλαυσα το Πουσκάρ,ίσως γιατί ήταν το άκρο αντίθετο από την απίστευτη φασαρία που είχαμε βιώσει την προηγούμενη μέρα.Μεγάλο ρόλο έπαιξε και το υπέροχο ξενοδοχείο μας 10 λεπτά έξω από την πόλη που περισσότερο έμοιαζε με πολυτελή κατασκήνωση, http://www.aarambaaghpushkar.com/. Υπέροχος κήπος και γύρω παραταγμένες τεράστιες σκηνές διακοσμημένες με στοιχεία από τους μεγαλύτερους πολιτισμούς όπως έγραφε η πινακίδα στη ρεσεψιόν,τον Αραβικό,τον Περσικό,τον Αιγυπτιακό και τον Ελληνικό!
Με περίσσια περηφάνια λοιπόν δώσαμε τα ελληνικά διαβατήρια μας για να τακτοποιηθούμε σε μια σκηνή Περσικής διακόσμησης με προσωπική πισίνα και δικό της κήπο.Μία ανέλπιστη όαση χλιδής και ξεκούρασης στα ταλαιπωρημένα κορμιά μας!Η μεγάλη πισίνα του συγκροτήματος ήταν επίσης πολύ ελκυστική αλλά δυστυχώς οι 28 βαθμοί και η υγρασία από την έντονη ομίχλη δε σε σπρώχνανε στη βουτιά.
Δε χάνουμε χρόνο λοιπόν,κατευθυνόμαστε στον Brahma temple που είναι ο μοναδικός στην Ινδία και ένας από τους λίγους που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο.
Ο λόγος που δεν υπάρχει άλλος ναός λατρείας του θεού Brahma είναι σύμφωνα με τις Ινδικούς μύθους και δοξασίες η κατάρα της θεάς Saraswati.Όταν μία μέρα με πανσέληνο ο θεός θέλησε να κάνει αυτοκάθαρση στα νερά της λίμνης,κάτι που απαιτούσε την παρουσία της συζύγου του,εκείνη (Saraswati) άργησε κι αυτός ενοχλημένος παντρεύτηκε μία απλή κοπέλα την Gayatri.Oταν η Saraswati είδε στη θέση που προοριζόταν για κείνη δίπλα στον θεό Μπράχμα μια άλλη γυναίκα,έξαλλη καταράστηκε τον θεό να ξεχαστεί από τους ανθρώπους πάνω στη γη.Επειδή η τιμωρία ήταν σκληρή οι υπόλοιποι θεοί την παρακάλεσαν να ανακαλέσει και τότε εκείνη την τροποποίησε έτσι ώστε ο θεός Μπράχμα να λατρεύεται μόνο στο Πουσκάρ. Οι δύο γυναίκες λατρεύονται σε ξεχωριστούς ναούς που βρίσκονται στις δύο άκρες της πόλης.
Για να εισέλθουμε έπρεπε να πλύνουμε τα χέρια μας στις βρύσες έξω από τον ναό και τα πόδια μας σε μια γούρνα μπροστά στον ναό.Επίσης δεν έπρεπε να είναι εκτεθειμένο κανένα μέρος του σώματος εκτός χεριών,ποδιών και οι γυναίκες να καλύψουμε με μαντίλα το κεφάλι μέχρι τα χείλη μπροστά.Επίσης απαγορεύεται η φωτογράφιση όπως στους περισσότερους ναούς στην Ινδία.Κάτι έκλεψα όμως...
Από τον ναό και πέρα ξεκινά ο κεντρικός δρόμος που στο μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από ένα μεγάλο παζάρι,ίσως το καλύτερο που επισκευτήκαμε.Αρκετοί τουρίστες κατακλύζουν την πόλη,πολλοί από αυτούς έμποροι που έρχονται να ψωνίσουν πραμάτεια αλλά και δυτικοί τύποι/τύπισσες που κυκλοφορούσαν ξυπόλητοι ή με σαγιονάρες,σαλβάρια και μαλλί τζίβα.Γνωρίσαμε τυχαία δύο ελληνίδες κι έναν έλληνα που δουλεύουν 6 μήνες στην Ελλάδα και τους υπόλοιπους 6 τους περνάνε στην Ινδία και κυρίως στο Πουσκάρ.
Στην αγορά αυτή θα βρείτε ως επί το πλείστον στάνταρ τιμές αλλά πολύ τακτοποιημένα μαγαζάκια,ωραία λινά ή βαμβακερά σε εξευτελιστικές τιμές,cd με ινδική μουσική και όχι μόνο,συσκευασμένα μπαχαρικά που με χαρά θα σας εξηγήσουν τη χρήση τους,όλων των ειδών τα μικροπράγματα και ινδικά αρωματικά λαδάκια σώματος.
Πήρα από όλα τα παραπάνω γιατί πραγματικά οι τιμές ήταν γελοίες,μιλάμε για παντελόνες με 1-2ε,cd με 2-3ε αλλά η καλύτερη αγορά ήταν τα αρωματικά λάδια τα οποία μπορείς να δοκιμάσεις με τις ώρες,να διαβάσεις από τι φυτά και μπαχαρικά προέρχονται και να χαθείς σε σαγηνευτικές μυρωδιές.
Οι έμποροι τα αγοράζανε με το κιλό,εγώ αρκέστηκα σε δύο ρολ-ον για μένα,άλλα τρία για φίλες μου κι ένα ο σύζυγος.Οι ελληνίδες με βοήθησαν να διαλέξω δύο μίγματα τα οποία και προτείνω στις κυρίες που θα βρεθούν εκεί,το cobra και το λέμονγκρας και για τους κυρίους τον λοτό,δεν υπάρχει καλύτερο!
Οι τιμές είναι οι καλύτερες που θα βρείτε σε όλο το Ρατζαστάν να είστε σίγουροι!
Η πόλη όμως εκτός από τον ένα και μοναδικό ναό Μπράχμα και το υπέροχο παζάρι διαθέτει 52 γκατς περιμετρικά της λίμνης και 400 λευκογαλάζιους ναούς.Φανταστείτε λοιπόν την μυστηριακή ατμόσφαιρα που δημιουργείται κυρίως το βραδάκι που αρχίζουνε οι προσευχές σε όλους αυτούς τους ναούς μαζί με τους ήχους από τα ντραμς και τα γκονγκ,βάλτε την ομίχλη που πετύχαμε λόγω εποχής και τις διάφορες ινδικές μπαλάντες από τα μαγαζάκια με τα cd!Δε θες τίποτα άλλο για να μαγευτείς και να ερωτευτείς αυτήν την μικρή ιερή πόλη!
Περπατώντας λοιπόν μέσα στην αγορά αντικρίζουμε το βασικό μεγαλύτερο γκατ και κατηφορίζουμε προς τη λίμνη.Σε δευτερόλεπτα μας πλευρίζουν οι νεαροί που παριστάνουν τους φύλακες των γκατ για να μας πουλήσουν με το ζόρι γιρλάντα για το λαιμό ή το χέρι,γίνονται ιδιαίτερα επιθετικοί όταν αρνούμαστε ευγενικά και για να μη χαλάσει η τόσο ωραία διαθεσή μας αποχωρούμε για να κατέβουμε από τα σκαλιά ενός άλλου γκατ λίγο πιο κάτω.Το ίδιο έπραξαν κι όλοι οι τουρίστες που μας ακολούθησαν και βρήκαμε όλοι μαζί την ησυχία που ψάχναμε.Στα πιο κεντρικά γκατ όπως για παράδειγμα στο chir ghat δε ενοχλεί κανείς κι επιπλέον μπορείς να κάτσεις και να απολαύσεις τους ήχους του μεγάλου γκονγκ που χτυπά ένας ιερέας όλη σχεδόν τη μέρα.
Δε χορταίνω τις εικόνες!
Η λίμνη δημιουργήθηκε όταν ο Μπραχμα έριξε ένα λοτό σε αυτό το σημείο,υπάρχει και γκατ με το ονομά του στο οποίο έκανε μπάνιο ο ίδιος.
Δύο ακόμη γκατ έχουν εξέχουσα θέση,το Varah ghat όπου εμφανίστηκε ο θεός Βισνού με τη μορφή χοίρου
και το Gandhi ή Gau ghat όπου σκορπίστηκαν οι στάχτες του Γκάντι.
Επιστρέφοντας στον κεντρικό δρόμο ο οποίος έχει αρκετό περπάτημα γύρω από την λίμνη επισκεφτήκαμε δύο ακόμη ναούς αυτόν του θεού vishnu
και αυτόν της saraswati που βρίσκεται σ’ένα λόφο 1 ώρα περίπου μακριά με τα πόδια.Η θέα προς τη λίμνη είναι μαγευτική αλλά είχε ήδη νυχτώσει και με την ομίχλη που δεν απομακρύνθηκε καθόλου εκείνη την ημέρα οι φωτογραφίες ήταν ανέφικτες.Αξίζει πάντως τον δρόμο για όποιον επισκεφτεί την πόλη.
Χαζέψαμε όσο άντεχαν ακόμη τα πόδια μας στην αγορά και μετά αποφασίσαμε να περάσουμε μία ήρεμη βραδιά χωρίς ρίκσο και περιπέτειες αυτή τη φορά στο όμορφο ξενοδοχείο μας.Επιστρέφοντας, η φωταγωγημένη ‘’πολυτελής κατασκήνωση’’ με την ζωντανή ινδική μουσική και τον σκούρο άπλετο ουρανό έδειχνε τόσο μαγική!Στο εστιατόριο της οροφής κάποιος πλούσιος Ινδός έκανε πάρτυ κι έτσι επιλέξαμε το κλειστό εστιατόριο όπου είχαν καταλύσει όλα τα ζευγαράκια που ξέφυγαν του πάρτυ.Ωραία ατμόσφαιρα και πραγματικά νόστιμο φαγητό έκλεισαν την όμορφη μέρα μας!
Αφήνοντας πίσω μας την χαοτική Μπικανέρ και τον απίστευτο ναό των ποντικών συνεχίζουμε να γράφουμε χιλιόμετρα στους δρόμους της Ινδίας.Συνέχεια έχει η πόλη που κάθε πιστός Ινδουιστής πρέπει να επισκεφτεί έστω μια φορά στη ζωή του,το Pushkar!Πόλη έκπληξη θα τη χαρακτήριζα γιατί είναι τελείως διαφορετική από το υπόλοιπο Ρατζαστάν.Είναι η πόλη που ευχαρίστως θα έμενα για αρκετό καιρό γιατί αποπνέει μυστήριο,ηρεμία,χαλάρωση,μπορείς να περπατήσεις χωρίς ενοχλήσεις και χωρίς να σε καταδιώκουν μηχανάκια και ρίκσο!Το απόλαυσα το Πουσκάρ,ίσως γιατί ήταν το άκρο αντίθετο από την απίστευτη φασαρία που είχαμε βιώσει την προηγούμενη μέρα.Μεγάλο ρόλο έπαιξε και το υπέροχο ξενοδοχείο μας 10 λεπτά έξω από την πόλη που περισσότερο έμοιαζε με πολυτελή κατασκήνωση, http://www.aarambaaghpushkar.com/. Υπέροχος κήπος και γύρω παραταγμένες τεράστιες σκηνές διακοσμημένες με στοιχεία από τους μεγαλύτερους πολιτισμούς όπως έγραφε η πινακίδα στη ρεσεψιόν,τον Αραβικό,τον Περσικό,τον Αιγυπτιακό και τον Ελληνικό!
Με περίσσια περηφάνια λοιπόν δώσαμε τα ελληνικά διαβατήρια μας για να τακτοποιηθούμε σε μια σκηνή Περσικής διακόσμησης με προσωπική πισίνα και δικό της κήπο.Μία ανέλπιστη όαση χλιδής και ξεκούρασης στα ταλαιπωρημένα κορμιά μας!Η μεγάλη πισίνα του συγκροτήματος ήταν επίσης πολύ ελκυστική αλλά δυστυχώς οι 28 βαθμοί και η υγρασία από την έντονη ομίχλη δε σε σπρώχνανε στη βουτιά.
Δε χάνουμε χρόνο λοιπόν,κατευθυνόμαστε στον Brahma temple που είναι ο μοναδικός στην Ινδία και ένας από τους λίγους που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο.
Ο λόγος που δεν υπάρχει άλλος ναός λατρείας του θεού Brahma είναι σύμφωνα με τις Ινδικούς μύθους και δοξασίες η κατάρα της θεάς Saraswati.Όταν μία μέρα με πανσέληνο ο θεός θέλησε να κάνει αυτοκάθαρση στα νερά της λίμνης,κάτι που απαιτούσε την παρουσία της συζύγου του,εκείνη (Saraswati) άργησε κι αυτός ενοχλημένος παντρεύτηκε μία απλή κοπέλα την Gayatri.Oταν η Saraswati είδε στη θέση που προοριζόταν για κείνη δίπλα στον θεό Μπράχμα μια άλλη γυναίκα,έξαλλη καταράστηκε τον θεό να ξεχαστεί από τους ανθρώπους πάνω στη γη.Επειδή η τιμωρία ήταν σκληρή οι υπόλοιποι θεοί την παρακάλεσαν να ανακαλέσει και τότε εκείνη την τροποποίησε έτσι ώστε ο θεός Μπράχμα να λατρεύεται μόνο στο Πουσκάρ. Οι δύο γυναίκες λατρεύονται σε ξεχωριστούς ναούς που βρίσκονται στις δύο άκρες της πόλης.
Για να εισέλθουμε έπρεπε να πλύνουμε τα χέρια μας στις βρύσες έξω από τον ναό και τα πόδια μας σε μια γούρνα μπροστά στον ναό.Επίσης δεν έπρεπε να είναι εκτεθειμένο κανένα μέρος του σώματος εκτός χεριών,ποδιών και οι γυναίκες να καλύψουμε με μαντίλα το κεφάλι μέχρι τα χείλη μπροστά.Επίσης απαγορεύεται η φωτογράφιση όπως στους περισσότερους ναούς στην Ινδία.Κάτι έκλεψα όμως...
Από τον ναό και πέρα ξεκινά ο κεντρικός δρόμος που στο μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από ένα μεγάλο παζάρι,ίσως το καλύτερο που επισκευτήκαμε.Αρκετοί τουρίστες κατακλύζουν την πόλη,πολλοί από αυτούς έμποροι που έρχονται να ψωνίσουν πραμάτεια αλλά και δυτικοί τύποι/τύπισσες που κυκλοφορούσαν ξυπόλητοι ή με σαγιονάρες,σαλβάρια και μαλλί τζίβα.Γνωρίσαμε τυχαία δύο ελληνίδες κι έναν έλληνα που δουλεύουν 6 μήνες στην Ελλάδα και τους υπόλοιπους 6 τους περνάνε στην Ινδία και κυρίως στο Πουσκάρ.
Στην αγορά αυτή θα βρείτε ως επί το πλείστον στάνταρ τιμές αλλά πολύ τακτοποιημένα μαγαζάκια,ωραία λινά ή βαμβακερά σε εξευτελιστικές τιμές,cd με ινδική μουσική και όχι μόνο,συσκευασμένα μπαχαρικά που με χαρά θα σας εξηγήσουν τη χρήση τους,όλων των ειδών τα μικροπράγματα και ινδικά αρωματικά λαδάκια σώματος.
Πήρα από όλα τα παραπάνω γιατί πραγματικά οι τιμές ήταν γελοίες,μιλάμε για παντελόνες με 1-2ε,cd με 2-3ε αλλά η καλύτερη αγορά ήταν τα αρωματικά λάδια τα οποία μπορείς να δοκιμάσεις με τις ώρες,να διαβάσεις από τι φυτά και μπαχαρικά προέρχονται και να χαθείς σε σαγηνευτικές μυρωδιές.
Οι έμποροι τα αγοράζανε με το κιλό,εγώ αρκέστηκα σε δύο ρολ-ον για μένα,άλλα τρία για φίλες μου κι ένα ο σύζυγος.Οι ελληνίδες με βοήθησαν να διαλέξω δύο μίγματα τα οποία και προτείνω στις κυρίες που θα βρεθούν εκεί,το cobra και το λέμονγκρας και για τους κυρίους τον λοτό,δεν υπάρχει καλύτερο!
Οι τιμές είναι οι καλύτερες που θα βρείτε σε όλο το Ρατζαστάν να είστε σίγουροι!
Η πόλη όμως εκτός από τον ένα και μοναδικό ναό Μπράχμα και το υπέροχο παζάρι διαθέτει 52 γκατς περιμετρικά της λίμνης και 400 λευκογαλάζιους ναούς.Φανταστείτε λοιπόν την μυστηριακή ατμόσφαιρα που δημιουργείται κυρίως το βραδάκι που αρχίζουνε οι προσευχές σε όλους αυτούς τους ναούς μαζί με τους ήχους από τα ντραμς και τα γκονγκ,βάλτε την ομίχλη που πετύχαμε λόγω εποχής και τις διάφορες ινδικές μπαλάντες από τα μαγαζάκια με τα cd!Δε θες τίποτα άλλο για να μαγευτείς και να ερωτευτείς αυτήν την μικρή ιερή πόλη!
Περπατώντας λοιπόν μέσα στην αγορά αντικρίζουμε το βασικό μεγαλύτερο γκατ και κατηφορίζουμε προς τη λίμνη.Σε δευτερόλεπτα μας πλευρίζουν οι νεαροί που παριστάνουν τους φύλακες των γκατ για να μας πουλήσουν με το ζόρι γιρλάντα για το λαιμό ή το χέρι,γίνονται ιδιαίτερα επιθετικοί όταν αρνούμαστε ευγενικά και για να μη χαλάσει η τόσο ωραία διαθεσή μας αποχωρούμε για να κατέβουμε από τα σκαλιά ενός άλλου γκατ λίγο πιο κάτω.Το ίδιο έπραξαν κι όλοι οι τουρίστες που μας ακολούθησαν και βρήκαμε όλοι μαζί την ησυχία που ψάχναμε.Στα πιο κεντρικά γκατ όπως για παράδειγμα στο chir ghat δε ενοχλεί κανείς κι επιπλέον μπορείς να κάτσεις και να απολαύσεις τους ήχους του μεγάλου γκονγκ που χτυπά ένας ιερέας όλη σχεδόν τη μέρα.
Δε χορταίνω τις εικόνες!
Η λίμνη δημιουργήθηκε όταν ο Μπραχμα έριξε ένα λοτό σε αυτό το σημείο,υπάρχει και γκατ με το ονομά του στο οποίο έκανε μπάνιο ο ίδιος.
Δύο ακόμη γκατ έχουν εξέχουσα θέση,το Varah ghat όπου εμφανίστηκε ο θεός Βισνού με τη μορφή χοίρου
και το Gandhi ή Gau ghat όπου σκορπίστηκαν οι στάχτες του Γκάντι.
Επιστρέφοντας στον κεντρικό δρόμο ο οποίος έχει αρκετό περπάτημα γύρω από την λίμνη επισκεφτήκαμε δύο ακόμη ναούς αυτόν του θεού vishnu
και αυτόν της saraswati που βρίσκεται σ’ένα λόφο 1 ώρα περίπου μακριά με τα πόδια.Η θέα προς τη λίμνη είναι μαγευτική αλλά είχε ήδη νυχτώσει και με την ομίχλη που δεν απομακρύνθηκε καθόλου εκείνη την ημέρα οι φωτογραφίες ήταν ανέφικτες.Αξίζει πάντως τον δρόμο για όποιον επισκεφτεί την πόλη.
Χαζέψαμε όσο άντεχαν ακόμη τα πόδια μας στην αγορά και μετά αποφασίσαμε να περάσουμε μία ήρεμη βραδιά χωρίς ρίκσο και περιπέτειες αυτή τη φορά στο όμορφο ξενοδοχείο μας.Επιστρέφοντας, η φωταγωγημένη ‘’πολυτελής κατασκήνωση’’ με την ζωντανή ινδική μουσική και τον σκούρο άπλετο ουρανό έδειχνε τόσο μαγική!Στο εστιατόριο της οροφής κάποιος πλούσιος Ινδός έκανε πάρτυ κι έτσι επιλέξαμε το κλειστό εστιατόριο όπου είχαν καταλύσει όλα τα ζευγαράκια που ξέφυγαν του πάρτυ.Ωραία ατμόσφαιρα και πραγματικά νόστιμο φαγητό έκλεισαν την όμορφη μέρα μας!