Ινδία Ινδία...τα πάντα είναι πιθανά!

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789

JHANSI-KAJHURAHO

6 το πρωί,έχουμε ξυπνήσει ήδη και φτιάχνουμε βαλίτσες.Ετοιμαζόμαστε να αποχαιρετήσουμε την Agra και το Taz Mahal που χρόνια ονειρευόμουν.Κοιτάζω έξω από τις τεράστιες τζαμαρίες που περιβάλλουν το δωμάτιο και παρά την ομίχλη και την υγρασία που τρέχει σε μικρά ρυάκια πάνω στα τζάμια το βλέπω αμυδρά εκεί στο βάθος να στέκει πεισματικά αγέρωχο στου χρόνου την αδυσώπητη πορεία!

Χριστούγεννα σήμερα…μια γιορτή γνωστή και άγνωστη σε τούτη τη χώρα.
Πολλά και συγκρουόμενα αισθήματα αναβλύζουν από την καρδιά μου καθώς τρώμε το χριστουγεννιάτικο πρωινό μας.Νιώθω ότι έκλεισε ένα κύκλος.Παρ’όλο που η Agra δεν ανήκει στο Rajasthan αλλά στην επαρχία Uttar Pradesh,εδώ τελείωσε μία οδική πορεία που ξεκίνησε πριν 10 μέρες στην Udaipur.

Στις 7 και κάτι ψιλά βρισκόμαστε έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό,αποχαιρετούμε μέσα σε κλίμα συναισθηματικής φόρτισης και συγκίνησης τον υπέροχο αυτό άνθρωπο που είχαμε τη χαρά και την τύχη να έχουμε οδηγό μας στους δύσκολους δρόμους της Ινδίας.Φορτωνόμαστε τα μπαγκάζια μας,παίρνουμε βαθιά ανάσα για να αντέξουμε το εσωτερικό του σταθμού που κρίνοντας από το εξωτερικό μπορούσαμε να φανταστούμε σε τι χάλι θα είναι.Πράγματι η διάχυτη μυρωδιά του κάτουρου μας καλωσόρισε στις αποβάθρες όπου κόσμος κοιμόταν χάμω δίπλα στις βρωμιές και στις ακαθαρσίες.Τι το’θελα το πρωινό σκέφτηκα και μια αναγούλα με ταρακούνησε για τα καλά.

Άντε τώρα να μαντέψεις από πού θα έρθει το τρένο.Υπήρχαν μεγάφωνα,κάτι ανακοίνωνε η κοπέλα αλλά τι ακριβώς δεν κατέστει δυνατό να μάθουμε.Το γραφείο πληροφοριών ήταν κλειστό.Σ’ένα φωτεινό σηματοδότη υποπτευόμαστε πως αναγράφεται η αποβάθρα άφιξης του τρένου μας το οποίο θα παραμείνει για να φορτώσει μόλις για ένα λεπτό όπως και τα περισσότερα τρένα που περνούσαν από κει.

Επιβεβαιώνουμε την πληροφορία από δυο Νοτιοκορεάτισσες που περιμένουν το ίδιο τρένο οπότε στεκόμαστε όλοι μαζί εκεί και πιάνουμε την κουβέντα με θέμα από πού είμαστε,που πάμε και που θα καταλήξουμε.Σε λίγα λεπτά μαζεύτηκαν γύρω μας ζητιάνοι αλλά και καθαριστές παπουτσιών,επιδιορθωτές βαλιτσών και ρούχων.Και να μας τραβάνε με δύναμη τις βαλίτσες,να αντιστεκόμαστε σθεναρά εμείς και γενικά δόθηκε μια μάχη άνευ προηγουμένου.Τότε καταλάβαμε γιατί φοράγανε μακριά αδιάβροχα οι κοπελιές και είχανε καλύψει με το κάλυμμα τα backpack.Ταξιδευανε στην Ινδία με τρένο,σχεδόν αποκλειστικά 3η θέση οπότε είχανε πάρει τα μέτρα τους!
Κι εκεί που καταφέραμε να ξεφορτωθούμε τους επίμονους γυρολόγους τρέχει καταπάνω μας ένα αλλόφρων ζευγάρι και μας ρωτά αν ξέρουμε από πού φεύγει το τρένο για Δελχί.Ιδέα δεν είχαμε οπότε συνέχισαν να τρέχουν πάνω κάτω ρωτώντας όποιον έβρισκαν μπροστά τους.Σε πέντε λεπτά ξαναεμφανίστηκαν ανακουφισμένοι καθώς πίστευαν ότι το έχασαν αλλά για καλή τους τύχη είχε μισή ώρα καθυστέρηση οπότε θα έφτανε μετά το δικό μας στην ίδια αποβάθρα.Κι έτσι ανταλλάξαμε τις πρώτες και μοναδικές χριστουγεννιάτικες ευχές με μία Αγγλίδα κι ένα Τούρκο(!!!).
Κι αφού γελάσαμε με τον τρόπο που μας περιέγραψε η Αγγλίδα τις ιστορίες διάρροιας και εμετών που την ταλαιπώρησαν σε όλο το ταξίδι,εμφανίστηκε το τρένο μας που τα βαγόνια του τελειωμό δεν είχαν.Χαιρετήσαμε εγκάρδια το αγγλοτουρκικό ζέυγος κι αρχίσαμε να τρέχουμε μαζί με τις νοτιοκορεάτισσες να βρούμε το βαγόνι μας.Αυτές εντοπίσανε γρήγορα το δικό τους μιας και έμπαινε ο περισσότερος κόσμος και κρεμόντουσαν και μπόλικοι από τις σιδεριές των παραθύρων εμείς όμως συνεχίσαμε να τρέχουμε γιατί το βαγόνι της πρώτης θέσης πρέπει να είχε φτάσει ήδη στο Τζανσι!
Πάμε να μπούμε σ’ένα που έγραφε εξωτερικά πρώτη θέση αλλά ο ελεγκτής μας είπε να πάμε τρία βαγόνια πιο κάτω που ήταν οι αεροπορικές θέσεις.Να σφυρίζει το τρένο,να με λούσει κρύος ιδρώτας,να σέρνω τον σάκο που αναποδογύριζε συνέχεια και με είχε εκνευρίσει υπερβολικά,να φωνάζει ο σύζυγος,γενικά ένας πανικός!!!
Στο παραένα κυριολεκτικά πέταξα την τσάντα στον σύζυγο που είχε ανέβει και σκαρφάλωσα ενώ το τρένο ξεκινούσε.Εκεί όταν λένε ένα λεπτό το εννοούν!

Το βαγόνι αυτό ήταν πολύ μικρό με πολύ άνετες θέσεις και άπλετο χώρο για τα πόδια.Αλλά ήταν βρώμικο όπως όλο το τρένο με θολά από την βρωμιά τζάμια και λεκιασμένες θέσεις.Για να ακουμπήσω την πλάτη μου πίσω έβαλα την κουκούλα του φούτερ στο κεφάλι και δεν την έβγαλα μέχρι που κατεβήκαμε.Ευτυχώς ποντικάκια και λοιπά τρωκτικά δεν είδα αλλά κάθε που άνοιγε η πόρτα ερχόταν η μυρωδιά της βοθρίλας από την παρακείμενη τουαλέτα,ο θεός να την κάνει!
Στο εισιτήριο περιλαμβανόταν ένα γεύμα,δεν το άγγιξα,τσάι ή καφές,δεν ήπια κι ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο νερό το οποίο πήρα για το πλύσιμο των δοντιών.
Για τρεις ώρες που διήρκησε το ταξίδι στο συγκεκριμένο βαγόνι η κατάσταση ήταν ανεκτή καθώς ήταν μέρα και χάζευα έξω τα χωριά από τα οποία περνούσαμε.Σε άλλη θέση πχ΄Β δεν ξέρω πως είναι τα πράγματα,στη ΄Γ δεν θέλω ούτε να φανταστώ!

Στο Τζανσί μας περίμενε ο νέος μας οδηγός,πιτσιρικάς μόλις 22 χρονών,με πολύ όρεξη για κουβέντα και σχετικά καλά αγγλικά.Το αυτοκίνητο καινούριο και πεντακάθαρο όπως κι ο ίδιος αφού μας αποκάλυψε ότι είναι υποχρεωμένοι να καθαρίζουν καθημερινά τα αυτοκίνητα του πρακτορείου και να κάνουν μπάνιο πριν παραλάβουν τους πελάτες.

Το Τζανσί από τα λίγα που είδαμε μου φάνηκε αδιάφορη πόλη οπότε
πήραμε κατευθείαν το δρόμο για Όρτσα που τελευταία στιγμή αφήσαμε πίσω μας γιατί φοβηθήκαμε ότι δε θα έχουμε αρκετό χρόνο στο Κατζουράχο.Ακόμη μετανιώνω που δεν αφιέρωσα έστω 2 ώρες στην Όρτσα που μου φάνηκε πολύ όμορφη και ιδιαίτερη.
Συνεχίσαμε λοιπόν την πορεία μας,το σκηνικό γύρω μας είχε αλλάξει εντελώς με έντονη βλάστηση εν μέρει εξωτική να μας προδιαθέτει θετικά και να φτιάχνει τη διαθεσή μας!Ο οδηγός μας μίλησε για το μικρό χωριό του 5 χιλιόμετρα μακριά από το Κατζουράχο,για τη καθημερινή ζωή του,για την αρραβωνιάστικιά του που διάλεξαν οι γονείς του όταν ήταν 10 χρονών(!!!) αλλά δεν τον πείραζε γιατί είναι καλή κοπέλα και οι γονείς της τον αγαπάνε.Ένιωθε τυχερός για τη δουλειά που βρήκε γιατί θα κατάφερνε σε πέντε χρόνια να συγκεντρώσει τα χρήματα για τον γάμο τους!Μέχρι τότε μπορεί να τη βλέπει μόνο στο σπίτι των γονιών της με τη συγκατάθεσή τους.Αν και δεν την είχε διαλέξει αυτός φαινόταν ερωτευμένος καθώς μιλούσε για κείνη και χαμογελούσε συνεχώς κάτι που μου φάνηκε τόσο παρήγορο και ελπιδοφόρο για μια χώρα που οι προσυμφωνημένοι και αναγκαστικοί γάμοι αγγίζουν το 80%!Στον αντίποδα δυστυχώς στέκουν γάμοι ανήλικων κοριτσιών με άντρες άνω των 40 ετών,πολλές φορές 50 ή 60 γιατί αυτές οι ηλικιακές ομάδες έχουν συνήθως τα λεφτά για να πληρώσουν τον πατέρα της νύφης και στην ουσία να την αγοράσουν!Συνήθης πρακτική κυρίως του μουσουλμανικού πληθυσμού που είναι γνωστή παρ’ότι κατακριτέα σε πολλά μουσουλμανικά κράτη.

Το Κατζουράχο ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν σε εκείνη τη φάση.Ένα ήσυχο και όμορφο χωριό,για τα μεγέθη της Ινδίας, με φοίνικες,χωμάτινους δρόμους και χαμογελαστούς κατοίκους!Ανήκει στην επαρχία Madya Pradesh και αδιαμφισβήτητα ήταν μία όαση μετά την θορυβώδη Τζαιπούρ και την πολυπληθή Άγκρα.
Το ξενοδοχείο μας όμορφο,με εξωτική αυλή και επιτέλους μπορούσες να ανοίξεις το παράθυρο και να αναπνεύσεις καθαρό αέρα.http://www.ushalexushotels.com/khajuraho/


Μετά το απαραίτητο φρεσκάρισμα αποφασίσαμε να επισκεφτούμε τους ναούς του ανατολικού συμπλέγματος και να αφήσουμε τους ναούς του Κάμα Σούτρα για το επόμενο πρωί.
Το χωριό διασχίζανε ελάχιστα τουριστικά αυτοκίνητα ενώ οι κάτοικοι κινούνταν κυρίως με ποδήλατα ή με τα πόδια.Η ησυχία ήταν βαθιά εκτιμητέα!


Ο πρώτος ναός που επισκεφτήκαμε ήταν ο Parsvanath temple που μαζί με τους δύο επόμενους αποτελούν το ανατολικό γκρουπ ναών .Είχαμε πλέον ξεπεράσει την ξυπόλητη κατάσταση οπότε το βγάλσιμο των παπουτσιών γινόταν μηχανικά.Παντού βασίλευε η ηρεμία που διαταρασσόταν μόνο από τον χτύπο της καμπάνας όταν τον έκρουαν οι προσκυνητές.

Δεν φανταζόμουν ότι μία τέτοια μέρα για τη Χριστιανοσύνη εγώ θα ένιωθα κατάνυξη σ’έναν ινδουιστικό ναό χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι μου και τους αγαπημένους μου ανθρώπους.
Ακολούθησε ο παρακείμενος ναός Adinath

όπου χαριτωμένα σκυλάκια έκαναν την εμφανισή τους στο προαύλιο και μας γέμισαν χαρά με μία δόση παιχνιδιού κι ανεμελιάς

και ο Shanti Nath

στον οποίο βρίσκεται το 4,5μ ύψους άγαλμα του θεού Adinath.


Συνεχίσαμε τις σημερινές επισκέψεις μας στον ναό Duladeo temple που ανήκει στο νότιο γκρουπ ναών


όπου ντόπιες κυρίες προσήλθαν για την βραδινή προσευχή καθώς ο ήλιος έδυε μακάρια κι έδινε τη θέση του στο ολόγιομο φεγγάρι.

Στη συνέχεια ζητήσαμε από τον οδηγό να μας αφήσει στο κέντρο του χωριού για να χαρούμε την βραδινή μας βόλτα και επιμείναμε να περπατήσουμε ως το ξενοδοχείο παρ’ότι βρισκόταν 2-3 χιλιόμετρα έξω από το χωριό.Το κέντρο ήταν γεμάτο από παιδάκια που παίζανε τρέχοντας όπως θα έβλεπε κανείς και σε οποιοδήποτε ελληνικό χωριό την άνοιξη,οικογένειες κάνανε βόλτες χαζεύοντας στα όμορφα μαγαζάκια.Μα τι χαρά,τι ευτυχία ήταν αυτή!

Αναμιχθήκαμε με τον κόσμο κι αρχίσαμε κι εμείς να χαζεύουμε με χαλαρή διάθεση αλλά η χαρά δεν κράτησε πολύ γιατί σε λίγο είχε μαζευτεί γύρω μας μία ομάδα πιτσιρικάδων ένα από κάθε μαγαζί που περνάγαμε και μας πίεζαν έντονα να πάμε να μας δείξουν τα καλούδια τους.Στην αρχή αρνούμασταν ευγενικά,άντε ρίξαμε μια ματιά σε καναδυό όπου πλέον όλα μας φαίνονταν ίδια εκτός από τα αγαλματάκια σε ερωτικές στάσεις λόγω των περιβόητων ναών όπου τρέχανε πίσω μας να μας τα δείξουν.Κάποια στιγμή τους λέω μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι είναι αγενές να δείχνουν σε μια κυρία τέτοια πράγματα καθώς πολλά ήταν εκτός από κιτς και πρόστυχα!Δεν πτοήθηκαν καθόλου αλλά εγώ άρχισα να δυσανασχετώ γιατί δεν μπορούσαμε πια να περπατήσουμε και να απολαύσουμε τη βόλτα μας οπότε βάζω κάτι φωνές που γύρισαν και με κοίταξαν όλοι όσοι ήταν σε ακτίνα 2 χιλιομέτρων.
Πότε εξαφανίστηκαν δε φαντάζεστε!
Η ευγένεια δεν πολυπιάνει στη Ινδία,θέλει και σκληρότητα και το λέω εγώ που είμαι ιδιαίτερα ευαίσθητη με τα παιδιά και τους φτωχούς ανθρώπους.Πρώτη φορά στη ζωή μου βγήκα έξω από τα ρούχα μου από την υπερβολική πίεση.Που να’ξερα ότι με περίμεναν χειρότερα σ’αυτή τη χώρα!
Ξαναφοράω το χαμογελό μου,είπαμε δεν αφήνουμε τίποτα να μας χαλάσει τη διάθεση,είναι και Χριστούγεννα σήμερα οπότε θέλουμε ένα καλό εορταστικό γεύμα.
Και πάλι ο ταξιδιωτικός οδηγός θα κάνει το θαύμα του και θα φάμε το καλύτερο ινδικό όλου του ταξιδιού με διαφορά!
Raja’s Café,δε δυσκολευτήκαμε καθόλου να το βρούμε,όλα εκεί γύρω ήταν άλλωστε, όπου τόσο ο καφές/τσάι όσο και το φαγητό είναι κορυφαία!Το paneer kofta,το chicken kababi και το tandoori ήταν στην καλύτερή τους εκδοχή,τα δε σκορδάτα και τυρένια naan,όπως και η πίτα paratha σας διαβεβαιώ δε θα τα βρείτε πουθενά νοστιμότερα!Απόλυτα ευχαριστημένοι χαιρετίσαμε τον νεαρό ιδιοκτήτη/σερβιτόρο που ανήκει στην τρίτη γενιά λειτουργίας του καφέ-εστιατορίου το οποίο είχε ανοίξει ο παππούς του πριν 30 χρόνια.
Η βόλτα της επιστροφής ήταν ότι χρειαζόμασταν για τη χώνεψη σ’ένα δρόμο που βασίλευε το ημίφως και η απόλυτη ησυχία!

 

ggonholidays

Member
Μηνύματα
574
Likes
1.164
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Γκαλαπάγκος
:clap:Καταπληκτική εισαγωγή Villi!!!! Περιμένω με αγωνία τη συνέχεια!!!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μία ιστορία που ήλπιζα ότι θα εμφανιστεί και με πολύ χαρά βλέπω ότι όντως εμφανίστηκε! Περιμένω εναγωνίως τη συνέχεια! :)
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
Ευχαριστώ πολύ κορίτσια για την ενθάρυνση!Το ταξίδι θα είναι μακρύ,είμαι και πολυλογού...ελπίζω να μη σας κουράσω στη συνέχεια.Θέλω να γράψω όσες λεπτομέρειες μπορώ και πιστεύω ότι θα βοηθήσουν έναν επίδοξο ταξιδιώτη αλλά να σας μεταφέρω και λίγα απο τα τόσο πλούσια συναισθήματα που ένιωσα σάυτο το ταξίδι!Μείνετε συντονισμένοι...
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
7μιση το πρωί και ήδη ψάχνουμε για τις βαλίτσες μας στον κυλιόμενο διάδρομο.Πάντα με πιάνει ένα φόβος σε αυτό το σημείο ότι δε θα εμφανιστούν και πάντα τις ψάχνω με αγωνία.Σε αυτό το ταξίδι είχαμε πάρει από ένα σακίδιο πλάτης με είδη πρώτης ανάγκης σε περίπτωση που κάποια βαλίτσα δεν ακολουθούσε το δρόμο της και δύο ίδια τεράστια κόκκινα σακ βουαγιάζ με ροδάκια.Το ένα καταστράφηκε,το άλλο επέστρεψε αλλά είναι σίχαμα!

Οι βαλίτσες φάνηκαν στον ορίζοντα οπότε προχωρήσαμε στους ελέγχους και στη συνέχεια εξήλθαμε του αεροδρομίου ψάχνοντας το ταμπελάκι μας.Ένας ισχνός Ινδός αντιπρόσωπος του γραφείου μαζί με τον οδηγό μας υποδέχτηκαν και αφου μας έδωσε όλα τα έντυπα που θα χρειαζόμασταν για το υπόλοιπο ταξίδι μας συνόδευσε μέχρι το ξενοδοχείο.Οι πρώτες εικόνες,μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι,πολλή κίνηση,σκόνη και ζέστη.Αρχίζουμε να βγάζουμε ρούχα από πάνω μας και κάνω εδώ μια παρένθεση να σας γράψω για τα ρούχα που πήρα μαζί.Στην Ινδία τον Δεκέμβρη ζήσαμε και τις τέσσερις εποχές μέσα σε λίγες μέρες.Χρειάστηκαν κοντομάνικα μπλουζάκια,μακρυμάνικά μακό,φούτερ ζακέτες,λεπτές ζακετούλες,φουλάρια,ζεστό κασκόλ και ένα αμάνικο μπουφάν.Το αμάνικο μπουφαν θεωρώ πως ήταν η καλύτερη επιλογή καθώς το κρύο που είχε νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ ήταν ανεκτό.

Φτάνουμε στο ξενοδοχείο Kingston park http://www.booking.com/hotel/in/kingston-park.html. Τα θετικά είναι η τοποθεσία του κοντά στην αγορά Karol Bagh,για μένα η καλύτερη στο Δελχί,κοντά σε μετρό για όποιον ενδιαφέρεται,ήσυχο και σχετικά μοντέρνο.Τα αρνητικά η έλλειψή φυσικού φωτός σε πολλά δωμάτια,η ελλιπής καθαριότητα και το κακό πρωινό.

Προσωπικά επειδή έχω τεράστιο θέμα με την καθαριότητα και στην Ινδία δοκιμάστηκε πολλές φορές η αντοχή μου κοιμόμουν σε υπνόσακο παντού, είχα πάρει detol για το μπάνιο,απολυμαντικά για τα χέρια,κατσαριδοκτόνο(ναι χρειάστηκε),μπόλικο χαρτι(στα ξενοδοχεία τα χαρτιά υγείας είναι μικροσκοπικά και λίγα) και τα φάρμακα που επίσης χρειάστηκαν ήταν γαστροπροστατευτικά δισκία, αντιδιαρροικά,δισκία για τη χλωρίδα του εντέρου και depon για τον πονοκέφαλο!Και μη σκεφτείτε ότι είμαι καμιά υστερική!Αν σηκώνατε το κάλυμμα και βλέπατε ένα μάτσο τρίχες στο μαξιλάρι θα ξαπλώνατε? Γι’αυτό αν δε πάτε σε 5άστερα πάρτε ένα υπνόσακο ιδίως το χειμώνα που πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κουβέρτα που δεν έχει πλυθεί ποτέ!!!

Τακτοποιούμαστε λοιπόν και ο οδηγός ρωτάει αν θέλουμε να φύγουμε απευθείας για τα αξιοθέατα.Το ρωτάς δεν κρατιόμαστε!
 

strani

Member
Μηνύματα
138
Likes
64
Επόμενο Ταξίδι
ινδια
7μιση το πρωί και ήδη ψάχνουμε για τις βαλίτσες μας στον κυλιόμενο διάδρομο.Πάντα με πιάνει ένα φόβος σε αυτό το σημείο ότι δε θα εμφανιστούν και πάντα τις ψάχνω με αγωνία.Σε αυτό το ταξίδι είχαμε πάρει από ένα σακίδιο πλάτης με είδη πρώτης ανάγκης σε περίπτωση που κάποια βαλίτσα δεν ακολουθούσε το δρόμο της και δύο ίδια τεράστια κόκκινα σακ βουαγιάζ με ροδάκια.Το ένα καταστράφηκε,το άλλο επέστρεψε αλλά είναι σίχαμα!

Οι βαλίτσες φάνηκαν στον ορίζοντα οπότε προχωρήσαμε στους ελέγχους και στη συνέχεια εξήλθαμε του αεροδρομίου ψάχνοντας το ταμπελάκι μας.Ένας ισχνός Ινδός αντιπρόσωπος του γραφείου μαζί με τον οδηγό μας υποδέχτηκαν και αφου μας έδωσε όλα τα έντυπα που θα χρειαζόμασταν για το υπόλοιπο ταξίδι μας συνόδευσε μέχρι το ξενοδοχείο.Οι πρώτες εικόνες,μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι,πολλή κίνηση,σκόνη και ζέστη.Αρχίζουμε να βγάζουμε ρούχα από πάνω μας και κάνω εδώ μια παρένθεση να σας γράψω για τα ρούχα που πήρα μαζί.Στην Ινδία τον Δεκέμβρη ζήσαμε και τις τέσσερις εποχές μέσα σε λίγες μέρες.Χρειάστηκαν κοντομάνικα μπλουζάκια,μακρυμάνικά μακό,φούτερ ζακέτες,λεπτές ζακετούλες,φουλάρια,ζεστό κασκόλ και ένα αμάνικο μπουφάν.Το αμάνικο μπουφαν θεωρώ πως ήταν η καλύτερη επιλογή καθώς το κρύο που είχε νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ ήταν ανεκτό.

Φτάνουμε στο ξενοδοχείο Kingston park http://www.booking.com/hotel/in/kingston-park.html. Τα θετικά είναι η τοποθεσία του κοντά στην αγορά Karol Bagh,για μένα η καλύτερη στο Δελχί,κοντά σε μετρό για όποιον ενδιαφέρεται,ήσυχο και σχετικά μοντέρνο.Τα αρνητικά η έλλειψή φυσικού φωτός σε πολλά δωμάτια,η ελλιπής καθαριότητα και το κακό πρωινό.

Προσωπικά επειδή έχω τεράστιο θέμα με την καθαριότητα και στην Ινδία δοκιμάστηκε πολλές φορές η αντοχή μου κοιμόμουν σε υπνόσακο παντού, είχα πάρει detol για το μπάνιο,απολυμαντικά για τα χέρια,κατσαριδοκτόνο(ναι χρειάστηκε),μπόλικο χαρτι(στα ξενοδοχεία τα χαρτιά υγείας είναι μικροσκοπικά και λίγα) και τα φάρμακα που επίσης χρειάστηκαν ήταν γαστροπροστατευτικά δισκία, αντιδιαρροικά,δισκία για τη χλωρίδα του εντέρου και depon για τον πονοκέφαλο!Και μη σκεφτείτε ότι είμαι καμιά υστερική!Αν σηκώνατε το κάλυμμα και βλέπατε ένα μάτσο τρίχες στο μαξιλάρι θα ξαπλώνατε? Γι’αυτό αν δε πάτε σε 5άστερα πάρτε ένα υπνόσακο ιδίως το χειμώνα που πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κουβέρτα που δεν έχει πλυθεί ποτέ!!!

Τακτοποιούμαστε λοιπόν και ο οδηγός ρωτάει αν θέλουμε να φύγουμε απευθείας για τα αξιοθέατα.Το ρωτάς δεν κρατιόμαστε!
ετσι μπραβο παμε γερα!!βαλε μας στο κλιμα.....[ευχαριστω για τις πληροφοριες]
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
ΔΕΛΧΙ

Πριν ξεκινήσουμε την περιήγηση ζητάμε από τον οδηγό να μας βοηθήσει να βγάλουμε μια τοπική κάρτα sim.Αποδείχτηκε δύσκολη διαδικασία καθώς πια δεν βγάζουν κάρτες με την ίδια ευκολία που γινότανε παλιότερα.Χρειάστηκαν πολλά τηλέφωνα από τον οδηγό μιας και οι υπεύθυνοι της εταιρίας Idea που είναι δημοφιλής στην Ινδία δε μιλούσαν κατανοητά αγγλικά οπότε ανέλαβε ο οδηγός να συνεννοηθεί και να υπογράψει για μας.Εν τέλει η κάρτα ενεργοποιήθηκε στις 3 τα ξημερώματα και η οικονομία που κάναμε ήταν τεράστια.Η wind σε μήνυμα της με ενημέρωσε ότι η χρέωση είναι 7 ευρώ το λεπτό (!!!) και η διεθνής κλήση από την ινδική μου κόστιζε 20ρουπίες δηλαδή 25 λεπτά περίπου το λεπτό!

Κατευθυνόμαστε στο Παλιό Δελχί με πρώτη στάση το κόκκινο φρούριο Lal Qila.Πολύ εντυπωσιακό εξωτερικά φτιαγμένο από κόκκινες πέτρες όπως μαρτυρά και το ονομά του.
DSC04530.JPG

Εσωτερικά περνώντας την κύρια πύλη Lahore και το μικρό σκεπαστό bazaar περικλείονται διάφορα κτίσματα όπως το σπίτι των μουσικών NaubatKhana,το μουσείο μνήμης του πολέμου,τα Diwan-i-Am και Diwan-i-Khas που είναι χώροι δημοσίων και ιδιωτικών ακροάσεων αντίστοιχα,τα βασιλικά χαμάμ, το Μωβ τζαμί Moti Masjid,το KhasMahal που ήταν το παλάτι του Βασιλιά και το RangMahal που ήταν της συζύγου του.
DSC04509.JPG

DSC04513.JPG
DSC04527.JPG



Βγαίνοντας από την κεντρική πύλη ευθεία μπροστά βρίσκεται μια μεγάλη λεωφόρος η Chandni chowk με μαγαζάκια,πλήθος κόσμου και ρίκσο που ξεκουφαίνουν κάνοντας σλάλομ ανάμεσα στον κόσμο.Σε πολύ κοντινή απόσταση φαίνεται το μεγαλύτερο τζαμί της Ινδίας,JamaMasjid.Η δευτερη στάση μας για σήμερα,βγάζουμε παππουτσάκια στην είσοδο και μου δίνουν να φορέσω ένα μακρύ φόρεμα γιατί φόραγα παντελόνι έναντι αντιτίμου πάντα.
Στην Ινδία όλοι περιμένουν με το χέρι απλωμένο,παντού και πάντα.Στην αρχή λυπόμουν και μοιραζα τις ρουπίες σα καραμέλες αλλά στην πορεία μας κούρασε πάρα πολύ.Εκτός του βασικού εισιτηρίου που περιελάμβανε το πακέτο που είχαμε συμφωνήσει και το πλήρωνε ο οδηγός μας έπρεπε πάντα να πληρώνουμε έξτρα την κάμερα και τη φωτογραφική μηχανή,τους φύλακες των παππουτσιών,τους φυλακες των τσαντών όπου έπρεπε να την αφήσουμε απ’έξω,τα audio guide(ok εδώ το καταλαβαίνω) και χίλιους δυο άλλους που προσέφεραν διάφορες ‘’υποχρεωτικές’’ υπηρεσίες σε κάθε αξιοθέατο.
Πολύ εντυπωσιακό λοιπόν το τζαμί και τεράστιας χωρητικότητας αφού μπορεί να χωρέσει μέχρι και 25000 πιστούς!
DSC04566.JPG
Έναντι άλλου αντιτίμου(100ρουπίες~1,10ε) ανεβήκαμε στον μιναρέ αφού διασχίσαμε αρκετές και πολύ στενές σκάλες με την οδηγία του φρουρού να μην κοιτάω και να μην ακουμπάω με τα χέρια μου τους άντρες που κατεβαίνουν!!!Τους γυρναγά κι εγώ την πλάτη και προχωρούσα κολλώντας στον τοίχο.Η θέα τουλάχιστον αποζημείωσε την προσπαθειά μου να ανέβω ξυπόλυτη με τη μούρη στον τοίχο!
DSC04549.JPG
DSC04556.JPG



Πολύ κοντά βρίσκεται και η τρίτη στάση μας το Raj Ghat κοντά στις εκβολές του ποταμού Yamuna.Είναι το μνημείο για την τελετή καύσης του Μαχάτμα Γκάντι.Μπόλικο γκαζόν κι ένα ωραίο πάρκο περιβάλει το μνημείο.
DSC04536.JPG
DSC04534.JPG

Είναι ήδη 2 το μεσημέρι όταν παίρνουμε το δρόμο για το Νέο Δελχί.Εδώ το βιότικό επίπεδο εμφανώς ανεβασμένο και γενικά βλέποντας τα ωραία σπίτια και τους φαρδύς, γεμάτο πράσινο,δρόμους ξεχνάς ότι είσαι στην Ινδία.Διασχίζοντας τη λεωφόρο του Βασιλιά,Rajpath, όπου γίνεται η παρέλαση της ημέρας της Δημοκρατίας στις 26 Ιανουαρίου είδαμε πολλά κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής επηρεασμένα από την Βρετανοκρατία με κορυφαία βέβαια την προεδρική κατοικία Rashrapati Bhavan.Πρόκειται για ένα παλάτι 340 δωματίων με τεράστιους κήπους τους Mughal gardens.Στην άλλη άκρη της λεωφόρου βρίσκεται η India Gate,ένα μνημείο ύψους 42 μέτρων προς τιμήν των 90.000 Ινδών στρατιωτών που σκοτώθηκαν στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο.
Ο τάφος του δευτερου Mughal αυτοκράτορα Humayun,Humayun’stomb,είναι από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της περιοχής.Επιβλητικό κτίσμα με κόκκινες πέτρες και λευκό μάρμαρο.
DSC04569.JPG

Ο τάφος πλαισιώνεται από υπέροχους κήπους αλλά κι από άλλους μικρότερους τάφους όπως εκείνος του αγαπημένου μπαρμπέρη του αυτοκράτορα!
DSC04592.JPG


Παραπλεύρως του Humayun’stombβρίσκεται ο ζωολογικός κήπος του Δελχίου και μια μικρή λίμνη στην οποία ο κόσμος έκανε βαρκάδες.Χαζέψαμε λίγο στους όμορφους κήπους,δεν μπήκαμε στον ζωολογικό παρ’όλο που είχε στα εκθεματά του λευκή τίγρη της Βεγγάλης.Προτιμώ να βλέπω τα ζώα ελεύθερα στο φυσικό τους περιβάλλον.
Η ώρα περνούσε γρήγορα και έπρεπε να κατευθυνθούμε στη τελευταία μας στάση για σήμερα το Qutb Minar.Πρόκειται για ένα μεγάλο σύμπλεγμα θρησκευτικών κτισμάτων με τον 73 μέτρων μιναρέ να κλέβει την παράσταση.Είναι κτισμένος σε κομμάτια με τη βάση του στα 15 μέτρα διάμετρο και την κορυφή του στα 2μιση.
DSC04636.JPG

Το εντυπωσιακό σύμπλεγμα βρίσκεται στα περίχωρα της Ινδικής πρωτέυουσας και κάποτε αποτελούσε την καρδιά της μουσουλμανικής κοινότητας.Διπλά στον πανύψηλο μιναρέ στέκεται το πρώτο τζαμί που χτίστηκε στην Ινδία,το Quwwat-ul-Islam Masjid,to 1193.
DSC04615.JPG


Περιπλανηθήκαμε αρκετή ώρα,μιλήσαμε με ντόπιους που μας πλησίαζαν με χαρά να μας ρωτήσουν από που είμαστε κι αν μας αρέσει η χώρα τους,φωτογραφίσαμε μεγαλύτερους
DSC04628.JPG

και μικρότερους μαθητές
DSC04624.JPG

ώσπου έδυσε ο ήλιος και οι φύλακες άρχισαν να σφυρίζουν για να κατευθυνθούμε προς την έξοδο.Η ώρα ήταν περασμένες 7 το απόγευμα αλλά ο οργανισμός μας μην έχοντας συνηθίσει την αλλάγή της ώρας αρχισε να εξαντλείτε.Ο οδηγός για να μας ευχαριστήσει περιμένωντας ένα καλό tip θέλησε να μας κάνει μια βόλτα για να δούμε το νυκτερινό Δελχί περνώντας από τη φωτισμένη Πύλη,
DSC04648.JPG


την κεντρική πλατεία Connaught,νυκτερινά μπαζάρ ώσπου μας νανούρισε εντελώς και φτάσαμε στο ξενοδοχείο κατά τις 9 σε κατάσταση ύπνωσης.Το πλάνο ήταν να κάνουμε μπανάκι και να βγούμε προς αναζήτηση εστιατορίου αλλά η κούραση σε συνδυασμό με το πολύ πρωινό ξύπνημα που θα ακολουθούσε την επομένη μας νίκησαν και ας είναι καλά τα φυστίκια της πεθεράς και κάτι ζαχαρωτά που είχαμε αγοράσει στο αεροδρόμιο του Μονάχου!Πότε κοιμήθηκα δεν το κατάλαβα…
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
UDAIPUR


Ξύπνημα στις 5 το πρωί καθώς η πτήση ήταν στις 8 με τη Spice Jet.Η αρχική πτήση που είχαμε κλείσει ήταν στις 2 το μεσημέρι με την Jet Airways αλλά την ακύρωσε λίγες μέρες πριν το ταξίδι και κλείσαμε εκ νέου με τη Spice.Αν και τη φοβόμουν σα αεροπορική γιατί είχα διαβάσει αρκετές κακές κριτικές στην περιπτωσή μου αποδείχτηκε άψογη και στις δύο πτήσεις.Γρήγορο check-in και ελέγχο ασφαλείας,το αεροπλάνο καθαρότατο και ανετότατο,προσωπικό ευγενέστατο και η πτήση στην ώρα της.Σε 1 ώρα και 10 λεπτά προσγειωνόμασταν στο αεροδρόμιο της Udaipur,μικρό αλλά λειτουργικό και λίγο μετά βρισκόμασταν στο λευκό toyota innova με τον καλύτερο οδηγό που μπορούσε να μας τύχει,τον Dolat.
Πραγματικά δε μπορώ να σας περιγράψω για τι υπέροχο άνθρωπο και επαγγελματία μιλάμε.Ευγενικός,ντροπαλός,χαμογελαστός,πάντα στην ώρα του,πολύ υπομονετικός και προπάντων τέλειος οδηγός στους δύσκολους δρόμους της Ινδίας.Περάσαμε μαζί 10 ολόκληρες μέρες και ήταν πάντα τόσο διακριτικός.Πολλές φορές κοιμόμασταν εξαντλημένοι στα πίσω καθίσματα κι εκείνος χαμήλωνε τη μουσική και οδηγούσε προσεκτικά για να μη μας ξυπνήσει.Συζητούσαμε μόνο αν ανοίγαμε εμείς κουβέντα ώσπου σιγά σιγά πήρε θάρρος γιατί μας έβλεπε χαλαρούς,μας μίλησε για την οικογένεια του,μας έδειξε φωτογραφίες της γυναίκας και των παιδιών του,γέλασε μαζί μας κι έκανε τα πάντα να μας ευχαριστήσει!Τον θυμάμαι πάντα με αγάπη κι όποιος τύχει και πάει με το συγκεκριμένο πρακτορείο να τον ζητήσει,δε θα βρει καλύτερο το υπογράφω!
DSC05327.JPG


Φτάνουμε,λοιπόν, στο ξενοδοχείο μας το οποίο βρίσκεται στην δεύτερη μεγαλύτερη λίμνη της Udaipur,fateh sagar, http://www.hotelrampratap.com/
15 λεπτά με τα πόδια από το κέντρο και τη λίμνη Pichola.Πολύ καλό ξενοδοχείο πρώην παλάτι,τα μπροστινά δωμάτια έχουν πολύ ωραία θέα,καθαρό,περιποιημένο,ήσυχο και με σούπερ πρωινό.Το προτείνω!
DSC04662.JPG


Τακτοποιούμαστε και ξεκινάμε με τα πόδια να γνωρίσουμε την πόλη μιας και τα αξιοθέατα θα τα επισκεπτόμασταν την επομένη.Υποτίθεται ότι θα επιστρέφαμε το μεσημέρι να κοιμηθούμε λίγο αλλά δεν επιστρέψαμε παρά στις 11 το βράδυ!Μας συνεπήρε η φασαρία της πόλης και τα παζάρια!
DSC04682.JPG


Από τα μαγαζιά κυριολεκτικά μας τραβούσαν για να μπούμε μέσα,ούτε κι εγώ ξέρω σε πόσα μπήκαμε,πόσα μας δείξανε,πόσο παζαρέψαμε!Μόνο που κάναμε ένα βασικό λάθος,να τους πούμε ονόματα και καταγωγή!Μεσα σε λίγη ώρα μας ήξερε όλη η αγορά,μας φωνάζανε από παντού ΄΄γκρέκο΄΄ και κυριολεκτικά μας περίμεναν σε κάθε στενό μιλημένοι από τους προηγούμενους.Ήταν πρώτη μέρα και δε μας πείραξε αντιθέτως γελάγαμε αλλά αργότερα στη διαδρομή άρχισε να γίνεται ενοχλητικό!
DSC04691.JPG


Για να ξεφύγουμε κατεβήκαμε προς τη λίμνη όπου γυναίκες κάνανε μπουγάδα ενώ άλλες κάνανε μπάνιο ημίγυμνες και μικρά κοριτσάκια λουζόντουσαν με μικρά κανατάκια.Η λίμνη πανβρώμικη!Ο σύζυγος οπισθοχώρησε για να μην αισθανθούν άσχημα παρ’όλο που δεν έδειξαν να ενοχλούνται με την παρουσία μας.Άνοιξα την τσάντα μου και τους μοίρασα τα σαπουνάκια και τα σαμπουάν που είχα πάρει από το ξενοδοχείο και κάποια που είχα κουβαλήσει από Ελλάδα για να τα μοιράσω.Η χαρα τους δε περιγράφεται!Έκατσα για λίγο μαζί τους,τους φάνηκε περίεργο κι άρχισαν να μου χαμογελάνε.
DSC04684.JPG


Εκεί δίπλα υπάρχει μία γέφυρα που ενώνει τη μία πλευρά της πόλης με την άλλη και ένα πολύ ωραίο χαβέλι,το Bagore-ki-Haveli.Τα χαβέλι είναι παλιές παραδοσιακές επαύλεις επηρεασμένες από την ισλαμική αρχιτεκτονική γι’αυτό και μοιάζουν αρκετά με τα Hawli του Μαρόκου.Πολλά έχουν μετατραπεί σε ξενοδοχεία ή καταστήματα ένώ άλλα λειτουργούν σα μουσεία ή κατοικούνται ακόμη από πλουσίους.
DSC04704.JPG


Κάθε βράδυ σ’αυτό το χαβέλι πραγματοποιούνται οι παραδοσιακοί ρατζαστανικοί χοροί Dharohar.Δυστυχώς τις μέρες που ήμασταν εμείς ήταν κλειστό λόγω πένθους ενός κυβερνήτη και δεν έγιναν και οι χοροί.Κρίμα για τον κυβερνήτη αλλά και για τους χορούς που ήθελα πολύ να δω!

Συνεχίζουμε περπατώντας σε στενά μακρυά από την αγορά αυτή τη φορά για να δούμε κι λίγο καθημερινή ζωή.Παιδάκια που παίζουν δίχως την παρουσία ενηλίκων να τα επιτηρούν τρέχουν να μας μιλήσουν και να μας ζητήσουν στυλό.Ότι είχα έδινα και άστραφτε το προσωπάκι τους.Ερχόντουσαν όμως και κάτι άλλα παιδάκια τριών,τεσσάρων χρονών που κουβαλούσαν στις αγκαλιές μωρά βρώμικα γεμάτα μύξες και μύγες στο πρόσωπο να ζητήσουν λίγες ρουπίες.Σφίγγεται η καρδιά να τα βλέπεις ξυπόλυτα,γυμνά από τη μέση και κάτω,άπλυτα,πεινασμένα να περπατάνε μες τους δρόμους μόνα τους.Δε διανοείται κανείς στον πολιτισμένο κόσμο να δει τόσο μικρά παιδάκια μόνα τους στους δρόμους.Κι όμως εδώ είναι συνηθισμένη εικόνα.
DSC04676.JPG


Κάποια στιγμή χαθήκαμε στα στενά,χαζέυοντας τον κόσμο που μας χαμογελούσε και μας ρωτούσαν όλοι μα όλοι από πού είμαστε.Οι περισσότεροι δεν ήξεραν που βρίσκεται η Ελλάδα και μας ρωτούσαν αν είναι στην Ευρώπη.Μόνο ένας ηλικιωμένος κύριος που ξεπήδησε από μια αυλή για να μας δει από κοντά μόλις του είπαμε από πού ερχόμαστε μας λέει ΄΄Α ξέρω,μια πολύ φτωχή χώρα πια!΄΄
Τα μάθανε τα μαντάτα μας κι εδώ!
DSC04688.JPG


Βγαίνουμε σ’ένα περιφερειακό δρόμο γεμάτο μαιμούδες κατά μήκος του οποίου υπήρχαν ξυλουργία για καναπέδες γάμων.Είναι ο καναπές που κάθεται το ζευγάρι όταν παντρέυεται.Κόκκινοι φανταχτεροί με χρυσό,περίτεχνα σκαλισμένοι.Υπερπαραγωγή οι γάμοι στην Ινδία!
DSC04716.JPG


Ρικσάδες μας την πέφτουν από παντού για να μας μεταφέρουν στο κέντρο αλλά εμείς είμαστε αποφασισμένοι να περπατήσουμε σήμερα.Μόνο που δεν ξέρουμε που να πάμε.Πιάνει τα’αυτί για μια Θιβετιανή αγορά και αποφασίζουμε να πάμε κατά κει.Κόσμος,χαμός,φασαρία,στριμωξίδι στο δρόμο μέχρι την αγορά που όντως θιβετιανοί πουλούσαν ότι μπορεί κανείς να φανταστεί.
DSC04719.JPG


Ρούχα,χαλιά,φαγητό,αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά,είδη σπιτιού κλπ.Τίμησα δεόντως τον πάγκο με τα κοκκαλάκια όπου οι στέκες και τα λάστιχα που αγοράζουμε 10-15 ευρώ από τα μαγαζιά με αξεσουάρ εκεί τα αγόρασα προς 10λεπτά το ένα!!!Και σας το ορκίζαμε ότι είναι ακριβώς τα ίδια!
DSC04727.JPG



Η ώρα πήγε 8 και η κοιλιά άρχισε να διαμαρτύρεται εντόνως.Πόσο να αντέξει πια με τα φυστίκια!Ρωτάμε πως θα βγούμε στο κέντρο κι όλοι σκίζονται να μας δείξουν.Είχε αρκετό περπάτημα και στο κέντρο γινότανε πια το αδιαχώρητο από κόσμο,ρίκσο,αγελάδες,αυτοκίνητα και μηχανάκια.Με μεγάλη προσοχή προσπαθούσαμε να περάσουμε ανάμεσα,να μας κορνάρουν και να τρέχουμε στα πλατώματα δεξια κι αριστερά να καλυφθούμε,πραγματικά ένα χάος.
Που να ξέραμε ότι θα ζούσαμε πολύ χειρότερα.Ρωτάμε ξανά πως θα βρούμε το εστιατόριο Ambrai πρόταση δύο αγαπημένων μελών του φόρουμ και μας δείχνουν να περάσουμε τη γέφυρα και να βγούμε απέναντι.Στην άλλη πλευρά επικρατούσε ερημιά λες κι αλλάξαμε πόλη.Μερικά πιο κυριλέ μαγαζάκια και μια πινακίδα στο τέλος της διαδρομής μας έμπασε στο όμορφο εστιατόριο δίπλα στη λίμνη.Η θέα εκπληκτική,στο φαγητό τα χαλάσαμε λίγο,ίσως δε ξέραμε κι εμείς τι να παραγγείλουμε αλλά το γλυκό ήταν φανταστικό.Gulabjamunμε παγωτό πρόκειται για σιροπιαστά σφαιρίδια τυριού νομίζω.
Θυμηθείτε να το φάτε οπωσδήποτε!
DSC04742.JPG


Για την επιστροφή πήραμε ένα ρίκσο προς 70 λεπτά κι επιτέλους κοιμηθήκαμε χωρίς άγχος για το πρωινό ξύπνημα…
 

Nat ni

Member
Μηνύματα
101
Likes
139
Τι ωραία που μας τα περιγραφεις Villi! Όπως πάντα άψογη και κατατοπιστική.Περιμενώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συνέχεια.

Και οι φωτογραφίες τελείες!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.186
Μηνύματα
883.273
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom