villi
Member
- Μηνύματα
- 1.088
- Likes
- 2.792
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Δελχί
- Udaipur
- Udaipur συνέχεια
- Ranakpur-Jodhpur
- Bishnoi villages-Sam Sand Dunes
- Jaisalmer
- Bikaner-Karni Mata Temple
- Pushkar
- Pushkar συνέχεια… & Jaipur
- Jaipur συνέχεια…
- Fatehpur Sikri – Agra
- Jhansi-Kajhuraho
- Khajuraho συνέχεια…
- Varanasi
- Varanasi συνέχεια Νο1
- Sarnath
- Varanasi συνέχεια Νο2
- Delhi ξανά
- Delhi τελευταία μέρα…
- Απολογισμός
Khajuraho συνέχεια…
Ένας υπέροχος ήλιος έκανε την εμφανισή του στον καταγάλανο ουρανό,εξαφάνισε κάθε ίχνος υγρασίας από την ατμόσφαιρα και κάθε δική μας ανησυχία για τη μεσημεριανή μας πτήση.Ανησυχία γιατί ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας των καθυστερήσεων και ακυρώσεων λόγω ομίχλης και μειωμένης ορατότητας αλλά ευτυχώς δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα σε όλο το ταξίδι.Ο φετινός Ινδικός χειμώνας ήταν πολύ ζεστός σε σχέση με άλλες χρονιές κατά γενική ομολογία άλλωστε πολλές φορές φορoύσαμε κοντομάνικο κατά τη διάρκεια της ημέρας και σχεδόν όλα μας τα βράδια τα περάσαμε σε υπαίθρια εστιατόρια.
Σειρά σήμερα είχε το δυτικό γκρούπ ναών το οποίο είναι παγκοσμίως γνωστό για τους ναούς με τα ερωτικές σκηνές.Βρίσκονται περιφραγμένοι και είναι το μοναδικό γκρουπ στο οποίο πληρώσαμε είσοδο.
Ομολογουμένως είναι από τα ωραιότερα συμπλέγματα ναών,με υπέροχα διατηρημένους κήπους να τους περιβάλλουν. Η πρωινή βόλτα αυτή την ηλιόλουστη μέρα ήταν σκέτη απόλαυση αφού εκτός από πολιτιστικό χαρακτήρα μπορεί κανείς εύκολα να πει ότι συνυπάρχει και ‘’ψυχαγωγία’’!Πολλά ζευγάρια Ινδών μας ζητούσαν να φωτογραφηθούμε παρέα μπροστά στις ερωτικές σκηνές με χιουμοριστική διάθεση!
Το σύμπλεγμα διαθέτει συγκεκριμένη κυκλική πορεία που ακολουθούσαν οι περισσότεροι επισκέπτες ξεκινώντας από τον βωμό Varaha με το χαρακτηριστικό άγαλμα χοίρου που είναι μία από τις μετεμψυχώσεις του Vishnu
και τον βωμό Laksmi οι οποίοι είναι αντίκρυ στον μεγάλο ναό Lakshmana.Ο ναός Lakshmana αδιαφιλονίκητα είναι ο ωραιότερος του συμπλέγματος με πλήθος ερωτικών έως και σοκαριστικών σκηνών να κοσμούν τον εξωτερικό του περίγυρο.Η περιγραφή είναι δύσκολη όπως καταλαβαίνετε οπότε αποκομίστε μία ιδέα από τις φωτογραφίες…



Ο ναός αυτός είναι αφιερωμένος στον Vishnu αν και μοιάζει αρκετά με τον επόμενο σε σειρά ναό Kandariya-Mahadev όπως και με τον τελευταίο στη σειρά Vishanath.
Ο Kandariya-Mahadev είναι ο μεγαλύτερος ναός ολόκληρου του Khajuraho και είναι το καλύτερο δείγμα της αρχιτεκτονικής Chandelan.

Πολλά από τα γλυπτά του είναι αφιερωμένα στην γυναικεία ομορφιά και επίσης κοσμείτε από 872 αγάλματα ακροβατών πολλά από τα οποία αναφέρονται στη σεξουαλική αεροβική πρακτική.



Η οροφή του συγκλίνει σε σχήμα βουνών με σκοπό να αναπαραστήσει την οροσειρά των Ιμαλαίων η οποία βρίσκεται πάνω από τους θεούς.


Στην ίδια πλατφόρμα βρίσκεται ο μικρός μισοκατεστραμένος ναός Mahadeva στον οποίο βρίσκεται το γλυπτό sardula (μυθικό τέρας μισό λιοντάρι-μισό ενδεχομένως ανθρώπινο μέλος)
και ο ναός Devi Jagamba.
O επόμενος ναός Chitragupta είναι αφιερωμένος στον θεό του ήλιου Surya.Περιμετρικά διακρίνονται πολύ ωραία σκαλιστά apsarasκαι surasundaris που απεικονίζουν ελεφαντομαχείες και σκηνές κυνηγιού.
Συνεχίζοντας στο δεξί χέρι συναντάμε τον ναό της Parvati
κι αμέσως μετά τον τελευταίο εντός της περίφραξης Vishanath temple με τον Nandi shrine.
Δύο μεγάλοι σκαλιστοί ελέφαντες στέκουν αριστερά και δεξιά των νότιων σκαλοπατιών ενώ μέσα στον Nandi βρίσκεται το 2,2 μέτρων άγαλμα με όψη βουβαλιού που αναπαριστά το όχημα του θεού Shiva και κοιτά προς τον μεγάλο ναό.
Οδεύοντας προς την έξοδο περάσαμε μπροστά από τον νεότερο λευκό ναό Pratapeswar.Έξω από την περίφραξη βρίσκεται ο ναός Matangesvara,ο μοναδικός στο δυτικό σύμπλεγμα που χρησιμοποιείται καθημερινά για λατρευτικό σκοπό και προσευχή.
Θέλαμε τόσο πολύ να κάτσουμε σ’ένα καφέ απέναντι από το σύμπλεγμα να απολαύσουμε τη θέα και τον ήλιο αλλά δυστυχώς η ώρα είχε περάσει κι έπρεπε να φύγουμε για το αεροδρόμιο.
Ενώ περιμέναμε το αεροπλάνο να φανεί μας έπιασε κουβέντα μια 50άρα Ινδή στην καταγωγή αλλά ζούσε 30 χρόνια στην Αμερική με τον γιατρό συζυγό της.Αφού μας εξιστόρησε τα ταξίδια της ανά την υφήλιο μας ξεφούρνισε ότι φοβάται ιδιαίτερα που πάει στο Βαρανάσι γιατί οι συγγενείς της,της έχουν διηγηθεί φρικτές ιστορίες και εγκλήματα!Είναι το χειρότερο μέρος στην Ινδία μας είπε με στόμφο και μας προέτρεψε να προσέχουμε σε ποιον μιλάμε και να μην εμπιστευτούμε κανέναν.Είναι συχνό το φαινόμενο να παρασύρουν τουρίστες σε δήθεν μαγαζιά ή σπίτια και να τους ναρκώνουν για να κλέψουν ή να βιάσουν κοπέλες.Τέλεια,μας έκανε την καρδιά περιβόλι!Είχα που είχα μια ανησυχία τώρα διπλασιάστηκε ο φόβος.Εκ των υστέρων αποδείχτηκε ελαφρώς υπερβολική αλλά είναι γεγονός ότι το Βαρανάσι θέλει παραπάνω προσοχή από τα υπόλοιπα μέρη που επισκεφτήκαμε αν φυσικά το περπατήσετε μόνοι.
Η πτήση στην ώρα της,γεμάτη Ινδούς αλλά και αρκετούς τουρίστες αυτή τη φορά.
Ένας υπέροχος ήλιος έκανε την εμφανισή του στον καταγάλανο ουρανό,εξαφάνισε κάθε ίχνος υγρασίας από την ατμόσφαιρα και κάθε δική μας ανησυχία για τη μεσημεριανή μας πτήση.Ανησυχία γιατί ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας των καθυστερήσεων και ακυρώσεων λόγω ομίχλης και μειωμένης ορατότητας αλλά ευτυχώς δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα σε όλο το ταξίδι.Ο φετινός Ινδικός χειμώνας ήταν πολύ ζεστός σε σχέση με άλλες χρονιές κατά γενική ομολογία άλλωστε πολλές φορές φορoύσαμε κοντομάνικο κατά τη διάρκεια της ημέρας και σχεδόν όλα μας τα βράδια τα περάσαμε σε υπαίθρια εστιατόρια.
Σειρά σήμερα είχε το δυτικό γκρούπ ναών το οποίο είναι παγκοσμίως γνωστό για τους ναούς με τα ερωτικές σκηνές.Βρίσκονται περιφραγμένοι και είναι το μοναδικό γκρουπ στο οποίο πληρώσαμε είσοδο.
Ομολογουμένως είναι από τα ωραιότερα συμπλέγματα ναών,με υπέροχα διατηρημένους κήπους να τους περιβάλλουν. Η πρωινή βόλτα αυτή την ηλιόλουστη μέρα ήταν σκέτη απόλαυση αφού εκτός από πολιτιστικό χαρακτήρα μπορεί κανείς εύκολα να πει ότι συνυπάρχει και ‘’ψυχαγωγία’’!Πολλά ζευγάρια Ινδών μας ζητούσαν να φωτογραφηθούμε παρέα μπροστά στις ερωτικές σκηνές με χιουμοριστική διάθεση!
Το σύμπλεγμα διαθέτει συγκεκριμένη κυκλική πορεία που ακολουθούσαν οι περισσότεροι επισκέπτες ξεκινώντας από τον βωμό Varaha με το χαρακτηριστικό άγαλμα χοίρου που είναι μία από τις μετεμψυχώσεις του Vishnu
και τον βωμό Laksmi οι οποίοι είναι αντίκρυ στον μεγάλο ναό Lakshmana.Ο ναός Lakshmana αδιαφιλονίκητα είναι ο ωραιότερος του συμπλέγματος με πλήθος ερωτικών έως και σοκαριστικών σκηνών να κοσμούν τον εξωτερικό του περίγυρο.Η περιγραφή είναι δύσκολη όπως καταλαβαίνετε οπότε αποκομίστε μία ιδέα από τις φωτογραφίες…



Ο ναός αυτός είναι αφιερωμένος στον Vishnu αν και μοιάζει αρκετά με τον επόμενο σε σειρά ναό Kandariya-Mahadev όπως και με τον τελευταίο στη σειρά Vishanath.
Ο Kandariya-Mahadev είναι ο μεγαλύτερος ναός ολόκληρου του Khajuraho και είναι το καλύτερο δείγμα της αρχιτεκτονικής Chandelan.

Πολλά από τα γλυπτά του είναι αφιερωμένα στην γυναικεία ομορφιά και επίσης κοσμείτε από 872 αγάλματα ακροβατών πολλά από τα οποία αναφέρονται στη σεξουαλική αεροβική πρακτική.



Η οροφή του συγκλίνει σε σχήμα βουνών με σκοπό να αναπαραστήσει την οροσειρά των Ιμαλαίων η οποία βρίσκεται πάνω από τους θεούς.


Στην ίδια πλατφόρμα βρίσκεται ο μικρός μισοκατεστραμένος ναός Mahadeva στον οποίο βρίσκεται το γλυπτό sardula (μυθικό τέρας μισό λιοντάρι-μισό ενδεχομένως ανθρώπινο μέλος)
και ο ναός Devi Jagamba.
O επόμενος ναός Chitragupta είναι αφιερωμένος στον θεό του ήλιου Surya.Περιμετρικά διακρίνονται πολύ ωραία σκαλιστά apsarasκαι surasundaris που απεικονίζουν ελεφαντομαχείες και σκηνές κυνηγιού.
Συνεχίζοντας στο δεξί χέρι συναντάμε τον ναό της Parvati
κι αμέσως μετά τον τελευταίο εντός της περίφραξης Vishanath temple με τον Nandi shrine.
Δύο μεγάλοι σκαλιστοί ελέφαντες στέκουν αριστερά και δεξιά των νότιων σκαλοπατιών ενώ μέσα στον Nandi βρίσκεται το 2,2 μέτρων άγαλμα με όψη βουβαλιού που αναπαριστά το όχημα του θεού Shiva και κοιτά προς τον μεγάλο ναό.
Οδεύοντας προς την έξοδο περάσαμε μπροστά από τον νεότερο λευκό ναό Pratapeswar.Έξω από την περίφραξη βρίσκεται ο ναός Matangesvara,ο μοναδικός στο δυτικό σύμπλεγμα που χρησιμοποιείται καθημερινά για λατρευτικό σκοπό και προσευχή.
Θέλαμε τόσο πολύ να κάτσουμε σ’ένα καφέ απέναντι από το σύμπλεγμα να απολαύσουμε τη θέα και τον ήλιο αλλά δυστυχώς η ώρα είχε περάσει κι έπρεπε να φύγουμε για το αεροδρόμιο.
Ενώ περιμέναμε το αεροπλάνο να φανεί μας έπιασε κουβέντα μια 50άρα Ινδή στην καταγωγή αλλά ζούσε 30 χρόνια στην Αμερική με τον γιατρό συζυγό της.Αφού μας εξιστόρησε τα ταξίδια της ανά την υφήλιο μας ξεφούρνισε ότι φοβάται ιδιαίτερα που πάει στο Βαρανάσι γιατί οι συγγενείς της,της έχουν διηγηθεί φρικτές ιστορίες και εγκλήματα!Είναι το χειρότερο μέρος στην Ινδία μας είπε με στόμφο και μας προέτρεψε να προσέχουμε σε ποιον μιλάμε και να μην εμπιστευτούμε κανέναν.Είναι συχνό το φαινόμενο να παρασύρουν τουρίστες σε δήθεν μαγαζιά ή σπίτια και να τους ναρκώνουν για να κλέψουν ή να βιάσουν κοπέλες.Τέλεια,μας έκανε την καρδιά περιβόλι!Είχα που είχα μια ανησυχία τώρα διπλασιάστηκε ο φόβος.Εκ των υστέρων αποδείχτηκε ελαφρώς υπερβολική αλλά είναι γεγονός ότι το Βαρανάσι θέλει παραπάνω προσοχή από τα υπόλοιπα μέρη που επισκεφτήκαμε αν φυσικά το περπατήσετε μόνοι.
Η πτήση στην ώρα της,γεμάτη Ινδούς αλλά και αρκετούς τουρίστες αυτή τη φορά.