villi
Member
- Μηνύματα
- 1.088
- Likes
- 2.792
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Δελχί
- Udaipur
- Udaipur συνέχεια
- Ranakpur-Jodhpur
- Bishnoi villages-Sam Sand Dunes
- Jaisalmer
- Bikaner-Karni Mata Temple
- Pushkar
- Pushkar συνέχεια… & Jaipur
- Jaipur συνέχεια…
- Fatehpur Sikri – Agra
- Jhansi-Kajhuraho
- Khajuraho συνέχεια…
- Varanasi
- Varanasi συνέχεια Νο1
- Sarnath
- Varanasi συνέχεια Νο2
- Delhi ξανά
- Delhi τελευταία μέρα…
- Απολογισμός
Pushkar συνέχεια… & Jaipur
Ξημέρωσε μια υπέροχη μέρα με λιγότερη ομίχλη που επέτρεπε στις αχτίδες του ήλιου να ζεσταίνουν λιγάκι το δροσερό πρωινό.Η ησυχία ήταν απόλυτη αφού η σκηνή μας ήταν στην άκρη του συγκροτήματος με φόντο το ερημικό τοπίο που απλωνόταν μπροστά της.
Κατευθυνθήκαμε προς την αίθουσα που σερβιριζόταν το πρωινό για να διαπιστώσουμε ότι γινόταν ένας μικρός χαμός από τον κόσμο που είχε διανυκτερεύσει μετά το χτεσινό πάρτυ.Μία αίθουσα γεμάτη ενθουσιασμένους ινδούς με πολλά πιτσιρίκια και μόνοι δυτικοί εμείς!Περιττό να πω ότι μόλις ανοίξαμε την πόρτα έπεσαν επάνω μας όλα τα βλέμματα ταυτόχρονα και δεν νομίζω ότι πολλά από αυτά αποσύρθηκαν από πάνω μας καθ’όλη τη διάρκεια της παρουσίας μας.Έτσι μοιράσαμε χαμόγελα και απολαύσαμε ένα έξτρα καυτερό πρωινό καθώς προοριζόταν κυρίως για ινδικούς ουρανίσκους.Ευτυχώς που είχα μαζί μου γαστροπροστατευτικά και δεν εξεράγη το στομάχι μου!
Σήμερα η διαδρομή θα ήταν η μικρότερη που κάναμε σε όλο το ταξίδι καθώς η Jaipur απείχε μόλις 1μιση ώρα.Οπότε αποφασίσαμε να φορτώσουμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο και να περάσουμε το πρωινό στο Πουσκάρ που τόσο αγαπήσαμε.Άλλωστε ο οδηγός μας διαβεβαίωσε ότι μιάμιση μέρα στην Τζαιπούρ ήταν υπεραρκετή και είχε δίκιο!
Προσωπικά πιστεύω ότι κάθε πόλη έχει άλλη εικόνα το πρωί,άλλη το μεσημέρι κι άλλη το βράδυ.Για το Πουσκάρ είναι πέρα για πέρα αλήθεια.Όταν είχαμε φτάσει την προηγούμενη μέρα ήταν ήδη μεσημέρι με βαριά ομίχλη οπότε τα χρώματα της πόλης δεν ήταν ευδιάκριτα.Σήμερα όλα ήταν πιο φωτεινά,η αγορά έμοιαζε σα χαρούμενο ουράνιο τόξο και τα νερά της λίμνης ένας τεράστιος καθρέπτης!
Ο κόσμος είχε στρωθεί γύρω από τις καντίνες κι έπαιρνε το πρωινό του,οι τουρίστες δεν είχαν ξεμυτίσει ακόμη και την αγορά είχανε κατακλύσει σχεδόν αποκλειστικά ντόπιοι.Αγόρασα λίγες μπανάνες υποτίθεται για να τις έχουμε για σνακ αλλά τις μοίρασα λίγο πιο κάτω σε τρία πιτσιρίκια που ξυπνούσαν μέσα από τα χαρτόκουτα στο πεζοδρόμιο.Αχ αυτή η Ινδία!!!
Εντύπωση μου έκανε επίσης το γεγονός ότι ενώ στα γκατ είχε πάρα πολύ κόσμο δεν είδαμε κανένα να μπαίνει στο νερό κι επίσης από το μέσο των σκαλιών και κάτω έπρεπε να βγάλουμε τα παππούτσια.
Αυτό ήταν ένα τεράστιο θέμα στην Ινδία γιατί καταλαβαίνεται ότι έπρεπε να πατήσουμε διάφορες ακαθαρσίες αφού σε πάμπολλα μέρη δεν επιτρέπονται παππούτσια.Είχα προμηθευτεί ποδονάρια αλλά κάποια στιγμή τέλειωσαν κι αυτά οπότε θυσιάσαμε ένα ζευγάρι κάλτσες που τις είχαμε σε σακουλάκι για το σκοπό αυτό και τις αποχωριστήκαμε στο αεροδρόμιο!Οι Ινδοί βέβαια δεν έμπαιναν καν στον κόπο να τινάξουν έστω τις κάλτσες πριν φορέσουν το παπούτσι ή να σκουπίσουν τα πόδια όταν ήταν ξυπόλυτοι.Είπαμε η καθαριότητα εδώ είναι σχεδόν άγνωστη λέξη!
Με βαριά καρδιά χαιρετήσαμε αυτό το κομμάτι τη Ινδίας που μας κέρδισε με την πρώτη ματιά
για να πάρουμε το δρόμο μέσω του φιδωτού βουνού Nag Pahar,προσπερνώντας την πόλη Ajmer,για την πρωτεύουσα του Ρατζαστάν Jaipur.
Μιάμιση ώρα κάναμε από το Πουσκάρ στη Τζαιπούρ και δύο ώρες στην είσοδο της πόλης!Τέτοια κίνηση είχε!
Τεράστια πόλη,απίστευτη φασαρία,η αλήθεια είναι ότι μας είχε καλαρέσει η ησυχία στο Πουσκάρ και κάπως μας ήρθε η επιστροφή στο χάος.
Κατάλαβε ο οδηγός την πίκρα μας και θέλησε να μας γλυκάνει οπότε πρότεινε πριν πάμε στο ξενοδοχείο να μας πάει στον Birla Lakshmi Narayan temple που βρίσκεται στους πρόποδες του φρουρίου Moti Dungri σ΄έναν πολύ ήσυχο λόφο της πόλης.
Πολύ ενδιαφέρον ναός από λευκό μάρμαρο και εντυπωσιακά υαλογραφήματα ινδικής γραφής.
Επάνω στην είσοδο του ναού είναι σκαλισμένος σε λευκό διάφανο μάρμαρο ο θεός Ganesh,προστάτης των νοικοκυριών ενώ στον εξωτερικό τοίχο βρίσκονται σκαλισμένες ιστορικές φιγούρες όπως ο Κομφούκιος,ο Ζαρατούστρα,ο Χριστός και ο Σωκράτης!!! Προσπάθησα να βγάλω φωτογραφίες αλλά κατέστη αδύνατο καθώς μας κυνηγούσαν οι φρουροί με υπέρμετρο ζήλο μην τυχόν και απαθανατίσουμε τα έργα.
Σε μισή ώρα ο ναός πλημμύρισε με κόσμο καθώς θα άρχιζε η βραδινή προσευχή οπότε καθίσαμε όλοι στο χαλί και παρακολουθήσαμε μια προσευχή διαφορετική από τις άλλες καθώς δεν υπήρχαν τυμπανοκρουσίες και χαρούμενα τραγούδια αλλά χαμηλόφωνες ψαλμωδίες και θυμιάτισμα των αγίων από τον ιερέα.Έτσι χαμηλόφωνα σηκώθηκαν όλοι κάποια στιγμή για να κάνουν την περιφορά,σύμφωνα πάντα με τους δείκτες του ρολογιού,γύρω από τον ιερό χώρο καταλήγοντας στον ιερέα που έβαλε στις χούφτες μας άνθη και ζαχαρωτά.
Στη συνέχεια κάναμε ένα ακόμη αγώνα δρόμου να φτάσουμε στο ξενοδοχείο καθώς η κίνηση ήταν ακόμη υπερβολική.Το ξενοδοχείο μας βρισκόταν κοντά στην πύλη Chandpol που οδηγούσε στην Παλιά πόλη αλλά για να φτάσουμε έπρεπε να περάσουμε από μία αγορά λαχανικών και κρεάτων.Μιλάμε στην κυριολεξία για ένα υπαίθριο σφαγείο σ’ένα δρόμο σκέτο αιματοκύλισμα!!!Υπο την επήρεια σοκ διαβαίνουμε την είσοδο του Bissau Palace για να αντικρίσουμε ένα παλιό ανακαινισμένο παλάτι με αέρα άλλης εποχήςhttp://www.tripadvisor.com.gr/Hotel...9-Reviews-Bissau_Palace-Jaipur_Rajasthan.html .Το δωμάτιο ακροβατούσε μεταξύ παρόντος και παρελθόντος και μάλλον η ζυγαριά έγερνε στο παρελθόν καθώς η παλιά πόρτα δεν είχε βαφτεί ποτέ,ο οντάς με τα κιλίμια και οι πιστόλες στους τοίχους σε παρέπεμπαν σε δωμάτια των παλατιών-μουσείων.Όλο το ξενοδοχείο θα μπορούσε να είναι ένα μουσείο γιατί ακόμη και οι εργαζόμενοι έμοιαζαν να έχουν περάσει τα 100 έτη!Αφήνουμε τα πράγματα και εξερευνούμε τη παλιά βιβλιοθήκη και τους γεμάτους έπιπλα-αντίκες χώρους ψυχαγωγίας.
Είναι νωρίς ακόμη και αποφασίζουμε να κάνουμε μια πρώτη γνωριμία με την πόλη οπότε παίρνουμε ανάσα και κατεβαίνουμε προς την κρεαταγορά με σκοπό να μπούμε στην Παλιά πόλη.Ευτυχώς οι αιματοχυσίες είχαν σταματήσει αλλά λαχανικά και αίματα είχαν κάνει ένα εκρηκτικό μίγμα στους δρόμους όπου κάναμε απίστευτα σλάλομ για να τα αποφύγουμε με καλυμμένη μύτη φυσικά.Μπαίνοντας στην Παλιά πόλη επικρατούσε ησυχία στο μεγαλύτερο κομμάτι της καθώς ήταν Κυριακή και τα περισσότερα καταστήματα ήταν κλειστά.
Υπάρχουν πολλές πύλες για να εισέλθει κανείς στην Παλιά πόλη,οι κύριες είναι η New Gate,η Sanganeri Gate,η Tripolia Gate και η Ajmer Gate.Εντός χωρίζεται σε πέντε παραλληλόγραμμα κομμάτια όπου κάθε δρόμος που τα απαρτίζει είναι κι ένα διαφορετικό bazaar.Ανοικτό βρήκαμε το BapuBazaar με παραδοσιακά αλλά και ευρωπαϊκά ρούχα και παπούτσια όπου ο συνωστισμός ήταν μεγάλος και η βόλτα σχετικά δύσκολη.Κυριολεκτικά σπρωχνόμασταν στους δύο αντικρινούς στενούς δρόμους και μέσα στα μικρά καταστήματα επικρατούσε ο ίδιος πανικός.
Φτάνοντας σε μια διασταύρωση βλέπουμε επίσης ανοιχτά τα καταστήματα γλυπτών στην αγορά με το όνομα Khajane Walon ka Rasta και κατηφορίζουμε προς τα κει για να αποφύγουμε την πολυκοσμία.Πολύ εντυπωσιακά έργα,πραγματικές υπερπαραγωγές,στεκόμουν και χάζευα κάθε τόσο τους τεχνίτες επί το έργω.Οι τιμές βέβαια άκρως απαγορευτικές ακόμη και για ένα μικρό αγαλματάκι!Στο τέλος αυτού του δρόμου στην ουσία βρίσκεται το ένα από τα τέσσερα άκρα της Παλιά Πόλης κι εμείς βρισκόμαστε στο δίλλημα να συνεχίσουμε προς αναζήτηση εστιατορίου ή να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.Σύμφωνα με το χάρτη εκεί κοντά φαίνεται να είναι το εστιατόριο Niro’s που μου είχαν προτείνει συμφορουμίτες και μη.Εκεί κοντά?Στην Ινδία το κοντά είναι σχετικό!
Ο δρόμος που ακολουθήσαμε πιστεύοντας πως σύμφωνα με το χάρτη είναι ο σωστός μας έβγαλε που αλλού…σε μια ερημιά!Ωραία πάλι μπλέξαμε!Κανονικά θα έπρεπε να είναι ένας κεντρικός δρόμος εδώ έτσι δεν είναι,ρωτάω!
Μάλλον μετακόμισε η απάντηση που λαμβάνω!
Φακός και χάρτης επί τάπητος να δούμε που πάμε.Δεν βγάζουμε άκρη.
Τώρα εδώ που φτάσαμε μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα προχωράμε κι όπου βγει.Στον δρόμο κανείς, οχήματα δεν περνούσαν,μόνο εμείς και οι όγκοι των σκουπιδιών.Σε κανένα πεντάλεπτο σιωπής βλέπουμε φως στο τέλος του δρόμου,ευτυχώς γιατί είχα αρχίσει να αγριεύομαι!
Πρόκειται για ένα τεράστιο κατάστημα ανδρικών ρούχων με βιτρίνα υπέρλαμπρα γαμπριάτικα κοστούμια.
Πάμε λέω στον σύζυγο!
Που? μου απαντά!
Μέσα να κάνουμε ότι κάτι ψάχνουμε και να ρωτήσουμε για το δρόμο.
Είσαι τρέλή?Τι να ψάχνουμε,γαμπριάτικο κουστούμι?
Έχει κι άλλα πράγματα λέω και τον έχω ήδη τραβήξει.
Οι πωλητές σκοτώθηκαν ποιος θα μας πρωτοεξυπηρητήσει,ρίχνω μια ματιά στα γρήγορα και τους ζητάω πουκάμισα για το σύζυγο.
Το δρόμο ψάχνουμε μη το ξεχνάς.
Ε καλά αφού μπήκαμε γιατί να μην δοκιμάσεις,πλάκα έχει.
Εν τέλει βγήκαμε από το κατάστημα με χίλιες ευχές,πληροφορίες για το δρόμο και τρία πουκάμισα προς 7 ευρώ το ένα!Δεν ήταν κι άσχημα!
Ακολουθούμε τις οδηγίες και σύντομα βρισκόμαστε στο εστιατόριο όπου απ’έξω περίμενε ουρά και μέσα δεν έπεφτε καρφίτσα.Μας τακτοποιούν αμέσως και όταν τους λέω ότι απ’έξω περιμένει τόσος κόσμος μου απαντάνε πως αυτοί είναι μεγάλες παρέες και δεν χωράνε.
Για την ιστορία το φαγητό ήταν μέτριο και τα γκαρσόν μας κοίταγαν στα μάτια καθ’όλη τη διάρκεια τόσο έντονα που πραγματικά φαινόταν να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα για να φάμε και να φύγουμε όσο γρήγορα γινόταν!
Δυστυχώς με μας την πάτησαν γιατί κουρασμένοι καθώς ήμασταν είχαμε βυθιστεί στους καναπέδες και δεν λέγαμε να ξεκολλήσουμε.
Κατά τις 11μιση αποφασίσαμε να κουνήσουμε τα πόδια μας και βγήκαμε στο δρόμο προς αναζήτηση ρίκσο.Οι εικόνες που αντικρίσαμε ήταν γροθιά στο στομάχι! Επαίτες με διάφορες φρικτές,σε κάποιες περιπτώσεις,σωματικές παραμορφώσεις είχαν στηθεί έξω από τα εστιατόρια που βρίσκονται στη σειρά,στον δρόμο MI της Τζαιπούρ.Ακόμη ταλαίπωροι μικροπωλητές αναμεσά τους και πιτσιρικάδες να μας σπρώχνουν διάφορα αντικείμενα αλλά και τύποι που μας προσέγγισαν για να μας πουλήσουν διάφορες ‘’υπηρεσίες’’.
Αυτό που με σόκαρε περισσότερο ήταν η επαφή που είχα για πρώτη φορά με τα παιδιά των δρόμων.Παιδιά που κοιμούνται στους δρόμους είδα σε όλα τα μέρη που επισκέφτηκα αλλά ανήκαν σε οικογένεια και αυτό κάπως καθησύχαζε τη συνείδηση αν μπορεί να το πει κανείς αυτό.Αλλά παιδιά που κινούνται σε ομάδες μόνα τους και ζουν σε διάφορα σημεία πάλι μόνα τους πρώτη φορά είδα σε αυτή την πόλη και πάγωσα!Tα έβλεπες στριμωγμένα το ένα δίπλα στο άλλο κάτω από κάποιον πάγκο ή μπροστά σε κάποιο κλειστό κατάστημα μόνα κι έρημα,αναμεσά τους ακόμη και μωρά ενός έτους στην αγκαλιά 5άχρονων.Αυτή η εικόνα δεν φεύγει λεπτό από το μυαλό μου!Θα μου πείτε δεν γνώριζες,δεν είχες διαβάσει?Βεβαίως και ήξερα αλλά η εικόνα έχει άλλη δύναμη,είναι ικανή να ξυπνήσει συνειδήσεις πολύ περισσότερο από ένα άψυχο άρθρο.
Κάπου εκεί έδωσα μια υπόσχεση στον εαυτό μου ελπίζω να την κρατήσω…
Όπως καταλάβατε οι δρόμοι στο κέντρο της Τζαιπούρ τη νύχτα δεν αποτελούν ευχάριστο θέαμα οπότε αρπάξαμε ένα ρίκσο για να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.Πλησιάζοντας στην πύλη Chandpol πιστεύαμε πως η αγορά θα ήταν έρημη τέτοια ώρα.Αμ δε!Η κατάσταση ήταν χειρότερη από το απόγευμα καθώς είχε μετατραπεί σε ένα μεγάλο υπαίθριο ταχυφαγείο με άντρες σε κατάσταση μέθης?Νάρκωσης?Δεν ξέρω τι από τα δύο καθώς υποτίθεται ότι το αλκοόλ είναι απαγορευμένο στην Ινδία.Ό δρόμος ήταν σχεδόν απροσπέλαστος,το ρίκσο κόρναρε με μανία και διάφορα κεφάλια χώνονταν με φόρα μέσα στο ρίκσο για να δουν τους ξένους.Ο οδηγός μου ζήτησε να καλύψω το πρόσωπο μου γιατί μαζεύονταν όλο και περισσότεροι περίεργοι με αποτέλεσμα να μας κλείνουν εντελώς το δρόμο.Ευτυχώς που ήξερα ότι το ξενοδοχείο ήταν λίγο πιο κει με φρουρό στην πόρτα γιατί μετά από τόσες εικόνες είχα αρχίσει να δυσφορώ έντονα.Αισίως όλα πήγαν καλά και τούτη τη μέρα και πέσαμε για ύπνο με τον ανεμιστήρα ανοικτό γιατί τα κουνούπια στο δωμάτιο μας,που είχαν εντωμεταξύ ξυπνήσει,μας περιτριγύριζαν με άγριες διαθέσεις!
Ξημέρωσε μια υπέροχη μέρα με λιγότερη ομίχλη που επέτρεπε στις αχτίδες του ήλιου να ζεσταίνουν λιγάκι το δροσερό πρωινό.Η ησυχία ήταν απόλυτη αφού η σκηνή μας ήταν στην άκρη του συγκροτήματος με φόντο το ερημικό τοπίο που απλωνόταν μπροστά της.
Κατευθυνθήκαμε προς την αίθουσα που σερβιριζόταν το πρωινό για να διαπιστώσουμε ότι γινόταν ένας μικρός χαμός από τον κόσμο που είχε διανυκτερεύσει μετά το χτεσινό πάρτυ.Μία αίθουσα γεμάτη ενθουσιασμένους ινδούς με πολλά πιτσιρίκια και μόνοι δυτικοί εμείς!Περιττό να πω ότι μόλις ανοίξαμε την πόρτα έπεσαν επάνω μας όλα τα βλέμματα ταυτόχρονα και δεν νομίζω ότι πολλά από αυτά αποσύρθηκαν από πάνω μας καθ’όλη τη διάρκεια της παρουσίας μας.Έτσι μοιράσαμε χαμόγελα και απολαύσαμε ένα έξτρα καυτερό πρωινό καθώς προοριζόταν κυρίως για ινδικούς ουρανίσκους.Ευτυχώς που είχα μαζί μου γαστροπροστατευτικά και δεν εξεράγη το στομάχι μου!
Σήμερα η διαδρομή θα ήταν η μικρότερη που κάναμε σε όλο το ταξίδι καθώς η Jaipur απείχε μόλις 1μιση ώρα.Οπότε αποφασίσαμε να φορτώσουμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο και να περάσουμε το πρωινό στο Πουσκάρ που τόσο αγαπήσαμε.Άλλωστε ο οδηγός μας διαβεβαίωσε ότι μιάμιση μέρα στην Τζαιπούρ ήταν υπεραρκετή και είχε δίκιο!
Προσωπικά πιστεύω ότι κάθε πόλη έχει άλλη εικόνα το πρωί,άλλη το μεσημέρι κι άλλη το βράδυ.Για το Πουσκάρ είναι πέρα για πέρα αλήθεια.Όταν είχαμε φτάσει την προηγούμενη μέρα ήταν ήδη μεσημέρι με βαριά ομίχλη οπότε τα χρώματα της πόλης δεν ήταν ευδιάκριτα.Σήμερα όλα ήταν πιο φωτεινά,η αγορά έμοιαζε σα χαρούμενο ουράνιο τόξο και τα νερά της λίμνης ένας τεράστιος καθρέπτης!
Ο κόσμος είχε στρωθεί γύρω από τις καντίνες κι έπαιρνε το πρωινό του,οι τουρίστες δεν είχαν ξεμυτίσει ακόμη και την αγορά είχανε κατακλύσει σχεδόν αποκλειστικά ντόπιοι.Αγόρασα λίγες μπανάνες υποτίθεται για να τις έχουμε για σνακ αλλά τις μοίρασα λίγο πιο κάτω σε τρία πιτσιρίκια που ξυπνούσαν μέσα από τα χαρτόκουτα στο πεζοδρόμιο.Αχ αυτή η Ινδία!!!
Εντύπωση μου έκανε επίσης το γεγονός ότι ενώ στα γκατ είχε πάρα πολύ κόσμο δεν είδαμε κανένα να μπαίνει στο νερό κι επίσης από το μέσο των σκαλιών και κάτω έπρεπε να βγάλουμε τα παππούτσια.
Αυτό ήταν ένα τεράστιο θέμα στην Ινδία γιατί καταλαβαίνεται ότι έπρεπε να πατήσουμε διάφορες ακαθαρσίες αφού σε πάμπολλα μέρη δεν επιτρέπονται παππούτσια.Είχα προμηθευτεί ποδονάρια αλλά κάποια στιγμή τέλειωσαν κι αυτά οπότε θυσιάσαμε ένα ζευγάρι κάλτσες που τις είχαμε σε σακουλάκι για το σκοπό αυτό και τις αποχωριστήκαμε στο αεροδρόμιο!Οι Ινδοί βέβαια δεν έμπαιναν καν στον κόπο να τινάξουν έστω τις κάλτσες πριν φορέσουν το παπούτσι ή να σκουπίσουν τα πόδια όταν ήταν ξυπόλυτοι.Είπαμε η καθαριότητα εδώ είναι σχεδόν άγνωστη λέξη!
Με βαριά καρδιά χαιρετήσαμε αυτό το κομμάτι τη Ινδίας που μας κέρδισε με την πρώτη ματιά
για να πάρουμε το δρόμο μέσω του φιδωτού βουνού Nag Pahar,προσπερνώντας την πόλη Ajmer,για την πρωτεύουσα του Ρατζαστάν Jaipur.
Μιάμιση ώρα κάναμε από το Πουσκάρ στη Τζαιπούρ και δύο ώρες στην είσοδο της πόλης!Τέτοια κίνηση είχε!
Τεράστια πόλη,απίστευτη φασαρία,η αλήθεια είναι ότι μας είχε καλαρέσει η ησυχία στο Πουσκάρ και κάπως μας ήρθε η επιστροφή στο χάος.
Κατάλαβε ο οδηγός την πίκρα μας και θέλησε να μας γλυκάνει οπότε πρότεινε πριν πάμε στο ξενοδοχείο να μας πάει στον Birla Lakshmi Narayan temple που βρίσκεται στους πρόποδες του φρουρίου Moti Dungri σ΄έναν πολύ ήσυχο λόφο της πόλης.
Πολύ ενδιαφέρον ναός από λευκό μάρμαρο και εντυπωσιακά υαλογραφήματα ινδικής γραφής.
Επάνω στην είσοδο του ναού είναι σκαλισμένος σε λευκό διάφανο μάρμαρο ο θεός Ganesh,προστάτης των νοικοκυριών ενώ στον εξωτερικό τοίχο βρίσκονται σκαλισμένες ιστορικές φιγούρες όπως ο Κομφούκιος,ο Ζαρατούστρα,ο Χριστός και ο Σωκράτης!!! Προσπάθησα να βγάλω φωτογραφίες αλλά κατέστη αδύνατο καθώς μας κυνηγούσαν οι φρουροί με υπέρμετρο ζήλο μην τυχόν και απαθανατίσουμε τα έργα.
Σε μισή ώρα ο ναός πλημμύρισε με κόσμο καθώς θα άρχιζε η βραδινή προσευχή οπότε καθίσαμε όλοι στο χαλί και παρακολουθήσαμε μια προσευχή διαφορετική από τις άλλες καθώς δεν υπήρχαν τυμπανοκρουσίες και χαρούμενα τραγούδια αλλά χαμηλόφωνες ψαλμωδίες και θυμιάτισμα των αγίων από τον ιερέα.Έτσι χαμηλόφωνα σηκώθηκαν όλοι κάποια στιγμή για να κάνουν την περιφορά,σύμφωνα πάντα με τους δείκτες του ρολογιού,γύρω από τον ιερό χώρο καταλήγοντας στον ιερέα που έβαλε στις χούφτες μας άνθη και ζαχαρωτά.
Στη συνέχεια κάναμε ένα ακόμη αγώνα δρόμου να φτάσουμε στο ξενοδοχείο καθώς η κίνηση ήταν ακόμη υπερβολική.Το ξενοδοχείο μας βρισκόταν κοντά στην πύλη Chandpol που οδηγούσε στην Παλιά πόλη αλλά για να φτάσουμε έπρεπε να περάσουμε από μία αγορά λαχανικών και κρεάτων.Μιλάμε στην κυριολεξία για ένα υπαίθριο σφαγείο σ’ένα δρόμο σκέτο αιματοκύλισμα!!!Υπο την επήρεια σοκ διαβαίνουμε την είσοδο του Bissau Palace για να αντικρίσουμε ένα παλιό ανακαινισμένο παλάτι με αέρα άλλης εποχήςhttp://www.tripadvisor.com.gr/Hotel...9-Reviews-Bissau_Palace-Jaipur_Rajasthan.html .Το δωμάτιο ακροβατούσε μεταξύ παρόντος και παρελθόντος και μάλλον η ζυγαριά έγερνε στο παρελθόν καθώς η παλιά πόρτα δεν είχε βαφτεί ποτέ,ο οντάς με τα κιλίμια και οι πιστόλες στους τοίχους σε παρέπεμπαν σε δωμάτια των παλατιών-μουσείων.Όλο το ξενοδοχείο θα μπορούσε να είναι ένα μουσείο γιατί ακόμη και οι εργαζόμενοι έμοιαζαν να έχουν περάσει τα 100 έτη!Αφήνουμε τα πράγματα και εξερευνούμε τη παλιά βιβλιοθήκη και τους γεμάτους έπιπλα-αντίκες χώρους ψυχαγωγίας.
Είναι νωρίς ακόμη και αποφασίζουμε να κάνουμε μια πρώτη γνωριμία με την πόλη οπότε παίρνουμε ανάσα και κατεβαίνουμε προς την κρεαταγορά με σκοπό να μπούμε στην Παλιά πόλη.Ευτυχώς οι αιματοχυσίες είχαν σταματήσει αλλά λαχανικά και αίματα είχαν κάνει ένα εκρηκτικό μίγμα στους δρόμους όπου κάναμε απίστευτα σλάλομ για να τα αποφύγουμε με καλυμμένη μύτη φυσικά.Μπαίνοντας στην Παλιά πόλη επικρατούσε ησυχία στο μεγαλύτερο κομμάτι της καθώς ήταν Κυριακή και τα περισσότερα καταστήματα ήταν κλειστά.
Υπάρχουν πολλές πύλες για να εισέλθει κανείς στην Παλιά πόλη,οι κύριες είναι η New Gate,η Sanganeri Gate,η Tripolia Gate και η Ajmer Gate.Εντός χωρίζεται σε πέντε παραλληλόγραμμα κομμάτια όπου κάθε δρόμος που τα απαρτίζει είναι κι ένα διαφορετικό bazaar.Ανοικτό βρήκαμε το BapuBazaar με παραδοσιακά αλλά και ευρωπαϊκά ρούχα και παπούτσια όπου ο συνωστισμός ήταν μεγάλος και η βόλτα σχετικά δύσκολη.Κυριολεκτικά σπρωχνόμασταν στους δύο αντικρινούς στενούς δρόμους και μέσα στα μικρά καταστήματα επικρατούσε ο ίδιος πανικός.
Φτάνοντας σε μια διασταύρωση βλέπουμε επίσης ανοιχτά τα καταστήματα γλυπτών στην αγορά με το όνομα Khajane Walon ka Rasta και κατηφορίζουμε προς τα κει για να αποφύγουμε την πολυκοσμία.Πολύ εντυπωσιακά έργα,πραγματικές υπερπαραγωγές,στεκόμουν και χάζευα κάθε τόσο τους τεχνίτες επί το έργω.Οι τιμές βέβαια άκρως απαγορευτικές ακόμη και για ένα μικρό αγαλματάκι!Στο τέλος αυτού του δρόμου στην ουσία βρίσκεται το ένα από τα τέσσερα άκρα της Παλιά Πόλης κι εμείς βρισκόμαστε στο δίλλημα να συνεχίσουμε προς αναζήτηση εστιατορίου ή να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.Σύμφωνα με το χάρτη εκεί κοντά φαίνεται να είναι το εστιατόριο Niro’s που μου είχαν προτείνει συμφορουμίτες και μη.Εκεί κοντά?Στην Ινδία το κοντά είναι σχετικό!
Ο δρόμος που ακολουθήσαμε πιστεύοντας πως σύμφωνα με το χάρτη είναι ο σωστός μας έβγαλε που αλλού…σε μια ερημιά!Ωραία πάλι μπλέξαμε!Κανονικά θα έπρεπε να είναι ένας κεντρικός δρόμος εδώ έτσι δεν είναι,ρωτάω!
Μάλλον μετακόμισε η απάντηση που λαμβάνω!
Φακός και χάρτης επί τάπητος να δούμε που πάμε.Δεν βγάζουμε άκρη.
Τώρα εδώ που φτάσαμε μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα προχωράμε κι όπου βγει.Στον δρόμο κανείς, οχήματα δεν περνούσαν,μόνο εμείς και οι όγκοι των σκουπιδιών.Σε κανένα πεντάλεπτο σιωπής βλέπουμε φως στο τέλος του δρόμου,ευτυχώς γιατί είχα αρχίσει να αγριεύομαι!
Πρόκειται για ένα τεράστιο κατάστημα ανδρικών ρούχων με βιτρίνα υπέρλαμπρα γαμπριάτικα κοστούμια.
Πάμε λέω στον σύζυγο!
Που? μου απαντά!
Μέσα να κάνουμε ότι κάτι ψάχνουμε και να ρωτήσουμε για το δρόμο.
Είσαι τρέλή?Τι να ψάχνουμε,γαμπριάτικο κουστούμι?
Έχει κι άλλα πράγματα λέω και τον έχω ήδη τραβήξει.
Οι πωλητές σκοτώθηκαν ποιος θα μας πρωτοεξυπηρητήσει,ρίχνω μια ματιά στα γρήγορα και τους ζητάω πουκάμισα για το σύζυγο.
Το δρόμο ψάχνουμε μη το ξεχνάς.
Ε καλά αφού μπήκαμε γιατί να μην δοκιμάσεις,πλάκα έχει.
Εν τέλει βγήκαμε από το κατάστημα με χίλιες ευχές,πληροφορίες για το δρόμο και τρία πουκάμισα προς 7 ευρώ το ένα!Δεν ήταν κι άσχημα!
Ακολουθούμε τις οδηγίες και σύντομα βρισκόμαστε στο εστιατόριο όπου απ’έξω περίμενε ουρά και μέσα δεν έπεφτε καρφίτσα.Μας τακτοποιούν αμέσως και όταν τους λέω ότι απ’έξω περιμένει τόσος κόσμος μου απαντάνε πως αυτοί είναι μεγάλες παρέες και δεν χωράνε.
Για την ιστορία το φαγητό ήταν μέτριο και τα γκαρσόν μας κοίταγαν στα μάτια καθ’όλη τη διάρκεια τόσο έντονα που πραγματικά φαινόταν να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα για να φάμε και να φύγουμε όσο γρήγορα γινόταν!
Δυστυχώς με μας την πάτησαν γιατί κουρασμένοι καθώς ήμασταν είχαμε βυθιστεί στους καναπέδες και δεν λέγαμε να ξεκολλήσουμε.
Κατά τις 11μιση αποφασίσαμε να κουνήσουμε τα πόδια μας και βγήκαμε στο δρόμο προς αναζήτηση ρίκσο.Οι εικόνες που αντικρίσαμε ήταν γροθιά στο στομάχι! Επαίτες με διάφορες φρικτές,σε κάποιες περιπτώσεις,σωματικές παραμορφώσεις είχαν στηθεί έξω από τα εστιατόρια που βρίσκονται στη σειρά,στον δρόμο MI της Τζαιπούρ.Ακόμη ταλαίπωροι μικροπωλητές αναμεσά τους και πιτσιρικάδες να μας σπρώχνουν διάφορα αντικείμενα αλλά και τύποι που μας προσέγγισαν για να μας πουλήσουν διάφορες ‘’υπηρεσίες’’.
Αυτό που με σόκαρε περισσότερο ήταν η επαφή που είχα για πρώτη φορά με τα παιδιά των δρόμων.Παιδιά που κοιμούνται στους δρόμους είδα σε όλα τα μέρη που επισκέφτηκα αλλά ανήκαν σε οικογένεια και αυτό κάπως καθησύχαζε τη συνείδηση αν μπορεί να το πει κανείς αυτό.Αλλά παιδιά που κινούνται σε ομάδες μόνα τους και ζουν σε διάφορα σημεία πάλι μόνα τους πρώτη φορά είδα σε αυτή την πόλη και πάγωσα!Tα έβλεπες στριμωγμένα το ένα δίπλα στο άλλο κάτω από κάποιον πάγκο ή μπροστά σε κάποιο κλειστό κατάστημα μόνα κι έρημα,αναμεσά τους ακόμη και μωρά ενός έτους στην αγκαλιά 5άχρονων.Αυτή η εικόνα δεν φεύγει λεπτό από το μυαλό μου!Θα μου πείτε δεν γνώριζες,δεν είχες διαβάσει?Βεβαίως και ήξερα αλλά η εικόνα έχει άλλη δύναμη,είναι ικανή να ξυπνήσει συνειδήσεις πολύ περισσότερο από ένα άψυχο άρθρο.
Κάπου εκεί έδωσα μια υπόσχεση στον εαυτό μου ελπίζω να την κρατήσω…
Όπως καταλάβατε οι δρόμοι στο κέντρο της Τζαιπούρ τη νύχτα δεν αποτελούν ευχάριστο θέαμα οπότε αρπάξαμε ένα ρίκσο για να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.Πλησιάζοντας στην πύλη Chandpol πιστεύαμε πως η αγορά θα ήταν έρημη τέτοια ώρα.Αμ δε!Η κατάσταση ήταν χειρότερη από το απόγευμα καθώς είχε μετατραπεί σε ένα μεγάλο υπαίθριο ταχυφαγείο με άντρες σε κατάσταση μέθης?Νάρκωσης?Δεν ξέρω τι από τα δύο καθώς υποτίθεται ότι το αλκοόλ είναι απαγορευμένο στην Ινδία.Ό δρόμος ήταν σχεδόν απροσπέλαστος,το ρίκσο κόρναρε με μανία και διάφορα κεφάλια χώνονταν με φόρα μέσα στο ρίκσο για να δουν τους ξένους.Ο οδηγός μου ζήτησε να καλύψω το πρόσωπο μου γιατί μαζεύονταν όλο και περισσότεροι περίεργοι με αποτέλεσμα να μας κλείνουν εντελώς το δρόμο.Ευτυχώς που ήξερα ότι το ξενοδοχείο ήταν λίγο πιο κει με φρουρό στην πόρτα γιατί μετά από τόσες εικόνες είχα αρχίσει να δυσφορώ έντονα.Αισίως όλα πήγαν καλά και τούτη τη μέρα και πέσαμε για ύπνο με τον ανεμιστήρα ανοικτό γιατί τα κουνούπια στο δωμάτιο μας,που είχαν εντωμεταξύ ξυπνήσει,μας περιτριγύριζαν με άγριες διαθέσεις!