villi
Member
- Μηνύματα
- 1.088
- Likes
- 2.792
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Δελχί
- Udaipur
- Udaipur συνέχεια
- Ranakpur-Jodhpur
- Bishnoi villages-Sam Sand Dunes
- Jaisalmer
- Bikaner-Karni Mata Temple
- Pushkar
- Pushkar συνέχεια… & Jaipur
- Jaipur συνέχεια…
- Fatehpur Sikri – Agra
- Jhansi-Kajhuraho
- Khajuraho συνέχεια…
- Varanasi
- Varanasi συνέχεια Νο1
- Sarnath
- Varanasi συνέχεια Νο2
- Delhi ξανά
- Delhi τελευταία μέρα…
- Απολογισμός
VARANASI συνέχεια Νο1…
Δε δυσκολευτήκαμε καθόλου να ξυπνήσουμε καθώς ήμασταν σε έντονη υπερένταση για την βαρκάδα που θα ακολουθούσε και αποζημιωθήκαμε και με το παραπάνω!
Μέσα στην άγρια νύχτα ο ξεναγός μας περίμενε στην είσοδο του ξενοδοχείου και για να πω την αλήθεια προς στιγμήν σκέφτηκα ότι θα ήταν καλύτερα να κάναμε τη βαρκάδα μόνοι μας χωρίς πολλές κουβέντες.Όταν όμως διασχίζαμε τα κατασκότεινα δρομάκια κοντά στα γκατ αγριεύτηκα τόσο από την απόκοσμη ησυχία και τους άστεγους επαίτες που κοιμόντουσαν κάτω μέσα στις λάσπες που ένιωσα σχεδόν ευγνωμοσύνη που ήταν μαζί μας!
Φτάνοντας στα γκατ το σκοτάδι ήταν ακόμη πηχτό αλλά τα περιμετρικά φώτα και το φεγγάρι που καθρεπτιζόταν στα νερά του Γάγγη δημιουργούσαν ένα πανέμορφο σκηνικό.
Ο βαρκάρης κοιμόταν μέσα στην βάρκα και μ’ένα σφύριγμα του ξεναγού ξύπνησε και πλεύρισε να ανεβούμε.Η ώρα 5μιση και κανένας τουρίστας τριγύρω,μας έκανε εντύπωση αφού η βαρκάδα είναι τουριστική ατραξιόν στον Γάγγη.Ο ξεναγός για άλλη μια φορά μας σκλάβωσε αφού μας είπε ότι οι κλασσικές τουριστικές βαρκάδες ξεκινούν κατά τις 6μιση-7 και διαρκούν μία ώρα αλλά εμείς θα κάναμε κάτι ιδιαίτερο αφού ήθελε σε κάθε γκατ να σταματάμε κοντά και να συζητάμε όσα βλέπουμε με αποτέλεσμα να πλέουμε στον Γάγγη για περίπου τρεις ώρες!
Επιπλέον όπως θα διαπιστώναμε αργότερα ενώ για μία ώρα ήμασταν εντελώς μόνοι στον ποταμό μετά γέμισε βάρκες με τουρίστες.
Τον ευγνωμονώ λοιπόν για έναν ακόμη λόγο γιατί οι εικόνες που αντίκρισαν τα μάτια μου εκείνο το ξημέρωμα στον Γάγγη θα μείνουν στο μυαλό μου ανεξίτηλες για πάντα!
Το θέαμα ήταν υπέροχο και η ανατολή του ήλιου ήρθε να σφραγίσει τις στιγμές και να προσθέσει την καλύτερη πινελιά στον καμβά.
Μαγεμένη δε χόρταινα να κοιτάζω,να φωτογραφίζω,να χάνομαι στους ήχους και στα φοβερά χρώματα που δημιούργησε η ανατολή σε συνδυασμό με την ινδική πόλη.
Είπαμε,είπαμε και πόσα δεν είπαμε παρακολουθώντας τους πιστούς να συρρέουν σιγά σιγά στις εκβολές του ποταμού για να προσευχηθούν και να εξαγνιστούν στα νερά του.
Λίγο πιο πέρα οι μπουγάδες έδιναν κι έπαιρναν,στιγμιότυπα καθημερινής ζωής τόσος διαφορετικής από τα δικά μας δεδομένα.
Και παρακάτω τέσσερις ταυτόχρονες καύσεις και στοίβες ξύλων να περιμένουν να επιτελέσουν το μακάβριο έργο τους.
Το ανατριχιαστικό της ιστορίας είναι ότι τα πτώματα μισοκαμμένα πολλές φορές,αν η οικογένεια δεν έχει πολλά χρήματα για ξύλα,ρίπτονται στον ποταμό και μάλιστα οι έγκυες,τα μικρά παιδιά,οι άγιοι άνθρωποι και τα ζώα ρίπτονται αυτούσια γιατί απαγορεύεται να καούν.Η μόλυνση του όπως φαντάζεστε είναι πέρα από κάθε φαντασία!Και έγινε απόλυτα εμφανές όταν ξημέρωσε πια για τα καλά και μπορούσες να δεις ξεκάθαρα κουφάρια ζώων αλλά και ανθρώπων να επιπλέουν και να αποτελούν τροφή των σαρκοβόρων πτηνών.
Το δέος που ένιωσα τα ξημερώματα παρακολουθώντας τα δρώμενα στα γκατ αντικαταστάθηκε από τις σοκαριστικές εικόνες απύθμενης βρωμιάς και τρομερών ανακαλύψεων στην επιφάνεια του ποταμού.
Επιστρέφοντας στο γκατ που πήραμε τη βάρκα η ζωή πια είχε λάβει τον καθημερινό της ρυθμό,τα γκατ έσφυζαν από κίνηση,οι ναοί κατά μήκος ήταν εν πλήρη λειτουργία,τα κουδουνάκια δημιουργούσαν μία γλυκιά φασαρία
και τα πανέρια με τα λουλούδια και το κεράκι στη μέση χρωμάτισαν τα μουντά νερά.
Κατευθυνθήκαμε σ’ένα μικρό ναό όπου την ώρα εκείνη λειτουργούσε από πάνω το σχολείο θηλέων και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τρεις ακόμη ναούς από τους πολυάριθμους που βρίσκονται στο Βαρανάσι.Εντυπωσιακότερος όλων ο Vishanath temple ο οποίος φυλάσσεται από στρατιώτες καθώς σημειώνονται συχνά επεισόδια .Είναι αφιερωμένος στον Vishveswara-Shiva τον θεό του σύμπαντος.Τα κινητά και οι κάμερες απαγορεύονται και οι μη-ινδουιστές μπορούν να περιηγηθούν μόνο στον προαύλιο χώρο και δεν μπορούν να εισέλθουν στον κυρίως ναό. O ξεναγός μας προσευχήθηκε με θέρμη όπως άλλωστε έκανε και σε κάθε ναό που πηγαίναμε και μετά ο ιερέας έβαλε σε όλους μας την χαρακτηριστική κόκκινη βούλα κι έδεσε ένα χοντρό μαύρο κορδόνι στο χέρι μας(κάτι σαν το χριστιανικό κομποσχοίνι ).Φυσικά φωτογραφίες δεν τόλμησα να βγάλω ούτε απ’έξω υπό το φόβο των στρατιωτών που αγριοκοίταζαν τη φωτογρφική μου μηχανή.Επόμενος σταθμός ο ναός Durga
χώρος κατοικίας εκατοντάδων μαϊμούδων που κυκλοφορούν στους γύρω δρόμους και στα δέντρα πάνω από τα κεφάλια των περαστικών.
Και τέλος ο Tulsi Manas temple αφιερωμένος στον θεό Ράμα.Τους τοίχους του ναού κοσμούν σκηνές και στίχοι από τα κατορθωματά του.Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο πανεπιστήμιο της πόλης,Benares Hindu University,που θεωρείται το κέντρο γνώσης της Ινδίας .Ειλικρινά εξεπλάγην από την ομορφιά του περιβάλλοντος χώρου,την τάξη και την καθαριότητα,την ηρεμία της περιοχής παρ’όλο που βρίσκεται σε μία απίστευτα θορυβώδη πόλη. Περιηγηθήκαμε στις διάφορες σχολές συζητώντας για τις ειδικότητες και το επίπεδο σπουδών που προσφέρεται καθώς κι ο ξεναγός μας είχε σπουδάσει εκεί κaι τα γνώριζε από πρώτο χέρι.Φυσικά δεν έχασε την ευκαιρία να μας πάει και στο ναό του πανεπιστημίου new Vishwanath temple,από τους πιο αξιόλογους σε ολόκληρο το Βαρανάσι,και να μας μιλήσει για τους αγαπημένους του θεούς ο καθένας με συγκεκριμένη δικαιοδοσία προς του φοιτητές.
Περπατώντας μας πλησίασε μία νεαρή Ινδή η οποία ήταν φοιτήτρια στη σχολή καλών τεχνών και μου ζήτησε να γίνω το μοντέλο της για έναν πινακά της.Παρακάλεσε μάλιστα τον ξεναγό να με πείσει ο οποίος μου είπε ότι αν δεχτώ η κοπέλα θα πουλήσει τον πίνακα και θα βγάλει αρκετά χρήματα.Και γιατί κάποιος να θέλει να αγοράσει το πορτρέτο μιας άγνωστης κοπέλας τον ρωτάω και μάλιστα από μία άσημη φοιτήτρια.Γιατί η εικονιζόμενη δεν θα είναι Ινδή αλλά μία δυτική και πολλοί δίνουν αρκετά χρήματα για ένα τέτοιο πορτρέτο στο σπίτι τους.Είναι αδύνατον του λέω να ισχύει αυτό.Και μου απαντά ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο σ’αυτή τη χώρα γιατί πολύ απλά στην Ινδία…όλα είναι πιθανά!
Δε με φανταζόμουν να διακοσμώ το σαλόνι κανενός Ινδού οπότε αρνήθηκα ευγενικά και η κοπέλα αποχώρησε λυπημένη.
Το κερασάκι στην τούρτα της πρωινής μας περιήγησης ήταν ο Barat Mata templeο μοναδικός ναός αφιερωμένος στην ‘’Mother India’’.

Εγκαινιάστηκε από τον Mahatma Gandi το 1936 και περιλαμβάνει την μικρογραφία της Ινδίας με την οροσειρά των Ιμαλαίων να δεσπόζει στην κορυφή της σφυρηλατημένη σε μάρμαρο.
Και κάπως έτσι έκλεισε ένα υπέροχο πρωινό που μας γέμισε πλούσιες και εξαιρετικές αναμνήσεις.
Μετά τον απαραίτητο ανεφοδιασμό του στομαχιού στο ξενοδοχείο σειρά είχε το Sarnath.
Δε δυσκολευτήκαμε καθόλου να ξυπνήσουμε καθώς ήμασταν σε έντονη υπερένταση για την βαρκάδα που θα ακολουθούσε και αποζημιωθήκαμε και με το παραπάνω!
Μέσα στην άγρια νύχτα ο ξεναγός μας περίμενε στην είσοδο του ξενοδοχείου και για να πω την αλήθεια προς στιγμήν σκέφτηκα ότι θα ήταν καλύτερα να κάναμε τη βαρκάδα μόνοι μας χωρίς πολλές κουβέντες.Όταν όμως διασχίζαμε τα κατασκότεινα δρομάκια κοντά στα γκατ αγριεύτηκα τόσο από την απόκοσμη ησυχία και τους άστεγους επαίτες που κοιμόντουσαν κάτω μέσα στις λάσπες που ένιωσα σχεδόν ευγνωμοσύνη που ήταν μαζί μας!
Φτάνοντας στα γκατ το σκοτάδι ήταν ακόμη πηχτό αλλά τα περιμετρικά φώτα και το φεγγάρι που καθρεπτιζόταν στα νερά του Γάγγη δημιουργούσαν ένα πανέμορφο σκηνικό.
Ο βαρκάρης κοιμόταν μέσα στην βάρκα και μ’ένα σφύριγμα του ξεναγού ξύπνησε και πλεύρισε να ανεβούμε.Η ώρα 5μιση και κανένας τουρίστας τριγύρω,μας έκανε εντύπωση αφού η βαρκάδα είναι τουριστική ατραξιόν στον Γάγγη.Ο ξεναγός για άλλη μια φορά μας σκλάβωσε αφού μας είπε ότι οι κλασσικές τουριστικές βαρκάδες ξεκινούν κατά τις 6μιση-7 και διαρκούν μία ώρα αλλά εμείς θα κάναμε κάτι ιδιαίτερο αφού ήθελε σε κάθε γκατ να σταματάμε κοντά και να συζητάμε όσα βλέπουμε με αποτέλεσμα να πλέουμε στον Γάγγη για περίπου τρεις ώρες!
Επιπλέον όπως θα διαπιστώναμε αργότερα ενώ για μία ώρα ήμασταν εντελώς μόνοι στον ποταμό μετά γέμισε βάρκες με τουρίστες.
Τον ευγνωμονώ λοιπόν για έναν ακόμη λόγο γιατί οι εικόνες που αντίκρισαν τα μάτια μου εκείνο το ξημέρωμα στον Γάγγη θα μείνουν στο μυαλό μου ανεξίτηλες για πάντα!
Το θέαμα ήταν υπέροχο και η ανατολή του ήλιου ήρθε να σφραγίσει τις στιγμές και να προσθέσει την καλύτερη πινελιά στον καμβά.
Μαγεμένη δε χόρταινα να κοιτάζω,να φωτογραφίζω,να χάνομαι στους ήχους και στα φοβερά χρώματα που δημιούργησε η ανατολή σε συνδυασμό με την ινδική πόλη.
Είπαμε,είπαμε και πόσα δεν είπαμε παρακολουθώντας τους πιστούς να συρρέουν σιγά σιγά στις εκβολές του ποταμού για να προσευχηθούν και να εξαγνιστούν στα νερά του.
Λίγο πιο πέρα οι μπουγάδες έδιναν κι έπαιρναν,στιγμιότυπα καθημερινής ζωής τόσος διαφορετικής από τα δικά μας δεδομένα.
Και παρακάτω τέσσερις ταυτόχρονες καύσεις και στοίβες ξύλων να περιμένουν να επιτελέσουν το μακάβριο έργο τους.
Το ανατριχιαστικό της ιστορίας είναι ότι τα πτώματα μισοκαμμένα πολλές φορές,αν η οικογένεια δεν έχει πολλά χρήματα για ξύλα,ρίπτονται στον ποταμό και μάλιστα οι έγκυες,τα μικρά παιδιά,οι άγιοι άνθρωποι και τα ζώα ρίπτονται αυτούσια γιατί απαγορεύεται να καούν.Η μόλυνση του όπως φαντάζεστε είναι πέρα από κάθε φαντασία!Και έγινε απόλυτα εμφανές όταν ξημέρωσε πια για τα καλά και μπορούσες να δεις ξεκάθαρα κουφάρια ζώων αλλά και ανθρώπων να επιπλέουν και να αποτελούν τροφή των σαρκοβόρων πτηνών.
Το δέος που ένιωσα τα ξημερώματα παρακολουθώντας τα δρώμενα στα γκατ αντικαταστάθηκε από τις σοκαριστικές εικόνες απύθμενης βρωμιάς και τρομερών ανακαλύψεων στην επιφάνεια του ποταμού.
Επιστρέφοντας στο γκατ που πήραμε τη βάρκα η ζωή πια είχε λάβει τον καθημερινό της ρυθμό,τα γκατ έσφυζαν από κίνηση,οι ναοί κατά μήκος ήταν εν πλήρη λειτουργία,τα κουδουνάκια δημιουργούσαν μία γλυκιά φασαρία
Κατευθυνθήκαμε σ’ένα μικρό ναό όπου την ώρα εκείνη λειτουργούσε από πάνω το σχολείο θηλέων και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τρεις ακόμη ναούς από τους πολυάριθμους που βρίσκονται στο Βαρανάσι.Εντυπωσιακότερος όλων ο Vishanath temple ο οποίος φυλάσσεται από στρατιώτες καθώς σημειώνονται συχνά επεισόδια .Είναι αφιερωμένος στον Vishveswara-Shiva τον θεό του σύμπαντος.Τα κινητά και οι κάμερες απαγορεύονται και οι μη-ινδουιστές μπορούν να περιηγηθούν μόνο στον προαύλιο χώρο και δεν μπορούν να εισέλθουν στον κυρίως ναό. O ξεναγός μας προσευχήθηκε με θέρμη όπως άλλωστε έκανε και σε κάθε ναό που πηγαίναμε και μετά ο ιερέας έβαλε σε όλους μας την χαρακτηριστική κόκκινη βούλα κι έδεσε ένα χοντρό μαύρο κορδόνι στο χέρι μας(κάτι σαν το χριστιανικό κομποσχοίνι ).Φυσικά φωτογραφίες δεν τόλμησα να βγάλω ούτε απ’έξω υπό το φόβο των στρατιωτών που αγριοκοίταζαν τη φωτογρφική μου μηχανή.Επόμενος σταθμός ο ναός Durga
χώρος κατοικίας εκατοντάδων μαϊμούδων που κυκλοφορούν στους γύρω δρόμους και στα δέντρα πάνω από τα κεφάλια των περαστικών.
Και τέλος ο Tulsi Manas temple αφιερωμένος στον θεό Ράμα.Τους τοίχους του ναού κοσμούν σκηνές και στίχοι από τα κατορθωματά του.Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο πανεπιστήμιο της πόλης,Benares Hindu University,που θεωρείται το κέντρο γνώσης της Ινδίας .Ειλικρινά εξεπλάγην από την ομορφιά του περιβάλλοντος χώρου,την τάξη και την καθαριότητα,την ηρεμία της περιοχής παρ’όλο που βρίσκεται σε μία απίστευτα θορυβώδη πόλη. Περιηγηθήκαμε στις διάφορες σχολές συζητώντας για τις ειδικότητες και το επίπεδο σπουδών που προσφέρεται καθώς κι ο ξεναγός μας είχε σπουδάσει εκεί κaι τα γνώριζε από πρώτο χέρι.Φυσικά δεν έχασε την ευκαιρία να μας πάει και στο ναό του πανεπιστημίου new Vishwanath temple,από τους πιο αξιόλογους σε ολόκληρο το Βαρανάσι,και να μας μιλήσει για τους αγαπημένους του θεούς ο καθένας με συγκεκριμένη δικαιοδοσία προς του φοιτητές.
Περπατώντας μας πλησίασε μία νεαρή Ινδή η οποία ήταν φοιτήτρια στη σχολή καλών τεχνών και μου ζήτησε να γίνω το μοντέλο της για έναν πινακά της.Παρακάλεσε μάλιστα τον ξεναγό να με πείσει ο οποίος μου είπε ότι αν δεχτώ η κοπέλα θα πουλήσει τον πίνακα και θα βγάλει αρκετά χρήματα.Και γιατί κάποιος να θέλει να αγοράσει το πορτρέτο μιας άγνωστης κοπέλας τον ρωτάω και μάλιστα από μία άσημη φοιτήτρια.Γιατί η εικονιζόμενη δεν θα είναι Ινδή αλλά μία δυτική και πολλοί δίνουν αρκετά χρήματα για ένα τέτοιο πορτρέτο στο σπίτι τους.Είναι αδύνατον του λέω να ισχύει αυτό.Και μου απαντά ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο σ’αυτή τη χώρα γιατί πολύ απλά στην Ινδία…όλα είναι πιθανά!
Δε με φανταζόμουν να διακοσμώ το σαλόνι κανενός Ινδού οπότε αρνήθηκα ευγενικά και η κοπέλα αποχώρησε λυπημένη.
Το κερασάκι στην τούρτα της πρωινής μας περιήγησης ήταν ο Barat Mata templeο μοναδικός ναός αφιερωμένος στην ‘’Mother India’’.

Εγκαινιάστηκε από τον Mahatma Gandi το 1936 και περιλαμβάνει την μικρογραφία της Ινδίας με την οροσειρά των Ιμαλαίων να δεσπόζει στην κορυφή της σφυρηλατημένη σε μάρμαρο.
Και κάπως έτσι έκλεισε ένα υπέροχο πρωινό που μας γέμισε πλούσιες και εξαιρετικές αναμνήσεις.
Μετά τον απαραίτητο ανεφοδιασμό του στομαχιού στο ξενοδοχείο σειρά είχε το Sarnath.