villi
Member
- Μηνύματα
- 1.088
- Likes
- 2.792
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Δελχί
- Udaipur
- Udaipur συνέχεια
- Ranakpur-Jodhpur
- Bishnoi villages-Sam Sand Dunes
- Jaisalmer
- Bikaner-Karni Mata Temple
- Pushkar
- Pushkar συνέχεια… & Jaipur
- Jaipur συνέχεια…
- Fatehpur Sikri – Agra
- Jhansi-Kajhuraho
- Khajuraho συνέχεια…
- Varanasi
- Varanasi συνέχεια Νο1
- Sarnath
- Varanasi συνέχεια Νο2
- Delhi ξανά
- Delhi τελευταία μέρα…
- Απολογισμός
JAISALMER
Η ομίχλη άρχιζε να εξαφανίζεται αλλά από δω και πέρα θα κάνει συχνά την εμφανισή της.Ο καιρός πάντα αλλάζει τέλος Δεκέμβρη όπως μας ενημέρωσε ο οδηγός αλλά δεν κρατάει για πολύ απλά έχει ομίχλη νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ.Λυπάμαι που δεν είδα την ανατολή αλλά χαίρομαι γιατί είδα ένα φαινόμενο στην έρημο που δεν φανταζόμουν ποτέ.Όλοι στο μυαλό μας έχουμε την καυτή άμμο και τον δυνατό ήλιο,το πόσο πολύ μπορεί να παγώσει και να μουσκέψει αυτή η άμμος δίχως βροχή αν δε το ζούσα δε θα μπορούσα να το φανταστώ!
Φτάνοντας στη Jaisalmer ο ήλιος είχε φανεί για τα καλά και μέχρι το μεσημέρι φορούσαμε και κοντομάνικο.Απίστευτό?Κι όμως αληθινό!
Πάμε κατευθείαν για check-in και η μέρα είναι δική μας να εξερευνήσουμε αυτή την πόλη που ειλικρινά μοιάζει να έχει αναδυθεί από την άμμο.
Το ξενοδοχείο GoldenHavelihttp://goldenhaveli.com/Home.php μοιάζει πολύ ωραίο εξωτερικά με μια μεγάλη πισίνα και όμορφη είσοδο,

το δωμάτιο είναι όμορφο επίσης με παραδοσιακά έπιπλα αλλά…υπάρχει ένα μεγάλο αλλά…ήταν γεμάτο σκόνη και άμμο και το μπάνιο παρ’ότι μεγάλο και καινούργιο ήταν πολύ βρώμικο!Παραπονιόμαστε στη ρεσεψιόν για το μπάνιο αλλά δεν δείχνουν να καταλαβαίνουν που είναι η βρωμιά!!!Τους λέμε να το καθαρίσουν μέχρι να έπιστρέψουμε το βράδυ και υπόσχονται να το κάνουν.Δεν είδα καμία αλλάγή!
Για άλλη μια φορά μακαρίζω την τύχη μου να’χω τον υπνόσακο και το detol μαζί και ξεκινάμε να γνωρίσουμε αυτή τη μαγευτική πόλη!
Κατευθυνόμαστε στη λίμνη της Τζαισαλμέρ,Gadi Sagar,η οποία μέχρι το 1965 τροφοδοτούσε την πόλη με ύδωρ.Η επάρκια σε νερό όπως καταλαβαίνεται είναι σπουδαία υπόθεση για μια πόλη στην έρημο οπότε για να ξορκίσουν το κακό έφτιαξαν γύρω από τη λίμνη πολλούς μικρούς ναούς.
Κατεβαίνοντας τον δρόμο προς τη λίμνη περάσαμε από την ομολογουμένως πολύ όμορφη πύλη Tilon-ki-pol την οποία έχτισε μια διάσημη πόρνη παρά τις αντιρρήσεις του Μαχαραγιά και για να μη μπορεί να την γκρεμίσει πρόσθεσε στην κορυφή ένα μικρό ναό αφιερωμένο στον Κρίσνα.
Την λίμνη έλουζε το πρωινό φως κάνοντας την πολύ γοητευτική και παρά την απροθυμία του συζύγου νοικιάσαμε μια βάρκα,ξέρετε αυτές με τα πηδάλια ποδηλάτου που βλέπουμε το καλοκαίρι στις παραλίες.
Προσωπικά την απόλαυσα την βόλτα,έκανα και τη γυμναστική μου παράλληλα!
Συνεχίζουμε στα εντυπωσιακά χαβέλι της πόλης,Patwa-ki-Haveli και Salim Singh-ki-Haveli.Toπρώτο είναι και το μεγαλύτερο το οποίο έχει κτιστεί από πέντε αδέρφια μεταξύ 1800 και 1860.
Είναι χωρισμένο σε 5 τμήματα και το πρώτο από αυτά είναι μουσείο,Kothari’sMuseum.
Στο μουσείο μου έκανε εντύπωση η συλλογή από τουρμπάνια καθώς και οι επεξηγήσεις αυτών.Από τα ενδιαφέροντα που διάβασα είναι ότι το τουρμπάνι είναι ένδειξη της κάστας που ανήκει αυτός που το φοράει καθώς και της θρησκείας και της καταγωγής.Όταν πεθαίνει ο πατέρας ο γιος κληρονομεί το τουρμπάνι του και γίνεται ο αρχηγός της οικογένειας.Το έθιμο αυτό ονομάζεται rasam pagri.Όταν κάποιος ακουμπήσει το τουρμπάνι του στα πόδια κάποιου ανώτερου δηλώνει υποταγή.Επίσης όταν κάποιος βρίσκεται μακριά από την οικογένεια του και πεθάνει,επιστρέφουν το τουρμπάνι στη γυναίκα του.
Βέβαια από ότι είδαμε οι νεότεροι τείνουν να καταργήσουν το τουρμπάνι και ιδίως στα αστικά κέντρα δεν το είδαμε σε κανένα κεφάλι!
Το δεύτερο χαβέλι ήταν μικρότερο σε έκταση αλλά εξίσου εντυπωσιακό και ιδίως η οροφή με τα σκαλιστά υποστήλια στη μορφή του παγωνιού και η θέα προς το φρούριο!

Το παγώνι είναι το εθνικό πτηνό της Ινδίας και γενικά το συναντήσαμε σε πολλούς πίνακες αλλά και ως σκάλισμα σε παλάτια και χαβέλις.Συμβολίζει τη χαρά,την αγάπη,την ομορφιά και τη χάρη.Σε πολλές γκαλερί εκτός των άλλων έργων σημαντική θέση έχουν ζωγραφιές παγωνιών οι οποίες γίνονται σε μεταξωτό ύφασμα με φύλλα χρυσού.Διαλέξαμε μια γκαλερί που πρότεινε ο οδηγός,παρακολουθήσαμε τη ενδιαφέρουσα τεχνική κι επειδή ειλικρινά εντυπωσιάστηκα αγόρασα ένα μεσαίου μεγέθους πίνακα με το περήφανο παγώνι για να μπορώ να τον κουβαλήσω.Η δε κορνίζα μου στοίχισε μόλις 1,5 ευρώ!
Σειρά έχει το φρούριο της Τζαισαλμέρ το οποίο εγκαινιάστηκε το 1156 από τον κυβερνήτη Jaisal και η αποπεράτωση του υποστηρίχτηκε από τους επόμενους κυβερνήτες.
Το φρούριο αυτό κατοικείται καθώς μέσα στα τείχη του υπάρχουν ιδιωτικές κατοικίες, καταστήματα χειροποίητων ειδών,εστιατόρια,κέντρα μασάζ αλλά και ενοικιαζόμενα δωμάτια.Επίσης εντός των τειχών υπάρχει ένα μικρότερο από όσα είχαμε δει μέχρι τώρα παλάτι και ένα σύμπλεγμα Τζαινιστικών ναών.Τα ακουστικά στ’αυτιά λαμβάνουν θέση και περνάμε μιάμιση ωρίτσα περιπλανώμενοι στο παλάτι ακούγοντας ιστορίες για πολέμους,maharajas και maharanis!


Ενδιαφέροντα σημεία το υπνοδωμάτιο του κυβερνήτη Mulraj II,η γκαλερί με γλυπτά που δώρισαν στο παλάτι οι κατασκευαστές των ναών και βεβαίως η οροφή του παλατιού με την 360 μοιρες θέα στην πόλη και στην έρημο!!!
Πόσο χρυσαφένια μοιάζει αυτή η πόλη,πόσο όμορφη!
Με το ζόρι ξεκολλήσαμε από τη μαγευτική θέα για να επισκεφτούμε τους Τζαινιστικούς ναούς Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα 7 ναών του 15ου και 16ου αιώνα και οι ώρες εισόδους διαφέρουν ανάλογα με τη μέρα,το μήνα και τη διάθεση των φρουρών.Εμείς ευτυχώς προλάβαμε να πάρουμε εισιτήριο γιατί άπαξ και το πάρεις δε σου αρνούνται την είσοδο.Δεν είχαν την ίδια τύχη όμως ο Αμερικάνος με τον Ινδό μαθητή που είχαμε γνωρίσει στις σκηνές οι οποίοι είχαν κάτσει σταυροπόδι απέξω κι όταν μας είδαν ξέσπασαν σε επευφημίες που τουλάχιστον εμείς προλάβαμε!
Ο πρώτος και μεγαλύτερος ναός είναι ο Chandraprabhu
και ακολουθούν άλλοι έξι που μειώνονται προοδευτικά σε μέγεθος.
Γενικά η περιήγηση στο φρούριο είναι από μόνη της μια ωραία εμπειρία,αλλωστε κατά τη γνωμή μου είναι και το ωραιότερο απο όσα επισκευτήκαμε σε αυτό το ταξίδι κι ας είναι γνωστότερο αυτό της Τζαιπούρ το οποίο προσωπικά το βρήκα πομπώδες.Ο φακός είχε πάρει φωτιά απο τα όμορφα χαμόγελα των μικροπωλητών κι ας μην αγοράζαμε κάτι!
Χαζέψαμε αρκετά στα μαγαζάκια όπου πήρα και τις πρώτες μου παντελόνες με μόλις 1,5 ευρώ από μια ιδιοκτήτρια που είχε τόση όρεξη για κουβέντα ώστε κάτσαμε όλοι κατάχαμα και μας περιέγραψε τη δύσκολη ζωή της ως γυναίκα στην Ινδία.
Μας μίλησε για την ανιψιά της που βιάστηκε από γειτονά της στα 15 της και όταν πήγε να το καταγγείλει απλά της είπαν να πρόσεχε.Και είναι αναγκασμένη να βλέπει το δράστη κάθε μέρα,για το λόγο αυτό κι από φόβο διέκοψε το σχολείο της.Η γυναίκα δεν έχει αξία και λόγο στην Ινδία μας είπε και η ίδια θέλει τα παιδιά της να πάνε στην Ευρώπη για να ζήσουν με αξιοπρέπεια.Όταν της είπαμε ότι στη Ευρώπη δεν είναι τόσο ειδυλλιακά όσο νομίζει μας απάντησε πως αν της δίναμε ένα αεροπορικό εισιτήριο δε θα κοίταγε λεπτό πίσω γιατί πιστεύει ότι παντού είναι καλύτερα από τη χώρα της!Ενδιαφέρουσα συζήτηση!
Απογευματάκι πια κατηφορίζουμε προς την κεντρική αγορά της Τζαισαλμέρ όπου κυριαρχούν τα χρωματιστά σάρι,τα πολύχρωμα καφτάνια,τα δερμάτινα είδη,τα μπαχάρια, και τα λαχανικά.
Τι υπέροχη αντίθεση κάνουν όλα αυτά τα χρώματα με αυτή την χωμάτινη πόλη,δε χορταίνεις να κοιτάς και να χαζεύεις!Δεν λείπουν βέβαια εδώ οι οχλήσεις μιας και η πόλη έχει αρκετό τουρισμό αλλά το μάθαμε πια το μάθημα μας και κάνουμε ότι δεν ακούμε!
Περπατήσαμε στα στενά της ώσπου έδυσε ο ήλιος και μετά αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του ταξιδιωτικού οδηγού και να επισκεφτούμε το Desert Cultural Centre and Museum με απώτερο σκοπό να παρακολουθήσουμε μια παράσταση Puppet show.Παρ΄όλο που ο οδηγός είχε χάρτη κι είχα τσεκάρει και που βρίσκεται κατά την είσοδό μας στην πόλη δεν είναι εύκολο να προσανατολιστείς στις πόλεις της Ινδίας!Μας πήρε λίγο περπάτημα παραπάνω αλλά με θέα το υπέροχο φρούριο η διαδρομή ήταν ευχάριστη.
Το μουσείο αυτό αν και δεν του φαίνεται εξωτερικά είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον καθώς ο ιστορικός,κύριος Sharma,που το ίδρυσε και το συντηρεί έχει κάνει πολλή καλή δουλειά.Μας υποδέχτηκε ο ίδιος,μας μίλησε για την ιστορία της πόλης,για την αλλαγή της μέσα στα χρόνια,μας έδειξε πολύτιμα αντικείμενα που έχει συλλέξει και τέλος μαζευτήκαμε σε μια μακρόστενη αίθουσα να δούμε το show κούκλας.Η αίθουσα γέμισε κυρίως από Ινδούς με παιδάκια αλλά και πολλά ζευγαράκια καθώς είναι ένα είδος ‘’καραγκιόζη’’ αν μπορείς να το πεις έτσι μόνο που δύο μουσικοί παίζουν ζωντανά κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Προσωπικά γέλασα πολύ με τους ήχους που έβγαζε αυτός που κρατούσε τις κούκλες με ένα είδος σφυρίχτρας και γενικά ήταν ωραία που διασκεδάσαμε παρέα με ντόπιους!
Βγαίνοντας είχε νυχτώσει για τα καλά,ο δρόμος ήταν γεμάτος κόσμο που άναβε φωτιές στο πεζοδρόμιο για να ζεσταθεί ή κοιμόταν ήδη,ο φωτισμός ελλιπής κι εμείς μακρυά από το κέντρο αλλά κοντά στο ξενοδοχείο.Τσεκάρουμε τον οδηγό για κοντινό εστιατόριο και αποφασίζουμε μιας και ήταν πολύ κοντά να πάμε στην τοπ επιλογή του οδηγού.Desert Boys Dani λοιπόν το εν λόγω εστιατόριο,το βρήκαμε εύκολα,μας υποδέχεται ένας νεαρός στην αυλή όπου ήδη καθόντουσαν αρκετοί τουρίστες,μάλλον είχαμε τον ίδιο οδηγό!Καθόμαστε και τι να δω ένας βάραγε το Dholak(μακρύ ταμπούρλο) και τρία πιτσιρίκια 3 έως 5 ετών χόρευαν.Προσωπικά η εκμετάλλευση παιδιών οποιασδήποτε μορφής μου φέρνει αναγούλα και δεν αποτελεί ευχάριστο θέαμα να βλέπω τρία παιδάκια νυσταγμένα να χορεύουν.Σηκώνομαι να φύγω την ίδια στιγμή,ο νεαρός το κατάλαβε και μας παρακάλεσε να πάμε στην εσωτερική αίθουσα.Ρίχνω μια ματιά,χαμηλά τραπεζάκια και μαξιλάρες στο πάτωμα κι ένα ζευγάρι δυτικών να μας κοιτά με απορία!Το σκέφτομαι στιγμιαία,με νικά η πείνα παρ’όλη τη διάθεση που είχε χαλάσει.Με το που καθόμαστε καταλαβαίνουμε ότι η καθαριότητα εδώ είναι έννοια ξεχασμένη,οι μαξιλάρες είχαν πάνω τους λεκέδες κάθε πελάτη από τον πρώτο που μπήκε μέσα εκεί έως και σήμερα στο δε πάτωμα περπατάγανε διάφορα ζωύφια. Γιατί δε φύγαμε αναρωτιέμαι δυνατά για να πάρω την απάντηση ότι για να το λέει ο οδηγός θα έχει τουλάχιστον καλό φαγητό.Πράγματι το φαγητό ήταν πολύ νόστιμο,σίγουρα φάγαμε και κάποιο από τα ζωύφια που φαντάζομαι ότι θα σουλάτσερναν και στην κουζίνα.
Γνήσιο ινδικό χορτοφαγικό γεύμα έξτρα καυτερό με κρέας δωρεάν!!!
Η κοπελιά του έτερου τολμηρού ζευγαριού της αιθούσης με κοίταζε κάθε τόσο και μου έκανε νοήματα γελώντας για την κατάσταση που επικρατούσε κι όταν παραγγείλαμε και γλυκό σχεδόν με χειροκρότησε για το θάρρος και το κουράγιο μου!
Το γεγονός ότι καμία στομαχική διαταραχή δεν επήλθε αμέσως μετά αλλά και την επομένη του γεύματος σίγουρα είναι καλό σημάδι ποιότητας παρ’όλη τη βρωμιά του χώρου!
Η επιστροφή στο ξενοδοχείο έγινε με το φακό γιατί ναι μεν ήταν κοντά αλλά ο δρόμος ήταν κάθετος στον κεντρικό που βρισκόμασταν και εντελώς σκοτεινός.Ευτυχώς η διαδρομή ήταν κανένα 10λεπτο γιατί δεν ξέρω πόσο σώφρον ήταν τελικά να περπατήσουμε στο απόλυτο σκοτάδι στις 11 το βράδυ!Πάντως φτάσαμε σώοι και αβλαβείς και μπορεί μπάνιο να μην κάναμε σε κείνο το βρώμικο μπάνιο τουλάχιστον κοιμηθήκαμε καλά υπό τους ήχους Bollywood ταινίας!
Η ομίχλη άρχιζε να εξαφανίζεται αλλά από δω και πέρα θα κάνει συχνά την εμφανισή της.Ο καιρός πάντα αλλάζει τέλος Δεκέμβρη όπως μας ενημέρωσε ο οδηγός αλλά δεν κρατάει για πολύ απλά έχει ομίχλη νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ.Λυπάμαι που δεν είδα την ανατολή αλλά χαίρομαι γιατί είδα ένα φαινόμενο στην έρημο που δεν φανταζόμουν ποτέ.Όλοι στο μυαλό μας έχουμε την καυτή άμμο και τον δυνατό ήλιο,το πόσο πολύ μπορεί να παγώσει και να μουσκέψει αυτή η άμμος δίχως βροχή αν δε το ζούσα δε θα μπορούσα να το φανταστώ!
Φτάνοντας στη Jaisalmer ο ήλιος είχε φανεί για τα καλά και μέχρι το μεσημέρι φορούσαμε και κοντομάνικο.Απίστευτό?Κι όμως αληθινό!
Πάμε κατευθείαν για check-in και η μέρα είναι δική μας να εξερευνήσουμε αυτή την πόλη που ειλικρινά μοιάζει να έχει αναδυθεί από την άμμο.
Το ξενοδοχείο GoldenHavelihttp://goldenhaveli.com/Home.php μοιάζει πολύ ωραίο εξωτερικά με μια μεγάλη πισίνα και όμορφη είσοδο,

το δωμάτιο είναι όμορφο επίσης με παραδοσιακά έπιπλα αλλά…υπάρχει ένα μεγάλο αλλά…ήταν γεμάτο σκόνη και άμμο και το μπάνιο παρ’ότι μεγάλο και καινούργιο ήταν πολύ βρώμικο!Παραπονιόμαστε στη ρεσεψιόν για το μπάνιο αλλά δεν δείχνουν να καταλαβαίνουν που είναι η βρωμιά!!!Τους λέμε να το καθαρίσουν μέχρι να έπιστρέψουμε το βράδυ και υπόσχονται να το κάνουν.Δεν είδα καμία αλλάγή!
Για άλλη μια φορά μακαρίζω την τύχη μου να’χω τον υπνόσακο και το detol μαζί και ξεκινάμε να γνωρίσουμε αυτή τη μαγευτική πόλη!
Κατευθυνόμαστε στη λίμνη της Τζαισαλμέρ,Gadi Sagar,η οποία μέχρι το 1965 τροφοδοτούσε την πόλη με ύδωρ.Η επάρκια σε νερό όπως καταλαβαίνεται είναι σπουδαία υπόθεση για μια πόλη στην έρημο οπότε για να ξορκίσουν το κακό έφτιαξαν γύρω από τη λίμνη πολλούς μικρούς ναούς.
Κατεβαίνοντας τον δρόμο προς τη λίμνη περάσαμε από την ομολογουμένως πολύ όμορφη πύλη Tilon-ki-pol την οποία έχτισε μια διάσημη πόρνη παρά τις αντιρρήσεις του Μαχαραγιά και για να μη μπορεί να την γκρεμίσει πρόσθεσε στην κορυφή ένα μικρό ναό αφιερωμένο στον Κρίσνα.
Την λίμνη έλουζε το πρωινό φως κάνοντας την πολύ γοητευτική και παρά την απροθυμία του συζύγου νοικιάσαμε μια βάρκα,ξέρετε αυτές με τα πηδάλια ποδηλάτου που βλέπουμε το καλοκαίρι στις παραλίες.
Προσωπικά την απόλαυσα την βόλτα,έκανα και τη γυμναστική μου παράλληλα!
Συνεχίζουμε στα εντυπωσιακά χαβέλι της πόλης,Patwa-ki-Haveli και Salim Singh-ki-Haveli.Toπρώτο είναι και το μεγαλύτερο το οποίο έχει κτιστεί από πέντε αδέρφια μεταξύ 1800 και 1860.
Είναι χωρισμένο σε 5 τμήματα και το πρώτο από αυτά είναι μουσείο,Kothari’sMuseum.
Στο μουσείο μου έκανε εντύπωση η συλλογή από τουρμπάνια καθώς και οι επεξηγήσεις αυτών.Από τα ενδιαφέροντα που διάβασα είναι ότι το τουρμπάνι είναι ένδειξη της κάστας που ανήκει αυτός που το φοράει καθώς και της θρησκείας και της καταγωγής.Όταν πεθαίνει ο πατέρας ο γιος κληρονομεί το τουρμπάνι του και γίνεται ο αρχηγός της οικογένειας.Το έθιμο αυτό ονομάζεται rasam pagri.Όταν κάποιος ακουμπήσει το τουρμπάνι του στα πόδια κάποιου ανώτερου δηλώνει υποταγή.Επίσης όταν κάποιος βρίσκεται μακριά από την οικογένεια του και πεθάνει,επιστρέφουν το τουρμπάνι στη γυναίκα του.
Βέβαια από ότι είδαμε οι νεότεροι τείνουν να καταργήσουν το τουρμπάνι και ιδίως στα αστικά κέντρα δεν το είδαμε σε κανένα κεφάλι!
Το δεύτερο χαβέλι ήταν μικρότερο σε έκταση αλλά εξίσου εντυπωσιακό και ιδίως η οροφή με τα σκαλιστά υποστήλια στη μορφή του παγωνιού και η θέα προς το φρούριο!

Το παγώνι είναι το εθνικό πτηνό της Ινδίας και γενικά το συναντήσαμε σε πολλούς πίνακες αλλά και ως σκάλισμα σε παλάτια και χαβέλις.Συμβολίζει τη χαρά,την αγάπη,την ομορφιά και τη χάρη.Σε πολλές γκαλερί εκτός των άλλων έργων σημαντική θέση έχουν ζωγραφιές παγωνιών οι οποίες γίνονται σε μεταξωτό ύφασμα με φύλλα χρυσού.Διαλέξαμε μια γκαλερί που πρότεινε ο οδηγός,παρακολουθήσαμε τη ενδιαφέρουσα τεχνική κι επειδή ειλικρινά εντυπωσιάστηκα αγόρασα ένα μεσαίου μεγέθους πίνακα με το περήφανο παγώνι για να μπορώ να τον κουβαλήσω.Η δε κορνίζα μου στοίχισε μόλις 1,5 ευρώ!
Σειρά έχει το φρούριο της Τζαισαλμέρ το οποίο εγκαινιάστηκε το 1156 από τον κυβερνήτη Jaisal και η αποπεράτωση του υποστηρίχτηκε από τους επόμενους κυβερνήτες.
Το φρούριο αυτό κατοικείται καθώς μέσα στα τείχη του υπάρχουν ιδιωτικές κατοικίες, καταστήματα χειροποίητων ειδών,εστιατόρια,κέντρα μασάζ αλλά και ενοικιαζόμενα δωμάτια.Επίσης εντός των τειχών υπάρχει ένα μικρότερο από όσα είχαμε δει μέχρι τώρα παλάτι και ένα σύμπλεγμα Τζαινιστικών ναών.Τα ακουστικά στ’αυτιά λαμβάνουν θέση και περνάμε μιάμιση ωρίτσα περιπλανώμενοι στο παλάτι ακούγοντας ιστορίες για πολέμους,maharajas και maharanis!


Ενδιαφέροντα σημεία το υπνοδωμάτιο του κυβερνήτη Mulraj II,η γκαλερί με γλυπτά που δώρισαν στο παλάτι οι κατασκευαστές των ναών και βεβαίως η οροφή του παλατιού με την 360 μοιρες θέα στην πόλη και στην έρημο!!!
Πόσο χρυσαφένια μοιάζει αυτή η πόλη,πόσο όμορφη!
Με το ζόρι ξεκολλήσαμε από τη μαγευτική θέα για να επισκεφτούμε τους Τζαινιστικούς ναούς Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα 7 ναών του 15ου και 16ου αιώνα και οι ώρες εισόδους διαφέρουν ανάλογα με τη μέρα,το μήνα και τη διάθεση των φρουρών.Εμείς ευτυχώς προλάβαμε να πάρουμε εισιτήριο γιατί άπαξ και το πάρεις δε σου αρνούνται την είσοδο.Δεν είχαν την ίδια τύχη όμως ο Αμερικάνος με τον Ινδό μαθητή που είχαμε γνωρίσει στις σκηνές οι οποίοι είχαν κάτσει σταυροπόδι απέξω κι όταν μας είδαν ξέσπασαν σε επευφημίες που τουλάχιστον εμείς προλάβαμε!
Ο πρώτος και μεγαλύτερος ναός είναι ο Chandraprabhu
και ακολουθούν άλλοι έξι που μειώνονται προοδευτικά σε μέγεθος.
Γενικά η περιήγηση στο φρούριο είναι από μόνη της μια ωραία εμπειρία,αλλωστε κατά τη γνωμή μου είναι και το ωραιότερο απο όσα επισκευτήκαμε σε αυτό το ταξίδι κι ας είναι γνωστότερο αυτό της Τζαιπούρ το οποίο προσωπικά το βρήκα πομπώδες.Ο φακός είχε πάρει φωτιά απο τα όμορφα χαμόγελα των μικροπωλητών κι ας μην αγοράζαμε κάτι!
Χαζέψαμε αρκετά στα μαγαζάκια όπου πήρα και τις πρώτες μου παντελόνες με μόλις 1,5 ευρώ από μια ιδιοκτήτρια που είχε τόση όρεξη για κουβέντα ώστε κάτσαμε όλοι κατάχαμα και μας περιέγραψε τη δύσκολη ζωή της ως γυναίκα στην Ινδία.
Μας μίλησε για την ανιψιά της που βιάστηκε από γειτονά της στα 15 της και όταν πήγε να το καταγγείλει απλά της είπαν να πρόσεχε.Και είναι αναγκασμένη να βλέπει το δράστη κάθε μέρα,για το λόγο αυτό κι από φόβο διέκοψε το σχολείο της.Η γυναίκα δεν έχει αξία και λόγο στην Ινδία μας είπε και η ίδια θέλει τα παιδιά της να πάνε στην Ευρώπη για να ζήσουν με αξιοπρέπεια.Όταν της είπαμε ότι στη Ευρώπη δεν είναι τόσο ειδυλλιακά όσο νομίζει μας απάντησε πως αν της δίναμε ένα αεροπορικό εισιτήριο δε θα κοίταγε λεπτό πίσω γιατί πιστεύει ότι παντού είναι καλύτερα από τη χώρα της!Ενδιαφέρουσα συζήτηση!
Απογευματάκι πια κατηφορίζουμε προς την κεντρική αγορά της Τζαισαλμέρ όπου κυριαρχούν τα χρωματιστά σάρι,τα πολύχρωμα καφτάνια,τα δερμάτινα είδη,τα μπαχάρια, και τα λαχανικά.
Τι υπέροχη αντίθεση κάνουν όλα αυτά τα χρώματα με αυτή την χωμάτινη πόλη,δε χορταίνεις να κοιτάς και να χαζεύεις!Δεν λείπουν βέβαια εδώ οι οχλήσεις μιας και η πόλη έχει αρκετό τουρισμό αλλά το μάθαμε πια το μάθημα μας και κάνουμε ότι δεν ακούμε!
Περπατήσαμε στα στενά της ώσπου έδυσε ο ήλιος και μετά αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του ταξιδιωτικού οδηγού και να επισκεφτούμε το Desert Cultural Centre and Museum με απώτερο σκοπό να παρακολουθήσουμε μια παράσταση Puppet show.Παρ΄όλο που ο οδηγός είχε χάρτη κι είχα τσεκάρει και που βρίσκεται κατά την είσοδό μας στην πόλη δεν είναι εύκολο να προσανατολιστείς στις πόλεις της Ινδίας!Μας πήρε λίγο περπάτημα παραπάνω αλλά με θέα το υπέροχο φρούριο η διαδρομή ήταν ευχάριστη.
Το μουσείο αυτό αν και δεν του φαίνεται εξωτερικά είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον καθώς ο ιστορικός,κύριος Sharma,που το ίδρυσε και το συντηρεί έχει κάνει πολλή καλή δουλειά.Μας υποδέχτηκε ο ίδιος,μας μίλησε για την ιστορία της πόλης,για την αλλαγή της μέσα στα χρόνια,μας έδειξε πολύτιμα αντικείμενα που έχει συλλέξει και τέλος μαζευτήκαμε σε μια μακρόστενη αίθουσα να δούμε το show κούκλας.Η αίθουσα γέμισε κυρίως από Ινδούς με παιδάκια αλλά και πολλά ζευγαράκια καθώς είναι ένα είδος ‘’καραγκιόζη’’ αν μπορείς να το πεις έτσι μόνο που δύο μουσικοί παίζουν ζωντανά κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Προσωπικά γέλασα πολύ με τους ήχους που έβγαζε αυτός που κρατούσε τις κούκλες με ένα είδος σφυρίχτρας και γενικά ήταν ωραία που διασκεδάσαμε παρέα με ντόπιους!
Βγαίνοντας είχε νυχτώσει για τα καλά,ο δρόμος ήταν γεμάτος κόσμο που άναβε φωτιές στο πεζοδρόμιο για να ζεσταθεί ή κοιμόταν ήδη,ο φωτισμός ελλιπής κι εμείς μακρυά από το κέντρο αλλά κοντά στο ξενοδοχείο.Τσεκάρουμε τον οδηγό για κοντινό εστιατόριο και αποφασίζουμε μιας και ήταν πολύ κοντά να πάμε στην τοπ επιλογή του οδηγού.Desert Boys Dani λοιπόν το εν λόγω εστιατόριο,το βρήκαμε εύκολα,μας υποδέχεται ένας νεαρός στην αυλή όπου ήδη καθόντουσαν αρκετοί τουρίστες,μάλλον είχαμε τον ίδιο οδηγό!Καθόμαστε και τι να δω ένας βάραγε το Dholak(μακρύ ταμπούρλο) και τρία πιτσιρίκια 3 έως 5 ετών χόρευαν.Προσωπικά η εκμετάλλευση παιδιών οποιασδήποτε μορφής μου φέρνει αναγούλα και δεν αποτελεί ευχάριστο θέαμα να βλέπω τρία παιδάκια νυσταγμένα να χορεύουν.Σηκώνομαι να φύγω την ίδια στιγμή,ο νεαρός το κατάλαβε και μας παρακάλεσε να πάμε στην εσωτερική αίθουσα.Ρίχνω μια ματιά,χαμηλά τραπεζάκια και μαξιλάρες στο πάτωμα κι ένα ζευγάρι δυτικών να μας κοιτά με απορία!Το σκέφτομαι στιγμιαία,με νικά η πείνα παρ’όλη τη διάθεση που είχε χαλάσει.Με το που καθόμαστε καταλαβαίνουμε ότι η καθαριότητα εδώ είναι έννοια ξεχασμένη,οι μαξιλάρες είχαν πάνω τους λεκέδες κάθε πελάτη από τον πρώτο που μπήκε μέσα εκεί έως και σήμερα στο δε πάτωμα περπατάγανε διάφορα ζωύφια. Γιατί δε φύγαμε αναρωτιέμαι δυνατά για να πάρω την απάντηση ότι για να το λέει ο οδηγός θα έχει τουλάχιστον καλό φαγητό.Πράγματι το φαγητό ήταν πολύ νόστιμο,σίγουρα φάγαμε και κάποιο από τα ζωύφια που φαντάζομαι ότι θα σουλάτσερναν και στην κουζίνα.
Γνήσιο ινδικό χορτοφαγικό γεύμα έξτρα καυτερό με κρέας δωρεάν!!!
Η κοπελιά του έτερου τολμηρού ζευγαριού της αιθούσης με κοίταζε κάθε τόσο και μου έκανε νοήματα γελώντας για την κατάσταση που επικρατούσε κι όταν παραγγείλαμε και γλυκό σχεδόν με χειροκρότησε για το θάρρος και το κουράγιο μου!
Το γεγονός ότι καμία στομαχική διαταραχή δεν επήλθε αμέσως μετά αλλά και την επομένη του γεύματος σίγουρα είναι καλό σημάδι ποιότητας παρ’όλη τη βρωμιά του χώρου!
Η επιστροφή στο ξενοδοχείο έγινε με το φακό γιατί ναι μεν ήταν κοντά αλλά ο δρόμος ήταν κάθετος στον κεντρικό που βρισκόμασταν και εντελώς σκοτεινός.Ευτυχώς η διαδρομή ήταν κανένα 10λεπτο γιατί δεν ξέρω πόσο σώφρον ήταν τελικά να περπατήσουμε στο απόλυτο σκοτάδι στις 11 το βράδυ!Πάντως φτάσαμε σώοι και αβλαβείς και μπορεί μπάνιο να μην κάναμε σε κείνο το βρώμικο μπάνιο τουλάχιστον κοιμηθήκαμε καλά υπό τους ήχους Bollywood ταινίας!