villi
Member
- Μηνύματα
- 1.088
- Likes
- 2.792
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Δελχί
- Udaipur
- Udaipur συνέχεια
- Ranakpur-Jodhpur
- Bishnoi villages-Sam Sand Dunes
- Jaisalmer
- Bikaner-Karni Mata Temple
- Pushkar
- Pushkar συνέχεια… & Jaipur
- Jaipur συνέχεια…
- Fatehpur Sikri – Agra
- Jhansi-Kajhuraho
- Khajuraho συνέχεια…
- Varanasi
- Varanasi συνέχεια Νο1
- Sarnath
- Varanasi συνέχεια Νο2
- Delhi ξανά
- Delhi τελευταία μέρα…
- Απολογισμός
Varanasi συνέχεια Νο2…
Μετά την επίσκεψη στο Sarnath κατευθυνθήκαμε στην περιοχή όπου κατοικούν κατά κύριο λόγο μουσουλμάνοι και ασχολούνται με τα εργόχειρα και την επεξεργασία του μεταξιού.Διαβαίνοντας τα στενά είδαμε εργάτες επί τω έργω που αν δεν με διαβεβαίωνε ο ξεναγός ότι πράγματι εργάζονται εκεί θα ορκιζόμουν ότι είχαν στηθεί και μας περίμεναν.
Είχα διαβάσει ότι η περιοχή αυτή είναι γεμάτη πιτσιρίκια αφού οι μουσουλμάνοι σχεδόν στο σύνολό τους κάνουν πάνω από τέσσερα παιδιά και πολλά από αυτά εργάζονται από μικρή ηλικία στους αργαλειούς.Πραγματικά μόλις μας εντόπισαν τρέξανε κατά ομάδες να ζητήσουνε στυλό αλλά όχι χρήματα.
Και μπορώ να πω ότι ήταν πολύ πιο περιποιημένα από πολλά άλλα παιδιά που περιφερόντουσαν στις υπόλοιπες περιοχές του Βαρανασίου .
Μετά λοιπόν τη βόλτα στα πέριξ στενά και τη σχετική διαφήμιση ο ξεναγός με μεγάλη συστολή μπορώ να πω μας οδήγησε σ’ένα κατάστημα γιατί όπως μας εξήγησε δε μπορούσε να κάνει αλλιώς.Δε μας πείραξε καθόλου και είχα πειστεί να αγοράσω κι ένα μεταξωτό μαντηλάκι αλλά ο πωλητής έψαχνε για κορόιδα αφού άλλο μου έδειξε κι άλλο μου έβαλε στη σακούλα.Είχε δείγματα μεταξωτών αλλά πουλούσε μαϊμού αφού με τρόπο έβαζε στην άκρη το δείγμα και έβαζε στη σακούλα ένα νάιλον μαντήλι με παρόμοιο σχέδιο!!!Καθότι τυγχάνω ανοιχτομάτα την πάτησε και μετά δεν ήξερε πώς να το σώσει,φυσικά δεν ψώνισα!Ο δε ξεναγός ήθελε να ανοίξει η γη να τον καταπιεί αλλά είχαμε καταλάβει πια πως λειτουργεί το σύστημα στην Ινδία και δεν τον παρεξηγήσαμε άλλωστε μας είχε αποδείξει και με το παραπάνω τον άριστο επαγγελματισμό του.
Καθ’οδόν για το κέντρο έφτασε η ώρα να αποχαιρετήσουμε τον εξαιρετικό ξεναγό μας και τον συμπαθέστατο οδηγό και να ανακαλύψουμε μόνοι μας πλέον τα αξιοπερίεργα της πόλης.Η συμβουλή τους ήταν να προσέχουμε πολύ στα γκατ,να μη μιλήσουμε σε κανέναν και να μη δεχτούμε οποιαδήποτε υπηρεσία μας προσφερθεί.Υπερβολές σκεφτήκαμε δεν είχαμε δει μέχρι τώρα τίποτα τραγικό όμως δεν είχαν άδικο τελικά.
Πρώτον και κύριον όσο ήμασταν με τον ξεναγό κανείς δε μας πλησίασε,μόλις απομακρυνθήκαμε κι αρχίσαμε να περπατάμε μόνοι μας πέσανε σα βροχή δίπλα μας οι κράχτες για ρίκσο,μαγαζιά,εκδρομές κι ότι άλλο σκεφτεί κανείς.Τηρήσαμε ευλαβικά τη συμβουλή και δεν απαντούσαμε σε κανέναν.Μάλιστα για να τους αποθαρρύνουμε μιλούσαμε μεταξύ μας ελληνικά οπότε μην αναγνωρίζοντας τη γλώσσα έφευγαν.Οι επαίτες ξαφνικά έγιναν πιο επίμονοι και πιεστικοί.Απλά δε δίναμε σημασία.Αν κάνεις την κίνηση και δώσεις σε έναν μαζεύονται εν ριπή οφθαλμού άλλοι 20 κι άντε να ξεμπερδέψεις.
Αν κάναμε το λάθος να κοιτάξουμε σε κανένα μαγαζί όλο και κάποιος νεαρός έτρεχε από πίσω μας τουλάχιστον για 10 λεπτά να μας πείσει να αγοράσουμε.
Κατεβήκαμε εν μέσω όλων αυτών στα γκατ κι αρχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος απολαμβάνοντας την απογευματινή αύρα.Σα χαζοχαρούμενοι τουρίστες αλληλοφωτογραφιζόμασταν με θέα τον Γάγγη και χαζεύαμε τις βάρκες που πηγαινοέρχονταν και τον κόσμο που βουτούσε στα νερά με αμείωτο ρυθμό.
Μόλις απομακρυνθήκαμε από τα κεντρικά γκατ που βρισκόντουσαν οι πιο πολλοί τουρίστες το χαρούμενο σκηνικό άλλαξε ως δια μαγείας.Τα βλέμματα έγιναν πιο εχθρικά,σα να ενοχλούνταν από την παρουσία μας.Δε δώσαμε σημασία και συνεχίσαμε να περπατάμε,εγώ με την κάμερα στο χέρι.Χωρίς να το καταλάβουμε πλησιάσαμε στο Marnikanika Ghat όπου γίνεται και η καύση νεκρών.
Επειδή καμία διάθεση δεν είχα να μυρίσω πάλι αυτή την κρεατίλα κάνουμε στροφή να ανέβουμε προς τα πάνω για να αποφύγουμε το συγκεκριμένο γκατ.
Και ξαφνικά μας πλησιάζει ένας τύπος ωρυόμενος μαζί με έναν αστυνομικό.Προτού καταλάβουμε τι συμβαίνει ζήτησε να μας συλλάβουν(!!!) και να σπάσουν και την κάμερα.Προς στιγμήν πανικοβληθήκαμε αλλά προσπαθώντας να κρατήσω την ψυχραιμία μου ζητάω το λόγο από τον αστυνομικό ο οποίος μου λέει με ύφος εκατό καρδιναλίων ότι απαγορεύεται η λήψη εικόνων από τους καιόμενους.Με θάρρος και θράσος του απαντώ ότι καμία όρεξη δεν είχα να τους φωτογραφίσω και μάλιστα ότι δεν πατήσαμε το πόδι μας στο γκατ γι’αυτό το λόγο.Επιπλέον του ζήτησα να μου δείξει την προειδοποιητική πινακίδα της απαγόρευσης φωτογράφισης γιατί σα τουρίστρια δεν γνώριζα την περιοχή.Aν προσέξετε δε στη φωτογραφία φαίνεται καθαρά ένα άλλο ζευγάρι τουριστών που κατευθύνεται προς τις καύσεις με τις φωτογραφικές μηχανές ανά χείρας αλλά βεβαίως κανείς δε τους συλλαμβάνει.
Ο ωρυόμενος αφού κατάλαβε ότι δε μασήσαμε γλύκανε και άρχισε να μας λέει για άλλους τουρίστες που συνελήφθησαν και τους κατασχέσανε κάμερες και λογαριασμούς (!!!) και μας είπε ότι αφού δεν ξέραμε μπορούσαμε να πάμε στο αστυνομικό τμήμα και να πληρώσουμε απλά το πρόστιμο!Ο αστυνομικός φυσικά περίμενε να τον ‘’λαδώσουμε’’ επί τόπου φοβούμενοι τη σύλληψη αλλά αρχίσαμε να παίρνουμε στροφές και του είπαμε πως θα τηλεφωνήσουμε στην Πρεσβεία μας και στο πρακτορείο για να έρθουν μαζί μας στο τμήμα.Μόλις τα άκουσε αυτά έστριψε δια του αρραβώνος και μας ευχήθηκε και καλή διαμονή!!! Ο πρώην ωρυόμενος ξαφνικά έγινε πολύ φιλικός και άρχισε να μας παριστάνει και τον ξεναγό ο αθεόφοβος,αν δεν υπήρχε κόσμος τριγύρω θα τον πέταγα στον ποταμό,τέτοια νεύρα είχα.Μέχρι που ήθελε να μας πάει και στο μαγαζί του να αγοράσουμε πασμίνες,είχε ξεχάσει πια το θρησκευτικό ντελίριο που τον οδήγησε να απαιτεί τη συλληψή μας.Για να τον απομακρύνουμε του κλείσαμε ραντεβού την άλλη μέρα το πρωί στα γκατ να μας δείξει τις πασμίνες του,ακόμη περιμένει!!!
Στη συνέχεια της πολυτάραχης βόλτας μας είχα νευριάσει τόσο που αν τολμούσε κανείς να πλησιάσει για μαζάζ,βαρκάδα και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο τα άκουγε κανονικά.Μα να μη μπορεί κανείς να απολαύσει πέντε βήματα σ’αυτά τα γκατ,ηταν τρομερό!
Για δεύτερη φορά παρακολουθήσαμε την aarti καθήμενοι
στα σκαλιά αυτή τη φορά κ έτσι κατάφερα να ηρεμήσω και να ξαναδώ την ωραία πλευρά του Γάγγη.
Το ηλιοβασίλεμα ήταν για άλλη μια φορά μαγευτικό και καθώς ο κόσμος απομακρύνθηκε μετά τη λήξη της τελετής μείναμε πίσω να ρουφήξουμε τις τελευταίες εικόνες μαγείας.
Ηθελα τόσο να περπατήσω κατά μήκος αυτή την ώρα που βασίλευε η ησυχία αλλά κάνοντας μερικά βήματα διαπιστώσαμε ότι οι άνθρωποι που παρέμεναν τριγύρω είχαν άλλους σκοπούς όχι και τόσο αγνούς οπότε αποχωρήσαμε χωρίς δεύτερη σκέψη.Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στην αγορά αλλά από την πολυκοσμία δε μπορούσαμε να κουνηθούμε μέσα στους στενούς δρόμους.Μυρωδιές φαγητών παρέα με αρωματικούς καπνούς μας συντρόφευαν σε όλη τη διαδρομή κι αυτό το ανθρώπινο λεφούσι μαζί με την οργιώδη χρωματική παλέτα των μικρομάγαζων μας ζάλισε γλυκά!Τεράστια η σημερινή μέρα και η κούραση άρχισε να γίνεται ιδιαιτέρως αισθητή οπότε περπατήσαμε ως τον κεντρικό δρόμο εκεί που ο αστυνομικός βάραγε στο ψαχνό για να βρούμε ρίκσο για την επιστροφή μας στο ξενοδοχείο.Μόλις κάναμε την πρώτη ερώτηση μαζεύτηκαν τουλάχιστον 10 ρικσάδες να μας τραβολογάνε.Μας κέρδισε ένας πιτσιρίκος με cyclo-riksa και η βόλτα ήταν απολαυστικότατη για μας αφού δεν ακούγαμε την μηχανή και μπορούσαμε να χαθούμε απερίσπαστοί στις εικόνες και στην απίστευτη οχλαγωγία.Ο φουκαράς βέβαια δεινοπάθησε να μας κουβαλήσει και κάθε τόσο γυρνούσε να μας πει ότι είναι δυνατός και να μην αγχωνόμαστε.Ειχαμε συμφωνήσει να του δώσουμε 1 ευρώ για διαδρομή 40 λεπτών,του δώσαμε 2 και κόντεψε να βάλει τα κλάμματα!Μας χιλιοευχαρίστησε και μας έδωσε ένα σωρό ευχές!Φτάνοντας μπροστά στο ξενοδοχείο γινόταν το αδιαχώρητο από κόσμο στους τριγύρω δρόμους και ρωτήσαμε τι συμβαίνει.Χριστουγεννιάτικο φεστιβάλ Ινδών χριστιανών σ’έναν καθολικό ναό λίγα μέτρα από το ξενοδοχείο μας.Παρ’όλη την κούραση αποφασίζουμε να ρίξουμε μια ματιά.Ο ναός τεράστιος και υπέροχος με όμορφους κήπους.Απ’έξω πανηγύρι κατά μήκος του δρόμου με τέντες και πάγκους.Η ουρά στην είσοδο τεράστια με πάρα πολλούς αστυνομικούς με ξύλα να σπρώχνουν προσπαθώντας να ελέγξουν τα πλήθη.
Η λειτουργία ακουγόταν παντού με μεγάφωνα αλλά παρ’ότι καιγόμουν από περιέργια να δω το εσωτερικό δεν μπήκαμε στην διαδικασία να εισχωρήσουμε σ’αυτό το πλήθος.Θα επιχειρούσαμε να το δούμε το επόμενο πρωί.Επιστροφή στο ξενοδοχείο,γρήγορο τσιμπολόγημα στο εστιατόριο και επιτέλους ύπνος βαθύς!
Πράγματι το επόμενο πρωί επιστρέψαμε προς εξερεύνηση του ναού αφού το φεστιβάλ είχε τελειώσε κι ο κόσμος μάζευε τους πάγκους και τους τόνους σκουπιδιών.Το τελευταίο μας έκανε μεγάλη εντύπωση αφού ολόκληρο το Βαρανάσι είναι μια τεράστια χωματερή αλλά ο περιβάλλον χώρος του ναού και ο δρόμος εμπρός του καθάρισαν ολοσχερώς μέσα σε λίγες ώρες.
Διαφορά νοοτροπίας?Παιζει σπουδαίο ρόλο η θρησκεία στον τρόπο ζωής και τις καθημερινές συνήθειες?Ευθύνεται ο ινδουισμός για πολλά κακώς κείμενα της Ινδικής κουλτούρας?Εμένα με προβλημάτισαν αυτές οι σκέψεις δε σας το κρύβω!

Μείναν μόλις δύο ώρες να αποχαιρετήσουμε το εξωπραγματικό και πολυποίκιλο Βαρανάσι με έντονες δόσεις μελαγχολίας αλλά και μία αίσθηση πληρότητας!
Μία πόλη πρόκληση που αν την αφουγκραστείς κι αφήσεις τις αισθήσεις σου ελεύθερες θα σε αλλάξει για πάντα!
Το μεσημέρι μας βρίσκει σ’ένα ακόμη γεμάτο αεροπλάνο να πετάμε πάνω από τον Γάγγη με προορισμό την πρωτεύουσα από την οποία είχε ξεκινήσει όλη αυτή η μαγική διαδρομή…
Μετά την επίσκεψη στο Sarnath κατευθυνθήκαμε στην περιοχή όπου κατοικούν κατά κύριο λόγο μουσουλμάνοι και ασχολούνται με τα εργόχειρα και την επεξεργασία του μεταξιού.Διαβαίνοντας τα στενά είδαμε εργάτες επί τω έργω που αν δεν με διαβεβαίωνε ο ξεναγός ότι πράγματι εργάζονται εκεί θα ορκιζόμουν ότι είχαν στηθεί και μας περίμεναν.
Είχα διαβάσει ότι η περιοχή αυτή είναι γεμάτη πιτσιρίκια αφού οι μουσουλμάνοι σχεδόν στο σύνολό τους κάνουν πάνω από τέσσερα παιδιά και πολλά από αυτά εργάζονται από μικρή ηλικία στους αργαλειούς.Πραγματικά μόλις μας εντόπισαν τρέξανε κατά ομάδες να ζητήσουνε στυλό αλλά όχι χρήματα.
Και μπορώ να πω ότι ήταν πολύ πιο περιποιημένα από πολλά άλλα παιδιά που περιφερόντουσαν στις υπόλοιπες περιοχές του Βαρανασίου .
Μετά λοιπόν τη βόλτα στα πέριξ στενά και τη σχετική διαφήμιση ο ξεναγός με μεγάλη συστολή μπορώ να πω μας οδήγησε σ’ένα κατάστημα γιατί όπως μας εξήγησε δε μπορούσε να κάνει αλλιώς.Δε μας πείραξε καθόλου και είχα πειστεί να αγοράσω κι ένα μεταξωτό μαντηλάκι αλλά ο πωλητής έψαχνε για κορόιδα αφού άλλο μου έδειξε κι άλλο μου έβαλε στη σακούλα.Είχε δείγματα μεταξωτών αλλά πουλούσε μαϊμού αφού με τρόπο έβαζε στην άκρη το δείγμα και έβαζε στη σακούλα ένα νάιλον μαντήλι με παρόμοιο σχέδιο!!!Καθότι τυγχάνω ανοιχτομάτα την πάτησε και μετά δεν ήξερε πώς να το σώσει,φυσικά δεν ψώνισα!Ο δε ξεναγός ήθελε να ανοίξει η γη να τον καταπιεί αλλά είχαμε καταλάβει πια πως λειτουργεί το σύστημα στην Ινδία και δεν τον παρεξηγήσαμε άλλωστε μας είχε αποδείξει και με το παραπάνω τον άριστο επαγγελματισμό του.
Καθ’οδόν για το κέντρο έφτασε η ώρα να αποχαιρετήσουμε τον εξαιρετικό ξεναγό μας και τον συμπαθέστατο οδηγό και να ανακαλύψουμε μόνοι μας πλέον τα αξιοπερίεργα της πόλης.Η συμβουλή τους ήταν να προσέχουμε πολύ στα γκατ,να μη μιλήσουμε σε κανέναν και να μη δεχτούμε οποιαδήποτε υπηρεσία μας προσφερθεί.Υπερβολές σκεφτήκαμε δεν είχαμε δει μέχρι τώρα τίποτα τραγικό όμως δεν είχαν άδικο τελικά.
Πρώτον και κύριον όσο ήμασταν με τον ξεναγό κανείς δε μας πλησίασε,μόλις απομακρυνθήκαμε κι αρχίσαμε να περπατάμε μόνοι μας πέσανε σα βροχή δίπλα μας οι κράχτες για ρίκσο,μαγαζιά,εκδρομές κι ότι άλλο σκεφτεί κανείς.Τηρήσαμε ευλαβικά τη συμβουλή και δεν απαντούσαμε σε κανέναν.Μάλιστα για να τους αποθαρρύνουμε μιλούσαμε μεταξύ μας ελληνικά οπότε μην αναγνωρίζοντας τη γλώσσα έφευγαν.Οι επαίτες ξαφνικά έγιναν πιο επίμονοι και πιεστικοί.Απλά δε δίναμε σημασία.Αν κάνεις την κίνηση και δώσεις σε έναν μαζεύονται εν ριπή οφθαλμού άλλοι 20 κι άντε να ξεμπερδέψεις.
Αν κάναμε το λάθος να κοιτάξουμε σε κανένα μαγαζί όλο και κάποιος νεαρός έτρεχε από πίσω μας τουλάχιστον για 10 λεπτά να μας πείσει να αγοράσουμε.
Κατεβήκαμε εν μέσω όλων αυτών στα γκατ κι αρχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος απολαμβάνοντας την απογευματινή αύρα.Σα χαζοχαρούμενοι τουρίστες αλληλοφωτογραφιζόμασταν με θέα τον Γάγγη και χαζεύαμε τις βάρκες που πηγαινοέρχονταν και τον κόσμο που βουτούσε στα νερά με αμείωτο ρυθμό.
Μόλις απομακρυνθήκαμε από τα κεντρικά γκατ που βρισκόντουσαν οι πιο πολλοί τουρίστες το χαρούμενο σκηνικό άλλαξε ως δια μαγείας.Τα βλέμματα έγιναν πιο εχθρικά,σα να ενοχλούνταν από την παρουσία μας.Δε δώσαμε σημασία και συνεχίσαμε να περπατάμε,εγώ με την κάμερα στο χέρι.Χωρίς να το καταλάβουμε πλησιάσαμε στο Marnikanika Ghat όπου γίνεται και η καύση νεκρών.
Επειδή καμία διάθεση δεν είχα να μυρίσω πάλι αυτή την κρεατίλα κάνουμε στροφή να ανέβουμε προς τα πάνω για να αποφύγουμε το συγκεκριμένο γκατ.
Και ξαφνικά μας πλησιάζει ένας τύπος ωρυόμενος μαζί με έναν αστυνομικό.Προτού καταλάβουμε τι συμβαίνει ζήτησε να μας συλλάβουν(!!!) και να σπάσουν και την κάμερα.Προς στιγμήν πανικοβληθήκαμε αλλά προσπαθώντας να κρατήσω την ψυχραιμία μου ζητάω το λόγο από τον αστυνομικό ο οποίος μου λέει με ύφος εκατό καρδιναλίων ότι απαγορεύεται η λήψη εικόνων από τους καιόμενους.Με θάρρος και θράσος του απαντώ ότι καμία όρεξη δεν είχα να τους φωτογραφίσω και μάλιστα ότι δεν πατήσαμε το πόδι μας στο γκατ γι’αυτό το λόγο.Επιπλέον του ζήτησα να μου δείξει την προειδοποιητική πινακίδα της απαγόρευσης φωτογράφισης γιατί σα τουρίστρια δεν γνώριζα την περιοχή.Aν προσέξετε δε στη φωτογραφία φαίνεται καθαρά ένα άλλο ζευγάρι τουριστών που κατευθύνεται προς τις καύσεις με τις φωτογραφικές μηχανές ανά χείρας αλλά βεβαίως κανείς δε τους συλλαμβάνει.
Ο ωρυόμενος αφού κατάλαβε ότι δε μασήσαμε γλύκανε και άρχισε να μας λέει για άλλους τουρίστες που συνελήφθησαν και τους κατασχέσανε κάμερες και λογαριασμούς (!!!) και μας είπε ότι αφού δεν ξέραμε μπορούσαμε να πάμε στο αστυνομικό τμήμα και να πληρώσουμε απλά το πρόστιμο!Ο αστυνομικός φυσικά περίμενε να τον ‘’λαδώσουμε’’ επί τόπου φοβούμενοι τη σύλληψη αλλά αρχίσαμε να παίρνουμε στροφές και του είπαμε πως θα τηλεφωνήσουμε στην Πρεσβεία μας και στο πρακτορείο για να έρθουν μαζί μας στο τμήμα.Μόλις τα άκουσε αυτά έστριψε δια του αρραβώνος και μας ευχήθηκε και καλή διαμονή!!! Ο πρώην ωρυόμενος ξαφνικά έγινε πολύ φιλικός και άρχισε να μας παριστάνει και τον ξεναγό ο αθεόφοβος,αν δεν υπήρχε κόσμος τριγύρω θα τον πέταγα στον ποταμό,τέτοια νεύρα είχα.Μέχρι που ήθελε να μας πάει και στο μαγαζί του να αγοράσουμε πασμίνες,είχε ξεχάσει πια το θρησκευτικό ντελίριο που τον οδήγησε να απαιτεί τη συλληψή μας.Για να τον απομακρύνουμε του κλείσαμε ραντεβού την άλλη μέρα το πρωί στα γκατ να μας δείξει τις πασμίνες του,ακόμη περιμένει!!!
Στη συνέχεια της πολυτάραχης βόλτας μας είχα νευριάσει τόσο που αν τολμούσε κανείς να πλησιάσει για μαζάζ,βαρκάδα και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο τα άκουγε κανονικά.Μα να μη μπορεί κανείς να απολαύσει πέντε βήματα σ’αυτά τα γκατ,ηταν τρομερό!
Για δεύτερη φορά παρακολουθήσαμε την aarti καθήμενοι
στα σκαλιά αυτή τη φορά κ έτσι κατάφερα να ηρεμήσω και να ξαναδώ την ωραία πλευρά του Γάγγη.
Το ηλιοβασίλεμα ήταν για άλλη μια φορά μαγευτικό και καθώς ο κόσμος απομακρύνθηκε μετά τη λήξη της τελετής μείναμε πίσω να ρουφήξουμε τις τελευταίες εικόνες μαγείας.
Ηθελα τόσο να περπατήσω κατά μήκος αυτή την ώρα που βασίλευε η ησυχία αλλά κάνοντας μερικά βήματα διαπιστώσαμε ότι οι άνθρωποι που παρέμεναν τριγύρω είχαν άλλους σκοπούς όχι και τόσο αγνούς οπότε αποχωρήσαμε χωρίς δεύτερη σκέψη.Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στην αγορά αλλά από την πολυκοσμία δε μπορούσαμε να κουνηθούμε μέσα στους στενούς δρόμους.Μυρωδιές φαγητών παρέα με αρωματικούς καπνούς μας συντρόφευαν σε όλη τη διαδρομή κι αυτό το ανθρώπινο λεφούσι μαζί με την οργιώδη χρωματική παλέτα των μικρομάγαζων μας ζάλισε γλυκά!Τεράστια η σημερινή μέρα και η κούραση άρχισε να γίνεται ιδιαιτέρως αισθητή οπότε περπατήσαμε ως τον κεντρικό δρόμο εκεί που ο αστυνομικός βάραγε στο ψαχνό για να βρούμε ρίκσο για την επιστροφή μας στο ξενοδοχείο.Μόλις κάναμε την πρώτη ερώτηση μαζεύτηκαν τουλάχιστον 10 ρικσάδες να μας τραβολογάνε.Μας κέρδισε ένας πιτσιρίκος με cyclo-riksa και η βόλτα ήταν απολαυστικότατη για μας αφού δεν ακούγαμε την μηχανή και μπορούσαμε να χαθούμε απερίσπαστοί στις εικόνες και στην απίστευτη οχλαγωγία.Ο φουκαράς βέβαια δεινοπάθησε να μας κουβαλήσει και κάθε τόσο γυρνούσε να μας πει ότι είναι δυνατός και να μην αγχωνόμαστε.Ειχαμε συμφωνήσει να του δώσουμε 1 ευρώ για διαδρομή 40 λεπτών,του δώσαμε 2 και κόντεψε να βάλει τα κλάμματα!Μας χιλιοευχαρίστησε και μας έδωσε ένα σωρό ευχές!Φτάνοντας μπροστά στο ξενοδοχείο γινόταν το αδιαχώρητο από κόσμο στους τριγύρω δρόμους και ρωτήσαμε τι συμβαίνει.Χριστουγεννιάτικο φεστιβάλ Ινδών χριστιανών σ’έναν καθολικό ναό λίγα μέτρα από το ξενοδοχείο μας.Παρ’όλη την κούραση αποφασίζουμε να ρίξουμε μια ματιά.Ο ναός τεράστιος και υπέροχος με όμορφους κήπους.Απ’έξω πανηγύρι κατά μήκος του δρόμου με τέντες και πάγκους.Η ουρά στην είσοδο τεράστια με πάρα πολλούς αστυνομικούς με ξύλα να σπρώχνουν προσπαθώντας να ελέγξουν τα πλήθη.
Η λειτουργία ακουγόταν παντού με μεγάφωνα αλλά παρ’ότι καιγόμουν από περιέργια να δω το εσωτερικό δεν μπήκαμε στην διαδικασία να εισχωρήσουμε σ’αυτό το πλήθος.Θα επιχειρούσαμε να το δούμε το επόμενο πρωί.Επιστροφή στο ξενοδοχείο,γρήγορο τσιμπολόγημα στο εστιατόριο και επιτέλους ύπνος βαθύς!
Πράγματι το επόμενο πρωί επιστρέψαμε προς εξερεύνηση του ναού αφού το φεστιβάλ είχε τελειώσε κι ο κόσμος μάζευε τους πάγκους και τους τόνους σκουπιδιών.Το τελευταίο μας έκανε μεγάλη εντύπωση αφού ολόκληρο το Βαρανάσι είναι μια τεράστια χωματερή αλλά ο περιβάλλον χώρος του ναού και ο δρόμος εμπρός του καθάρισαν ολοσχερώς μέσα σε λίγες ώρες.
Διαφορά νοοτροπίας?Παιζει σπουδαίο ρόλο η θρησκεία στον τρόπο ζωής και τις καθημερινές συνήθειες?Ευθύνεται ο ινδουισμός για πολλά κακώς κείμενα της Ινδικής κουλτούρας?Εμένα με προβλημάτισαν αυτές οι σκέψεις δε σας το κρύβω!

Μείναν μόλις δύο ώρες να αποχαιρετήσουμε το εξωπραγματικό και πολυποίκιλο Βαρανάσι με έντονες δόσεις μελαγχολίας αλλά και μία αίσθηση πληρότητας!
Μία πόλη πρόκληση που αν την αφουγκραστείς κι αφήσεις τις αισθήσεις σου ελεύθερες θα σε αλλάξει για πάντα!
Το μεσημέρι μας βρίσκει σ’ένα ακόμη γεμάτο αεροπλάνο να πετάμε πάνω από τον Γάγγη με προορισμό την πρωτεύουσα από την οποία είχε ξεκινήσει όλη αυτή η μαγική διαδρομή…