villi
Member
- Μηνύματα
- 1.088
- Likes
- 2.792
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Δελχί
- Udaipur
- Udaipur συνέχεια
- Ranakpur-Jodhpur
- Bishnoi villages-Sam Sand Dunes
- Jaisalmer
- Bikaner-Karni Mata Temple
- Pushkar
- Pushkar συνέχεια… & Jaipur
- Jaipur συνέχεια…
- Fatehpur Sikri – Agra
- Jhansi-Kajhuraho
- Khajuraho συνέχεια…
- Varanasi
- Varanasi συνέχεια Νο1
- Sarnath
- Varanasi συνέχεια Νο2
- Delhi ξανά
- Delhi τελευταία μέρα…
- Απολογισμός
Bikaner-Karni Mata Temple
To πρωινό στο ξενοδοχείο παραδόξως ήταν πάρα πολύ καλό,σε τι χώρο το ετοίμαζαν βέβαια ούτε θέλω να ξέρω,πάντως έφαγα τα ωραιότερα pancakes της Ινδίας και ήπια ένα νοστιμότατο lassi ανανά με φόντο το υπέροχο φρούριο!
Αφήνοντας πίσω μας αυτή την ονειρική πόλη συνεχίζουμε τη διαδρομή μας στην έρημο του Ρατζαστάν με προορισμό άλλη μία πόλη της ερήμου.
Η Bikaner μπήκε στο πρόγραμμα για έναν και μόνο λόγο,την επίσκεψη στον ναό των ποντικιών.Τελικά ανακαλύψαμε ότι εκτός από τον ναό η πόλη αυτή είναι πολύ ενδιαφέρουσα και μπορεί να μην συγκρίνεται με την ομορφιά της Jaisalmer,έχει όμως έναν δικό της αυθεντικό χαρακτήρα.
Η διαδρομή δεν ήταν και άσχημη αν και σχετικά μονότονη.
Σταματήσαμε όπως και σε κάθε διαδρομή σ’ένα ξενοδοχείο-εστιατόριο-καφέ στη μέση του πουθενά.Όπως και σε κάθε τουαλέτα έτσι κι εδώ η καθαρίστρια περίμενε απ’έξω με ένα μάτσο χαρτιά και πάνω ένα 10αρικο ρουπιών.Όσο κι αν της έλεγες όχι ευχαριστώ έχω το δικό μου,δεν έδειχνε να καταλαβαίνει συνέχιζε να σου σπρώχνει τα χαρτιά κλείνοντάς σου το δρόμο.
Αυτή η φορτικότητα ήταν που με κούρασε σ’αυτή τη χώρα!
Είπαμε να κεράσουμε και τον οδηγό ένα τσάι και να φάμε κι από ένα γλυκάκι.Ο λογαριασμός ήρθε διπλάσιος σε σχέση με τις τιμές που έγραφε ο κατάλογος που ήδη ήταν αυξημένες λόγω…ερημιάς!Όταν διαμαρτυρηθήκαμε η απάντηση ήταν πως οι τιμές ήταν διπλάσιες επειδή ήταν πρωί!!!
Αυτές τις κορυφαίες δικαιολογίες μόνο στην Ινδία τις ακούσαμε!
Μεσημεράκι βρισκόμασταν στη Bikaner και από την είσοδο στην πόλη καταλάβαινες ότι εδώ οι άστεγοι ή μάλλον αυτοί που ζουν σε παραπήγματα στα πεζοδρόμια είναι πολλοί περισσότεροι από τις υπόλοιπες πόλεις.Και γενικά έμοιαζε σα να’τανε όλη η πόλη στους δρόμους!
Κατευθυνόμαστε στο φρούριο Junagarh το οποίο αν και δεν είχε περίοπτη θέση όπως τα υπόλοιπα που επισκεφτήκαμε ήταν πολύ αξιόλογο.Το φρούριο κατασκευάστηκε από τον Raja Rai Singh,κυβερνήτη της Μπικανέρ,μεταξύ 1589 και 1593.Οι Μαχαραγιάδες που ακολούθησαν προσέθεσαν στο εσωτερικό παλάτια με πολυτελή δωμάτια,μεγάλα μπαλκόνια,αυλές,κήπους και πυργίσκους με υπέροχα σκαλίσματα.Πολύ εντυπωσιακό το παλάτι των γυναικών Anup Mahal Chowk με όμορφα Jarokhas (μπαλκονάκια με παράθυρα) διακοσμημένα με jali (χρωματιστές οθόνες) μέσα από τις οποίες οι γυναίκες παρακολουθούσαν τις δραστηριότητες εντός του φρουρίου.
Η οροφή προσφέρει ωραία θέα προς τα παλάτια του φρουρίου καθώς και προς την πόλη!
Επίσης στο τελευταίο επίπεδο βρίσκεται το Vikram Vilas Durbar Hall όπου εκτίθεται ένα βομβαρδιστικό αεροπλάνο του πρώτου παγκοσμίου πολέμου το οποίο προσέφερε ως λάφυρο πολέμου η Βρετανική κυβέρνηση στον μαχαραγιά Ganga Singh.
Αμέσως μετά το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη σε μια φάρμα ανατροφής καμήλων.Αλλά επειδή αρκετά τις είχαμε ταλαιπωρήσει τις καμήλες στην έρημο και μας είχαν σιχαθεί κι αυτές είπαμε να τις αφήσουμε στην ησυχία τους!
Τακτοποιούμαστε λοιπόν στο ξενοδοχείο μας,http://www.tripadvisor.com.gr/Hotel...s-Hotel_Harasar_Haveli-Bikaner_Rajasthan.html, ένα πολύ όμορφο ανακαινισμένο χαβέλι με τεράστια πεντακάθαρα δωμάτια,ωραίους χώρους για χαλάρωση και πλούσιο πρωινό!Κάνουμε επιτέλους ένα μπάνιο για να φύγει από πάνω μας η σκόνη της ερήμου και επειδή το μόνο κακό του ξενοδοχείου είναι ότι βρίσκεται λίγο μακριά από το κέντρο αγγαρέψαμε τον οδηγό να μας περιμένει να τελειώσουμε το ρεκτιφιέ για να μας πάει ως εκεί.Πάντα χαμογελαστός και ευγενικός περιμένει όσο εμείς ξεβρομιζόμαστε και μετά μας πάει ως την αρχή της αγοράς στην παλιά πόλη,μας δίνει κατευθυντήριες οδηγίες και τον αποδεσμεύουμε να ξεκουραστεί μετά από μία ακόμη μέρα πολύωρης οδήγησης.
Ούτως ή άλλως στην παλιά πόλη δεν επιτρέπεται κανονικά η είσοδος αυτοκινήτων αλλά στην Ινδία τίποτε δεν είναι δεδομένο και εφαρμόσιμο.Οπότε στην έτσι κι αλλιώς πολύβουη αγορά προστέθηκαν ρίκσο,αγελάδες,καμήλες με κάρο αξεσουάρ,αυτοκίνητα που πάλευαν να χωθούν σε στενά και φυσικά εκατοντάδες μηχανάκια και σιγά σιγά η κατάσταση έγινε πραγματικά χαώδης!
Το συγκεκριμένο χάος άξια συναγωνίζεται εκείνο του Βαρανασίου για να μην πω ότι το ξεπερνά κιόλας!Η Μπικανέρ είναι η λιγότερο τουριστική πόλη που επισκεφτήκαμε κατά προέκταση και η πιο ανεπηρέαστη άρα ίσως και λίγο πιο αυθεντική!Η κεντρική αγορά εδώ ήταν ένα απίστευτο τεράστιο παζάρι σε δαιδαλώδη στενά με πολύ χρώμα,πολλές μυρωδιές ευχάριστες και δυσάρεστες,πολλές φωνές,εικόνες και κομικοτραγικές καταστάσεις.
Με το χέρι στην καρδιά έτσι είχα φανταστεί την Ινδία και η φαντασία έγινε πραγματικότητα ακριβώς σ’αυτή την πόλη!Θέλαμε πάρα μα πάρα πολύ να δοκιμάσουμε γλυκά που εδώ ήταν σε αφθονία όπως και streetfood που μας είχε σπάσει τη μύτη σε πάμπολλες γωνιές αλλά η τόση βρωμιά γύρω μας και οι μύγες που στήνανε πανηγύρι πάνω από τα φαγητά μας αποθάρρυνε αρκετά.Αρκεστήκαμε στην τέρψη των οφθαλμών!
Περπατάγαμε τουλάχιστον δύο ώρες με σκοπό να βρούμε τον ναό Bhadasar.Και ποιον δε ρωτήσαμε,χανόμασταν στα στενά ξαναρωτάγαμε και χανόμασταν ξανά!Εντωμεταξύ γελάγαμε απίστευτα με τον πανζουρλισμό που επικρατούσε προσπαθώντας να στριμωχτούμε όπου μπορούσαμε για να αποφύγουμε τις μετωπικές με τα μηχανάκια.
Εδέησε ο Βούδας και τον βρήκαμε καθώς πρόκειται για Τζαινιστικό ναό όπως και ο έτερος του συμπλέγματος Sandershwar.Πριν ανέβουμε τα σκαλιά της εισόδου μας σταμάτησαν για σωματικό έλεγχο και έπρεπε δυστυχώς να αφήσουμε σε θυρίδα όλα τα προσωπικά αντικείμενα και ιδίως κάμερες,κινητά και φωτογραφικές μηχανές.Οπότε δεν έχω φωτογραφίες να σας δείξω από αυτούς τους υπέροχους ναούς.Την ώρα της επίσκεψης στον δεύτερο ναό ήταν σε εξέλιξη προσευχή και γινόταν τρελό γλέντι όπως πάντα.Μπαίνουμε στον ασφυκτικά γεμάτο ναό όπου χτυπάγαν τύμπανα και κρουστά και δύο ιερείς μπροστά στον ‘’ιερό’’ κάνανε αέρα στο θεό με ένα είδος βεντάλιας από μαλλιά(δε θυμάμαι ποιου θεού είναι τα μαλλιά,νομίζω του Βισνού).Φωτιές άναβαν στο εσωτερικό μπροστά στον θεό και όλοι τραγούδούσαν με όση δύναμη μπορούσε να βγει από τα πνευμόνια τους.Ξαφνικά έρχεται ένας παρευρισκόμενος και μου δίνει να χτυπάω δυο μεγάλα κρουστά σα ντραμς.Προσπαθούσα να πιάσω το ρυθμό κι εκείνος να με εμψυχώνει χαμογελώντας και παροτρύνοντας με να τα χτυπάω ακόμη πιο δυνατά.Για αυτές τις στιγμές τη λάτρεψα την Ινδία,που όλοι γίνονταν μια ομάδα,μια ψυχή και προσπαθούσαν να σε βάλουν μέσα σ’αυτή!Αφού τελείωσε η τελετουργία αρχίσαμε όλοι να γυρνάμε γύρω γύρω στους μικρότερους ναΐσκους που περιβάλουν σχεδόν πάντα τους μεγάλους ναούς και στο τέλος πήραμε το γνωστό πια αντίδωρο-ζαχαρωτό!
Δίπλα στους δύο μεγάλους ναού υπήρχε άλλος ένα κατάτι μικρότερος,ο ναός Lakshminath.Την ώρα που πήγαμε να μπούμε ο ιερέας με κατακόκκινο μαλλί στο κεφάλι έκλεινε τα φώτα αλλά μόλις μας είδε μας κάλεσε να πάμε μέσα και μας μίλησε για το ναό,τη θρησκεία τους,τις διαφορές Τζαινισμού-Βουδισμού και Ινδουισμού και γενικότερα κάναμε μια πολύ ωραία κουβέντα γύρω από τα πιστεύω και τον τρόπο ζωής των Ινδών!
Χορτασμένοι από την επαφή μας με τους Μπικανεριώτες κατηφορίσαμε και πάλι μέσα από την αγορά όπου πλέον είχε νυχτώσει και γινόταν το αδιαχώρητο στην κυριολεξία.Είχουμε τη φαεινή ιδέα να πάμε για δείπνο σε ένα πρώην παλάτι που λειτουργεί σήμερα σαν ξενοδοχείο με ένα άριστο εστιατόριο όπως ανέφερε ο οδηγός.Ανεβαίνουμε σε ένα ρίκσο και η περιπέτεια ξεκινά!Ο οδηγός δεν είχε ιδέα που βρίσκεται το παλάτι,,η κίνηση ήταν απίστευτη και το ρίκσο δεν κουνιόταν για ώρα οπότε έκανε επικίνδυνους ελιγμούς μπας και έβρισκε δίοδο να περάσει.Μιλάμε για απίστευτη τρέλα.Τα τύμπανά μας είχαν τρυπήσει από τη φασαρία και τις κόρνες,σηκώθηκε δε μια σκόνη φοβερή που μας έπνιγε!Μία ώρα πάνω στο ρίκσο να μη μπορέι να βρει άκρη ο νεαρός οδηγός του.Αγανακτισμένοι του λέμε να μας πάει στο δικό μας ξενοδοχείο αλλά του κάκου,αυτός είχε βάλει στόχο να μας πάει στο παλάτι!Βγήκαμε σε κάτι ερημιές θεοσκότεινες να σου σηκώνεται η τρίχα!Πάμε πίσω στην αγορά να του φωνάζω,τίποτα αυτός να ψάχνει δαιμονισμένα λες και δε θα τον πληρώναμε αν δε μας πήγαινε.Με τα πολλά κι αφού μας έδειξε το δρόμο ένας άλλος ρικσάς φτάσαμε στην εντυπωσιακή πύλη του Lallgarh palace ή αλλιώς Laxmi Niwas hotel.’’Ουάου’’ αναφωνήσαμε ταυτοχρόνως και σκεφτήκαμε ότι θα φάμε Βασιλικά σήμερα.Και καθώς φτάναμε στην κατάφωτη είσοδο μία αναπάντεχη γενική συσκότιση ήρθε να καλύψει τη χαρά μας και κάποιος ακούστηκε να ουρλιάζει ΄΄ησυχία όλοι΄΄.Μείναμε κόκκαλο μέσα στο απόλυτο σκοτάδι, πάνω στο ρίκσο να μη ξέρουμε τι συμβαίνει!!!Τι γίνεται ψιθυρίζουμε στον οδηγό ο οποίος μας κοιτά απορημένος!Έγκλημα?Βομβιστική επίθεση?Και ξαφνικά εγένετο φως και να ακούγονται πυροβολισμοί από παντού,μας έλουσε κρύος ιδρώτας.Πάμε να φύγουμε να φωνάζω εγώ,προσπαθούσε να βάλει μπρος ο οδηγός και ξαφνικά τον πιάνουν τα γέλια.Παλάυωσε αυτός σκέφτηκα,θα μας φάνε λάχανο κι αυτός γελάει!Και πριν προλάβω να τον βρίσω,Bollywood movie φωνάζει όλο χαρά και μένουμε άγαλμα άλλη μια φορά!Μας κάνει πλάκα ο θεός δε μπορεί να μας συμβαίνουν όλα αυτά!!!
Τότε μας πλησιάζει ένας από το συνεργείο,μα που ήταν κρυμμένοι τόση ώρα(?),να μας ζητήσει συγνώμη για την αναστάτωση αλλά δε γινόταν λέει να σταματήσει το γύρισμα.Ειδοποιήστε βρε παιδιά που κοντέψαμε να μείνουμε από ανακοπή καρδιάς !!!Κι έτσι επεισοδιακά φάγαμε στην ωραιότερη σάλα του παλατιού δίπλα σε αστέρες του Bollywood εν μέσω γυρισμάτων!
Επεισοδιακή ήταν όμως και η επιστροφή καθώς το παλάτι βρισκόταν σε μια ερημιά όπου έξω από την πύλη και μέχρι να βγεις σε ένα κεντρικό δρόμο το σκοτάδι ήταν πηχτό και σοκαριστικό.Ρίκσο ούτε για δείγμα οπότε ποδαράκια και η ψυχή στην κούλουρη!Ευτυχώς που υπήρχε ο φακός,για άλλη μια φορά αποδείχτηκε σωτήριος.
Βγαίνοντας στον κεντρικό δρόμο δεύτερο σοκ μας περίμενε καθώς όλος ο δρόμος ήταν γεμάτος από άστεγους που είχαν ανάψει φωτιές στα πεζοδρόμια να ζεσταθούν.
Από τη μία η περασμένη ώρα,από την άλλη η ομίχλη που είχε μειώσει την ορατότητα και όλα αυτά τα μάτια που σηκώνονταν και μας κοιτούσαν καθώς περνάγαμε από δίπλα τους,πρώτη φορά στην Ινδία ένιωσα φόβο!Περπατάγαμε γρήγορα χωρίς να ξέρουμε που πάμε όταν είδαμε από μακριά ένα ρίκσο κι αρχίσαμε να τρέχουμε να το προλάβουμε.Με μόλις μισό ευρώ φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας όπου οι ένοικοι χαλάρωναν στην οροφή με ινδικές μπαλάντες.Γιατί δεν καθόμαστε στ’αυγά μας όπως όλοι οι τουρίστες και τρέχουμε στις ερημιές και στα παλάτια αναρωτήθηκα για να λάβω την απάντηση ‘’Εντάξει μωρέ γλιτώσαμε και σήμερα’’!Η αλήθεια είναι ότι μπαίνοντας στο δωμάτιο αισθάνθηκα τεράστια ανακούφιση !Δεν υπήρξε ποτέ απειλή από άνθρωπο σε όλο το ταξίδι κι αυτό οφείλω να το πω αλλά καμιά φορά ο φόβος του αγνώστου σε συνδυασμό με το σκότος σε κάνει να καρδιοχτυπάς!
Η επόμενη μέρα ξημέρωσε ομιχλώδης και μετά από ένα χορταστικό πρωινό ξεκινήσαμε για το ναό που τόσο ήθελα να επισκεφτώ.Karni Mata Temple λοιπόν ή απλά ναός των ποντικών.Βρίσκεται στο χωριό Deshnok 30χλμ νοτια της Μπικανέρ και τα ποντίκια θεωρούνται μετεμψυχώσεις των συγγενών της θεάς Karni Mata.Hθεά στην προσπάθειά της να φέρει πίσω στη ζωή το νεκρό γιο της δημιούργησε αυτή την αλληλουχία μετεμψυχώσεων με αποτέλεσμα πάνω από 600 οικογένειες του χωριού σήμερα να πιστεύουν ότι θα επιστρέψουν στη ζωή ως ποντίκια.Όσο κι αν προετοιμάστηκα ψυχολογικά η εμπειρία του να είσαι ξυπόλυτος(έβαλα προστατευτικά ποδιών δε θα το άντεχα διαφορετικά) μέσα σ’ένα ναό με εκατοντάδες ποντίκια να κυκλοφορούν παντού γύρω σου,δίπλα σου,πάνω στα πόδια σου δεν περιγραφεται!!!Ας μιλήσουν οι φωτογραφίες λοιπον
Δεν ξέρω αν αυτοί είναι οι μετεμψυχωμένοι απόγονοι της θεάς αυτό που ξερω είναι ότι ο ναός χρήζει επέιγουσας απολύμανσης!!!
To πρωινό στο ξενοδοχείο παραδόξως ήταν πάρα πολύ καλό,σε τι χώρο το ετοίμαζαν βέβαια ούτε θέλω να ξέρω,πάντως έφαγα τα ωραιότερα pancakes της Ινδίας και ήπια ένα νοστιμότατο lassi ανανά με φόντο το υπέροχο φρούριο!
Αφήνοντας πίσω μας αυτή την ονειρική πόλη συνεχίζουμε τη διαδρομή μας στην έρημο του Ρατζαστάν με προορισμό άλλη μία πόλη της ερήμου.
Η Bikaner μπήκε στο πρόγραμμα για έναν και μόνο λόγο,την επίσκεψη στον ναό των ποντικιών.Τελικά ανακαλύψαμε ότι εκτός από τον ναό η πόλη αυτή είναι πολύ ενδιαφέρουσα και μπορεί να μην συγκρίνεται με την ομορφιά της Jaisalmer,έχει όμως έναν δικό της αυθεντικό χαρακτήρα.
Η διαδρομή δεν ήταν και άσχημη αν και σχετικά μονότονη.
Σταματήσαμε όπως και σε κάθε διαδρομή σ’ένα ξενοδοχείο-εστιατόριο-καφέ στη μέση του πουθενά.Όπως και σε κάθε τουαλέτα έτσι κι εδώ η καθαρίστρια περίμενε απ’έξω με ένα μάτσο χαρτιά και πάνω ένα 10αρικο ρουπιών.Όσο κι αν της έλεγες όχι ευχαριστώ έχω το δικό μου,δεν έδειχνε να καταλαβαίνει συνέχιζε να σου σπρώχνει τα χαρτιά κλείνοντάς σου το δρόμο.
Αυτή η φορτικότητα ήταν που με κούρασε σ’αυτή τη χώρα!
Είπαμε να κεράσουμε και τον οδηγό ένα τσάι και να φάμε κι από ένα γλυκάκι.Ο λογαριασμός ήρθε διπλάσιος σε σχέση με τις τιμές που έγραφε ο κατάλογος που ήδη ήταν αυξημένες λόγω…ερημιάς!Όταν διαμαρτυρηθήκαμε η απάντηση ήταν πως οι τιμές ήταν διπλάσιες επειδή ήταν πρωί!!!
Αυτές τις κορυφαίες δικαιολογίες μόνο στην Ινδία τις ακούσαμε!
Μεσημεράκι βρισκόμασταν στη Bikaner και από την είσοδο στην πόλη καταλάβαινες ότι εδώ οι άστεγοι ή μάλλον αυτοί που ζουν σε παραπήγματα στα πεζοδρόμια είναι πολλοί περισσότεροι από τις υπόλοιπες πόλεις.Και γενικά έμοιαζε σα να’τανε όλη η πόλη στους δρόμους!
Κατευθυνόμαστε στο φρούριο Junagarh το οποίο αν και δεν είχε περίοπτη θέση όπως τα υπόλοιπα που επισκεφτήκαμε ήταν πολύ αξιόλογο.Το φρούριο κατασκευάστηκε από τον Raja Rai Singh,κυβερνήτη της Μπικανέρ,μεταξύ 1589 και 1593.Οι Μαχαραγιάδες που ακολούθησαν προσέθεσαν στο εσωτερικό παλάτια με πολυτελή δωμάτια,μεγάλα μπαλκόνια,αυλές,κήπους και πυργίσκους με υπέροχα σκαλίσματα.Πολύ εντυπωσιακό το παλάτι των γυναικών Anup Mahal Chowk με όμορφα Jarokhas (μπαλκονάκια με παράθυρα) διακοσμημένα με jali (χρωματιστές οθόνες) μέσα από τις οποίες οι γυναίκες παρακολουθούσαν τις δραστηριότητες εντός του φρουρίου.
Η οροφή προσφέρει ωραία θέα προς τα παλάτια του φρουρίου καθώς και προς την πόλη!
Επίσης στο τελευταίο επίπεδο βρίσκεται το Vikram Vilas Durbar Hall όπου εκτίθεται ένα βομβαρδιστικό αεροπλάνο του πρώτου παγκοσμίου πολέμου το οποίο προσέφερε ως λάφυρο πολέμου η Βρετανική κυβέρνηση στον μαχαραγιά Ganga Singh.
Αμέσως μετά το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη σε μια φάρμα ανατροφής καμήλων.Αλλά επειδή αρκετά τις είχαμε ταλαιπωρήσει τις καμήλες στην έρημο και μας είχαν σιχαθεί κι αυτές είπαμε να τις αφήσουμε στην ησυχία τους!
Τακτοποιούμαστε λοιπόν στο ξενοδοχείο μας,http://www.tripadvisor.com.gr/Hotel...s-Hotel_Harasar_Haveli-Bikaner_Rajasthan.html, ένα πολύ όμορφο ανακαινισμένο χαβέλι με τεράστια πεντακάθαρα δωμάτια,ωραίους χώρους για χαλάρωση και πλούσιο πρωινό!Κάνουμε επιτέλους ένα μπάνιο για να φύγει από πάνω μας η σκόνη της ερήμου και επειδή το μόνο κακό του ξενοδοχείου είναι ότι βρίσκεται λίγο μακριά από το κέντρο αγγαρέψαμε τον οδηγό να μας περιμένει να τελειώσουμε το ρεκτιφιέ για να μας πάει ως εκεί.Πάντα χαμογελαστός και ευγενικός περιμένει όσο εμείς ξεβρομιζόμαστε και μετά μας πάει ως την αρχή της αγοράς στην παλιά πόλη,μας δίνει κατευθυντήριες οδηγίες και τον αποδεσμεύουμε να ξεκουραστεί μετά από μία ακόμη μέρα πολύωρης οδήγησης.
Ούτως ή άλλως στην παλιά πόλη δεν επιτρέπεται κανονικά η είσοδος αυτοκινήτων αλλά στην Ινδία τίποτε δεν είναι δεδομένο και εφαρμόσιμο.Οπότε στην έτσι κι αλλιώς πολύβουη αγορά προστέθηκαν ρίκσο,αγελάδες,καμήλες με κάρο αξεσουάρ,αυτοκίνητα που πάλευαν να χωθούν σε στενά και φυσικά εκατοντάδες μηχανάκια και σιγά σιγά η κατάσταση έγινε πραγματικά χαώδης!
Το συγκεκριμένο χάος άξια συναγωνίζεται εκείνο του Βαρανασίου για να μην πω ότι το ξεπερνά κιόλας!Η Μπικανέρ είναι η λιγότερο τουριστική πόλη που επισκεφτήκαμε κατά προέκταση και η πιο ανεπηρέαστη άρα ίσως και λίγο πιο αυθεντική!Η κεντρική αγορά εδώ ήταν ένα απίστευτο τεράστιο παζάρι σε δαιδαλώδη στενά με πολύ χρώμα,πολλές μυρωδιές ευχάριστες και δυσάρεστες,πολλές φωνές,εικόνες και κομικοτραγικές καταστάσεις.
Με το χέρι στην καρδιά έτσι είχα φανταστεί την Ινδία και η φαντασία έγινε πραγματικότητα ακριβώς σ’αυτή την πόλη!Θέλαμε πάρα μα πάρα πολύ να δοκιμάσουμε γλυκά που εδώ ήταν σε αφθονία όπως και streetfood που μας είχε σπάσει τη μύτη σε πάμπολλες γωνιές αλλά η τόση βρωμιά γύρω μας και οι μύγες που στήνανε πανηγύρι πάνω από τα φαγητά μας αποθάρρυνε αρκετά.Αρκεστήκαμε στην τέρψη των οφθαλμών!
Περπατάγαμε τουλάχιστον δύο ώρες με σκοπό να βρούμε τον ναό Bhadasar.Και ποιον δε ρωτήσαμε,χανόμασταν στα στενά ξαναρωτάγαμε και χανόμασταν ξανά!Εντωμεταξύ γελάγαμε απίστευτα με τον πανζουρλισμό που επικρατούσε προσπαθώντας να στριμωχτούμε όπου μπορούσαμε για να αποφύγουμε τις μετωπικές με τα μηχανάκια.
Εδέησε ο Βούδας και τον βρήκαμε καθώς πρόκειται για Τζαινιστικό ναό όπως και ο έτερος του συμπλέγματος Sandershwar.Πριν ανέβουμε τα σκαλιά της εισόδου μας σταμάτησαν για σωματικό έλεγχο και έπρεπε δυστυχώς να αφήσουμε σε θυρίδα όλα τα προσωπικά αντικείμενα και ιδίως κάμερες,κινητά και φωτογραφικές μηχανές.Οπότε δεν έχω φωτογραφίες να σας δείξω από αυτούς τους υπέροχους ναούς.Την ώρα της επίσκεψης στον δεύτερο ναό ήταν σε εξέλιξη προσευχή και γινόταν τρελό γλέντι όπως πάντα.Μπαίνουμε στον ασφυκτικά γεμάτο ναό όπου χτυπάγαν τύμπανα και κρουστά και δύο ιερείς μπροστά στον ‘’ιερό’’ κάνανε αέρα στο θεό με ένα είδος βεντάλιας από μαλλιά(δε θυμάμαι ποιου θεού είναι τα μαλλιά,νομίζω του Βισνού).Φωτιές άναβαν στο εσωτερικό μπροστά στον θεό και όλοι τραγούδούσαν με όση δύναμη μπορούσε να βγει από τα πνευμόνια τους.Ξαφνικά έρχεται ένας παρευρισκόμενος και μου δίνει να χτυπάω δυο μεγάλα κρουστά σα ντραμς.Προσπαθούσα να πιάσω το ρυθμό κι εκείνος να με εμψυχώνει χαμογελώντας και παροτρύνοντας με να τα χτυπάω ακόμη πιο δυνατά.Για αυτές τις στιγμές τη λάτρεψα την Ινδία,που όλοι γίνονταν μια ομάδα,μια ψυχή και προσπαθούσαν να σε βάλουν μέσα σ’αυτή!Αφού τελείωσε η τελετουργία αρχίσαμε όλοι να γυρνάμε γύρω γύρω στους μικρότερους ναΐσκους που περιβάλουν σχεδόν πάντα τους μεγάλους ναούς και στο τέλος πήραμε το γνωστό πια αντίδωρο-ζαχαρωτό!
Δίπλα στους δύο μεγάλους ναού υπήρχε άλλος ένα κατάτι μικρότερος,ο ναός Lakshminath.Την ώρα που πήγαμε να μπούμε ο ιερέας με κατακόκκινο μαλλί στο κεφάλι έκλεινε τα φώτα αλλά μόλις μας είδε μας κάλεσε να πάμε μέσα και μας μίλησε για το ναό,τη θρησκεία τους,τις διαφορές Τζαινισμού-Βουδισμού και Ινδουισμού και γενικότερα κάναμε μια πολύ ωραία κουβέντα γύρω από τα πιστεύω και τον τρόπο ζωής των Ινδών!
Χορτασμένοι από την επαφή μας με τους Μπικανεριώτες κατηφορίσαμε και πάλι μέσα από την αγορά όπου πλέον είχε νυχτώσει και γινόταν το αδιαχώρητο στην κυριολεξία.Είχουμε τη φαεινή ιδέα να πάμε για δείπνο σε ένα πρώην παλάτι που λειτουργεί σήμερα σαν ξενοδοχείο με ένα άριστο εστιατόριο όπως ανέφερε ο οδηγός.Ανεβαίνουμε σε ένα ρίκσο και η περιπέτεια ξεκινά!Ο οδηγός δεν είχε ιδέα που βρίσκεται το παλάτι,,η κίνηση ήταν απίστευτη και το ρίκσο δεν κουνιόταν για ώρα οπότε έκανε επικίνδυνους ελιγμούς μπας και έβρισκε δίοδο να περάσει.Μιλάμε για απίστευτη τρέλα.Τα τύμπανά μας είχαν τρυπήσει από τη φασαρία και τις κόρνες,σηκώθηκε δε μια σκόνη φοβερή που μας έπνιγε!Μία ώρα πάνω στο ρίκσο να μη μπορέι να βρει άκρη ο νεαρός οδηγός του.Αγανακτισμένοι του λέμε να μας πάει στο δικό μας ξενοδοχείο αλλά του κάκου,αυτός είχε βάλει στόχο να μας πάει στο παλάτι!Βγήκαμε σε κάτι ερημιές θεοσκότεινες να σου σηκώνεται η τρίχα!Πάμε πίσω στην αγορά να του φωνάζω,τίποτα αυτός να ψάχνει δαιμονισμένα λες και δε θα τον πληρώναμε αν δε μας πήγαινε.Με τα πολλά κι αφού μας έδειξε το δρόμο ένας άλλος ρικσάς φτάσαμε στην εντυπωσιακή πύλη του Lallgarh palace ή αλλιώς Laxmi Niwas hotel.’’Ουάου’’ αναφωνήσαμε ταυτοχρόνως και σκεφτήκαμε ότι θα φάμε Βασιλικά σήμερα.Και καθώς φτάναμε στην κατάφωτη είσοδο μία αναπάντεχη γενική συσκότιση ήρθε να καλύψει τη χαρά μας και κάποιος ακούστηκε να ουρλιάζει ΄΄ησυχία όλοι΄΄.Μείναμε κόκκαλο μέσα στο απόλυτο σκοτάδι, πάνω στο ρίκσο να μη ξέρουμε τι συμβαίνει!!!Τι γίνεται ψιθυρίζουμε στον οδηγό ο οποίος μας κοιτά απορημένος!Έγκλημα?Βομβιστική επίθεση?Και ξαφνικά εγένετο φως και να ακούγονται πυροβολισμοί από παντού,μας έλουσε κρύος ιδρώτας.Πάμε να φύγουμε να φωνάζω εγώ,προσπαθούσε να βάλει μπρος ο οδηγός και ξαφνικά τον πιάνουν τα γέλια.Παλάυωσε αυτός σκέφτηκα,θα μας φάνε λάχανο κι αυτός γελάει!Και πριν προλάβω να τον βρίσω,Bollywood movie φωνάζει όλο χαρά και μένουμε άγαλμα άλλη μια φορά!Μας κάνει πλάκα ο θεός δε μπορεί να μας συμβαίνουν όλα αυτά!!!
Τότε μας πλησιάζει ένας από το συνεργείο,μα που ήταν κρυμμένοι τόση ώρα(?),να μας ζητήσει συγνώμη για την αναστάτωση αλλά δε γινόταν λέει να σταματήσει το γύρισμα.Ειδοποιήστε βρε παιδιά που κοντέψαμε να μείνουμε από ανακοπή καρδιάς !!!Κι έτσι επεισοδιακά φάγαμε στην ωραιότερη σάλα του παλατιού δίπλα σε αστέρες του Bollywood εν μέσω γυρισμάτων!
Επεισοδιακή ήταν όμως και η επιστροφή καθώς το παλάτι βρισκόταν σε μια ερημιά όπου έξω από την πύλη και μέχρι να βγεις σε ένα κεντρικό δρόμο το σκοτάδι ήταν πηχτό και σοκαριστικό.Ρίκσο ούτε για δείγμα οπότε ποδαράκια και η ψυχή στην κούλουρη!Ευτυχώς που υπήρχε ο φακός,για άλλη μια φορά αποδείχτηκε σωτήριος.
Βγαίνοντας στον κεντρικό δρόμο δεύτερο σοκ μας περίμενε καθώς όλος ο δρόμος ήταν γεμάτος από άστεγους που είχαν ανάψει φωτιές στα πεζοδρόμια να ζεσταθούν.
Από τη μία η περασμένη ώρα,από την άλλη η ομίχλη που είχε μειώσει την ορατότητα και όλα αυτά τα μάτια που σηκώνονταν και μας κοιτούσαν καθώς περνάγαμε από δίπλα τους,πρώτη φορά στην Ινδία ένιωσα φόβο!Περπατάγαμε γρήγορα χωρίς να ξέρουμε που πάμε όταν είδαμε από μακριά ένα ρίκσο κι αρχίσαμε να τρέχουμε να το προλάβουμε.Με μόλις μισό ευρώ φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας όπου οι ένοικοι χαλάρωναν στην οροφή με ινδικές μπαλάντες.Γιατί δεν καθόμαστε στ’αυγά μας όπως όλοι οι τουρίστες και τρέχουμε στις ερημιές και στα παλάτια αναρωτήθηκα για να λάβω την απάντηση ‘’Εντάξει μωρέ γλιτώσαμε και σήμερα’’!Η αλήθεια είναι ότι μπαίνοντας στο δωμάτιο αισθάνθηκα τεράστια ανακούφιση !Δεν υπήρξε ποτέ απειλή από άνθρωπο σε όλο το ταξίδι κι αυτό οφείλω να το πω αλλά καμιά φορά ο φόβος του αγνώστου σε συνδυασμό με το σκότος σε κάνει να καρδιοχτυπάς!
Η επόμενη μέρα ξημέρωσε ομιχλώδης και μετά από ένα χορταστικό πρωινό ξεκινήσαμε για το ναό που τόσο ήθελα να επισκεφτώ.Karni Mata Temple λοιπόν ή απλά ναός των ποντικών.Βρίσκεται στο χωριό Deshnok 30χλμ νοτια της Μπικανέρ και τα ποντίκια θεωρούνται μετεμψυχώσεις των συγγενών της θεάς Karni Mata.Hθεά στην προσπάθειά της να φέρει πίσω στη ζωή το νεκρό γιο της δημιούργησε αυτή την αλληλουχία μετεμψυχώσεων με αποτέλεσμα πάνω από 600 οικογένειες του χωριού σήμερα να πιστεύουν ότι θα επιστρέψουν στη ζωή ως ποντίκια.Όσο κι αν προετοιμάστηκα ψυχολογικά η εμπειρία του να είσαι ξυπόλυτος(έβαλα προστατευτικά ποδιών δε θα το άντεχα διαφορετικά) μέσα σ’ένα ναό με εκατοντάδες ποντίκια να κυκλοφορούν παντού γύρω σου,δίπλα σου,πάνω στα πόδια σου δεν περιγραφεται!!!Ας μιλήσουν οι φωτογραφίες λοιπον
Δεν ξέρω αν αυτοί είναι οι μετεμψυχωμένοι απόγονοι της θεάς αυτό που ξερω είναι ότι ο ναός χρήζει επέιγουσας απολύμανσης!!!