Νέα Ζηλανδία Νέα Ζηλανδία - Εξερευνώντας τη Μέση Γη

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

Κεφάλαιο 11 - Παγετώνας Franz Josef

Ξυπνήσαμε πολύ νωρίς το πρωί, πριν την ανατολή του ήλιου, για να πάμε να δούμε τα Punakaiki Rocks. Πρόκειται για βραχώδεις σχηματισμούς στην ακτογραμμή, που λόγω σχήματος και πολλών κενών που δημιουργούν κάνουν δραματική την έξοδο των κυμάτων στην ακτή. Ως φυσικό αξιοθέατο δεν είναι κάτι εκπληκτικό, αλλά και πάλι οι Νεοζηλανδοί το πουλάνε άριστα, έχοντας φτιάξει ένα φανταστικό υπερυψωμένο μονοπάτι γύρω γύρω από τους βράχους και πολλά σημεία που μπορείς να θαυμάσεις τη θέα και να βγάλεις φωτογραφίες. Ο ήλιος ήταν έτοιμος να ξεπροβάλλει και τα μουντά χρώματα της ανατολής στον ουρανό έκαναν το τοπίο επιβλητικό.




















Δε περάσαμε πολύ χρόνο εκεί και γρήγορα φύγαμε νότια, με πορεία για τον παγετώνα. Στη Νέα Ζηλανδία υπάρχουν πολλοί παγετώνες αλλά μόνο κάποιοι είναι ανοιχτοί για επισκέψεις από το κοινό. Εμείς είχαμε κλείσει ένα τουρ στον Franz Josef Glacier, που περιελάμβανε διαδρομή με το ελικόπτερο από τη βάση του βουνού επάνω στον παγετώνα, και περπάτημα εκεί για κάμποση ώρα. Το Franz Josef είναι ένα χωριουδάκι με λιγότερους από 500 κατοίκους αλλά σφύζει από ζωή αφού είναι ουσιαστικά το μοναδικό μέρος από το οποίο ξεκινάνε όλα τα τουρ για τον παγετώνα - όλα τα ξενοδοχεία ήταν ασφυκτικά γεμάτα, τα καφέ και εστιατόρια το ίδιο, και κυκλοφορούσε κόσμος στο δρόμο συνέχεια. Οι εικόνες με τον παγετώνα να υψώνεται στο βουνό πάνω από τις κοιλάδες με τα ποτάμια ήταν φοβερές, αλλά και το Franz Josef ήταν πολύ γραφικό παρά το πολύ μικρό μέγεθός του και τον αναντίστοιχα μεγάλο αριθμό επισκεπτών.










Γρήγορα κατάλαβα ότι η βόλτα στον παγετώνα δε θα ήταν απλή υπόθεση. Η προετοιμασία ήταν περίπου μια ώρα, αφού μας έκαναν αναλυτική ενημέρωση για τις συνθήκες στη συνέχεια μας έδωσαν να φορέσουμε ειδικά άρβυλα για τον πάγο με καρφιά που έπρεπε να τοποθετήσουμε αφού φτάσουμε στον παγετώνα, αδιάβροχα παντελόνια που φορέσαμε πάνω από τα δικά μας, γάντια, σκουφιά και ένα σακίδιο με έξτρα εξοπλισμό που ήταν και το μοναδικό πράγμα πλην φωτογραφικής μηχανής που επιτρεπόταν να έχουμε μαζί μας.

Ο παγετώνας έχει υποχωρήσει πάρα πολύ τα τελευταία 10 χρόνια, περισσότερο από ένα ολόκληρο χιλιόμετρο, και το έδαφος που έχει μείνει γυμνό είναι πολύ ασταθές και όχι ασφαλές για ανάβαση, οπότε ο μόνος τρόπος να ανέβει κάποιος στον παγετώνα είναι με το ελικόπτερο. Η πτήση ήταν σύντομη αλλά αρκετή για να δούμε το μέγεθος του παγετώνα που είναι δύσκολο να περιγράψει κάποιος με λόγια.

Περιμένοντας το ελικόπτερο:





Και μέσα στο ελικόπτερο:




Η θέα του παγετώνα ανεβαίνοντας το βουνό:




Βίντεο από την πτήση:




Μόλις φτάσαμε στον παγετώνα δέσαμε στα παπούτσια μας τις σόλες με καρφιά για τον πάγο, μας έδωσαν ένα μπαστούνι για το περπάτημα και ξεκινήσαμε. Το γκρουπ ήταν 10 άτομα που είχαν έρθει από ολόκληρο τον κόσμο, και ακολουθούσαμε την οδηγό μας, μια νεαρή κοπέλα που μας είπε ότι έκανε τη δουλειά αυτή τα τελευταία δύο χρόνια και ήταν η τελευταία της εβδομάδα εκεί. Η βόλτα ήταν απολαυστική. Σκαρφαλώσαμε σε σκαλάκια σκαλισμένα στον πάγο, περάσαμε μέσα από πολύ στενές κοιλότητες στις οποίες δε χώραγαν καν τα δύο πόδια το ένα δίπλα στο άλλο και έπρεπε να περπατάμε με το ένα πόδι μπροστά και το άλλο πίσω, ενώ σε κάποια σημεία έπρεπε να στρίψουμε πλάγια το σώμα για να χωρέσουμε, κολλώντας στους δύο τοίχους πάγου πίσω και μπρος. Αυτά ήταν τα καλύτερα σημεία της βόλτας.





























Και βιντεάκι από το περπάτημα μέσα στους πάγους:




Αφού βγήκαμε από εκεί, περπατήσαμε στο πάνω μέρος του πάγου και κάναμε διάλειμμα για να φάει η οδηγός μας και να βγάλουμε κάποιες φωτογραφίες πριν επιστρέψουμε στο ελικόπτερο για την πτήση επιστροφής. Όπως έγραψα και παραπάνω, είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να καταλάβει κανείς το μέγεθος του παγετώνα χωρίς κάποιο σχετικό σημείο αναφοράς - δείτε παρακάτω φωτογραφίες με άλλους ανθρώπους στο βάθος αλλά και το ελικόπτερο που δείχνουν το μέγεθος του παγετώνα - αυτά τα “μικρά” μακρινά κομμάτια πάγου που φαίνονται όρθια στο πάνω μέρος στη φωτογραφία με το ελικόπτερο έχουν ύψος 5 ορόφων το καθένα!











Αφού φάγαμε πήγαμε για ύπνο πτώματα στο μοτέλ μας - για καλή μας τύχη μας είπαν ότι είχαν μια ακύρωση και έτσι μετακομίσαμε σε άλλο δωμάτιο με δύο υπνοδωμάτια και σαλόνι. Στο απέναντι δωμάτιο έμεναν περίπου 57 κινέζοι και μαγείρευαν φαγητό για ένα λόχο.

Η επόμενη μέρα θα μας έφερνε μέσα από τα βουνά και το περίφημο Arthur’s Pass πίσω στην ανατολική ακτή...

 
Last edited:

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.373
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Την άλλη φορά να έρθεις μαζί μου ταξίδι..Παραλίες, μοχίτο, αιώρα, ρέγγε και ρηλάξ.
Α! και δε θα σε ζυγίσω! :haha::haha:
Περιμένω να δω τι τράβηξες στη συνέχεια :bleh:
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

alvadi

Member
Μηνύματα
554
Likes
2.819
Επόμενο Ταξίδι
Μπέργκαμο
Ταξίδι-Όνειρο
Μεξικό
Ωραία η αφήγηση και με χιούμορ ;) περιμένουμε τη συνέχεια..

Μα ζυγαριά; :eek:
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε στο λαό Νέα Ζηλανδία!!! Ονειρεμένος προορισμός!!! :clap::clap::clap: Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
:shock::shock: Εγώ πάντως κατάλαβα. Μου θύμισες αριθμητική έκτης δημοτικού.

Αναμένουμε τις περιπέτειες σας καθώς και το τι τρώγατε για να χάσεις περισσότερα από όσα πήρες, αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενες, αφού πήρες περισσότερα από αυτά που ήλπιζες ότι θα πάρεις πριν χάσεις αυτά που έχασες :p
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε το καλό παράδειγμα στο φόρουμ και προχώρα με την ιστορία!!!! Άντε γιατί θα αρχίσω τα spoilers! :clap::xalara::bleh:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.487
Likes
28.955
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
Δευκαλίωνα τρώς.
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Κεφάλαιο 2 - Waipoua Forest

Η περιήγησή μας στη Νέα Ζηλανδία θα γινόταν με αυτοκίνητο παρότι είχαμε συζητήσει και το ενδεχόμενο τροχόσπιτου που είναι πολύ συνηθισμένα εκει, οπότε το πρωί σηκωθήκαμε να πάμε να παραλάβουμε το αμάξι μας. Ήμουν σίγουρος ότι με το Γιώργο θα ταιριάζαμε στο ταξίδι και θα είχαμε πολύ καλή συνεργασία στα διαδικαστικά της κάθε μέρας, και πράγματι αυτό φάνηκε από την αρχή: φύγαμε από το ξενοδοχείο με το λεωφορείο για να πάμε στο αεροδρόμιο κάνοντας διαδρομή μισής ώρας, και εκεί ψάχναμε άλλη μισή ώρα το σημείο που θα μας παραλάμβαναν από την εταιρεία αυτοκινήτων, για να μας πάνε -κάνοντας άλλη μισή ώρα- στο γραφείο ενοικίασης που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Χμ, ναι.

Το πρώτο πράγμα που πήγαμε να κάνουμε ήταν φυσικά να συνδέσουμε τα κινητά μας για να ακούμε στο δρόμο τις εκπληκτικές playlist που είχαμε ετοιμάσει γι’αυτό το ταξίδι. Βέβαια για κάποιο λόγο τα περισσότερα τραγούδια αποδείχθηκε ότι ήταν κυρίως Bon Jovi παρότι εμείς άλλες επιλογές είχαμε κάνει, πράγμα που μου θύμισε το βιβλίο Good Omens στο οποίο όλες οι κασέτες μουσικής στα αυτοκίνητα (καθότι το βιβλίο διαδραματίζεται στη δεκαετία του 80) μεταμορφώνονταν στα Greatest Hits των Queen όταν άρχιζαν να παίζουν. Έλα όμως που το αυτοκίνητό μας είχε μενού στα… κινέζικα και όσο και αν προσπαθήσαμε να πατήσουμε όλα τα κουμπιά ξεχωριστά και όλα μαζί δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη, οπότε τελικά την πρώτη βδομάδα δεν ακούσαμε απολύτως τίποτα! Τελικά τις playlist τις ακούω τώρα που γράφω την Ιστορία, κάτι είναι κι’αυτό. :haha:

Ξεκινήσαμε τη διαδρομή προς τα βόρεια, αφού ο προορισμός μας για σήμερα ήταν το Waipoua Forest με τα τεράστια δέντρα Kauri, γύρω στα 300 χιλιόμετρα βόρεια του Auckland. Το βόρειο νησί θεωρείται πολύ διαφορετικό, όχι τόσο γραφικό όσο το νότιο, αλλά και σαφώς λιγότερο τουριστικό, που ήταν και το βασικό μας κίνητρο για να το δούμε. Στο νότιο νησί περιμέναμε ότι θα συναντήσουμε ορδές κινέζων να καλύπτουν σα μυρμήγκια δρόμους, βουνά και παραλίες. Πολύ γρήγορα βγήκαμε από την πόλη και το τοπίο άλλαξε εντυπωσιακά, δίνοντάς μας μια πρώτη γεύση από το τί θα συναντούσαμε στη χώρα: μεγάλες εκτάσεις από λιβάδια, φάρμες, και ελάχιστα κτίσματα.

Κάναμε μια πρώτη στάση σε ένα δάσος το οποίο μας έδωσε μια καλή ιδέα του τί θα επακολουθούσε:

DSC00023.jpg



DSC00025.jpg


Στην πορεία οι στάσεις για φωτογραφίες ήταν επιτακτικές, καθώς τα τοπία άρχισαν να παρουσιάζουν την εντυπωσιακή ομορφιά της χώρας:

DSC00033.jpg


DSC00037.jpg


Το δωμάτιο που θα μέναμε το βράδυ ήταν κοντά στο δάσος, και η ιδιοκτήτρια μας είχε στείλει μήνυμα προειδοποιώντας μας να έχουμε μαζί μας όλα τα απαραίτητα καθώς το πιο κοντινό κατάστημα ήταν σε απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων! Καθώς το μέρος ήταν στο δρόμο μας, είπαμε να κάνουμε μια στάση να το δούμε και να πάρουμε τα κλειδιά αφού στο δάσος είχαμε κλείσει το twilight tour που θα τελείωνε αργά και δε ξέραμε τι ώρα θα επιστρέψουμε στο δωμάτιο.

Το κατάλυμμα ήταν φυσικά το σπίτι της ιδιοκτήτριας το οποίο είχε χωρίσει με μια… κουρτίνα για να προσφέρει διαμονή σε επισκέπτες. Είχαμε δύο υπνοδωμάτια, κουζίνα και μπάνιο οπότε ήταν σαν κανονικό διαμέρισμα. Το κτίσμα είναι ένα κουκλίστικο οίκημα του 1900 που έχει ανακαινιστεί αλλά διατηρεί πάρα πολλές πινελιές παραδοσιακού χαρακτήρα που του δίνουν μια αποικιοκρατική πνοή. Είναι φτιαγμένο σε μια γούβα δίπλα σε ένα ρέμα στην άκρη ενός χωματόδρομου, στον οποίο οδηγούσαμε τόση ώρα που αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν έχουμε χαθεί. Από την κουζίνα μπορούσαμε να βγούμε έξω στο χώρο πίσω από το σπίτι, που πρακτικά ήταν η πλαγιά ενός λόφου. Ο φρέσκος παγωμένος αέρας και οι μυρωδιές από τη βλάστηση και τα νερά με μετέφερε αμέσως σε μια άλλη εποχή. Η όλη περιοχή ήταν αφύσικα ελκυστική, αυτό το μέρος του κόσμου έμοιαζε σα να μην εξελίχθηκε με τις δεκαετίες. Αυτή ήταν η πρώτη στιγμή που πραγματικά συνειδητοποίησα ότι βρίσκομαι στη Νέα Ζηλανδία, αισθάνθηκα σαν εξερευνητής μιας νέας ηπείρου.

Μέχρι να σουρουπώσει και να φτάσει η ώρα να πάμε στο δάσος συνεχίσαμε με το αυτοκίνητο λίγο πιο βόρεια προς το Omapere, για να βρούμε κάτι να φάμε και να χαζέψουμε τη θέα προς τη θάλασσα. Μας πρότειναν ένα συγκεκριμένο καφέ το οποίο όμως είχε ήδη κλείσει προς απογοήτευσή μας, οπότε σταματήσαμε στο μόνο που βρήκαμε ανοιχτό, ένα μικρό καφέ που δούλευε ένας νεαρός που φόραγε μια άσπρη αμάνικη φανέλα - εμείς φοράγαμε ήδη καναδυό μπλούζες και μπουφάν - και είχε ακουστικά στα αυτιά. Βλέπω ότι οι επιλογές δεν είναι και πολλές, και παραγγέλνω ένα μπέργκερ. Ο Γιώργος αφού κοιτάει τα μενού δέκα φορές, ρωτάει με το πιο φυσικό ύφος του κόσμου “Do you have any salads?“ στο οποίο η αντίδραση του τυπάκου είναι λες και μόλις άκουσε το καλύτερο ανέκδοτο στην ιστορία, και απαντάει με γουρλωμένα μάτια γεμάτα έκπληξη:

“Salad? What salad? To eat?”

Ο Γιώργος καταφέρνει να ψελλίσει ένα “yes” την ώρα που εγώ κάνω να βγω έξω γιατί κοντεύω να κατουρηθώ από τα γέλια, και ακούω τον τυπάκο να του εξηγεί χασκογελώντας “We are meat eaters here in the north mate”.

Τελικά ο τύπος μας ετοιμάζει δύο μπέργκερ που κάθε άλλο παρά ταιριάζανε στη δίαιτά μας, και τα συμπληρώνει με τουλάχιστον δύο κιλά τηγανητές πατάτες τις οποίες μας δίνει τυλιγμένες σε χαρτί εφημερίδας, ολόκληρος μπόγος. Αφού ξεπεράσαμε το σοκ και τις ενοχές, τα φάγαμε όλα, δεν έμεινε τίποτα, ούτε οι εφημερίδες. Μάλλον πεινάγαμε. Η ατάκα “what salad? to eat?” μας έμεινε ως μια από τις πιο αστείες στιγμές του ταξιδιού - και είχαμε αρκετές τέτοιες.

Είχε φτάσει η ώρα για τη βόλτα μας στο Waipoua Forest. Αφού φτάσαμε εκεί λίγο νωρίτερα κάναμε μια πρώτη βόλτα μόνοι μας και πάθαμε ένα πρώτο σοκ από το μέγεθος των Kauri, αυτών των γιγαντιαίων δέντρων, δεύτερων σε μέγεθος σε ολόκληρο τον πλανήτη μόνο μετά τις περίφημες Σεκόγιες της Καλιφόρνια. Η Νέα Ζηλανδία ήταν γεμάτη με αυτά τα εκπληκτικά δέντρα πριν ξεκινήσει η μαζική καταστροφή τους από τους πρώτους Maori που έφτασαν στη χώρα και αργότερα από τους Ευρωπαίους αποίκους. Περισσότερο από το 97% των εκπληκτικών αυτών δέντρων δυστυχώς καταστράφηκαν, ενώ και στο σύγχρονο κόσμο που προστατεύονται, ένα παράσιτο που δεν έχουν βρει τρόπο να αντιμετωπίσουν κατατρώει και αυτά που έχουν απομείνει. Ως μέτρο πρόληψης, πριν μπει και βγει κάποιος από τα δάση που υπάρχουν Kauri πρέπει να περάσει υποχρεωτικά από μια πύλη που τρίβει τα παπούτσια πάνω από μια ειδική συρμάτινη βούρτσα. Το επόμενο βήμα είναι πάνω από μια συσκευή που ποτίζει τις σόλες με ατμό και κάποιου είδους απολυμαντικό που σκοτώνει το παράσιτο ώστε να μη το μεταφέρει κανένας σε άλλες περιοχές.

IMG_1483.jpg


Μέχρι να φτάσει η Maori που θα μας ξεναγούσε στο δάσος πιάσαμε την κουβέντα με ένα ζευγάρι βρετανών που ταξίδευαν για μήνες στη χώρα και μας έλεγαν ότι δεν έχουν ξαναδεί τέτοια φύση στη ζωή τους. Κυκλοφορούσαν με τα κοντομάνικα ενώ το κρύο ήδη είχε αρχίσει να είναι τσουχτερό και όταν τους ρώτησα πώς και δε κρυώνουν ο τύπος μου είπε με στόμφο “we are from the UK mate”. Η ξεναγός αφού μας εξήγησε ότι οι λέξεις “Maori” και “Kauri” προφέρονται “μόντι” και “κόντι” με το “ντ” πολύ ελαφρύ, μας έκανε μια βόλτα ανάμεσα στα δέντρα λέγοντάς μας ιστορίες από την εξέλιξή τους ανά τους αιώνες.

Η διαδρομή στο δάσος ήταν πολύ ευχάριστη και πολύ ήσυχη καθώς ήμασταν μόνο τέσσερα άτομα. Περάσαμε αρκετή ώρα μπροστά στο Tane Mahuta, τον βασιλιά του δάσους, το μεγαλύτερο Kauri που υπάρχει. Με ύψος πάνω από 45 μέτρα, ηλικία που ξεπερνάει τα 1200 χρόνια και όγκο κορμού πάνω από 250 κυβικά μέτρα (αρκετό ξύλο για να φτιαχτούν 30 σπίτια τριών υπνοδωματίων), ο Tane Mahuta είναι χωρίς αμφιβολία ένα πραγματικό θαύμα της φύσης. Οι Maori σε κάθε ευκαιρία μιλάνε με σεβασμό προς τα δέντρα και γενικά τη φύση, και σε αυτό το περιβάλλον δεν είναι δύσκολο να ταυτιστείς. Το δέος μπροστά στη θέα αυτών των δέντρων είναι τεράστιο. Η λατρεία προς τη φύση ξαφνικά φαίνεται πολύ πιο φυσιολογική σε σχέση με τη λατρεία σε μια θρησκεία. Μήπως τελικά οι αμόρφωτοι βάρβαροι των Νέων Κόσμων με τη λατρεία τους στα άψυχα στοιχεία της φύσης ήταν πιο πολιτισμένοι από τους πολιτισμένους λευκούς που τους κατέκτησαν και τους δίδαξαν τους… αληθινούς θεούς;

2019-04-13 16.25.31.jpg


DSC00041.jpg


DSC00043.jpg


DSC00049.jpg


Η νύχτα είχε πέσει, το κρύο ήταν τσουχτερό, ο βρετανός είχε φορέσει το μπουφάν του, και η ξεναγός περπατώντας μπροστά μας στο δάσος άρχισε να ψέλνει παραδοσιακά Maori προς τιμήν του Tane Mahuta και των υπόλοιπων Kauri. Η στιγμή ήταν πολύ κατανυκτική αλλά έκλεψα λίγα δευτερόλεπτα με την κάμερά μου για να τη θυμάμαι:


Στη συνέχεια μας ζήτησε να κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της επίθεσης στο Christchurch που είχε γίνει πριν από λίγες μέρες, αλλά και ως υπενθύμιση για οποιονδήποτε κοντινό μας άνθρωπο είχαμε χάσει…

Το βράδυ επιστρέψαμε στο σπίτι και παρά το τσουχτερό κρύο εγώ κυκλοφορούσα με τις πυτζάμες έξω κάνοντας παρέα στο γάτο της ιδιοκτήτριας -κυρίως- και προσπαθώντας να φωτογραφήσω το milky way -δευτερευόντως.

DSC00063.jpg


Η επόμενη μέρα θα περιελάμβανε Maori, Ώκλαντ και ένα χωριό με ένα πολύ παράξενο όνομα....
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.513
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Τρομερές φώτο! :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.370
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom