Νέα Ζηλανδία Νέα Ζηλανδία - Εξερευνώντας τη Μέση Γη

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

Κεφάλαιο 4 - Otorohanga προς Taupo

Τα Glowworm caves στο Waitomo θεωρούνται εξαιρετικό αξιοθέατο, και δίνουν ζωή σε ένα χωριουδάκι που είναι μια σταλιά, ακόμα και για δεδομένα Νέας Ζηλανδίας. Στο Waitomo λοιπόν βρίσκονται τρία διαφορετικά σπήλαια, στα οποία μπορείς είτε απλά να περπατήσεις μέσα και να δεις τους σταλακτίτες, σταλαγμίτες και βέβαια τα περίφημα σκουλήκια που λαμπυρίζουν, είτε να κάνεις δραστηριότητες μέσα στα υπόγεια ποτάμια που κυλούν μέσα στις σπηλιές. Εμείς αποφασίσαμε ότι οι υπόλοιποι επισκέπτες δε θα αντιδρούσαν καλά στη θέα των σέξι κορμιών μας σε κολλητές λαστιχένιες στολές, και έτσι επιλέξαμε να κάνουμε ένα από τα απλά τουρ στη σπηλιά Ruakuri.

Φτάσαμε εκεί νωρίς το πρωί καθώς το τουρ μας ήταν το πρώτο της ημέρας - κάτι που αποδείχθηκε χρήσιμο όπως διαπιστώσαμε αργότερα. Οι σπηλιές έχουν μια εντυπωσιακή είσοδο στην οποία κατεβήκαμε από μια σπειροειδή σκάλα, και στη συνέχεια περπατήσαμε πάνω σε μονοπάτια που έχουν κατασκευάσει, άλλες στιγμές υπό τον αμυδρό φωτισμό που έχουν εγκαταστήσει, και άλλες υπό απόλυτο σκοτάδι - έπρεπε να κρατάμε τον μπροστινό μας από τον ώμο για να προχωράμε χωρίς να χτυπάμε μεταξύ μας. Η διαδρομή ήταν σχετικά μικρή, και το όλο θέαμα δεν μας εντυπωσίασε, αλλά τουλάχιστον το γκρουπ μας ήταν μικρό, μόλις 6-7 άτομα και μπορούσαμε να κινηθούμε με άνεση. Ο ξεναγός έκανε συνέχεια χαζά αστειάκια με τα οποία προσπαθούσε να μας κρατήσει το ενδιαφέρον όσο μας έδειχνε τη σπηλιά, και κάποια στιγμή αρχίσαμε να συζητάμε με το Γιώργο το ενδεχόμενο να τον δείρουμε. Ειδικά στο κομμάτι που άρχισε να μας περιγράφει την ανατομία των σκουληκιών πολύ αναλυτικά, και κυρίως τη μύξα τους με την οποία φάνηκε πολύ παθιασμένος. Εν τέλει το κυρίως αξιοθέατο των σπηλιών, τα σκουλήκια δηλαδή, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, το θέαμα ήταν μάλλον απογοητευτικό. Επιστρέφοντας προς την έξοδο είδαμε το γιατί ήταν πολύ σοφή η επιλογή μας να πάμε στο πρώτο γκρουπ του πρωινού - συναντήσαμε το δεύτερο γκρουπ που πρέπει να ήταν τουλάχιστον 50 άτομα, μάλλον αμερικανοί, αφόρητα στριμωγμένοι στους στενούς διαδρόμους των σπηλιών.

Η είσοδος της σπηλιάς με τη σκάλα:



Τα σκουλήκια και οι μύξες τους:



Ο Γιώργος βαριεστημένος:



Δι κέιβ:



Η απογοήτευσή μας από τη σπηλιά μετριάστηκε όταν πήγαμε να περπατήσουμε μια διαδρομή μέσα από το δάσος εκεί δίπλα, που είχε τρεχούμενα νερά και κάτι τεράστιες φυσικές σπηλιές. Μια οικογένεια με δύο παιδιά σάστισαν λίγο όταν αρχίσαμε να φωνάζουμε ΓΙΟΥΧΑ ΣΑΠΙΛΑ μέσα στο δάσος, αλλά ο Φινλανδός πρωθυπουργός ήταν πια κομμάτι της καθημερινότητάς μας.









Όπως έγραψα και στην αρχή της ιστορίας, τα kiwi ήταν ένα από τα must του ταξιδιού για μένα, ακόμα και αν πρόκειται για είδος υπό εξαφάνιση - ο πληθυσμός τους έφτασε μέχρι και τις 70.000 πριν από λίγα χρόνια. Πιο πρόσφατα πάντως χάρη στις προσπάθειες του κράτους ο πληθυσμός τους έχει αρχίσει και ανεβαίνει - εκτιμάται ότι στη χώρα ζουν πια κάπου 100.000 πουλιά. Πριν αποχωρήσουμε από το Otorohanga λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε ένα προστατευόμενο περιβάλλον με kiwi, το Kiwi House Otorohanga, στο οποίο είδαμε και ένα-δύο από αυτά τα εκπληκτικά πουλιά, τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα απ’ότι φανταζόμουν. Ένα εκπληκτικό χαρακτηριστικό τους που πρέπει να το δει κανείς για να το πιστέψει είναι ότι κάνουν ένα αυγό το οποίο είναι πραγματικά τεράστιο, τόσο μεγάλο σε σχέση με το μέγεθος του ίδιου του πουλιού, που το πουλί που κυοφορεί το αυγό δε μπορεί να φάει γιατί τα εσωτερικά του όργανα πιέζονται ασφυκτικά από το αυγό. Τα σκυλιά που σκοτώνουν τα πουλιά αλλά και τα ποντίκια που τρώνε τα αυγά τους, σε συνδυασμό με την καταστροφή των μεγάλων δασών της χώρας από τον άνθρωπο είναι οι βασικοί λόγοι που τα kiwi απειλούνται με εξαφάνιση. Τελευταία η εισαγωγή των possum από την Αυστραλία έχει επίσης δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, και οι Νεοζηλανδοί βάζουν παντού παγίδες για να τα πιάνουν.

Φεύγοντας από το Otorohanga ο επόμενος προορισμός μας ήταν η λίμνη Taupo, γύρω στα 250 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά, αλλά θες γιατί προσπαθούσαμε ακόμα να βγάλουμε άκρη με το κινέζικο μενού του αυτοκινήτου, θες γιατί ήμασταν τόσο απασχολημένοι να παρακολουθούμε τα playoff του NBA μέσω ίντερνετ (όπου αυτό έπιανε), χαθήκαμε στο δρόμο ή πήραμε κάπου λάθος στροφή. Το αποτέλεσμα ήταν ότι καταλήξαμε να κάνουμε μια εκπληκτική διαδρομή στην εξοχή, ίσως την καλύτερη της πρώτης εβδομάδας του ταξιδιού μας. Τρομερό, έντονο πράσινο παντού και εκπληκτικές εναλλαγές στα τοπία με βουνά, λόφους και πεδιάδες, ένιωθα πραγματικά λες και περιφέρομαι στις παρυφές του Shire της Μέσης-Γης. Ασφαλώς και δεν έλειψαν οι στάσεις στη μέση του πουθενά για φωτογραφίες, κανονικές:





... και υπέρυθρες:





Πλησιάζοντας στη λίμνη κάναμε μια στάση στο Huka Falls, ένα καταρράκτη που τελικά αποδείχθηκε ότι δεν είναι ακριβώς καταρράκτης, μα ένα σημείο που το ποτάμι κατεβάζει πάρα πολύ νερό με πολύ μεγάλη ορμή, αλλά αντί να πέφτει από μεγάλο ύψος απλώς καταλήγει σε ένα μεγαλύτερο άνοιγμα. Παρότι και αυτό το μέρους μου το είχαν αναφέρει ως προτεινόμενο, δεν εντυπωσιαστήκαμε καθόλου. Είχε αρκετό κόσμο που χάζευε τα σκάφη που έκαναν jetboating και αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο αμάξι και να συνεχίσουμε το δρόμο μας.

Μια έμπνευση της τελευταίς στιγμής του Γιώργου μας έφερε λίγο πιο κάτω στο Craters of the Moon, μια περιοχή με έντονη γεωθερμική δραστηριότητα. Είναι ουσιαστικά μια κοιλάδα στην οποία υπάρχουν πάρα πολλά σημεία στο έδαφος από τα οποία βγαίνει συνεχώς ατμός και μπουρμπουλήθρες από λάσπη. Το φαινόμενο παρουσιάστηκε ξαφνικά τη δεκαετία του 50 λόγω της υπόγειας πίεσης που αναπτύχθηκε από ένα γεωθερμικό σταθμό ενέργειας, και έκτοτε έχει γίνει τουριστικό αξιοθέατο με ξύλινους διαδρόμους που έχουν χτιστεί για να καθοδηγούν τους επισκέπτες μέσα στην κοιλάδα. Το θέαμα ήταν εντελώς αναπάντεχο. Από την απόλυτη εξοχή γεμάτη ποτάμια και πνιγμένη στα πράσινα βουνά και πεδιάδες βρεθήκαμε σε ένα γυμνό γκρίζο-καφέ τοπίο με εκατοντάδες σημεία που φτύνουν πυκνό ατμό και μια εκκωφαντική μυρωδιά σάπιων αυγών. Ευτυχώς ήμασταν νηστικοί.

Ορίστε φωτος, κανονικές:








.... και υπέρυθρες:






αλλά και βιντεάκι από το χώρο:



Σύντομα θα νύχτωνε και το πάρκο σύντομα έκλεινε, οπότε έπρεπε να αποφασίσουμε αν θα κάνουμε μια παράκαμψη μέσω ενός λόφου που θα μας έφερνε στην έξοδο λίγα λεπτά πριν το κλείσιμο. Ως ατρόμητοι τρέκερς που είμαστε φυσικά είπαμε θα κάνουμε την παράκαμψη, και ξαφνικά ένιωσα την αυτοπεποίθησή μου να επιστρέφει αφού αυτή τη φορά έκανα τη διαδρομή - και τα 500 μέτρα της - χωρίς να μου κοπεί η αναπνοή. Ήταν φανερό ότι η φυσική μου κατάσταση επανήλθε στα εξαιρετικά της επίπεδα. Ένιωσα πανέτοιμος για το μεγάλο τρεκ της επόμενης μέρας…


Φτάνοντας στη Lake Taupo το θέαμα ήταν εντυπωσιακό, καθώς πρόκειται για μια τεράστια λίμνη - έξι φορές το μέγεθος της λίμνης Κερκίνης - που βρίσκεται στην καλντέρα του ηφαιστείου του Taupo. Στα βόρεια παράλιά της είναι χτισμένη η ομώνυμη πόλη στην οποία κάναμε μια γρήγορη στάση για να φάμε και να αγοράσουμε… σκουφάκια για το τρεκ της επόμενης μέρας. Ο καιρός γενικά ήταν πολύ καλός και η θερμοκρασία την ημέρα έπαιζε μεταξύ 10 και 15 βαθμών, αλλά ξέραμε ότι επάνω στο βουνό την επόμενη το κρύο θα ήταν τσουχτερό, και όλη η προετοιμασία που είχαμε κάνει γι’ αυτό το τρεκ ήταν ότι… ξέραμε πού είναι. Εν ολίγοις εμφανιστήκαμε ως ανίδεοι τουρίστες, και έτσι ξεκινήσαμε το ψάξιμο για ένα μαγαζί που θα ήταν ακόμα ανοιχτό για να αγοράσουμε σκουφάκια να μην παγώσουν τα αυτάκια μας. Αφού καταφέραμε να βρούμε δύο σκουφιά με... $60 κατεβήκαμε στη λίμνη να βγάλουμε φωτογραφίες με τη δύση του ήλιου.







Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Turangi, μια μικρή πόλη 3500 κατοίκων που ήταν εντελώς έρημη από δραστηριότητα εκτός από κάτι πιτσιρίκια που τριγυρνούσαν στο δρόμο φωνάζοντας, και το μοναδικό κατάστημα που ήταν ανοιχτό εκείνη την ώρα, ένα σουπερμάρκετ στο οποίο πήγαμε να πάρουμε προμήθειες για το τρεκ της επόμενης μέρας. Εγώ πήρα κάτι μπαλίτσες πρωτεϊνης που έχουν μεγάλο σουξέ στην Αυστραλία και ο Γιώργος στην αρχή κορόιδευε, αλλά αφού δοκίμασε τις μπαλίτσες μου του άρεσαν τόσο που πήρε κι’αυτός πολλές μπαλίτσες και τελικά ξεχάσαμε να πάρουμε οτιδήποτε άλλο αλλά τουλάχιστον είχαμε πάρα πολλές μπαλίτσες. Μεγάλη επιτυχία οι μπαλίτσες στο ταξίδι αυτό, τρώγαμε μπαλίτσες για μέρες. Αν ρωτήσετε το Γιώργο τί θυμάται από τη Νέα Ζηλανδία είμαι βέβαιος ότι θα σας πει “ΤΙΣ ΜΠΑΛΙΤΣΕΣ ΒΕΒΑΙΑ!”. Ε, @Yorgos ;

Το δωμάτιο που θα μέναμε τη νύχτα ανήκε σε μια οικογένεια Maori, οι οποίοι ήταν πραγματικά τεράστιοι, όπως και η πλειοψηφία της φυλής αυτής που συναντήσαμε στη χώρα. Ο άντρας ήταν ένας τύπος πάνω από 2 μέτρα και είχε μια κοιλιά τριπλάσια από τη δική μου. Όταν άκουσε ότι ο Γιώργος έχει φέρει ζυγαριά στο ταξίδι για να προσέχουμε τι τρώμε, σάστισε για λίγο και στη συνέχεια έβαλε τα γέλια. Για τις μπαλίτσες μας δε του είπα κουβέντα, δεν ήξερα πώς θα το πάρει.


Η ερώτησή του “είστε σίγουροι ότι είστε αρκετά fit για να κάνετε αυτό το τρεκ αύριο;” δε με προβλημάτισε εκείνη τη στιγμή, αλλά όσο προχωρούσε η νύχτα άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια…

 
Last edited:

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.964
Likes
9.356
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Την άλλη φορά να έρθεις μαζί μου ταξίδι..Παραλίες, μοχίτο, αιώρα, ρέγγε και ρηλάξ.
Α! και δε θα σε ζυγίσω! :haha::haha:
Περιμένω να δω τι τράβηξες στη συνέχεια :bleh:
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

alvadi

Member
Μηνύματα
553
Likes
2.806
Επόμενο Ταξίδι
Μπέργκαμο
Ταξίδι-Όνειρο
Μεξικό
Ωραία η αφήγηση και με χιούμορ ;) περιμένουμε τη συνέχεια..

Μα ζυγαριά; :eek:
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε στο λαό Νέα Ζηλανδία!!! Ονειρεμένος προορισμός!!! :clap::clap::clap: Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
:shock::shock: Εγώ πάντως κατάλαβα. Μου θύμισες αριθμητική έκτης δημοτικού.

Αναμένουμε τις περιπέτειες σας καθώς και το τι τρώγατε για να χάσεις περισσότερα από όσα πήρες, αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενες, αφού πήρες περισσότερα από αυτά που ήλπιζες ότι θα πάρεις πριν χάσεις αυτά που έχασες :p
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε το καλό παράδειγμα στο φόρουμ και προχώρα με την ιστορία!!!! Άντε γιατί θα αρχίσω τα spoilers! :clap::xalara::bleh:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.477
Likes
28.937
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
Δευκαλίωνα τρώς.
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Κεφάλαιο 2 - Waipoua Forest

Η περιήγησή μας στη Νέα Ζηλανδία θα γινόταν με αυτοκίνητο παρότι είχαμε συζητήσει και το ενδεχόμενο τροχόσπιτου που είναι πολύ συνηθισμένα εκει, οπότε το πρωί σηκωθήκαμε να πάμε να παραλάβουμε το αμάξι μας. Ήμουν σίγουρος ότι με το Γιώργο θα ταιριάζαμε στο ταξίδι και θα είχαμε πολύ καλή συνεργασία στα διαδικαστικά της κάθε μέρας, και πράγματι αυτό φάνηκε από την αρχή: φύγαμε από το ξενοδοχείο με το λεωφορείο για να πάμε στο αεροδρόμιο κάνοντας διαδρομή μισής ώρας, και εκεί ψάχναμε άλλη μισή ώρα το σημείο που θα μας παραλάμβαναν από την εταιρεία αυτοκινήτων, για να μας πάνε -κάνοντας άλλη μισή ώρα- στο γραφείο ενοικίασης που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Χμ, ναι.

Το πρώτο πράγμα που πήγαμε να κάνουμε ήταν φυσικά να συνδέσουμε τα κινητά μας για να ακούμε στο δρόμο τις εκπληκτικές playlist που είχαμε ετοιμάσει γι’αυτό το ταξίδι. Βέβαια για κάποιο λόγο τα περισσότερα τραγούδια αποδείχθηκε ότι ήταν κυρίως Bon Jovi παρότι εμείς άλλες επιλογές είχαμε κάνει, πράγμα που μου θύμισε το βιβλίο Good Omens στο οποίο όλες οι κασέτες μουσικής στα αυτοκίνητα (καθότι το βιβλίο διαδραματίζεται στη δεκαετία του 80) μεταμορφώνονταν στα Greatest Hits των Queen όταν άρχιζαν να παίζουν. Έλα όμως που το αυτοκίνητό μας είχε μενού στα… κινέζικα και όσο και αν προσπαθήσαμε να πατήσουμε όλα τα κουμπιά ξεχωριστά και όλα μαζί δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη, οπότε τελικά την πρώτη βδομάδα δεν ακούσαμε απολύτως τίποτα! Τελικά τις playlist τις ακούω τώρα που γράφω την Ιστορία, κάτι είναι κι’αυτό. :haha:

Ξεκινήσαμε τη διαδρομή προς τα βόρεια, αφού ο προορισμός μας για σήμερα ήταν το Waipoua Forest με τα τεράστια δέντρα Kauri, γύρω στα 300 χιλιόμετρα βόρεια του Auckland. Το βόρειο νησί θεωρείται πολύ διαφορετικό, όχι τόσο γραφικό όσο το νότιο, αλλά και σαφώς λιγότερο τουριστικό, που ήταν και το βασικό μας κίνητρο για να το δούμε. Στο νότιο νησί περιμέναμε ότι θα συναντήσουμε ορδές κινέζων να καλύπτουν σα μυρμήγκια δρόμους, βουνά και παραλίες. Πολύ γρήγορα βγήκαμε από την πόλη και το τοπίο άλλαξε εντυπωσιακά, δίνοντάς μας μια πρώτη γεύση από το τί θα συναντούσαμε στη χώρα: μεγάλες εκτάσεις από λιβάδια, φάρμες, και ελάχιστα κτίσματα.

Κάναμε μια πρώτη στάση σε ένα δάσος το οποίο μας έδωσε μια καλή ιδέα του τί θα επακολουθούσε:

DSC00023.jpg



DSC00025.jpg


Στην πορεία οι στάσεις για φωτογραφίες ήταν επιτακτικές, καθώς τα τοπία άρχισαν να παρουσιάζουν την εντυπωσιακή ομορφιά της χώρας:

DSC00033.jpg


DSC00037.jpg


Το δωμάτιο που θα μέναμε το βράδυ ήταν κοντά στο δάσος, και η ιδιοκτήτρια μας είχε στείλει μήνυμα προειδοποιώντας μας να έχουμε μαζί μας όλα τα απαραίτητα καθώς το πιο κοντινό κατάστημα ήταν σε απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων! Καθώς το μέρος ήταν στο δρόμο μας, είπαμε να κάνουμε μια στάση να το δούμε και να πάρουμε τα κλειδιά αφού στο δάσος είχαμε κλείσει το twilight tour που θα τελείωνε αργά και δε ξέραμε τι ώρα θα επιστρέψουμε στο δωμάτιο.

Το κατάλυμμα ήταν φυσικά το σπίτι της ιδιοκτήτριας το οποίο είχε χωρίσει με μια… κουρτίνα για να προσφέρει διαμονή σε επισκέπτες. Είχαμε δύο υπνοδωμάτια, κουζίνα και μπάνιο οπότε ήταν σαν κανονικό διαμέρισμα. Το κτίσμα είναι ένα κουκλίστικο οίκημα του 1900 που έχει ανακαινιστεί αλλά διατηρεί πάρα πολλές πινελιές παραδοσιακού χαρακτήρα που του δίνουν μια αποικιοκρατική πνοή. Είναι φτιαγμένο σε μια γούβα δίπλα σε ένα ρέμα στην άκρη ενός χωματόδρομου, στον οποίο οδηγούσαμε τόση ώρα που αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν έχουμε χαθεί. Από την κουζίνα μπορούσαμε να βγούμε έξω στο χώρο πίσω από το σπίτι, που πρακτικά ήταν η πλαγιά ενός λόφου. Ο φρέσκος παγωμένος αέρας και οι μυρωδιές από τη βλάστηση και τα νερά με μετέφερε αμέσως σε μια άλλη εποχή. Η όλη περιοχή ήταν αφύσικα ελκυστική, αυτό το μέρος του κόσμου έμοιαζε σα να μην εξελίχθηκε με τις δεκαετίες. Αυτή ήταν η πρώτη στιγμή που πραγματικά συνειδητοποίησα ότι βρίσκομαι στη Νέα Ζηλανδία, αισθάνθηκα σαν εξερευνητής μιας νέας ηπείρου.

Μέχρι να σουρουπώσει και να φτάσει η ώρα να πάμε στο δάσος συνεχίσαμε με το αυτοκίνητο λίγο πιο βόρεια προς το Omapere, για να βρούμε κάτι να φάμε και να χαζέψουμε τη θέα προς τη θάλασσα. Μας πρότειναν ένα συγκεκριμένο καφέ το οποίο όμως είχε ήδη κλείσει προς απογοήτευσή μας, οπότε σταματήσαμε στο μόνο που βρήκαμε ανοιχτό, ένα μικρό καφέ που δούλευε ένας νεαρός που φόραγε μια άσπρη αμάνικη φανέλα - εμείς φοράγαμε ήδη καναδυό μπλούζες και μπουφάν - και είχε ακουστικά στα αυτιά. Βλέπω ότι οι επιλογές δεν είναι και πολλές, και παραγγέλνω ένα μπέργκερ. Ο Γιώργος αφού κοιτάει τα μενού δέκα φορές, ρωτάει με το πιο φυσικό ύφος του κόσμου “Do you have any salads?“ στο οποίο η αντίδραση του τυπάκου είναι λες και μόλις άκουσε το καλύτερο ανέκδοτο στην ιστορία, και απαντάει με γουρλωμένα μάτια γεμάτα έκπληξη:

“Salad? What salad? To eat?”

Ο Γιώργος καταφέρνει να ψελλίσει ένα “yes” την ώρα που εγώ κάνω να βγω έξω γιατί κοντεύω να κατουρηθώ από τα γέλια, και ακούω τον τυπάκο να του εξηγεί χασκογελώντας “We are meat eaters here in the north mate”.

Τελικά ο τύπος μας ετοιμάζει δύο μπέργκερ που κάθε άλλο παρά ταιριάζανε στη δίαιτά μας, και τα συμπληρώνει με τουλάχιστον δύο κιλά τηγανητές πατάτες τις οποίες μας δίνει τυλιγμένες σε χαρτί εφημερίδας, ολόκληρος μπόγος. Αφού ξεπεράσαμε το σοκ και τις ενοχές, τα φάγαμε όλα, δεν έμεινε τίποτα, ούτε οι εφημερίδες. Μάλλον πεινάγαμε. Η ατάκα “what salad? to eat?” μας έμεινε ως μια από τις πιο αστείες στιγμές του ταξιδιού - και είχαμε αρκετές τέτοιες.

Είχε φτάσει η ώρα για τη βόλτα μας στο Waipoua Forest. Αφού φτάσαμε εκεί λίγο νωρίτερα κάναμε μια πρώτη βόλτα μόνοι μας και πάθαμε ένα πρώτο σοκ από το μέγεθος των Kauri, αυτών των γιγαντιαίων δέντρων, δεύτερων σε μέγεθος σε ολόκληρο τον πλανήτη μόνο μετά τις περίφημες Σεκόγιες της Καλιφόρνια. Η Νέα Ζηλανδία ήταν γεμάτη με αυτά τα εκπληκτικά δέντρα πριν ξεκινήσει η μαζική καταστροφή τους από τους πρώτους Maori που έφτασαν στη χώρα και αργότερα από τους Ευρωπαίους αποίκους. Περισσότερο από το 97% των εκπληκτικών αυτών δέντρων δυστυχώς καταστράφηκαν, ενώ και στο σύγχρονο κόσμο που προστατεύονται, ένα παράσιτο που δεν έχουν βρει τρόπο να αντιμετωπίσουν κατατρώει και αυτά που έχουν απομείνει. Ως μέτρο πρόληψης, πριν μπει και βγει κάποιος από τα δάση που υπάρχουν Kauri πρέπει να περάσει υποχρεωτικά από μια πύλη που τρίβει τα παπούτσια πάνω από μια ειδική συρμάτινη βούρτσα. Το επόμενο βήμα είναι πάνω από μια συσκευή που ποτίζει τις σόλες με ατμό και κάποιου είδους απολυμαντικό που σκοτώνει το παράσιτο ώστε να μη το μεταφέρει κανένας σε άλλες περιοχές.

IMG_1483.jpg


Μέχρι να φτάσει η Maori που θα μας ξεναγούσε στο δάσος πιάσαμε την κουβέντα με ένα ζευγάρι βρετανών που ταξίδευαν για μήνες στη χώρα και μας έλεγαν ότι δεν έχουν ξαναδεί τέτοια φύση στη ζωή τους. Κυκλοφορούσαν με τα κοντομάνικα ενώ το κρύο ήδη είχε αρχίσει να είναι τσουχτερό και όταν τους ρώτησα πώς και δε κρυώνουν ο τύπος μου είπε με στόμφο “we are from the UK mate”. Η ξεναγός αφού μας εξήγησε ότι οι λέξεις “Maori” και “Kauri” προφέρονται “μόντι” και “κόντι” με το “ντ” πολύ ελαφρύ, μας έκανε μια βόλτα ανάμεσα στα δέντρα λέγοντάς μας ιστορίες από την εξέλιξή τους ανά τους αιώνες.

Η διαδρομή στο δάσος ήταν πολύ ευχάριστη και πολύ ήσυχη καθώς ήμασταν μόνο τέσσερα άτομα. Περάσαμε αρκετή ώρα μπροστά στο Tane Mahuta, τον βασιλιά του δάσους, το μεγαλύτερο Kauri που υπάρχει. Με ύψος πάνω από 45 μέτρα, ηλικία που ξεπερνάει τα 1200 χρόνια και όγκο κορμού πάνω από 250 κυβικά μέτρα (αρκετό ξύλο για να φτιαχτούν 30 σπίτια τριών υπνοδωματίων), ο Tane Mahuta είναι χωρίς αμφιβολία ένα πραγματικό θαύμα της φύσης. Οι Maori σε κάθε ευκαιρία μιλάνε με σεβασμό προς τα δέντρα και γενικά τη φύση, και σε αυτό το περιβάλλον δεν είναι δύσκολο να ταυτιστείς. Το δέος μπροστά στη θέα αυτών των δέντρων είναι τεράστιο. Η λατρεία προς τη φύση ξαφνικά φαίνεται πολύ πιο φυσιολογική σε σχέση με τη λατρεία σε μια θρησκεία. Μήπως τελικά οι αμόρφωτοι βάρβαροι των Νέων Κόσμων με τη λατρεία τους στα άψυχα στοιχεία της φύσης ήταν πιο πολιτισμένοι από τους πολιτισμένους λευκούς που τους κατέκτησαν και τους δίδαξαν τους… αληθινούς θεούς;

2019-04-13 16.25.31.jpg


DSC00041.jpg


DSC00043.jpg


DSC00049.jpg


Η νύχτα είχε πέσει, το κρύο ήταν τσουχτερό, ο βρετανός είχε φορέσει το μπουφάν του, και η ξεναγός περπατώντας μπροστά μας στο δάσος άρχισε να ψέλνει παραδοσιακά Maori προς τιμήν του Tane Mahuta και των υπόλοιπων Kauri. Η στιγμή ήταν πολύ κατανυκτική αλλά έκλεψα λίγα δευτερόλεπτα με την κάμερά μου για να τη θυμάμαι:


Στη συνέχεια μας ζήτησε να κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της επίθεσης στο Christchurch που είχε γίνει πριν από λίγες μέρες, αλλά και ως υπενθύμιση για οποιονδήποτε κοντινό μας άνθρωπο είχαμε χάσει…

Το βράδυ επιστρέψαμε στο σπίτι και παρά το τσουχτερό κρύο εγώ κυκλοφορούσα με τις πυτζάμες έξω κάνοντας παρέα στο γάτο της ιδιοκτήτριας -κυρίως- και προσπαθώντας να φωτογραφήσω το milky way -δευτερευόντως.

DSC00063.jpg


Η επόμενη μέρα θα περιελάμβανε Maori, Ώκλαντ και ένα χωριό με ένα πολύ παράξενο όνομα....
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.659
Likes
50.483
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Τρομερές φώτο! :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.170
Μηνύματα
882.793
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom