Νέα Ζηλανδία Νέα Ζηλανδία - Εξερευνώντας τη Μέση Γη

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

Κεφάλαιο 6 - Wellington

Σήμερα το πρόγραμμα είχε συνέχεια στη διαδρομή μας προς το νότο και κατάληξη στο Wellington από όπου θα παίρναμε το φέρυ για να περάσουμε απέναντι στο νότιο νησί. Η διαδρομή ήταν κάπου 350 χιλιόμετρα και λιγότερο εντυπωσιακή από αυτές που είχαμε τις προηγούμενες μέρες. Τα σοβαρά προβλήματα του ταξιδιού συνεχίστηκαν, αφού η απελπισία μας που δεν είχαμε μουσική στο αμάξι έφτασε σε τέτοια επίπεδα που βάλαμε τη μουσική να παίζει από το μεγαφωνάκι του κινητού και έπρεπε να κάνουμε πολύ πολύ ησυχία μπας και ακούμε τίποτα. Αυτή η λύση δεν ήταν sustainable που λένε και στο χωριό μου, οπότε αποφασίσαμε να την εγκαταλείψουμε, και μπροστά στην τρομακτική πιθανότητα να αρχίσω να τραγουδάω εγώ, ο Γιώργος με καθησύχασε λέγοντάς μου “έλα τσώπα, τσώπα, θα έρθει ο Κώστας σε δυο-τρεις μέρες και θα φέρει ηχεία μαζί του”. Μάλιστα. Καλά διαβάσατε. Ηχεία. Στο ταξίδι. Πήγα να γελάσω κοροϊδευτικά αλλά μετά θυμήθηκα τη ζυγαριά και κατάπια το γέλιο μου.

Σε κάποιο σημείο της διαδρομής μου ήρθε η φαεινή ιδέα να πετάξουμε το drone για να βγάλουμε ένα ωραίο πλάνο από τη φύση. Η περιοχή που ήμασταν ήταν ένας μοναχικός στριφογυριστός δρόμος μέσα σε ένα δάσος, χωρίς άλλα αυτοκίνητα να περνάνε, και γενικά φαινόταν εντελώς έρημη και άρα, υπέθεσα εγώ, πολύ ασφαλής για να πετάξουμε τo drone. Ορίστε και το σύντομο βιντεάκι από το σημείο:





Στην αμέσως επόμενη στροφή αφού φύγαμε, είδαμε κάτι τεράστιες πινακίδες που έλεγαν ότι πρόκειται για στρατιωτική περιοχή και μάλιστα μέρος που γίνονται συνέχεια ασκήσεις και απαγορεύεται ρητά να κατέβεις από το αμάξι και να περπατήσεις μακριά από το δρόμο. Πριν προλάβουμε να κοιταχτούμε αμήχανα που πριν από 500 μέτρα εμείς χαλαροί πετάγαμε drones στον αέρα, τσουπ! Νάσου και ένα συμπαθέστατο ΤΑΝΚ που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση κατά πάνω μας. Πάει λέω αυτό ήταν, όχι απλά θα μας συλλάβουν, παίζει και να μας πυροβολήσουν, ξινό θα μας βγει το ταξίδι, θα πάμε φυλακή. Ευτυχώς το τανκ μας προσπέρασε συνεχίζοντας αμέριμνο και ανάλαφρο το δρόμο του, και εγώ αποφάσισα την επόμενη φορά να τσεκάρω τους χάρτες πριν αρχίσουμε πάλι να σηκώνουμε πουλιά στον ουρανό που μπορεί να μας στείλουν σε κάποιο σκοτεινό κελί στη μέση του πουθενά.

Φτάσαμε στο Wellington το μεσημεράκι, αναπάντεχα ξεκούραστοι από το τρεκ της προηγούμενης μέρας. Η πρωτεύουσα της Νέας Ζηλανδίας βρίσκεται στο νοτιότερο άκρο του βόρειου νησιού και είναι απρόσμενα μικρή σε πληθυσμό, αφού έχει μόλις 400.000 κατοίκους - για σύγκριση το Auckland έχει 1,6 εκατομμύρια. Αφού φάγαμε για μια ακόμη φορά εξαιρετικό φαγητό, μετά από το ψαράκι και τα συκωτάκια το μενού είχε μουσείο. Το Te Papa είναι το εθνικό μουσείο της Νέας Ζηλανδίας και είναι από τα βασικά αξιοθέατα της πρωτεύουσας, δεχόμενο κάθε χρόνο πάνω από 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες.








Το μουσείο περιλαμβάνει εκθέσεις με πληροφορίες τόσο για την τοπική όσο και για την αποικιοκρατική ιστορία της χώρας, αλλά και για την ιστορία γύρω από τη φύση και το πώς αυτή εξελίχθηκε ανά τους αιώνες. Αυτό το τελευταίο μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον, γιατί λόγω της απομακρυσμένης τοποθεσίας της η Νέα Ζηλανδία είδε πολλά νέα είδη φυτών και ζώων να εισάγονται από τους Maori αλλά και τους ευρωπαίους αποίκους, και αυτό έπαιξε τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση της χλωρίδας και πανίδας της χώρας σε αυτό που είναι σήμερα. Τα νούμερα είναι ενδεικτικά του πώς η εισαγωγή νέων ειδών ζώων σε μια περιοχή μπορεί να αποβεί καταστροφική για το ντόπιο πληθυσμό: από την εποχή που ξεκίνησε η αποίκηση της Νέας Ζηλανδίας το 46% των διαφορετικών ειδών πουλιών, δηλαδή σχεδόν τα μισά, έχουν εξαφανιστεί και πολλά ακόμα απειλούνται με εξαφάνιση σήμερα.








Την εποχή αυτή το μουσείο είχε κάνει μια συνεργασία με την Weta, μια εταιρεία κατασκευής σκηνικών και κουστουμιών για ταινίες, η οποία παρότι ιδρύθηκε το μακρινό 1987 έγινε γνωστή σε όλο τον κόσμο από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, καθώς ήταν το στούντιο που ανέλαβε όλα τα κουστούμια και τις ρέπλικες για τις τρεις ταινίες. Περισσότερα όμως για τη Weta σε λίγο. Η συνεργασία του μουσείο με την εταιρεία έγινε στα πλαίσια της δημιουργίας μιας έκθεσης ονόματι Gallipoli: The Scale of our War - Καλλίπολη: Το Μέγεθος του Πολέμου Μας. Η Weta κατασκεύασε τεράστιες ρέπλικες Νεοζηλανδών που συμμετείχαν στη μάχη της Καλλίπολης στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, οι οποίες συνοδεύονται από εξαιρετικά στημένες αίθουσες που περιγράφουν με κάθε λεπτομέρεια τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Οι ρέπλικες είναι πραγματικά τεράστιες, 2,5 φορές το κανονικό μέγεθος ενός ανθρώπου, και έχουν εκπληκτική λεπτομέρεια, δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο:











Η έκθεση ήταν πολύ συγκινητική, με αναλυτικές περιγραφές της προετοιμασίας και της μάχης από ανθρώπους που την έζησαν, μαρτυρίες από στρατιώτες που επέζησαν, ημερολόγια από άλλους που δεν τα κατάφεραν, και πολλές καταγραφές από νοσοκόμες που φρόντιζαν τους τραυματίες. Η μάχη στην Καλλίπολη ήταν τόσο άνιση που οι Νεοζηλανδοί μαζί με τους υπόλοιπους συμμάχους έπρεπε να σκαρφιστούν τρόπους για να κάνουν τους Τούρκους να πιστεύουν ότι είναι περισσότεροι απ’όσοι πραγματικά ήταν, για να τους κρατάνε σε απόσταση. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα με τα όπλα που ήταν στημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να πυροβολούν μόνα τους:





Η απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στην Καλλίπολη είχε στόχο να σπρώξει την Τουρκία εκτός του πολέμου και να απομονώσει έτσι τη Γερμανία από έναν ισχυρό σύμμαχο. Η μάχη εκείνης της μέρας ήταν πλήρης αποτυχία και τελικά περισσότεροι από 140 χιλιάδες στρατιώτες έχασαν τη ζωή τους από την πλευρά των συμμάχων στην Καλλίπολη. Ανάμεσα σε αυτούς υπήρχαν και 2.774 Νεοζηλανδοί, και η έκθεση ουσιαστικά αποτελεί ένα φόρο τιμής σε αυτούς. Μου έκανε τρομερή εντύπωση η λεπτομέρεια της έκθεσης, που εκτός των αφηγήσεων που ανέφερα παραπάνω περιελάμβανε εντυπωσιακά τρισδιάστατα μοντέλα που αναπαριστούν τη μάχη και τις κινήσεις των στρατευμάτων ανά ώρα.












Μεγάλο βάρος δίνουν και στον τρόπο που μεταδίδουν συναισθηματική φόρτιση στον επισκέπτη. Ως ένα παράδειγμα, έχουν μια λίστα από μαρτυρίες Τούρκων αξιωματικών, οι οποίοι απέδιδαν αξία στους εχθρούς τους αναγνωρίζοντας την προσπάθειά τους να υποστηρίξουν τους συμμάχους τους. Σε μια από τις αίθουσες υπάρχει σε μια γωνία χωμένο ένα “ταχυδρομείο” της εποχής, που σε καλεί να γράψεις ένα γράμμα στους αγαπημένους σου σκεπτόμενος ότι είσαι καθ’οδόν για τον πόλεμο και μπορεί να μην επιστρέψεις να τους ξανδείς ποτέ. Τα σημειώματα που γράφουν οι επισκέπτες κρέμονται στον διπλανό τοίχο.





Γενικά η έκθεση μου φάνηκε πολύ εντυπωσιακή και εξαιρετικά προσεγμένη μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, και όλα αυτά με βάση την ουσιαστικά μοναδική σημαντική στρατιωτική επιχείρηση στην οποία συμμετείχε η χώρα. Φυσιολογικά αναρωτηθήκαμε πόσες δεκάδες εκθέσεις και μουσεία θα μπορούσε να γεμίσει η Ελλάδα με τόσο μεγάλη ιστορία που έχει, αλλά είτε μένει αναξιοποίητη λόγω των ελλείψεων στο κομμάτι του marketing και της πώλησης, που οι Νεοζηλανδοί έχουν σε αφθονία, είτε απλά προτιμάει να πουλάει Μύκονο και σουβλάκια.

Το μουσείο αυτές τις μέρες φιλοξενούσε και μια μικρή έκθεση από την Κίνα με κεντρικό έκθεμα δέκα πολεμιστές Terracota που ήρθαν από την αντίστοιχη έκθεση στο χώρο της αρχαίας πρωτεύουσας της Κίνας Xi'an. Παρότι υπήρχαν και αρκετά άλλα εκθέματα και αίθουσες, κυρίως αφιερωμένα στους Maori, τα περάσαμε σχετικά γρήγορα καθώς έπρεπε να προλάβουμε το επόμενο τουρ μας…





Για την Weta έγραψα λίγα πράγματα παραπάνω, αλλά αν κάποιος δεν έχει επαφή με το δημιουργικό χώρο της pop culture είναι δύσκολο να γνωρίζει την εταιρεία ή και το μέγεθος των επιτευγμάτων της, δημιουργικών και τεχνολογικών. Η Weta Workshop ιδρύθηκε το 1987 στο Wellington και είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία κουστουμιών και εξαρτημάτων σε αρκετές ταινίες, χωρίς όμως να κερδίσει ποτέ διεθνή φήμη. Αυτό άλλαξε δραματικά όταν ο σκηνοθέτης του Lord of The Rings την επέλεξε για να βοηθήσει με την παραγωγή των τριών ταινιών, μέσα από την οποία η Weta έγινε διάσημη στο χώρο και κατέληξε να δημιουργεί κουστούμια, όπλα και ρέπλικες για τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές παραγωγές των τελευταίων ετών, όπως για παράδειγμα το Avatar του James Cameron, ενώ έχει αποκτήσει και “αδελφάκι” την Weta Digital που δημιουργεί ειδικά εφφέ για όλες αυτές τις ταινίες. Ενδεικτικά για το Lord of the Rings η Weta Workshop κατασκεύασε πάνω από 50.000 κομμάτια πανοπλίας για τους διάφορους στρατούς της Μέσης Γης.




Η εταιρεία είναι τόσο δημοφιλής στο χώρο αυτό που ένα κομμάτι των εγκαταστάσεών της έχει διαμορφωθεί ως τουριστικό αξιοθέατο. Εμείς είχαμε κλείσει το τελευταίο τουρ της ημέρας και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε. Μας έκαναν μια βόλτα μέσα από 3-4 αίθουσες στις οποίες μας έδειξαν δείγματα των εργαστηρίων που χρησιμοποιούνται στην εταιρεία για τις κατασκευές, που περιελάμβαναν από απλή χειροτεχνία και κατασκευή με πλαστικά υλικά, μέχρι ρομποτική και σταθμούς πλήρους make up για μάσκες. Σε μια από τις αίθουσες μας έδειξαν τα πολλά στάδια που περνάει ένα κομμάτι πανοπλίας - στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ένα κράνος - από την ιδέα μέχρι την τελική κατασκευή, και η όλη διαδικασία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και αναπάντεχα πολύπλοκη: από το αρχικό σχέδιο που περνάει κατά μέσο όρο τις 300 (!!!!!) αναθεωρήσεις / διορθώσεις μέχρι να εγκριθεί, στο 3d model, στη δημιουργία ενός αρχικού μοντέλου με ένα αυτοματοποιημένο τρυπάνι, στη δημιουργία του πρώτου καλουπιού από σιλικόνη, και τελικά στο χύσιμο πλαστικού μέσα στο καλούπι για τη δημιουργία του τελικού αντικειμένου. Μετά το δίνουν στους καλλιτέχνες που το βάφουν με airbrushing, και μετά το τελικό στάδιο που είναι και το πιο φοβερό: για να φτιάξουν αληθοφανή σημάδια επάνω στα κράνη από υποτιθέμενες μάχες, φθορές, κλπ, τα πιάνουν και τα πετάνε στο πάτωμα ώστε να δημιουργηθούν όσο πιο ρεαλιστικά σημάδια γίνεται! :haha:




Όλες οι αίθουσες ήταν γεμάτες με αντικείμενα που έχουν εμφανιστεί σε όλες τις ταινίες που έχει συμμετέχει η Weta, ενώ όπως μας εξήγησε ο ξεναγός τα περισσότερα από όλα αυτά που κατασκευάζουν μετά τα γυρίσματα καταστρέφονται καθώς πολύ απλά δεν υπάρχει ο χώρος για να αποθηκευθούν - μάλιστα κάποιες φορές οι ίδιοι οι σκηνοθέτες των ταινιών αγοράζουν κάποια κομμάτια για την προσωπική τους συλλογή. Ο ξεναγός μας ήταν εξαιρετικός, φανερά παθιασμένος με το αντικείμενο, γνώστης όλων των τεχνικών διαδικασιών, και πολύ πρόθυμος να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις μας, ενώ ήταν εξαιρετικά υπομονετικός με κάποιους ηλίθιους που επέμεναν να προσπαθούν να βγάλουν φωτογραφίες - οι οποίες απαγορεύονται σε όλες τις αίθουσες εκτός από την τελευταία.

Στο τέλος μας πήγε σε ένα ξεχωριστό χώρο εργασίας που γνωρίσαμε έναν τύπο - ο οποίος μου θύμιζε έντονα τον Christopher Lloyd από το Back to the Future - που μας έδειξε πώς να φτιάχνεις γρήγορα μοντέλα από αλουμινόχαρτο, εξηγώντας ότι είναι εξαιρετικό υλικό που μπορεί ο οποιοσδήποτε χρησιμοποιήσει εύκολα για να πλάθει σχέδια με τα χέρια του. Ο τύπος έχει τόσο πάθος με το κομμάτι της δημιουργίας που έχει ξεκινήσει με τη γυναίκα του μια επιχείρηση που πουλάει ένα ειδικό υλικό για να πλάθεις μοντέλα με τα χέρια σου. Ζήλεψα και τους δύο που η δουλειά τους είναι κάτι τόσο δημιουργικό, και που πια έχει και μεγάλη έκθεση σε ευρύ φάσμα της αγοράς ώστε να είναι και επικερδές. Η έκθεση σε ένα τέτοιο μέρος, που βλέπεις πόσο μεγάλη εκτίμηση υπάρχει στο δημιουργικό κομμάτι μιας δουλειάς, με έκανε να θέλω να μετακινηθώ μετά από χρόνια από χώρο της τεχνολογίας στο χώρο της τέχνης και της δημιουργίας. Ίσως κάποτε τα καταφέρω.







Μετά οδηγήσαμε πίσω στο κέντρο του Wellington και σταματήσαμε αρκετές φορές να θαυμάσουμε το παραθαλάσσιο τοπίο ενώ νύχτωνε, με όλο τον κόσμο να τρέχει στα μονοπάτια για άσκηση, με υπέροχα αποικιακού ρυθμού σπίτια να κρέμονται στις πλαγιές των λόφων και να χαμογελάνε στη θάλασσα, και αεροπλάνα της Air New Zealand να πετάνε πολύ χαμηλά πάνω από το κεφάλι μας. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι η μεσημεριανή βόλτα στο κέντρο, το μουσείο, η Weta, και η βραδινή όψη του Welligton ήταν αρκετά για να με κάνουν να το ερωτευτώ. Ίσως κάποια στιγμή μπορέσω να έρθω να δουλέψω και να ζήσω εδώ.





















Το βράδυ επιβιβαστήκαμε στο φέρυ για να περάσουμε απέναντι στο Picton. Η διαδρομή ήταν περίπου 3,5 ώρες, στη διάρκεια της οποίας ο Γιώργος βασικά άκουσε το ίδιο τραγούδι 87 φορές, ενώ εγώ ήμουν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας από την κούραση και τη ζάλη και είχα χυθεί σε έναν καναπέ.

Φτάνοντας στο Picton βρήκαμε το κατάλυμμά μας λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Πλησιάζοντας όμως κάτι μου βρώμαγε με το μέρος, δεν ήμουν σίγουρος τί ακριβώς, αλλά σύντομα το έμαθα με το που μπήκαμε μέσα: πολύ φαρδείς και παράξενα σκοτεινοί διάδρομοι, ράμπες παντού, και μπάνια που ήταν κοινά ανά δύο δωμάτια. Δηλαδή το κάθε μπάνιο ήταν ανάμεσα σε δύο δωμάτια και έπρεπε όταν μπεις από τη δική σου πόρτα, να πας να κλειδώσεις την είσοδο του διπλανού δωματίου για μη μπει ο διπλανός την ώρα που είσαι μέσα :haha: :haha: :haha:

Το κατάλυμμά μας ήταν πρώην ψυχιατρείο. Δε περιγράφω άλλο.

Σα να μην έφτανε αυτό, βρίσκουμε την ας πούμε ρεσεψιονίστ και ακολουθεί ο εξής διάλογος:

“Ναι γεια σας ένα δωμάτιο έχουμε κλείσει για απόψε”

“Εεεε, βεβαίως, είστε ζευγάρι έτσι;”

“Όχι μαντάμ, δεν είμαστε ζευγάρι, γι’αυτό και κλείσαμε συγκεκριμένα δίκλινο δωμάτιο”

“Αχ ξέρετε, η ιδιοκτήτρια θεώρησε ότι είστε ζευγάρι και σας έχει δώσει μονόκλινο δωμάτιο”

“Μα τι λέτε κυρία μου νυχτιάτικα, έχουμε κάνει τόσο δρόμο και γι’αυτό το λόγο κλείσαμε ένα δωμάτιο που έλεγε συγκεκριμένα ότι έχει ΔΥΟ κρεβάτια”

“Αχ ναι, αλλά ξέρετε, όλα τα ζευγαράκια που κλείνουν δίκλικνο κατά λάθος, θυμώνουν όταν έρχονται και βλέπουν δύο κρεβάτια, οπότε σας έχουμε δώσει μονόκλινο, δεν έχουμε άλλο δωμάτιο τώρα, θα ενημερώσω όμως την ιδιοκτήτρια το πρωί”

:lol: :lol: :lol: :lol:

Όπως καταλαβαίνετε δεν είχαμε κουράγιο ούτε για να τους δείρουμε. Πέσαμε για ύπνο αγκαλίτσα, και φυσικά το στρώμα ήταν διαλυμένο, βούλιαζε στη μέση, έτσι για να μας φέρει πιο κοντά. :bleh:

Η επόμενη μέρα είχε ως κυρίως μενού το πιο διάσημο τρεκ της χώρας, και στο μεταξύ ήλπιζα ότι στη διάρκεια της νύχτας δε θα έρθουν τίποτα γιατροί να μας κάνουν ηλεκτροσόκ.

 
Last edited:

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.962
Likes
9.346
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Την άλλη φορά να έρθεις μαζί μου ταξίδι..Παραλίες, μοχίτο, αιώρα, ρέγγε και ρηλάξ.
Α! και δε θα σε ζυγίσω! :haha::haha:
Περιμένω να δω τι τράβηξες στη συνέχεια :bleh:
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

alvadi

Member
Μηνύματα
553
Likes
2.806
Επόμενο Ταξίδι
Μπέργκαμο
Ταξίδι-Όνειρο
Μεξικό
Ωραία η αφήγηση και με χιούμορ ;) περιμένουμε τη συνέχεια..

Μα ζυγαριά; :eek:
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε στο λαό Νέα Ζηλανδία!!! Ονειρεμένος προορισμός!!! :clap::clap::clap: Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
:shock::shock: Εγώ πάντως κατάλαβα. Μου θύμισες αριθμητική έκτης δημοτικού.

Αναμένουμε τις περιπέτειες σας καθώς και το τι τρώγατε για να χάσεις περισσότερα από όσα πήρες, αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενες, αφού πήρες περισσότερα από αυτά που ήλπιζες ότι θα πάρεις πριν χάσεις αυτά που έχασες :p
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε το καλό παράδειγμα στο φόρουμ και προχώρα με την ιστορία!!!! Άντε γιατί θα αρχίσω τα spoilers! :clap::xalara::bleh:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.477
Likes
28.937
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
Δευκαλίωνα τρώς.
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Κεφάλαιο 2 - Waipoua Forest

Η περιήγησή μας στη Νέα Ζηλανδία θα γινόταν με αυτοκίνητο παρότι είχαμε συζητήσει και το ενδεχόμενο τροχόσπιτου που είναι πολύ συνηθισμένα εκει, οπότε το πρωί σηκωθήκαμε να πάμε να παραλάβουμε το αμάξι μας. Ήμουν σίγουρος ότι με το Γιώργο θα ταιριάζαμε στο ταξίδι και θα είχαμε πολύ καλή συνεργασία στα διαδικαστικά της κάθε μέρας, και πράγματι αυτό φάνηκε από την αρχή: φύγαμε από το ξενοδοχείο με το λεωφορείο για να πάμε στο αεροδρόμιο κάνοντας διαδρομή μισής ώρας, και εκεί ψάχναμε άλλη μισή ώρα το σημείο που θα μας παραλάμβαναν από την εταιρεία αυτοκινήτων, για να μας πάνε -κάνοντας άλλη μισή ώρα- στο γραφείο ενοικίασης που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Χμ, ναι.

Το πρώτο πράγμα που πήγαμε να κάνουμε ήταν φυσικά να συνδέσουμε τα κινητά μας για να ακούμε στο δρόμο τις εκπληκτικές playlist που είχαμε ετοιμάσει γι’αυτό το ταξίδι. Βέβαια για κάποιο λόγο τα περισσότερα τραγούδια αποδείχθηκε ότι ήταν κυρίως Bon Jovi παρότι εμείς άλλες επιλογές είχαμε κάνει, πράγμα που μου θύμισε το βιβλίο Good Omens στο οποίο όλες οι κασέτες μουσικής στα αυτοκίνητα (καθότι το βιβλίο διαδραματίζεται στη δεκαετία του 80) μεταμορφώνονταν στα Greatest Hits των Queen όταν άρχιζαν να παίζουν. Έλα όμως που το αυτοκίνητό μας είχε μενού στα… κινέζικα και όσο και αν προσπαθήσαμε να πατήσουμε όλα τα κουμπιά ξεχωριστά και όλα μαζί δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη, οπότε τελικά την πρώτη βδομάδα δεν ακούσαμε απολύτως τίποτα! Τελικά τις playlist τις ακούω τώρα που γράφω την Ιστορία, κάτι είναι κι’αυτό. :haha:

Ξεκινήσαμε τη διαδρομή προς τα βόρεια, αφού ο προορισμός μας για σήμερα ήταν το Waipoua Forest με τα τεράστια δέντρα Kauri, γύρω στα 300 χιλιόμετρα βόρεια του Auckland. Το βόρειο νησί θεωρείται πολύ διαφορετικό, όχι τόσο γραφικό όσο το νότιο, αλλά και σαφώς λιγότερο τουριστικό, που ήταν και το βασικό μας κίνητρο για να το δούμε. Στο νότιο νησί περιμέναμε ότι θα συναντήσουμε ορδές κινέζων να καλύπτουν σα μυρμήγκια δρόμους, βουνά και παραλίες. Πολύ γρήγορα βγήκαμε από την πόλη και το τοπίο άλλαξε εντυπωσιακά, δίνοντάς μας μια πρώτη γεύση από το τί θα συναντούσαμε στη χώρα: μεγάλες εκτάσεις από λιβάδια, φάρμες, και ελάχιστα κτίσματα.

Κάναμε μια πρώτη στάση σε ένα δάσος το οποίο μας έδωσε μια καλή ιδέα του τί θα επακολουθούσε:

DSC00023.jpg



DSC00025.jpg


Στην πορεία οι στάσεις για φωτογραφίες ήταν επιτακτικές, καθώς τα τοπία άρχισαν να παρουσιάζουν την εντυπωσιακή ομορφιά της χώρας:

DSC00033.jpg


DSC00037.jpg


Το δωμάτιο που θα μέναμε το βράδυ ήταν κοντά στο δάσος, και η ιδιοκτήτρια μας είχε στείλει μήνυμα προειδοποιώντας μας να έχουμε μαζί μας όλα τα απαραίτητα καθώς το πιο κοντινό κατάστημα ήταν σε απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων! Καθώς το μέρος ήταν στο δρόμο μας, είπαμε να κάνουμε μια στάση να το δούμε και να πάρουμε τα κλειδιά αφού στο δάσος είχαμε κλείσει το twilight tour που θα τελείωνε αργά και δε ξέραμε τι ώρα θα επιστρέψουμε στο δωμάτιο.

Το κατάλυμμα ήταν φυσικά το σπίτι της ιδιοκτήτριας το οποίο είχε χωρίσει με μια… κουρτίνα για να προσφέρει διαμονή σε επισκέπτες. Είχαμε δύο υπνοδωμάτια, κουζίνα και μπάνιο οπότε ήταν σαν κανονικό διαμέρισμα. Το κτίσμα είναι ένα κουκλίστικο οίκημα του 1900 που έχει ανακαινιστεί αλλά διατηρεί πάρα πολλές πινελιές παραδοσιακού χαρακτήρα που του δίνουν μια αποικιοκρατική πνοή. Είναι φτιαγμένο σε μια γούβα δίπλα σε ένα ρέμα στην άκρη ενός χωματόδρομου, στον οποίο οδηγούσαμε τόση ώρα που αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν έχουμε χαθεί. Από την κουζίνα μπορούσαμε να βγούμε έξω στο χώρο πίσω από το σπίτι, που πρακτικά ήταν η πλαγιά ενός λόφου. Ο φρέσκος παγωμένος αέρας και οι μυρωδιές από τη βλάστηση και τα νερά με μετέφερε αμέσως σε μια άλλη εποχή. Η όλη περιοχή ήταν αφύσικα ελκυστική, αυτό το μέρος του κόσμου έμοιαζε σα να μην εξελίχθηκε με τις δεκαετίες. Αυτή ήταν η πρώτη στιγμή που πραγματικά συνειδητοποίησα ότι βρίσκομαι στη Νέα Ζηλανδία, αισθάνθηκα σαν εξερευνητής μιας νέας ηπείρου.

Μέχρι να σουρουπώσει και να φτάσει η ώρα να πάμε στο δάσος συνεχίσαμε με το αυτοκίνητο λίγο πιο βόρεια προς το Omapere, για να βρούμε κάτι να φάμε και να χαζέψουμε τη θέα προς τη θάλασσα. Μας πρότειναν ένα συγκεκριμένο καφέ το οποίο όμως είχε ήδη κλείσει προς απογοήτευσή μας, οπότε σταματήσαμε στο μόνο που βρήκαμε ανοιχτό, ένα μικρό καφέ που δούλευε ένας νεαρός που φόραγε μια άσπρη αμάνικη φανέλα - εμείς φοράγαμε ήδη καναδυό μπλούζες και μπουφάν - και είχε ακουστικά στα αυτιά. Βλέπω ότι οι επιλογές δεν είναι και πολλές, και παραγγέλνω ένα μπέργκερ. Ο Γιώργος αφού κοιτάει τα μενού δέκα φορές, ρωτάει με το πιο φυσικό ύφος του κόσμου “Do you have any salads?“ στο οποίο η αντίδραση του τυπάκου είναι λες και μόλις άκουσε το καλύτερο ανέκδοτο στην ιστορία, και απαντάει με γουρλωμένα μάτια γεμάτα έκπληξη:

“Salad? What salad? To eat?”

Ο Γιώργος καταφέρνει να ψελλίσει ένα “yes” την ώρα που εγώ κάνω να βγω έξω γιατί κοντεύω να κατουρηθώ από τα γέλια, και ακούω τον τυπάκο να του εξηγεί χασκογελώντας “We are meat eaters here in the north mate”.

Τελικά ο τύπος μας ετοιμάζει δύο μπέργκερ που κάθε άλλο παρά ταιριάζανε στη δίαιτά μας, και τα συμπληρώνει με τουλάχιστον δύο κιλά τηγανητές πατάτες τις οποίες μας δίνει τυλιγμένες σε χαρτί εφημερίδας, ολόκληρος μπόγος. Αφού ξεπεράσαμε το σοκ και τις ενοχές, τα φάγαμε όλα, δεν έμεινε τίποτα, ούτε οι εφημερίδες. Μάλλον πεινάγαμε. Η ατάκα “what salad? to eat?” μας έμεινε ως μια από τις πιο αστείες στιγμές του ταξιδιού - και είχαμε αρκετές τέτοιες.

Είχε φτάσει η ώρα για τη βόλτα μας στο Waipoua Forest. Αφού φτάσαμε εκεί λίγο νωρίτερα κάναμε μια πρώτη βόλτα μόνοι μας και πάθαμε ένα πρώτο σοκ από το μέγεθος των Kauri, αυτών των γιγαντιαίων δέντρων, δεύτερων σε μέγεθος σε ολόκληρο τον πλανήτη μόνο μετά τις περίφημες Σεκόγιες της Καλιφόρνια. Η Νέα Ζηλανδία ήταν γεμάτη με αυτά τα εκπληκτικά δέντρα πριν ξεκινήσει η μαζική καταστροφή τους από τους πρώτους Maori που έφτασαν στη χώρα και αργότερα από τους Ευρωπαίους αποίκους. Περισσότερο από το 97% των εκπληκτικών αυτών δέντρων δυστυχώς καταστράφηκαν, ενώ και στο σύγχρονο κόσμο που προστατεύονται, ένα παράσιτο που δεν έχουν βρει τρόπο να αντιμετωπίσουν κατατρώει και αυτά που έχουν απομείνει. Ως μέτρο πρόληψης, πριν μπει και βγει κάποιος από τα δάση που υπάρχουν Kauri πρέπει να περάσει υποχρεωτικά από μια πύλη που τρίβει τα παπούτσια πάνω από μια ειδική συρμάτινη βούρτσα. Το επόμενο βήμα είναι πάνω από μια συσκευή που ποτίζει τις σόλες με ατμό και κάποιου είδους απολυμαντικό που σκοτώνει το παράσιτο ώστε να μη το μεταφέρει κανένας σε άλλες περιοχές.

IMG_1483.jpg


Μέχρι να φτάσει η Maori που θα μας ξεναγούσε στο δάσος πιάσαμε την κουβέντα με ένα ζευγάρι βρετανών που ταξίδευαν για μήνες στη χώρα και μας έλεγαν ότι δεν έχουν ξαναδεί τέτοια φύση στη ζωή τους. Κυκλοφορούσαν με τα κοντομάνικα ενώ το κρύο ήδη είχε αρχίσει να είναι τσουχτερό και όταν τους ρώτησα πώς και δε κρυώνουν ο τύπος μου είπε με στόμφο “we are from the UK mate”. Η ξεναγός αφού μας εξήγησε ότι οι λέξεις “Maori” και “Kauri” προφέρονται “μόντι” και “κόντι” με το “ντ” πολύ ελαφρύ, μας έκανε μια βόλτα ανάμεσα στα δέντρα λέγοντάς μας ιστορίες από την εξέλιξή τους ανά τους αιώνες.

Η διαδρομή στο δάσος ήταν πολύ ευχάριστη και πολύ ήσυχη καθώς ήμασταν μόνο τέσσερα άτομα. Περάσαμε αρκετή ώρα μπροστά στο Tane Mahuta, τον βασιλιά του δάσους, το μεγαλύτερο Kauri που υπάρχει. Με ύψος πάνω από 45 μέτρα, ηλικία που ξεπερνάει τα 1200 χρόνια και όγκο κορμού πάνω από 250 κυβικά μέτρα (αρκετό ξύλο για να φτιαχτούν 30 σπίτια τριών υπνοδωματίων), ο Tane Mahuta είναι χωρίς αμφιβολία ένα πραγματικό θαύμα της φύσης. Οι Maori σε κάθε ευκαιρία μιλάνε με σεβασμό προς τα δέντρα και γενικά τη φύση, και σε αυτό το περιβάλλον δεν είναι δύσκολο να ταυτιστείς. Το δέος μπροστά στη θέα αυτών των δέντρων είναι τεράστιο. Η λατρεία προς τη φύση ξαφνικά φαίνεται πολύ πιο φυσιολογική σε σχέση με τη λατρεία σε μια θρησκεία. Μήπως τελικά οι αμόρφωτοι βάρβαροι των Νέων Κόσμων με τη λατρεία τους στα άψυχα στοιχεία της φύσης ήταν πιο πολιτισμένοι από τους πολιτισμένους λευκούς που τους κατέκτησαν και τους δίδαξαν τους… αληθινούς θεούς;

2019-04-13 16.25.31.jpg


DSC00041.jpg


DSC00043.jpg


DSC00049.jpg


Η νύχτα είχε πέσει, το κρύο ήταν τσουχτερό, ο βρετανός είχε φορέσει το μπουφάν του, και η ξεναγός περπατώντας μπροστά μας στο δάσος άρχισε να ψέλνει παραδοσιακά Maori προς τιμήν του Tane Mahuta και των υπόλοιπων Kauri. Η στιγμή ήταν πολύ κατανυκτική αλλά έκλεψα λίγα δευτερόλεπτα με την κάμερά μου για να τη θυμάμαι:


Στη συνέχεια μας ζήτησε να κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της επίθεσης στο Christchurch που είχε γίνει πριν από λίγες μέρες, αλλά και ως υπενθύμιση για οποιονδήποτε κοντινό μας άνθρωπο είχαμε χάσει…

Το βράδυ επιστρέψαμε στο σπίτι και παρά το τσουχτερό κρύο εγώ κυκλοφορούσα με τις πυτζάμες έξω κάνοντας παρέα στο γάτο της ιδιοκτήτριας -κυρίως- και προσπαθώντας να φωτογραφήσω το milky way -δευτερευόντως.

DSC00063.jpg


Η επόμενη μέρα θα περιελάμβανε Maori, Ώκλαντ και ένα χωριό με ένα πολύ παράξενο όνομα....
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.658
Likes
50.471
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Τρομερές φώτο! :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.167
Μηνύματα
882.705
Μέλη
38.879
Νεότερο μέλος
fanisfanisfanis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom