Defkalion
Administrator
- Μηνύματα
- 11.491
- Likes
- 17.831
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αλάσκα
Κεφάλαιο 5 - Tongariro Alpine Crossing
Το Tongariro Alpine Crossing είναι το πιο δημοφιλές ημερήσιο τρεκ στη Νέα Ζηλανδία. Πρόκειται για μια διαδρομή 20 χιλιομέτρων που περνάει ανάμεσα από εντυπωσιακά γυμνά τοπία, αφού η περιοχή περιτριγυρίζεται από τρία ενεργά ηφαίστεια, ενώ διαθέτει και μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές εικόνες που μπορεί κάποιος να δει όταν αναζητά διαδρομές για περπάτημα στη χώρα, που δεν είναι άλλη από τις Σμαραγδένιες Λίμνες - Emerald Lakes. Η συνολική υψομετρική διαφορά του τρεκ είναι περίπου 1200 μέτρα, αφού η εκκίνηση βρίσκεται στα 750 μέτρα και η ψηλότερη κορυφή της διαδρομής στα 1900.
Ξυπνήσαμε νωρίς για να πάμε στο σημείο αναχώρησης, απ’ όπου θα ερχόταν να μας πάρει ένα βανάκι να μας πάει στη βάση του βουνού που ξεκινάει το Trek. Έκανε πολύ κρύο αλλά συναντήσαμε εκεί ένα ζευγάρι γερμανών με ένα παιδάκι και τους πιάσαμε την κουβέντα. Αποδείχθηκε ότι το παιδάκι το έχουν στείλει να ζήσει ένα διάστημα μόνο του στη Νέα Ζηλανδία γιατί θεωρούν ότι έχει καλά σχολεία, και οι γονείς είχαν έρθει επίσκεψη οπότε θα πήγαιναν όλοι μαζί να κάνουν το τρεκ. Αναπόφευκτα ήρθαν οι σκέψεις για το τί θα έκαναν σε αντίστοιχη περίπτωση γονείς από την Ελλάδα. Καταλήξαμε στο ότι μάλλον δύσκολα θα έστελναν έναν παιδί σε άλλη χώρα για να πάει σχολείο, πόσο μάλλον δε στην άλλη άκρη του κόσμου. Δεν είμαι σίγουρος καν αν θα το έστελναν σε άλλο προάστιο. Όσο για την επίσκεψη στον κανακάρη που ζει στο εξωτερικό, αντί για τρεκ θα συνοδευόταν από παστίτσια. Ξεπεράσαμε γρήγορα τις αναμφίβολα στερεοτυπικές εικόνες (?) και τις σκέψεις για παστίτσια και φάγαμε δύο από τις ταπεινές μπαλίτσες μας.
Φτάνοντας στην εκκίνηση είδαμε ότι υπήρχε αρκετός κόσμος που αποβιβαζόταν από τα διάφορα πούλμαν και λεωφορεία, μιας και το Tongariro δεν έχει όριο για τους επισκέπτες που μπορεί να δεχθεί κάθε μέρα. Έτσι, οπλισμένοι με πολύ ενθουσιασμό, πολλές μπαλίτσες αλλά και δύο τοστ που τελευταία στιγμή φτιάξαμε από κάτι μπαγιάτικα ψωμάκια που ανακαλύψαμε ότι είχαμε στο αμάξι επί τρεις μέρες, ξεκινήσαμε γρήγορα το περπάτημα.
Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής ήταν εντελώς απόκοσμο: μια γυμνή πεδιάδα με βάλτους και σκούρες πέτρες, σχεδόν καθόλου βλάστηση, περιτριγυρισμένη από βουνά και κρατήρες ηφαιστείων, κάποιοι από τους οποίους χιονισμένοι. Μοναδικό σημάδι ανθρώπινης δραστηριότητας ήταν τα μονοπάτια που είχαν στρωθεί σε κάποια σημεία για να δείχνουν το δρόμο στους επισκέπτες. Το σκηνικό ήταν πολύ επιβλητικό, και δεν είναι εξάλλου τυχαίο που το Tongariro είναι ένα από τα σημεία που γυρίστηκαν σκηνές για τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Πιο συγκεκριμενα, η συγκεκριμένη τοποθεσία ήταν αυτή που χρησιμοποίησε ο Peter Jackson για να απεικονίσει τη χώρα της Mordor και το Mount Doom, και σίγουρα όταν περπατάς στο σχεδόν σεληνιακό τοπίο καταλαβαίνεις το γιατί.
Εδώ, φρεσκαδούρα και ανυποψίαστος για το τί με περιμένει στη συνέχεια:
Μετά άρχισε η ανάβαση, άλλοτε στην πλαγιά του βουνού και άλλοτε μέσω σκαλοπατιών που έχουν σκαφτεί για να διευκολύνουν τη διαδρομή. Εγώ πολύ θα ήθελα να σας πω ότι σταματούσα κάθε πέντε λεπτά μαγεμένος από τα τοπία για να βγάλω εκπληκτικές φωτογραφίες, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι η ανάβαση με κούρασε πολύ γρήγορα και πραγματικά μετά από τις πρώτες μια-δυο ώρες δεν άντεχαν τα πόδια μου. Σε αυτό το σημείο έκανε την εμφάνισή του το κακάσχημο πρόσωπο της αμφιβολίας για το αν θα καταφέρω να ολοκληρώσω το τρεκ. Τα τοπία πάντως ήταν όντως εντυπωσιακά.
Πλησιάζοντας προς την κορυφή του βουνού ένιωσα τη θερμοκρασία να πέφτει κατακόρυφα και φύσαγε ένας διαολεμένος παγωμένος αέρας, πράγμα που δεν ήταν και πολύ ευχάριστο δεδομένου ότι ήδη είχα γίνει παπί από τον ιδρώτα - φαίνεται εξάλλου από την πονεμένη έκφραση που έχω στις φωτογραφίες
Αυτό που άλλαξε αμέσως την ψυχολογία μου ήταν όταν σχεδόν τελείωσε το μεγάλο κομμάτι της ανάβασης και φτάσαμε στην κορυφή του βουνού. Από εδώ θα έπρεπε κανονικά να βλέπουμε όλη την πεδιάδα από κάτω, αλλά εκείνη τη μέρα είχε συννεφιά και αντί για την πεδιάδα βλέπαμε προς τα κάτω τα σύννεφα. Το θέαμα ήταν τρομερό.
Η προσωποποίηση της ταλαιπωρίας στην κορυφή του βουνού:
Έλα και βιντεάκι:
Μόλις φτάσαμε στο σημείο που βλέπαμε τις Σμαραγδένιες Λίμνες, ο Γιώργος άρχισε να φωνάζει να βιαστούμε για να προλάβουμε να δούμε τις λίμνες πριν τις καλύψουν τα σύννεφα που τώρα ήταν από κάτω μας. Εγώ ήμουν στη φάση πόνου που περιέγραψα παραπάνω οπότε πολύ απλά έκατσα να ξεκουραστώ αγνοώντας τις φωνές του. Μπορεί να του είπα και κάτι για τη μάνα του, δεν είμαι σίγουρος. Για να κατέβουμε στις λίμνες έπρεπε να κατηφορίσουμε σε μια πλαγιά που ήταν πολύ απότομη και γεμάτη πετραδάκια και μαλακό χώμα. Πολύς κόσμος έπεφτε προσπαθώντας να κατέβει, μιας και ήταν πολύ δύσκολο να μη γλιστρήσεις σε αυτό το έδαφος και με αυτή την κλίση.
Τα κατάφεραααααα!!!
Η απότομη πλαγιά:
Στην οποία ήταν λες και κάνεις σερφ:
Κατηφορίζοντας μέσα από ένα σύννεφο φτάσαμε επιτέλους στις Emerald Lakes και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Σιγά σιγά μάλιστα τα σύννεφα πέρασαν και είχαμε καλύτερη θέα στις λίμνες. Επιτέλους κάτσαμε - πάνω σε πολύ ζεστές πέτρες για ευνόητους λόγους - να φάμε τα μπαγιάτικα τοστάκια μας, ενώ προσπαθήσαμε να καταστρώσουμε ένα σχέδιο για να μπορέσει ο Γιώργος να πάρει μαζί του μπαλίτσες πρωτεϊνης στην Κούβα - μπορείτε να το ακούσετε στο παρακάτω βίντεο, μαζί με την εκπληκτική λύση που του βρήκα. Μια παρέα τριών γάλλων στο μεταξύ έβγαζαν σέλφις φωνάζοντας όλοι μαζί με γαλλική προφορά “ΤΟΝΓΚΑΓΙΓΟΟΟΟΟΟ”

Οι Σμαραγδένιες Λίμνες, μέσα στα σύννεφα:
Αλλά και αφού καθάρισε η ατμόσφαιρα:
Μετά από σύντομη ξεκούραση συνεχίσαμε το δρόμο μας που μας έβγαλε από την άλλη πλευρά του βουνού με φοβερή θέα. Η επόμενη 1-1,5 ώρα ήταν μάλλον βαρετή κατηφορίζοντας σε ένα εύκολο μονοπάτι μέχρι που φτάσαμε σε ένα δάσος και μέσα εκεί κάναμε τα τελευταία 4 χιλιόμετρα. Προς το τέλος και οι δύο ήμασταν σίγουροι ότι μυρίζαμε μπριζόλες, αλλά ακόμα παραμένει μυστήριο από πού ερχόταν η μυρωδιά μέσα στο δάσος στη μέση του πουθενά. Το ότι ήμασταν όλη μέρα με μπαγιάτικα τοστ και μπαλίτσες πρωτείνης μπορεί να έπαιξε κάποιο ρόλο στην ομαδική παραίσθηση.
Στο τέλος ήρθε ο φίλος με το βανάκι και μας πήρε να πάμε σπίτι. Καπάκι φύγαμε και πήγαμε στο Lakeside Lodge, ένα φανταστικό χοτέλ-εστιατόριο πάνω στη λίμνη, με εξαιρετικό φαγητό. Συνέχισε να μας κάνει εντύπωση ότι ακόμα και σε ένα τόσο αραιοκατοικημένο μέρος με μικρές πόλεις και χωριά στη μέση του πουθενά, υπήρχαν εξαιρετικές επιλογές για φαγητό.
Ορίστε και μερικές υπέρυθρες φωτογραφίες από τη μέρα:
Το Tongariro ήταν πολύ ωραία εμπειρία, και ταυτόχρονα ήταν για μένα και μια δοκιμασία που στην αρχή δεν πίστευα ότι θα κατάφερνα να ολοκληρώσω. Τα τοπία ήταν σε κάποια σημεία πραγματικά εντυπωσιακά, και η αίσθηση που σου δίνει το γεγονός ότι αυτές τις περιοχές μπορείς να τις δεις μόνο αν περπατήσεις εκεί είναι πολύ όμορφη. Το τρεκ πάντως είχε αρκετό κόσμο όπως φαίνεται και στα βίντεο παραπάνω, και αυτό παρότι δεν είναι ενοχλητικό στην πράξη, αφαιρεί λίγο από την εμπειρία, σε αντίθεση με άλλες διαδρομές που θα δούμε σε επόμενα κεφάλαια
Το Tongariro Alpine Crossing είναι το πιο δημοφιλές ημερήσιο τρεκ στη Νέα Ζηλανδία. Πρόκειται για μια διαδρομή 20 χιλιομέτρων που περνάει ανάμεσα από εντυπωσιακά γυμνά τοπία, αφού η περιοχή περιτριγυρίζεται από τρία ενεργά ηφαίστεια, ενώ διαθέτει και μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές εικόνες που μπορεί κάποιος να δει όταν αναζητά διαδρομές για περπάτημα στη χώρα, που δεν είναι άλλη από τις Σμαραγδένιες Λίμνες - Emerald Lakes. Η συνολική υψομετρική διαφορά του τρεκ είναι περίπου 1200 μέτρα, αφού η εκκίνηση βρίσκεται στα 750 μέτρα και η ψηλότερη κορυφή της διαδρομής στα 1900.
Ξυπνήσαμε νωρίς για να πάμε στο σημείο αναχώρησης, απ’ όπου θα ερχόταν να μας πάρει ένα βανάκι να μας πάει στη βάση του βουνού που ξεκινάει το Trek. Έκανε πολύ κρύο αλλά συναντήσαμε εκεί ένα ζευγάρι γερμανών με ένα παιδάκι και τους πιάσαμε την κουβέντα. Αποδείχθηκε ότι το παιδάκι το έχουν στείλει να ζήσει ένα διάστημα μόνο του στη Νέα Ζηλανδία γιατί θεωρούν ότι έχει καλά σχολεία, και οι γονείς είχαν έρθει επίσκεψη οπότε θα πήγαιναν όλοι μαζί να κάνουν το τρεκ. Αναπόφευκτα ήρθαν οι σκέψεις για το τί θα έκαναν σε αντίστοιχη περίπτωση γονείς από την Ελλάδα. Καταλήξαμε στο ότι μάλλον δύσκολα θα έστελναν έναν παιδί σε άλλη χώρα για να πάει σχολείο, πόσο μάλλον δε στην άλλη άκρη του κόσμου. Δεν είμαι σίγουρος καν αν θα το έστελναν σε άλλο προάστιο. Όσο για την επίσκεψη στον κανακάρη που ζει στο εξωτερικό, αντί για τρεκ θα συνοδευόταν από παστίτσια. Ξεπεράσαμε γρήγορα τις αναμφίβολα στερεοτυπικές εικόνες (?) και τις σκέψεις για παστίτσια και φάγαμε δύο από τις ταπεινές μπαλίτσες μας.
Φτάνοντας στην εκκίνηση είδαμε ότι υπήρχε αρκετός κόσμος που αποβιβαζόταν από τα διάφορα πούλμαν και λεωφορεία, μιας και το Tongariro δεν έχει όριο για τους επισκέπτες που μπορεί να δεχθεί κάθε μέρα. Έτσι, οπλισμένοι με πολύ ενθουσιασμό, πολλές μπαλίτσες αλλά και δύο τοστ που τελευταία στιγμή φτιάξαμε από κάτι μπαγιάτικα ψωμάκια που ανακαλύψαμε ότι είχαμε στο αμάξι επί τρεις μέρες, ξεκινήσαμε γρήγορα το περπάτημα.

Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής ήταν εντελώς απόκοσμο: μια γυμνή πεδιάδα με βάλτους και σκούρες πέτρες, σχεδόν καθόλου βλάστηση, περιτριγυρισμένη από βουνά και κρατήρες ηφαιστείων, κάποιοι από τους οποίους χιονισμένοι. Μοναδικό σημάδι ανθρώπινης δραστηριότητας ήταν τα μονοπάτια που είχαν στρωθεί σε κάποια σημεία για να δείχνουν το δρόμο στους επισκέπτες. Το σκηνικό ήταν πολύ επιβλητικό, και δεν είναι εξάλλου τυχαίο που το Tongariro είναι ένα από τα σημεία που γυρίστηκαν σκηνές για τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Πιο συγκεκριμενα, η συγκεκριμένη τοποθεσία ήταν αυτή που χρησιμοποίησε ο Peter Jackson για να απεικονίσει τη χώρα της Mordor και το Mount Doom, και σίγουρα όταν περπατάς στο σχεδόν σεληνιακό τοπίο καταλαβαίνεις το γιατί.
Εδώ, φρεσκαδούρα και ανυποψίαστος για το τί με περιμένει στη συνέχεια:




Μετά άρχισε η ανάβαση, άλλοτε στην πλαγιά του βουνού και άλλοτε μέσω σκαλοπατιών που έχουν σκαφτεί για να διευκολύνουν τη διαδρομή. Εγώ πολύ θα ήθελα να σας πω ότι σταματούσα κάθε πέντε λεπτά μαγεμένος από τα τοπία για να βγάλω εκπληκτικές φωτογραφίες, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι η ανάβαση με κούρασε πολύ γρήγορα και πραγματικά μετά από τις πρώτες μια-δυο ώρες δεν άντεχαν τα πόδια μου. Σε αυτό το σημείο έκανε την εμφάνισή του το κακάσχημο πρόσωπο της αμφιβολίας για το αν θα καταφέρω να ολοκληρώσω το τρεκ. Τα τοπία πάντως ήταν όντως εντυπωσιακά.
Πλησιάζοντας προς την κορυφή του βουνού ένιωσα τη θερμοκρασία να πέφτει κατακόρυφα και φύσαγε ένας διαολεμένος παγωμένος αέρας, πράγμα που δεν ήταν και πολύ ευχάριστο δεδομένου ότι ήδη είχα γίνει παπί από τον ιδρώτα - φαίνεται εξάλλου από την πονεμένη έκφραση που έχω στις φωτογραφίες




Η προσωποποίηση της ταλαιπωρίας στην κορυφή του βουνού:

Έλα και βιντεάκι:
Μόλις φτάσαμε στο σημείο που βλέπαμε τις Σμαραγδένιες Λίμνες, ο Γιώργος άρχισε να φωνάζει να βιαστούμε για να προλάβουμε να δούμε τις λίμνες πριν τις καλύψουν τα σύννεφα που τώρα ήταν από κάτω μας. Εγώ ήμουν στη φάση πόνου που περιέγραψα παραπάνω οπότε πολύ απλά έκατσα να ξεκουραστώ αγνοώντας τις φωνές του. Μπορεί να του είπα και κάτι για τη μάνα του, δεν είμαι σίγουρος. Για να κατέβουμε στις λίμνες έπρεπε να κατηφορίσουμε σε μια πλαγιά που ήταν πολύ απότομη και γεμάτη πετραδάκια και μαλακό χώμα. Πολύς κόσμος έπεφτε προσπαθώντας να κατέβει, μιας και ήταν πολύ δύσκολο να μη γλιστρήσεις σε αυτό το έδαφος και με αυτή την κλίση.

Τα κατάφεραααααα!!!

Η απότομη πλαγιά:

Στην οποία ήταν λες και κάνεις σερφ:
Κατηφορίζοντας μέσα από ένα σύννεφο φτάσαμε επιτέλους στις Emerald Lakes και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Σιγά σιγά μάλιστα τα σύννεφα πέρασαν και είχαμε καλύτερη θέα στις λίμνες. Επιτέλους κάτσαμε - πάνω σε πολύ ζεστές πέτρες για ευνόητους λόγους - να φάμε τα μπαγιάτικα τοστάκια μας, ενώ προσπαθήσαμε να καταστρώσουμε ένα σχέδιο για να μπορέσει ο Γιώργος να πάρει μαζί του μπαλίτσες πρωτεϊνης στην Κούβα - μπορείτε να το ακούσετε στο παρακάτω βίντεο, μαζί με την εκπληκτική λύση που του βρήκα. Μια παρέα τριών γάλλων στο μεταξύ έβγαζαν σέλφις φωνάζοντας όλοι μαζί με γαλλική προφορά “ΤΟΝΓΚΑΓΙΓΟΟΟΟΟΟ”




Οι Σμαραγδένιες Λίμνες, μέσα στα σύννεφα:




Αλλά και αφού καθάρισε η ατμόσφαιρα:


Μετά από σύντομη ξεκούραση συνεχίσαμε το δρόμο μας που μας έβγαλε από την άλλη πλευρά του βουνού με φοβερή θέα. Η επόμενη 1-1,5 ώρα ήταν μάλλον βαρετή κατηφορίζοντας σε ένα εύκολο μονοπάτι μέχρι που φτάσαμε σε ένα δάσος και μέσα εκεί κάναμε τα τελευταία 4 χιλιόμετρα. Προς το τέλος και οι δύο ήμασταν σίγουροι ότι μυρίζαμε μπριζόλες, αλλά ακόμα παραμένει μυστήριο από πού ερχόταν η μυρωδιά μέσα στο δάσος στη μέση του πουθενά. Το ότι ήμασταν όλη μέρα με μπαγιάτικα τοστ και μπαλίτσες πρωτείνης μπορεί να έπαιξε κάποιο ρόλο στην ομαδική παραίσθηση.




Στο τέλος ήρθε ο φίλος με το βανάκι και μας πήρε να πάμε σπίτι. Καπάκι φύγαμε και πήγαμε στο Lakeside Lodge, ένα φανταστικό χοτέλ-εστιατόριο πάνω στη λίμνη, με εξαιρετικό φαγητό. Συνέχισε να μας κάνει εντύπωση ότι ακόμα και σε ένα τόσο αραιοκατοικημένο μέρος με μικρές πόλεις και χωριά στη μέση του πουθενά, υπήρχαν εξαιρετικές επιλογές για φαγητό.
Ορίστε και μερικές υπέρυθρες φωτογραφίες από τη μέρα:





Το Tongariro ήταν πολύ ωραία εμπειρία, και ταυτόχρονα ήταν για μένα και μια δοκιμασία που στην αρχή δεν πίστευα ότι θα κατάφερνα να ολοκληρώσω. Τα τοπία ήταν σε κάποια σημεία πραγματικά εντυπωσιακά, και η αίσθηση που σου δίνει το γεγονός ότι αυτές τις περιοχές μπορείς να τις δεις μόνο αν περπατήσεις εκεί είναι πολύ όμορφη. Το τρεκ πάντως είχε αρκετό κόσμο όπως φαίνεται και στα βίντεο παραπάνω, και αυτό παρότι δεν είναι ενοχλητικό στην πράξη, αφαιρεί λίγο από την εμπειρία, σε αντίθεση με άλλες διαδρομές που θα δούμε σε επόμενα κεφάλαια

Last edited: