Νέα Ζηλανδία Νέα Ζηλανδία - Εξερευνώντας τη Μέση Γη

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

Κεφάλαιο 3 - Auckland και πέριξ

Το πρωί πριν φύγουμε περάσαμε λίγο χρόνο μιλώντας στην ιδιοκτήτρια του σπιτιού. Η Joanna που εμφανίστηκε κουκουλωμένη με ένα σκασμό ρούχα και κουβέρτες καθώς το κρύο ήταν πραγματικά τσουχτερό, μας είπε ότι πρόσφατα μετακόμισε εκεί μετά από 16 χρόνια στο Auckland και δε πίστευε το πόσο κρύο κάνει σε αυτήν την περιοχή. Φόραγε δυο μπότες από δέρμα possum και απ’ ότι μας είπε είναι και το μοναδικό ζευγάρι που έχει φτιαχτεί. Το possum ήρθε στη Νέα Ζηλανδία από την Αυστραλία και το μισούν παράφορα στη χώρα γιατί είναι μαζί με τις γάτες και τους σκύλους από τις βασικές αιτίες που ο πληθυσμός των kiwi έχει μειωθεί δραματικά και το είδος κινδυνεύει με εξαφάνιση.

Μας είπε ότι σκέφτεται να διαμορφώσει το κατάλυμμα για ζευγάρια που θέλουν να κάνουν το γάμο τους εκεί, μακριά από τον πολιτισμό και τη φασαρία και μου φάνηκε εξαιρετική ιδέα. Το μέρος είναι απίθανο και η ίδια είχε αυτή την αύρα φιλοξενίας και ειλικρίνιας που δεν έχω καμία αμφιβολία για την επιτυχία του εγχειρήματος. Μόλις άκουσε για το Travelstories - ο Γιώργος της είπε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό site του Γαλαξία, ποιο tripadvisor και πράσινα άλογα - μας είπε ότι μας δίνει 10% έκπτωση σε όσα μέλη μας κλείσουν μέσω του σάιτ της, οπότε αν κάποιος σκοπεύει να ταξιδέψει στη Νέα Ζηλανδία, το μέρος συστήνεται ανεπιφύλακτα: https://www.kauricoastestate.nz/ :)

Σήμερα ξεκίνησε η διαδρομή μας νότια, πίσω προς τα εκεί που ξεκινήσαμε την πρώτη μέρα δηλαδή, το Auckland, πριν συνεχίσουμε ακόμα πιο πέρα προς το νότιο νησί. Στο δρόμο συναντήσαμε μέρη με εξαιρετικά ασυνήθιστα για τα αυτιά μας ονόματα, αλλά κανένα τόσο πετυχημένο όσο το εκπληκτικό χωριό Paparoa, του οποίου οι κάτοικοι υποθέσαμε ότι ονομάζονται Παπαροανοί - εάν κάποιος έχει περισσότερες πληροφορίες για το καυτό αυτό θέμα παρακαλώ να μας ενημερώσει.

Φωτος δεν είναι και οι καλύτερες γιατί είναι μέσα από το αυτοκίνητο:







Η πρώτη μας στάση ήταν στο Te Hana Te Ao Marana, που είναι το βασικό πολιτιστικό κέντρο για την κουλτούρα των Maori στην περιοχή του Auckland. Το εντελώς πριβέ τουρ μιας και είμασταν οι μοναδικοί επισκέπτες ανέλαβε ο Michael, ο οποίος μας ξενάγησε σε μια ρέπλικα παραδοσιακού χωριού των Maori, του οποίου η κατασκευή δεν είχε ακόμα ολοκληρωθεί.

Τα σκαλίσματα στις καλύβες-σπίτια τους είναι πραγματικά αξιοσημείωτα, ενώ βρήκα ενδιαφέρον το γεγονός ότι κάποια παραδοσιακά έθιμά τους που μας περιέγραψε διατηρούνται ακόμα και σήμερα. Ένα χαρακτηριστικό από αυτά είναι ότι πάντα κάνουν δύο ταφές για τους νεκρούς τους. Στα παλιά χρόνια τους έθαβαν στο έδαφος κανονικά και μετά από ένα χρόνο τους ξέθαβαν και καθάριζαν τα κόκκαλα για να τα δώσουν σε όλα τα μέλη της φυλής να τα δουν από κοντά ώστε να αποδώσουν όλα τα μέλη τιμή στο νεκρό. Στο σύγχρονο κόσμο κάνουν την πρώτη ταφή και μετά από ένα χρόνο κάνουν μια δεύτερη τελετή με την οποία ουσιαστικά αφήνουν το νεκρό να φύγει οριστικά από τη ζωή τους. Τα παιδιά των Maori μεγάλωναν τότε με παιχνίδια που στόχευαν τη βελτίωση δεξιοτήτων στο χειρισμό όπλων με το χέρι, και όλα τους τα παιχνίδια είχαν σκοπό να τα προετοιμάσουν για πολεμική εκπαίδευση.







Οι ιστορίες που μας αφηγήθηκε ο Michael, παρότι σίγουρα έχουν κάποια πραγματικότητα ως αρχική πηγή, ήταν πολύ φανταστικές, κάτι σα μυθολογία, και δεν τις βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες όσον αφορά τις γνώσεις για τον τρόπο ζωής ή την κουλτούρα τους. Αντίθετα, ο σεβασμός τους προς τη φύση είναι αξιοσημείωτος - πράγμα που φυσικά έρχεται σε αντίθεση με τη μαζική καταστροφή των Kauri που ανέφερα παραπάνω. Σήμερα υπάρχουν 850 χιλιάδες Maori στη Νέα Ζηλανδία, οι οποίοι βρίσκονται κυρίως στο βόρειο νησί, και τελευταία έχουν αρχίσει και διεκδικούν προγονικά δικαιώματα για τα κομμάτια γης που θεωρούν ότι τους ανήκουν.

Γενικά η εικόνα που πήρα δε με εντυπωσίασε, ένα κομμάτι των αφηγήσεων μου φάνηκε πολύ κατασκευασμένο, το οποίο δεν είναι κατ’ ανάγκη κακό, αλλά όταν προσπαθεί να περαστεί ως κομμάτι της ιστορίας τους δεν πείθει ιδιαίτερα.

Συνεχίσαμε τη μέρα μας κατευθυνόμενοι προς το Auckland και λίγο πριν φτάσουμε στο One Tree Hill κάναμε μια στάση για φαγητό στο Little Jimmy, ένα μικρό καφέ στη δυτική πλευρά του λόφου, το οποίο έθεσε τα στάνταρ για όλο το υπόλοιπο ταξίδι όσον αφορά την ποιότητα του φαγητού. Εξαιρετικές σαλάτες και γκουρμέ μπέργκερ, θα ήταν σχεδόν ότι πρέπει για την προσεκτική μας διατροφή αν αφού τελειώναμε τα πιάτα μας ο Γιώργος δεν πήγαινε να παραγγείλει και δεύτερο γύρο.

Το One Tree Hill είναι ένα ηφαιστειακό και καταπράσινο ύψωμα με την κορυφή του λόφου να στέκεται 184 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, και είναι αρκετά τουριστικό σημείο καθώς προσφέρει άπλετη θέα σε ολόκληρη τη γύρω περιοχή συμπεριλαμβανομένων και των δύο λιμανιών του Auckland. Στο ψηλότερο σημείο του φιλοξενεί έναν οβελίσκο που κατασκευάστηκε το 1940 προς τιμή των Maori, αλλά… προκαταβολικά, καθώς πολλοί ευρωπαίοι Νεοζηλανδοί πίστευαν τότε ότι οι Maori τελικά θα εκλείψουν και το μνημείο προοριζόταν για να υπενθυμίζει στις επόμενες γενιές την κάποτε παρουσία τους.







Η πρόσβαση στο λόφο γίνεται με τα πόδια, και έτσι ξεκινήσαμε την ανηφόρα. Ο καιρός που μέχρι στιγμής στο ταξίδι ήταν πολύ καλός ξαφνικά άλλαξε και φάγαμε ολίγη βροχή με πολύ αέρα ανεβαίνοντας. Τις απάνθρωπες και αντίξοες αυτές συνθήκες σας τις περιγράφω με λεπτομέρεια διότι είμαι βέβαιος ότι έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη δυσκολία που βρήκα να ανέβω αυτό το λόφο - που περισσότερο με βουνό έμοιαζε εδώ που τα λέμε παρά με λόφο. Ο Γιώργος περπάταγε μπροστά ανάλαφρος, σαν πεταλουδίτσα ας πούμε, και εγώ αγκομαχούσα πίσω. Ήταν σε αυτό το σημείο που ξαφνικά θυμηθήκαμε και οι δύο ότι το ταξίδι αυτό ουσιαστικά το είχαμε προγραμματίσει να περιλαμβάνει πολλά τρεκ, τα οποία θα ήταν σίγουρα μεγαλύτερα και πιο δύσκολα από μια ανηφόρα εκατό μέτρων. Αποφασίσαμε σιωπηλά να μην αγγίξουμε το ευαίσθητο αυτό ζήτημα και απολαύσαμε τη θέα από την κορυφή.






Η υπόλοιπη διαδρομή μας έφερε στον τελικό μας προορισμό για αυτή τη μέρα, το Otorohanga, ένα χωριό που βρίσκεται γύρω στα 200 χιλιόμετρα νότια του Auckland κοντά στις Glowworm caves του Waitomo, κάτι σπηλιές που φημίζονται για τα… σκουλήκια τους που λαμποκοπάνε στο σκοτάδι. Πριν πέσουμε για ύπνο στο μοτέλ που είχαμε κλείσει, ακούω το Γιώργο να κοντεύει να πάθει ανακοπή από τα γέλια.

“Τι έπαθες μωρέ;”

“Άσε ρε πού να στα λέω, διαβάζω κάτι νέα για τον πρωθυπουργό της Φινλανδίας, και τον τύπο τον λένε Σαπίλα! Και όχι μόνο αυτό, αλλά το πρώτο του όνομα είναι Γιούχα!! Γιούχα Σαπίλα!!!”

Ε αυτό ήταν. Ήδη φανταζόμασταν τα πλακάτ και τις αφίσες σε προεκλογική εκστρατεία:


ΨΗΦΙΣΤΕ ΣΑΠΙΛΑ - ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΠΙΛΑ - ΣΑΠΙΛΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ


Άσχετα που τελικά τον άνθρωπο τον λένε Σιπιλα, εκείνο το βράδυ σχεδόν δε κοιμηθήκαμε από τα γέλια, ενώ μετά επί δέκα μέρες μας έπιανε συνέχεια νευρικό γέλιο σε άσχετες στιγμές και φωνάζαμε ο ένας στον άλλον μέσα στα βουνά “Γιούχα Σαπίλα!” προς έκπληξη όποιου βρισκόταν κοντά μας κάθε φορά...

Η επόμενη μέρα θα είχε σπηλιές, σκουλήκια, λίμνες, κρατήρες και… σκουφάκια, στην αντίστροφη μέτρηση για το Tongariro.

 
Last edited:

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.962
Likes
9.346
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Την άλλη φορά να έρθεις μαζί μου ταξίδι..Παραλίες, μοχίτο, αιώρα, ρέγγε και ρηλάξ.
Α! και δε θα σε ζυγίσω! :haha::haha:
Περιμένω να δω τι τράβηξες στη συνέχεια :bleh:
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα

alvadi

Member
Μηνύματα
553
Likes
2.806
Επόμενο Ταξίδι
Μπέργκαμο
Ταξίδι-Όνειρο
Μεξικό
Ωραία η αφήγηση και με χιούμορ ;) περιμένουμε τη συνέχεια..

Μα ζυγαριά; :eek:
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε στο λαό Νέα Ζηλανδία!!! Ονειρεμένος προορισμός!!! :clap::clap::clap: Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ζυγαριάς στο τέλος της περιπέτειας σας!!!
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
:shock::shock: Εγώ πάντως κατάλαβα. Μου θύμισες αριθμητική έκτης δημοτικού.

Αναμένουμε τις περιπέτειες σας καθώς και το τι τρώγατε για να χάσεις περισσότερα από όσα πήρες, αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενες, αφού πήρες περισσότερα από αυτά που ήλπιζες ότι θα πάρεις πριν χάσεις αυτά που έχασες :p
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Δώσε το καλό παράδειγμα στο φόρουμ και προχώρα με την ιστορία!!!! Άντε γιατί θα αρχίσω τα spoilers! :clap::xalara::bleh:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.477
Likes
28.937
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Έχασα περισσότερα απ' όσα πήρα αλλά λιγότερα από αυτά που περίμενα ότι θα χάσω αφού πήρα περισσότερα από αυτά που ήλπιζα ότι θα πάρω πριν χάσω αυτά που έχασα. o_O
Δευκαλίωνα τρώς.
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.400
Likes
17.206
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Κεφάλαιο 2 - Waipoua Forest

Η περιήγησή μας στη Νέα Ζηλανδία θα γινόταν με αυτοκίνητο παρότι είχαμε συζητήσει και το ενδεχόμενο τροχόσπιτου που είναι πολύ συνηθισμένα εκει, οπότε το πρωί σηκωθήκαμε να πάμε να παραλάβουμε το αμάξι μας. Ήμουν σίγουρος ότι με το Γιώργο θα ταιριάζαμε στο ταξίδι και θα είχαμε πολύ καλή συνεργασία στα διαδικαστικά της κάθε μέρας, και πράγματι αυτό φάνηκε από την αρχή: φύγαμε από το ξενοδοχείο με το λεωφορείο για να πάμε στο αεροδρόμιο κάνοντας διαδρομή μισής ώρας, και εκεί ψάχναμε άλλη μισή ώρα το σημείο που θα μας παραλάμβαναν από την εταιρεία αυτοκινήτων, για να μας πάνε -κάνοντας άλλη μισή ώρα- στο γραφείο ενοικίασης που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Χμ, ναι.

Το πρώτο πράγμα που πήγαμε να κάνουμε ήταν φυσικά να συνδέσουμε τα κινητά μας για να ακούμε στο δρόμο τις εκπληκτικές playlist που είχαμε ετοιμάσει γι’αυτό το ταξίδι. Βέβαια για κάποιο λόγο τα περισσότερα τραγούδια αποδείχθηκε ότι ήταν κυρίως Bon Jovi παρότι εμείς άλλες επιλογές είχαμε κάνει, πράγμα που μου θύμισε το βιβλίο Good Omens στο οποίο όλες οι κασέτες μουσικής στα αυτοκίνητα (καθότι το βιβλίο διαδραματίζεται στη δεκαετία του 80) μεταμορφώνονταν στα Greatest Hits των Queen όταν άρχιζαν να παίζουν. Έλα όμως που το αυτοκίνητό μας είχε μενού στα… κινέζικα και όσο και αν προσπαθήσαμε να πατήσουμε όλα τα κουμπιά ξεχωριστά και όλα μαζί δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη, οπότε τελικά την πρώτη βδομάδα δεν ακούσαμε απολύτως τίποτα! Τελικά τις playlist τις ακούω τώρα που γράφω την Ιστορία, κάτι είναι κι’αυτό. :haha:

Ξεκινήσαμε τη διαδρομή προς τα βόρεια, αφού ο προορισμός μας για σήμερα ήταν το Waipoua Forest με τα τεράστια δέντρα Kauri, γύρω στα 300 χιλιόμετρα βόρεια του Auckland. Το βόρειο νησί θεωρείται πολύ διαφορετικό, όχι τόσο γραφικό όσο το νότιο, αλλά και σαφώς λιγότερο τουριστικό, που ήταν και το βασικό μας κίνητρο για να το δούμε. Στο νότιο νησί περιμέναμε ότι θα συναντήσουμε ορδές κινέζων να καλύπτουν σα μυρμήγκια δρόμους, βουνά και παραλίες. Πολύ γρήγορα βγήκαμε από την πόλη και το τοπίο άλλαξε εντυπωσιακά, δίνοντάς μας μια πρώτη γεύση από το τί θα συναντούσαμε στη χώρα: μεγάλες εκτάσεις από λιβάδια, φάρμες, και ελάχιστα κτίσματα.

Κάναμε μια πρώτη στάση σε ένα δάσος το οποίο μας έδωσε μια καλή ιδέα του τί θα επακολουθούσε:

DSC00023.jpg



DSC00025.jpg


Στην πορεία οι στάσεις για φωτογραφίες ήταν επιτακτικές, καθώς τα τοπία άρχισαν να παρουσιάζουν την εντυπωσιακή ομορφιά της χώρας:

DSC00033.jpg


DSC00037.jpg


Το δωμάτιο που θα μέναμε το βράδυ ήταν κοντά στο δάσος, και η ιδιοκτήτρια μας είχε στείλει μήνυμα προειδοποιώντας μας να έχουμε μαζί μας όλα τα απαραίτητα καθώς το πιο κοντινό κατάστημα ήταν σε απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων! Καθώς το μέρος ήταν στο δρόμο μας, είπαμε να κάνουμε μια στάση να το δούμε και να πάρουμε τα κλειδιά αφού στο δάσος είχαμε κλείσει το twilight tour που θα τελείωνε αργά και δε ξέραμε τι ώρα θα επιστρέψουμε στο δωμάτιο.

Το κατάλυμμα ήταν φυσικά το σπίτι της ιδιοκτήτριας το οποίο είχε χωρίσει με μια… κουρτίνα για να προσφέρει διαμονή σε επισκέπτες. Είχαμε δύο υπνοδωμάτια, κουζίνα και μπάνιο οπότε ήταν σαν κανονικό διαμέρισμα. Το κτίσμα είναι ένα κουκλίστικο οίκημα του 1900 που έχει ανακαινιστεί αλλά διατηρεί πάρα πολλές πινελιές παραδοσιακού χαρακτήρα που του δίνουν μια αποικιοκρατική πνοή. Είναι φτιαγμένο σε μια γούβα δίπλα σε ένα ρέμα στην άκρη ενός χωματόδρομου, στον οποίο οδηγούσαμε τόση ώρα που αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν έχουμε χαθεί. Από την κουζίνα μπορούσαμε να βγούμε έξω στο χώρο πίσω από το σπίτι, που πρακτικά ήταν η πλαγιά ενός λόφου. Ο φρέσκος παγωμένος αέρας και οι μυρωδιές από τη βλάστηση και τα νερά με μετέφερε αμέσως σε μια άλλη εποχή. Η όλη περιοχή ήταν αφύσικα ελκυστική, αυτό το μέρος του κόσμου έμοιαζε σα να μην εξελίχθηκε με τις δεκαετίες. Αυτή ήταν η πρώτη στιγμή που πραγματικά συνειδητοποίησα ότι βρίσκομαι στη Νέα Ζηλανδία, αισθάνθηκα σαν εξερευνητής μιας νέας ηπείρου.

Μέχρι να σουρουπώσει και να φτάσει η ώρα να πάμε στο δάσος συνεχίσαμε με το αυτοκίνητο λίγο πιο βόρεια προς το Omapere, για να βρούμε κάτι να φάμε και να χαζέψουμε τη θέα προς τη θάλασσα. Μας πρότειναν ένα συγκεκριμένο καφέ το οποίο όμως είχε ήδη κλείσει προς απογοήτευσή μας, οπότε σταματήσαμε στο μόνο που βρήκαμε ανοιχτό, ένα μικρό καφέ που δούλευε ένας νεαρός που φόραγε μια άσπρη αμάνικη φανέλα - εμείς φοράγαμε ήδη καναδυό μπλούζες και μπουφάν - και είχε ακουστικά στα αυτιά. Βλέπω ότι οι επιλογές δεν είναι και πολλές, και παραγγέλνω ένα μπέργκερ. Ο Γιώργος αφού κοιτάει τα μενού δέκα φορές, ρωτάει με το πιο φυσικό ύφος του κόσμου “Do you have any salads?“ στο οποίο η αντίδραση του τυπάκου είναι λες και μόλις άκουσε το καλύτερο ανέκδοτο στην ιστορία, και απαντάει με γουρλωμένα μάτια γεμάτα έκπληξη:

“Salad? What salad? To eat?”

Ο Γιώργος καταφέρνει να ψελλίσει ένα “yes” την ώρα που εγώ κάνω να βγω έξω γιατί κοντεύω να κατουρηθώ από τα γέλια, και ακούω τον τυπάκο να του εξηγεί χασκογελώντας “We are meat eaters here in the north mate”.

Τελικά ο τύπος μας ετοιμάζει δύο μπέργκερ που κάθε άλλο παρά ταιριάζανε στη δίαιτά μας, και τα συμπληρώνει με τουλάχιστον δύο κιλά τηγανητές πατάτες τις οποίες μας δίνει τυλιγμένες σε χαρτί εφημερίδας, ολόκληρος μπόγος. Αφού ξεπεράσαμε το σοκ και τις ενοχές, τα φάγαμε όλα, δεν έμεινε τίποτα, ούτε οι εφημερίδες. Μάλλον πεινάγαμε. Η ατάκα “what salad? to eat?” μας έμεινε ως μια από τις πιο αστείες στιγμές του ταξιδιού - και είχαμε αρκετές τέτοιες.

Είχε φτάσει η ώρα για τη βόλτα μας στο Waipoua Forest. Αφού φτάσαμε εκεί λίγο νωρίτερα κάναμε μια πρώτη βόλτα μόνοι μας και πάθαμε ένα πρώτο σοκ από το μέγεθος των Kauri, αυτών των γιγαντιαίων δέντρων, δεύτερων σε μέγεθος σε ολόκληρο τον πλανήτη μόνο μετά τις περίφημες Σεκόγιες της Καλιφόρνια. Η Νέα Ζηλανδία ήταν γεμάτη με αυτά τα εκπληκτικά δέντρα πριν ξεκινήσει η μαζική καταστροφή τους από τους πρώτους Maori που έφτασαν στη χώρα και αργότερα από τους Ευρωπαίους αποίκους. Περισσότερο από το 97% των εκπληκτικών αυτών δέντρων δυστυχώς καταστράφηκαν, ενώ και στο σύγχρονο κόσμο που προστατεύονται, ένα παράσιτο που δεν έχουν βρει τρόπο να αντιμετωπίσουν κατατρώει και αυτά που έχουν απομείνει. Ως μέτρο πρόληψης, πριν μπει και βγει κάποιος από τα δάση που υπάρχουν Kauri πρέπει να περάσει υποχρεωτικά από μια πύλη που τρίβει τα παπούτσια πάνω από μια ειδική συρμάτινη βούρτσα. Το επόμενο βήμα είναι πάνω από μια συσκευή που ποτίζει τις σόλες με ατμό και κάποιου είδους απολυμαντικό που σκοτώνει το παράσιτο ώστε να μη το μεταφέρει κανένας σε άλλες περιοχές.

IMG_1483.jpg


Μέχρι να φτάσει η Maori που θα μας ξεναγούσε στο δάσος πιάσαμε την κουβέντα με ένα ζευγάρι βρετανών που ταξίδευαν για μήνες στη χώρα και μας έλεγαν ότι δεν έχουν ξαναδεί τέτοια φύση στη ζωή τους. Κυκλοφορούσαν με τα κοντομάνικα ενώ το κρύο ήδη είχε αρχίσει να είναι τσουχτερό και όταν τους ρώτησα πώς και δε κρυώνουν ο τύπος μου είπε με στόμφο “we are from the UK mate”. Η ξεναγός αφού μας εξήγησε ότι οι λέξεις “Maori” και “Kauri” προφέρονται “μόντι” και “κόντι” με το “ντ” πολύ ελαφρύ, μας έκανε μια βόλτα ανάμεσα στα δέντρα λέγοντάς μας ιστορίες από την εξέλιξή τους ανά τους αιώνες.

Η διαδρομή στο δάσος ήταν πολύ ευχάριστη και πολύ ήσυχη καθώς ήμασταν μόνο τέσσερα άτομα. Περάσαμε αρκετή ώρα μπροστά στο Tane Mahuta, τον βασιλιά του δάσους, το μεγαλύτερο Kauri που υπάρχει. Με ύψος πάνω από 45 μέτρα, ηλικία που ξεπερνάει τα 1200 χρόνια και όγκο κορμού πάνω από 250 κυβικά μέτρα (αρκετό ξύλο για να φτιαχτούν 30 σπίτια τριών υπνοδωματίων), ο Tane Mahuta είναι χωρίς αμφιβολία ένα πραγματικό θαύμα της φύσης. Οι Maori σε κάθε ευκαιρία μιλάνε με σεβασμό προς τα δέντρα και γενικά τη φύση, και σε αυτό το περιβάλλον δεν είναι δύσκολο να ταυτιστείς. Το δέος μπροστά στη θέα αυτών των δέντρων είναι τεράστιο. Η λατρεία προς τη φύση ξαφνικά φαίνεται πολύ πιο φυσιολογική σε σχέση με τη λατρεία σε μια θρησκεία. Μήπως τελικά οι αμόρφωτοι βάρβαροι των Νέων Κόσμων με τη λατρεία τους στα άψυχα στοιχεία της φύσης ήταν πιο πολιτισμένοι από τους πολιτισμένους λευκούς που τους κατέκτησαν και τους δίδαξαν τους… αληθινούς θεούς;

2019-04-13 16.25.31.jpg


DSC00041.jpg


DSC00043.jpg


DSC00049.jpg


Η νύχτα είχε πέσει, το κρύο ήταν τσουχτερό, ο βρετανός είχε φορέσει το μπουφάν του, και η ξεναγός περπατώντας μπροστά μας στο δάσος άρχισε να ψέλνει παραδοσιακά Maori προς τιμήν του Tane Mahuta και των υπόλοιπων Kauri. Η στιγμή ήταν πολύ κατανυκτική αλλά έκλεψα λίγα δευτερόλεπτα με την κάμερά μου για να τη θυμάμαι:


Στη συνέχεια μας ζήτησε να κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της επίθεσης στο Christchurch που είχε γίνει πριν από λίγες μέρες, αλλά και ως υπενθύμιση για οποιονδήποτε κοντινό μας άνθρωπο είχαμε χάσει…

Το βράδυ επιστρέψαμε στο σπίτι και παρά το τσουχτερό κρύο εγώ κυκλοφορούσα με τις πυτζάμες έξω κάνοντας παρέα στο γάτο της ιδιοκτήτριας -κυρίως- και προσπαθώντας να φωτογραφήσω το milky way -δευτερευόντως.

DSC00063.jpg


Η επόμενη μέρα θα περιελάμβανε Maori, Ώκλαντ και ένα χωριό με ένα πολύ παράξενο όνομα....
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.658
Likes
50.480
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Τρομερές φώτο! :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.167
Μηνύματα
882.723
Μέλη
38.879
Νεότερο μέλος
fanisfanisfanis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom