Ιταλία ΣΙΚΕΛΙΑ-Προσκύνημα στο Χτές, Γνωριμιά με το Σήμερα

Μηνύματα
245
Likes
893

Το πρώτο πράμα που βλέπεις πλησιάζοντας στην Κατάνη και νοιώθεις την ανάγκη να κάνεις το σταυρό σου, είναι το ηφαίστειο. Το αισθάνεσαι θυμωμένο, άγριο κακό κι επικίνδυνο. Η κορφή του είναι μόνιμα χαμένη στους πυκνούς μαύρους καπνούς και, που και που, κλωστές χρυσές κόβουν το πάχος του μαύρου σύννεφου και, τότε, σούρχεται να πεις:

«Εν τάξει φίλτατοι, το είδατε το βουνό σας, να το χαίρεστε, πάμε τώρα να φύγουμε, μη χιμήξει ξαφνικά πάνω μας το στοιχείο και τότε…». Και τότε σίγουρα δεν θα προκάνουμε να πούμε πως «ώδινεν όρος…» γιατί δεν θα μας μείνει καιρός να δούμε τι θα … «τέξη». Γιατί εδώ, μάτια μου, ο άκακος «μυς» της παροιμίας είναι θεριό ανήμερο. Κι έτσι και ξεμυτίσει από καμιά μεριά, μαύρο φίδι που μας έφαγε.

Όμως στην Αίτνα δεν έχεις την ευκαιρία να ανέβεις κάθε μέρα. Μια φορά είναι τούτη. Σύμφωνοι, μα άμα της έρθει η όρεξη να κάνει τ ώ ρ α μπαμ?. Ε, τότε θα θυμηθούμε τον Εμπεδοκλή και θα γίνουμε κάρβουνο!!!.

Όλη τη νύχτα η αγωνία μας κράτησε τα μάτια ορθάνοιχτα. Να πάμε; Να μην πάμε; Μετράμε τις τελευταίες εκρήξεις. Το 1966, 1969, 1971. Κανονικά το 1974 είναι η τυχερή χρονιά κι όχι το 1973 (το σωτήριον έτος που μας βρίσκει έτοιμους για την περιπέτεια). Όμως τι; Ηφαίστειο είναι, δεν είναι κομπιούτερ. Μπορεί να χάσει το λογαριασμό ή να τούρθει να εκραγεί νωρίτερα. Θα μας ρωτήσει;

Κι η μέρα ξημέρωσε λαμπρή και ζεστή. Πολύ ζεστή. Όμως στα 3.300 μ. της Αίτνας το χιόνι στράφτει, κι ας είναι τέλος του Μάη. Υποθέτουμε πως εκεί πάνω το κρύο θα τσούξει, και παίρνουμε αγκαλιά βαρειά μάλλινα..

Ξεκινάμε οι μισοί της συντροφιάς. Τόσοι ήμασταν οι τολμηροί. Οι συνετοί μας ξεφώνισαν «παλαβούς», βγήκαν στην είσοδο του Ξενοδοχείου, μας κούνησαν μαντήλια, μας είπαν κάτι για … διαθήκες και για τελευταία … μετάληψη, και μας κοίταξαν με τη λύπη που κοιτάς πάντα τους μελλοθάνατους. « Αve Caesare, I morituri te salutant”!!! Κι εκείνη η απαίσια κορφή δώστου να καπνίζει καταθυμωμένη.
.
Αποτολμήσαμε την ερώτηση στον ξεναγό μας: «Signore, δεν σταματά ποτέ;», «Ναι, ποτέ»! Ωχ! « και σημαίνει πολύ κακό ο καπνός, ή είναι έτσι, προς … εκφοβισμόν;». Μας κοιτά σκεφτικός, βγάζει το τσιγάρο από το στόμα και αποφαίνεται: « Qualque volta… explosione…»..... Μπα που να φας τη γλώσσα σου, χριστιανέ μου. Έκρηξη. «Πως είπατε;» aπορεί. “niente, signore, niente». Άντε να ξεκινάμε κι ο Θεός ο Ήφαιστος να ΄ναι βοήθεια μας».

Ανεβαίνουμε σιγά-σιγά και ξαφνιαζόμαστε με το θράσος των Κατανιέζων. Βίλλες ωραιότατες, μοτέλ, κήποι, αμπέλια, η ζωή σκαρφαλωμένη στην πλαγιά του βουνού του θανάτου. Μα τι κάνουν; Τρελάθηκαν αυτοί; Έτσι φαίνεται. «Όταν ζεις τόσο κοντά στο θάνατο στο τέλος τον συνηθίζεις», εξηγεί ο ξεναγός. Έχουμε τις αντιρρήσεις μας. Να έρθει η λάβα να σε βρει, σε μερικά χιλιόμετρα απόσταση, το καταλαβαίνουμε, αλλά να πας κάτω από τον κρατήρα, και να προκαλείς το βουνό, είναι, το λιγότερο, παραφροσύνη. Οι Κατανιέζοι όμως αδιαφορούν. Η λάβα κάνει το έδαφος γόνιμο, κι αυτό το εκμεταλλεύονται. «Νοn e’ pericoloso;» ρωτάμε: «Forse», είναι η απάντηση, «ίσως». Αλλά για τους Κατανιέζους η έννοια του επικίνδυνου είναι συμβατική. Συχνά την ξεχνούν, και σκαρφαλώνουν τολμηρά μέχρι ψηλά. Παίρνουμε κουράγιο από την τρέλα τους, κι ανεβαίνουμε ακόμα και ακόμα. Σε κάποιο πλάτωμα σταματάμε. Νοιώθουμε ακόμα κάπως ασφαλείς. Μέχρις εδώ δεν είναι ίσως επικίνδυνο, ή δεν είναι έστω τόσο επικίνδυνο, όσο ψηλότερα. Ρωτάμε: «signore, εδώ δεν είναι pericoloso, έτσι;». Ο signore μας κοιτά ειρωνικά: «Oχι και τόσο, μόνο που, στον τελευταίο σεισμό, άνοιξαν 2 κρατήρες τεράστιοι, 200μ. δεξιά σας…». Ξαφνικά η αναπνοή μας γίνεται … κοντή. «Θα ναι από το ύψος» παρηγορούμαστε. Όμως μέσα μας ξέρουμε πως δεν είναι από την αραιή ατμόσφαιρα. Από «άλλο» είναι!… Κάνουμε κουράγιο και πετιόμαστε να δούμε από κοντά τους φρέσκους κρατήρες (αυτήν την περιέργεια κάποτε θα την πληρώσουμε ακριβά, να μου το θυμάστε). Προσπαθούμε να κάνουμε το γύρο της περιμέτρου τους, και κουραζόμαστε. Είναι τεράστιο. Το άνοιγμα, ολοστρόγγυλο, έχει λείες, -περίεργα λείες-, κατηφοριές. Η φωτιά, καταπώς βγήκε στριφογυριστή, σημάδεψε με την φοβερή κίνηση της τα πλαϊνά του κρατήρα.

Δεύτερο κουράγιο, και κατηφορίζουμε μέχρι το βάθος όπου και το άνοιγμα από όπου ξεχύθηκε η φωτιά. Είναι μεγάλο, μισοσκεπασμένο από ασήκωτα κοτρώνια, που πάνω τους κάθεται αθώα το χιόνι. Στεκόμαστε πάνω του σκεφτικοί, προσπαθώντας να συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνει «θυμός της γης».

Και τώρα ας ανεβούμε ψηλότερα με το βαγονέτο. Το χιόνι της πλαγιάς είναι κατάμαυρο από τους καπνούς της κορφής. Ύστερα από 10λεπτο ανέβασμα, όπου μας έχει κυριολεκτικά σπάσει η χολή, γιατί ο πρακτικός φύλακας στοίβαξε παραπανίσιους επιβάτες από το κανονικό, τα βαγονάκια μας αδειάζουν πάνω σε χιόνι παχύ, όπου ένας εκχιονιστήρας έχει ανοίξει φαρδύ μονοπάτι που το αγκαλιάζουν δύο παράλληλοι τοίχοι χιονιού πάνω από 2μ ο καθένας. Τα πουλόβερ εντούτοις μας είναι άχρηστα, γιατί κι εδώ στα 2.500μ, η ζέστη είναι αισθητή, παρόλο ότι τα πόδια μας κινδυνεύουν από κρυοπαγήματα. Ήμαστε στο χιόνι μέχρι τον αστράγαλο παρά τις φιλότιμες προσπάθειες τους εκχιονιστήρα. Από δω μέχρι την κορφή είναι πορεία κοπιαστική 3 περίπου ωρών.

Περπατάμε καμιάν ώρα, μα το εγχείρημα είναι δύσκολο. Γιατί δεν μπορείς να πεζοπορήσεις με πέδιλα εκεί που θα χρειαζόσουν χοντρές λαστιχένιες γαλότσες. Κι όμως θέλουμε να ανεβούμε. Κάνουμε λίγο κουράγιο ακόμα μα ο δρόμος είναι τραχύς. Με βαριά καρδιά κατεβαίνουμε. Δεν μπορέσουμε να φτάσουμε στο στόμα του λύκου. Κρίμα, έτσι δεν μπορούμε να πούμε πως γυρίσαμε μπαρουτοκαπνισμένοι από την Αίτνα. Ούτε έκρηξη έγινε, ούτε λάβα μας κυνήγησε, ούτε η γης κομματιάστηκε. Τώρα που είμαστε μερικά χιλιόμετρα μακριά μπορούμε να κάνουμε τους τολμηρούς και να πούμε: «τι κρίμα…». Όμως παρακαλούμε μη μας πιστέψετε. Οι περιγραφές των τελευταίων σεισμών δεν είναι καθόλου… γοητευτικές. Υποθέτουμε πως δεν είναι στον κόσμο πράμα χειρότερο από την οργή της γης. Και δεν είναι μονάχα το τι νοιώθεις με το σείσιμο του εδάφους ή με το γκρέμισμα του κόσμου γύρω σου. Οι γείτονες της Αίτνας έχουν κι ένα άλλο φοβερό προνόμιο. Μπορούν και βλέπουν το άφρισμα του ηφαιστείου. Κι από τη δική του αντάρα μπορούν επίσης να μετρήσουν τον δικό τους κίνδυνο.

Δοκιμάστε να κλείστε για ένα λεφτό τα μάτια σας. Ξαφνικά τα αυτιά σας βουίζουν από κρότους υποχθόνιους που στέλνουν το μήνυμα της συμφοράς. Τα σωθικά της γης κομματιάζονται, γκρεμίζονται, σπάζουν, κολυμπούν στη φωτιά. Ένα βουνό καίγεται στη ρίζα του και σφαδάζει και μουγκρίζει και σείεται από τα θεμέλια του σα θεριό καρφωμένο καταγής. Και κάποτε η πάλη παίρνει τέλος. Κάποιο σημείο υποχωρεί, δεν αντέχει στον πόνο, κι αφήνει διέξοδο στο στοιχείο. Και τότε, πάνω στα 3.300μ της τρομερής κορφής, ξεχύνεται ποτάμι τρομακτικό η φωτιά. Πηδώντας και κλωτσώντας αφρίζει στις πλαγιές και κατρακυλάει σε πλατύς πυρωμένους καταρράκτες. Κατεβάζει σε φαρδείς κυματισμούς, πηχτή, κατακόκκινη λάβα. Απλώνεται και κατηφορίζει βογκώντας, και σκεπάζει τους ζωντανούς κάτω από το καυτερό της πέρασμα. Και ξοπίσω της, άλλη φωτιά, ενώνεται με την πρώτη, κι ύστερα άλλη, ώσπου ένα ολόκληρο πλευρό του βουνού γίνεται μια πυρκαγιά που καίγεται και καίει, και καταπίνει αχόρταγα τη ζωή μέρες και μέρες. Και το βουνό από τη ρίζα του μέχρι την κορφή του, τραντάζεται ολόκληρο, κάνοντας την κοντινή θάλασσα να ανταριάζει, και την άτυχη πόλη να παραδέρνει στο χάος. Και κάποιο πρωί γίνεται ησυχία. Ο φοβερός όγκος των 3.300μ ηρεμεί. Η λάβα μαυρίζει και παγώνει, κι οι άνθρωποι μπορούν πια να κλάψουν τους δικούς τους και τα χαμένα τους σπιτικά. Κάνουν το σταυρό τους κοιτώντας τους πυκνούς καπνούς της κορφής του βουνού του θανάτου, κι αναρωτιούνται: «Πότε θα είναι η άλλη φορά;».

Ξαναχτίζουν λοιπόν ό,τι γκρεμίστηκε, και συνεχίζουν τη ζωή τους σα να μη συνέβη «αυτό» και το ξεχνούν. Είναι αλήθεια παράξενο πόσο οι άνθρωποι συνηθίζουν και ανέχονται, όχι μονάχα την ιδέα της καταστροφής, αλλά κι αυτήν την ίδια την καταστροφή. Η Κατάνια και η Μεσήνα είναι η απόδειξη.

Ο ξεναγός μας εξακολουθεί, υποχρεωτικότατα, να μας κάνει την καρδιά περβόλι με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες.
«Στα 1950 μια έκρηξη κράτησε 372 μέρες δημιουργώντας κρατήρα πλάτους 800μ.
Στα 1956 επί 3 μέρες και νύχτες οι εκρήξεις ακολουθούσαν η μια την άλλη με τον ρυθμό των 60 εκρήξεων ανά λεπτό. Οι φλόγες πετιόντουσαν σε ύψος 300μ-400μ. Η τεράστια πλαγιά ξεχείλισε από λάβα κι ο κρατήρας υψώθηκε άλλα 32μ. Λέγεται ότι 1.000.000 κ.μ. λάβας έστειλε το εργαστήρι του Ηφαίστου σε κείνο το σεισμό…»

Προσπαθούμε να συλλάβουμε την έκταση της συμφοράς. Αδύνατο. Μονάχα φωτογραφίες με το φλογισμένο βουνό μας δίνουν μια μικρή ιδέα. Προσπαθούμε να την ξεχάσουμε. Σήμερα όλα μοιάζουν ήσυχα. Το χιόνι καταπίνει κάθε ήχο, ο ήλιος είναι χλιαρός, κι η συντροφιά φλυαρεί χαρούμενα και μονάχα το μαύρο σύννεφο του καπνού που βαραίνει πάνω μας, μας κόβει τα ήπατα. Κάνουμε πως δεν βλέπουμε… Όμως αν θέλουμε να ‘μαστε δίκαιοι πρέπει να παραδεχτούμε πως είναι μαγεία ο περίπατος στα χιόνια της Αίτνας. Νοιώθεις εντελώς απομονωμένος από τον κόσμο, εσύ κι ο κίνδυνος πάνω από το κεφάλι σου. Το συναίσθημα είναι μεγαλειώδες.

Είμαστε σχεδόν ευτυχισμένοι που υπήρξαμε από τους «τολμηρούς»! Και λοιπόν; Τι πάθαμε; Κι εκεί που μακάριοι απολαμβάναμε την άσπρη σιωπή και το ζεστό ήλιο η γης … σείστηκε μια σταλιά, μακρινό βουητό τρύπησε τα αυτιά μας κι η καρδιά μας πάγωσε ξαφνικά σαν το χιόνι. Μιας στιγμής δισταγμός, και τα πόδια βρέθηκαν να χτυπάν στο κεφάλι από το ξέφρενο τρεχαλητό. Φεύγετε να φεύγουμε. Κι εκεί, πάντα πίσω από την πλάτη μας, να μας κυνηγάει η βοή και κατω από τα πόδια μας να τρεμουλιάζει παράξενα το χώμα. «Aiuto signore aiuto»! Ο ξεναγός μας κοιτάζει συγκαταβατικά και σπεύδει, να μας καθησυχάσει. «Δεν είναι τίποτε». «Τίποτε; Τι λες, άνθρωπε; Εδώ το παλιόβουνο κοντεύει να μας έρθει κατακέφαλα, μ’ όλα τα σωθικά του, κι εσύ ξεράθηκες στα γέλια. Σου ‘στριψε από το φόβο σου;» Ο σκληροτράχηλος Κατανιέζος εξακολουθεί να χαμογελά και να καπνίζει ήσυχος. «Ηρεμήστε, αυτό είναι συνήθεια της αιμοβόρας Κυρίας. Πότε-πότε μπήγει τις φωνές για να μη ξεχνάμε πως υπάρχει, δεν είναι τίποτε σας λέω. Εξακολουθήστε τον περίπατο σας». «Αμ δε! έχουμε κιόλας φτάσει στα πρόθυρα εμφράγματος από την τρομάρα και την ξέφρενη πηλάλα. Να λείπει ο περίπατος. Ό,τι είδαμε, είδαμε. «Πάμε να φύγουμε, να χαρείς τα μάτια σου κ. ξεναγέ, μη γίνουμε καλά καθούμενα κουρνιαχτός και πασπαλίσουμε την Κατάνη». Κοιτώ τους συντρόφους μου. Με ικανοποίηση βλέπω πως σε όλων τα μάτια βρυχιέται ο πανικός. Άλλοι σταυροκοπιούνται κρυφά, κι άλλοι βαστούν την καρδιά τους. Δεν μπορώ να κρατήσω τα γέλια. Εμείς μωρέ είμαστε οι … «τολμηροί»; Σα δε ντρεπόμαστε. Σύγκαιρα όμως θυμάμαι αυτούς που μείναν στο ξενοδοχείο, κι αναθαρρίζω. Σε σύγκριση με εκείνους είμαστε στ’ αλήθεια τολμηροί. Η σύνεση τους στέρησε θέαμα μεγαλόπρεπο κι ανεπανάληπτο. Έτσι γίνεται καμιά φορά με τη φρόνηση. Σου στερεί την εμπειρία και πολύ συχνά την Ευτυχία. .....
 
Last edited by a moderator:

Samion

Member
Μηνύματα
10.367
Likes
9.289
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Όμως ο Σικελός γίνεται… σφίγγα, αν τύχει και του μιλήσεις για την Μαφία. Κλείνεται σα σάλιαγκας στο καβούκι του, και σου εξηγεί με σοβαρότητα πως: «το απέναντι Monumento είναι αραβικής προελεύσεως». Κι εκεί τελειώνει η διαφώτιση σου σχετική με τη ζωή και τη δράση της Μαφίας. Δηλαδή, πας και φεύγεις δίχως να μάθεις τι ακριβώς συμβαίνει στο νησί.
Είχα την άτυχη έμπνευση να επιμείνω πολλές φορές, και με διαφορετικά πρόσωπα, πάνω σε αυτό το θέμα, με την ελπίδα ότι τελικά κάποιος τολμηρός θα μου άνοιγε επιτέλους τα μάτια. Όμως ο μόνος τολμηρός με συμβούλεψε το μόνο τολμηρό πράγμα που έμαθα: «Μη πολυρωτάς για τη Μαφία, αν δε θέλεις κάποια νύχτα να εξαφανιστείς από το ξενοδοχείο σου.»
υπέροχη περιγραφη, την απόλαυσα εκτός από αυτό το κομμάτι. που αναπαραγάγει το γνωστό κλισέ. Ο Σικελός ΟΧΙ, δεν είναι έτσι. υπάρχει ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού που αντιστεκεται και με πολύ μεγάλο τίμημα δυστυχώς.
Addiopizzo
υπάρχουν οι νέοι που δεν έχουν καμμία σχέση με την περιγραφή αυτή και των οποίων η μεγάλη πλειοψηφία θα σου μιλήσει ανοικτά για το πρόβλημα, το οποίο φυσικά και καταδικάζουν. η δε τελευταία συμβουλή έχει βγει από ταινία του '60. καμμία σχέση με τη Σικελία του σήμερα. μα ακόμα και με την ίδια την εγκληματική οργανωση που προσεχει γενικά τους τουρίστες.
 

astral

Member
Μηνύματα
776
Likes
139
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Περού - Αργεντινή
Υπέροχη όπως πάντα!! :D
 

Twinkie

Member
Μηνύματα
1.142
Likes
327
Επόμενο Ταξίδι
Με το νου
Ταξίδι-Όνειρο
Στα πέντε σημεία της Γης
Ανυπομονώ για την συνέχεια της ιστορίας με την ίδια υπέροχη γραφή όπως πάντα..Μου ξυπνάτε θύμησες όμορφες τώρα....Παιδάκι ήμουν όταν πρωτοπήγα Ιταλία, και ο πρώτος σταθμός ήταν η Σικελία και όλα αυτά που προσδοκώ να διαβάσω μέσα από την ιστορία σας...
Πάμε Magna Grecia λοιπόν...;)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Mε προσήλωση θα σε ακολουθήσω στο οδοιπορικό σου μιας και με ενδιαφέρει να δω την οπτική σου καθώς την επισκέφθηκα κι εγώ. Η γραφή, όπως μας έχεις συνηθίσει, εξαιρετική!
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Είναι εκεί κάτω μια άλλη Ελλάδα, η «Μεγάλη» , που σε συγκινεί σήμερα και σε συγκλονίζει με τους θρηνητικούς αντίλαλους της Ιστορίας. Φτάνουν στα αυτιά σου μέσα από τους πεσμένους σπονδύλους, τους μοναχικούς κίονες, τα τραυματισμένα κιονόκρανα. Κάθε ναός διηγείται ψιθυριστά, σα να εμπιστεύεται μονάχα εσένα, -τον καινούργιο Έλληνα, το βιαστικό, τον πολυάσχολο, τον ψύχραιμο-, ένα θαυμάσιο, ένα ανεπανάληπτο μυστικό. Κι εκεί, καθώς τρέχεις στην Κοιλάδα των Ναών του Ακράγαντα με μια μηχανή στο χέρι, ξαφνικά νοιώθεις, πως το «αντικείμενο» που φωτογραφίζεις περπατά μέσα στη μηχανή σου! Σε πλησιάζει! Σε αγγίζει! Ακουμπά πάνω σου. Ένα εκτυφλωτικό, μαγιάτικο φως σταλάζει πάνω στις πανάρχαιες πέτρες του, και τα σχοίνα του χαϊδεύουν τρυφερά τους στύλους με τις ανθισμένες κροκάτες εκρήξεις τους. Είσαι μαγεμένος από την εικόνα,
Αντί για την απλή περιγραφή του τοπίου, μας κάνετε μια μεγαλειώδη μεταφορά της δόνησης του τόπου. Εσείς μαγευτήκατε από την εικόνα και εμείς από την περιγραφή.
 
Μηνύματα
245
Likes
893
Την Σικελία τήν λάτρεψα! Τούς λόγους τούς διαβάσατε και θα τούς διαβάσετε και στήν συνέχεια.
Φυσικά και δεν ειναι μαφιόζοι όλοι οι Σικελοί! Εϊπα εγώ κάτι τέτοιο? Μακράν εμού το μίασμα! Αντιθετως, βοηθηθήκαμε, ως ξένες κι άσχετες, από τούς ντόπιους, που έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους, για να μάς προφυλάξουν από τίς κακοτοπιές, που εμείς ούτε κάν φανταζόμασταν. Ειδικά σε κείνην την Καλέσα, την λεγόμενη Αραβική Συνοικία, στο Παλέρμο, όπου βρεθήκαμε, νύχτα ώρα, χαμένες στα σκοτεινά κι έρημα στενοσόκακκα!!! Μάς περιμάζεψε από το δρόμο μια οικογένεια, που μάς είδε μέσα από την αυλή της, να περιφερόμαστε κατατρομαγμενες, σαν τίς άδικες κατάρες... 3 μέλη της, μάς πήραν, κυριολεκτικά από το χέρι, και μάς έβγαλαν στον κεντρικό δρομο, σώες και αβλαβείς! ΄Ομως ήταν ολοφάνερο πως οι άνθρωποι φοβόντουσαν. Κι είχαν τα δίκια τους. Και πρέπει να σάς θυμίσω ότι εγώ βρέθηκα εκεί το 1973! Ξέρει, αλήθεια, κάποιος, πώς ήταν τότε τα πράγματα εκεί?
Σάς ευχαριστώ όλους που ενδιαφέρεστε για έναν τόσο ξεχωριστό τοπο, στον οποίο έχω αφήσει το καλλίτερο μέρος τής καρδιάς μου! Ειδικά όταν διάβασα στον Θουκιδίδη την ιστορία τής Σικελικής Εκσστρατειας, τής μεγαλύτερης στρατιωτικής καταστροφής τού Αρχαίου Κόσμου. Κι εμείς, σήμερα, δεν ξέρουμε τιποτε γι αυτό το κοσμοϊστορικό γεγονός...Ε, καιρός είναι νά μάθουμε κάτι γι αυτό. Υπομονή. Η καλή μου φιλενάδα, η Ιωάννα, έχει το κουράγιο να αντιγράψει τα σχετικά από τον...αρχαίο μου...πάπυρο!!!
Κοντεύουν 40 χρόνια από τότε που γράφτηκε! Δεν έχει...αρχαιολογική αξία?
Κα πάλι σάς ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τίς παρατηρήσεις σας.
Στέλλα
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.367
Likes
9.289
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
1.Φυσικά και δεν ειναι μαφιόζοι όλοι οι Σικελοί! Εϊπα εγώ κάτι τέτοιο? Μακράν εμού το μίασμα!
2. Ειδικά σε κείνην την Καλέσα, την λεγόμενη Αραβική Συνοικία, στο Παλέρμο, όπου βρεθήκαμε, νύχτα ώρα, χαμένες στα σκοτεινά κι έρημα στενοσόκακκα!!!
3. Ομως ήταν ολοφάνερο πως οι άνθρωποι φοβόντουσαν. Κι είχαν τα δίκια τους.
4. Και πρέπει να σάς θυμίσω ότι εγώ βρέθηκα εκεί το 1973! Ξέρει, αλήθεια, κάποιος, πώς ήταν τότε τα πράγματα εκεί?
5. Κοντεύουν 40 χρόνια από τότε που γράφτηκε! Δεν έχει...αρχαιολογική αξία?
θα σχολιάσω "τεχνοκρατικά" πάντα..
1. "Όμως ο Σικελός.. κλείνεται σα σάλιαγκας στο καβούκι του,.."
μαφιόζο δεν τον είπες αλλά έκανες αυτήν την άκρως προσβλητική παρομοίωση. δεν κλείνεται ούτε τώρα ούτε ποτέ σε κανένα καβούκι αλλά αντίθετα έχει δώσει το αίμα του ενάντια στο οργανωμένο έγκλημα και ειναι κρίμα να μένουν τέτοιες εντυπώσεις.
2. έπρεπε από την αρχή να διευκρινίσεις για ποια εποχή μιλάς. εδώ είναι ταξιδιωτικό φόρουμ και μένουν λάθος εντυπώσεις σε μελλοντικούς ταξιδιώτες. η Καλσα είναι απόλυτα ασφαλής περιοχή, μικρά παιδιά παίζουν έξω μέχρι αργά το βράδυ και συνιστώ σε ολους να την επισκεφθουν.
3. καθόλου. ψευδής εντύπωση.
4. ναι κι από πρώτο χέρι. σίγουρα το κέιμενό σου εχει αρκετές υπερβολές περί του θέματος.
5. μεγάλη και γι αυτό το απόλαυσα. αλλά επρεπε, αν όχι να χρησιμοποιείς παρελθόντες χρόνους, να ξεκαθαρίσεις από την αρχή ότι αναφέρεται 4 δεκαετίες πριν.
όλα αυτά φιλικά και ευχαριστώ για την ιστορία σου.
 

sapienza

Member
Μηνύματα
1.245
Likes
426
Επόμενο Ταξίδι
Roma
Ταξίδι-Όνειρο
Costiera Amalfitana
2. η Καλσα είναι απόλυτα ασφαλής περιοχή, μικρά παιδιά παίζουν έξω μέχρι αργά το βράδυ και συνιστώ σε ολους να την επισκεφθουν.

Καλά και μετά απο 40 χρόνια το απόλυτα ασφαλής, άστο καλύτερα...Όταν πριν 2 χρόνια και μεις χαθήκαμε στα σκοτεινά σοκάκια, ψάχνοντας το εστιατόριο που είχαμε την κράτηση,με τους Μαροκινούς να μας περιτριγυρίζουν αυτή την ασφάλεια δε μπορώ να πώ οτι την ένιωσα..;)
 
Μηνύματα
245
Likes
893
Φίλτατε ή Φιλτάτη (δεν μπορώ να ξέρω), Samion
Γιατί παρεξηγήθηκες? ΄Εχεις δίκιο που δεν ήξερες σε ποια χρονολογία αναφερόμουν, αλλά όπως και στην αρχή τού κειμένου θα διάβασες, βρήκα πολύ γλυκείς και χαριτωμένους τους Σικελούς! Μάς μοιάζουν πολύ, στο χιούμορ και την ευχάριστη διάθεση. Το θέμα "Μαφία" δεν αφορά όλους τούς κατοίκους τού νησιού. Αν ήταν έτσι, τότε τί δουλειά θα είχα εγώ εκεί? Σού έφερα το παράδειγμα τών ανθρώπων που μάς βοήθησαν. Δεν μάς έκλεψαν, δεν μάς...σκότωσαν, δεν μάς κακοποίησαν! Αντιθέτως μάς συμπαραστάθηκαν αλλά και μάς...προειδοποίησαν, ως ώφειλαν. ΄Οπως θα κάναμε κι μείς σημερα, άν κάποιος τουρίστας ξώμενε, νύχτα ώρα στο κέντρο τής Αθήνας!...Απλώς εμείς πήραμε μιά τέτοια γεύση, 40 χρόνια πρίν!!! Και πές μου. Δεν θα προειδοποιήσουμε τον ξένο, να μήν περιδιαβάζει στην Ομόνοια, μετα την δύση τού ηλιου? Θα τον αφήσουμε να τον κλέψουν ή να τον μαχαιρώσουν? Ε, αυτό έγινε τότε στο νησί. Και δεν νομίζω ότι ο υποψιασμένος τουριστας κινδυνεύει εκεί ή εδώ. Μη βλέπεις ότι εμείς, δυό θεοπάλαβες, θέλαμε να δούμε την περίεργη συνοικια τού τοτε, ολομόναχες! Καλα να πάθουμε! Κι όμως ο ξεναγός μας μάς είχε επιστήσει την προσοχή ότι το βράδυ καλόν είναι να μήν κυκλοφορούμε έστω και στούς κεντρικούς δρομους, ανέμελες, με τίς τσάντες κρεμασμένες στούς ώμους από τη μεριά τού δρόμου! ΄Ετσι πέσαμε σε μπλόκο τής Αστυνομίας στο Παλέρμο, όταν βρεθήκαμε στην κεντρική πλατεία χαζεύοντας τα,,πέριξ.!!! ΚΙ εκεί πρωτακούσαμε στο βίο μας ότι υπάρχουν...τσαντάκηδες! Αν ήταν σήμερα, θα το θεωρούσαμε εντελώς φυσικό.!!!!
Εν κατακλείδι, η Μαφία είναι η Μαφία, και η Σικελία είναι η Σικελία τής καρδιάς μου, μαζί με τούς αξιολάτρευτους κατοίκους της....
Ελπίζω να λυθηκε η...παρεξήγηση. Διότι, τώρα πιά, όλες οι πόλεις τού κόσμου έχουν γίνει μιά Μαφία τού αισχίστου είδους. Τίποτε το καινούργιο. Συνηθίσαμε όλοι, να ζούμε παντού με τον τρόμο....Μακάρι να μην ήταν έτσι, αλλά...
Σ' ευχαριστώ πάντως,για τίς επισημάνσεις σου, είναι πάντα ευπρόσδεκτες,
Με εκτίμηση
Στέλλα
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.367
Likes
9.289
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Καλά και μετά απο 40 χρόνια το απόλυτα ασφαλής, άστο καλύτερα...Όταν πριν 2 χρόνια και μεις χαθήκαμε στα σκοτεινά σοκάκια, ψάχνοντας το εστιατόριο που είχαμε την κράτηση,με τους Μαροκινούς να μας περιτριγυρίζουν αυτή την ασφάλεια δε μπορώ να πώ οτι την ένιωσα..;)
εγώ δεν είμαι killer blonde σαν εσένα βέβαια, αλλά κι έτσι που είμαι, ποτέ μα ποτέ δεν είχα δει το παραμικρό. οι κάμερες, η σχεδόν συνεχής παρουσία της αστυνομίας, τα δεκάδες μαγαζιά έχουν μετατρέψει την Kalsa σε ένα από τα ασφαλέστερα μέρη της πόλης. και στο Τέρμινι έχει ξένους αλλά η εγκληματικότητα κινείται σε σχεδόν μηδενικά επίπεδα.
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.367
Likes
9.289
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Φίλτατε ή Φιλτάτη (δεν μπορώ να ξέρω), Samion
1. Γιατί παρεξηγήθηκες?
2. Εχεις δίκιο που δεν ήξερες σε ποια χρονολογία αναφερόμουν, αλλά όπως και στην αρχή τού κειμένου θα διάβασες, βρήκα πολύ γλυκείς και χαριτωμένους τους Σικελούς! Μάς μοιάζουν πολύ, στο χιούμορ και την ευχάριστη διάθεση.
1. εγώ? καθόλου. δεν είναι καθόλου ωραία παρομοίωση με σάλιαγκα που κλείνεται στο καβουκι του. ούτε είναι αυτή η αντιμετώπιση της μαφίας. επαναλαμβάνω ότι το κέιμενό σου αντιμετωπίζει με λανθασμένο και ενδεχομένως προσβλητικό τρόπο τη σχεση Σικελού-μαφίας. δεν καλύπτονται τα πάντα από Ομερτά κι αυτό ο Σικελός το έχει αποδείξει. δεν είναι όλοι μαφιόζοι αλλά ούτε και όλοι κλείνονται σε κανένα καβούκι.
2. συμφωνώ απόλυτα σε όλα τα υπόλοιπα. προσπάθησα να εστιάσω μόνο στο θέμα της Ομερτά. και φυσικά στην τωρινή κατάσταση που η μαφία του τότε είναι πλέον μία μακρινή ανάμνηση. στη δε Κάλσα εμεναν και μένουν οικογένειες των οποίων τα παιδιά έπαιζαν και παίζουν στους δρόμους άφοβα. η παρουσία της οργάνωσης δεν γίνεται αντιληπτή από κανένα τουρίστα. αλλά και τότε ήταν αδύνατο ο τουρίστας να αντιληφθεί την παρουσία της ούτε και την πραγματική Ομερτά. οι δε ξεναγοί, οδηγοί κλπ μπορεί να διασκέδαζαν με ένα θέμα που πουλούσε, δεν ξέρω. ούτε θυμάμαι ποτέ τουρίστας να εχει υπάρξει θύμα της εγκληματικής αυτής oργάνωσης.όσοι επισκέπτονται το Παλέρμο σήμερα αντιλαμβάνονται γρήγορα ότι η Ρώμη, το Μιλάνο, το Παρίσι εχουν πολύ μεγαλύτερη εγκληματικότητα.
χαίρομαι για τη συζήτηση, παρεξήγηση από μένα δεν υπάρχει καμμία, απλά διευκρίνησα ορισμένα στοιχεία για τους μελλοντικούς επισκέπτες της πόλης και του νησιού γενικότερα.
Ο Samion..:D
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.195
Μηνύματα
883.532
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom