Κένυα Τανζανία Σαφάρι. Κένυα - Τανζανία

Μηνύματα
245
Likes
892
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο (Αkuna Matata)
  3. Κεφάλαιο 3ο (Ο Κόσμος, μέσα κι έξω από τη Μανυάρα)
  4. Κεφάλαιο 4ο (Συλλαλητήριο πτηνών)
  5. Κεφάλαιο 5ο (Lake Manyara Hotel – Ο κήπος της Εδέμ)
  6. Κεφάλαιο 6ο (Προς το Σερεγκέτι)
  7. Κεφάλαιο 7ο (Ο Μακρυνός μας Πρόγονος Australopithicus Africanus)
  8. Κεφάλαιο 8ο (ShoraMasai! - «Μαασάι γειά σας...»)][B]ShoraMasai![/B
  9. Κεφάλαιο 9ο (Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ)][B]Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ[/B
  10. Κεφάλαιο 10ο (Η εκδίκηση των εφηβικών ονείρων)
  11. Κεφάλαιο 11ο (Amboseli - Kilimanjaro Safari Lodge)
  12. Κεφάλαιο 12ο (Tree Tops - Η εμπειρία του... παλαβού)
  13. Κεφάλαιο 13ο (Μaasai Mara – Mara Sarova - Ο τόπος των εκπλήξεων...)][B]Όμως, κατεπλάγημεν και οι πέντε. Αυτό το πράμα είναι σαν τις σκηνές των Σεήχηδων, στην έρημο! Με όλα τα σουπρεπέ της. Μωρέ, δέσε! Τι εκπληκτικό μπάνιο είναι τούτο. Τίποτε δεν του έλειπε, όπως διαπίστωσα κατάπληκτη, όταν σήκωσα το «φύλλο» της σκηνής και μπήκα στο εσωτερικό της.[/B
  14. Κεφάλαιο 14ο (Mara Serena - Ο αποχαιρετισμός στην Αφρική...)

Έχοντας μονάχα λαγοκοιμηθεί, ξυπνώ ξημερώματα. Ανοίγω την πόρτα του μπαγκαλόου κι ορμάει μέσα πηχτό πούσι και παγωνιά. Κάνει ψόφο. Κλείνω έντρομη.
Βάζω ένα πουλόβερ χοντρό, παίρνω και τη μηχανή μου και βγαίνω στον κοιμισμένο ακόμα καταυλισμό. Τρέχω στο χείλος του κρατήρα. Μοιάζει σαν ένα τεράστιο καζάνι γεμάτο ατμούς, που άλλοτε μετακινούνται απαλά κι άλλοτε φαίνεται να βράζουν, ΄Ετσι κι αλλοιώς δε βλέπω τίποτε, ενώ συγχρόνως νομίζω πως βρίσκομαι στα σύννεφα. "Όμορφο είναι» αποφαίνομαι. Μοιάζει σαν να έχω απογειωθεί. Σαν να πετάω. Μόνο που η πτήση είναι πολύ ψυχρή. Κι από το εστιατόριο μου ‘ρχεται άρωμα καφέ. Πράγματι, αυτή η ώρα είναι η ωραιότερη της εκδρομής …
Παγωμένη τρυπώνω στην τραπεζαρία και νοιώθω αναφουφουλιασμένη. ‘Ηγγικεν η ώρα! Παναγιά μου!! Οι εφηβικές μου αναμνήσεις με πλημμυρίζουν. Το μυαλό μου γεννά και η φαντασία μου ζει ξανά και ξανά τις εικόνες του μυθιστορήματος του Καραγάτση. Η ιστορία αναπλάθεται εμπρός μου κι εγώ είμαι έτοιμη να αντικρύσω τούτο εδώ το μέρος, απ΄ όπου όλα ξεκίνησαν…
Αμίλητες και συγκεντρωμένες κατηφορίζουμε μέσα στην πρωινή ψύχρα και την ομίχλη, προς το βάθος του κρατήρα. Ο Φράνκι μας λοξοκοιτάει μα δεν καταλαβαίνει. Τη σιωπή μας την αποδίδει σίγουρα σε άγουρο ξύπνημα. Όμως σίγουρα όλες σκεφτόμαστε τη μαγική δύναμη αυτού του τόπου. ΄Ολες ξέρουμε την ιστορία, που τόσο όμορφα έγραψε ο Καραγάτσςη. Και τρέμουμε στη δεισιδαίμονα σκέψη πως από δω και μπρος ίσως οι Μούγγου να πάρουν και το δικό μας ριζικό στα χέρια τους.
«Ουφ!! Γιατί τα σκέφτομαι όλα αυτά, βρε παιδιά; Ένα μυθιστόρημα ήταν επί τέλους! Δεν ήταν και η «Αποκάλυψη του Ιωάννη!...» λέω σπάζοντας τη βαριά σιωπή. Με κοίταξαν με νόημα και οι τέσσερις. Κούνησαν τα κεφάλια και κάποια μουρμούρισε με νόημα «Άμρι α Μούγγου, αγαπητή μου! Αυτό είναι αναπόδραστο!» Χαμογέλασα. Συμμερίζονταν θαυμάσια τη δική μου συγκίνηση κι ανυπομονησία, να συναντήσω αυτό το πισωγύρισμα της νειότης μου, το προσκύνημα στη σαγήνη και το μυστήριο της Μαύρης Ηπείρου, όπως τη γνωρίσαμε μέσα από τη λογοτεχνία. Κι αυτό ήταν κατά βάση, το κίνητρο που με έφερε εδώ, στο Νγκόρο Νγκόρο.
Κάποια στιγμή φτάνουμε στον πυθμένα. Η πρώτη έκπληξη είναι κυριολεκτικά «εκτός προγράμματος». Ούτε που τη φανταζόμασταν. Οι Μασάι που, ελάχιστη ώρα πριν, είχαμε αφήσει πίσω μας με τα αντιβιοτικά και τις χειραψίες, βρίσκονταν ήδη εδώ. Μας υποδέχονται με πλατεία χαμόγελα, τραγούδια και πολεμικούς χορούς. Προσπαθούν έτσι να μας εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους για τη βοήθεια που τους τάξαμε αλλά και δεν τους ξεχάσαμε. Τα στόματά μας είναι ανοικτά , ως μικρότερα Νγκόρο Νγκόρο. Πότε πρόλαβαν; Πώς κατέβηκαν τόσο γρήγορα μέσα από τα επικίνδυνα φυσικά μονοπάτια της ζούγκλας;
Κυκλώνουν το αυτοκίνητό μας. Χοροπηδούν γελαστοί, κουνούν τα δόρατα, απλώνουν τα χέρια να μας αγγίξουν και τελικά, αφού μας συγκινούν μέχρι δακρύων, λύνουν τον κλοιό τους γύρω από το τζιπ. Καθώς απομακρύνονται γελαστοί, μας αποχαιρετούν κουνώντας τα όπλα πάνω από τα κεφάλια τους. Οι πανύψηλες, λυγερές φιγούρες τους ολοένα μικραίνουν κι εμείς, αμίλητες και συγκινημένες, τους παρακολουθούμε με αγάπη και θαυμασμό. Ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι οι πρωτόγονοι θα μας έδιναν ένα τέτοιο σπουδαίο μάθημα ευγένειας. Αυτό θα μπορούσε κανείς να το πει «φυσική αρχοντιά».
Γρήγορα συνερχόμαστε. Το περιβάλλον είναι κάτι τρελό. Λίμνες ξέρηχες, γεμάτες ροζ φλαμίνγκος. Λίμνες βαθειές γεμάτες εφτάσχημους ιπποπόταμους. Λιονταροοικογένειες λιάζονται ξαπλωμένες παραλημνίως. Ζευγάρια λιονταριών χαριεντίζονται συγκινητικά, δίνοντας κι αυτά ένα μάθημα τρυφερότητας και συντροφικής αγάπης. Τρίβουν μεταξύ τους τα κεφαλάκια τους. Αγγίζουν το ένα το στόμα του άλλου. Κουτρουβαλούν, παίζουν, κυλιούνται πάνω στην αμμουδιά, κι ύστερα αγκαλιάζονται και ζευγαρώνουν. Ρινόκεροι μοναχικοί, βόσκουν ανάμεσα στα ψηλά ξερόχορτα, ενώ πάνω στην πλάτης τους μια ολόκληρη αποικία μικρών πουλιών τσιμπολογούν τα τσιμπούρια. Βούβαλοι με τα περήφανα, σαν πανέμορφες περικεφαλαίες, κέρατά τους, βόσκουν γαλήνια μέσα στα βοσκοτόπια. Γέρικοι μοναχικοί ελέφαντες αλλά και μεγάλες αγέλες με τα μικρά τους, μας κοιτούν αδιάφορα, όσο η σύνεση δεν μας αφήνει να τους πλησιάσουμε πολύ. Τα μωρά παίζουν με τις προβοσκίδες των μεγάλων, βυζαίνουν τις μανάδες τους, κάνουν ζαβολιές με τα συνομήλικά τους… Χαρά ματιών και κάμερας όλος ο τόπος. Γκνου σε τεράστια κοπάδια διασχίζουν, τρέχοντας με πολλά χιλιόμετρα την ώρα, μπλοκάροντας συχνά και τα μονοπάτια που πάνω τους πορεύονται τα οχήματα. Είναι ένας διαρκής κίνδυνος για μας Προσπαθούμε πάντα να κρατιόμαστε μακριά τους, για να μη σκοντάψουν πάνω μας και μας κάνουν αλοιφή! Τα πανέμορφα γαζέλια είναι η μόνιμη χαρωπή εικόνα του τοπίου. Τα γουίλντερ μπηστ, με τα θαυμάσια κέρατα, καμαρώνουν για την καλλονή τους σα γύφτικα σκερπάνια. Τα χάρντι μπηστ, οι φακόχοιροι, τα τόμποι, τα ιμπάλλα, οι καμηλοπαρδάλεις, οι στρουθοκάμηλοι, οι ζέβρες, οι ύαινες, τα τσακάλια, οι κεκροπίθηκοι, οι βέρβετ μάνκεϋς, οι μπαμπουίνοι, οι μανγκούστες, οι σαύρες όλων των χρωμάτων και των μεγεθών, οι πράσινοι πίθηκοι με τη μακριά ουρά, είναι ο θαυμαστός κόσμος του μοναδικού αυτού βιότοπου. Ευτυχισμένα ζωντανά μέσα σ΄ ένα θεϊκό περιβάλλον….
Ο καιρός δεν είναι ο ίδιος, σ΄ όλον τον κρατήρα. Κοντά στις πλαγιές, που τις σκεπάζει πυκνή ζούγκλα, είναι μουντός, ομιχλώδης και δροσερός. Στο κέντρο, ο ήλιος φτιάχνει ένα φωτεινό αλώνι, όπου τα πλάσματα της περιοχής αναπαύονται απολαμβάνοντας τη χλιαρή λιακάδα. Κομμάτια σκούρων σύννεφων, ξεπαρατημένων θαρρείς από κάποιον αφηρημένο θεό, κρέμονται από το τίποτε και ακουμπούν στο πουθενά, δίνοντας την απαραίτητη σκουρόχρωμη πινελιά στο λαμπερό τοπίο. Και γύρω στις απότομες κατηφοριές να οργιάζει η βλάστηση, δημιουργώντας ζούγκλα πυκνή, καταφύγιο ασφαλές των θηρίων.
‘Ορθια, πάνω στο ανοικτό τζιπ, περιφέρω γύρω το βλέμμα μου, αγκαλιάζοντας ολόκληρο τον τόπο. Τον τόπο με τις χίλιες ομορφιές και τους διπλάσιους κινδύνους.
«Παναγιά μου!! Είναι όπως το περιέγραψε ο Καραγάτσης! Μονάχα ο Μάγος του λείπει. ΄Όμως, θα τον ήθελα εγώ;» σκέφτομαι περιδεής. Νοιώθω τελείως μουδιασμένη. Λίγο παγωμένη. Ελαφρώς αμήχανη. Και πολύ συγκινημένη.
Ώστε αυτό ήταν! Και ήταν συναρπαστικό! Με γοητεύει γιατί κάπως με τρομάζει. Και, καθώς οι παλιές φανταστικές και ξέθωρες εικόνες, ανακατεύονται με τις παρούσες σπαρταριστά ζωντανές, θαρρείς πως πνίγομαι. Νομίζω ότι κάτι πρέπει να κάνω, για να διώξω επί τέλους αυτόν τον απαίσιο κόμπο στο λαιμό, που με τυραννάει από το πρωί. Νοιώθω τα δάκρυα να κυλούν στο πρόσωπό μου. Κλαίω και το κακό είναι δεν ξέρω γιατί ακριβώς κλαίω, η φουκαριάρα. Κλαίω από χαρά που ένα νεανικό μου όνειρο πραγματοποιήθηκε; Κλαίω γιατί το τοπίο είναι σχεδόν θεϊκής ομορφιάς; Ή μήπως κλαίω για τα νιάτα μου που χάθηκαν μέσα σ΄ ένα ανοιγοκλείσιμο ματιού; Θαρρώ πως είναι και τα τρία. Κι είναι για μένα πολλά... Είναι η πραγματοποίηση ενός παμπάλαιου καημού που, ευτυχώς, δε με απογοήτευσε. Ως κι ο καιρός, μέσα σε τούτη την παράξενη λεκάνη, είναι γλυκός. Ούτε κρύος, ούτε ζεστός. Πορευόμαστε μέσα στη χλιαρή λιακάδα και κάποια στιγμή, σε κάποιο σημείο του χείλους μια πλαγιάς, διακρίνουμε, τοσοδούλι, το ξενοδοχείο μας.
Δεκάδες λαντ ρόβερ τριγυρνούν μέσα στο ηφαίστειο. Οι «κυνηγοί» του… γλυκού νερού φωτογραφίζουμε από τα τζιπ μας, τα άλλα τζιπ, μια και δεν μπορούμε να φωτογραφίσουμε το δικά μας. Διακρίνουμε παράξενες συντροφιές. Κάθε τόσο συναντιόμαστε και χανόμαστε, για να ξανασμίξουμε σε λίγο με κάποια χαμόγελα, ανταλλάσσοντας χαιρετισμούς. Κάποια αυτοκίνητα έχουν μέσα 6-7 ανθρώπους. Άλλο έχει δύο άντρες. Ένα τρίτο, έναν ολομόναχο. Αλλά το βανάκι που μπήκε στην καρδιά όλων μας, είχε μέσα δυο νέα παιδιά, δυο κοριτσόπουλα με τις βιντεοκάμερές τους. Το πρωί όταν τις είδαμε, ήταν ασκεπείς, όπως κι εγώ. Μετά με ξανασυνάντησαν μαντηλοδεμένη, και μου έκαναν σινιάλο γελώντας. Και στο τρίτο μας συναπάντημα είχαν κι αυτές φακιόλια στην κεφαλή τους! Σκασμένες στα γέλια αλληλοφωτογραφίσαμε το χάλι μας και αποχαιρετιστήκαμε εγκάρδια.
Το μεσημεριανό μας πικ νικ γίνεται πλάι σε μια λίμνη τριγυρισμένη από ψηλές καλαμιές, γεμάτη ιπποπόταμους. Εδώ, πια, βγάζω το άχτι μου. Σκαρφαλώνω στο πανύψηλο τιμόνι του δικού μας πια βαν, και ζητώ από μια φίλη μου να με φωτογραφίσει ως «κυνηγό λεόντων και άλλων αγρίων ζώων».
«Μαντηλοδεμένη;» με ειρωνεύεται. «Μαντηλοδεμένη» απαντώ και παίρνω θέση με καμάρι μπρος στη μηχανή.
Βραδάκι επιστρέφουμε. Το κρύο είναι κιόλας τσουχτερό. Σε μια στροφή του ελικοειδούς ανηφορικού μονοπατιού, ο Φράνκυ σταματάει, δηλώνοντας ότι από τούτο το σημείο φαίνεται ο κρατήρας. «Δείτε τον με τη δύση κι αποχαιρετήστε τον!»
Οι τελευταίες εικόνες του Νγκόρο Νγκόρο, αποτυπώνονται στο φιλμ και στο μυαλό μας. Τα καταφέραμε!!! Ένα ακόμα όνειρο έγινε πραγματικότητα….
Μέσα σε συντροφική σιωπή και μηρυκάζοντας τις εντυπώσεις μας, φτάνουμε στον καταυλισμό. Παγωνιά γενικώς και το, δια του ποτηρίου, λουτρό, μια ιεροεξεταστική δοκιμασία. Το υφίσταμαι για δεύτερη φορά, στον τόπο του μαρτυρίου, τον αποκαλούμενον, λίαν ευφημιστικώς, «λουτήρα»…
Το διπλό τζάκι του εστιατορίου κι ένα δυνατό ποτό , μας στηλώνουν μέχρι την ώρα του φαγητού και του ύπνου. Αύριο, ξημερώματα, αποχαιρετούμε την τόσο ενδιαφέρουσα Τανζανία, για την πολύ πιο σοφιστικέ Κένυα.
Εκεί καταπώς φαίνεται, μας περιμένουν ατέλειωτες εκπλήξεις. Από καταυλισμούς περιωπής μέχρι και διαμονή σε σκηνές μέσα στην αφρικανική σαβάνα.
Κάντε υπομονή, το ταξίδι είναι ακόμα στην αρχή του!
 

Attachments

Last edited by a moderator:

spor_os

Administrator
Μηνύματα
1.951
Likes
617
Δεν προλάβαμε να ηρεμήσουμε από την περιήγηση στην Ωκεανία και να μπροστά μας ξεπροβάλει η "μαύρη ήπειρος".
 

Markos

Member
Μηνύματα
132
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Ταϊλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Τανζανία - Ζανζιβάρη
Πες μας κι άλλα!!!!!

Τρελαίνομαι για το συγκεκριμένο ταξίδι...

Τα Χριστούγεννα του 2005, το είχαμε οργανώσει με ένα πρακτορείο και είχαμε δώσει και προκαταβολή. Εμείς είμασταν 5 και είχε κι άλλους 6 το πρακτορείο, σύνολο 11.

12 ημέρες πριν από την αναχώρησή μας έγινε η βομβιστική επίθεση στην Μομπάσα και οι υπόλοιποι φοβήθηκαν και τα ακύρωσαν, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τα πάντα το πρακτορείο και να μας επιστρέψει την προκαταβολή (παρόλο που εμείς επιμέναμε να πάμε έστω και με ακριβότερο κόστος...).

Ακόμη λοιπόν δεν έχω καταφέρει να πάω και μου έχει μείνει όνειρο... που θα πάει όμως, θα τα καταφέρω...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.783
Likes
18.174
Κι εγώ θέλω συνέχεια με λεπτομέρειες!! Πρακτορείο, χρήματα κτλ κτλ...όνειρο το ταξίδι Τανζανία-Κένυα-Ζανζιβάρη.....αλλά και πανάκριβο

Και να προσθέσω ότι η Αφρική με τυρρανάει από μικρό παιδί με τις ιστορίες του Ιούλιου Βερν....κάλπαζε η φαντασία και έχει γίνει απωθημένο!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
δεν έγινε σου λέει!!!πότε θα σου φύγει η ταυλανδομανία να συνέλθεις !!!!
άντε μας ειπες και για παρίσι...αρχίζω να βλέπω φώς !!:shock:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!
 
Μηνύματα
245
Likes
892
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!

Εγινε, έγινε! Το συγκριμένο σαφάρι, έγινε το 1990. Πρίν όμως από αυτό, και μετά από αυτό, σαφάρι έκανα άλλες τρείς φορές! Το Ναιρόμπι ξεχάστε το. 15μέρες τργυρνούσαμε μέσα στίς σαβάνες και τα θηρία!..Δεν είδαμε ούτε μιά πόλη, να σάς χαρώ! Αυτές τίς επισκεφθήκαμε άλλες φορές, όταν, μαζί με το σαφάρι, θελήσαμε να ρίξουμε και έν ..βλέφαρον, και σε αστικές περιοχές, για να μήν γυρίσουμε πίσω καταντίπ 'αγριοι...
Ωστοσο, πιστέψτε με, δεν σάς χρειάζονται οι πόλεις. Η Αφρική είναι φύση και μόνο φύση. Αυτήν χαίρεται κανείς. Αυτήν ερωτεύεται. Οχι τα κτίρια....΄Ισως, για μιά δυό φορες...΄Ισως...
Στέλλα
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
362
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
΄Εγινε, έγινε...
Το έχω στα χέρια μου
δεκάδες σελίδες....
φο-βε-ρό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα δείτε σε λίγο.....
 
Μηνύματα
245
Likes
892
Akuna Matata

Ξέναι γλώσσαι?
Μάλιστα! Εδώ που ΄ρθαμε θα μάθουμε τα πάντα... Κι αν ήταν μόνο οι ξένες γλώσσες θα ΄ταν καλά....
Είμαστε κι όλας στο αεροδρόμιο Κενυάτα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας. Ο Μινάζ, ο Ινδοκενυάτης πράκτορας, μας περιμένει με το πολυτελές "κόμπι", έξω από το αεροδρόμιο. Μας υποδέχεται με ένα θερμό αγκάλιασμα κι ένα πλατύ χαμόγελο. Μας συστήνει τον Τζέσουα, τον οδηγό μας και, σαν ταχυδακτυλουργός, εμφανίζει, προς μεγάλη μας έκπληξη, ένα ψυγείο αυτοκινήτου.
Το ανοίγει, και βγάζει από μέσα ένα μπουκάλι παγωμένη σαμπάνια!!!
-Akuna Matata!!! Λέει γελώντας, καθώς ο φελλός πετάγεται ψηλά και ο γιορταστικός αφρός γεμίζει τα ποτήρια μας
Κοιταζόμαστε έμβροντες
-Καλέ, τι είναι τούτα τα καμώματα? Ρωτά η μια την άλλη, λες και μας κακοφάνηκε δηλαδή η όλη υποδοχή.
Αν συνεχίζαμε με αυτό το.. αποικιακού στυλ σαφάρι, στο τέλος το σίγουρο είναι πως δεν θα θέλαμε να γυρίσουμε στα σπίτια μας.
΄Ακου λέει Akuna Matata!!! Και με την ευκαιρία, τι να σημαίνει άραγε αυτό, καλέ μας φίλε?
Ο Μινάζ γελάει με την καρδιά του
-No problem, στα σουαχίλι. Αυτό σημαίνει. Και αυτό είναι και το σλόγκαν του γραφείου μας. Δέστε το και γραμμένο, πάνω στο τζάμι του αυτοκινήτου σας....
Και πράγματι! Το αισιόδοξο σουαχίλικο μήνυμα, φιγουράριζε με μεγάλα γράμματα πάνω στο παρ μπριζ.
Το υπαίθριο... πάρτυ τελειώνει. Μπαίνουμε στ΄ αυτοκίνητο και φτάνουμε στο ξενοδοχείο Intercontinental. Είναι τεράστιο και πολυτελέστατο, δικαιώνοντας τη φήμη της γνωστής αλυσίδας.
Πρώτο μας μέλημα –πριν ακόμα κι από αυτό το αναζωογονητικό ντους- ένας μυρωδάτος καφές, δίπλα από την πισίνα. Είναι γεμάτη κόσμο και πνίγεται στην πρασινάδα και το λουλούδι. Εκεί, ανασυγκροτώντας τις δυνάμεις, προσπαθούμε να φανταστούμε πώς θα εξελιχθεί –από την επομένη κι όλας- το ταξίδι, που μόλις άρχιζε.
Προς το παρόν, αρχίσαμε να καταστρώνουμε σχέδιο επίθεσης στην πόλη και τα πέριξ. Να γνωρίσουμε λίγο την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο μας, να δούμε τον κόσμο, να "μυρίσουμε" την ατμόσφαιρα της αφρικάνικης πρωτεύουσας και να χαζέψουμε την αγορά της.
Ποια αγορά όμως?
Το Ναϊρόμπι θα μπορούσε να συγκριθεί με μια μεγάλη ελληνική επαρχία των 1.500.000 ψυχών, περίπου. Είναι λίγο θλιβερή, αρκετά βρώμικη, σχεδόν ανασούμπαλη πολεοδομικά και πολύ θορυβώδης. ΄Ετσι, αφού τριγυρίζουμε κάμποσο μέσα σ΄ ένα περίπου γλιντζερό παζάρι, καταλήγουμε στο safari shop, για να προμηθευτεί η συντροφιά τα περί το σαφάρι, χρειώδη: Παντελόνια, μπλουζάκια, σορτσάκια, φούστες, καπέλα, όλα στο χαρακτηριστικό χακί χρώμα των ρούχων της ζούγκλας. Εννοούσαμε, όπως καταλαβαίνετε, να φτάσουμε στον προορισμό μας... ασορτί με την ατμόσφαιρα, αλλά και τις ανάγκες των καθημερινών μας εξορμήσεων στις σαβάνες. Κι η ενέργειά μας αυτή, αποδείχθηκε σοφή στη συνέχεια, διότι αυτά τα ελαφρά και δροσερά βαμβακερά ρούχα, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ταξιδιώτης, για να νοιώθει άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις του πάνω σ΄ ένα στενόχωρο λαντ ρόβερ, μέσα στη σκόνη ή την ηφαιστιακή στάχτη των μεγάλων πεδιάδων και την, καμμιά φορά αφόρητη, τροπική ζέστη. Αυτά τα ρουχαλάκια, λοιπόν, τα συνιστώ ενθέρμως στους υποψήφιους "σαφαριώτες", αφού, εκτός από άκρως πρακτικά είναι και εκτάκτως κομψά!!!
΄Ετσι, έχοντας τακτοποιήσει ακόμα και τα της αμφιέσεώς μας, είμαστε απολύτως έτοιμες να κινήσουμε αύριο, πολύ πρωί, για τη Ναμάνγκα, στα σύνορα Κένυα-Τανζανία.
Η περιπέτεια που, επί χρόνια, ονειρευόμαστε και, επί ένα χρόνο, προετοιμάζαμε, ξεκινάει.....

Με θαυμάσιο καιρό φτάνουμε στη Ναμάνγκα, όπου και ο τελωνειακός σταθμός της Τανζανίας.
Σταθμός!!!!
Μια βρώμικη παράγκα είναι όλος κι όλος!
Και οι μικροπωλητές απ΄ έξω, πλήθος.
Πανέμορφες και πανύψηλες κοπελιές, ντυμένες τις μπιχλιμπιδωτές, λαμπερόχρωμες φορεσιές τους, και άσχημες, ζαρωμένες γριες, μισόγυμνες, πουλούν φορτικά τις πραμάτειες τους. Κι αρνούνται πεισματικά να φωτογραφηθούν, αν πρώτα δεν εισπράξουν κάποια κέρματα. Αν πας μάλιστα να τις ξεγελάσεις, γίνονται μέχρι και επιθετικές. Σχεδόν επικίνδυνες.
Εδώ αλλάζουμε αυτοκίνητο και οδηγό. Αποχαιρετούμε προσωρινά τον Τζόσουα, μέχρι να ξαναπεράσουμε –σε μια βδομάδα- τα σύνορα, και καλημερίζουμε τον Φράνκι.
Ο Φράνκι είναι ο τανζανός οδηγός μας και ανήκει την ειρηνική φυλή Κικούγιου. ΄Εγινε φίλος μας από την πρώτη στιγμή. Είναι άψογα ντυμένος, με καφεδιά στολή σαφάρι. Το ασορτί καπέλο του είναι κοκέτικα ανασηκωμένο στο ένα πλάι, στυλ που, όπως γρήγορα διαπιστώνουμε, είναι πολύ κοινό σε όλη την Τανζανία. Και εδώ που τα λέμε, είναι και πολύ όμορφο, γιατί κολακεύει όλα τα πρόσωπα.
Η διαδρομή μας από ένα σημείο και πέρα, γίνεται βασανιστική. Ο δρόμος μας είναι χωματόδρομος και η σκόνη είναι κάτι το τραγικό. Σε λούζει από την κορφή μέχρι τα νύχια. Τα ρουθούνια μας υποφέρουν. Τα μαλλιά μας γίνονται κετσές. Οι... σουλιμάδες και τα φκιασίδια γενικώς, γίνονται σύγκραμα και σύντηγμα με το χώμα και ανηλεώς πασαλείβουν τα κάθιδρα πρόσωπά μας!
- Δε μου λες Φράνκι, παιδί μου, έτσι θα είναι όλο το ταξίδι? Σκονισμένο? ρωτάω, σκουπίζοντας ταυτόχρονα και τα φκιασίδια μου. ΄Ημουν πολύ θυμωμένη με τον εαυτό μου. Τι βλακεία κι αυτή να βαφτώ σήμερα!!!
Ο Κικούγιου γελάει και αστράφτει, σχεδόν εκτυφλωτικά, η αδαμαντίνη του.
- Μα... σαφάρι σημαίνει σκόνη! Δεν το ξέρατε? Μας κοροϊδεύει και το απολαμβάνει μέσα από την καρδιά του.
΄Οχι, δεν το ξέραμε. Κανείς δεν είχε τον κοινό νου να μας ορμηνέψει. Μαζί με τα safari look κοστουμάκια μας, έπρεπε να πάρουμε και μαντήλες, αλλά και... φερετζέδες, να προστατέψουμε τουλάχιστον τις μύτες μας και τις κομμώσεις μας. Οι περισσότερες από μας μαζεύουν τα μαλλιά τους κότσο και τα χώνουν κακήν κακώς, μέσα στα καπέλα, που τα κατεβάζουν ως τ΄ αφτιά. Εγώ ανακαλύπτω στην τσάντα μου ένα ξεχασμένο μαντήλι και μαντηλοδένομαι σφιχτά. Ποιος να μου το ΄λεγε πως, απ΄ εκεί που ετοιμαζόμουν να κάνω ταξίδι στη ρομαντική και... χολυγουντιανή Αφρική, θα τριγύριζα στις σαβένες με... φακιόλι... Κύριε ελέησον!!!
Και για να μην ξεχνιώμαστε, το λούσιμο είναι απαραίτητο τουλάχιστον μια φορά την ημέρα. Επομένως, φροντίστε, οι επόμενοι... σαφαρίστες, για μεγάλες ποσότητες σαμπουάν.
Απομεσήμερο φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας, στην περιοχή της λίμνης Μανυάρα. Εφ΄ όσον ο ήλιος έχει ακόμα 3-4 ώρες μέχρι τη δύση του, επωφελούμαστε να προλάβουμε ανοικτό το πάρκο. Είναι εκείνη η μαγική ώρα, που η ζέστη σπάει. ΄Ενα δροσερό αεράκι σηκώνεται, για να ανακουφίσει τα διάθερμα σώματά μας. Και το κόκκινο φως της δύσης χρυσώνει τα νερά της λίμνης που αντικατοπτρίζουν τις σιλουέτες των δέντρων και των πουλιών... Είναι η πιο αβανταδόρικη στιγμή της μέρας είτε για να δεις είτε για να φωτογραφίσεις ένα τοπίο. Είναι η ειδυλλιακή ώρα που προηγείται της δύσης, όταν το φως παίρνει αποχρώσεις κεχριμπαρένιες με αστραπές χρυσαφιές. Οι σκιες μακραίνουν και δημιουργούν καταπληκτικά σχήματα πάνω στο χώμα αλλά προ πάντων πάνω στα νερά. Οι φωτογραφίες του δειλινού στις όχθες των ποταμών και λιμνών, δεν "ξέρουν" το πάνω και το κάτω. Οι αντανακλάσεις είναι τόσο ζωηρές που μπορείς να δεις τις φωτογραφίες όρθιες αλλά κι ανάποδα!! Είναι απερίγραπτες οι εικόνες μέσα στο λυκόφως. Κάνουν το περιβάλλον σχεδόν μυθικό και τα όντα μέσα σ΄ αυτό, τόσο απόμακρα, κι αδιάφορα, που τα νομίζεις ψεύτικα. Κι όμως, όλα γύρω σου φωνάζουν την αλήθεια. Την αλήθεια της δημιουργίας και την αλήθεια της ομορφιάς.
Η λίμνη Μανυάρα, περιβάλεται από μια άκρως ρομαντική ατμόσφαιρα και βρίσκεται μέσα στο ομώνυμο Εθνικό Πάρκο. Είναι ο πρώτος μας σταθμός στην Τανζανία, μέσα στο τρομερό Rift Valley, το μεγάλο Ρήγμα της Αφρικής, ή επί το επιστημονικότερο, στη "Ρηξιγενή Κοιλάδα", που προκαλεί τους γνωστούς σεισμούς στα παράλια της Μεσογείου.
 

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Νάτο το σημάδι για ταξίδι! Ανυπομονώ να διαβάσω όλη την ιστορία!:clap::clap:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.964
Likes
9.359
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Η περιπετεια μολις αρχισε! Κι εγω ανυπομονω για τη συνεχεια :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.180
Μηνύματα
883.105
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom