Κένυα Τανζανία Σαφάρι. Κένυα - Τανζανία

Μηνύματα
245
Likes
892
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο (Αkuna Matata)
  3. Κεφάλαιο 3ο (Ο Κόσμος, μέσα κι έξω από τη Μανυάρα)
  4. Κεφάλαιο 4ο (Συλλαλητήριο πτηνών)
  5. Κεφάλαιο 5ο (Lake Manyara Hotel – Ο κήπος της Εδέμ)
  6. Κεφάλαιο 6ο (Προς το Σερεγκέτι)
  7. Κεφάλαιο 7ο (Ο Μακρυνός μας Πρόγονος Australopithicus Africanus)
  8. Κεφάλαιο 8ο (ShoraMasai! - «Μαασάι γειά σας...»)][B]ShoraMasai![/B
  9. Κεφάλαιο 9ο (Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ)][B]Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ[/B
  10. Κεφάλαιο 10ο (Η εκδίκηση των εφηβικών ονείρων)
  11. Κεφάλαιο 11ο (Amboseli - Kilimanjaro Safari Lodge)
  12. Κεφάλαιο 12ο (Tree Tops - Η εμπειρία του... παλαβού)
  13. Κεφάλαιο 13ο (Μaasai Mara – Mara Sarova - Ο τόπος των εκπλήξεων...)][B]Όμως, κατεπλάγημεν και οι πέντε. Αυτό το πράμα είναι σαν τις σκηνές των Σεήχηδων, στην έρημο! Με όλα τα σουπρεπέ της. Μωρέ, δέσε! Τι εκπληκτικό μπάνιο είναι τούτο. Τίποτε δεν του έλειπε, όπως διαπίστωσα κατάπληκτη, όταν σήκωσα το «φύλλο» της σκηνής και μπήκα στο εσωτερικό της.[/B
  14. Κεφάλαιο 14ο (Mara Serena - Ο αποχαιρετισμός στην Αφρική...)

Στη Ναμάνγκα –σύνορα Τανζανία-Κένυα- αποχαιρετάμε μ΄ ένα ζεστό αγκάλιασμα τον καλό μας Φράνκυ. Κι εμείς κι αυτός, είμαστε συγκινημένοι. «Δεν έχω ξαναδεί πιο ευγενικές Mamas» λέει βουρκωμένος, καθώς οι άσπρες παλάμες μας συνθλίβονται κυριολεκτικά μέσα στο τεράστιο μαύρο χέρι του, που σφίγγει θερμά το δικό μας. Οι πέντε mamas, «κυρίες» στα σουαχίλι, είχαν γίνει λιγάκι θρύλος στους καταυλισμούς που περάσαμε. Και όχι αδίκως, μιας και βλέπανε πέντε τρελές λευκές, -και όχι στην πρώτη νιότη τους- να πηλαλούν λερές και σκονισμένες κατάκορφα, επί 16 συνεχείς μέρες, μέσα στις αφιλόξενες σαβάνες.
Πολύ μας ενόχλησε την πρώτη φορά που ακούσαμε το mamas. «Πώς με είπε κόρες, αυτός ο κυριούλης;» έπαθα μια φούντωση και ζήτησα τα ρέστα. Ο μαύρος γίγας με κοίταξε για λίγο μπερδεμένος, αλλά τελικά λύθηκε το θέμα δια της διπλωματικής οδού, δοθείσης βεβαίως της απαραίτητης μετάφρασης.
Κι από κείνη τη στιγμή, αποφασίσαμε να μάθουμε και πέντε σουαχίλικα, για να μην παθαίνουμε τέτοιου είδους χουνέρια. Να και μερικά δείγματα:
Jampo = γειά σου
Kuaeri = αντίo
Takuena Tena = καλήν αντάμωση
Hakuna Matata = όλα καλά, No problem
Asanti Sana = ευχαριστώ πολύ
Nakupenta sana = σ΄αγαπώ πολύ
Karibu = καλώς ορίσατε
Niko Salama = είμαι καλά

Δεν είναι ενδιαφέρουσα γλώσσα; Ως και καρτ ποστάλ, έστειλα στα σουαχίλι
Annie, Jambo! Niko Salama. Hakuna Matata. Nakupenta Sana, Takuena Tena. Stella
Δηλαδή
' Αννυ γειά σου! Είμαι καλά. ΄Όλα πάνε καλά. Σ’ αγαπώ πολύ, καλήν αντάμωση. Στέλλα.

Πολύ το χάρηκα, γιατί κανείς από τους παραλήπτες των καρτών δεν κατάλαβε λέξη από τα γραφόμενα. Θα με θεώρησαν παλαβή, οι άνθρωποι. Κι αυτό δεν ήταν η μόνη μου παλαβομάρα. Η πρώτη λέξη που έμαθα ήταν το Kuaeri = αντίο. Καταπώς λοιπόν στεκόμουν όρθια στο ανοιχτό ρόβερ, κι έβγαζα την κεφαλή μου από το άνοιγμα της οροφής, δίκην χελώνας, υιοθέτησα ταχτική αράχνης. Καραδοκούσα. Και μόλις έβλεπα άλλο όχημα με επιβάτες μαύρους, τους αιφνιδίασα κραυγάζοντας Kuaeriiiiiiiii !!!! Κι οι τανζανοί, αφού συνερχόντουσαν από την έκπληξη, αντιφωνούσαν γελώντας « Kuaeri Mamaaaaaa !!!!» Το τι κέφι έκανα αυτό το ξεφωνητό, δεν περιγράφεται. Δεν ξέρω γιατί αυτή η συγκεκριμένη λέξη με βόλευε τόσο. ΄Ισως γιατί μου θύμιζε το αλβανικό «Αέραααααααααα!!» Έτσι, ο ενθουσιασμός μου ήταν από τουριστικός, μέχρι ούτως ειπείν… πατριωτικός.
Με τέτοια αστεία και σχόλια για τα όσα επί μια εβδομάδα ζήσαμε στην Τανζανία, περνάμε τα σύνορα και μπαίνουμε στην Κένυα. Προορισμός μας το Αμποσέλι, στους πρόποδες του μυθικού Κιλιμάντζαρο.
Φτάνουμε καταμεσήμερο. Η ζέστη είναι από αφόρητη, μέχρι εξοντωτική. Το ξενοδοχειακό συγκρότημα είναι πανέμορφο. Μέσα σ΄ ένα ειδυλλιακό πάρκο, ξέχειλο δέντρα και λουλούδια, βρίσκονται σκορπισμένες οι χορταρένιες καλύβες. Το γκαζόν είναι χλωρό και τροφαντό, σαν πολύτιμο χαλί, να κάνεις πάνω του.. βαρελάκια. Οι βεράντες δροσερές με αναπαυτικές ξαπλώστρες. Πίνω τον παγωμένο μου νες, ξαπλωμένη σε μια, αγναντεύοντας τον κήπο. Είναι ό,τι πρέπει για να συνεφέρω, πριν ξεκινήσουμε για τον πρώτο μας γύρο.
Εδώ, σε τούτη τη σαβάνα, το τοπίο είναι παράξενο. Ενώ έχει δέντρα και μάλιστα πανύψηλα, δεν έχει καθόλου σχεδόν χόρτο. Η αιτία είναι φανερή. Το έδαφος είναι άσπρο. Προφανώς είναι αλκαλικής ιδιοσυστασίας, που σκοτώνει τη χαμηλή βλάστηση. Έτσι, δεν βλέπουμε πολλά σαρκοβόρα, διότι δεν υπάρχουν πολλά χορτοφάγα, παρά μονάχα στις περιοχές των μικρών ξέρηχων λιμνών.
Όμως ο τόμος είναι γεμάτος μαϊμούδες. Όλων των λογιών. Και σ΄ ένα σημείο, το ζευγάρι επιστημόνων, με μπλοκ και μηχανές, βιντεοκάμερες και άλλα παραφερνάλια, μελετάει με υπομονή τη συμπεριφορά τους. Φαίνεται οι μπαμπουίνοι συνήθισαν την παρουσία τους και δεν τους αποφεύγουν. Αντίθετα, τριγυρίζουν τους δυο ανθρώπους, σαν να κάνουν κι αυτοί τις δικές τους σοβαρές,… μελέτες!! Η εικόνα μου θύμισε σκηνές από το συγκλονιστικό φιλμ «Γορίλες στην ομίχλη», με τη ζωή της –αδύνατο να θυμηθώ το όνομά της-, συνεργάτιδας του Δρ. Λήκυ.
Ωστόσο, εδώ αφθονούν τα παράξενα πουλιά. Δυστυχώς όμως όλα βρίσκονται κουρνιασμένα μακριά από το δρόμο μας. Και, τηλεφακός, ξετηλεφακός, τι να κου κάνει πια!!! Κι έτσι το φωτογραφικό αποτέλεσμα από το Αμποσέλι είναι μάλλον πενιχρό.

Γύρω από μια τρύπα στο έδαφος βλέπουμε μεγάλο σούρτα φέρτα από ύαινες. Όλες πηγαινοέρχονται στη «φωλιά», σαν τις «συμπεθέρες που δεν τις φτάνουν τα μαντηλώματα» έλεγε κι η μάνα μου. Ξεχωρίζουμε το κεφάλι μιας ύαινας μέσα στο κοίλωμα, που ο Τζο –ο κενυάτης οδηγός μας- δεν επιτρέπεται να πλησιάσει, για να μην ενοχλήσει. Αλλά μαντεύει από μακριά την αλήθεια. «Είναι λεχώ!! Και όλη η γειτονιά βρίσκεται στο πόδι για να την συνδράμει, έως ότου ορθοποδήσει. Αυτά τα ζώα έχουν ξαμολυθεί σε κυνήγι, να βρουν τροφή για τη φρέσκια μητέρα.» Αμ είναι δυνατόν! Ούτε οι άνθρωποι δεν έχουν τόσο έλεος για τους ανήμπορους.
Κατά τα άλλα, στο χώρο δεσπόζει ο επιβλητικός όγκος του Κιλιμάντζαρο. Είναι ένα κυριολεκτικά ισονεφές βουνό 5.895 μέτρων ύψους, του οποίου η κορφή συνήθως χάνεται μέσα στα σύννεφα.
Την επομένη ξεκινάμε πριν χαράξει η μέρα. Με το σκοτάδι και με ζεστά αμπέχωνα, παίρνουμε ένα καφέ και δυο τρία κούκις, μπροστά στο τζάκι του ευρύχωρου μπαρ. Και ξεκινάμε. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνουμε δυο πράματα: γλυτώνουμε –λόγω πρωινής υγρασία- σκόνη και βλέπουμε μια θαυμάσια ανατολή. Και φυσικά, δεν μας ταλαιπωρεί η ζέστη που εδώ είναι πάρα πολύ ενοχλητική. Σήμερα είμαστε τυχεροί. Το πρωινό είναι σχεδόν κρυστάλλινο. Οι πρώτες ακτίνες του ήλιου αγγίζουν τα χιόνια της κορφής του Κιλιμάντζαρο. Και, καθώς τα βάφουν μ΄ ένα τρυφερό τριανταφυλλί φως, τα κάνουν να στραφτολογούν σαν πολύτιμος όγκος διαμαντιών. Είναι ένα θέαμα μεγαλόπρεπο. Επιστρέφουμε στις 10. Και το, ορθόδοξο τούτη τη φορά, πρόγευμα μας περιμένει. Δεκάδες ταξιδιώτες, που αξιωθήκαμε άλλης μιας ενδιαφέρουσας μέρας σαφάρι, σπεύδουμε να τιμήσουμε τον καθόλου ευκαταφρόνητο μπουφέ.
Μετά το πρωινό, κι ως τις 2 το μεσημέρι, είμαστε ελεύθερες να ξεκουραστούμε, χαζεύοντας τους κήπους του καταυλισμού, κάνοντας μπάνιο στη δροσερή πισίνα, ή πίνοντας έναν παγωμένο χυμό στο λουλουδοστόλιστο μπαρ. ΄Όμως, στην περιοχή της πισίνας, έχουμε μιαν έκπληξη. Μιαν αυτοσχέδια παράσταση από έναν θίασο μαϊμούδων, σε νηπιακή ηλικία. Στην αρχή τα μαϊμουδάκια μας γυροφέρνουν ύπουλα, μελετώντας την κατάσταση που πάει να δημιουργηθεί. Προσπαθούν να κλέψουν ό,τι βρουν αφύλαχτο. Μια τσαχπίνα μαϊμουδίτσα έχει πάρει στο κατόπι την Ελεάνα, η οποία αλλάζει φιλμ και δήθεν τυχαία, αφήνει αδέσποτο το καρτόκουτο του καρουλιού. Εν ριπή οφθαλμού το μαμπόνηρο μαϊμούδι, ορμάει πάνω στο τραπέζι, βουτάει σβέλτα το κουτί και σκαρφαλώνει, σαν αστραπή, στο κοντινότερο δέντρο. Τη βλέπουμε να το εξετάζει με μεγάλη σοβαρότητα και, προς απογοήτευσή της, το βρίσκει άδειο. Φανερά εκνευρισμένη, κοπανάει με όλη της τη δύναμη, το άχρηστο κουτί, πάνω στο κεφάλι της Ελεάνας, που στέκει κάτω από το δέντρο. Όλη η παράσταση είναι τόσο αστεία, που γελάμε με δάκρυα, ενώ το ζωντανό μας παρακολουθεί με γνήσια απορία, γουρλώνοντας τα ολοστρόγγυλα ματάκια του.
Η ώρα περνάει γρήγορα, με τέτοια απροσδόκητα συναπαντήματα. Τρώμε βιαστικά στη δροσερή τραπεζαρία και σκαρφαλώνουμε ξανά στα τζιπ. Θα τριγυρνάμε στις μυστηριώδεις ερημιές, μέχρι το συναρπαστικό αφρικάνικο ηλιοβασίλεμα. Για άλλη μια φορά, διαπιστώνουμε τη γοητεία του «μαύρικου» δειλινού, με τους περίεργους ήχους, τα δραματικά χρώματα, τις απερίγραπτες φωτοσκιάσεις, που συνθέτουν το μυστήριό τους. Έχω διαρκώς την αίσθηση πως, όσες φορές κι αν βραδιαστώ στα αφρικάνικα τοπία, θα ξαφνιάζομαι πάντα με την ομορφιά τους, ακριβώς όπως και την πρώτη πρώτη φορά. Δεν πρόκειται να τα συνηθίσω ή να τα βαρεθώ ποτέ. Είναι για μένα μια ώρα μαγική, μια στιγμή μυστηριακή, σχεδόν μυστικιστική.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

spor_os

Administrator
Μηνύματα
1.951
Likes
617
Δεν προλάβαμε να ηρεμήσουμε από την περιήγηση στην Ωκεανία και να μπροστά μας ξεπροβάλει η "μαύρη ήπειρος".
 

Markos

Member
Μηνύματα
132
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Ταϊλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Τανζανία - Ζανζιβάρη
Πες μας κι άλλα!!!!!

Τρελαίνομαι για το συγκεκριμένο ταξίδι...

Τα Χριστούγεννα του 2005, το είχαμε οργανώσει με ένα πρακτορείο και είχαμε δώσει και προκαταβολή. Εμείς είμασταν 5 και είχε κι άλλους 6 το πρακτορείο, σύνολο 11.

12 ημέρες πριν από την αναχώρησή μας έγινε η βομβιστική επίθεση στην Μομπάσα και οι υπόλοιποι φοβήθηκαν και τα ακύρωσαν, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τα πάντα το πρακτορείο και να μας επιστρέψει την προκαταβολή (παρόλο που εμείς επιμέναμε να πάμε έστω και με ακριβότερο κόστος...).

Ακόμη λοιπόν δεν έχω καταφέρει να πάω και μου έχει μείνει όνειρο... που θα πάει όμως, θα τα καταφέρω...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.780
Likes
18.171
Κι εγώ θέλω συνέχεια με λεπτομέρειες!! Πρακτορείο, χρήματα κτλ κτλ...όνειρο το ταξίδι Τανζανία-Κένυα-Ζανζιβάρη.....αλλά και πανάκριβο

Και να προσθέσω ότι η Αφρική με τυρρανάει από μικρό παιδί με τις ιστορίες του Ιούλιου Βερν....κάλπαζε η φαντασία και έχει γίνει απωθημένο!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
δεν έγινε σου λέει!!!πότε θα σου φύγει η ταυλανδομανία να συνέλθεις !!!!
άντε μας ειπες και για παρίσι...αρχίζω να βλέπω φώς !!:shock:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!
 
Μηνύματα
245
Likes
892
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!

Εγινε, έγινε! Το συγκριμένο σαφάρι, έγινε το 1990. Πρίν όμως από αυτό, και μετά από αυτό, σαφάρι έκανα άλλες τρείς φορές! Το Ναιρόμπι ξεχάστε το. 15μέρες τργυρνούσαμε μέσα στίς σαβάνες και τα θηρία!..Δεν είδαμε ούτε μιά πόλη, να σάς χαρώ! Αυτές τίς επισκεφθήκαμε άλλες φορές, όταν, μαζί με το σαφάρι, θελήσαμε να ρίξουμε και έν ..βλέφαρον, και σε αστικές περιοχές, για να μήν γυρίσουμε πίσω καταντίπ 'αγριοι...
Ωστοσο, πιστέψτε με, δεν σάς χρειάζονται οι πόλεις. Η Αφρική είναι φύση και μόνο φύση. Αυτήν χαίρεται κανείς. Αυτήν ερωτεύεται. Οχι τα κτίρια....΄Ισως, για μιά δυό φορες...΄Ισως...
Στέλλα
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
362
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
΄Εγινε, έγινε...
Το έχω στα χέρια μου
δεκάδες σελίδες....
φο-βε-ρό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα δείτε σε λίγο.....
 
Μηνύματα
245
Likes
892
Akuna Matata

Ξέναι γλώσσαι?
Μάλιστα! Εδώ που ΄ρθαμε θα μάθουμε τα πάντα... Κι αν ήταν μόνο οι ξένες γλώσσες θα ΄ταν καλά....
Είμαστε κι όλας στο αεροδρόμιο Κενυάτα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας. Ο Μινάζ, ο Ινδοκενυάτης πράκτορας, μας περιμένει με το πολυτελές "κόμπι", έξω από το αεροδρόμιο. Μας υποδέχεται με ένα θερμό αγκάλιασμα κι ένα πλατύ χαμόγελο. Μας συστήνει τον Τζέσουα, τον οδηγό μας και, σαν ταχυδακτυλουργός, εμφανίζει, προς μεγάλη μας έκπληξη, ένα ψυγείο αυτοκινήτου.
Το ανοίγει, και βγάζει από μέσα ένα μπουκάλι παγωμένη σαμπάνια!!!
-Akuna Matata!!! Λέει γελώντας, καθώς ο φελλός πετάγεται ψηλά και ο γιορταστικός αφρός γεμίζει τα ποτήρια μας
Κοιταζόμαστε έμβροντες
-Καλέ, τι είναι τούτα τα καμώματα? Ρωτά η μια την άλλη, λες και μας κακοφάνηκε δηλαδή η όλη υποδοχή.
Αν συνεχίζαμε με αυτό το.. αποικιακού στυλ σαφάρι, στο τέλος το σίγουρο είναι πως δεν θα θέλαμε να γυρίσουμε στα σπίτια μας.
΄Ακου λέει Akuna Matata!!! Και με την ευκαιρία, τι να σημαίνει άραγε αυτό, καλέ μας φίλε?
Ο Μινάζ γελάει με την καρδιά του
-No problem, στα σουαχίλι. Αυτό σημαίνει. Και αυτό είναι και το σλόγκαν του γραφείου μας. Δέστε το και γραμμένο, πάνω στο τζάμι του αυτοκινήτου σας....
Και πράγματι! Το αισιόδοξο σουαχίλικο μήνυμα, φιγουράριζε με μεγάλα γράμματα πάνω στο παρ μπριζ.
Το υπαίθριο... πάρτυ τελειώνει. Μπαίνουμε στ΄ αυτοκίνητο και φτάνουμε στο ξενοδοχείο Intercontinental. Είναι τεράστιο και πολυτελέστατο, δικαιώνοντας τη φήμη της γνωστής αλυσίδας.
Πρώτο μας μέλημα –πριν ακόμα κι από αυτό το αναζωογονητικό ντους- ένας μυρωδάτος καφές, δίπλα από την πισίνα. Είναι γεμάτη κόσμο και πνίγεται στην πρασινάδα και το λουλούδι. Εκεί, ανασυγκροτώντας τις δυνάμεις, προσπαθούμε να φανταστούμε πώς θα εξελιχθεί –από την επομένη κι όλας- το ταξίδι, που μόλις άρχιζε.
Προς το παρόν, αρχίσαμε να καταστρώνουμε σχέδιο επίθεσης στην πόλη και τα πέριξ. Να γνωρίσουμε λίγο την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο μας, να δούμε τον κόσμο, να "μυρίσουμε" την ατμόσφαιρα της αφρικάνικης πρωτεύουσας και να χαζέψουμε την αγορά της.
Ποια αγορά όμως?
Το Ναϊρόμπι θα μπορούσε να συγκριθεί με μια μεγάλη ελληνική επαρχία των 1.500.000 ψυχών, περίπου. Είναι λίγο θλιβερή, αρκετά βρώμικη, σχεδόν ανασούμπαλη πολεοδομικά και πολύ θορυβώδης. ΄Ετσι, αφού τριγυρίζουμε κάμποσο μέσα σ΄ ένα περίπου γλιντζερό παζάρι, καταλήγουμε στο safari shop, για να προμηθευτεί η συντροφιά τα περί το σαφάρι, χρειώδη: Παντελόνια, μπλουζάκια, σορτσάκια, φούστες, καπέλα, όλα στο χαρακτηριστικό χακί χρώμα των ρούχων της ζούγκλας. Εννοούσαμε, όπως καταλαβαίνετε, να φτάσουμε στον προορισμό μας... ασορτί με την ατμόσφαιρα, αλλά και τις ανάγκες των καθημερινών μας εξορμήσεων στις σαβάνες. Κι η ενέργειά μας αυτή, αποδείχθηκε σοφή στη συνέχεια, διότι αυτά τα ελαφρά και δροσερά βαμβακερά ρούχα, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ταξιδιώτης, για να νοιώθει άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις του πάνω σ΄ ένα στενόχωρο λαντ ρόβερ, μέσα στη σκόνη ή την ηφαιστιακή στάχτη των μεγάλων πεδιάδων και την, καμμιά φορά αφόρητη, τροπική ζέστη. Αυτά τα ρουχαλάκια, λοιπόν, τα συνιστώ ενθέρμως στους υποψήφιους "σαφαριώτες", αφού, εκτός από άκρως πρακτικά είναι και εκτάκτως κομψά!!!
΄Ετσι, έχοντας τακτοποιήσει ακόμα και τα της αμφιέσεώς μας, είμαστε απολύτως έτοιμες να κινήσουμε αύριο, πολύ πρωί, για τη Ναμάνγκα, στα σύνορα Κένυα-Τανζανία.
Η περιπέτεια που, επί χρόνια, ονειρευόμαστε και, επί ένα χρόνο, προετοιμάζαμε, ξεκινάει.....

Με θαυμάσιο καιρό φτάνουμε στη Ναμάνγκα, όπου και ο τελωνειακός σταθμός της Τανζανίας.
Σταθμός!!!!
Μια βρώμικη παράγκα είναι όλος κι όλος!
Και οι μικροπωλητές απ΄ έξω, πλήθος.
Πανέμορφες και πανύψηλες κοπελιές, ντυμένες τις μπιχλιμπιδωτές, λαμπερόχρωμες φορεσιές τους, και άσχημες, ζαρωμένες γριες, μισόγυμνες, πουλούν φορτικά τις πραμάτειες τους. Κι αρνούνται πεισματικά να φωτογραφηθούν, αν πρώτα δεν εισπράξουν κάποια κέρματα. Αν πας μάλιστα να τις ξεγελάσεις, γίνονται μέχρι και επιθετικές. Σχεδόν επικίνδυνες.
Εδώ αλλάζουμε αυτοκίνητο και οδηγό. Αποχαιρετούμε προσωρινά τον Τζόσουα, μέχρι να ξαναπεράσουμε –σε μια βδομάδα- τα σύνορα, και καλημερίζουμε τον Φράνκι.
Ο Φράνκι είναι ο τανζανός οδηγός μας και ανήκει την ειρηνική φυλή Κικούγιου. ΄Εγινε φίλος μας από την πρώτη στιγμή. Είναι άψογα ντυμένος, με καφεδιά στολή σαφάρι. Το ασορτί καπέλο του είναι κοκέτικα ανασηκωμένο στο ένα πλάι, στυλ που, όπως γρήγορα διαπιστώνουμε, είναι πολύ κοινό σε όλη την Τανζανία. Και εδώ που τα λέμε, είναι και πολύ όμορφο, γιατί κολακεύει όλα τα πρόσωπα.
Η διαδρομή μας από ένα σημείο και πέρα, γίνεται βασανιστική. Ο δρόμος μας είναι χωματόδρομος και η σκόνη είναι κάτι το τραγικό. Σε λούζει από την κορφή μέχρι τα νύχια. Τα ρουθούνια μας υποφέρουν. Τα μαλλιά μας γίνονται κετσές. Οι... σουλιμάδες και τα φκιασίδια γενικώς, γίνονται σύγκραμα και σύντηγμα με το χώμα και ανηλεώς πασαλείβουν τα κάθιδρα πρόσωπά μας!
- Δε μου λες Φράνκι, παιδί μου, έτσι θα είναι όλο το ταξίδι? Σκονισμένο? ρωτάω, σκουπίζοντας ταυτόχρονα και τα φκιασίδια μου. ΄Ημουν πολύ θυμωμένη με τον εαυτό μου. Τι βλακεία κι αυτή να βαφτώ σήμερα!!!
Ο Κικούγιου γελάει και αστράφτει, σχεδόν εκτυφλωτικά, η αδαμαντίνη του.
- Μα... σαφάρι σημαίνει σκόνη! Δεν το ξέρατε? Μας κοροϊδεύει και το απολαμβάνει μέσα από την καρδιά του.
΄Οχι, δεν το ξέραμε. Κανείς δεν είχε τον κοινό νου να μας ορμηνέψει. Μαζί με τα safari look κοστουμάκια μας, έπρεπε να πάρουμε και μαντήλες, αλλά και... φερετζέδες, να προστατέψουμε τουλάχιστον τις μύτες μας και τις κομμώσεις μας. Οι περισσότερες από μας μαζεύουν τα μαλλιά τους κότσο και τα χώνουν κακήν κακώς, μέσα στα καπέλα, που τα κατεβάζουν ως τ΄ αφτιά. Εγώ ανακαλύπτω στην τσάντα μου ένα ξεχασμένο μαντήλι και μαντηλοδένομαι σφιχτά. Ποιος να μου το ΄λεγε πως, απ΄ εκεί που ετοιμαζόμουν να κάνω ταξίδι στη ρομαντική και... χολυγουντιανή Αφρική, θα τριγύριζα στις σαβένες με... φακιόλι... Κύριε ελέησον!!!
Και για να μην ξεχνιώμαστε, το λούσιμο είναι απαραίτητο τουλάχιστον μια φορά την ημέρα. Επομένως, φροντίστε, οι επόμενοι... σαφαρίστες, για μεγάλες ποσότητες σαμπουάν.
Απομεσήμερο φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας, στην περιοχή της λίμνης Μανυάρα. Εφ΄ όσον ο ήλιος έχει ακόμα 3-4 ώρες μέχρι τη δύση του, επωφελούμαστε να προλάβουμε ανοικτό το πάρκο. Είναι εκείνη η μαγική ώρα, που η ζέστη σπάει. ΄Ενα δροσερό αεράκι σηκώνεται, για να ανακουφίσει τα διάθερμα σώματά μας. Και το κόκκινο φως της δύσης χρυσώνει τα νερά της λίμνης που αντικατοπτρίζουν τις σιλουέτες των δέντρων και των πουλιών... Είναι η πιο αβανταδόρικη στιγμή της μέρας είτε για να δεις είτε για να φωτογραφίσεις ένα τοπίο. Είναι η ειδυλλιακή ώρα που προηγείται της δύσης, όταν το φως παίρνει αποχρώσεις κεχριμπαρένιες με αστραπές χρυσαφιές. Οι σκιες μακραίνουν και δημιουργούν καταπληκτικά σχήματα πάνω στο χώμα αλλά προ πάντων πάνω στα νερά. Οι φωτογραφίες του δειλινού στις όχθες των ποταμών και λιμνών, δεν "ξέρουν" το πάνω και το κάτω. Οι αντανακλάσεις είναι τόσο ζωηρές που μπορείς να δεις τις φωτογραφίες όρθιες αλλά κι ανάποδα!! Είναι απερίγραπτες οι εικόνες μέσα στο λυκόφως. Κάνουν το περιβάλλον σχεδόν μυθικό και τα όντα μέσα σ΄ αυτό, τόσο απόμακρα, κι αδιάφορα, που τα νομίζεις ψεύτικα. Κι όμως, όλα γύρω σου φωνάζουν την αλήθεια. Την αλήθεια της δημιουργίας και την αλήθεια της ομορφιάς.
Η λίμνη Μανυάρα, περιβάλεται από μια άκρως ρομαντική ατμόσφαιρα και βρίσκεται μέσα στο ομώνυμο Εθνικό Πάρκο. Είναι ο πρώτος μας σταθμός στην Τανζανία, μέσα στο τρομερό Rift Valley, το μεγάλο Ρήγμα της Αφρικής, ή επί το επιστημονικότερο, στη "Ρηξιγενή Κοιλάδα", που προκαλεί τους γνωστούς σεισμούς στα παράλια της Μεσογείου.
 

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Νάτο το σημάδι για ταξίδι! Ανυπομονώ να διαβάσω όλη την ιστορία!:clap::clap:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.962
Likes
9.346
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Η περιπετεια μολις αρχισε! Κι εγω ανυπομονω για τη συνεχεια :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.159
Μηνύματα
882.457
Μέλη
38.877
Νεότερο μέλος
Constansimota

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom