Κένυα Τανζανία Σαφάρι. Κένυα - Τανζανία

Μηνύματα
245
Likes
892
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο (Αkuna Matata)
  3. Κεφάλαιο 3ο (Ο Κόσμος, μέσα κι έξω από τη Μανυάρα)
  4. Κεφάλαιο 4ο (Συλλαλητήριο πτηνών)
  5. Κεφάλαιο 5ο (Lake Manyara Hotel – Ο κήπος της Εδέμ)
  6. Κεφάλαιο 6ο (Προς το Σερεγκέτι)
  7. Κεφάλαιο 7ο (Ο Μακρυνός μας Πρόγονος Australopithicus Africanus)
  8. Κεφάλαιο 8ο (ShoraMasai! - «Μαασάι γειά σας...»)][B]ShoraMasai![/B
  9. Κεφάλαιο 9ο (Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ)][B]Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ[/B
  10. Κεφάλαιο 10ο (Η εκδίκηση των εφηβικών ονείρων)
  11. Κεφάλαιο 11ο (Amboseli - Kilimanjaro Safari Lodge)
  12. Κεφάλαιο 12ο (Tree Tops - Η εμπειρία του... παλαβού)
  13. Κεφάλαιο 13ο (Μaasai Mara – Mara Sarova - Ο τόπος των εκπλήξεων...)][B]Όμως, κατεπλάγημεν και οι πέντε. Αυτό το πράμα είναι σαν τις σκηνές των Σεήχηδων, στην έρημο! Με όλα τα σουπρεπέ της. Μωρέ, δέσε! Τι εκπληκτικό μπάνιο είναι τούτο. Τίποτε δεν του έλειπε, όπως διαπίστωσα κατάπληκτη, όταν σήκωσα το «φύλλο» της σκηνής και μπήκα στο εσωτερικό της.[/B
  14. Κεφάλαιο 14ο (Mara Serena - Ο αποχαιρετισμός στην Αφρική...)

Επί ώρες, σχεδόν από το πρωί, πορευόμαστε μέσα σ΄ ένα εκπληκτικό τοπίο του εθνικού δρυμού του Σερεγκέτι. ΄Οσο έφτανε το μάτι μας, η χαμηλή βλάστηση είχε ξεραθεί, παίρνοντας ένα χρυσοκίτρινο χρώμα. Κι έρχονταν στιγμές που, σ’ όλην αυτή την απεραντωσύνη, να μην βλέπεις ούτε ένα δέντρο. Ούτε καν ένα θάμνο. Μονάχα ένα λαμπερό παρκέτο, στρωμένο με εκατομμύρια τοπάζια. ΄Ολος ο τόπος έμοιαζε με αλλόκοτο τέμενος, άδειο μεν, περήφανο όμως για τον γαλάζιο θόλο του και για το μελίχρωμο στρωσίδι του.
Σε άλλες πάλι περιοχές, αυτή η χρυσίζουσα ομορφιά διακοπτόταν από συναρπαστικές εκπλήξεις. Ανάρια δέντρα –σχεδόν πάντα σε κάποια λογική διάταξη- καταπράσινα, ψηλά, με ομπρελλοειδή κλαδιά, έδιναν άλλον τόνο στο τοπίο. Το έκαναν πιο σφριγηλό, πιο ζωντανό, πιο κοντινό μας. Του έδιναν θαρρείς ψυχή. Σχεδόν το εξανθρώπιζαν.
Ούτε μια φορά δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό να φωτογραφήσω τις αποικίες των θαυμαστών αυτών ομπρελλόδεντρων. Είναι σαν σήμα κατατεθέν της σαβάνας, και κατ΄ επέκταση και της ίδιας της Αφρικής. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσην ομορφιά κερδίζουν, όντας μέσα σ΄ ένα τελείως, μα τελείως άδειο τοπίο.Είναι εκπληκτικά. Κι αν τα βρεις μπροστά σου την ώρα της δύσης, με τον κατακόκκινο ήλιο να κρύβεται πίσω από τα, σαν φίνα μεταξωτή δαντέλλα, φυλλώματά τους, τότε είσαι τυχερός. Θα απολαύσεις την Αφρική σε όλο της το μυστήριο και τη σαγήνη...

Πορευόμενοι μέσα σε τούτο το παράξενο τοπίο επί ώρες, φτάνουμε σούρουπο. Έχει αρχίσει πια να δροσίζει. Σχεδόν μέχρις ενοχλήσεως. Είμαστε από το πρωί πάνω στο τζιπ, οδεύοντας προς το Σερεγκέτι. Ωστόσο δεν καταλάβαμε καθόλου το χρόνο, αφού σε όλη τη διαδρομή «διδασκόμασταν» ζωολογία, βιολογία, περιβαντολογία, οικολογία... Ο Δημήτρης μας έδειξε όλα τα ζώα που βρίσκαμε στη ρότα μας. Στεκόμασταν, θαυμάζαμε, φωτογραφίζαμε. Κι ούτε που μας ένοιξε η ώρα, η ζέστη, η κούραση...
Δεν χορταίνουμε να βλέπουμε τους ερωδιούς με το μακρύ λαιμό και το μικρό σώμα. Το πουλί με το αστείο όνομα Cori Bustard –εμείς αστειευόμαστε φυσικά, αποκαλώντας την «κόρη μπάσταρντ» και πολύ μας αρέσει!!! Είδαμε και τον «γραμματικό των πετεινών», τον πανέμορφο Σεκρετάριους, με την κορώνα στο κεφάλι του. Τις ύαινες τις στικτές. Τα «χάρντι μπήστς» με τα περήφανα κέρατα. Τα «ήλαντ», τις πελώριες και πανέμορφες αντιλόπες. Τα τσακάλια με τις πανέξυπνες μουσούδες. Κι είδαμε και τόσα πολλά τσακάλια σ΄ αυτόν τον δρόμο προς το Σερεγκέτι, που κάποια στιγμή, δεν το άντεξα. «Ούτε στην οδό Τσακάλωφ να είμασταν» σχολίασα, κι έπεσε το γέλιο της αρκούδας....

Ξαφνικά, μέσα στο αναπεπταμένο αυτό πεδίο της στέππας, μακρυά, μπροστά μας μια ξύλινη πύλη. ΄Ενα είδος εισόδου που δεν έκλεινε σε τίποτε και δεν έμπαζε σε τίποτε. ΄Ηταν κυριολεκτικά «η πόρτα στο πουθενά». Νοιώσαμε παράξενα. Για μια στιγμή νομίσαμε πως φτάναμε στον προορισμό μας. Και την άλλη στιγμή αντιληφθήκαμε ότι δεν είχαμε φτάσει πουθενά. Και από εκείνη την ώρα, το μαγικό Σερεγκέτι πήρε στο νου μας διαστάσεις μυθικές...
Αμίλητες περάσαμε την «Πύλη του Πουθενά». Κι ήταν σαν να περνούσαμε το κατώφλι άγνωστου σε μας κόσμου. Ενός κόσμου που, σίγουρα, μας επεφύλασσε εκπλήξεις, τις οποίες δεν τολμούσαμε καν να διανοηθούμε.

Φτάνουμε στο ξενοδοχείο Seronera, την ώρα της δύσης. Είναι η πρώτη φορά που χαιρόμαστε δύση σε τέτοιο μέρος. Κι είναι κάτι συναρπαστικό. Σύννεφα πολιορκούν τον ήλιο, που ράθυμα γέρνει. Κι έπειτα, η άκρη του ορίζοντα τον καταπίνει, θαρρείς, με μια θανάσιμη περίπτυξη. Είναι η απερίγραπτη εκείνη ώρα, που ένα τρυφερό τριανταφυλλί φως βάφει απαλά τον κόσμο, που γλιστράει, νωχελικά στην αγκαλιά του τροπικού λυκόφωτος!
Ακόμα και τα πρόσωπά μας παίρνουν μια χροιά χρυσαφένια!!!
Χριστέ μου, τι μαγεία!!!!
Ο Φράνκη έχει ήδη σταματήσει για να μας δώσει την ευκαιρία να χαρούμε με την ησυχία μας την κατανυκτικότητα της ώρας. Γύρω μας δεν ακούγεται τίποτε. Η σιωπή είναι σχεδόν μυστικιστική. Μονάχα ο αέρας θροϊζει ανάμεσα στα ξερά χορτάρια, σαν υποβλητική μουσική υπόκρουση στο θέαμα που μας καθηλώνει.

Οι φωτογραφίες πάρθηκαν. Ο ήλιος μας έγνεψε το ύστατο «γεια» και το «ξενοδοχείο των βράχων» φάνηκε στο βάθος του δρόμου.
Τι περίεργο κτίσμα ήταν τούτο! Μισό βράχος και μισό ντουβάρι! Ποιος ευφάνταστος αρχιετέκτονας οργίασε εδώ? Διάλεξε έναν πελώριο βραχώδη χώρο και στο σχήμα του προσάρμοσε το αρχιτεκτονικό σχέδιο. Αξιοποίησε όσον βράχο μπόρεσε στη θέση τοίχων και το υπόλοιπο το έχτισε ορθόδοξα. ΄Ετσι το σαλόνι και το μπαρ είναι χωμένα μέσα σ΄ ένα ψηλοτάβανο κοίλωμα, δίκην ανοιχτόκαρδου σπηλαίου, με μια μεγάλη τζαμαρία μπροστά, να σου χαρίζει πλουσιοπάροχη θέα των κήπων. Το εστιατόριο, στο οποίο φτάνεις μέσα από ένα ευρύχωρο λαγούμι με λαξεμένα σκαλοπάτια, είναι μισό ντουβάρι και μισό βράχος. Κάτω από αυτόν, είναι η θέση της ορχήστρας και μια μικρή πίστα στην οποία, δεν θα το πιστέψετε, χορεύουν συνήθως πανέξυπνες... μαϊμούδες!! Και σε όλα αυτά τα παράξενα, φτάνεις από μια μπελαλίδικη κατασκευή ξύλινων «φτερωτών» κλιμάκων και άνετων πλατύσκαλων. Κάτω από τούτα τα σκαλιά ανθίζουν οι κήποι, ανάμεσα σε μικρότερους βράχους και μεγάλες πέτρες.
Το θέαμα δεν τελειώνει εδώ. Πάνω στις «παρειές» των βράχων τρέχουν ή στέκονται ακίνητες μεγάλες, πολύχρωμες σαύρες και τεράστια χαριτωμένα «ποντίκια» οι περίφημες «μανγκούστες».
Στέκεσαι ακίνητος, κι όλος αυτός ο ζωηρός κόσμος κυκλοφορεί γύρω σου χαρούμενος και άφοβος. Αρκεί να μην τον τρομάξεις. Στάσου εκεί, και μελέτα τον με την ησυχία σου. Θα δεις τη σαύρα να χάφτει μικρά έντομα που, σαν τυφλά, έρχονται και πέφτουν πάνω στην τεντωμένη γλώσσα της. Θα δεις ποντίκια να τρων μικρότερα πλάσματα κι ευτυχισμένα να τρέχουν να τρυπώσουν στις κρυψώνες τους...
Τα μεγάλα και τα μικρά πουλιά, πάνω στα δέντρα, ζουν τη δική τους ζωή. Πελεκάνοι, κορμοράνοι, αετοί, γύπες, μαραμπού, φλαμίνγκος, ερωδιοί και δεκάδες άλλων μικρών πουλιών που τα αστραφτερά τους χρώματα ούτε καν τα βάζει ο νους σας, διακοσμούν τα κλαδιά των τεράστιων δέντρων, σαν πολύτιμα, αλλά ζωντανά στολίδια, πάνω στο χριστουγεννιάτικο έλατο.

Το πρώτο μας μπρέκφαστ στη Seronera είναι πραγματικό χάπενινγκ. Σκέτο επεισόδιο! Την ώρα που μακαρίως απολαμβάνουμε τον μοσχοβολιστό καφέ μας, ψιλοκουβεντιάζοντας, ακούμε ξαφνικά φωνές, τρεχαλητά, πιατικά που σπάζουν...
΄Ενας χαμός...
Δεχόμασταν επίθεση. Όχι από Μασσάι, αλλά από... μαϊμούδες.
Μαϊμούδες που ζήλεψαν του τουρίστες, Και, καθώς είναι ζώα άκρως μιμητικά, θέλησαν κι αυτές να κάνουν τις επισκέπτριες. Κι ήρθαν στο ρεστωράν για πρωινό, αφού οι λωλοί άνθρωποι ήρθαν και το έχτισαν στα δικά τους τα λημέρια.
Τι έκαναν, λοιπόν, οι φιλοξενούμενοι, κάθε πρωί?
΄Επαιρναν ο καθένας ένα φλυτζάνι από μια μεγάλη στοίβα, που με το ζόρι ισορροπούσε και το γέμιζαν από μια καφετιέρα.
Λαμπρά!
΄Ορμησαν κι αυτές πάνω στην... ακροβατούσα στοίβα των γυαλικών και την κατεδάφισαν! Κατάφεραν ωστόσο να βουτήξουν από ένα κουπάκι η κάθε μια.
Κι από εκεί κι ύστερα άρχισε το πανηγύρι. Τα γκαρσόνια να τις κυνηγούν, κουνώντας στον αέρα πετσέτες και τραπεζομάντηλα, ως απειλή! Κι αυτές να πολεμούν να φτάσουν τις καφετιέρες, σώνει και καλά.
Τα γκαρσόνια ήταν έξαλλα. Τις πήραν στο κατόπι με σχεδόν φονικές διαθέσεις. Στην αρχή. Διότι, όταν στο τέλος οι μαϊμούδες άρχισαν να κάνουν πονηριές, για να πετύχουν, επί τέλους, το σερβίρισμά τους, δεν έμεινε άνθρωπος στο εστιατόριο που να μην ξεραθεί στα γέλια. Μηδέ των γκαρσονιών εξαιρουμένων, οι οποίοι, τελικά, άφησαν κάτω τα τραπεζομάντηλα κι έπιασαν τις κοιλιές τους Όμως τα δύστυχα πλάσματα είχαν ήδη τρομοκρατηθεί. Και το έβαλαν στα πόδια, σαβουρντώντας, όπου έβρισκαν, τα φλυτζάνια.
Η... έξωση είχε επιτευχθεί και γρήγορα η τάξη αποκαταστάθηκε.

Μπαίνουμε στο τζιπ και αρχίζουμε γι΄ ακόμα μια μέρα το σαφάρι μας...
Το Σερεγκέτι είναι πανέμορφο.
Η μέρα λαμπερή αλλά και δροσερή, ευτυχώς. Ψάχνουμε από ώρα για σαρκοβόρα, αλλά αυτά τα κατάπιε η γης. Δε στεναχωριόμαστε καθόλου. Διότι το περιβάλλον έχει τόση ομορφιά, που μας απορροφά τελείως.
Έχει κι όλας μεσημεριάσει. Σε λίγο θα πρέπει να διακόψουμε το ψάξιμο και να επιστρέψουμε στη Seronera για το γεύμα και μια στάλα ξεκούραση. Ελπίζουμε ότι το απόγευμα θα είμαστε τυχερότεροι. Καθώς παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής, παρατηρούμε μακρυά, στην άλλη άκρη του χώρου που από το πρωί κινούμαστε, να βρίσκονται σταματημένα κάτω από ένα μεγάλο δέντρο, τέσσερα οχήματα. ΄Εχουν ώρα εκεί. Τι να συμβαίνει άραγε?
«Λεοπάρδαλη» αποφαίνεται τρισευτυχισμένος ο Φράνκι μας κι αλλάζει αμέσως πορεία. Αναφουφουλιαζόμαστε
«Κυριολεκτικά στο παραπέντε, παιδιά» ψιθυρίζουμε και ετοιμάζουμε τις μηχανές μας.
Φτάνουμε κοντά, και πλησιάζουμε με εξαιρετική προσοχή. ΄Ολα τα τα αυτοκίνητα είναι σιωπηλά. Οι άνθρωποι, όρθιοι, παρατηρούν εντατικά ένα σημείο, πάνω στο δέντρο. Φως φανερό ότι το αιλουροειδές ελλοχεύει κάπου εκεί πάνω. Μονάχα που καθόλου δεν «ελλοχεύει». Απλώς το θαυμάσιο αυτό ζώο, έχει απλώσει την αρίδα του πάνω σε μιαν άνετη, χαμηλή διχάλα του κορμού, ενώ η ουρά του κρέμεται ελεύθερη. Και την κουνάει κάπου κάπου τυχαριστημένο. Προφανώς κυνήγησε, γευμάτισε και τώρα ξεκουράζεται χωνεύοντας. Δυστυχώς, το χρώμα της λεοπάρδαλης είναι ακριβώς όμοιο με το καφεδί χρώμα του κορμού. Κι εμείς είμαστε μάλλον μακρυά για να μπορούμε να δούμε λεπτομέρειες, όπως τα μάτια της, το βλέμμα της, την κίνησή της μέσα στον κλεφτό της ύπνο.
Ο Φράνκι, ο καλός μας, με κίνδυνο να χάσει την άδειά του, κάνει... tressapassing, βγαίνει από το δρόμο και προσπαθεί να πλησιάσει όσο γίνεται πιο κοντά, χωρίς βέβαια να κινδυνεύουμε.Διότι αυτό το θαυμάσιο ζώο σαλτάρει παντού.
Εδώ που τα λέμε, έναν φόβο τον είχαμε, μήπως ορμήσει πάνω μας, μέσα στο ανοικτό μας τζιπ.
Μπα! Δε βαριέσαι! Το «θεριό» μας αγνοεί μέχρι περιφρονήσεως. Θέλει μονάχα ξεκούραση και χώνεψη. Γι΄ αυτό και λαγοκοιμάται. Πότε πότε μισανοίγει το ένα μάτι, μας κοιτάει θολά και το ξανακλείνει, αδιάφορα.

Η ώρα κοντεύει δύο. Είμαστε ευτυχείς που καταφέραμε να βρούμε τη λεοπάρδαλη, που όπως θα αποδειχθεί μέχρι το τέλος του ταξιδιού μας, θα είναι και η μοναδική. Είναι γνωστό ότι οι λεοπαρδάλεις και τα τσιτάχ σπάνια εμφανίζονται. Είναι σαν τις κρυφοκόρες. Αντίθετα με τα λιοντάρια, που είναι σκέτοι... επιδειξίες!!! Μεγάλη μας λοιπόν η τύχη να πέσουμε πάνω και στα δύο αυτά σπάνια είδη, έστω και μια φορά. ΄Ετσι το απόγευμα θα απολαμβάνουμε απερίσκεπτες την ομορφιά του τοπίου, που είναι μεγαλειώδες.
Το απογευματινό σαφάρι είναι πάντα μαγευτικό. Πρώτα πρώτα, σπάει η ζέστη και σηκώνεται ένα δροσερό αεράκι. Το γέρμα του ήλιου δίνει ένα περίεργο φως στην ατμόσφαιρα. Την κάνει πρώτα χρυσοκίτρινη, μετά χρυσοκόκκινη και μετά της βάζει, θαρρείς, φωτιά.
Ο εμπρησμός της ζούγκλας.....
Τυχερός όποιος ζήσει αυτές τις στιγμές, έστω και μια φορά στη ζωή του....
 

Attachments

Last edited by a moderator:

spor_os

Administrator
Μηνύματα
1.951
Likes
617
Δεν προλάβαμε να ηρεμήσουμε από την περιήγηση στην Ωκεανία και να μπροστά μας ξεπροβάλει η "μαύρη ήπειρος".
 

Markos

Member
Μηνύματα
132
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Ταϊλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Τανζανία - Ζανζιβάρη
Πες μας κι άλλα!!!!!

Τρελαίνομαι για το συγκεκριμένο ταξίδι...

Τα Χριστούγεννα του 2005, το είχαμε οργανώσει με ένα πρακτορείο και είχαμε δώσει και προκαταβολή. Εμείς είμασταν 5 και είχε κι άλλους 6 το πρακτορείο, σύνολο 11.

12 ημέρες πριν από την αναχώρησή μας έγινε η βομβιστική επίθεση στην Μομπάσα και οι υπόλοιποι φοβήθηκαν και τα ακύρωσαν, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τα πάντα το πρακτορείο και να μας επιστρέψει την προκαταβολή (παρόλο που εμείς επιμέναμε να πάμε έστω και με ακριβότερο κόστος...).

Ακόμη λοιπόν δεν έχω καταφέρει να πάω και μου έχει μείνει όνειρο... που θα πάει όμως, θα τα καταφέρω...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.783
Likes
18.174
Κι εγώ θέλω συνέχεια με λεπτομέρειες!! Πρακτορείο, χρήματα κτλ κτλ...όνειρο το ταξίδι Τανζανία-Κένυα-Ζανζιβάρη.....αλλά και πανάκριβο

Και να προσθέσω ότι η Αφρική με τυρρανάει από μικρό παιδί με τις ιστορίες του Ιούλιου Βερν....κάλπαζε η φαντασία και έχει γίνει απωθημένο!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
δεν έγινε σου λέει!!!πότε θα σου φύγει η ταυλανδομανία να συνέλθεις !!!!
άντε μας ειπες και για παρίσι...αρχίζω να βλέπω φώς !!:shock:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!
 
Μηνύματα
245
Likes
892
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!

Εγινε, έγινε! Το συγκριμένο σαφάρι, έγινε το 1990. Πρίν όμως από αυτό, και μετά από αυτό, σαφάρι έκανα άλλες τρείς φορές! Το Ναιρόμπι ξεχάστε το. 15μέρες τργυρνούσαμε μέσα στίς σαβάνες και τα θηρία!..Δεν είδαμε ούτε μιά πόλη, να σάς χαρώ! Αυτές τίς επισκεφθήκαμε άλλες φορές, όταν, μαζί με το σαφάρι, θελήσαμε να ρίξουμε και έν ..βλέφαρον, και σε αστικές περιοχές, για να μήν γυρίσουμε πίσω καταντίπ 'αγριοι...
Ωστοσο, πιστέψτε με, δεν σάς χρειάζονται οι πόλεις. Η Αφρική είναι φύση και μόνο φύση. Αυτήν χαίρεται κανείς. Αυτήν ερωτεύεται. Οχι τα κτίρια....΄Ισως, για μιά δυό φορες...΄Ισως...
Στέλλα
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
362
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
΄Εγινε, έγινε...
Το έχω στα χέρια μου
δεκάδες σελίδες....
φο-βε-ρό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα δείτε σε λίγο.....
 
Μηνύματα
245
Likes
892
Akuna Matata

Ξέναι γλώσσαι?
Μάλιστα! Εδώ που ΄ρθαμε θα μάθουμε τα πάντα... Κι αν ήταν μόνο οι ξένες γλώσσες θα ΄ταν καλά....
Είμαστε κι όλας στο αεροδρόμιο Κενυάτα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας. Ο Μινάζ, ο Ινδοκενυάτης πράκτορας, μας περιμένει με το πολυτελές "κόμπι", έξω από το αεροδρόμιο. Μας υποδέχεται με ένα θερμό αγκάλιασμα κι ένα πλατύ χαμόγελο. Μας συστήνει τον Τζέσουα, τον οδηγό μας και, σαν ταχυδακτυλουργός, εμφανίζει, προς μεγάλη μας έκπληξη, ένα ψυγείο αυτοκινήτου.
Το ανοίγει, και βγάζει από μέσα ένα μπουκάλι παγωμένη σαμπάνια!!!
-Akuna Matata!!! Λέει γελώντας, καθώς ο φελλός πετάγεται ψηλά και ο γιορταστικός αφρός γεμίζει τα ποτήρια μας
Κοιταζόμαστε έμβροντες
-Καλέ, τι είναι τούτα τα καμώματα? Ρωτά η μια την άλλη, λες και μας κακοφάνηκε δηλαδή η όλη υποδοχή.
Αν συνεχίζαμε με αυτό το.. αποικιακού στυλ σαφάρι, στο τέλος το σίγουρο είναι πως δεν θα θέλαμε να γυρίσουμε στα σπίτια μας.
΄Ακου λέει Akuna Matata!!! Και με την ευκαιρία, τι να σημαίνει άραγε αυτό, καλέ μας φίλε?
Ο Μινάζ γελάει με την καρδιά του
-No problem, στα σουαχίλι. Αυτό σημαίνει. Και αυτό είναι και το σλόγκαν του γραφείου μας. Δέστε το και γραμμένο, πάνω στο τζάμι του αυτοκινήτου σας....
Και πράγματι! Το αισιόδοξο σουαχίλικο μήνυμα, φιγουράριζε με μεγάλα γράμματα πάνω στο παρ μπριζ.
Το υπαίθριο... πάρτυ τελειώνει. Μπαίνουμε στ΄ αυτοκίνητο και φτάνουμε στο ξενοδοχείο Intercontinental. Είναι τεράστιο και πολυτελέστατο, δικαιώνοντας τη φήμη της γνωστής αλυσίδας.
Πρώτο μας μέλημα –πριν ακόμα κι από αυτό το αναζωογονητικό ντους- ένας μυρωδάτος καφές, δίπλα από την πισίνα. Είναι γεμάτη κόσμο και πνίγεται στην πρασινάδα και το λουλούδι. Εκεί, ανασυγκροτώντας τις δυνάμεις, προσπαθούμε να φανταστούμε πώς θα εξελιχθεί –από την επομένη κι όλας- το ταξίδι, που μόλις άρχιζε.
Προς το παρόν, αρχίσαμε να καταστρώνουμε σχέδιο επίθεσης στην πόλη και τα πέριξ. Να γνωρίσουμε λίγο την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο μας, να δούμε τον κόσμο, να "μυρίσουμε" την ατμόσφαιρα της αφρικάνικης πρωτεύουσας και να χαζέψουμε την αγορά της.
Ποια αγορά όμως?
Το Ναϊρόμπι θα μπορούσε να συγκριθεί με μια μεγάλη ελληνική επαρχία των 1.500.000 ψυχών, περίπου. Είναι λίγο θλιβερή, αρκετά βρώμικη, σχεδόν ανασούμπαλη πολεοδομικά και πολύ θορυβώδης. ΄Ετσι, αφού τριγυρίζουμε κάμποσο μέσα σ΄ ένα περίπου γλιντζερό παζάρι, καταλήγουμε στο safari shop, για να προμηθευτεί η συντροφιά τα περί το σαφάρι, χρειώδη: Παντελόνια, μπλουζάκια, σορτσάκια, φούστες, καπέλα, όλα στο χαρακτηριστικό χακί χρώμα των ρούχων της ζούγκλας. Εννοούσαμε, όπως καταλαβαίνετε, να φτάσουμε στον προορισμό μας... ασορτί με την ατμόσφαιρα, αλλά και τις ανάγκες των καθημερινών μας εξορμήσεων στις σαβάνες. Κι η ενέργειά μας αυτή, αποδείχθηκε σοφή στη συνέχεια, διότι αυτά τα ελαφρά και δροσερά βαμβακερά ρούχα, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ταξιδιώτης, για να νοιώθει άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις του πάνω σ΄ ένα στενόχωρο λαντ ρόβερ, μέσα στη σκόνη ή την ηφαιστιακή στάχτη των μεγάλων πεδιάδων και την, καμμιά φορά αφόρητη, τροπική ζέστη. Αυτά τα ρουχαλάκια, λοιπόν, τα συνιστώ ενθέρμως στους υποψήφιους "σαφαριώτες", αφού, εκτός από άκρως πρακτικά είναι και εκτάκτως κομψά!!!
΄Ετσι, έχοντας τακτοποιήσει ακόμα και τα της αμφιέσεώς μας, είμαστε απολύτως έτοιμες να κινήσουμε αύριο, πολύ πρωί, για τη Ναμάνγκα, στα σύνορα Κένυα-Τανζανία.
Η περιπέτεια που, επί χρόνια, ονειρευόμαστε και, επί ένα χρόνο, προετοιμάζαμε, ξεκινάει.....

Με θαυμάσιο καιρό φτάνουμε στη Ναμάνγκα, όπου και ο τελωνειακός σταθμός της Τανζανίας.
Σταθμός!!!!
Μια βρώμικη παράγκα είναι όλος κι όλος!
Και οι μικροπωλητές απ΄ έξω, πλήθος.
Πανέμορφες και πανύψηλες κοπελιές, ντυμένες τις μπιχλιμπιδωτές, λαμπερόχρωμες φορεσιές τους, και άσχημες, ζαρωμένες γριες, μισόγυμνες, πουλούν φορτικά τις πραμάτειες τους. Κι αρνούνται πεισματικά να φωτογραφηθούν, αν πρώτα δεν εισπράξουν κάποια κέρματα. Αν πας μάλιστα να τις ξεγελάσεις, γίνονται μέχρι και επιθετικές. Σχεδόν επικίνδυνες.
Εδώ αλλάζουμε αυτοκίνητο και οδηγό. Αποχαιρετούμε προσωρινά τον Τζόσουα, μέχρι να ξαναπεράσουμε –σε μια βδομάδα- τα σύνορα, και καλημερίζουμε τον Φράνκι.
Ο Φράνκι είναι ο τανζανός οδηγός μας και ανήκει την ειρηνική φυλή Κικούγιου. ΄Εγινε φίλος μας από την πρώτη στιγμή. Είναι άψογα ντυμένος, με καφεδιά στολή σαφάρι. Το ασορτί καπέλο του είναι κοκέτικα ανασηκωμένο στο ένα πλάι, στυλ που, όπως γρήγορα διαπιστώνουμε, είναι πολύ κοινό σε όλη την Τανζανία. Και εδώ που τα λέμε, είναι και πολύ όμορφο, γιατί κολακεύει όλα τα πρόσωπα.
Η διαδρομή μας από ένα σημείο και πέρα, γίνεται βασανιστική. Ο δρόμος μας είναι χωματόδρομος και η σκόνη είναι κάτι το τραγικό. Σε λούζει από την κορφή μέχρι τα νύχια. Τα ρουθούνια μας υποφέρουν. Τα μαλλιά μας γίνονται κετσές. Οι... σουλιμάδες και τα φκιασίδια γενικώς, γίνονται σύγκραμα και σύντηγμα με το χώμα και ανηλεώς πασαλείβουν τα κάθιδρα πρόσωπά μας!
- Δε μου λες Φράνκι, παιδί μου, έτσι θα είναι όλο το ταξίδι? Σκονισμένο? ρωτάω, σκουπίζοντας ταυτόχρονα και τα φκιασίδια μου. ΄Ημουν πολύ θυμωμένη με τον εαυτό μου. Τι βλακεία κι αυτή να βαφτώ σήμερα!!!
Ο Κικούγιου γελάει και αστράφτει, σχεδόν εκτυφλωτικά, η αδαμαντίνη του.
- Μα... σαφάρι σημαίνει σκόνη! Δεν το ξέρατε? Μας κοροϊδεύει και το απολαμβάνει μέσα από την καρδιά του.
΄Οχι, δεν το ξέραμε. Κανείς δεν είχε τον κοινό νου να μας ορμηνέψει. Μαζί με τα safari look κοστουμάκια μας, έπρεπε να πάρουμε και μαντήλες, αλλά και... φερετζέδες, να προστατέψουμε τουλάχιστον τις μύτες μας και τις κομμώσεις μας. Οι περισσότερες από μας μαζεύουν τα μαλλιά τους κότσο και τα χώνουν κακήν κακώς, μέσα στα καπέλα, που τα κατεβάζουν ως τ΄ αφτιά. Εγώ ανακαλύπτω στην τσάντα μου ένα ξεχασμένο μαντήλι και μαντηλοδένομαι σφιχτά. Ποιος να μου το ΄λεγε πως, απ΄ εκεί που ετοιμαζόμουν να κάνω ταξίδι στη ρομαντική και... χολυγουντιανή Αφρική, θα τριγύριζα στις σαβένες με... φακιόλι... Κύριε ελέησον!!!
Και για να μην ξεχνιώμαστε, το λούσιμο είναι απαραίτητο τουλάχιστον μια φορά την ημέρα. Επομένως, φροντίστε, οι επόμενοι... σαφαρίστες, για μεγάλες ποσότητες σαμπουάν.
Απομεσήμερο φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας, στην περιοχή της λίμνης Μανυάρα. Εφ΄ όσον ο ήλιος έχει ακόμα 3-4 ώρες μέχρι τη δύση του, επωφελούμαστε να προλάβουμε ανοικτό το πάρκο. Είναι εκείνη η μαγική ώρα, που η ζέστη σπάει. ΄Ενα δροσερό αεράκι σηκώνεται, για να ανακουφίσει τα διάθερμα σώματά μας. Και το κόκκινο φως της δύσης χρυσώνει τα νερά της λίμνης που αντικατοπτρίζουν τις σιλουέτες των δέντρων και των πουλιών... Είναι η πιο αβανταδόρικη στιγμή της μέρας είτε για να δεις είτε για να φωτογραφίσεις ένα τοπίο. Είναι η ειδυλλιακή ώρα που προηγείται της δύσης, όταν το φως παίρνει αποχρώσεις κεχριμπαρένιες με αστραπές χρυσαφιές. Οι σκιες μακραίνουν και δημιουργούν καταπληκτικά σχήματα πάνω στο χώμα αλλά προ πάντων πάνω στα νερά. Οι φωτογραφίες του δειλινού στις όχθες των ποταμών και λιμνών, δεν "ξέρουν" το πάνω και το κάτω. Οι αντανακλάσεις είναι τόσο ζωηρές που μπορείς να δεις τις φωτογραφίες όρθιες αλλά κι ανάποδα!! Είναι απερίγραπτες οι εικόνες μέσα στο λυκόφως. Κάνουν το περιβάλλον σχεδόν μυθικό και τα όντα μέσα σ΄ αυτό, τόσο απόμακρα, κι αδιάφορα, που τα νομίζεις ψεύτικα. Κι όμως, όλα γύρω σου φωνάζουν την αλήθεια. Την αλήθεια της δημιουργίας και την αλήθεια της ομορφιάς.
Η λίμνη Μανυάρα, περιβάλεται από μια άκρως ρομαντική ατμόσφαιρα και βρίσκεται μέσα στο ομώνυμο Εθνικό Πάρκο. Είναι ο πρώτος μας σταθμός στην Τανζανία, μέσα στο τρομερό Rift Valley, το μεγάλο Ρήγμα της Αφρικής, ή επί το επιστημονικότερο, στη "Ρηξιγενή Κοιλάδα", που προκαλεί τους γνωστούς σεισμούς στα παράλια της Μεσογείου.
 

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Νάτο το σημάδι για ταξίδι! Ανυπομονώ να διαβάσω όλη την ιστορία!:clap::clap:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.965
Likes
9.361
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Η περιπετεια μολις αρχισε! Κι εγω ανυπομονω για τη συνεχεια :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.181
Μηνύματα
883.248
Μέλη
38.892
Νεότερο μέλος
Petr23

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom