Κένυα Τανζανία Σαφάρι. Κένυα - Τανζανία

Μηνύματα
245
Likes
893
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο (Αkuna Matata)
  3. Κεφάλαιο 3ο (Ο Κόσμος, μέσα κι έξω από τη Μανυάρα)
  4. Κεφάλαιο 4ο (Συλλαλητήριο πτηνών)
  5. Κεφάλαιο 5ο (Lake Manyara Hotel – Ο κήπος της Εδέμ)
  6. Κεφάλαιο 6ο (Προς το Σερεγκέτι)
  7. Κεφάλαιο 7ο (Ο Μακρυνός μας Πρόγονος Australopithicus Africanus)
  8. Κεφάλαιο 8ο (ShoraMasai! - «Μαασάι γειά σας...»)][B]ShoraMasai![/B
  9. Κεφάλαιο 9ο (Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ)][B]Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ[/B
  10. Κεφάλαιο 10ο (Η εκδίκηση των εφηβικών ονείρων)
  11. Κεφάλαιο 11ο (Amboseli - Kilimanjaro Safari Lodge)
  12. Κεφάλαιο 12ο (Tree Tops - Η εμπειρία του... παλαβού)
  13. Κεφάλαιο 13ο (Μaasai Mara – Mara Sarova - Ο τόπος των εκπλήξεων...)][B]Όμως, κατεπλάγημεν και οι πέντε. Αυτό το πράμα είναι σαν τις σκηνές των Σεήχηδων, στην έρημο! Με όλα τα σουπρεπέ της. Μωρέ, δέσε! Τι εκπληκτικό μπάνιο είναι τούτο. Τίποτε δεν του έλειπε, όπως διαπίστωσα κατάπληκτη, όταν σήκωσα το «φύλλο» της σκηνής και μπήκα στο εσωτερικό της.[/B
  14. Κεφάλαιο 14ο (Mara Serena - Ο αποχαιρετισμός στην Αφρική...)

Με θλίψη αφήνουμε τις πολυτελείς σκηνές του Mara Sarova και πουρνό πουρνό παίρνουμε το δρόμο για τον τελευταίο μας προορισμό στο Maasai Mara, τον καταυλισμό του Μara Serena.

Σήμερα η μέρα είναι κομμάτι περίεργη. Ενώ νωρίς, είχαμε ήλιο, όσο ανεβαίνουμε βόρεια ή ατμόσφαιρα ψυχραίνει λίγο, καθώς σύννεφα –που όσο παν πυκνώνουν- βαρύνουν τον ουρανό. Η δροσιά είναι καλοδεχούμενη. Την προτιμούμε από το καψάλισμα της σαβάνας. Άλλωστε, τέτοιου είδους καιρό, δεν είχαμε ως τα τώρα βιώσει στην Αφρική. Βρίσκουμε την αλλαγή του καιρού συναρπαστική.

Σε λίγο η συννεφιά κρέμεται απειλητική πάνω από τα κεφάλια μας και πριν το καταλάβουμε, αρχίζουν να πέφτουν οι πρώτες χοντρές ψιχάλες. Παναγιά μου!!! Τι πράμα είναι τούτου? Με το πρώτο νερό, που ποτίζει το άνυδρο χώμα και τα άδροσα θάμνα, όλη η φύσει γεμίζει αρώματα. Μοσχοβολούν τα χορτάρια. Ευωδιάζει η νοτισμένη γη. Μοσχοβολούν τα δροσερά, νιόβγαλτα φύλλα των δέντρων. Παίρνουμε βαθιές, ηδονικές ανάσες.

Η βροχή τώρα πέφτει με το τουλούμι. Αναγκαζόμαστε να κατεβάσουμε την οροφή του τζιπ. Αφήνουμε ωστόσο μισάνοιχτα τα παράθυρα για να μην ακουμπούμε τελείως από τούτο το ανέλπιστο ραβαίσι της φύσης. Το αυτοκίνητο πηγαίνει σιγά. Ο Τζόε χαίρεται μαζί μας, την περίβρεχτη στέππα. Ακόμα και γι΄ αυτόν το θέαμα δεν είναι συχνό.

Στο συγκρότημα Mara Serena φτάνουμε λίγο πριν το μεσημεριανό, που σερβίρεται στην κλειστή τραπεζαρία, λόγω καιρού. Το ίδιο το ξενοδοχείο είναι κάτι εντελώς ανεπάντεχο. Κατ΄ αρχήν είναι χτισμένο στη μέση του πουθενά. Στη μέση μιας απέραντης ερημιάς, πάνω ακριβώς στο «φρύδι» ενός χαμηλού γκρεμνού, που στα πόδια του απλώνεται μια όμορφη κοιλάδα. Μέσα σ΄ αυτήν την κοιλάδα, δεμένα στο έδαφος και αναδευόμενα με χάρη στον άνεμο, βρίσκονται δεκάδες χρωματιστά αερόστατα, για το αερικό σαφάρι. ΄Ολες οι αυλές και τα στενά, γραφικά μονοπάτια, είναι στρωμένα με πέτρινες πλάκες κι ολόγυρά τους φουντώνουν ανθισμένοι θάμνοι. Μέχρι που παραμερίζουμε με τα χέρια τα κλαδιά, για να μπορούμε να περάσουμε. Τα πάντα εδώ είναι βουτηγμένα μέσα σε καταπράσινες περικοκλάδες και λουλουδιασμένους θάμνους.
«Μια κόχη στον παράδεισο», συλλογίζομαι, ενώ το μάτι μου δεν ξεκολλάει από το φακό της μηχανής μου, που δουλεύει… υπερωρίες. Σε κάποιους τα κτίρια του ξενοδοχείου, θυμίζουν.. μεσαιωνικές φυλακές. Δε συμφωνώ, παρ΄ όλο που είναι πραγματικά παράξενα. Είναι στρογγυλά, σαν τουρέλλες παλιών πύργων, με ψηλά μακρύστενα παράθυρα, που όλα βλέπουν στην ανοιχτωσιά της κοιλάδας. Τούτο το συγκρότημα έχει αυτό που θα λέγαμε, «χαρακτήρα».

Όμως αρχίσαμε να πεινάμε. Πρέπει να φάμε στα γρήγορα, γιατί μας περιμένει … χωνευτικός περίπατος, αμέσως μετά. Σερβιριζόμαστε από έναν καλόγουστο μπουφέ και, την ώρα του καφέ, διαπιστώνουμε με χαρά πως η βροχή έχει γίνει ένα μελαγχολικό ψιλόβροχο και η συννεφιά είναι πάντα εκεί έξω, δίνοντας στο τοπίο μιαν άλλη διάσταση, άγνωστή μας μέχρι τώρα. Το κάνει λίγο ονειρικό, λίγο υπερβατικό. Κάτι σαν μεταφυσικό παιχνίδι, που όλα μπορούν να συμβούν, ή και να μη συμβεί τίποτε.

Ξαναμπαίνουμε στο τζιπ και ξεκινάμε για μια πρώτη γνωριμία με την καινούρια περιοχή. Ανοίγουμε, τώρα, την οροφή του αυτοκινήτου και φορώντας κάποιο αντιανεμικό, ξανερίζουμε σαν περισκόπια από το εσωτερικό, για να χαρούμε τον κρύο αέρα που βιτσίζει τα πρόσωπα και τα σώματά μας. Είναι τόσο ευχάριστο το αίσθημα της δροσιάς, ύστερα από τόσων ημερών αποπνικτική ζέστη και σκόνη. Τα πάντα, όσο φτάνει το μάτι, μοιάζουν τρομαγμένα από το θύελλα που τα ταλαιπώρησε. Μένουν ακίνητα, βουβά, σαν να προσπαθούν να συνέλθουν από μια δοκιμασία.
Οι καμηλοπαρδάλεις είναι οι πρώτες που ξαναβρίσκουν το κέφι τους. Σουλατσάρουν άσκοπα, κατά ζεύγη, σαν να απολαμβάνουν την υγρή, μοσχοβολιστή ατμόσφαιρα, και τη θαμπάδα του ορίζοντα. Να ʽναι, άραγε, τα πιο ρομαντικά ζώα της δημιουργίας?
Σιγά σιγά ξεθαρρεύουν και τα υπόλοιπα ζωντανά και ξεμυτίζουν προσεκτικά από τα καταφύγιά τους. Οσμίζονται τον αέρα, διαπιστώνουν πως δεν κινδυνεύουν και αρχίζουν να κυκλοφορούν ράθυμα, μέσα στα βρεγμένα χόρτα. Το περίεργο είναι ότι κανένα ζώο, αμέσως μετά τη βροχή, δεν βιάζεται. Όλα θαρρείς, ότι απολαμβάνουν την ομορφιά της μοναδικής αυτής ώρας.

Στρέφω ολόγυρα τον τηλεφακό μου και προσπαθώ να αποτυπώσω στη μνήμη μου τη συνολική εικόνα. Το ψιλοβρόχι ψυχορραγεί. Ο ουρανός είναι ακόμα βαρύς και σκοτεινός. ʽΩρα αφρικάνικου δειλινού. Μοιάζει λίγο δυσοίωνο, μελαγχολικό κι όμως, όταν κάποια στιγμή σκάει μύτη ο ήλιος, γίνεται πάλι αστραφτερό, ζωντανό… Υπέροχες ώρες.. σχεδόν μυθικές… ώρες της αφρικάνικης φύσης.

Η διαδρομή μας φέρνει σε ένα μικρό ήρεμο ποτάμι. Είναι γεμάτο μεγάλες πέτρες, που τις έχει σμιλέψει το νερό. Οι όχθες είναι καταπράσινες κι άλλοτε βρίσκονται στο επίπεδο της κοίτης, κι άλλοτε υψώνονται πάνω από το τρεχούμενο νερό, σαν φύλακες που γρηγορούν για την ασφάλειά του. Κάποια φυσική ανάγκη, μας πιέζει εδώ και ώρα. Πώς όμως να κατέβουμε από το όχημα, εν μέση σαβάνα? Ξέρουμε τις κρύβεται μέσα στους θάμνους? Τόση ώρα κάναμε μαύρη υπομονή, αλλά τώρα, με τη θέα και το άκουσμα τόσου νερού, έφτασε κι υπομονή στα όριά της.
«Τζόε, στοπ. Ανάγκη πάσα για μιαν επίσκεψη ΄πίσω από τους θάμνους΄» είναι το σύνθημα. Ωστόσο ο Τζόε εξακολουθεί να διστάζει. «Δεν είναι τόσο ακίνδυνα όσο νομίζετε» είπε σκεφτικός και μας έδειξε κατά τη μεριά της όχθης. Αμάν!!! Πώς δεν το προσέξαμε νωρίτερα? Πώς μας διέφυγε? Χριστέ μου, ανάμεσα στις πέτρες, μέσα στην κοίτη, ξεχωρίζουμε τώρα τα άσχημα κεφάλια δεκάδων ιπποποτάμων. Κι έξω, στις όχθες, άριστα καμουφλαρισμένοι, βρίσκονται ξαπλωμένοι τεράστιοι, τρομακτικοί κροκόδειλοι. Μας λούζει κρύος ιδρώτας.

«Τζόε, δεν μας πας κατά τη μεριά των ιπποποτάμων?» αφού έπρεπε να διαλέξουμε, προτιμήσαμε τα λιγότερο «ακίνδυνα». Ο οδηγός μας σκάει στα γέλια. «Ξέρετε άραγε ότι οι ιπποπόταμοι σκοτώνουν κάθε χρόνο περισσότερους ανθρώπους, απ΄ όσους τα λιοντάρια? Ξέρετε ότι βγαίνουν από το νερό –κυρίως το βράδυ- και περπατούν πολλά χιλιόμετρα, ψάχνοντας για τροφή?» Δεν το ξέραμε κι ούτε καν το φανταζόμασταν. Τους θεωρούσαμε ακραιφνώς υδρόβια πλάσματα. Βρε! Τι παγίδες κρύβει αυτός ο τόπος…

Δεν γυρίσαμε «την ανάγκη μας» πίσω στο ξενοδοχείο. Βολευτήκαμε όπως όπως, με τον Τζόε να ελέγχει το χώρο τριγύρω, για θηρία και ζώα. Πρώτη φορά ανακουφίστηκα, με… φύλαξη… Το λέω και το ομολογώ!!!

Επιστρέφουμε, δίχως να βιαζόμαστε. Το δειλινό ψυχομαχεί, καθώς κονταροχτυπιέται με τη νύχτα, που φτάνει γρήγορα, με τεράστιους, θαρρείς, δρασκελισμούς. Ακόμα ψιλοβρέχει. Ο ουρανός θαρρείς πως έχει χαμηλώσει, απλώνοντας πάνω μας βαρειά σκοτεινά σύννεφα. Όταν η βροχή σταματάει, ανοίγουμε τη στέγη του αυτοκινήτου κι ορμούν μέσα οι ευωδιές του μουσκεμένου ξερόχορτου και του βρεμένου χώματος. Και μπρος στα μάτια μου, αναδύονται, μέσα από την αχλύ, τοπία σιωπηλά, χρυσαφένια, θάμνα ξεμοναχιασμένα, που τα κλαριά τους σειούνται απειλητικά, καθώς μέσα ξεπροβάλλουν νωχελικά, τα, ως αυτήν την ώρα, κρυμμένα εκεί αιλουροειδή. Και δέντρα μοναχικά, μπροστά από έναν ήλιο, που δύει με μιαν αυτοκρατορική μεγαλοπρέπεια, πυρπολώντας άγρια τον μαβή ορίζοντα του Ισημερινού.

Είναι η τελευταία εικόνα που παίρνουμε μαζί μας, εγκαταλείποντας την Αφρική.
Την Αφρική με τα Χίλια Πρόσωπα.
Την Αφρική του σινεμά και των εφηβικών μας αναγνωσμάτων.
Την Αφρική της χιμαιρικής μας νιότης….
 

Attachments

Last edited by a moderator:

spor_os

Administrator
Μηνύματα
1.951
Likes
617
Δεν προλάβαμε να ηρεμήσουμε από την περιήγηση στην Ωκεανία και να μπροστά μας ξεπροβάλει η "μαύρη ήπειρος".
 

Markos

Member
Μηνύματα
132
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Ταϊλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Τανζανία - Ζανζιβάρη
Πες μας κι άλλα!!!!!

Τρελαίνομαι για το συγκεκριμένο ταξίδι...

Τα Χριστούγεννα του 2005, το είχαμε οργανώσει με ένα πρακτορείο και είχαμε δώσει και προκαταβολή. Εμείς είμασταν 5 και είχε κι άλλους 6 το πρακτορείο, σύνολο 11.

12 ημέρες πριν από την αναχώρησή μας έγινε η βομβιστική επίθεση στην Μομπάσα και οι υπόλοιποι φοβήθηκαν και τα ακύρωσαν, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τα πάντα το πρακτορείο και να μας επιστρέψει την προκαταβολή (παρόλο που εμείς επιμέναμε να πάμε έστω και με ακριβότερο κόστος...).

Ακόμη λοιπόν δεν έχω καταφέρει να πάω και μου έχει μείνει όνειρο... που θα πάει όμως, θα τα καταφέρω...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.783
Likes
18.174
Κι εγώ θέλω συνέχεια με λεπτομέρειες!! Πρακτορείο, χρήματα κτλ κτλ...όνειρο το ταξίδι Τανζανία-Κένυα-Ζανζιβάρη.....αλλά και πανάκριβο

Και να προσθέσω ότι η Αφρική με τυρρανάει από μικρό παιδί με τις ιστορίες του Ιούλιου Βερν....κάλπαζε η φαντασία και έχει γίνει απωθημένο!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
δεν έγινε σου λέει!!!πότε θα σου φύγει η ταυλανδομανία να συνέλθεις !!!!
άντε μας ειπες και για παρίσι...αρχίζω να βλέπω φώς !!:shock:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!
 
Μηνύματα
245
Likes
893
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!

Εγινε, έγινε! Το συγκριμένο σαφάρι, έγινε το 1990. Πρίν όμως από αυτό, και μετά από αυτό, σαφάρι έκανα άλλες τρείς φορές! Το Ναιρόμπι ξεχάστε το. 15μέρες τργυρνούσαμε μέσα στίς σαβάνες και τα θηρία!..Δεν είδαμε ούτε μιά πόλη, να σάς χαρώ! Αυτές τίς επισκεφθήκαμε άλλες φορές, όταν, μαζί με το σαφάρι, θελήσαμε να ρίξουμε και έν ..βλέφαρον, και σε αστικές περιοχές, για να μήν γυρίσουμε πίσω καταντίπ 'αγριοι...
Ωστοσο, πιστέψτε με, δεν σάς χρειάζονται οι πόλεις. Η Αφρική είναι φύση και μόνο φύση. Αυτήν χαίρεται κανείς. Αυτήν ερωτεύεται. Οχι τα κτίρια....΄Ισως, για μιά δυό φορες...΄Ισως...
Στέλλα
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
362
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
΄Εγινε, έγινε...
Το έχω στα χέρια μου
δεκάδες σελίδες....
φο-βε-ρό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα δείτε σε λίγο.....
 
Μηνύματα
245
Likes
893
Akuna Matata

Ξέναι γλώσσαι?
Μάλιστα! Εδώ που ΄ρθαμε θα μάθουμε τα πάντα... Κι αν ήταν μόνο οι ξένες γλώσσες θα ΄ταν καλά....
Είμαστε κι όλας στο αεροδρόμιο Κενυάτα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας. Ο Μινάζ, ο Ινδοκενυάτης πράκτορας, μας περιμένει με το πολυτελές "κόμπι", έξω από το αεροδρόμιο. Μας υποδέχεται με ένα θερμό αγκάλιασμα κι ένα πλατύ χαμόγελο. Μας συστήνει τον Τζέσουα, τον οδηγό μας και, σαν ταχυδακτυλουργός, εμφανίζει, προς μεγάλη μας έκπληξη, ένα ψυγείο αυτοκινήτου.
Το ανοίγει, και βγάζει από μέσα ένα μπουκάλι παγωμένη σαμπάνια!!!
-Akuna Matata!!! Λέει γελώντας, καθώς ο φελλός πετάγεται ψηλά και ο γιορταστικός αφρός γεμίζει τα ποτήρια μας
Κοιταζόμαστε έμβροντες
-Καλέ, τι είναι τούτα τα καμώματα? Ρωτά η μια την άλλη, λες και μας κακοφάνηκε δηλαδή η όλη υποδοχή.
Αν συνεχίζαμε με αυτό το.. αποικιακού στυλ σαφάρι, στο τέλος το σίγουρο είναι πως δεν θα θέλαμε να γυρίσουμε στα σπίτια μας.
΄Ακου λέει Akuna Matata!!! Και με την ευκαιρία, τι να σημαίνει άραγε αυτό, καλέ μας φίλε?
Ο Μινάζ γελάει με την καρδιά του
-No problem, στα σουαχίλι. Αυτό σημαίνει. Και αυτό είναι και το σλόγκαν του γραφείου μας. Δέστε το και γραμμένο, πάνω στο τζάμι του αυτοκινήτου σας....
Και πράγματι! Το αισιόδοξο σουαχίλικο μήνυμα, φιγουράριζε με μεγάλα γράμματα πάνω στο παρ μπριζ.
Το υπαίθριο... πάρτυ τελειώνει. Μπαίνουμε στ΄ αυτοκίνητο και φτάνουμε στο ξενοδοχείο Intercontinental. Είναι τεράστιο και πολυτελέστατο, δικαιώνοντας τη φήμη της γνωστής αλυσίδας.
Πρώτο μας μέλημα –πριν ακόμα κι από αυτό το αναζωογονητικό ντους- ένας μυρωδάτος καφές, δίπλα από την πισίνα. Είναι γεμάτη κόσμο και πνίγεται στην πρασινάδα και το λουλούδι. Εκεί, ανασυγκροτώντας τις δυνάμεις, προσπαθούμε να φανταστούμε πώς θα εξελιχθεί –από την επομένη κι όλας- το ταξίδι, που μόλις άρχιζε.
Προς το παρόν, αρχίσαμε να καταστρώνουμε σχέδιο επίθεσης στην πόλη και τα πέριξ. Να γνωρίσουμε λίγο την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο μας, να δούμε τον κόσμο, να "μυρίσουμε" την ατμόσφαιρα της αφρικάνικης πρωτεύουσας και να χαζέψουμε την αγορά της.
Ποια αγορά όμως?
Το Ναϊρόμπι θα μπορούσε να συγκριθεί με μια μεγάλη ελληνική επαρχία των 1.500.000 ψυχών, περίπου. Είναι λίγο θλιβερή, αρκετά βρώμικη, σχεδόν ανασούμπαλη πολεοδομικά και πολύ θορυβώδης. ΄Ετσι, αφού τριγυρίζουμε κάμποσο μέσα σ΄ ένα περίπου γλιντζερό παζάρι, καταλήγουμε στο safari shop, για να προμηθευτεί η συντροφιά τα περί το σαφάρι, χρειώδη: Παντελόνια, μπλουζάκια, σορτσάκια, φούστες, καπέλα, όλα στο χαρακτηριστικό χακί χρώμα των ρούχων της ζούγκλας. Εννοούσαμε, όπως καταλαβαίνετε, να φτάσουμε στον προορισμό μας... ασορτί με την ατμόσφαιρα, αλλά και τις ανάγκες των καθημερινών μας εξορμήσεων στις σαβάνες. Κι η ενέργειά μας αυτή, αποδείχθηκε σοφή στη συνέχεια, διότι αυτά τα ελαφρά και δροσερά βαμβακερά ρούχα, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ταξιδιώτης, για να νοιώθει άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις του πάνω σ΄ ένα στενόχωρο λαντ ρόβερ, μέσα στη σκόνη ή την ηφαιστιακή στάχτη των μεγάλων πεδιάδων και την, καμμιά φορά αφόρητη, τροπική ζέστη. Αυτά τα ρουχαλάκια, λοιπόν, τα συνιστώ ενθέρμως στους υποψήφιους "σαφαριώτες", αφού, εκτός από άκρως πρακτικά είναι και εκτάκτως κομψά!!!
΄Ετσι, έχοντας τακτοποιήσει ακόμα και τα της αμφιέσεώς μας, είμαστε απολύτως έτοιμες να κινήσουμε αύριο, πολύ πρωί, για τη Ναμάνγκα, στα σύνορα Κένυα-Τανζανία.
Η περιπέτεια που, επί χρόνια, ονειρευόμαστε και, επί ένα χρόνο, προετοιμάζαμε, ξεκινάει.....

Με θαυμάσιο καιρό φτάνουμε στη Ναμάνγκα, όπου και ο τελωνειακός σταθμός της Τανζανίας.
Σταθμός!!!!
Μια βρώμικη παράγκα είναι όλος κι όλος!
Και οι μικροπωλητές απ΄ έξω, πλήθος.
Πανέμορφες και πανύψηλες κοπελιές, ντυμένες τις μπιχλιμπιδωτές, λαμπερόχρωμες φορεσιές τους, και άσχημες, ζαρωμένες γριες, μισόγυμνες, πουλούν φορτικά τις πραμάτειες τους. Κι αρνούνται πεισματικά να φωτογραφηθούν, αν πρώτα δεν εισπράξουν κάποια κέρματα. Αν πας μάλιστα να τις ξεγελάσεις, γίνονται μέχρι και επιθετικές. Σχεδόν επικίνδυνες.
Εδώ αλλάζουμε αυτοκίνητο και οδηγό. Αποχαιρετούμε προσωρινά τον Τζόσουα, μέχρι να ξαναπεράσουμε –σε μια βδομάδα- τα σύνορα, και καλημερίζουμε τον Φράνκι.
Ο Φράνκι είναι ο τανζανός οδηγός μας και ανήκει την ειρηνική φυλή Κικούγιου. ΄Εγινε φίλος μας από την πρώτη στιγμή. Είναι άψογα ντυμένος, με καφεδιά στολή σαφάρι. Το ασορτί καπέλο του είναι κοκέτικα ανασηκωμένο στο ένα πλάι, στυλ που, όπως γρήγορα διαπιστώνουμε, είναι πολύ κοινό σε όλη την Τανζανία. Και εδώ που τα λέμε, είναι και πολύ όμορφο, γιατί κολακεύει όλα τα πρόσωπα.
Η διαδρομή μας από ένα σημείο και πέρα, γίνεται βασανιστική. Ο δρόμος μας είναι χωματόδρομος και η σκόνη είναι κάτι το τραγικό. Σε λούζει από την κορφή μέχρι τα νύχια. Τα ρουθούνια μας υποφέρουν. Τα μαλλιά μας γίνονται κετσές. Οι... σουλιμάδες και τα φκιασίδια γενικώς, γίνονται σύγκραμα και σύντηγμα με το χώμα και ανηλεώς πασαλείβουν τα κάθιδρα πρόσωπά μας!
- Δε μου λες Φράνκι, παιδί μου, έτσι θα είναι όλο το ταξίδι? Σκονισμένο? ρωτάω, σκουπίζοντας ταυτόχρονα και τα φκιασίδια μου. ΄Ημουν πολύ θυμωμένη με τον εαυτό μου. Τι βλακεία κι αυτή να βαφτώ σήμερα!!!
Ο Κικούγιου γελάει και αστράφτει, σχεδόν εκτυφλωτικά, η αδαμαντίνη του.
- Μα... σαφάρι σημαίνει σκόνη! Δεν το ξέρατε? Μας κοροϊδεύει και το απολαμβάνει μέσα από την καρδιά του.
΄Οχι, δεν το ξέραμε. Κανείς δεν είχε τον κοινό νου να μας ορμηνέψει. Μαζί με τα safari look κοστουμάκια μας, έπρεπε να πάρουμε και μαντήλες, αλλά και... φερετζέδες, να προστατέψουμε τουλάχιστον τις μύτες μας και τις κομμώσεις μας. Οι περισσότερες από μας μαζεύουν τα μαλλιά τους κότσο και τα χώνουν κακήν κακώς, μέσα στα καπέλα, που τα κατεβάζουν ως τ΄ αφτιά. Εγώ ανακαλύπτω στην τσάντα μου ένα ξεχασμένο μαντήλι και μαντηλοδένομαι σφιχτά. Ποιος να μου το ΄λεγε πως, απ΄ εκεί που ετοιμαζόμουν να κάνω ταξίδι στη ρομαντική και... χολυγουντιανή Αφρική, θα τριγύριζα στις σαβένες με... φακιόλι... Κύριε ελέησον!!!
Και για να μην ξεχνιώμαστε, το λούσιμο είναι απαραίτητο τουλάχιστον μια φορά την ημέρα. Επομένως, φροντίστε, οι επόμενοι... σαφαρίστες, για μεγάλες ποσότητες σαμπουάν.
Απομεσήμερο φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας, στην περιοχή της λίμνης Μανυάρα. Εφ΄ όσον ο ήλιος έχει ακόμα 3-4 ώρες μέχρι τη δύση του, επωφελούμαστε να προλάβουμε ανοικτό το πάρκο. Είναι εκείνη η μαγική ώρα, που η ζέστη σπάει. ΄Ενα δροσερό αεράκι σηκώνεται, για να ανακουφίσει τα διάθερμα σώματά μας. Και το κόκκινο φως της δύσης χρυσώνει τα νερά της λίμνης που αντικατοπτρίζουν τις σιλουέτες των δέντρων και των πουλιών... Είναι η πιο αβανταδόρικη στιγμή της μέρας είτε για να δεις είτε για να φωτογραφίσεις ένα τοπίο. Είναι η ειδυλλιακή ώρα που προηγείται της δύσης, όταν το φως παίρνει αποχρώσεις κεχριμπαρένιες με αστραπές χρυσαφιές. Οι σκιες μακραίνουν και δημιουργούν καταπληκτικά σχήματα πάνω στο χώμα αλλά προ πάντων πάνω στα νερά. Οι φωτογραφίες του δειλινού στις όχθες των ποταμών και λιμνών, δεν "ξέρουν" το πάνω και το κάτω. Οι αντανακλάσεις είναι τόσο ζωηρές που μπορείς να δεις τις φωτογραφίες όρθιες αλλά κι ανάποδα!! Είναι απερίγραπτες οι εικόνες μέσα στο λυκόφως. Κάνουν το περιβάλλον σχεδόν μυθικό και τα όντα μέσα σ΄ αυτό, τόσο απόμακρα, κι αδιάφορα, που τα νομίζεις ψεύτικα. Κι όμως, όλα γύρω σου φωνάζουν την αλήθεια. Την αλήθεια της δημιουργίας και την αλήθεια της ομορφιάς.
Η λίμνη Μανυάρα, περιβάλεται από μια άκρως ρομαντική ατμόσφαιρα και βρίσκεται μέσα στο ομώνυμο Εθνικό Πάρκο. Είναι ο πρώτος μας σταθμός στην Τανζανία, μέσα στο τρομερό Rift Valley, το μεγάλο Ρήγμα της Αφρικής, ή επί το επιστημονικότερο, στη "Ρηξιγενή Κοιλάδα", που προκαλεί τους γνωστούς σεισμούς στα παράλια της Μεσογείου.
 

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Νάτο το σημάδι για ταξίδι! Ανυπομονώ να διαβάσω όλη την ιστορία!:clap::clap:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.373
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Η περιπετεια μολις αρχισε! Κι εγω ανυπομονω για τη συνεχεια :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.386
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom