Κένυα Τανζανία Σαφάρι. Κένυα - Τανζανία

Μηνύματα
245
Likes
893
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο (Αkuna Matata)
  3. Κεφάλαιο 3ο (Ο Κόσμος, μέσα κι έξω από τη Μανυάρα)
  4. Κεφάλαιο 4ο (Συλλαλητήριο πτηνών)
  5. Κεφάλαιο 5ο (Lake Manyara Hotel – Ο κήπος της Εδέμ)
  6. Κεφάλαιο 6ο (Προς το Σερεγκέτι)
  7. Κεφάλαιο 7ο (Ο Μακρυνός μας Πρόγονος Australopithicus Africanus)
  8. Κεφάλαιο 8ο (ShoraMasai! - «Μαασάι γειά σας...»)][B]ShoraMasai![/B
  9. Κεφάλαιο 9ο (Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ)][B]Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ[/B
  10. Κεφάλαιο 10ο (Η εκδίκηση των εφηβικών ονείρων)
  11. Κεφάλαιο 11ο (Amboseli - Kilimanjaro Safari Lodge)
  12. Κεφάλαιο 12ο (Tree Tops - Η εμπειρία του... παλαβού)
  13. Κεφάλαιο 13ο (Μaasai Mara – Mara Sarova - Ο τόπος των εκπλήξεων...)][B]Όμως, κατεπλάγημεν και οι πέντε. Αυτό το πράμα είναι σαν τις σκηνές των Σεήχηδων, στην έρημο! Με όλα τα σουπρεπέ της. Μωρέ, δέσε! Τι εκπληκτικό μπάνιο είναι τούτο. Τίποτε δεν του έλειπε, όπως διαπίστωσα κατάπληκτη, όταν σήκωσα το «φύλλο» της σκηνής και μπήκα στο εσωτερικό της.[/B
  14. Κεφάλαιο 14ο (Mara Serena - Ο αποχαιρετισμός στην Αφρική...)

Την άλλη μέρα νωρίς, με την πρωινή δροσιά, αφήνουμε το Σερεγκέτι και, μέσω Όλντουβάι, κατευθυνόμαστε στον τελευταίο μας σταθμό στην Τανζανία, το Νγκόρο Νγκόρο. Στο μυθικό εκείνο τόπο, όπου σφραγίστηκε από τους Μούγγου, με το στόμα του σοφού ερημίτη Μάγου των Μασάι, το ριζικό τριών ανυποψίαστων άσπρων ανθώπων, στο «΄Αμρι α Μούγγου».

΄Ομως, όχι ακομα! Πριν φύγουμε από δω, εγώ πρέπει να κάνω την καθιερωμένη πια σε κάθε μου ταξίδι, επικίνδυνη γκάφα.
Από προχτές, εγώ κι οι βούβαλοι έχουμε ανταλλάξει πύρινες ματιές. Τους έχω δει να βόσκουν ελεύθεροι, κάτω από τα παράθυρά μου, που βλέπουν προς την ανοικτή σαβάνα. Και ξέρω πολύ καλά, από προηγούμενες εμπειρίες μου σε τέτοια μέρη, ότι είναι πολύ επικίνδυνα ζώα. Κι αφού οι βούβαλοι τολμούν να φτάσουν κάτω από τα παράθυρά μας, σημαίνει ότι, έξω από τον κύκλο που δημιουργούν -εν είδει φράγματος- τα καταλύματά μας, κυκλοφορούν -εν πάση ανέσει- όλων των λογιών τα σαρκοβόρα.
Όμως εμένα με βάζει ο διάολος να φωτογραφίσω λέει, το παράξενο ξενοδοχείο μας στο σύνολό του. Και μια και δεν διαθέτω παρά μονάχα τηλεφακό, πρέπει να βγω έξω από τον ασφαλή χώρο του καταυλισμού και να απομακρυνθώ περισσότερο από 50 μέτρα, μέσα στην αφρικάνικη στέππα.
Αμ΄ έπος αμ΄ έργον και βρίσκομαι ανάμεσα στα ψηλά ξερόχορτα, πασχίζοντας, πανευδαίμων, να πάρω τη φωτογραφία της ζωής μου. Διόλου φυσικά δεν μου περνάει από το κεφάλι η σκέψη πως, μέσα στα χορτάρια που κινούμαι, μπορεί να κινούνται επίσης, φίδια, λιοντάρια, ύαινες κι άλλα τέτοια, που ούτε να τα σκεφτείς δε θέλεις, όταν βρίσκεσαι «γυμνός» μέσα σ΄ ένα τέτοιο περιβάλλον.
Με την τύχη προφανώς, ακόμα στο πλευρό μου, παίρνω τις φωτογραφίες που θέλω κι έχω κι άλλη μια φαεινή ιδέα. Γιατί να μην περπατήσω λιγάκι, μέχρι να ξεκινήσουμε.?
Κάνοντας χωνί τις παλάμες μου, φωνάζω στον Φράνκυ να με μαζέψει από το δρόμο, καθώς θά ΄ρχονται προς τα δω...
Ο άνθρωπος, σίγουρα, έπαθε κάτι σαν αποπληξία.
΄Αρχισε να φωνάζει, μισά αγγλικά, μισά Κικούγιου, και να τρέχει προς το μέρος μου.
«Περίμενε!!!!» έλεγε λαχανιασμένος.... «Μην προχωράς...»
΄Ενοιωσα τον τρόμο του, κι έκανα προς το μέρος του, βιαστικά.
Απλώνει την τεράστια χερούκλα του στον ώμο μου και με σπρώχνει μαλακά, αλλά σταθερά προς τα αυτοκίνητα που φορτώνουν ανθρώπους και μπαγκάζια.
«Μα καλά, δεν καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει ίχνος ασφάλειας έξω από αυτούς τους τοίχους? Δεν είδες τους βούβαλους που κυκλοφορούν ελεύθεροι? Τι το πέρασες? Για το Χάυντ Πάρκ? Δες όλον τον καταυλισμό! Είναι χτισμένος καταμεσής της ερημιάς, που είναι το κατάμερο όλων των ζώων...»
΄Εχετε ποτέ σας φοβηθεί... αναδρομικά?
Πιστέψτε με, είναι ένα πολύ σιχαμένο αίσθημα. Καθώς επιστρέφω στην είσοδο του ξενοδοχείου, τα πόδια μου τρέμουν. Το ίδιο και τα χέρια μου.
Πώς δεν τα είχα όλα αυτά σκεφτεί πρωτύτερα, ο βλαξ!! Βεβαίως και κινδυνεύαμε. ΄Ολος αυτός ο απέραντος χώρος ανήκει στα ζώα και όχι στους ανθρώπους. Εδώ, εμείς είμαστε οι παρείσακτοι. Εμείς λοιπόν πρέπει να φυλαγόμαστε.
Πήρα το μάθημά μου και κρύβω τα χέρια μου στις τσέπες μου, για να μην πάρουν χαμπάρι το τρέμουλο.

΄Εδωσε ο Θεός και ξεκινήσαμε.
Προορισμός μας σήμερα ο εκπληκτικότερος βιότοπος στον κόσμο, ο τεράστιος κρατήρας του Νγκόρο Νγκόρο. Ξέρω την ύπαρξη αυτού του μέρους του κόσμου, από τα νεανικά μου χρόνια. Και να που έρχομαι για να νοιώσω ξανά εκείνα τα χτυποκάρδια να συναντήσω τα όνειρα του τότε που ξεπηδούσαν μέσα από τις σελίδες του Καραγάτση.
΄Ολη η ιστορία αναπλάθεται στη μνήμη μου, καθώς πορευόμαστε μέσα σε τρομακρικό κουρνιαχτό, που συχνά ενοχλεί την αναπνοή. Ευτυχώς, οι μέρες εξακολουθούν να είναι δροσερές. Και , καθώς το αυτοκίνητο έχει ουρανό που ανοίγει προς τα πάνω, αφήνοντας ολοτρίγυρα μεγάλα ανοίγματα, κάνει όμορφη σκια. Αν δεν ήταν αυτή η σκόνη!!! ΄Ομως, σαφάρι δίχως αυτήν, είναι αλιάδα δίχως σκόρδο.!
Βρισκόμαστε συνέχεια μέσα σε μιαν αχανή, πανέμορφη σαβάνα, γεμάτη ζώα και πουλιά. Ελέφαντες δεν έχουμε ακόμα δει. Θα δούμε πολλούς αργότερα, στο Μασάι Μάρα. Εδώ χαιρόμαστε τις... ψηλοκρεμαστές καμηλοπαρδάλεις και τις ανασούμπαλες στρουθοκαμήλους, που κουνούν αστεία το στρογγυλό κορμί τους, καθώς απομακρύνονται τρέχοντας. Τις ζέρβες τις.... σεξουάλες, με τα τέλεια καπούλια! ΄Ολων των λογιών τα γαζελοειδή, μεγάλα σαν τα γουίλντερ μπηστ, και μια σταλιά σαν τα ντιγκ ντιγκ. ΄Υαινες βρωμερές και πονηρά τσακάλια, ιπποπόταμους, βούβαλους, αγριόχοιρος αλλά και μοναχικούς ρινόκερους. ΄Ενας εκπληκτικός τόπος, γεμάτος ζωντανές ομορφιές, που κυκλοφορούν με άνεση, μέσα στο φυσικό τους περιβάλλον.
Ντάλα μεσημέρι, φτάνουμε στον αρχαιότερο προϊστορικό οικισμό της Αφρικής, το περίφημο Όλντουβάι, και τα σχεδόν μυθικά παλαιοντολογικά ευρήματα του πολύ, αλλά και αμφιλεγόμενου δόκτορα, Λήκυ, πατρός. (Dr. Leaky).
Ο Λούις Σέυμουρ Μπάτζετ Λήκυ, που μας άφησε χρόνους το 1972, ήταν Βρετανο-κενυάτης ανθρωπολόγος-παλαιοντολόγος, γεννημένος στο Λονδίνο. Τα ανασκαφικά του ευρήματα στην Ανατολική Αφρική και ιδιαίτερα στο τεράστιο και πανέμορφο φαράγγι του Όλντουβάι της Τανζανίας, απέδειξαν δυο πολύ σημαντικά πράγματα. ΄Οτι ο άνθρωπος ήταν πολύ παλιότερος απ΄ όσο μέχρι τότε νομιζόταν και ότι η ανθρώπινη εξέλιξη συνέβη στην Αφρική και όχι στην Ασία.
Φυσικά, κάμποσοι σύγχρονοι επιστήμονες διαφωνούν με την χρονολογική ταξινόμηση των ευρήματων του, χαρακτηρίζοντάς τον έτσι, ως «αμφιλεγόμενο» επιστήμονα.
Οι γονείς του ήταν μέλη της βρετανικής ιεραποστολής, γι΄ αυτό και ο Λήκυ έζησε σαν παιδί ανάμεσα στα μέλη της φιλειρηνικής φυλής Κικούγιου της Κένυα, για την οποία και έγραψε αργότερα. Σπούδασε στο Καίμπριτζ, παντρεύτησε τη Μαίρη, αρχαιολόγος κι αυτή, και ήρθαν εδώ στο Όλντουβάι για ανασκαφές. Στην αρχή έβρισκαν απολιθώματα ζώων και μετά, κάποια ακατέργαστα λίθινα εργαλεία. Το 1959, όμως, η σκαπάνη της Μαίρης, χτύπησε πάνω σε ένα απολιθωμένο ανθρωποειδές, που ονομάστηκε Ζιζάνθρωπος και είναι αυτός που αργότερα έγινε πασίγνωστος, ως Αυσταλοπίθηκος. Η ηλικία του είναι 1.750.000 χρόνια, να σας χαρώ!!!
Το σχεδόν ακέραιο κρανίο του ενήλικου προγόνου μας, μπορείτε να το φχαριστηθείτε στο μικρό αλλά πολύ ενδιαφέρον μουσείο του Όλντουβάι.
΄Ομως ο Λήκυ υποστηρίζει ότι ο Ζιζάνθρωπος δεν ήταν, εν τέλει, ο απ΄ ευθείας πρόγονος του σύγχρονου ανθρώπου. Η διάκριση αυτή ανήκει σε νεότερο απολίθωμα που ανακάλυψε και το ονόμασε Homo Habilis.
Και... μη χαίρεστε!! Το ίδιο άσχημος είναι κι αυτός...
Τα δυο, λοιπόν, αυτά είδη, κατά τον κ. Λήκυ, έζησαν συγχρόνως, στην Αφρική. Αλλά ο Homo Habilis αντιπροσωπεύει μια πιο εξελιγμένη μορφή ανθρωποειδούς, που οδηγεί, στην εξελικτική του πορεία, στον Homo Sapiens.
Και να, που το προϊστορικό αυτό φαράγγι, βρίσκεται στα πόδια μας!!!
Στεκόμαστε στην άκρη του και το παρατηρούμε.
Είναι ένα πραγματικό φυσικό θαύμα. Σχεδόν στρογγυλό, σχεδόν φαλακρό, κάτι μεταξύ βράχου και χωμάτινων όγκων. Περίεργος χώρος. Και καταμεσής της κυκλικής χαράδρας, ένα «κάστρο». ΄Ενα φυσικό, στρογγυλό κάστρο! Πρέπει να το προσέξεις καλά, για να καταλάβεις ότι είναι ένας απλός χωμάτινος όγκος, καμμία σχέσην έχων με ανθρώπινο κατασκεύασμα. Κι όμως! Είναι σαν αληθινό. Αληθινό και θαυμαστό. ΄Ομορφο και προ πάντων εντυπωσιακό. Είναι ένα είδος φεγγαρόσχημου οροπεδίου. Τα στρογγυλά πλευρά του σχηματίζονται από χιλιάδες κάθετους αύλακες, κάνοντας όλον αυτόν τον όγκο να μοιάζει, τελικά, με μια γιγάντια δωρική κολώνα. Το χρώμα του «φρουρίου» είναι καφεκόκκινο. Και, κάτω από τις πυρρές ακτίδες του κατακόρυφου ήλιου, τούτο το χρωματιστό τοπίο παρουσιάζει μια σχεδόν δραματική εικόνα, που οι μηχανές μας, φυσικά, σπεύουν να απαθανατίσουν.

΄Εχοντας μπροστά στα μάτια μας αυτό το απερίγραπτο θέαμα, αποφασίζουμε – τι πεζότης- να κάνουμε το πικ νικ μας, σύρριζα στο χείλος τους φαραγγιού. Καθώς όμως τρώμε, σκορπίζουμε γύρω μας ψίχουλα. Κι έχουμε κι ανοικτά πλάι μας τα χαρτόκουτα με το ταίνι μας. ΄Ετσι, είμαστε πρόκληση για τα πουλιά. Πολύ γρήγορα μας πλησιάζουν κι αρχίζουν να κλέβουν θρασύτατα, ψωμιά, τσόφλια αυγών, σάρκες φρούτων... Ακόμα και κόκα κόλα πίνουν τα αθεόφοβα, από τις σταγόνες που στέκουν στα χείλη του ανοίγματος των τενεκεδόκουτων.

Αλλά το θέμα δεν είναι το τι κάνουν τα πουλιά, αλλά το θέαμα που παρουσιάζουν αυτά τα ίδια σε μας. Είναι τω όντι, απερίγραπτα πετεινά. Τέτοια λογής, μονάχα στις παιδικές μας ιχνογραφίες υπήρχαν. Σε εκείνες τις εικόνες που βλέπαμε τα παραδείσια πουλιά, κι αμάθητοι σε τέτοια πράγματα, αρνιώμασταν να τα πάρουμε στα σοβαρά.
Κι όμως!!! Ξέρετε τι είναι να βλέπετε ένα τόσο δα πουλάκι, όσο το μέγεθος μιας παιδικής παλάμης, να έχει πάνω του έξι διαφορετικά χρώματα, που γυαλοκοπούν προκλητικότατα κάτω από τον αφρικανικό ήλιο? ΄Ενα κατακόκκινο σημάδι στην κορφή του μικρού κεφαλιού. Φτερά μπλε σκούρα με άσπρες ανισομεγέθεις βούλες, από την πάνω μεριά τους. Και γαλαζοπράσινα από τα μέσα, όταν τα ανοίγει να πετάξει. Κίτρινο του κρόκου γύρω από το λαιμό, σαν μεταξωτό φουλάρι. Και μια καταπράσινη τσαχπίνικη ουρίτσα, που την κινεί μ΄ έναν πολύ αστείο τρόπο. Είναι σαν να μας κοροϊδεύει. Είναι αξιολάτρευτα τούτα τα πλασματάκια. Τόσο μικρά, μόλις που φτάνουν τους δέκα πόντους. Κι όμως, πάνω τους κουβαλούν ένα όλοκληρο ουράνιο τόξο.
Το Όλντουβάι είναι γεμάτο από τέτοια εξωφρενικά πουλιά, που το ομορφαίνουν σαν ζωηρές πολύχρωμες κουκίδες, πάνω σε καφεκόκκινο φόντο. Μια ζωγραφιά!

Στο μικρό μουσείο χαζεύουμε κατάπληκτοι το κρανίο του Αυσταλοπίθηκου και του Homo Habilis.
Με δέος στεκόμαστε μπροστά στο τεράστιο κρανίο του μακρινού μας προγόνου, που, όπως φαίνεται, το μέγεθός του ήταν αντιστρόφως ανάλογο της ποσότητας του μυαλού που περιείχε. Παρ΄ ότι το θηριώδες κεφάλι θυμίζει ουραγκοτάγκο ή γορίλλα, φέρνει ωστόσο εντονότατα και προς το ανθρώπινο.
«Λες?» αναρωτιέμαι. Λες να επαληθεύεται ο θείος Λήκυ?
Κι όμως μου είναι αδύνατον να φανταστώ τον Ρόμπερτ Ρέντφορτ ή την Ελίζαμπεθ Τέηλορ, με κεφάλι, έστω του Homo Erectus!!!!!
Βγαίνω στο φως της μέρας, μπας και με φωτίσει ο Θεός και σκεφτώ καλλίτερα, με το μαυαλό που έχω...σήμερα!!!!...
Ο ήλιος είναι ακριβώς πάνω από τα κεφάλια μας και μας ξεροτηγανίζει.
Για σκέψεις και επιστημονικές αναλύσεις, ούτε λόγος.
Καιρός να μπούμε στα αυτοκίνητα, να μας φυσήξει κομματάκι φρέσκος αέρας.
Ξαναμαντηλοδένομαι, η σκόνη είναι πάντα παρούσα, και ξεκινάμε..
Για το Νγκόρο Νγκόρο.....
 

Attachments

Last edited by a moderator:

spor_os

Administrator
Μηνύματα
1.951
Likes
617
Δεν προλάβαμε να ηρεμήσουμε από την περιήγηση στην Ωκεανία και να μπροστά μας ξεπροβάλει η "μαύρη ήπειρος".
 

Markos

Member
Μηνύματα
132
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Ταϊλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Τανζανία - Ζανζιβάρη
Πες μας κι άλλα!!!!!

Τρελαίνομαι για το συγκεκριμένο ταξίδι...

Τα Χριστούγεννα του 2005, το είχαμε οργανώσει με ένα πρακτορείο και είχαμε δώσει και προκαταβολή. Εμείς είμασταν 5 και είχε κι άλλους 6 το πρακτορείο, σύνολο 11.

12 ημέρες πριν από την αναχώρησή μας έγινε η βομβιστική επίθεση στην Μομπάσα και οι υπόλοιποι φοβήθηκαν και τα ακύρωσαν, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τα πάντα το πρακτορείο και να μας επιστρέψει την προκαταβολή (παρόλο που εμείς επιμέναμε να πάμε έστω και με ακριβότερο κόστος...).

Ακόμη λοιπόν δεν έχω καταφέρει να πάω και μου έχει μείνει όνειρο... που θα πάει όμως, θα τα καταφέρω...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.783
Likes
18.174
Κι εγώ θέλω συνέχεια με λεπτομέρειες!! Πρακτορείο, χρήματα κτλ κτλ...όνειρο το ταξίδι Τανζανία-Κένυα-Ζανζιβάρη.....αλλά και πανάκριβο

Και να προσθέσω ότι η Αφρική με τυρρανάει από μικρό παιδί με τις ιστορίες του Ιούλιου Βερν....κάλπαζε η φαντασία και έχει γίνει απωθημένο!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
δεν έγινε σου λέει!!!πότε θα σου φύγει η ταυλανδομανία να συνέλθεις !!!!
άντε μας ειπες και για παρίσι...αρχίζω να βλέπω φώς !!:shock:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!
 
Μηνύματα
245
Likes
893
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!

Εγινε, έγινε! Το συγκριμένο σαφάρι, έγινε το 1990. Πρίν όμως από αυτό, και μετά από αυτό, σαφάρι έκανα άλλες τρείς φορές! Το Ναιρόμπι ξεχάστε το. 15μέρες τργυρνούσαμε μέσα στίς σαβάνες και τα θηρία!..Δεν είδαμε ούτε μιά πόλη, να σάς χαρώ! Αυτές τίς επισκεφθήκαμε άλλες φορές, όταν, μαζί με το σαφάρι, θελήσαμε να ρίξουμε και έν ..βλέφαρον, και σε αστικές περιοχές, για να μήν γυρίσουμε πίσω καταντίπ 'αγριοι...
Ωστοσο, πιστέψτε με, δεν σάς χρειάζονται οι πόλεις. Η Αφρική είναι φύση και μόνο φύση. Αυτήν χαίρεται κανείς. Αυτήν ερωτεύεται. Οχι τα κτίρια....΄Ισως, για μιά δυό φορες...΄Ισως...
Στέλλα
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
362
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
΄Εγινε, έγινε...
Το έχω στα χέρια μου
δεκάδες σελίδες....
φο-βε-ρό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα δείτε σε λίγο.....
 
Μηνύματα
245
Likes
893
Akuna Matata

Ξέναι γλώσσαι?
Μάλιστα! Εδώ που ΄ρθαμε θα μάθουμε τα πάντα... Κι αν ήταν μόνο οι ξένες γλώσσες θα ΄ταν καλά....
Είμαστε κι όλας στο αεροδρόμιο Κενυάτα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας. Ο Μινάζ, ο Ινδοκενυάτης πράκτορας, μας περιμένει με το πολυτελές "κόμπι", έξω από το αεροδρόμιο. Μας υποδέχεται με ένα θερμό αγκάλιασμα κι ένα πλατύ χαμόγελο. Μας συστήνει τον Τζέσουα, τον οδηγό μας και, σαν ταχυδακτυλουργός, εμφανίζει, προς μεγάλη μας έκπληξη, ένα ψυγείο αυτοκινήτου.
Το ανοίγει, και βγάζει από μέσα ένα μπουκάλι παγωμένη σαμπάνια!!!
-Akuna Matata!!! Λέει γελώντας, καθώς ο φελλός πετάγεται ψηλά και ο γιορταστικός αφρός γεμίζει τα ποτήρια μας
Κοιταζόμαστε έμβροντες
-Καλέ, τι είναι τούτα τα καμώματα? Ρωτά η μια την άλλη, λες και μας κακοφάνηκε δηλαδή η όλη υποδοχή.
Αν συνεχίζαμε με αυτό το.. αποικιακού στυλ σαφάρι, στο τέλος το σίγουρο είναι πως δεν θα θέλαμε να γυρίσουμε στα σπίτια μας.
΄Ακου λέει Akuna Matata!!! Και με την ευκαιρία, τι να σημαίνει άραγε αυτό, καλέ μας φίλε?
Ο Μινάζ γελάει με την καρδιά του
-No problem, στα σουαχίλι. Αυτό σημαίνει. Και αυτό είναι και το σλόγκαν του γραφείου μας. Δέστε το και γραμμένο, πάνω στο τζάμι του αυτοκινήτου σας....
Και πράγματι! Το αισιόδοξο σουαχίλικο μήνυμα, φιγουράριζε με μεγάλα γράμματα πάνω στο παρ μπριζ.
Το υπαίθριο... πάρτυ τελειώνει. Μπαίνουμε στ΄ αυτοκίνητο και φτάνουμε στο ξενοδοχείο Intercontinental. Είναι τεράστιο και πολυτελέστατο, δικαιώνοντας τη φήμη της γνωστής αλυσίδας.
Πρώτο μας μέλημα –πριν ακόμα κι από αυτό το αναζωογονητικό ντους- ένας μυρωδάτος καφές, δίπλα από την πισίνα. Είναι γεμάτη κόσμο και πνίγεται στην πρασινάδα και το λουλούδι. Εκεί, ανασυγκροτώντας τις δυνάμεις, προσπαθούμε να φανταστούμε πώς θα εξελιχθεί –από την επομένη κι όλας- το ταξίδι, που μόλις άρχιζε.
Προς το παρόν, αρχίσαμε να καταστρώνουμε σχέδιο επίθεσης στην πόλη και τα πέριξ. Να γνωρίσουμε λίγο την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο μας, να δούμε τον κόσμο, να "μυρίσουμε" την ατμόσφαιρα της αφρικάνικης πρωτεύουσας και να χαζέψουμε την αγορά της.
Ποια αγορά όμως?
Το Ναϊρόμπι θα μπορούσε να συγκριθεί με μια μεγάλη ελληνική επαρχία των 1.500.000 ψυχών, περίπου. Είναι λίγο θλιβερή, αρκετά βρώμικη, σχεδόν ανασούμπαλη πολεοδομικά και πολύ θορυβώδης. ΄Ετσι, αφού τριγυρίζουμε κάμποσο μέσα σ΄ ένα περίπου γλιντζερό παζάρι, καταλήγουμε στο safari shop, για να προμηθευτεί η συντροφιά τα περί το σαφάρι, χρειώδη: Παντελόνια, μπλουζάκια, σορτσάκια, φούστες, καπέλα, όλα στο χαρακτηριστικό χακί χρώμα των ρούχων της ζούγκλας. Εννοούσαμε, όπως καταλαβαίνετε, να φτάσουμε στον προορισμό μας... ασορτί με την ατμόσφαιρα, αλλά και τις ανάγκες των καθημερινών μας εξορμήσεων στις σαβάνες. Κι η ενέργειά μας αυτή, αποδείχθηκε σοφή στη συνέχεια, διότι αυτά τα ελαφρά και δροσερά βαμβακερά ρούχα, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ταξιδιώτης, για να νοιώθει άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις του πάνω σ΄ ένα στενόχωρο λαντ ρόβερ, μέσα στη σκόνη ή την ηφαιστιακή στάχτη των μεγάλων πεδιάδων και την, καμμιά φορά αφόρητη, τροπική ζέστη. Αυτά τα ρουχαλάκια, λοιπόν, τα συνιστώ ενθέρμως στους υποψήφιους "σαφαριώτες", αφού, εκτός από άκρως πρακτικά είναι και εκτάκτως κομψά!!!
΄Ετσι, έχοντας τακτοποιήσει ακόμα και τα της αμφιέσεώς μας, είμαστε απολύτως έτοιμες να κινήσουμε αύριο, πολύ πρωί, για τη Ναμάνγκα, στα σύνορα Κένυα-Τανζανία.
Η περιπέτεια που, επί χρόνια, ονειρευόμαστε και, επί ένα χρόνο, προετοιμάζαμε, ξεκινάει.....

Με θαυμάσιο καιρό φτάνουμε στη Ναμάνγκα, όπου και ο τελωνειακός σταθμός της Τανζανίας.
Σταθμός!!!!
Μια βρώμικη παράγκα είναι όλος κι όλος!
Και οι μικροπωλητές απ΄ έξω, πλήθος.
Πανέμορφες και πανύψηλες κοπελιές, ντυμένες τις μπιχλιμπιδωτές, λαμπερόχρωμες φορεσιές τους, και άσχημες, ζαρωμένες γριες, μισόγυμνες, πουλούν φορτικά τις πραμάτειες τους. Κι αρνούνται πεισματικά να φωτογραφηθούν, αν πρώτα δεν εισπράξουν κάποια κέρματα. Αν πας μάλιστα να τις ξεγελάσεις, γίνονται μέχρι και επιθετικές. Σχεδόν επικίνδυνες.
Εδώ αλλάζουμε αυτοκίνητο και οδηγό. Αποχαιρετούμε προσωρινά τον Τζόσουα, μέχρι να ξαναπεράσουμε –σε μια βδομάδα- τα σύνορα, και καλημερίζουμε τον Φράνκι.
Ο Φράνκι είναι ο τανζανός οδηγός μας και ανήκει την ειρηνική φυλή Κικούγιου. ΄Εγινε φίλος μας από την πρώτη στιγμή. Είναι άψογα ντυμένος, με καφεδιά στολή σαφάρι. Το ασορτί καπέλο του είναι κοκέτικα ανασηκωμένο στο ένα πλάι, στυλ που, όπως γρήγορα διαπιστώνουμε, είναι πολύ κοινό σε όλη την Τανζανία. Και εδώ που τα λέμε, είναι και πολύ όμορφο, γιατί κολακεύει όλα τα πρόσωπα.
Η διαδρομή μας από ένα σημείο και πέρα, γίνεται βασανιστική. Ο δρόμος μας είναι χωματόδρομος και η σκόνη είναι κάτι το τραγικό. Σε λούζει από την κορφή μέχρι τα νύχια. Τα ρουθούνια μας υποφέρουν. Τα μαλλιά μας γίνονται κετσές. Οι... σουλιμάδες και τα φκιασίδια γενικώς, γίνονται σύγκραμα και σύντηγμα με το χώμα και ανηλεώς πασαλείβουν τα κάθιδρα πρόσωπά μας!
- Δε μου λες Φράνκι, παιδί μου, έτσι θα είναι όλο το ταξίδι? Σκονισμένο? ρωτάω, σκουπίζοντας ταυτόχρονα και τα φκιασίδια μου. ΄Ημουν πολύ θυμωμένη με τον εαυτό μου. Τι βλακεία κι αυτή να βαφτώ σήμερα!!!
Ο Κικούγιου γελάει και αστράφτει, σχεδόν εκτυφλωτικά, η αδαμαντίνη του.
- Μα... σαφάρι σημαίνει σκόνη! Δεν το ξέρατε? Μας κοροϊδεύει και το απολαμβάνει μέσα από την καρδιά του.
΄Οχι, δεν το ξέραμε. Κανείς δεν είχε τον κοινό νου να μας ορμηνέψει. Μαζί με τα safari look κοστουμάκια μας, έπρεπε να πάρουμε και μαντήλες, αλλά και... φερετζέδες, να προστατέψουμε τουλάχιστον τις μύτες μας και τις κομμώσεις μας. Οι περισσότερες από μας μαζεύουν τα μαλλιά τους κότσο και τα χώνουν κακήν κακώς, μέσα στα καπέλα, που τα κατεβάζουν ως τ΄ αφτιά. Εγώ ανακαλύπτω στην τσάντα μου ένα ξεχασμένο μαντήλι και μαντηλοδένομαι σφιχτά. Ποιος να μου το ΄λεγε πως, απ΄ εκεί που ετοιμαζόμουν να κάνω ταξίδι στη ρομαντική και... χολυγουντιανή Αφρική, θα τριγύριζα στις σαβένες με... φακιόλι... Κύριε ελέησον!!!
Και για να μην ξεχνιώμαστε, το λούσιμο είναι απαραίτητο τουλάχιστον μια φορά την ημέρα. Επομένως, φροντίστε, οι επόμενοι... σαφαρίστες, για μεγάλες ποσότητες σαμπουάν.
Απομεσήμερο φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας, στην περιοχή της λίμνης Μανυάρα. Εφ΄ όσον ο ήλιος έχει ακόμα 3-4 ώρες μέχρι τη δύση του, επωφελούμαστε να προλάβουμε ανοικτό το πάρκο. Είναι εκείνη η μαγική ώρα, που η ζέστη σπάει. ΄Ενα δροσερό αεράκι σηκώνεται, για να ανακουφίσει τα διάθερμα σώματά μας. Και το κόκκινο φως της δύσης χρυσώνει τα νερά της λίμνης που αντικατοπτρίζουν τις σιλουέτες των δέντρων και των πουλιών... Είναι η πιο αβανταδόρικη στιγμή της μέρας είτε για να δεις είτε για να φωτογραφίσεις ένα τοπίο. Είναι η ειδυλλιακή ώρα που προηγείται της δύσης, όταν το φως παίρνει αποχρώσεις κεχριμπαρένιες με αστραπές χρυσαφιές. Οι σκιες μακραίνουν και δημιουργούν καταπληκτικά σχήματα πάνω στο χώμα αλλά προ πάντων πάνω στα νερά. Οι φωτογραφίες του δειλινού στις όχθες των ποταμών και λιμνών, δεν "ξέρουν" το πάνω και το κάτω. Οι αντανακλάσεις είναι τόσο ζωηρές που μπορείς να δεις τις φωτογραφίες όρθιες αλλά κι ανάποδα!! Είναι απερίγραπτες οι εικόνες μέσα στο λυκόφως. Κάνουν το περιβάλλον σχεδόν μυθικό και τα όντα μέσα σ΄ αυτό, τόσο απόμακρα, κι αδιάφορα, που τα νομίζεις ψεύτικα. Κι όμως, όλα γύρω σου φωνάζουν την αλήθεια. Την αλήθεια της δημιουργίας και την αλήθεια της ομορφιάς.
Η λίμνη Μανυάρα, περιβάλεται από μια άκρως ρομαντική ατμόσφαιρα και βρίσκεται μέσα στο ομώνυμο Εθνικό Πάρκο. Είναι ο πρώτος μας σταθμός στην Τανζανία, μέσα στο τρομερό Rift Valley, το μεγάλο Ρήγμα της Αφρικής, ή επί το επιστημονικότερο, στη "Ρηξιγενή Κοιλάδα", που προκαλεί τους γνωστούς σεισμούς στα παράλια της Μεσογείου.
 

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Νάτο το σημάδι για ταξίδι! Ανυπομονώ να διαβάσω όλη την ιστορία!:clap::clap:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.373
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Η περιπετεια μολις αρχισε! Κι εγω ανυπομονω για τη συνεχεια :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.387
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom