Κένυα Τανζανία Σαφάρι. Κένυα - Τανζανία

Μηνύματα
245
Likes
893
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο (Αkuna Matata)
  3. Κεφάλαιο 3ο (Ο Κόσμος, μέσα κι έξω από τη Μανυάρα)
  4. Κεφάλαιο 4ο (Συλλαλητήριο πτηνών)
  5. Κεφάλαιο 5ο (Lake Manyara Hotel – Ο κήπος της Εδέμ)
  6. Κεφάλαιο 6ο (Προς το Σερεγκέτι)
  7. Κεφάλαιο 7ο (Ο Μακρυνός μας Πρόγονος Australopithicus Africanus)
  8. Κεφάλαιο 8ο (ShoraMasai! - «Μαασάι γειά σας...»)][B]ShoraMasai![/B
  9. Κεφάλαιο 9ο (Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ)][B]Η άφιξη στο Νγκόρο Νγκόρο Λοτζ[/B
  10. Κεφάλαιο 10ο (Η εκδίκηση των εφηβικών ονείρων)
  11. Κεφάλαιο 11ο (Amboseli - Kilimanjaro Safari Lodge)
  12. Κεφάλαιο 12ο (Tree Tops - Η εμπειρία του... παλαβού)
  13. Κεφάλαιο 13ο (Μaasai Mara – Mara Sarova - Ο τόπος των εκπλήξεων...)][B]Όμως, κατεπλάγημεν και οι πέντε. Αυτό το πράμα είναι σαν τις σκηνές των Σεήχηδων, στην έρημο! Με όλα τα σουπρεπέ της. Μωρέ, δέσε! Τι εκπληκτικό μπάνιο είναι τούτο. Τίποτε δεν του έλειπε, όπως διαπίστωσα κατάπληκτη, όταν σήκωσα το «φύλλο» της σκηνής και μπήκα στο εσωτερικό της.[/B
  14. Κεφάλαιο 14ο (Mara Serena - Ο αποχαιρετισμός στην Αφρική...)

Απομεσήμερο, μετά το γεύμα μας στην Αρούσα, «μεγαλούπολη» λέει, της Τανζανίας, φτάνουμε στο ξενοδοχείο «Λίμνη Μανυάρα».
Εκεί τον είδαμε! Τον είδαμε και μας μάγεψε...
- Θυμάστε τον κήπο βρε παιδιά? Ρωτάει κάποια, καθώς επιστρέφουμε το βραδάκι, και ζωντανεύουμε μονομιάς, στην πανέμορφη θύμηση.
- Τι θέαμα κι αυτό, έ?
΄Ολες είχαμε κάτι να πούμε, κι ανυπομονούμε να το ξαναδούμε, με την ησυχία μας τούτη τη φορά.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο νωρίς το απόγευμα, μονάχα για να πιούμε ένα τσάι και να αφήσουμε τις βαλίτσες μας. Φύγαμε του σκοτωμού. Μας πίεζε αφόρητα ο χρόνος. ΄Επρεπε να προλάβουμε να επισκεφθούμε τον εθνικό δρυμό, πριν κλείσει με τη δύση του ηλίου. Ωστόσο, η ομορφιά του κήπου μας χάζεψε. Σπάνια μας υποδέχθηκε ένα τέτοιο θέαμα σε κάποια διαμονή μας. Δεν είναι μονάχα το πράσινο. ΄Ηταν τα χρώματα! Τόσα πολλά και σε τέτοιους εκπληκτικούς συνδυασμούς.
Πρώτα είδα το φράχτη του κήπου και έμπηξα τις φωνές στον Φράνκι
- Σταμάτα εδώ, να κατέβω. Θα ‘ρθω στο ξενοδοχείο με τα πόδια, Αυτό το θέαμα δεν το χάνω με τίποτε στον κόσμο!!
Τελικά κατεβήκαμε όλες.
Σταθήκαμε και, περιδεείς καμαρώναμε ένα τεράστιο ρόζ-μωβ σύννεφο, να μας κρύβει τον ήλιο. Κι ένα ομοιόμορφο, ατέλειωτο χαλί, να μας προσκαλεί να κάνουμε πάνω του... βαρελάκια. Μια βιολετιά συμφωνία! ΄Ενα πελώριο ανθισμένο κυκλάμινο πάνω και κάτω από τα κεφάλια μας. ΄Ηταν ένα χρωματιστό όνειρο!
΄Ηταν μια «οικογένεια» από μωβίζουσες τσακαράντες –ένα είδος γλυσίνας- πολύ διαδεδομένο στην Αφρική, γενικώς. Τα δέντρα είναι ψηλά, φουντωτά κι ολάνθιστα. ΄Ομως τα λουλούδια είναι τόσα πολλά, που πέφτουν σαν έγχρωμη βροχή ακόμα και με τον πιο ελαφρύ άνεμο. Κι ο τόπος, γύρω από την περιοχή των δέντρων, είναι μονίμως στρωμένος με χρώμα. Γαλανό-ροζ ψηλά, καθώς ο ήλιος το φωτίζει, και γαλανό-βιολετί στο έδαφος, κάτω από τη σκια της φυλλωσιάς. ΄Ενα περιβάλλον εξωπραγματικό.
Ωστόσο οι... βοτανολογικές εκπλήξεις δεν τελειώνουν με τις τσακαράντες. Σε όλο το χώρο του, όχι και ιδιαίτερα μεγάλου, κήπου, δεσπόζουν τεράστιοι θάμνοι, με πελώρια φύλλα, σε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Κίτρινα του κρόκου. Πορτοκαλιά του μπακιριού. Πράσινα του νεφρίτη. Γαλάζια του περουζέ. Σκούρα κόκκινα του γρανάτη, καφέ του κεχριμπαριου. Μια χρωματική πανδαισία! Κι ως να μην έφταναν όλα αυτά, τον κήπο πλημμυρίζουν καταρράκτες πανύψηλοι, από ολάνθιστες, δροσερές, μπουκαμβίλιες. Κατρακυλούν από τις κορφές των δέντρων, τις στέγες των κτιρίων, τα κιγκλιδώματα των εξωστών, τα σύρματα του φράκτη... ΄Αλλο χρωματικό όργιο μ΄ αυτές! Κάτασπρες, γκρενά, κόκκινες, χρυσαφιές.. Να τρελλαίνεσαι. Να μην εμπιστεύεσαι την όρασή σου πια. Και να μην προλαβαίνεις τη μηχανή σου, που «τραβάει» σχεδόν μόνη της φωτογραφίες.
Τι να σας πρωτοπώ? Πώς να σας περιγράψω αυτό το θέαμα της Μανυάρα? Δεν μπορώ. Αλήθεια σας λέω, δεν μπορώ. Κι ας το ‘χω ολοζώντανο στη μνήμη μου.

Αλλά, δεν θα σας πάρω από τη Μανυάρα, πριν σας ξαναθυμίσω ότι βρίσκεται μέσα στην Κοιλάδα του Μεγάλου Ρήγματος της Αφρικής. Είναι η άκρως σεισμογενής περιοχή, γνωστή ως Great Rift Valley. Εδώ βλέπεις και καταλαβαίνεις πολύ καλά τι σόι πράμα είναι αυτό το περίφημο «Αφρικανικό Ρήγμα», που συχνά πυκνά ταλανίζει την ανατολική Μεσόγειο με τρομερό ταρακούνημα.
Δημιουργήθηκε στην Προϊστορία του κόσμου, από την καταβύθιση του φλοιού της γης στην Ανατολική Αφρική. Στην περιοχή της λίμνης Ταγκανίκα το ρήγμα φτάνει σε βάθος 700 μέτρων. Το μήκος του είναι 2.880 χιλιόμετρα. Ξεκινάει από τον ποταμό Ζαμπέζι στην Ζιμπάμπουε, στο νοτιά της Αφρικής, πάνω από τη Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής. Περνάει από την Τανζανία, την Κένυα, φιλοξενεί άπειρες λίμνες στην «αγκαλιά» του –την Τανγκανίκα, την ΄Αλμπερτ, την ΄Εντουαρτ, τη Μανυάρα, τη Ναϊβάσα, τη Νακούρου- και καταλήγει στην Αιθιοπία. Το πλάτος του επίσης είναι εντυπωσιακό. Κυμαίνεται μεταξύ των 40 και των 65 χιλιομέτρων. Κι όπως συνήθως συμβαίνει, σε τέτοιου είδους γεωλογικές συνθήκες, αυτά τα ρήγματα-κοιλάδες είναι σχεδόν πάντα πλουσιότατοι βιότοποι. Γι αυτό και η λίμνη Μανυάρα έχει τέτοια αφθονία και ποικιλία πανίδας και χλωρίδας.

Το Manyara Lake Hotel λοιπόν, είναι χτισμένο κυριολεκτικά στο «φρύδι» του γκρεμού. Από τη τζαμαρία του δωματίου μας έχουμε θέα αεροπλάνου ή αυτό που λένε οι άγγλοι bird eye view. ΄Ολη η κοιλάδα με τη λίμνη είναι σχεδόν κάτω από τα πόδια μας. Κι από τη βεράντα του δωματίου μας απολαμβάνουμε το πρώτο πρωινό, μιαν υπέροχη ανατολή, κυριολεκτικά μέσα από τα λιμναία νερά. Τα ίδια τα δωμάτια όμως, παρά την πανοραμική άποψη του χώρου που μας προσφέρουν, είναι δυστυχώς άσχημα. Καταθληπτικά ίσως θα έπρεπε να πω. Κρίμα.

Παίρνουμε έτσι μια ιδέα, του πόσο πιο πίσω από την Κένυα βρίσκεται, τουριστικά η Τανζανία, η οποία δεν δεχόταν εύκολα τουρίστες, κυρίως λόγω εσωτερικών πολιτικο-φυλετικών έριδων και συνοριακών διαφορών με την γειτόνισσά της την Κένυα.
Η Τανζανία, ανέκαθεν ήταν ένα βήμα πίσω στην εξέλιξη.
Στην περιοχή της Ανατολικής Αφρικής, πρώτοι έφτασαν οι μουσουλμάνοι –Πέρσες, Ινδονήσιοι, ΄Αραβες και Ινδοί. Κι έτσι εξηγείται και η καταγωγή του πράκτορά μας Μινάζ, στην Κένυα.
Το 1884, ιδρύεται η Γερμανική Εταιρεία Ανατολικών Ινδιών και περιλαμβάνει τις περιοχές της Τανζανίας, Ρουάντα και Μπουρούντι. Τελικά άρχισαν τη φαγωμάρα Γερμανία και Μ. Βρεττανία, για την περιοχή της Ζανζιβάρης, με το θαυμάσιο λιμάνι. Δώσανε, πήρανε, το μοιράστηκαν και ησυχάσανε.
Το επίσημο κράτος στην περιοχή ιδρύθηκε τον Απρίλη του 1964, αλλά δεν ονομάστηκε Τανζανία. Το βάφτισαν Ηνωμένη Δημοκρατία Τανγκανίκας και Ζανζιβάρης. Τον Οκτώβρη του ίδιου χρόνου, η χώρα πήρε την επίσημη ονομασία, την οποία κρατά μέχρι σήμερα. Ηνωμένη Δημοκρατία της Τανζανίας.
΄Εχει έκταση 940.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα και οι κάτοικοί της πρέπει να είναι γύρω στα 20 εκατομμύρια. Η απογραφή πάντως είναι πολύ δυσκολη, γιατί υπάρχουν πάμπολλες και πολυπληθείς φυλετικές ομάδες που ζουν μονίμως στην ύπαιθρο, απομονωμένοι και σε πρωτόγονη κατάσταση Πού να τους βρεις και να τους μετρήσεις μέσα στις απέραντες σαβάνες?
Συνήθως οι απογραφείς πετούν με αεροπλάνα πάνω από τις ζούγκλες, κι όπου βρουν εγκαταστάσεις νομάδων, υπολογίζουν, κυριολεκτικά «αφ΄ υψηλού», τον αριθμό των ατόμων, κι αυτό το λένε «επίσημη απογραφή».
Το Νταρ ες Σαλάμ είναι η πρωτεύουσα. Επίσημη γλώσσα είναι η σουαχίλι, αλλά στις μεγάλες πόλεις μιλιέται πολύ και η αγγλική. Θρησκεία σε συντριπτικό ποσοστό φυσικά, είναι διάφορες ανιμιστικές λατρείες. Δε λείπουν ωστόσο ο ρωμαιοκαθολικός και ένα μικρό ποσοστό μωαμεθανισμού.
Διαθέτει ορυχεία χρυσού, διαμαντιών, πλατίνας, σιδήρου, μολύβδου, χαλκού, νικελίου ακόμα και ουρανίου. Τώρα γιατί πεινάνε, είναι ένα άλλο θέμα.
Ο περισσότερος κόσμος που έρχεται στην Τανζανία, έρχεται για «σαφάρι».
Σαφάρι στα σουαχίλι, σημαίνει «ταξίδι».
Αύριο λοιπόν, μετά το μεσημεριανό φαγητό, φεύγουμε κι εμείς «σαφάρι», για το Σερεγκέτι, έναν τεράστιο βιότοπο στα βόρεια της χώρας. Πριν όμως αφήσουμε πίσω μας τη Μανυάρα και το Μεγάλο Ρήγμα, περνούμε το πρωινό στη λίμνη. Είναι πάντα όμορφη, αλλά όχι εντυπωσιακή. Χωρίς το σούρουπο και χωρίς τις μυστηριώδεις φωτοσκιάσεις, μοιάζει... γυμνή κάτω από τον ήλιο. Σχεδόν ανυπεράσπιστη μέσα στην πάμφωτη μέρα.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

spor_os

Administrator
Μηνύματα
1.951
Likes
617
Δεν προλάβαμε να ηρεμήσουμε από την περιήγηση στην Ωκεανία και να μπροστά μας ξεπροβάλει η "μαύρη ήπειρος".
 

Markos

Member
Μηνύματα
132
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Ταϊλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Τανζανία - Ζανζιβάρη
Πες μας κι άλλα!!!!!

Τρελαίνομαι για το συγκεκριμένο ταξίδι...

Τα Χριστούγεννα του 2005, το είχαμε οργανώσει με ένα πρακτορείο και είχαμε δώσει και προκαταβολή. Εμείς είμασταν 5 και είχε κι άλλους 6 το πρακτορείο, σύνολο 11.

12 ημέρες πριν από την αναχώρησή μας έγινε η βομβιστική επίθεση στην Μομπάσα και οι υπόλοιποι φοβήθηκαν και τα ακύρωσαν, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τα πάντα το πρακτορείο και να μας επιστρέψει την προκαταβολή (παρόλο που εμείς επιμέναμε να πάμε έστω και με ακριβότερο κόστος...).

Ακόμη λοιπόν δεν έχω καταφέρει να πάω και μου έχει μείνει όνειρο... που θα πάει όμως, θα τα καταφέρω...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.797
Likes
18.506
Κι εγώ θέλω συνέχεια με λεπτομέρειες!! Πρακτορείο, χρήματα κτλ κτλ...όνειρο το ταξίδι Τανζανία-Κένυα-Ζανζιβάρη.....αλλά και πανάκριβο

Και να προσθέσω ότι η Αφρική με τυρρανάει από μικρό παιδί με τις ιστορίες του Ιούλιου Βερν....κάλπαζε η φαντασία και έχει γίνει απωθημένο!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Τι εκπληξη ειναι αυτη.!!!!:clap:
Απο τον απολυτο παραδεισο της πολυνησιας στην μαυρη ηπειρο,και σαφαρι στο Νγκορο-νγκορο.
Αυτοι ειναι προορισμοι!!!
Ποια χρονολογια εγινε αυτο το ταξιδι?
Περιμενω και γω τη συνεχεια με λεπτομεριες.
δεν έγινε σου λέει!!!πότε θα σου φύγει η ταυλανδομανία να συνέλθεις !!!!
άντε μας ειπες και για παρίσι...αρχίζω να βλέπω φώς !!:shock:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!
 
Μηνύματα
245
Likes
893
ωχ νομίζω οτι έγινε ...μπερδεύτηκα!! κατι για ναιρόμπι γράφει ..για να δούμε ...
φοβερός ο καραγάτσης !!!

Εγινε, έγινε! Το συγκριμένο σαφάρι, έγινε το 1990. Πρίν όμως από αυτό, και μετά από αυτό, σαφάρι έκανα άλλες τρείς φορές! Το Ναιρόμπι ξεχάστε το. 15μέρες τργυρνούσαμε μέσα στίς σαβάνες και τα θηρία!..Δεν είδαμε ούτε μιά πόλη, να σάς χαρώ! Αυτές τίς επισκεφθήκαμε άλλες φορές, όταν, μαζί με το σαφάρι, θελήσαμε να ρίξουμε και έν ..βλέφαρον, και σε αστικές περιοχές, για να μήν γυρίσουμε πίσω καταντίπ 'αγριοι...
Ωστοσο, πιστέψτε με, δεν σάς χρειάζονται οι πόλεις. Η Αφρική είναι φύση και μόνο φύση. Αυτήν χαίρεται κανείς. Αυτήν ερωτεύεται. Οχι τα κτίρια....΄Ισως, για μιά δυό φορες...΄Ισως...
Στέλλα
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
362
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
΄Εγινε, έγινε...
Το έχω στα χέρια μου
δεκάδες σελίδες....
φο-βε-ρό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα δείτε σε λίγο.....
 
Μηνύματα
245
Likes
893
Akuna Matata

Ξέναι γλώσσαι?
Μάλιστα! Εδώ που ΄ρθαμε θα μάθουμε τα πάντα... Κι αν ήταν μόνο οι ξένες γλώσσες θα ΄ταν καλά....
Είμαστε κι όλας στο αεροδρόμιο Κενυάτα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας. Ο Μινάζ, ο Ινδοκενυάτης πράκτορας, μας περιμένει με το πολυτελές "κόμπι", έξω από το αεροδρόμιο. Μας υποδέχεται με ένα θερμό αγκάλιασμα κι ένα πλατύ χαμόγελο. Μας συστήνει τον Τζέσουα, τον οδηγό μας και, σαν ταχυδακτυλουργός, εμφανίζει, προς μεγάλη μας έκπληξη, ένα ψυγείο αυτοκινήτου.
Το ανοίγει, και βγάζει από μέσα ένα μπουκάλι παγωμένη σαμπάνια!!!
-Akuna Matata!!! Λέει γελώντας, καθώς ο φελλός πετάγεται ψηλά και ο γιορταστικός αφρός γεμίζει τα ποτήρια μας
Κοιταζόμαστε έμβροντες
-Καλέ, τι είναι τούτα τα καμώματα? Ρωτά η μια την άλλη, λες και μας κακοφάνηκε δηλαδή η όλη υποδοχή.
Αν συνεχίζαμε με αυτό το.. αποικιακού στυλ σαφάρι, στο τέλος το σίγουρο είναι πως δεν θα θέλαμε να γυρίσουμε στα σπίτια μας.
΄Ακου λέει Akuna Matata!!! Και με την ευκαιρία, τι να σημαίνει άραγε αυτό, καλέ μας φίλε?
Ο Μινάζ γελάει με την καρδιά του
-No problem, στα σουαχίλι. Αυτό σημαίνει. Και αυτό είναι και το σλόγκαν του γραφείου μας. Δέστε το και γραμμένο, πάνω στο τζάμι του αυτοκινήτου σας....
Και πράγματι! Το αισιόδοξο σουαχίλικο μήνυμα, φιγουράριζε με μεγάλα γράμματα πάνω στο παρ μπριζ.
Το υπαίθριο... πάρτυ τελειώνει. Μπαίνουμε στ΄ αυτοκίνητο και φτάνουμε στο ξενοδοχείο Intercontinental. Είναι τεράστιο και πολυτελέστατο, δικαιώνοντας τη φήμη της γνωστής αλυσίδας.
Πρώτο μας μέλημα –πριν ακόμα κι από αυτό το αναζωογονητικό ντους- ένας μυρωδάτος καφές, δίπλα από την πισίνα. Είναι γεμάτη κόσμο και πνίγεται στην πρασινάδα και το λουλούδι. Εκεί, ανασυγκροτώντας τις δυνάμεις, προσπαθούμε να φανταστούμε πώς θα εξελιχθεί –από την επομένη κι όλας- το ταξίδι, που μόλις άρχιζε.
Προς το παρόν, αρχίσαμε να καταστρώνουμε σχέδιο επίθεσης στην πόλη και τα πέριξ. Να γνωρίσουμε λίγο την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο μας, να δούμε τον κόσμο, να "μυρίσουμε" την ατμόσφαιρα της αφρικάνικης πρωτεύουσας και να χαζέψουμε την αγορά της.
Ποια αγορά όμως?
Το Ναϊρόμπι θα μπορούσε να συγκριθεί με μια μεγάλη ελληνική επαρχία των 1.500.000 ψυχών, περίπου. Είναι λίγο θλιβερή, αρκετά βρώμικη, σχεδόν ανασούμπαλη πολεοδομικά και πολύ θορυβώδης. ΄Ετσι, αφού τριγυρίζουμε κάμποσο μέσα σ΄ ένα περίπου γλιντζερό παζάρι, καταλήγουμε στο safari shop, για να προμηθευτεί η συντροφιά τα περί το σαφάρι, χρειώδη: Παντελόνια, μπλουζάκια, σορτσάκια, φούστες, καπέλα, όλα στο χαρακτηριστικό χακί χρώμα των ρούχων της ζούγκλας. Εννοούσαμε, όπως καταλαβαίνετε, να φτάσουμε στον προορισμό μας... ασορτί με την ατμόσφαιρα, αλλά και τις ανάγκες των καθημερινών μας εξορμήσεων στις σαβάνες. Κι η ενέργειά μας αυτή, αποδείχθηκε σοφή στη συνέχεια, διότι αυτά τα ελαφρά και δροσερά βαμβακερά ρούχα, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ταξιδιώτης, για να νοιώθει άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις του πάνω σ΄ ένα στενόχωρο λαντ ρόβερ, μέσα στη σκόνη ή την ηφαιστιακή στάχτη των μεγάλων πεδιάδων και την, καμμιά φορά αφόρητη, τροπική ζέστη. Αυτά τα ρουχαλάκια, λοιπόν, τα συνιστώ ενθέρμως στους υποψήφιους "σαφαριώτες", αφού, εκτός από άκρως πρακτικά είναι και εκτάκτως κομψά!!!
΄Ετσι, έχοντας τακτοποιήσει ακόμα και τα της αμφιέσεώς μας, είμαστε απολύτως έτοιμες να κινήσουμε αύριο, πολύ πρωί, για τη Ναμάνγκα, στα σύνορα Κένυα-Τανζανία.
Η περιπέτεια που, επί χρόνια, ονειρευόμαστε και, επί ένα χρόνο, προετοιμάζαμε, ξεκινάει.....

Με θαυμάσιο καιρό φτάνουμε στη Ναμάνγκα, όπου και ο τελωνειακός σταθμός της Τανζανίας.
Σταθμός!!!!
Μια βρώμικη παράγκα είναι όλος κι όλος!
Και οι μικροπωλητές απ΄ έξω, πλήθος.
Πανέμορφες και πανύψηλες κοπελιές, ντυμένες τις μπιχλιμπιδωτές, λαμπερόχρωμες φορεσιές τους, και άσχημες, ζαρωμένες γριες, μισόγυμνες, πουλούν φορτικά τις πραμάτειες τους. Κι αρνούνται πεισματικά να φωτογραφηθούν, αν πρώτα δεν εισπράξουν κάποια κέρματα. Αν πας μάλιστα να τις ξεγελάσεις, γίνονται μέχρι και επιθετικές. Σχεδόν επικίνδυνες.
Εδώ αλλάζουμε αυτοκίνητο και οδηγό. Αποχαιρετούμε προσωρινά τον Τζόσουα, μέχρι να ξαναπεράσουμε –σε μια βδομάδα- τα σύνορα, και καλημερίζουμε τον Φράνκι.
Ο Φράνκι είναι ο τανζανός οδηγός μας και ανήκει την ειρηνική φυλή Κικούγιου. ΄Εγινε φίλος μας από την πρώτη στιγμή. Είναι άψογα ντυμένος, με καφεδιά στολή σαφάρι. Το ασορτί καπέλο του είναι κοκέτικα ανασηκωμένο στο ένα πλάι, στυλ που, όπως γρήγορα διαπιστώνουμε, είναι πολύ κοινό σε όλη την Τανζανία. Και εδώ που τα λέμε, είναι και πολύ όμορφο, γιατί κολακεύει όλα τα πρόσωπα.
Η διαδρομή μας από ένα σημείο και πέρα, γίνεται βασανιστική. Ο δρόμος μας είναι χωματόδρομος και η σκόνη είναι κάτι το τραγικό. Σε λούζει από την κορφή μέχρι τα νύχια. Τα ρουθούνια μας υποφέρουν. Τα μαλλιά μας γίνονται κετσές. Οι... σουλιμάδες και τα φκιασίδια γενικώς, γίνονται σύγκραμα και σύντηγμα με το χώμα και ανηλεώς πασαλείβουν τα κάθιδρα πρόσωπά μας!
- Δε μου λες Φράνκι, παιδί μου, έτσι θα είναι όλο το ταξίδι? Σκονισμένο? ρωτάω, σκουπίζοντας ταυτόχρονα και τα φκιασίδια μου. ΄Ημουν πολύ θυμωμένη με τον εαυτό μου. Τι βλακεία κι αυτή να βαφτώ σήμερα!!!
Ο Κικούγιου γελάει και αστράφτει, σχεδόν εκτυφλωτικά, η αδαμαντίνη του.
- Μα... σαφάρι σημαίνει σκόνη! Δεν το ξέρατε? Μας κοροϊδεύει και το απολαμβάνει μέσα από την καρδιά του.
΄Οχι, δεν το ξέραμε. Κανείς δεν είχε τον κοινό νου να μας ορμηνέψει. Μαζί με τα safari look κοστουμάκια μας, έπρεπε να πάρουμε και μαντήλες, αλλά και... φερετζέδες, να προστατέψουμε τουλάχιστον τις μύτες μας και τις κομμώσεις μας. Οι περισσότερες από μας μαζεύουν τα μαλλιά τους κότσο και τα χώνουν κακήν κακώς, μέσα στα καπέλα, που τα κατεβάζουν ως τ΄ αφτιά. Εγώ ανακαλύπτω στην τσάντα μου ένα ξεχασμένο μαντήλι και μαντηλοδένομαι σφιχτά. Ποιος να μου το ΄λεγε πως, απ΄ εκεί που ετοιμαζόμουν να κάνω ταξίδι στη ρομαντική και... χολυγουντιανή Αφρική, θα τριγύριζα στις σαβένες με... φακιόλι... Κύριε ελέησον!!!
Και για να μην ξεχνιώμαστε, το λούσιμο είναι απαραίτητο τουλάχιστον μια φορά την ημέρα. Επομένως, φροντίστε, οι επόμενοι... σαφαρίστες, για μεγάλες ποσότητες σαμπουάν.
Απομεσήμερο φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας, στην περιοχή της λίμνης Μανυάρα. Εφ΄ όσον ο ήλιος έχει ακόμα 3-4 ώρες μέχρι τη δύση του, επωφελούμαστε να προλάβουμε ανοικτό το πάρκο. Είναι εκείνη η μαγική ώρα, που η ζέστη σπάει. ΄Ενα δροσερό αεράκι σηκώνεται, για να ανακουφίσει τα διάθερμα σώματά μας. Και το κόκκινο φως της δύσης χρυσώνει τα νερά της λίμνης που αντικατοπτρίζουν τις σιλουέτες των δέντρων και των πουλιών... Είναι η πιο αβανταδόρικη στιγμή της μέρας είτε για να δεις είτε για να φωτογραφίσεις ένα τοπίο. Είναι η ειδυλλιακή ώρα που προηγείται της δύσης, όταν το φως παίρνει αποχρώσεις κεχριμπαρένιες με αστραπές χρυσαφιές. Οι σκιες μακραίνουν και δημιουργούν καταπληκτικά σχήματα πάνω στο χώμα αλλά προ πάντων πάνω στα νερά. Οι φωτογραφίες του δειλινού στις όχθες των ποταμών και λιμνών, δεν "ξέρουν" το πάνω και το κάτω. Οι αντανακλάσεις είναι τόσο ζωηρές που μπορείς να δεις τις φωτογραφίες όρθιες αλλά κι ανάποδα!! Είναι απερίγραπτες οι εικόνες μέσα στο λυκόφως. Κάνουν το περιβάλλον σχεδόν μυθικό και τα όντα μέσα σ΄ αυτό, τόσο απόμακρα, κι αδιάφορα, που τα νομίζεις ψεύτικα. Κι όμως, όλα γύρω σου φωνάζουν την αλήθεια. Την αλήθεια της δημιουργίας και την αλήθεια της ομορφιάς.
Η λίμνη Μανυάρα, περιβάλεται από μια άκρως ρομαντική ατμόσφαιρα και βρίσκεται μέσα στο ομώνυμο Εθνικό Πάρκο. Είναι ο πρώτος μας σταθμός στην Τανζανία, μέσα στο τρομερό Rift Valley, το μεγάλο Ρήγμα της Αφρικής, ή επί το επιστημονικότερο, στη "Ρηξιγενή Κοιλάδα", που προκαλεί τους γνωστούς σεισμούς στα παράλια της Μεσογείου.
 

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Νάτο το σημάδι για ταξίδι! Ανυπομονώ να διαβάσω όλη την ιστορία!:clap::clap:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Η περιπετεια μολις αρχισε! Κι εγω ανυπομονω για τη συνεχεια :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.218
Μηνύματα
883.974
Μέλη
38.907
Νεότερο μέλος
Chrysostomos

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom