Giristroula
Member
- Μηνύματα
- 723
- Likes
- 348
- Επόμενο Ταξίδι
- κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κίνα, Ιαπωνία
Τρίτη Μέρα
Δώσαμε την υπόσχεση πως θα ξαναπάμε στο βαμβακένιο βουνό, βάλαμε τα παπούτσια μας και αποχαιρετήσαμε το πανέμορφο τοπίο.
Κάναμε πάλι αρκετά χιλιόμετρα, περάσαμε από την πόλη των Ισπαρτών και επισκεφτήκαμε το Εγκιντίρ με την ομώνυμη λίμνη και το νησί της. Οι εικόνες ήταν υπέροχες καθώς κατεβαίναμε το στριφογυριστό δρόμο και βλέπαμε τη λιμνη στο βάθος και σιγά σιγά την πλησιάζαμε. Τι να σας περιγράψω...για την όμορφη φύση, για τα λουλούδια, για τις νησίδες, για τα καταπράσινα νερά της λίμνης...που είναι από τις πιο μεγάλες της Τουρκίας, για τα περιποιημένα σπίτια και τους γραφικούς ορμίσκους, την παραλία όπου έκαναν μπάνιο, για τα παραθαλάσσια ταβερνάκια, όλα ήταν φτιαγμένα εξαιρετικά είτε από τη μαμά φύση είτε από τους ανθρώπους. Κοντά στη λίμνη σταματήσαμε έξω από μία εκκλησία αφιερωμένη στον Αγ. Στέφανο, η οποία ήταν απέξω καλοδιατηρημένη, αλλά κατεστραμένη εσωτερικά.
Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας και περάσαμε από ένα κομμάτι της πιο μεγάλης λίμνης της Τουρκίας που ονομάζεται Beysehir και από την ομώνυμη πόλη, μέχρι να φτάσουμε στον τελικό μας προορισμό, το Ικόνιο (KONYA).
Σε όλο το δρόμο μας συντρόφευαν τραγούδια και μουσικές από τη γείτονα χώρα, για να ζούμε την ανατολή σε όλο της το μεγαλείο. Κάποιες φορές διακόπταμε τη μουσική για να συζητήσουμε κάτι και να ενημερωθούμε για την ιστορία των διάφορων περιοχών που περνούσαμε, για θέματα παιδείας, οικονομίας-περάσανε κι αυτοί δύσκολα κάποια χρόνια πριν, αλλά ανακάμψανε βγαίνοντας από το ΔΝΤ και υπάρχει φοβερή ανάπτυξη-, πολιτικής, κοινωνικής μέριμνας, θρησκείας, ήθη και έθιμα.Καθε λίγο βλέπαμε το χάρτη για να εντοπίσουμε που είμαστε και που πάμε και κάθε φορά έκανα τη διαπίστωση πως αυτή η χώρα δε γυρνιέται με τίποτα, δηλαδή τα 300-400 χιλ δεν είναι τίποτα για να πας από μία πόλη σε μία άλλη. Τεράστια χώρα σε έκταση και πολυπληθής...Στην είσοδο κάθε πόλης υπήρχε πινακίδα με το νούμερο του πληθυσμού και το υψόμετρο και μου έκανε εντύπωση πως ο ξεναγός έλεγε για παράδειγμα πως περνάμε από την κωμόπολη τάδε με πληθυσμό π.χ όσο η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη. Για να σας το πω αλλιώς...η Θεσσαλονίκη γι' αυτούς είναι ένα μεγάλο χωριό, αναφορικά με τον πληθυσμό εννοώ!Βαστάτε Τούρκοι τ' άλογα...
Λοιπόν, διάφορα τέτοια στοιχεία θα τα λέμε και στην πορεία της ιστορίας. Με τούτα και με εκείνα φτάσαμε στο Ικόνιο, απογευματάκι πια. Πρόκειται για μία πολύ συμπαθητική πόλη, με αρκετό πράσινο, τεράστιες νησίδες που χωρίζουν τα δύο ρεύματα στους δρόμους, λογιών λογιών λουλούδια στα παρτέρια των δρόμων, μεγάλα και επιβλητικά τζαμιά, πάρκιγκ για ποδήλατα, πολύχρωμα μπλοκ πολυκατοικιών, ιεροδιδασκαλία, τεράστιους και πεντακάθαρους δρόμους.
Μαθαμε λοιπόν τα εξής: Η καταγωγή της πόλης είναι πανάρχαια. Κατά το μεσαίωνα υπήρξε η πρωτεύουσα του σελτζουκικού σουλτανάτου Ρουμ. Ως το 1200 η περιοχή υπαγόταν στο βασίλειο των Χετταίων. Με την πτώση τους εγκαταστάθηκαν οι Φρύγες. Η φρυγική πόλη καταστράφηκε τον 7ο π.Χ αι., αργότερα βρέθηκε υπό την κυριαρχία των Λυδών και στο μέσο του 6ου αι. υπό τη δικαιοδοσία των Περσών. Το 333 π.Χ κατελήφθη από το Μ. Αλέξανδρο και μετά το θάνατό του από το Λυσίμαχο. Το 133 π.Χ κληροδοτήθηκε στους Ρωμαίους. Είναι ο τόπος όπου δίδαξαν οι Απ. Παύλος΄και Βαρνάβας κατά τη διάρκεια των περιοδειών τους στη Μ. Ασία. Καταστράφηκε από τους Άραβες τον 7ο, 8ο, 9ο αι., λεηλατήθηκε από τους Σελτζούκους Τούρκους το 1069, αλλά οριστικά κυριεύτηκε το 1087 από τον Πέρση ιστορικό Μοστουφί Κασβινί. Στα τέλη του 11ου αι. ήταν η πρωτεύουσα του σελτζουκικού σουλτανάτου Ρουμ. Για μικρό διάστημα καταλήφθηκε από τους Σταυροφόρους, όταν πήγαιναν προς τους Αγ. Τόπους. Το Ικόνιο και η επαρχία του προσαρτήθηκαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1466 από το Μωάμεθ τον Πορθητή. Το 1832 η πόλη καταλήφθηκε από τα στρατεύματα του Ιμπραήμ πασά, ο οποίος πιεζόμενος από τις ευρωπαϊκές δυνάμεις εγκατέλειψε. Το Ικόνιο θεωρείται η πόλη της στέπας, αλλά και ιερή πόλη, φάρος του σουφισμού, δηλ. του μυστικιστικού ασκητισμού του Ισλάμ, κυρίως χάρη στον ποιητή Μεβλανά Τζελαλεντίν Ρουμί.
Παράλληλα με αυτά τα θεωρητικά...κάναμε βόλτα στην πόλη στις 4 ρόδες και κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο, ήταν ήδη αργά το απόγευμα και χρειαζόμασταν φαγητό και ανάπαυση.
Πήραμε τα δωμάτιά μας και χαλαρώσαμε στο εστιατόριο, απολαμβάνοντας ανατολίτικες λιχουδιές και γλυκιές αμαρτίες...Προτιμήσαμε να μείνουμε στο ξενοδοχείο και να κοιμηθούμε κάπως νωρίς, για να ανακτήσουμε δυνάμεις. Κάποιοι άλλοι φίλοι, που μάλλον με το φαγητό τους είχαν πιεί Redbul-βγήκαν για βόλτα σε μία κοντινή πλατεία και πετύχανε μία συναυλία.
Δε σας λέω...τι μας ξύπνησε με την αυγούλα την επόμενη μέρα...
Δώσαμε την υπόσχεση πως θα ξαναπάμε στο βαμβακένιο βουνό, βάλαμε τα παπούτσια μας και αποχαιρετήσαμε το πανέμορφο τοπίο.
Κάναμε πάλι αρκετά χιλιόμετρα, περάσαμε από την πόλη των Ισπαρτών και επισκεφτήκαμε το Εγκιντίρ με την ομώνυμη λίμνη και το νησί της. Οι εικόνες ήταν υπέροχες καθώς κατεβαίναμε το στριφογυριστό δρόμο και βλέπαμε τη λιμνη στο βάθος και σιγά σιγά την πλησιάζαμε. Τι να σας περιγράψω...για την όμορφη φύση, για τα λουλούδια, για τις νησίδες, για τα καταπράσινα νερά της λίμνης...που είναι από τις πιο μεγάλες της Τουρκίας, για τα περιποιημένα σπίτια και τους γραφικούς ορμίσκους, την παραλία όπου έκαναν μπάνιο, για τα παραθαλάσσια ταβερνάκια, όλα ήταν φτιαγμένα εξαιρετικά είτε από τη μαμά φύση είτε από τους ανθρώπους. Κοντά στη λίμνη σταματήσαμε έξω από μία εκκλησία αφιερωμένη στον Αγ. Στέφανο, η οποία ήταν απέξω καλοδιατηρημένη, αλλά κατεστραμένη εσωτερικά.
Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας και περάσαμε από ένα κομμάτι της πιο μεγάλης λίμνης της Τουρκίας που ονομάζεται Beysehir και από την ομώνυμη πόλη, μέχρι να φτάσουμε στον τελικό μας προορισμό, το Ικόνιο (KONYA).
Σε όλο το δρόμο μας συντρόφευαν τραγούδια και μουσικές από τη γείτονα χώρα, για να ζούμε την ανατολή σε όλο της το μεγαλείο. Κάποιες φορές διακόπταμε τη μουσική για να συζητήσουμε κάτι και να ενημερωθούμε για την ιστορία των διάφορων περιοχών που περνούσαμε, για θέματα παιδείας, οικονομίας-περάσανε κι αυτοί δύσκολα κάποια χρόνια πριν, αλλά ανακάμψανε βγαίνοντας από το ΔΝΤ και υπάρχει φοβερή ανάπτυξη-, πολιτικής, κοινωνικής μέριμνας, θρησκείας, ήθη και έθιμα.Καθε λίγο βλέπαμε το χάρτη για να εντοπίσουμε που είμαστε και που πάμε και κάθε φορά έκανα τη διαπίστωση πως αυτή η χώρα δε γυρνιέται με τίποτα, δηλαδή τα 300-400 χιλ δεν είναι τίποτα για να πας από μία πόλη σε μία άλλη. Τεράστια χώρα σε έκταση και πολυπληθής...Στην είσοδο κάθε πόλης υπήρχε πινακίδα με το νούμερο του πληθυσμού και το υψόμετρο και μου έκανε εντύπωση πως ο ξεναγός έλεγε για παράδειγμα πως περνάμε από την κωμόπολη τάδε με πληθυσμό π.χ όσο η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη. Για να σας το πω αλλιώς...η Θεσσαλονίκη γι' αυτούς είναι ένα μεγάλο χωριό, αναφορικά με τον πληθυσμό εννοώ!Βαστάτε Τούρκοι τ' άλογα...
Λοιπόν, διάφορα τέτοια στοιχεία θα τα λέμε και στην πορεία της ιστορίας. Με τούτα και με εκείνα φτάσαμε στο Ικόνιο, απογευματάκι πια. Πρόκειται για μία πολύ συμπαθητική πόλη, με αρκετό πράσινο, τεράστιες νησίδες που χωρίζουν τα δύο ρεύματα στους δρόμους, λογιών λογιών λουλούδια στα παρτέρια των δρόμων, μεγάλα και επιβλητικά τζαμιά, πάρκιγκ για ποδήλατα, πολύχρωμα μπλοκ πολυκατοικιών, ιεροδιδασκαλία, τεράστιους και πεντακάθαρους δρόμους.
Μαθαμε λοιπόν τα εξής: Η καταγωγή της πόλης είναι πανάρχαια. Κατά το μεσαίωνα υπήρξε η πρωτεύουσα του σελτζουκικού σουλτανάτου Ρουμ. Ως το 1200 η περιοχή υπαγόταν στο βασίλειο των Χετταίων. Με την πτώση τους εγκαταστάθηκαν οι Φρύγες. Η φρυγική πόλη καταστράφηκε τον 7ο π.Χ αι., αργότερα βρέθηκε υπό την κυριαρχία των Λυδών και στο μέσο του 6ου αι. υπό τη δικαιοδοσία των Περσών. Το 333 π.Χ κατελήφθη από το Μ. Αλέξανδρο και μετά το θάνατό του από το Λυσίμαχο. Το 133 π.Χ κληροδοτήθηκε στους Ρωμαίους. Είναι ο τόπος όπου δίδαξαν οι Απ. Παύλος΄και Βαρνάβας κατά τη διάρκεια των περιοδειών τους στη Μ. Ασία. Καταστράφηκε από τους Άραβες τον 7ο, 8ο, 9ο αι., λεηλατήθηκε από τους Σελτζούκους Τούρκους το 1069, αλλά οριστικά κυριεύτηκε το 1087 από τον Πέρση ιστορικό Μοστουφί Κασβινί. Στα τέλη του 11ου αι. ήταν η πρωτεύουσα του σελτζουκικού σουλτανάτου Ρουμ. Για μικρό διάστημα καταλήφθηκε από τους Σταυροφόρους, όταν πήγαιναν προς τους Αγ. Τόπους. Το Ικόνιο και η επαρχία του προσαρτήθηκαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1466 από το Μωάμεθ τον Πορθητή. Το 1832 η πόλη καταλήφθηκε από τα στρατεύματα του Ιμπραήμ πασά, ο οποίος πιεζόμενος από τις ευρωπαϊκές δυνάμεις εγκατέλειψε. Το Ικόνιο θεωρείται η πόλη της στέπας, αλλά και ιερή πόλη, φάρος του σουφισμού, δηλ. του μυστικιστικού ασκητισμού του Ισλάμ, κυρίως χάρη στον ποιητή Μεβλανά Τζελαλεντίν Ρουμί.
Παράλληλα με αυτά τα θεωρητικά...κάναμε βόλτα στην πόλη στις 4 ρόδες και κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο, ήταν ήδη αργά το απόγευμα και χρειαζόμασταν φαγητό και ανάπαυση.
Πήραμε τα δωμάτιά μας και χαλαρώσαμε στο εστιατόριο, απολαμβάνοντας ανατολίτικες λιχουδιές και γλυκιές αμαρτίες...Προτιμήσαμε να μείνουμε στο ξενοδοχείο και να κοιμηθούμε κάπως νωρίς, για να ανακτήσουμε δυνάμεις. Κάποιοι άλλοι φίλοι, που μάλλον με το φαγητό τους είχαν πιεί Redbul-βγήκαν για βόλτα σε μία κοντινή πλατεία και πετύχανε μία συναυλία.
Δε σας λέω...τι μας ξύπνησε με την αυγούλα την επόμενη μέρα...
Attachments
-
30 KB Προβολές: 71
Last edited by a moderator: