Τουρκία Στα βάθη της Ανατολής...9 ημέρες...3620 χιλιόμετρα

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία

Όγδοη μέρα

Και αυτή η μέρα είχε στο πρόγραμμα πολλά χιλιόμετρα...ουσιαστικά θα κάναμε όλα τα νότια παράλια, περνώντας κοντά από τις δαντελωτές ακτές. Για να τα καταλάβετε: η Αττάλεια είναι περίπου μεταξύ Ρόδου και Κύπρου και φτάσαμε ως το Bodrum, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την Κω.
Ξυπνήσαμε, πήραμε το πρωϊνό μας, φορτώσαμε τις βαλίτσες μας και ξεκινήσαμε...Η διαδρομή μας πότε ήταν πολύ κοντά στη θάλασσα και πότε λίγο πιο ψηλά. Το βλέμμα μας περιπλανήθηκε σε πολλές μικρές πόλεις, παραλίες, μικρά νησάκια, στην ήρεμη θάλασσα, παρέα με τα καϊκια και τους ψαράδες. Γενικά η διαδρομή ήταν πολύ ευχάριστη. Πρώτη γνωστή πόλη που περάσαμε ήταν η Φοινίκη. Κατόπιν κάναμε την πρώτη μας στάση στα Μύρα (Demre), που είναι γνωστά λόγω του Αγ. Νικολάου. Σκοπός μας να επισκεφτούμε το ναό όπου διατηρούνται σε καλή κατάσταση κάποιες τοιχογραφίες. Ο Αγ. Νικόλαος γεννήθηκε στα Πάταρα της Λυκίας τον 3ο μ.Χ αι.από πλούσιους γονείς και πήρε επιμελημένη μόρφωση. Σε μικρή ηλικία έμεινε ορφανός και κληρονόμησε μεγάλη περιουσία. Από νωρίς αφιερώθηκε στα θεία, κυρίως μετά τη μετάβασή του στα Ιεροσόλυμα για να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό και τον Πανάγιο Τάφο. Χειροτονήθηκε ιερέας στα Πάταρα. Κατόπιν αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο και έγινε ηγούμενος της Μονής Σιών στα Μύρα της Λυκίας. Έτρεφε μεγάλη αγάπη για τους φτωχούς και τους αδύναμους, για τους οποίους αφιέρωσε και τη μεγάλη περιουσία του. Ίδρυσε στην αρχιεπισκοπή νοσοκομείο, πτωχοκομείο, ξενώνα και γενικά έκανε μεγάλο φιλανθρωπικό έργο.Υπέμεινε πολλά βασανιστήρια, διώξεις, φυλακίσεις. Μετά την κατάπαυση των διωγμών, ανέλαβε και πάλι το ποιμαντικό του έργο στα Μύρα. Τα θαύματα που έκανε εν ζωή, αλλά μετά την κοίμησή του ήταν αναρίθμητα. Πέθανε ειρηνικά στις 6 Δεκεμβρίου , οπότε και τιμάμε τη μνήμη του. Μετά την κοίμησή του ονομάστηκε Μυροβλήτης, διότι τα λείψανά του άρχισαν να αναβλύζουν άγιο μύρο.Τα λείψανά του παρέμειναν στα Μύρα έως και τον 11ο αι., οπότε το 1087 κάποιοι ναύτες τα αφαίρεσαν και τα μετέφεραν στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην πόλη Μπάρι, τοποθετώντας τα στην εκκλησία του Αγ. Στεφάνου. Με εξαιρετική λαμπρότητα και δόξα τιμάται από τους Ρώσους. Πραγματικά εκεί που βρίσκεται ο τάφος του, περιμέναμε αρκετή ώρα για να πλησιάσουμε και να προσκυνήσουμε, διότι είχαν κατακλύσει το χώρο πάρα πολλοί Ρώσοι, που κάθονταν αρκετή ώρα και προσεύχονταν με κατάνυξη.
afarm7.static.flickr.com_6211_6249038274_d6c2764908.jpg


afarm7.static.flickr.com_6104_6248513763_38a0e3db69.jpg


afarm7.static.flickr.com_6240_6248515409_a499d0f7cc.jpg


afarm7.static.flickr.com_6218_6249042272_8cda134e55.jpg


Αφού τελειώσαμε το προσκύνημα, χαζέψαμε στα μαγαζάκια, ήπιαμε καφέ και συνεχίσαμε την πορεία μας.
Περάσαμε από τις πόλεις Kas, Fethiye, Dalaman, Mugla, Yatagan, Milas, Bodrum. Δεν κάναμε κάποια στάση για ξενάγηση, παρά μόνο για βασικές ανάγκες. Κανονικά θα μέναμε στο Bodrum, αλλά επειδή είναι πάρα πολύ τουριστικό μέρος και η διαμονή μας θα ήταν μόνο μία βραδιά, δεν βρίσκαμε διαθέσιμο ξενοδοχείο. Θα μέναμε τελικά σε ένα χωριό, καμιά 20αριά χιλ. πιο πέρα. Οπότε ήταν συμφωνημένο πως το βράδυ μετά το δείπνο, θα κατεβάιναμε για βόλτα στο Bodrum. Έλα ντε όμως που όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια ο Θεός γελάει...Λίγο πριν φτάσουμε στο Bodrum ξεκινάει ένα μποτιλιάρισμα άνευ προηγουμένου...πηγαίναμε με την πρώτη και κινούμασταν ελάχιστα. Να μην σας τα πολυλογώ, μέχρι να φτάσουμε στο Turgutreis, όπου βρισκόταν και το ξενοδοχείο μας, μας έσπασαν τα νεύρα, κοντέψαμε να κατουρηθούμε, κάναμε πάρα πολύ ώρα, εγώ ήμουν σίγουρη οτι περάσαμε έξω από το ξενοδοχείο και φύγαμε, διότι που στο καλό ήταν στο τέλος του πουθενά;;;Τελικά φτάσαμε 2-3 ώρες αργότερα από το προγραμματισμένο, με νεύρα τσατάλια και πείνα φοβερή, ευτυχώς είχαμε ειδοποιήσει να μας κρατήσουν το φαγητό λίγο πιο αργά και όταν φτάσαμε επιτέλους καθίσαμε κατευθείαν για το δείπνο, πήραμε τα δωμάτια μας και ούτε λόγος να ξανακατεβαίναμε στο Bodrum. Θα κάναμε 2 ώρες να κατεβούμε και 2 να ανεβούμε και είμασταν και ψόφιοι. Φάγαμε με την ησυχία μας γύρω από την πισίνα, προσπαθήσαμε να χαλαρώσουμε και ξεραθήκαμε...στον ύπνο!
 

Attachments

Last edited by a moderator:

mfish

Member
Μηνύματα
1.378
Likes
1.280
Ταξίδι-Όνειρο
ολη η γη
Ανυπομονω να φτασεις Καππαδοκια...απο τις πιο ωραιες εικονες που θυμαμαι ειναι να ανοιγω τα ματια μου ξημερωματα στο λεωφορειο και να αντικρυζω αυτο το υπεροχο τοπιο!
 

canf

Member
Μηνύματα
735
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Ολλανδία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Ισπανίας
ωραιο φαινεται το ταξιδι γυριστρουλα:)
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Για πες, για πες...Θα το παρακολουθήσω με ενδιαφέρον αυτό το ταξίδι!
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Παιδιά θα σας ταξιδέψω σε αυτά τα μέρη και με το ημερήσιο ημερολόγιο μου και με φωτογραφικό υλικό που μιλάει από μόνο του!Ένα θα σας πω...γύρισα σωματικά μετά από 10 μέρες και έκανα πολλές, πολλές μέρες να γυρίσω ψυχικά και νοερά...και νομίζω πως αυτό είναι η μεγάλη επιτυχία του ταξιδιού. Να φανταστείτε οτι τις πρώτες μέρες στη δουλειά διάφοροι μιλούσαν γύρω μου για προβλήματα, για μιζέριες, για θέματα ρουτίνας (πριν ακόμη αρχίσει τούτο το κακό του τελευταίου μήνα με την κατάσταση της χώρας) και γω που δεν είχα γυρίσει ακόμη...έδειχνα πως άκουγα, αλλά από το ένα έμπαιναν και από το άλλο έβγαιναν, ήμουν ακόμη εκεί...η ψυχή μου, το μυαλό μου και τα μάτια μου. Αυτό τα λέει όλα...είχα πολύ καιρό να το νιώσω αυτό μετά από ταξίδι.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Ti μου θυμίζεις τώρααααααααα
το πρώτο μου μακρυνό ταξίδι με την μοτοσυκλέτα μου εν έτει...1988!!!!!!!!!!
καπαδοκία αγάπη μου!!
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Ti μου θυμίζεις τώρααααααααα
το πρώτο μου μακρυνό ταξίδι με την μοτοσυκλέτα μου εν έτει...1988!!!!!!!!!!
καπαδοκία αγάπη μου!!
Πιστεύω οτι θα βρεις αλλαγές μετά από τόσα χρόνια και αυτό το λέω σχετικά με την ανάπτυξη του τουρισμού και το τι προσφέρεται σήμερα στον επισκέπτη. Μία συνταξιδιώτισσα που είχε πάει πριν 4-5 χρόνια στην Καππαδοκία, μας έλεγε συγκεκριμένα για το υπαίθριο μουσείο Goreme οτι ήταν άθλιος χώρος και σε πολλές λαξευτές εκκλησιές και σπηλιές ζούσαν ζώα και δεν το είχαν αξιοποιήσει, ούτε έβαζαν εισιτήριο και φέτος που ξαναπήγε η γυναίκα μαζί μας έμεινε με ανοιχτό το στόμα από την καθαριότητα και την οργάνωση και βεβαίως υπάρχει πλέον εισιτήριο. Όπως βλέπετε η Τουρκία τρέχει με γοργούς ρυθμούς, σε αντίθεση με κάποιους άλλους...
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πιστεύω οτι θα βρεις αλλαγές μετά από τόσα χρόνια και αυτό το λέω σχετικά με την ανάπτυξη του τουρισμού και το τι προσφέρεται σήμερα στον επισκέπτη. Μία συνταξιδιώτισσα που είχε πάει πριν 4-5 χρόνια στην Καππαδοκία, μας έλεγε συγκεκριμένα για το υπαίθριο μουσείο Goreme οτι ήταν άθλιος χώρος και σε πολλές λαξευτές εκκλησιές και σπηλιές ζούσαν ζώα και δεν το είχαν αξιοποιήσει, ούτε έβαζαν εισιτήριο και φέτος που ξαναπήγε η γυναίκα μαζί μας έμεινε με ανοιχτό το στόμα από την καθαριότητα και την οργάνωση και βεβαίως υπάρχει πλέον εισιτήριο. Όπως βλέπετε η Τουρκία τρέχει με γοργούς ρυθμούς, σε αντίθεση με κάποιους άλλους...
Το 2003, πήγα για πρώτη φορά στο υπαίθριο μουσείο στο Goreme και δεν ήταν καθόλου έτσι που το περιγράφει η συνταξιδιώτισα σου. Καθαρό ήταν, διαμορφωμενοπυς χώρους είχε, εισιτήριο -ακριβό βγάλαμε- και ζώα δεν είδαμε. Προφανώς το έχει μπλέξει με τίποτε άλλο.
Πήγα ξανά και το 2009 και ήταν ακριβώς όπως το είχα δει το 2003.
 

harilander

Member
Μηνύματα
559
Likes
458
Επόμενο Ταξίδι
βλέπουμε...
Ταξίδι-Όνειρο
χώρα του ποτέ
Το 2003, πήγα για πρώτη φορά στο υπαίθριο μουσείο στο Goreme και δεν ήταν καθόλου έτσι που το περιγράφει η συνταξιδιώτισα σου. Καθαρό ήταν, διαμορφωμενοπυς χώρους είχε, εισιτήριο -ακριβό βγάλαμε- και ζώα δεν είδαμε. Προφανώς το έχει μπλέξει με τίποτε άλλο.
Πήγα ξανά και το 2009 και ήταν ακριβώς όπως το είχα δει το 2003.
ή εμπλεξε τις χρονολογίες...:roll:
ποσο χρονων ήταν;:D
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Δεύτερη Μέρα

Στις διακοπές δεν κοιμόμαστε πάρα πολύ, για να μπορέσουμε να δούμε όσο πιο πολλά γίνεται...
Ξυπνήσαμε λοιπόν αρκετά πρωϊ, πήραμε το πρωϊνό μας και τις βαλίτσες μας, ως γνήσιοι πλανόδιοι εξερευνητές και ξεκινήσαμε για τη Νεκρόπολη της Ιεράπολης και κατόπιν το Παμούκαλε, που απείχαν από το ξενοδοχείο μας 3 χιλ.
Οι ιαματικές ιδιότητες των νερών υπήρξε ο κυριότερος λόγος που ιδρύθηκε στο σημείο αυτό η Ιεράπολις. Η περίοδος ακμής της εντοπίζεται μεταξύ του 193-217 μ.Χ, όταν η πόλη αριθμούσε περίπου 100.000 κατοίκους. Η μεταφορά όμως της πρωτεύουσας της αυτοκρατορίας από το Μέγα Κων/νο στο Βυζάντιο σηματοδότησε το τέλος της ανάπτυξης της Ιεραπόλεως. Το 10ο αι. ο αυτοκράτορας Λέων ο Σοφός την αναφέρει ως επισκοπική έδρα, το 1210 πέρασε στα χέρια των Σελτζούκων Τούρκων, αλλά το 1354 ένας καταστροφικός σεισμός την έσβησε εντελώς από το χάρτη. Πεντακόσια χρόνια αργότερα η αρχαιολογική σκαπάνη Γερμανών αρχαιολόγων έφερε και πάλι στο φως (1887) την ιαματική αυτή λουτρόπολη. Τρεις Ρωμαίοι αυτοκράτορες την τίμησαν με την επίσκεψή τους, ο Ανδριανός, ο Καρακάλλας και ο Βαλεντινιανός ενώ ρωμαϊκά είναι και τα περισσότερα κτίσματα που έχουν διασωθεί στον αρχαιολογικό χώρο. Στα σημαντικότερα μνημεία της Ιεραπόλεως περιλαμβάνονται οι δημόσιες θέρμες, το ρωμαϊκό θέατρο, το Νυμφαίο, η Ρωμαϊκή Αγορά, το μνημείο του Μαρτυρίου του Απ. Φιλίππου, ο ναός του Απόλλωνα και η κεντρική λιθόστρωτη λεωφόρος με τις κιονοστοιχίες, μήκους 1,6 χιλ. Στην εκτεταμένη νεκρόπολη διασώζονται σε εξαιρετική κατάσταση περισσότεροι από 1000 τάφοι, τύμβοι κι σαρκοφάγοι.
afarm7.static.flickr.com_6022_6198328571_3dfc0e40ee.jpg
Το καλοδιατηρημένο ρωμαϊκό θέατρο, χτισμένο το 2ο μ.Χ αι. επί αυτοκρατορίας Ανδριανού, δεσπόζει επιβλητικό στο κέντρο της Ιεραπόλεως, είναι χωρητικότητας 12000 θεατών και φιλοξενούσε θρησκευτικές τελετές, μουσικές παραστάσεις και αγωνίσματα. Οι θέρμες κτισμένες με τεράστιους ογκόλιθους, βρίσκονται στο βόρειο και στο νοτιοδυτικό τμήμα της νεκρόπολης.
afarm7.static.flickr.com_6028_6198848418_3902d9377e.jpg

Περπατήσαμε περίπου 3 χιλ. και θαυμάσαμε όλα αυτά τα αξιοθέατα. Παρέα μας πετούσαν κάτι αηδόνια με τα όμορφα κελαηδήματά τους. Εντύπωση μας έκανε πως στην κορυφή μερικών τάφων υπήρχε ένας ανδρικος φαλος που δηλούσε πως ήταν θαμμένος άνδρας.
Στο τέλος της πόλης, έκανε την εμφάνισή του ένα ξενοδοχείο με τεράστιες πισίνες, όπου έπαιρναν το ιαματικό τους μπάνιο πάρα πολλοί επισκέπτες.
afarm7.static.flickr.com_6159_6198334163_c83df7a44c.jpg

Συνεχίζοντας ξεπρόβαλλε μπροστά μας σαν έκπληξη, το Παμούκαλε. Από μακριά έμοιαζε με πάγο, με χιόνι, με αλάτι, με μπαμπάκι. Πραγματικά είναι από τα πιο όμορφα τοπία που έχω δει...Πρόκειται για φυσικό φαινόμενο μοναδικό στον κόσμο. Μία ολόκληρη πλαγιά ντυμένη στο βαμβάκι και ο καλλιτέχνης φυσικά είναι η φύση.
afarm7.static.flickr.com_6171_6198336807_24a8bc43f2.jpg


Επι τόπου, λοιπόν, μάθαμε την εξής ιστορία: Κάποτε, στα περίχωρα της πόλης Ντενισλί στη νοτιοδυτική Τουρκία, ζούσε μία νεαρή κοπέλα τόσο άχημη που κανείς δεν ήθελε να την παντρευτεί. Απογοητευμένη προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας μέσα σε μία φυσική δεξαμενή του Παμούκαλε. Αντί όμως να πεθάνει, το ιαματικό νερό τη μεταμόρφωσε σε πολύ όμορφη κοπέλα. Ο άρχοντας της πόλης, που περνούσε τυχαία από την περιοχή, μόλις την αντίκρυσε την ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα και πολύ σύντομα το ειδύλιο εξελίχτηκε σε γάμο.
afarm7.static.flickr.com_6125_6198856332_65456698dc.jpg

Αυτός ο παλιός τουρκικός μύθος είναι η γοητευτική λαϊκή εκδοχή για τις θεραπευτικές ιδιότητες των ιαματικών πηγών του Παμούκαλε. Η πανέμορφη αυτή εικόνα συγκαταλέγεται στις πιο χαρακτηριστικές καρτ ποστάλ της Τουρκίας.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι πάλλευκοι ασβεστολιθικοί σχηματισμοί έχουν δημιουργηθεί από τα πλούσια σε όξινο ανθρακικό ασβέστιο νερά των θερμών πηγών που αναβλύζουν από το έδαφος (η θερμοκρασία τους κυμαίνεται περίπου στους 35 ο Κελσίου). Καθώς το ζεστό νερό περνά μέσα από τα ασβεστολιθικά πετρώματα, εμπλουτίζεται με μεταλλικά στοιχεία, τα οποία στη συνέχεια ψύχονται στην επιφάνεια του εδάφους και αποτίθεντα με τη μορφή λευκού μαρμάρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία φυικών δεξαμενών σε εκπληκτικά σχήματα, που θυμίζουν πέταλα λουλουδιών ή κελύφη στρειδιών.
afarm7.static.flickr.com_6151_6198342191_b0839d8233.jpg
Στη διάρκεια των αιώνων σχηματίστηκαν οριζόντιες αναβαθμίδες με λευκούς σταλακτίτες, βάθρες και φυσικές ασβεστολιθικές δεξαμενές, που υψώνονται περίπου 160 μ. πάνω από το έδαφος. Ο,τι και να σας πω είναι λίγο, γι' αυτό το συναρπαστικό τοπίο, που όμοιό του δεν υπάρχει τον κόσμο και οδήγησε τους Τούρκους να προσδώσουν στη συγκεκριμένη περιοχή την ονομασία Παμούκαλε που σημαίνει ετυμολογικά "φρούριο από Βαμβάκι" και την Ουνέσκο να εντάξει το 1988 το Παμούκαλε στη λίστα των μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
afarm7.static.flickr.com_6167_6198862156_c32562469d.jpg

Οι επισκέπτες δεν μπορούν να περπατήσουν σε όλες τις λίμνες ή να κάνουν μπάνιο, παρά μόνο σε μερικές. Για να περπατήσει κανείς στο χώρο αυτό, πρέπει να βγάλει τα παπούτσια του, προς αποφυγή φθορών.
afarm7.static.flickr.com_6177_6198864992_bd3967dd2d.jpg

Με τα παπούτσια ανά χείρας-φοβούμενοι να τα αφήσουμε κάπου, μην γυρνάμε ξυπόλιτοι σε όλη την υπόλοιπη εκδρομή- περιηγηθήκαμε αρκετά, μπήκαμε στις λίμνες ως το γόνατο, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες, ανοίξαμε τα μάτια και δε χορταίναμε αυτό που βλέπαμε...
Ήρθε η ώρα να φύγουμε...πώς όμως να αφήναμε το παραμυθένιο τοπίο;
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Όταν είχα πάει εκεί πριν κάποια χρόνια, είχαν φτιάξει ένα είδους φυσικής πισίνας, όπου κολυμπούσε κανείς ανάμεσα σε κίονες και λοιπά ερείπια.
Είναι ακόμη σε λειτουργία;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.902
Μέλη
38.906
Νεότερο μέλος
Makarena

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom