Giristroula
Member
- Μηνύματα
- 723
- Likes
- 348
- Επόμενο Ταξίδι
- κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κίνα, Ιαπωνία
Συνεχίσαμε το ταξίδι μας μήπως και κάποια στιγμή φτάσουμε στον προορισμό, άσε που εγώ δε περιμένω να φτάσω στον προορισμό, τα πάντα ξεκινάνε κατά πρώτο λόγο από τη στιγμή που μελετώ και ψάχνω και κατά δεύτερο λόγο από τη στιγμή που φεύγω από το σπίτι!
Η ατμόσφαιρα μέσα στο λεωφορείο πολύ ευχάριστη, όλοι είχαμε γίνει μια όμορφη παρέα, ανταλλάσαμε εμπειρίες από άλλα ταξίδια, τραγουδούσαμε, ακούγαμε μουσική. Κάποια στιγμή με φώναξε μία κυρία γύρω στα 65-70 και με ρώτησε αν σκέφτομαι να δω την Καππαδοκία από ψηλά με αερόστατο! Να σας πω την αλήθεια, πριν ξεκινήσει το ταξίδι, είχα εντοπίσει αυτή τη δραστηριότητα με τα αερόστατα ψάχνοντας πληροφορίες, αλλά είχα μείνει με την εντύπωση οτι είναι πάρα πολύ ακριβό το εγχείρημα και οτι τα 45' πτήσης κοστίζουν 300 Ε. Δεν υπήρχε περίπτωση να δώσω τόσα χρήματα. Μία οικογενειακή φίλη που είχε πάει πριν 3 χρόνια μου είπε οτι ήταν τσουχτερή η τιμή, αλλά παρόλα αυτά είχαν πάει πολλά άτομα από το γκρουπ τους. Τι στο καλό, είπα εγώ, τόσοι πλούσιοι... Λόγω των οικονομικών και μόνο το είχα εγκαταλείψει το σχέδιο. Η κ. Δέσποινα όμως μου έβαλε φυτιλιές και άρχισα να το ξανασκέφτομαι...Ρωτήσαμε τον ξεναγό επί τόπου και μας είπε οτι δεν είναι τόσο πολύ ακριβό το σπορ και οτι η τιμή κυμαίνεται από 100Ε έως 150 Ε. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο με έμπειρους πιλότους κλπ και οτι αν κάποιοι ενδιαφέρονταν, το βράδυ στο ξενοδοχείο μπορούσε να έρθει κάποιος από μία εταιρεία να μας ενημερώσει σχετικά και να πάρει συμμετοχές. Εάν θέλαμε τελικά, η πτήση θα γινόταν την επόμενη μέρα, θεού θέλοντος-δε ξέρω ποιου θεού...μουσουλμανικού ή χριστιανικού-και καιρού επιτρέποντος...
Ε...άμα είναι τόσο λίγα τα χρήματα...άρχισα να καλλιεργώ πάλι μέσα μου την ιδέα...όχι δηλαδή οτι τα 150 ευρώ ήταν λίγα, αλλά από κει που είχα στο νου μου τα 300...
Η κ. Δέσποινα δε, υπερκινητική και δραστήρια παρά την κάποια ηλικία της, προσπαθούσε να βρει παρέα, ο σύζυγός της δεν τη συνόδευε. Μας είπε λοιπόν οτι πριν λίγο καιρό που είχε πάει στην Κππαδοκία η αδελφή της, δεν πέταξε με το αερόστατο και το σκυλομετάνοιωσε ενώ κάποιοι άλλοι που είχανε πάει, γυρίσανε κατενθουσιασμένοι και οτι θα ξαναπήγαινε μόνο και μόνο για κάνει πτήση με το αερόστατο.
Γυρνάω χαρά χαρούμενη και αναμεταδίδω όλα αυτά στην παρέα μου...τρώγοντας απόρριψη με δικαιολογίες του τύπου που θα πάμε εκεί πάνω να σκοτωθούμε, κάθε πότε πέφτει ένα αερόστατο, δεν έχουμε κάπου αλλού να διαθέσουμε τα χρήματα, είναι ακριβά, ποιος θα είναι ο χειριστής κλπ Σταματάμε την κουβέντα με την υπόσχεση να πάρουμε το χρόνο μας να το σκεφτούμε, να ακούσουμε όσα θα μας πει ο αντιπρόσωπος της αεροστατικής εταιρείας και να αποφασίσουμε το βράδυ.
Επανερχόμαστε στο τραγούδι και στη μουσική, απολαμβάνοντας το δισκάκι με το ντουέτο της Γλυκερίας με την τουρκάλα τραγουδίστρια Dilec Koc, φοβερές φωνές!
Επόμενη στάση για ξεμούδιασμα, φυσικές ανάγκες και αξιοθέατα ένα Καραβάν Σαραϊ,
δηλ. ένα τεράστιο χάνι όπου σταματούσαν οι έμποροι για να ξεκουραστούν ή να κοιμηθούν το βράδυ μαζί με τα ζώα τους. Πρόκειται για ένα ορθογώνιο χώρο, αρκετά μεγάλο, με τεράστια πανύψηλα τείχη για να αποφεύγονται οι επιθέσεις από ληστές. Οι πόρτες άνοιγαν με την ανατολή του ηλίου και έκλειναν με τη δύση. Μπαίνοντας από την κεντρική πόρτα, ο επισκέπτης εισέρχεται σε μία αυλή γύρω από την οποία είναι φτιαγμένοι οι οντάδες-χτιστά δωμάτια-όπου κοιμότανε οι έμποροι. Σε ξεχωριστό χώρο έδεναν τα ζώα τους. Στο κέντρο υπήρχε ένα μικρό και ψηλό κτίριο σαν παρατηρητήριο.
Πήραμε το χρόνο μας, ξεναγηθήκαμε στο χάνι, επισκεφτήκαμε και την τουαλέτα σε ένα παρακείμενο καφέ και συνεχίσαμε...μιλάμε για πολλά χιλιόμετρα!
Επόμενη εικόνα η στέπα του Ακσαράϊ. Απέραντες πεδιάδες φυτεμένες με σιτάρι και πολλές από αυτές θερισμένες. Παντού επικρατούσε το κίτρινο χρώμα!
Είχαμε εισέλθει πλέον στην περιοχή της Καππαδοκίας. Δύο λόγια σχετικά με την ονομασία. Σε ένα επίγραμμα του βασιλιά της Περσίας Δαρείου απαντάται η λέξη Κατπατούκα, που σημαίνει χώρα των ωραίων αλόγων, είτε χώρα στην οποία αναθρέφονται πολύ καλά τα άλογα. Είναι αμφισβητίσιμο αν η ρίζα της λέξης είναι περσική, χετταιϊκή ή ασυριακή. Πάντως με την προφορά των Ελλήνων μετατράπηκε σε Καππαδοκία. Αυτή είναι μία από τις πολλές εκδοχές για την προέλευση της ονομασίας.
Για να σας προσδιορίσω λίγο γεωγραφικά την περιοχή της Καππαδοκίας και να προσανατολιστείτε καλύτερα, φανταστείτε την σαν ένα ανεστραμμένο τρίγωνο οι πλευρές του οποίου ορίζονται από τις πόλεις Ακσαράϊ στα δυτικά, Καισάρεια στα ανατολικά και Νίγδη στο νότο. Αν ανοίξετε ένα χάρτη και βρείτε τις πόλεις θα καταλάβετε τι εννοώ. Σε αυτό το τρίγωνο τους προϊστορικούς χρόνους τα βουνά Αργαίος και Χασάν βάλθηκαν να συναγωνίζονται σε ηφαιστειακή δραστηριότητα. Οι απανωτές εκρήξεις τους σκέπασαν την περιοχή και έντυσαν το οροπέδιο με λάσπη, λάβα, βασάλτη και ανδεσίτη. Οι διαβρώσεις που υπέστη μετά το υφαιστιογενές περίβλημα από τους ανέμους και τα νερά δημιούργησαν ένα εξωπραγματικό και φαντασμαγορικό τοπίο. Την τελική σμίλη σε αυτή τη φυσική πανδαισία την έβαλαν οι άνθρωποι και κυρίως πολλοί ασκητές που ήρθαν στην Καππαδοκία από τον 4ο μ. Χ αι. και δημιούργησαν χριστιανικές και μοναστικές κοινότητες. όλοι ξέρουμε το Μ. Βασίλειο από την Καισαρεία, το Γρηγόριο Νανζιαζινό από την Καρβάλη και το Γρηγόριο Νύσσης από τη Νίγδη, οι οποίοι αναδείχτηκαν σε κυρίαρχες πνευματικές μορφές . Το κλίμα της Καππαδοκίας είναι ξηρό και ο λαξευμένος βράχος δε διαβρώνεται ούτε φθείρεται από την υγρασία. Οι Καππαδόκες, λαϊκοί και μοναχοί, χρησιμοποίησαν την τεχνική του λαξεύματος σε εποχές λεηλασιών, συγκρούσεων και τρομερής ανασφάλειας. Είχαν έτσι ένα τρόπο εύκολο και ανέξοδο, ενώ συγχρόνως υπήρχε η δυνατότητα να κρύψουν την εκκλησία καμουφλάροντας την είσοδό της με μία μεγάλη πέτρα.
Αυτά τα λίγα...έτσι για να σας προετοιμάσω... τι τοπία θα δούμε στη συνέχεια...
Η ατμόσφαιρα μέσα στο λεωφορείο πολύ ευχάριστη, όλοι είχαμε γίνει μια όμορφη παρέα, ανταλλάσαμε εμπειρίες από άλλα ταξίδια, τραγουδούσαμε, ακούγαμε μουσική. Κάποια στιγμή με φώναξε μία κυρία γύρω στα 65-70 και με ρώτησε αν σκέφτομαι να δω την Καππαδοκία από ψηλά με αερόστατο! Να σας πω την αλήθεια, πριν ξεκινήσει το ταξίδι, είχα εντοπίσει αυτή τη δραστηριότητα με τα αερόστατα ψάχνοντας πληροφορίες, αλλά είχα μείνει με την εντύπωση οτι είναι πάρα πολύ ακριβό το εγχείρημα και οτι τα 45' πτήσης κοστίζουν 300 Ε. Δεν υπήρχε περίπτωση να δώσω τόσα χρήματα. Μία οικογενειακή φίλη που είχε πάει πριν 3 χρόνια μου είπε οτι ήταν τσουχτερή η τιμή, αλλά παρόλα αυτά είχαν πάει πολλά άτομα από το γκρουπ τους. Τι στο καλό, είπα εγώ, τόσοι πλούσιοι... Λόγω των οικονομικών και μόνο το είχα εγκαταλείψει το σχέδιο. Η κ. Δέσποινα όμως μου έβαλε φυτιλιές και άρχισα να το ξανασκέφτομαι...Ρωτήσαμε τον ξεναγό επί τόπου και μας είπε οτι δεν είναι τόσο πολύ ακριβό το σπορ και οτι η τιμή κυμαίνεται από 100Ε έως 150 Ε. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο με έμπειρους πιλότους κλπ και οτι αν κάποιοι ενδιαφέρονταν, το βράδυ στο ξενοδοχείο μπορούσε να έρθει κάποιος από μία εταιρεία να μας ενημερώσει σχετικά και να πάρει συμμετοχές. Εάν θέλαμε τελικά, η πτήση θα γινόταν την επόμενη μέρα, θεού θέλοντος-δε ξέρω ποιου θεού...μουσουλμανικού ή χριστιανικού-και καιρού επιτρέποντος...
Ε...άμα είναι τόσο λίγα τα χρήματα...άρχισα να καλλιεργώ πάλι μέσα μου την ιδέα...όχι δηλαδή οτι τα 150 ευρώ ήταν λίγα, αλλά από κει που είχα στο νου μου τα 300...
Η κ. Δέσποινα δε, υπερκινητική και δραστήρια παρά την κάποια ηλικία της, προσπαθούσε να βρει παρέα, ο σύζυγός της δεν τη συνόδευε. Μας είπε λοιπόν οτι πριν λίγο καιρό που είχε πάει στην Κππαδοκία η αδελφή της, δεν πέταξε με το αερόστατο και το σκυλομετάνοιωσε ενώ κάποιοι άλλοι που είχανε πάει, γυρίσανε κατενθουσιασμένοι και οτι θα ξαναπήγαινε μόνο και μόνο για κάνει πτήση με το αερόστατο.
Γυρνάω χαρά χαρούμενη και αναμεταδίδω όλα αυτά στην παρέα μου...τρώγοντας απόρριψη με δικαιολογίες του τύπου που θα πάμε εκεί πάνω να σκοτωθούμε, κάθε πότε πέφτει ένα αερόστατο, δεν έχουμε κάπου αλλού να διαθέσουμε τα χρήματα, είναι ακριβά, ποιος θα είναι ο χειριστής κλπ Σταματάμε την κουβέντα με την υπόσχεση να πάρουμε το χρόνο μας να το σκεφτούμε, να ακούσουμε όσα θα μας πει ο αντιπρόσωπος της αεροστατικής εταιρείας και να αποφασίσουμε το βράδυ.
Επανερχόμαστε στο τραγούδι και στη μουσική, απολαμβάνοντας το δισκάκι με το ντουέτο της Γλυκερίας με την τουρκάλα τραγουδίστρια Dilec Koc, φοβερές φωνές!
Επόμενη στάση για ξεμούδιασμα, φυσικές ανάγκες και αξιοθέατα ένα Καραβάν Σαραϊ,


Επόμενη εικόνα η στέπα του Ακσαράϊ. Απέραντες πεδιάδες φυτεμένες με σιτάρι και πολλές από αυτές θερισμένες. Παντού επικρατούσε το κίτρινο χρώμα!
Είχαμε εισέλθει πλέον στην περιοχή της Καππαδοκίας. Δύο λόγια σχετικά με την ονομασία. Σε ένα επίγραμμα του βασιλιά της Περσίας Δαρείου απαντάται η λέξη Κατπατούκα, που σημαίνει χώρα των ωραίων αλόγων, είτε χώρα στην οποία αναθρέφονται πολύ καλά τα άλογα. Είναι αμφισβητίσιμο αν η ρίζα της λέξης είναι περσική, χετταιϊκή ή ασυριακή. Πάντως με την προφορά των Ελλήνων μετατράπηκε σε Καππαδοκία. Αυτή είναι μία από τις πολλές εκδοχές για την προέλευση της ονομασίας.
Για να σας προσδιορίσω λίγο γεωγραφικά την περιοχή της Καππαδοκίας και να προσανατολιστείτε καλύτερα, φανταστείτε την σαν ένα ανεστραμμένο τρίγωνο οι πλευρές του οποίου ορίζονται από τις πόλεις Ακσαράϊ στα δυτικά, Καισάρεια στα ανατολικά και Νίγδη στο νότο. Αν ανοίξετε ένα χάρτη και βρείτε τις πόλεις θα καταλάβετε τι εννοώ. Σε αυτό το τρίγωνο τους προϊστορικούς χρόνους τα βουνά Αργαίος και Χασάν βάλθηκαν να συναγωνίζονται σε ηφαιστειακή δραστηριότητα. Οι απανωτές εκρήξεις τους σκέπασαν την περιοχή και έντυσαν το οροπέδιο με λάσπη, λάβα, βασάλτη και ανδεσίτη. Οι διαβρώσεις που υπέστη μετά το υφαιστιογενές περίβλημα από τους ανέμους και τα νερά δημιούργησαν ένα εξωπραγματικό και φαντασμαγορικό τοπίο. Την τελική σμίλη σε αυτή τη φυσική πανδαισία την έβαλαν οι άνθρωποι και κυρίως πολλοί ασκητές που ήρθαν στην Καππαδοκία από τον 4ο μ. Χ αι. και δημιούργησαν χριστιανικές και μοναστικές κοινότητες. όλοι ξέρουμε το Μ. Βασίλειο από την Καισαρεία, το Γρηγόριο Νανζιαζινό από την Καρβάλη και το Γρηγόριο Νύσσης από τη Νίγδη, οι οποίοι αναδείχτηκαν σε κυρίαρχες πνευματικές μορφές . Το κλίμα της Καππαδοκίας είναι ξηρό και ο λαξευμένος βράχος δε διαβρώνεται ούτε φθείρεται από την υγρασία. Οι Καππαδόκες, λαϊκοί και μοναχοί, χρησιμοποίησαν την τεχνική του λαξεύματος σε εποχές λεηλασιών, συγκρούσεων και τρομερής ανασφάλειας. Είχαν έτσι ένα τρόπο εύκολο και ανέξοδο, ενώ συγχρόνως υπήρχε η δυνατότητα να κρύψουν την εκκλησία καμουφλάροντας την είσοδό της με μία μεγάλη πέτρα.
Αυτά τα λίγα...έτσι για να σας προετοιμάσω... τι τοπία θα δούμε στη συνέχεια...
Attachments
-
30 KB Προβολές: 71
Last edited by a moderator: