Giristroula
Member
- Μηνύματα
- 723
- Likes
- 348
- Επόμενο Ταξίδι
- κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κίνα, Ιαπωνία
Είμασταν εξοπλισμένοι με τα κατάλληλα ρούχα και παπούτσια και μια χαρά κατεβήκαμε τα 400 σκαλιά για να φτάσουμε στο φαράγγι. Η σκάλα ήταν σιδερένια, ανθρώπινη παρέμβαση όπως καταλάβατε, και την κατεβήκαμε πολύ γρήγορα, νέοι, γέροι και παιδιά! Στο ανέβασμα να σας δώ…
Το χαρακτηριστικό αυτού του φαραγγιού είναι οι πτυχώσεις που κάνουν τα βράχια πάνω πάνω και ο ροζ και πράσινος χρωματισμός τους. Αφού φτάσαμε κάτω αρχίσαμε να χαιρόμαστε το περπάτημα στη φύση…πλούσια βλάστηση, ένα ποτάμι με μπόλικο νερό έρεε κατά μήκος του φαραγγιού, όμορφα και καθαρά μονοπάτια, που και που γέφυρες έδιναν στον επισκέπτη τη δυνατότητα να περάσει στην άλλη μεριά και τι άλλο; Βεβαίως εκκλησίες σκαλισμένες σε βράχους. Άλλες σε δύσβατα σημεία και άλλες με εύκολη πρόσβαση, με τοιχογραφίες πολύ καλά διατηρημένες και σε εντυπωσιακά χρώματα. Χαρακτηριστικές είναι οι εξής εκκλησίες: η ευωδιαστή εκκλησία, η εκκλησία του φιδιού, που πήρε το όνομά της από τη νωπογραφία με το τρικέφαλο φίδι που κρατά έναν αμαρτωλό σε κάθε στόμα του, η εκκλησία του Αγ. Γεωργίου, η εκκλησία με τις κολώνες και η εκκλησία του υακίνθου.
Το ύψος του φαραγγιού φτάνει μέχρι και 200 μ. , είναι μαγευτικό με τη δύσβατη φυσική του ομορφιά και με τη βαθιά του μοναστηριακή ατμόσφαιρα που αναζητεί αυτή την ησυχία.
Το μήκος του φαραγγιού είναι 14 χιλ. και στο νότιο άκρο του βρίσκεται το χωριό Ιχλάρα. Μη φανταστείτε οτι κάναμε όλο το φαράγγι…πήγαμε στις εκκλησίες ΣΟΣ και μετά είχαμε ελεύθερο χρόνο για να απολαύσουμε τη φύση… Περιηγηθήκαμε στις εκκλησίες, βγάλαμε φωτογραφίες, πλατσουρίσαμε στα νερά του ποταμού, δροσιστήκαμε κάτω από τη σκιά των δένδρων και πήραμε την απόφαση της ανάβασης...
Με μία στάση στα μισά σκαλιά, τα ανεβήκαμε μια χαρά!
Κατόπιν, για να μη χάσουμε τις θερμίδες από τα ανέβα κατέβα-και μη ξεχνάτε πως λίγο πριν είχαμε πάει στη Μαλακοπή-, καθίσαμε σ’ ένα καφέ δίπλα ακριβώς από τα εισιτήρια και ξαποστάσαμε δοκιμάζοντας την τοπική λιχουδιά που λέγεται γκιοσλεμές, τον οποίο φτιάχνουμε και μεις, αλλά κάπως αλλιώς. Εκείνο που φάγαμε εκεί ήταν κάτι σαν κρέπα πασπαλισμένη με τυρί και διπλωμένη πολλές φορές.
Χαιρετήσαμε και το φαράγγι του Περιστρέμματος και συνεχίσαμε για την Καρβάλη (Guzelyurt), που βρίσκεται σε απόσταση 15 χιλ.
Πρόκειται για κωμόπολη της Τουρκίας με αρχική ονομασία Ναζιανζό, μετέπειτα Γκέλβερι και κατόπιν Γκιουζέλγιουρτ, που σημαίνει όμορφο χωριό. Μέχρι το 1924 κατοικούνταν από 2000 Έλληνες. Εντός της πόλης σώζεται τρωγλοδυτικός οικισμός με μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Διατηρείται μέχρι σήμερα σημαντικός αριθμός λαξευτών οικιών, παρεκκλησίων, ναών και υπόγειων λαβυρινθοειδών στοών μεγάλου μήκους. Η Καρβάλη δεν είναι, όπως τα προηγούμενα αξιοθέατα, πολύ τουριστική.
Παρκάραμε το όχημα πριν την παλιά πόλη και ξεκινήσαμε με τα πόδια την εξερεύνηση. Εκείνο που βλέπαμε τριγύρω μας ήταν μισογκρεμισμένα σπίτια και σκαλισμένα βράχια.
Τοπίο εγκατάλειψης και ερήμωσης. Χαζεύοντας από δω κι από κει φτάσαμε στην εκκλησία του Αγ. Γρηγορίου του Νανζιανζινού, ο οποίος είναι φοβερά συντηρημένος, εξωτερικά δεν έχει καμία φθορά, το μόνο δυσάρεστο είναι ότι εκεί που βλέπεις μία ωραία χριστιανική εκκλησία πέφτει το μάτι σου λίγο στην άκρη και χαλιέσαι βλέποντας κολλημένο έναν πανύψηλο μιναρέ. Εσωτερικά επίσης είναι καλοδιατηρημένος, αφού όπως καταλάβατε έχει μετατραπεί σε τζαμί, παντού ασβεστωμένος, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πουθενά τοιχογραφίες. Μένει ανέπαφο το ξυλόγλυπτο τέμπλο που είχε δωρίσει ο τσάρος της Ρωσίας Νικόλαος. Όταν ήταν χριστιανικός ναός, η αγία τράπεζα ήταν στραμμένη στην ανατολή κι όταν μετατράπηκε σε τζαμί, οι μουσουλμάνοι άλλαξαν τη διαρρύθμιση προκειμένου οι προσευχόμενοι να κοιτούν προς τη Μέκκα. Ο άμβωνας έχει παραμείνει ανέπαφος.
Στον αύλειο χώρο είχανε κτίσει κελιά και ξενώνες και εκεί υπάρχει και μία σπηλιά όπου αναβλύζει αγίασμα.
Στη συνέχεια περπατήσαμε και στο νέο χωριό, όσοι θέλαμε ξεναγηθήκαμε στο Παρθεναγωγείο της περιοχής, που τώρα έχει μετατραπεί σε ξενώνα. Πρόκειται για κτίριο καλά συντηρημένο, με όμορφα δωμάτια, διακοσμημένα με γούστο!
Ήπιαμε καφεδάκι στην πλατεία και αναχωρήσαμε.
Περάσαμε για λίγο από την Ανακού, τη δεύτερη σημαντικότερη υπόγεια πόλη της Καππαδοκίας, όχι για να επισκεφτούμε αυτή καθεαυτή, αλλά κάτι ερειπωμένα ελληνικά σπίτια και μία επίσης ερειπωμένη εκκλησία του Αγ. Πέτρου.
Μόνο δύο λόγια θα σας αναφέρω για την Ανακού, αλλιώς λέγεται Καϊμακλί, διότι μπορεί να θέλετε να την επισκεφτείτε. Ο λαός εκεί έχτισε τα σπίτια του γύρω από τις 100 σήραγγες. Ένα μέρος των σηράγγων αυτών που ανοίγονται στις αυλές των σπιτιών, χρησιμοποιούνται σήμερα από τους κατοίκους της περιοχής ως αποθήκες, αμπάρια ή αχυρώνες. Η υπόγεια πόλη της Ανακού από άποψη σχεδίου και κατασκευής είναι διαφορετική από αυτή της Μαλακοπής. Τα περάσματα είναι πιο στενά και με μεγαλύτερη κλίση. Το βάθος του οικισμού είναι περίπου 20-25 μέτρα και δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη ο αριθμός των ορόφων. Μέχρι στιγμής επισκέψιμα είναι τα 4 πατώματα. Στο πρώτο πάτωμα υπάρχει μία μεγάλη λεκάνη και ένας αχυρώνας. Από το αριστερό μέρος του αχυρώνα υπάρχει διάβαση προς την εκκλησία, που βρίσκεται στο δεύτερο πάτωμα. Εκεί υπάρχουν και μεγάλες αίθουσες. Στο τρίτο πάτωμα βρίσκονται οι αποθήκες τροφίμων και οι κουζίνες και στο τέταρτο οι αποθήκες και το οινοποιείο. Αυτά…
Μετά τη βόλτα μας και σε αυτό το χωριό και τα σχετικά ψώνια που κάναμε, φύγαμε για το ξενοδοχείο. Ήταν η ώρα του δείπνου και έπρεπε να ξεκουραστούμε και λίγο, διότι το βράδυ είχαμε έξοδο για προσευχή…και ποτό.
Γύρω στις 9.30 ξεκινήσαμε με τα καλά μας ρούχα και φρεσκαρισμένοι, με σκοπό να πιούμε ποτάκι στο YasarBabaRestaurant, το οποίο ήταν λαξευμένο μέσα σε βράχο. Εκεί θα παρακολουθούσαμε το χορό των δερβίσηδων και κατόπιν τοπικούς παραδοσιακούς χορούς. Μπορεί να ήταν λίγο τουριστικό σαν δραστηριότητα, αλλά εμένα μου αρέσουν πολύ οι χοροί, οπότε δεν έφερα καμία αντίρρηση στην πρόταση. Ο χώρος αυτός βρισκόταν κανά τέταρτο με αμάξι από το Προκόπι. Μόλις μπήκαμε περπατήσαμε σ’ ένα διάδρομο με αρκετή κλίση, για να κατεβούμε μέσα στη σπηλιά. Μας υποδέχτηκαν μ’ ένα ρόφημα, που εγώ δε δοκίμασα, και κατεβαίνοντας κι άλλο φτάσαμε στην αίθουσα. Είχαμε κρατήσει πρώτο τραπέζι πίστα! Όλα τα τραπέζια ήταν μαρμάρινα και μακρόστενα και από τις δύο πλευρές τους είχανε πάγκους, επίσης μαρμάρινους. Το εισιτήριο κόστιζε 20 Ε και περιελάμβανε απεριόριστο κρασί, λευκό ή κόκκινο, μπύρες, βότκα, αναψυκτικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς αλλά και θεάματα…χορό δερβίσηδων και παραδοσιακούς χορούς, όπως σας προείπα. Κράτησε συνολικά 3 ώρες.
Μπήκαμε στην αίθουσα, στρωθήκαμε στο τραπέζι, μας έφεραν τα εδέσματα και περιμέναμε…
Μας προέτρεψαν να κάνουμε ησυχία, γιατί σε λίγο θα ξεκινούσε η προσευχή…και να μη φωτογραφίζουμε τους δερβίσηδες κατά την προσευχή τους και τους αποσυντονίζουμε. Θα μας έδιναν χρόνο στο τέλος, λίγο πριν αποχωρήσουν για να τους φωτογραφίσουμε.
Πράγματι…οι δερβίσηδες εξήλθαν και μεις παρακολουθούσαμε σιωπηλοί…Φορούσαν ένα άσπρο φόρεμα, που συμβολίζει το πένθος, ένα μαύρο μανδύα που συμβολίζει τον τάφο, κάλυμμα στο κεφάλι, που συμβολίζει την ταφόπετρα. Ο Σειχ, που ξεχωρίζει από τη μαύρη ταινία στο τουρμπάνι του, είναι ο πόλος, σημείο συνάντησης του φθαρτού και του αιώνιου.
Η τελετή άρχισε με ένα αργό και επίσημο άσμα που δοξάζε τον προφήτη. Η φλογέρα εναλλασσόμενη με τύμπανα εξέφραζε τη θλίψη του χωρισμού. Τότε οι Δερβίσηδες έκανα 3 γύρους συμβολίζοντας τις προσεγγίσεις του Θεού από το θρησκευτικό νόμο. Τη σκέψη, την αλήθεια και την ένωση. Μετά οι χορευτές πέταξαν το μαύρο μανδύα, δείγμα πνευματικής ανάτασης και άρχισαν τον κυκλικό χορό τους. Το δεξί τους χέρι ήταν υψωμένο προς τον ουρανό. Για να δεχτούν τη θεία χάρη, την οποία σκορπούν στη γη με το αριστερό τους χέρι στραμμένο στο έδαφος. Γύριζαν γύρω από την αίθουσα, εκτός από τον Σέιχ, τον πόλο, ο οποίος γύριζε γύρω από τον εαυτό του. Όπως γύριζαν οι χορευτές σχημάτιζαν δύο τόξα. Το ένα συμβόλιζε τη συγκέντρωση των ψυχών στην ύλη και το άλλο την άνοδο των ψυχών στο Θεό. Όταν ο Σείχ μπήκε στο χορό, η κίνησή του σε δύο χρόνους διέγραφε το συντομότερο δρόμο προς το κέντρο του κύκλου και συμβόλιζε την ενότητα προς το Θεό. Κάπου εκεί τα φώτα άναψαν και μας επέτρεψαν να βγάλουμε φωτογραφίες.
Ο χορός τελείωσε όταν ο Σειχ επέστρεψε στη θέση του.
Ακολούθησαν αρκετοί χοροί με τοπικές φορεσιές, η μουσική των οποίων άλλοτε μου θύμιζε ποντιακά και άλλοτε κρητικά τραγούδια.
Δε θα μπορούσε να λείπει από το πρόγραμμα και ο χορός της κοιλιάς.
Παρακολουθώντας όλα αυτά και τρωγοπίνοντας η ώρα κόντεψε 1 πρωϊνή. Μαζευτήκαμε σιγά σιγά για αναχώρηση και μετά από μία άλλη δύσκολη μέρα, ξαπλώσαμε τα κουρασμένα κορμιά μας στα μαλακά κρεβάτια του ξενοδοχείου μας στο Προκόπι, το οποίο θα εγκαταλείπαμε την επόμενη μέρα, Κλαψ…
Και για να σας προειδοποιήσω… στο επόμενο επεισόδιο θα έχουμε πολλά χιλιόμετρα να διανύσουμε…μα πάρα πολλά, μπορεί και 700! Φροντίσετε λοιπόν να καθίσετε αναπαυτικά το λεωφορείο, θα μπούμε το πρωϊ και θα βγούμε το απόγευμα…μη φοβάστε όμως στάσεις για νερό, φαϊ και τα υπόλοιπα…θα έχετε! Μην ακούσω τσιμουδιά ότι πιαστήκατε…
Πού θα πάμε; Θα κατεβούμε κάπου προς τα νότια! Πάντως νεραιδοκαμινάδες, βράχους, σπηλιές και υπόγειες πολιτείες δε θα ξαναδείτε…Μην στενοχωριέστε…κι εκεί που θα πάμε θα δούμε όμορφα τοπία και θα κάνουμε πολλές βόλτες πάλι…
Το χαρακτηριστικό αυτού του φαραγγιού είναι οι πτυχώσεις που κάνουν τα βράχια πάνω πάνω και ο ροζ και πράσινος χρωματισμός τους. Αφού φτάσαμε κάτω αρχίσαμε να χαιρόμαστε το περπάτημα στη φύση…πλούσια βλάστηση, ένα ποτάμι με μπόλικο νερό έρεε κατά μήκος του φαραγγιού, όμορφα και καθαρά μονοπάτια, που και που γέφυρες έδιναν στον επισκέπτη τη δυνατότητα να περάσει στην άλλη μεριά και τι άλλο; Βεβαίως εκκλησίες σκαλισμένες σε βράχους. Άλλες σε δύσβατα σημεία και άλλες με εύκολη πρόσβαση, με τοιχογραφίες πολύ καλά διατηρημένες και σε εντυπωσιακά χρώματα. Χαρακτηριστικές είναι οι εξής εκκλησίες: η ευωδιαστή εκκλησία, η εκκλησία του φιδιού, που πήρε το όνομά της από τη νωπογραφία με το τρικέφαλο φίδι που κρατά έναν αμαρτωλό σε κάθε στόμα του, η εκκλησία του Αγ. Γεωργίου, η εκκλησία με τις κολώνες και η εκκλησία του υακίνθου.
Το ύψος του φαραγγιού φτάνει μέχρι και 200 μ. , είναι μαγευτικό με τη δύσβατη φυσική του ομορφιά και με τη βαθιά του μοναστηριακή ατμόσφαιρα που αναζητεί αυτή την ησυχία.
Το μήκος του φαραγγιού είναι 14 χιλ. και στο νότιο άκρο του βρίσκεται το χωριό Ιχλάρα. Μη φανταστείτε οτι κάναμε όλο το φαράγγι…πήγαμε στις εκκλησίες ΣΟΣ και μετά είχαμε ελεύθερο χρόνο για να απολαύσουμε τη φύση… Περιηγηθήκαμε στις εκκλησίες, βγάλαμε φωτογραφίες, πλατσουρίσαμε στα νερά του ποταμού, δροσιστήκαμε κάτω από τη σκιά των δένδρων και πήραμε την απόφαση της ανάβασης...
Με μία στάση στα μισά σκαλιά, τα ανεβήκαμε μια χαρά!
Κατόπιν, για να μη χάσουμε τις θερμίδες από τα ανέβα κατέβα-και μη ξεχνάτε πως λίγο πριν είχαμε πάει στη Μαλακοπή-, καθίσαμε σ’ ένα καφέ δίπλα ακριβώς από τα εισιτήρια και ξαποστάσαμε δοκιμάζοντας την τοπική λιχουδιά που λέγεται γκιοσλεμές, τον οποίο φτιάχνουμε και μεις, αλλά κάπως αλλιώς. Εκείνο που φάγαμε εκεί ήταν κάτι σαν κρέπα πασπαλισμένη με τυρί και διπλωμένη πολλές φορές.
Χαιρετήσαμε και το φαράγγι του Περιστρέμματος και συνεχίσαμε για την Καρβάλη (Guzelyurt), που βρίσκεται σε απόσταση 15 χιλ.
Πρόκειται για κωμόπολη της Τουρκίας με αρχική ονομασία Ναζιανζό, μετέπειτα Γκέλβερι και κατόπιν Γκιουζέλγιουρτ, που σημαίνει όμορφο χωριό. Μέχρι το 1924 κατοικούνταν από 2000 Έλληνες. Εντός της πόλης σώζεται τρωγλοδυτικός οικισμός με μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Διατηρείται μέχρι σήμερα σημαντικός αριθμός λαξευτών οικιών, παρεκκλησίων, ναών και υπόγειων λαβυρινθοειδών στοών μεγάλου μήκους. Η Καρβάλη δεν είναι, όπως τα προηγούμενα αξιοθέατα, πολύ τουριστική.
Παρκάραμε το όχημα πριν την παλιά πόλη και ξεκινήσαμε με τα πόδια την εξερεύνηση. Εκείνο που βλέπαμε τριγύρω μας ήταν μισογκρεμισμένα σπίτια και σκαλισμένα βράχια.
Τοπίο εγκατάλειψης και ερήμωσης. Χαζεύοντας από δω κι από κει φτάσαμε στην εκκλησία του Αγ. Γρηγορίου του Νανζιανζινού, ο οποίος είναι φοβερά συντηρημένος, εξωτερικά δεν έχει καμία φθορά, το μόνο δυσάρεστο είναι ότι εκεί που βλέπεις μία ωραία χριστιανική εκκλησία πέφτει το μάτι σου λίγο στην άκρη και χαλιέσαι βλέποντας κολλημένο έναν πανύψηλο μιναρέ. Εσωτερικά επίσης είναι καλοδιατηρημένος, αφού όπως καταλάβατε έχει μετατραπεί σε τζαμί, παντού ασβεστωμένος, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πουθενά τοιχογραφίες. Μένει ανέπαφο το ξυλόγλυπτο τέμπλο που είχε δωρίσει ο τσάρος της Ρωσίας Νικόλαος. Όταν ήταν χριστιανικός ναός, η αγία τράπεζα ήταν στραμμένη στην ανατολή κι όταν μετατράπηκε σε τζαμί, οι μουσουλμάνοι άλλαξαν τη διαρρύθμιση προκειμένου οι προσευχόμενοι να κοιτούν προς τη Μέκκα. Ο άμβωνας έχει παραμείνει ανέπαφος.
Στον αύλειο χώρο είχανε κτίσει κελιά και ξενώνες και εκεί υπάρχει και μία σπηλιά όπου αναβλύζει αγίασμα.
Στη συνέχεια περπατήσαμε και στο νέο χωριό, όσοι θέλαμε ξεναγηθήκαμε στο Παρθεναγωγείο της περιοχής, που τώρα έχει μετατραπεί σε ξενώνα. Πρόκειται για κτίριο καλά συντηρημένο, με όμορφα δωμάτια, διακοσμημένα με γούστο!
Ήπιαμε καφεδάκι στην πλατεία και αναχωρήσαμε.
Περάσαμε για λίγο από την Ανακού, τη δεύτερη σημαντικότερη υπόγεια πόλη της Καππαδοκίας, όχι για να επισκεφτούμε αυτή καθεαυτή, αλλά κάτι ερειπωμένα ελληνικά σπίτια και μία επίσης ερειπωμένη εκκλησία του Αγ. Πέτρου.
Μόνο δύο λόγια θα σας αναφέρω για την Ανακού, αλλιώς λέγεται Καϊμακλί, διότι μπορεί να θέλετε να την επισκεφτείτε. Ο λαός εκεί έχτισε τα σπίτια του γύρω από τις 100 σήραγγες. Ένα μέρος των σηράγγων αυτών που ανοίγονται στις αυλές των σπιτιών, χρησιμοποιούνται σήμερα από τους κατοίκους της περιοχής ως αποθήκες, αμπάρια ή αχυρώνες. Η υπόγεια πόλη της Ανακού από άποψη σχεδίου και κατασκευής είναι διαφορετική από αυτή της Μαλακοπής. Τα περάσματα είναι πιο στενά και με μεγαλύτερη κλίση. Το βάθος του οικισμού είναι περίπου 20-25 μέτρα και δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη ο αριθμός των ορόφων. Μέχρι στιγμής επισκέψιμα είναι τα 4 πατώματα. Στο πρώτο πάτωμα υπάρχει μία μεγάλη λεκάνη και ένας αχυρώνας. Από το αριστερό μέρος του αχυρώνα υπάρχει διάβαση προς την εκκλησία, που βρίσκεται στο δεύτερο πάτωμα. Εκεί υπάρχουν και μεγάλες αίθουσες. Στο τρίτο πάτωμα βρίσκονται οι αποθήκες τροφίμων και οι κουζίνες και στο τέταρτο οι αποθήκες και το οινοποιείο. Αυτά…
Μετά τη βόλτα μας και σε αυτό το χωριό και τα σχετικά ψώνια που κάναμε, φύγαμε για το ξενοδοχείο. Ήταν η ώρα του δείπνου και έπρεπε να ξεκουραστούμε και λίγο, διότι το βράδυ είχαμε έξοδο για προσευχή…και ποτό.
Γύρω στις 9.30 ξεκινήσαμε με τα καλά μας ρούχα και φρεσκαρισμένοι, με σκοπό να πιούμε ποτάκι στο YasarBabaRestaurant, το οποίο ήταν λαξευμένο μέσα σε βράχο. Εκεί θα παρακολουθούσαμε το χορό των δερβίσηδων και κατόπιν τοπικούς παραδοσιακούς χορούς. Μπορεί να ήταν λίγο τουριστικό σαν δραστηριότητα, αλλά εμένα μου αρέσουν πολύ οι χοροί, οπότε δεν έφερα καμία αντίρρηση στην πρόταση. Ο χώρος αυτός βρισκόταν κανά τέταρτο με αμάξι από το Προκόπι. Μόλις μπήκαμε περπατήσαμε σ’ ένα διάδρομο με αρκετή κλίση, για να κατεβούμε μέσα στη σπηλιά. Μας υποδέχτηκαν μ’ ένα ρόφημα, που εγώ δε δοκίμασα, και κατεβαίνοντας κι άλλο φτάσαμε στην αίθουσα. Είχαμε κρατήσει πρώτο τραπέζι πίστα! Όλα τα τραπέζια ήταν μαρμάρινα και μακρόστενα και από τις δύο πλευρές τους είχανε πάγκους, επίσης μαρμάρινους. Το εισιτήριο κόστιζε 20 Ε και περιελάμβανε απεριόριστο κρασί, λευκό ή κόκκινο, μπύρες, βότκα, αναψυκτικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς αλλά και θεάματα…χορό δερβίσηδων και παραδοσιακούς χορούς, όπως σας προείπα. Κράτησε συνολικά 3 ώρες.
Μπήκαμε στην αίθουσα, στρωθήκαμε στο τραπέζι, μας έφεραν τα εδέσματα και περιμέναμε…
Μας προέτρεψαν να κάνουμε ησυχία, γιατί σε λίγο θα ξεκινούσε η προσευχή…και να μη φωτογραφίζουμε τους δερβίσηδες κατά την προσευχή τους και τους αποσυντονίζουμε. Θα μας έδιναν χρόνο στο τέλος, λίγο πριν αποχωρήσουν για να τους φωτογραφίσουμε.
Πράγματι…οι δερβίσηδες εξήλθαν και μεις παρακολουθούσαμε σιωπηλοί…Φορούσαν ένα άσπρο φόρεμα, που συμβολίζει το πένθος, ένα μαύρο μανδύα που συμβολίζει τον τάφο, κάλυμμα στο κεφάλι, που συμβολίζει την ταφόπετρα. Ο Σειχ, που ξεχωρίζει από τη μαύρη ταινία στο τουρμπάνι του, είναι ο πόλος, σημείο συνάντησης του φθαρτού και του αιώνιου.
Η τελετή άρχισε με ένα αργό και επίσημο άσμα που δοξάζε τον προφήτη. Η φλογέρα εναλλασσόμενη με τύμπανα εξέφραζε τη θλίψη του χωρισμού. Τότε οι Δερβίσηδες έκανα 3 γύρους συμβολίζοντας τις προσεγγίσεις του Θεού από το θρησκευτικό νόμο. Τη σκέψη, την αλήθεια και την ένωση. Μετά οι χορευτές πέταξαν το μαύρο μανδύα, δείγμα πνευματικής ανάτασης και άρχισαν τον κυκλικό χορό τους. Το δεξί τους χέρι ήταν υψωμένο προς τον ουρανό. Για να δεχτούν τη θεία χάρη, την οποία σκορπούν στη γη με το αριστερό τους χέρι στραμμένο στο έδαφος. Γύριζαν γύρω από την αίθουσα, εκτός από τον Σέιχ, τον πόλο, ο οποίος γύριζε γύρω από τον εαυτό του. Όπως γύριζαν οι χορευτές σχημάτιζαν δύο τόξα. Το ένα συμβόλιζε τη συγκέντρωση των ψυχών στην ύλη και το άλλο την άνοδο των ψυχών στο Θεό. Όταν ο Σείχ μπήκε στο χορό, η κίνησή του σε δύο χρόνους διέγραφε το συντομότερο δρόμο προς το κέντρο του κύκλου και συμβόλιζε την ενότητα προς το Θεό. Κάπου εκεί τα φώτα άναψαν και μας επέτρεψαν να βγάλουμε φωτογραφίες.
Ο χορός τελείωσε όταν ο Σειχ επέστρεψε στη θέση του.
Ακολούθησαν αρκετοί χοροί με τοπικές φορεσιές, η μουσική των οποίων άλλοτε μου θύμιζε ποντιακά και άλλοτε κρητικά τραγούδια.
Δε θα μπορούσε να λείπει από το πρόγραμμα και ο χορός της κοιλιάς.
Παρακολουθώντας όλα αυτά και τρωγοπίνοντας η ώρα κόντεψε 1 πρωϊνή. Μαζευτήκαμε σιγά σιγά για αναχώρηση και μετά από μία άλλη δύσκολη μέρα, ξαπλώσαμε τα κουρασμένα κορμιά μας στα μαλακά κρεβάτια του ξενοδοχείου μας στο Προκόπι, το οποίο θα εγκαταλείπαμε την επόμενη μέρα, Κλαψ…
Και για να σας προειδοποιήσω… στο επόμενο επεισόδιο θα έχουμε πολλά χιλιόμετρα να διανύσουμε…μα πάρα πολλά, μπορεί και 700! Φροντίσετε λοιπόν να καθίσετε αναπαυτικά το λεωφορείο, θα μπούμε το πρωϊ και θα βγούμε το απόγευμα…μη φοβάστε όμως στάσεις για νερό, φαϊ και τα υπόλοιπα…θα έχετε! Μην ακούσω τσιμουδιά ότι πιαστήκατε…
Πού θα πάμε; Θα κατεβούμε κάπου προς τα νότια! Πάντως νεραιδοκαμινάδες, βράχους, σπηλιές και υπόγειες πολιτείες δε θα ξαναδείτε…Μην στενοχωριέστε…κι εκεί που θα πάμε θα δούμε όμορφα τοπία και θα κάνουμε πολλές βόλτες πάλι…
Attachments
-
30 KB Προβολές: 71
Last edited by a moderator: