Τουρκία Στα βάθη της Ανατολής...9 ημέρες...3620 χιλιόμετρα

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία

Μου είπαν οτι μπορούμε να μπούμε και να ξομπλιάσουμε το σπίτι, αρκεί να μοιραστούμε σε μικρά γκρουπάκια, γιατί υπάρχει και μία στενότητα σε τέτοια σπίτια, δε μιλάμε και για καμιά έπαυλη...

afarm7.static.flickr.com_6155_6223093241_7c7a75a927.jpg

Πρόκειται για πέτρινο κώνο, με μια υπέροχη αυλή με λουλούδια τριγύρω, διαμορφωμένο το εσωτερικό σε 6 ορόφους, που όπως φαντάζεστε ο πρώτος όροφος είναι πιο μεγάλος και όσο ανεβαίνουμε μικραίνουν οι χώροι.
afarm7.static.flickr.com_6043_6223097969_23abb90ef2.jpg

Ανεβήκαμε από μία μικρή σκαλίτσα, πολύ στενή και βρεθήκαμε στους οντάδες, που ήταν διακοσμημένοι με σοφράδες και τριγύρω πολύχρωμα μαξιλάρια και υπέροχα κιλίμια, έργα τέχνης.
afarm7.static.flickr.com_6098_6223616354_f37897a7a9.jpg

Συνεχίσαμε την ανάβαση, από επίσης στενή σκάλα, για να περιηγηθούμε και σε ανώτερα πατώματα. Στο σπίτι αυτό δεν έμενε κανείς, όπως καταλαβαίνετε, και χρησιμοποιείται σαν μουσείο, χωρίς εισιτήριο.
Εξήλθαμε χωρίς να χτυπήσουμε κανένα κεφάλι στα χαμηλοτάβανα δωμάτια και χωρίς φρακάρουμε στη στενή σκαλίτσα και χαζέψαμε σε ένα πάγκο με χαρακτηριστικές χειροποίητες κούκλες που φτιάχνουν σε αυτή την περιοχή.
Συνεχίσαμε...επόμενη στάση στην κωμόπολη Ushisar, στα ελληνικά Ακραίος Πύργος.
afarm7.static.flickr.com_6108_6223101367_575678443c.jpg

Σε αυτό το μέρος εντύπωση μου έκαναν τα μαγαζιά που πουλούσαν χαλιά και κιλίμια και δεν ήταν λίγα, που είχαν βγάλει την πραμάτεια μέσα το δρόμο, πάνω στα πεζοδρόμια, κρεμασμένα στους τοίχους. Όπου και να γυρνούσε το μάτι σου να δει έπεφτε πάνω σε αυτή την πολύχρωμη πανδαισία. Βεβαίως, πλησιάζοντας άκουγες μία τιμή και από κει και πέρα χρειαζόταν χρόνος, υπομονή και δουλειά...για το καθιερωμένο παζάρι που επιβάλλεται παντού στην περιοχή της Τουρκίας. Μπορούσες να ρίξεις την τιμή ως το μισό!
Η κωμόπολη αυτή βρίσκεται πάνω στο δρόμο Προκοπίου-Νεάπολης. Πήρε το όνομά της από τον τερράστιο πύργο που βρίσκεται στην κορυφή της. Η διάβρωση που συνεχίζει εδώ και πολλά χρόνια, ανάγκασε την εκκένωση των σπιτιών που βρισκόταν πλάγια τον πύργο και οι κάτοικοι της περιοχής κατοίκησαν πιο κάτω.
afarm7.static.flickr.com_6153_6223104403_1ac175aa32.jpg


afarm7.static.flickr.com_6161_6223107759_5e59fd2c23.jpg

Οι αποικίες των γεωπυραμίδων που βρίσκονται στους πρόποδες του πύργου, με το γκρίζο τους χρώμα και τα περίεργα σχήματά τους, μοιάζουν με πολυκατοικίες. Ανεβαίνοντας προς το κάστρο κάτω από τα πόδια μας απλώθηκε όλη η κοιλάδα μέχρι το Κόραμα. Η άγρια και απέραντη όψη της έκτασης με τις άσπρες, ροδόχροες και κίτρινες κατασκευές των βράχων και τους περιστεριώνες ήταν μοναδική.
afarm7.static.flickr.com_6173_6223629838_fa47e8b895.jpg


afarm7.static.flickr.com_6239_6223113653_4529184856.jpg

Φωτογραφήσαμε τα διάφορα που βλέπαμε, κάποιοι ψώνισαν και κιλίμια-με μέτρο ρε παιδιά, δε θα χωράμε στο λεωφορείο...-και αναχωρήσαμε για την κοιλάδα με τους περιστεριώνες.

afarm7.static.flickr.com_6221_6223635870_37d33d853d.jpg

Στη Μ. Ασία η εκτροφή των περιστεριών είχε αρχίσει από πολύ παλιά και το περιστέρι σε κάθε εποχή θεωρήθηκε ιερό. Εκτός από αυτό, ήταν ωφέλιμα στον άνθρωπο, διότι χρησιμοποιούνταν ως ταχυδρόμοι την εποχή των καραβανιών. Σε πολλές περιοχές είχαν φτιάξει περιστεριώνες. Εμείς πήγαμε σε αυτές των περιχώρων του Ακραίου Πύργου και θαυμάσαμε χιλιάδες δείγματα ανάμεσα στις γεωπυραμίδες, στα σπίτια και στις εκκλησίες που είχαν σμιλευτεί στα βράχια. Ένας άλλος λόγος εκτροφής περιστεριών ήταν η περισυλλογή της κοπριάς τους, που χρησιμοποιούνταν για λίπασμα στα αμπέλια της περιοχής, μιας και η Καππαδοκία θεωρείται ο παράδεισος των σταφυλιών. Η κοπριά λοιπόν των περιστεριών βοηθούσε για την καλή συγκομιδή. Ουσιαστικά, το μυστικό των σταφυλιών της περιοχής είναι ο ηφαιστειακός τόφφος και η κοπριά των περιστεριών. Όταν κτιζόταν οι περιστεριώνες δινόταν μεγάλη σημασία στο να κτιστούν κοντά στις πηγές του νερού, να βλέπουν τα ανατολικά είτε τα νότια της πεδιάδας, να βρίσκονται σε υψηλό μέρος και στο εσωτερικό τους να μπαίνει ήλιος. Ένας περιστεριώνας έχει χωρητικότητα περίπου 100 περιστεριών. Η εξωτερική επιφάνεια στην οποία ήταν οι τρύπες επιχριόταν με ένα ειδικό άσπρο σοβά, ο οποίος κατασκευαζόταν με την ανάμειξη του ασπραδιού του αυγού με σβησμένο ασβέστη. Ο σοβάς αυτός, όταν ξεραινόταν γινόταν σκληρός, σαν το μάρμαρο και είχε ολισθηρότητα, πράγμα το οποίο δυσκόλευε την αναρρίχηση εχθρών, όπως ποντικιών ή νυφίτσας. Οι επιφάνειες αυτές στολίζονταν με μοτίβα από ζώα και διάφορα φυτά για να προσελκύουν την προσοχή των πτηνών. Από μακριά προέβαλε το κάστρο του Ακραίου Πύργου και έτσι φτιάχνονταν μία όμορφη εικόνα.
Απέναντι ακριβώς από τους περιστεριώνες βρισκόταν ένα καφέ με τραπεζάκια έξω για καφέ ή αναψυκτικό με θέα το υπέροχο τοπίο των βράχων με τους περιστεριώνες και την κωμόπολη του Ακραίου Πύργου. Στην άλλη μεριά του δρόμου ένα μεγάλο εστιατόριο κάλυψε για λίγο την πείνα μας...
Συνεχίζοντας τη διαδρομή μας περάσαμε από το χωριό Τσαβουσίν, στο οποίο βρίσκονται παλαιά λίθινα σπίτια, γύρω από ένα βράχο σαν βουνό. Η περιοχή αυτή είχε ταλαιπωρηθεί πολύ από σεισμούς και από τη διάβρωση. Μπροστά στις μάζες των παλαιών κτισμάτων υπάρχουν και σχετικά πιο νέα πέτρινα κτίρια. Είδαμε τα υπολείματα των κτισμάτων που υψώνονται στρώμα στρώμα ως επάνω και τόπους προσευχής που λαξεύτηκαν σε παλαιότερες εποχές. Μάθαμε πως η παλαιότερη εκκλησία της Καππαδοκίας, λαξευμένη σε βράχο, είναι η εκκλησία του Αγ. Ιωάννη του Βαπτιστή και βρίσκεται σε αυτούς βράχους. Το χωριό αυτό είναι εγκαταλελειμένο και μου θύμισε, βλέποντάς το, το δικό μας Ανάβατο της Χίου.
Επόμενη στάση έγινε στο Pasabag ή στα ελληνικά Αμπέλια του Πασά. Ακριβώς μετά το χωριό Τσαβουσίν, περίπου κανά χιλιόμετρο μετά εμφανίστηκαν οι γεωπυραμίδες-γίγαντες .

afarm7.static.flickr.com_6222_6223638814_a7088dc039.jpg

Έχουν ιδιαίτερο σχήμα και χαρακτηριστική εικόνα, κάποιες από αυτές έχουν 2 κεφαλές και κάποιες 3. Η γεωπυραμίδα με τις 3 κεφαλές είναι γνωστή ως το καταφύγιο ενός αγίου (δε θυμάμαι καλά το όνομα ή Αγ. Στυλιανού ή Αγ. Συμεών). Δεν έχει σημασία το όνομα, σημασία έχει η όλη ιστορία. Ο Αγιος αυτός ήταν μοναχός και επειδή υπήρχαν διαδόσεις οτι κάνει θαύματα, για να ξεφύγει από τον πολύ κόσμο, πήγε την περιοχή και άρχισε να ζει πάνω σε πυραμίδα ύψους 2 μέτρων.. Μετά μετακόμισε σε αυτήν με τις 3 κεφαλές που ήταν μεγαλύτερη, ζούσε ασκητικά και κατέβαινε μόνο και μόνο για να πάρει τα τρόφιμα που του έφερναν οι μαθητές του. Μέσα στην γεωπυραμίδα αυτή που χρονολογείται στο 10ο αι., υπάρχει ένα κελί άσκησης στο οποίο φτάνει κανείς με στενή και κατακόρυφη σκάλα. Επί χιλιάδες χρόνια έγινε κατοικία των μοναχών και ποιος γνωρίζει πόσοι μοναχοί φιλοξενήθηκαν σε τέτοια μικρά καταφύγια, που εξωτερικά στους λοιπούς φαινόταν πέτρες και βράχια.
afarm7.static.flickr.com_6105_6223121745_167c82c225.jpg


afarm7.static.flickr.com_6173_6223124473_3842c36af8.jpg

Μοναδικά τοπία και φανταστικές εικόνες που δε τις ξεχνάς ποτέ και δεν τις μπερδεύεις με κάτι άλλο...

afarm7.static.flickr.com_6040_6223646516_981beb6f00.jpg


afarm7.static.flickr.com_6105_6223649320_167d97f2b3.jpg


afarm7.static.flickr.com_6171_6223652120_69dc244923.jpg


afarm7.static.flickr.com_6223_6223135545_5a52323570.jpg

 

Attachments

Last edited by a moderator:

mfish

Member
Μηνύματα
1.378
Likes
1.280
Ταξίδι-Όνειρο
ολη η γη
Ανυπομονω να φτασεις Καππαδοκια...απο τις πιο ωραιες εικονες που θυμαμαι ειναι να ανοιγω τα ματια μου ξημερωματα στο λεωφορειο και να αντικρυζω αυτο το υπεροχο τοπιο!
 

canf

Member
Μηνύματα
735
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Ολλανδία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Ισπανίας
ωραιο φαινεται το ταξιδι γυριστρουλα:)
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Για πες, για πες...Θα το παρακολουθήσω με ενδιαφέρον αυτό το ταξίδι!
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Παιδιά θα σας ταξιδέψω σε αυτά τα μέρη και με το ημερήσιο ημερολόγιο μου και με φωτογραφικό υλικό που μιλάει από μόνο του!Ένα θα σας πω...γύρισα σωματικά μετά από 10 μέρες και έκανα πολλές, πολλές μέρες να γυρίσω ψυχικά και νοερά...και νομίζω πως αυτό είναι η μεγάλη επιτυχία του ταξιδιού. Να φανταστείτε οτι τις πρώτες μέρες στη δουλειά διάφοροι μιλούσαν γύρω μου για προβλήματα, για μιζέριες, για θέματα ρουτίνας (πριν ακόμη αρχίσει τούτο το κακό του τελευταίου μήνα με την κατάσταση της χώρας) και γω που δεν είχα γυρίσει ακόμη...έδειχνα πως άκουγα, αλλά από το ένα έμπαιναν και από το άλλο έβγαιναν, ήμουν ακόμη εκεί...η ψυχή μου, το μυαλό μου και τα μάτια μου. Αυτό τα λέει όλα...είχα πολύ καιρό να το νιώσω αυτό μετά από ταξίδι.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Ti μου θυμίζεις τώρααααααααα
το πρώτο μου μακρυνό ταξίδι με την μοτοσυκλέτα μου εν έτει...1988!!!!!!!!!!
καπαδοκία αγάπη μου!!
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Ti μου θυμίζεις τώρααααααααα
το πρώτο μου μακρυνό ταξίδι με την μοτοσυκλέτα μου εν έτει...1988!!!!!!!!!!
καπαδοκία αγάπη μου!!
Πιστεύω οτι θα βρεις αλλαγές μετά από τόσα χρόνια και αυτό το λέω σχετικά με την ανάπτυξη του τουρισμού και το τι προσφέρεται σήμερα στον επισκέπτη. Μία συνταξιδιώτισσα που είχε πάει πριν 4-5 χρόνια στην Καππαδοκία, μας έλεγε συγκεκριμένα για το υπαίθριο μουσείο Goreme οτι ήταν άθλιος χώρος και σε πολλές λαξευτές εκκλησιές και σπηλιές ζούσαν ζώα και δεν το είχαν αξιοποιήσει, ούτε έβαζαν εισιτήριο και φέτος που ξαναπήγε η γυναίκα μαζί μας έμεινε με ανοιχτό το στόμα από την καθαριότητα και την οργάνωση και βεβαίως υπάρχει πλέον εισιτήριο. Όπως βλέπετε η Τουρκία τρέχει με γοργούς ρυθμούς, σε αντίθεση με κάποιους άλλους...
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πιστεύω οτι θα βρεις αλλαγές μετά από τόσα χρόνια και αυτό το λέω σχετικά με την ανάπτυξη του τουρισμού και το τι προσφέρεται σήμερα στον επισκέπτη. Μία συνταξιδιώτισσα που είχε πάει πριν 4-5 χρόνια στην Καππαδοκία, μας έλεγε συγκεκριμένα για το υπαίθριο μουσείο Goreme οτι ήταν άθλιος χώρος και σε πολλές λαξευτές εκκλησιές και σπηλιές ζούσαν ζώα και δεν το είχαν αξιοποιήσει, ούτε έβαζαν εισιτήριο και φέτος που ξαναπήγε η γυναίκα μαζί μας έμεινε με ανοιχτό το στόμα από την καθαριότητα και την οργάνωση και βεβαίως υπάρχει πλέον εισιτήριο. Όπως βλέπετε η Τουρκία τρέχει με γοργούς ρυθμούς, σε αντίθεση με κάποιους άλλους...
Το 2003, πήγα για πρώτη φορά στο υπαίθριο μουσείο στο Goreme και δεν ήταν καθόλου έτσι που το περιγράφει η συνταξιδιώτισα σου. Καθαρό ήταν, διαμορφωμενοπυς χώρους είχε, εισιτήριο -ακριβό βγάλαμε- και ζώα δεν είδαμε. Προφανώς το έχει μπλέξει με τίποτε άλλο.
Πήγα ξανά και το 2009 και ήταν ακριβώς όπως το είχα δει το 2003.
 

harilander

Member
Μηνύματα
559
Likes
458
Επόμενο Ταξίδι
βλέπουμε...
Ταξίδι-Όνειρο
χώρα του ποτέ
Το 2003, πήγα για πρώτη φορά στο υπαίθριο μουσείο στο Goreme και δεν ήταν καθόλου έτσι που το περιγράφει η συνταξιδιώτισα σου. Καθαρό ήταν, διαμορφωμενοπυς χώρους είχε, εισιτήριο -ακριβό βγάλαμε- και ζώα δεν είδαμε. Προφανώς το έχει μπλέξει με τίποτε άλλο.
Πήγα ξανά και το 2009 και ήταν ακριβώς όπως το είχα δει το 2003.
ή εμπλεξε τις χρονολογίες...:roll:
ποσο χρονων ήταν;:D
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Δεύτερη Μέρα

Στις διακοπές δεν κοιμόμαστε πάρα πολύ, για να μπορέσουμε να δούμε όσο πιο πολλά γίνεται...
Ξυπνήσαμε λοιπόν αρκετά πρωϊ, πήραμε το πρωϊνό μας και τις βαλίτσες μας, ως γνήσιοι πλανόδιοι εξερευνητές και ξεκινήσαμε για τη Νεκρόπολη της Ιεράπολης και κατόπιν το Παμούκαλε, που απείχαν από το ξενοδοχείο μας 3 χιλ.
Οι ιαματικές ιδιότητες των νερών υπήρξε ο κυριότερος λόγος που ιδρύθηκε στο σημείο αυτό η Ιεράπολις. Η περίοδος ακμής της εντοπίζεται μεταξύ του 193-217 μ.Χ, όταν η πόλη αριθμούσε περίπου 100.000 κατοίκους. Η μεταφορά όμως της πρωτεύουσας της αυτοκρατορίας από το Μέγα Κων/νο στο Βυζάντιο σηματοδότησε το τέλος της ανάπτυξης της Ιεραπόλεως. Το 10ο αι. ο αυτοκράτορας Λέων ο Σοφός την αναφέρει ως επισκοπική έδρα, το 1210 πέρασε στα χέρια των Σελτζούκων Τούρκων, αλλά το 1354 ένας καταστροφικός σεισμός την έσβησε εντελώς από το χάρτη. Πεντακόσια χρόνια αργότερα η αρχαιολογική σκαπάνη Γερμανών αρχαιολόγων έφερε και πάλι στο φως (1887) την ιαματική αυτή λουτρόπολη. Τρεις Ρωμαίοι αυτοκράτορες την τίμησαν με την επίσκεψή τους, ο Ανδριανός, ο Καρακάλλας και ο Βαλεντινιανός ενώ ρωμαϊκά είναι και τα περισσότερα κτίσματα που έχουν διασωθεί στον αρχαιολογικό χώρο. Στα σημαντικότερα μνημεία της Ιεραπόλεως περιλαμβάνονται οι δημόσιες θέρμες, το ρωμαϊκό θέατρο, το Νυμφαίο, η Ρωμαϊκή Αγορά, το μνημείο του Μαρτυρίου του Απ. Φιλίππου, ο ναός του Απόλλωνα και η κεντρική λιθόστρωτη λεωφόρος με τις κιονοστοιχίες, μήκους 1,6 χιλ. Στην εκτεταμένη νεκρόπολη διασώζονται σε εξαιρετική κατάσταση περισσότεροι από 1000 τάφοι, τύμβοι κι σαρκοφάγοι.
afarm7.static.flickr.com_6022_6198328571_3dfc0e40ee.jpg
Το καλοδιατηρημένο ρωμαϊκό θέατρο, χτισμένο το 2ο μ.Χ αι. επί αυτοκρατορίας Ανδριανού, δεσπόζει επιβλητικό στο κέντρο της Ιεραπόλεως, είναι χωρητικότητας 12000 θεατών και φιλοξενούσε θρησκευτικές τελετές, μουσικές παραστάσεις και αγωνίσματα. Οι θέρμες κτισμένες με τεράστιους ογκόλιθους, βρίσκονται στο βόρειο και στο νοτιοδυτικό τμήμα της νεκρόπολης.
afarm7.static.flickr.com_6028_6198848418_3902d9377e.jpg

Περπατήσαμε περίπου 3 χιλ. και θαυμάσαμε όλα αυτά τα αξιοθέατα. Παρέα μας πετούσαν κάτι αηδόνια με τα όμορφα κελαηδήματά τους. Εντύπωση μας έκανε πως στην κορυφή μερικών τάφων υπήρχε ένας ανδρικος φαλος που δηλούσε πως ήταν θαμμένος άνδρας.
Στο τέλος της πόλης, έκανε την εμφάνισή του ένα ξενοδοχείο με τεράστιες πισίνες, όπου έπαιρναν το ιαματικό τους μπάνιο πάρα πολλοί επισκέπτες.
afarm7.static.flickr.com_6159_6198334163_c83df7a44c.jpg

Συνεχίζοντας ξεπρόβαλλε μπροστά μας σαν έκπληξη, το Παμούκαλε. Από μακριά έμοιαζε με πάγο, με χιόνι, με αλάτι, με μπαμπάκι. Πραγματικά είναι από τα πιο όμορφα τοπία που έχω δει...Πρόκειται για φυσικό φαινόμενο μοναδικό στον κόσμο. Μία ολόκληρη πλαγιά ντυμένη στο βαμβάκι και ο καλλιτέχνης φυσικά είναι η φύση.
afarm7.static.flickr.com_6171_6198336807_24a8bc43f2.jpg


Επι τόπου, λοιπόν, μάθαμε την εξής ιστορία: Κάποτε, στα περίχωρα της πόλης Ντενισλί στη νοτιοδυτική Τουρκία, ζούσε μία νεαρή κοπέλα τόσο άχημη που κανείς δεν ήθελε να την παντρευτεί. Απογοητευμένη προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας μέσα σε μία φυσική δεξαμενή του Παμούκαλε. Αντί όμως να πεθάνει, το ιαματικό νερό τη μεταμόρφωσε σε πολύ όμορφη κοπέλα. Ο άρχοντας της πόλης, που περνούσε τυχαία από την περιοχή, μόλις την αντίκρυσε την ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα και πολύ σύντομα το ειδύλιο εξελίχτηκε σε γάμο.
afarm7.static.flickr.com_6125_6198856332_65456698dc.jpg

Αυτός ο παλιός τουρκικός μύθος είναι η γοητευτική λαϊκή εκδοχή για τις θεραπευτικές ιδιότητες των ιαματικών πηγών του Παμούκαλε. Η πανέμορφη αυτή εικόνα συγκαταλέγεται στις πιο χαρακτηριστικές καρτ ποστάλ της Τουρκίας.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι πάλλευκοι ασβεστολιθικοί σχηματισμοί έχουν δημιουργηθεί από τα πλούσια σε όξινο ανθρακικό ασβέστιο νερά των θερμών πηγών που αναβλύζουν από το έδαφος (η θερμοκρασία τους κυμαίνεται περίπου στους 35 ο Κελσίου). Καθώς το ζεστό νερό περνά μέσα από τα ασβεστολιθικά πετρώματα, εμπλουτίζεται με μεταλλικά στοιχεία, τα οποία στη συνέχεια ψύχονται στην επιφάνεια του εδάφους και αποτίθεντα με τη μορφή λευκού μαρμάρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία φυικών δεξαμενών σε εκπληκτικά σχήματα, που θυμίζουν πέταλα λουλουδιών ή κελύφη στρειδιών.
afarm7.static.flickr.com_6151_6198342191_b0839d8233.jpg
Στη διάρκεια των αιώνων σχηματίστηκαν οριζόντιες αναβαθμίδες με λευκούς σταλακτίτες, βάθρες και φυσικές ασβεστολιθικές δεξαμενές, που υψώνονται περίπου 160 μ. πάνω από το έδαφος. Ο,τι και να σας πω είναι λίγο, γι' αυτό το συναρπαστικό τοπίο, που όμοιό του δεν υπάρχει τον κόσμο και οδήγησε τους Τούρκους να προσδώσουν στη συγκεκριμένη περιοχή την ονομασία Παμούκαλε που σημαίνει ετυμολογικά "φρούριο από Βαμβάκι" και την Ουνέσκο να εντάξει το 1988 το Παμούκαλε στη λίστα των μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
afarm7.static.flickr.com_6167_6198862156_c32562469d.jpg

Οι επισκέπτες δεν μπορούν να περπατήσουν σε όλες τις λίμνες ή να κάνουν μπάνιο, παρά μόνο σε μερικές. Για να περπατήσει κανείς στο χώρο αυτό, πρέπει να βγάλει τα παπούτσια του, προς αποφυγή φθορών.
afarm7.static.flickr.com_6177_6198864992_bd3967dd2d.jpg

Με τα παπούτσια ανά χείρας-φοβούμενοι να τα αφήσουμε κάπου, μην γυρνάμε ξυπόλιτοι σε όλη την υπόλοιπη εκδρομή- περιηγηθήκαμε αρκετά, μπήκαμε στις λίμνες ως το γόνατο, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες, ανοίξαμε τα μάτια και δε χορταίναμε αυτό που βλέπαμε...
Ήρθε η ώρα να φύγουμε...πώς όμως να αφήναμε το παραμυθένιο τοπίο;
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Όταν είχα πάει εκεί πριν κάποια χρόνια, είχαν φτιάξει ένα είδους φυσικής πισίνας, όπου κολυμπούσε κανείς ανάμεσα σε κίονες και λοιπά ερείπια.
Είναι ακόμη σε λειτουργία;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.900
Μέλη
38.906
Νεότερο μέλος
Makarena

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom