BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Nungwi, μέρος Β’.
Με τα φώτα και τον ανεμιστήρα να συνεχίσουν όλη νύχτα την ρυθμική αυξομείωση τους, θα ανοίξω τα μάτια με ιδιαίτερη δυσκολία. Ο μουεζίνης μοιάζει σαν να βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση σήμερα και για να το θέσω κομψά δεν είναι ιδιαίτερα μελωδικός... Βαρέθηκα να προσποιούμαι ότι θα ξανακοιμηθώ. Πιάνω το κινητό, η ώρα είναι 5:27...
2 hours later, κάνουμε ένα αναζωογονητικό ντους και θα επιχειρήσουμε να φάμε πρωινό ενώ πρέπει να προλάβουμε την μικρή δραστηριότητα της ημέρας.
Εδώ το πρωινό θεωρητικά σερβίρεται από τις 8 και (όπως και κάποιος άλλος ένοικος) θα πάω νωρίτερα μπας και προλάβουμε. Στις 8:20 πρέπει να έχουμε φύγει, το ραντεβού είναι στις 9 στην φάρμα μπαχαρικών του Bilal.. Υποθέτω καταλάβατε ήδη ότι δεν υπήρχε περίπτωση, ίσα ίσα έναν καφέ και λίγα φρούτα. Φύγαμε όταν ο υπάλληλος αργά και βασανιστικά έβαλε τις ομελέτες στο τηγάνι, φίλε μου θα έπρεπε να δουλεύεις σε κανένα κατάστημα Γρηγόρης στο κέντρο της Αθήνας.
Έχει πάει ήδη 8:30 καθώς περνάμε την πύλη με το σκούτερ, η πρόβλεψη της διαδρομής στο google maps είναι 30χλμ και 40 λεπτά. Θα κατευθυνθούμε προς το κέντρο του νησιού, τα παιδιά βρίσκονται στο σχολείο, φωτιές καίνε σκουπίδια και ξερόχορτα ποτίζοντας την ατμόσφαιρα με καπνό. Μπροστά σε ένα καλάθι ενός δίκυκλου βλέπουμε ξιφίες με τις ουρές και το μακρύ ρύγχος σαν ξίφος να εξέχουν.

Ακολουθούμε τις οδηγίες του κινητού και με αρκετά γρήγορη οδήγηση φτάνουμε με καθυστέρηση μόλις πέντε λεπτών. Αφήνουμε το σκούτερ μας δίπλα στις πινακίδες της φάρμας και ψάχνοντας τον Bilal θα τον βρούμε να μας περιμένει λίγο παραπέρα. Βρισκόμαστε ουσιαστικά κοντά στο τέλος της τουριστικής σεζόν και θα είμαστε οι μοναδικοί πελάτες για σήμερα.
Αρχίζουμε με μια βόλτα μιας ώρας στο μικροσκοπικό χωριό όπου μπορείς ΑΝ θέλεις να αγοράσεις πραγματάκια και μπισκότα από ένα από τα παντοπωλεία της γειτονιάς, για τις οικογένειες των μη προνομιούχων. Δεν έχουμε συνηθίσει το να έχουμε μια σακούλα με πράγματα και να μας πλησιάζουν για να τα μοιράσουμε όπως ο Άγιος Βασίλης, αλλά στο τέλος το κάναμε και αυτό. Ίσως και να κέρδισα λίγους θετικούς πόντους στο κάρμα μου μετά την απόκρυψη της αληθείας (ψέμα) στον Ζαν. Μπαίνουμε σε αυλές μικρών και πολύ απλών σπιτιών (με την έντονη πορτοκαλί χρώματος λάσπη) όπου και θα μάθουμε λίγα βασικά πραγματάκια για την ζωή των κατοίκων. Εδώ η κύρια ασχολία τους είναι το να φτιάχνουν ομπρέλες, σκεπές και τέντες από φύλλα φοίνικα. Πρόκειται για έναν οικολογικό, όμορφο, παραδοσιακό και αποτελεσματικό τρόπο προστασίας από την βροχή και τον ήλιο με διάρκεια ζωής περίπου τριών χρόνων… Στο τέλος τρία μικρά παιδιά άρχισαν να παίζουν με την Α και κρατώντας την σφιχτά απο το χέρι, δεν την άφηναν να φύγει.


Όπως είπαμε, αυτό που μας ενδιέφερε περισσότερο ήταν το να κάνουμε ένα μάθημα μαγειρικής εδώ, αλλά δυστυχώς λόγω ραμαζανιού δεν ήταν διαθέσιμοι γι’ αυτό. Στην συνέχεια θα περπατήσουμε μέχρι την φάρμα για να δούμε από ποια δέντρα και φυτά προέρχονται τα διάσημα μπαχαρικά του νησιού. Εδώ μπορέσαμε να δούμε, μυρίσουμε, αγγίξουμε και γευτούμε διάφορα φρέσκα μπαχαρικά (ακόμα πάνω στο φυτό τους), όπως γαρίφαλο, κανέλα, πιπέρι, κουρκουμά, κάρδαμο, τζίντζερ, μοσχοκάρυδο, βανίλια και πολλά άλλα στη φυσική τους μορφή.
Στο τέλος μεταβήκαμε στο ξύλινο σπιτάκι του Bilal όπου και μας κέρασε πολύ νόστιμο φρέσκο ανανά και καρπούζι που μόλις είχε κόψει. Συνολικά περάσαμε εκεί 2,5 ώρες και πληρώσαμε 20 δολάρια ο καθένας μας. Καλά ήταν, τίποτα το συνταρακτικό βέβαια αλλά κάναμε κάτι το διαφορετικό.

Φεύγοντας θα σταματήσουμε κάτω από ένα δέντρο στο πλάι του δρόμου, έτσι σε άσχετο σημείο και χωρίς λόγο. Βλέπω ένα μηχανάκι με δύο τουρίστες και τα συμπράγκαλα τους φορτωμένα σε αυτό. Μάντεψε λοιπόν ποιοι θα εμφανιστούν και πάλι με το δικό τους δίκυκλο! Είναι οι Γερμανοί φίλοι μας, σκεφτείτε πόσο τυχαία είναι κάποια πράγματα, ούτε ραντεβού να είχαμε! Συζητάμε μαζί τους για λίγα λεπτά μέχρι που ανεβαίνουμε ο καθένας στο όχημα του και προχωράμε προς αντίθετες κατευθύνσεις. Αυτή είναι και η τελευταία φορά που ειδωθήκαμε!
Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο από τον ίδιο δρόμο, με τις ίδιες εικόνες. Εκεί θα έρθει να μας μιλήσει ο μάνατζερ, ο Munir, ένας πολύ συμπαθητικός (σε αντίθεση με κάποιους υπαλλήλους) Αιγύπτιος. Μας απολογείται για το ότι δεν βρίσκεται και πολύ στον χώρο γιατί προσέχει ένα δεύτερο κατάλυμα πολυτελείας.
Ήρθε η ώρα να ετοιμαστούμε για να πάμε παραλία, σε μικρή απόσταση βρίσκεται η Kendwa. Διαβάζουμε για λευκή άμμο, κρυστάλλινα γαλαζοπράσινα νερά και αξέχαστα ηλιοβασιλέματα. Είναι μια παράλια με μεγάλα και ακριβά καταλύματα και λόγω του τουρισμού φυσικά έχει κατακλυστεί με τα συνήθη προβλήματα. Εκεί διάφοροι ενοχλητικοί προσφέρουν πάρτι, ναρκωτικά, αλκοόλ και άλλα πολλά.
Αρχικά κάποιος θα μας υποδείξει που να παρκάρω το όχημα δίπλα σε μουράτο μαγαζί, ρωτάω υποψιασμένος, είναι δωρεάν; Εννοείται ότι θέλει χρήματα για την φύλαξη “μόλις 4 δολάρια” λέει, γελάω στην μούρη του και ξεκινάει παζάρια την ώρα που φεύγουμε. Θα πάμε παραδίπλα και σύντομα βρίσκουμε αφύλακτο σημείο ενώ προσπερνάμε ένα ναυπηγείο ξύλινων σκαφών.

Η κάτασπρη άμμος, λεπτή σαν πούδρα κάνει τρομερή αντίθεση με τα γαλάζια χρώματα στο νερό. Ψηλοί φοίνικες ταλαντεύονται στον άνεμο, κάνοντας το σκηνικό ακόμα πιο όμορφο, ένα τοπίο που μοιάζει με καρτ ποστάλ. Αυτό όμως που βρήκα πιο ενδιαφέρον είναι ότι μπορείς να παρατηρήσεις την ζωή των ντόπιων. Ψαρόβαρκες φέρνουν εκατοντάδες μικρά τονοειδή, πολλοί περιμένουν για να τα κουβαλήσουν και άλλοι για να αγοράσουν τα ψάρια αυτά. Λίγοι λευκοί άσκοπα περιπλανώμενοι (mzungus όπως εμείς) απολαμβάνουν απο κοντά το θέαμα. Θα μπούμε στην θάλασσα με την ιδανική θερμοκρασία, παρατηρούμε ότι στην γειτονιά υπάρχουν πολλοί Ρώσοι που διέφυγαν από τον δύσκολο χειμώνα της χώρας τους.

Μετα από κανένα δίωρο θα συνεχίσουμε παραδίπλα για να δούμε και την παραλία του Nungwi, η αλήθεια είναι λιγότερο εντυπωσιακή. Από τον δρόμο δεν βλέπεις και πολλά καθώς δεκάδες καταλύματα κρύβουν την πανέμορφη θέα. Ψαράδες παίρνουν έναν υπνάκο και λίγοι εξ αυτών ράβουν τα δίχτυα τους. Συζητάμε για λίγο με κάποιον από αυτούς, κάτι ξέρουμε και εμείς από ψάρεμα με πατέρα ψαρά! Θα σταματήσουμε σε ένα μεγάλο και φαινομενικά ακριβό εστιατόριο για να δροσιστούμε με φρέσκο χυμό, τελικά με μόλις 2 ευρώ θα ξαναπάρουμε ακόμα μια γύρα, έτσι είναι οι large άνθρωποι. Πάμπολλοι ψευτοΜασάι προσπαθούν να πουλήσουν ότι έχουν στους επισκέπτες του νησίου.

Ανεβαίνουμε και πάλι πάνω στο σκούτερ μας, έχει μπόλικη κίνηση καθώς μας προσπερνάει ένα τετρακάβαλο παπί με φορτηγά να μπαίνουν σφήνα για να κερδίσουν ίσως δύο δευτερόλεπτα. Μαγαζάκια παντού, κάθε κτίριο εκμεταλλεύεται ως παντοπωλείο, ξυλουργείο ή φαγάδικο. Όλα τα μίνι μάρκετ που θα έπρεπε να πουλάνε μπύρες έχουν τα ρολά κατεβασμένα. Στις 17:00 θα επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο (αφού περάσουμε ακόμα μια φορά στο σκονισμένο και με άπειρες πέτρες σοκάκι μας) για λίγη ξεκούραση στον κήπο.
Λίγο μετά τις 19:00 θα βγούμε προς αναζήτηση τροφής... Πρώτα θα θέλαμε να βρεθούμε δίπλα στην θάλασσα για να απολαύσουμε την δύση αλλά για λίγα λεπτά δεν την προλαβαίνουμε. Οι δρόμοι και τα στενάκια σε μπερδεύουν, αλλού θέλεις να πας και αλλού καταλήγεις. Θα μείνουμε δίπλα στο κύμα για λίγο, αγναντεύοντας τον ορίζοντα που χάνει τα χρώματα του καθώς αρκετές ψαρόβαρκες μετά απο μια μεγάλη σε διάρκεια ημέρα επιστρέφουν στην βάση τους.

Απόψε θα επιλέξουμε το Busara όπου και θα πληρώσουμε 40 ευρώ για γαρίδες, κωλοχτύπα (είδος αστακού), σαλάτα, 4 μπύρες και στο τέλος κρέπες. Ο χώρος ήταν ενδιαφέρον αλλά το φαγητό απλά οκ, οι μερίδες μου φάνηκαν μικρές και η κωλοχτύπα λογικά πήγαινε ακόμα στο νηπιαγωγείο. Λόγω διακοπής ρεύματος, κεριά φέγγουν το κάθε τραπέζι αλλά δυστυχώς ο λευκός φωτισμός μπαταρίας ακυρώνει την ιδέα και το κλίμα.
Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο στις 21:30, χτυπάμε πάλι την σιδερένια πόρτα και φωνάζω αλλά δεν μας ακούει κανείς. Αποφασίζω να σηκώσω την πόρτα με κόπο, ακούγεται το μέταλλο καθώς ξύνει το τσιμέντο και εκείνη την ώρα εμφανίζεται ο φύλακας και μας ανοίγει, κλέφτες μπήκαν στο μαντρί. Με το κλειδί ακόμα πάνω στην πόρτα, ανάβω τον ανεμιστήρα και ακριβώς εκείνο το δευτερόλεπτο πέφτει το ρεύμα! Σαν να φταίγαμε εμείς, έτσι απλά έριξα το δίκτυο ρεύματος όλου του νησιού. Το φαινόμενο της πεταλούδας στην κυριολεξία, όπως λένε αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα! Κοιτάζω έξω, ένας σκοτεινός μαύρος κήπος σε μια θεοσκότεινη πόλη... Φυσικά ο μουεζίνης με την διακοπή ρεύματος, σταματάει και αυτός το κάλεσμα του για προσευχή!
Ευτυχώς δεκαπέντε λεπτά αργότερα θα επιστρέψει το ρεύμα, έχουμε μόνο μια υποχρέωση ακόμα. Με ιδιαίτερο πάθος και ευχαρίστηση θα ξεβιδώσω τους τρεμάμενους λαμπτήρες μήπως και απόψε κοιμηθούμε καλύτερα! Τουλάχιστον θα σταματήσει αυτό το μαρτύριο...
Με τα φώτα και τον ανεμιστήρα να συνεχίσουν όλη νύχτα την ρυθμική αυξομείωση τους, θα ανοίξω τα μάτια με ιδιαίτερη δυσκολία. Ο μουεζίνης μοιάζει σαν να βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση σήμερα και για να το θέσω κομψά δεν είναι ιδιαίτερα μελωδικός... Βαρέθηκα να προσποιούμαι ότι θα ξανακοιμηθώ. Πιάνω το κινητό, η ώρα είναι 5:27...
2 hours later, κάνουμε ένα αναζωογονητικό ντους και θα επιχειρήσουμε να φάμε πρωινό ενώ πρέπει να προλάβουμε την μικρή δραστηριότητα της ημέρας.
Εδώ το πρωινό θεωρητικά σερβίρεται από τις 8 και (όπως και κάποιος άλλος ένοικος) θα πάω νωρίτερα μπας και προλάβουμε. Στις 8:20 πρέπει να έχουμε φύγει, το ραντεβού είναι στις 9 στην φάρμα μπαχαρικών του Bilal.. Υποθέτω καταλάβατε ήδη ότι δεν υπήρχε περίπτωση, ίσα ίσα έναν καφέ και λίγα φρούτα. Φύγαμε όταν ο υπάλληλος αργά και βασανιστικά έβαλε τις ομελέτες στο τηγάνι, φίλε μου θα έπρεπε να δουλεύεις σε κανένα κατάστημα Γρηγόρης στο κέντρο της Αθήνας.
Έχει πάει ήδη 8:30 καθώς περνάμε την πύλη με το σκούτερ, η πρόβλεψη της διαδρομής στο google maps είναι 30χλμ και 40 λεπτά. Θα κατευθυνθούμε προς το κέντρο του νησιού, τα παιδιά βρίσκονται στο σχολείο, φωτιές καίνε σκουπίδια και ξερόχορτα ποτίζοντας την ατμόσφαιρα με καπνό. Μπροστά σε ένα καλάθι ενός δίκυκλου βλέπουμε ξιφίες με τις ουρές και το μακρύ ρύγχος σαν ξίφος να εξέχουν.

Ακολουθούμε τις οδηγίες του κινητού και με αρκετά γρήγορη οδήγηση φτάνουμε με καθυστέρηση μόλις πέντε λεπτών. Αφήνουμε το σκούτερ μας δίπλα στις πινακίδες της φάρμας και ψάχνοντας τον Bilal θα τον βρούμε να μας περιμένει λίγο παραπέρα. Βρισκόμαστε ουσιαστικά κοντά στο τέλος της τουριστικής σεζόν και θα είμαστε οι μοναδικοί πελάτες για σήμερα.
Αρχίζουμε με μια βόλτα μιας ώρας στο μικροσκοπικό χωριό όπου μπορείς ΑΝ θέλεις να αγοράσεις πραγματάκια και μπισκότα από ένα από τα παντοπωλεία της γειτονιάς, για τις οικογένειες των μη προνομιούχων. Δεν έχουμε συνηθίσει το να έχουμε μια σακούλα με πράγματα και να μας πλησιάζουν για να τα μοιράσουμε όπως ο Άγιος Βασίλης, αλλά στο τέλος το κάναμε και αυτό. Ίσως και να κέρδισα λίγους θετικούς πόντους στο κάρμα μου μετά την απόκρυψη της αληθείας (ψέμα) στον Ζαν. Μπαίνουμε σε αυλές μικρών και πολύ απλών σπιτιών (με την έντονη πορτοκαλί χρώματος λάσπη) όπου και θα μάθουμε λίγα βασικά πραγματάκια για την ζωή των κατοίκων. Εδώ η κύρια ασχολία τους είναι το να φτιάχνουν ομπρέλες, σκεπές και τέντες από φύλλα φοίνικα. Πρόκειται για έναν οικολογικό, όμορφο, παραδοσιακό και αποτελεσματικό τρόπο προστασίας από την βροχή και τον ήλιο με διάρκεια ζωής περίπου τριών χρόνων… Στο τέλος τρία μικρά παιδιά άρχισαν να παίζουν με την Α και κρατώντας την σφιχτά απο το χέρι, δεν την άφηναν να φύγει.










Όπως είπαμε, αυτό που μας ενδιέφερε περισσότερο ήταν το να κάνουμε ένα μάθημα μαγειρικής εδώ, αλλά δυστυχώς λόγω ραμαζανιού δεν ήταν διαθέσιμοι γι’ αυτό. Στην συνέχεια θα περπατήσουμε μέχρι την φάρμα για να δούμε από ποια δέντρα και φυτά προέρχονται τα διάσημα μπαχαρικά του νησιού. Εδώ μπορέσαμε να δούμε, μυρίσουμε, αγγίξουμε και γευτούμε διάφορα φρέσκα μπαχαρικά (ακόμα πάνω στο φυτό τους), όπως γαρίφαλο, κανέλα, πιπέρι, κουρκουμά, κάρδαμο, τζίντζερ, μοσχοκάρυδο, βανίλια και πολλά άλλα στη φυσική τους μορφή.
Στο τέλος μεταβήκαμε στο ξύλινο σπιτάκι του Bilal όπου και μας κέρασε πολύ νόστιμο φρέσκο ανανά και καρπούζι που μόλις είχε κόψει. Συνολικά περάσαμε εκεί 2,5 ώρες και πληρώσαμε 20 δολάρια ο καθένας μας. Καλά ήταν, τίποτα το συνταρακτικό βέβαια αλλά κάναμε κάτι το διαφορετικό.




Φεύγοντας θα σταματήσουμε κάτω από ένα δέντρο στο πλάι του δρόμου, έτσι σε άσχετο σημείο και χωρίς λόγο. Βλέπω ένα μηχανάκι με δύο τουρίστες και τα συμπράγκαλα τους φορτωμένα σε αυτό. Μάντεψε λοιπόν ποιοι θα εμφανιστούν και πάλι με το δικό τους δίκυκλο! Είναι οι Γερμανοί φίλοι μας, σκεφτείτε πόσο τυχαία είναι κάποια πράγματα, ούτε ραντεβού να είχαμε! Συζητάμε μαζί τους για λίγα λεπτά μέχρι που ανεβαίνουμε ο καθένας στο όχημα του και προχωράμε προς αντίθετες κατευθύνσεις. Αυτή είναι και η τελευταία φορά που ειδωθήκαμε!
Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο από τον ίδιο δρόμο, με τις ίδιες εικόνες. Εκεί θα έρθει να μας μιλήσει ο μάνατζερ, ο Munir, ένας πολύ συμπαθητικός (σε αντίθεση με κάποιους υπαλλήλους) Αιγύπτιος. Μας απολογείται για το ότι δεν βρίσκεται και πολύ στον χώρο γιατί προσέχει ένα δεύτερο κατάλυμα πολυτελείας.
Ήρθε η ώρα να ετοιμαστούμε για να πάμε παραλία, σε μικρή απόσταση βρίσκεται η Kendwa. Διαβάζουμε για λευκή άμμο, κρυστάλλινα γαλαζοπράσινα νερά και αξέχαστα ηλιοβασιλέματα. Είναι μια παράλια με μεγάλα και ακριβά καταλύματα και λόγω του τουρισμού φυσικά έχει κατακλυστεί με τα συνήθη προβλήματα. Εκεί διάφοροι ενοχλητικοί προσφέρουν πάρτι, ναρκωτικά, αλκοόλ και άλλα πολλά.
Αρχικά κάποιος θα μας υποδείξει που να παρκάρω το όχημα δίπλα σε μουράτο μαγαζί, ρωτάω υποψιασμένος, είναι δωρεάν; Εννοείται ότι θέλει χρήματα για την φύλαξη “μόλις 4 δολάρια” λέει, γελάω στην μούρη του και ξεκινάει παζάρια την ώρα που φεύγουμε. Θα πάμε παραδίπλα και σύντομα βρίσκουμε αφύλακτο σημείο ενώ προσπερνάμε ένα ναυπηγείο ξύλινων σκαφών.



Η κάτασπρη άμμος, λεπτή σαν πούδρα κάνει τρομερή αντίθεση με τα γαλάζια χρώματα στο νερό. Ψηλοί φοίνικες ταλαντεύονται στον άνεμο, κάνοντας το σκηνικό ακόμα πιο όμορφο, ένα τοπίο που μοιάζει με καρτ ποστάλ. Αυτό όμως που βρήκα πιο ενδιαφέρον είναι ότι μπορείς να παρατηρήσεις την ζωή των ντόπιων. Ψαρόβαρκες φέρνουν εκατοντάδες μικρά τονοειδή, πολλοί περιμένουν για να τα κουβαλήσουν και άλλοι για να αγοράσουν τα ψάρια αυτά. Λίγοι λευκοί άσκοπα περιπλανώμενοι (mzungus όπως εμείς) απολαμβάνουν απο κοντά το θέαμα. Θα μπούμε στην θάλασσα με την ιδανική θερμοκρασία, παρατηρούμε ότι στην γειτονιά υπάρχουν πολλοί Ρώσοι που διέφυγαν από τον δύσκολο χειμώνα της χώρας τους.














Μετα από κανένα δίωρο θα συνεχίσουμε παραδίπλα για να δούμε και την παραλία του Nungwi, η αλήθεια είναι λιγότερο εντυπωσιακή. Από τον δρόμο δεν βλέπεις και πολλά καθώς δεκάδες καταλύματα κρύβουν την πανέμορφη θέα. Ψαράδες παίρνουν έναν υπνάκο και λίγοι εξ αυτών ράβουν τα δίχτυα τους. Συζητάμε για λίγο με κάποιον από αυτούς, κάτι ξέρουμε και εμείς από ψάρεμα με πατέρα ψαρά! Θα σταματήσουμε σε ένα μεγάλο και φαινομενικά ακριβό εστιατόριο για να δροσιστούμε με φρέσκο χυμό, τελικά με μόλις 2 ευρώ θα ξαναπάρουμε ακόμα μια γύρα, έτσι είναι οι large άνθρωποι. Πάμπολλοι ψευτοΜασάι προσπαθούν να πουλήσουν ότι έχουν στους επισκέπτες του νησίου.







Ανεβαίνουμε και πάλι πάνω στο σκούτερ μας, έχει μπόλικη κίνηση καθώς μας προσπερνάει ένα τετρακάβαλο παπί με φορτηγά να μπαίνουν σφήνα για να κερδίσουν ίσως δύο δευτερόλεπτα. Μαγαζάκια παντού, κάθε κτίριο εκμεταλλεύεται ως παντοπωλείο, ξυλουργείο ή φαγάδικο. Όλα τα μίνι μάρκετ που θα έπρεπε να πουλάνε μπύρες έχουν τα ρολά κατεβασμένα. Στις 17:00 θα επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο (αφού περάσουμε ακόμα μια φορά στο σκονισμένο και με άπειρες πέτρες σοκάκι μας) για λίγη ξεκούραση στον κήπο.
Λίγο μετά τις 19:00 θα βγούμε προς αναζήτηση τροφής... Πρώτα θα θέλαμε να βρεθούμε δίπλα στην θάλασσα για να απολαύσουμε την δύση αλλά για λίγα λεπτά δεν την προλαβαίνουμε. Οι δρόμοι και τα στενάκια σε μπερδεύουν, αλλού θέλεις να πας και αλλού καταλήγεις. Θα μείνουμε δίπλα στο κύμα για λίγο, αγναντεύοντας τον ορίζοντα που χάνει τα χρώματα του καθώς αρκετές ψαρόβαρκες μετά απο μια μεγάλη σε διάρκεια ημέρα επιστρέφουν στην βάση τους.


Απόψε θα επιλέξουμε το Busara όπου και θα πληρώσουμε 40 ευρώ για γαρίδες, κωλοχτύπα (είδος αστακού), σαλάτα, 4 μπύρες και στο τέλος κρέπες. Ο χώρος ήταν ενδιαφέρον αλλά το φαγητό απλά οκ, οι μερίδες μου φάνηκαν μικρές και η κωλοχτύπα λογικά πήγαινε ακόμα στο νηπιαγωγείο. Λόγω διακοπής ρεύματος, κεριά φέγγουν το κάθε τραπέζι αλλά δυστυχώς ο λευκός φωτισμός μπαταρίας ακυρώνει την ιδέα και το κλίμα.
Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο στις 21:30, χτυπάμε πάλι την σιδερένια πόρτα και φωνάζω αλλά δεν μας ακούει κανείς. Αποφασίζω να σηκώσω την πόρτα με κόπο, ακούγεται το μέταλλο καθώς ξύνει το τσιμέντο και εκείνη την ώρα εμφανίζεται ο φύλακας και μας ανοίγει, κλέφτες μπήκαν στο μαντρί. Με το κλειδί ακόμα πάνω στην πόρτα, ανάβω τον ανεμιστήρα και ακριβώς εκείνο το δευτερόλεπτο πέφτει το ρεύμα! Σαν να φταίγαμε εμείς, έτσι απλά έριξα το δίκτυο ρεύματος όλου του νησιού. Το φαινόμενο της πεταλούδας στην κυριολεξία, όπως λένε αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα! Κοιτάζω έξω, ένας σκοτεινός μαύρος κήπος σε μια θεοσκότεινη πόλη... Φυσικά ο μουεζίνης με την διακοπή ρεύματος, σταματάει και αυτός το κάλεσμα του για προσευχή!
Ευτυχώς δεκαπέντε λεπτά αργότερα θα επιστρέψει το ρεύμα, έχουμε μόνο μια υποχρέωση ακόμα. Με ιδιαίτερο πάθος και ευχαρίστηση θα ξεβιδώσω τους τρεμάμενους λαμπτήρες μήπως και απόψε κοιμηθούμε καλύτερα! Τουλάχιστον θα σταματήσει αυτό το μαρτύριο...



Last edited: