BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
Το Εθνικό Πάρκο Manyara είναι γνωστό για τα λιοντάρια που αναρριχούνται στα δέντρα, τη αλκαλική λίμνη που προσελκύει χιλιάδες ροζ φλαμίνγκο, έναν από τους μεγαλύτερους πληθυσμούς ελεφάντων της Τανζανίας και για να είμαι ειλικρινής ένα τοπίο που καλύτερα να το βλέπαμε πριν το Σερενγκέτι και το Νγκορονγκόρο. Εδώ στεγάζονται όλα τα οικοσυστήματα, λίμνη, βάλτοι, πεδιάδες και καταπράσινα δάση γεμάτα από άγρια ζωή.
Το ξυπνητήρι θα χτυπήσει στις 6:30, στις επτά θα πάρουμε το πρωινό μας και 7:30 θα αφήσουμε το ξενοδοχείο. Ο μάγειρας μας θα μείνει εδώ καθώς περιμένει το επόμενο γκρουπ για το Σερενγκέτι, ο κύκλος συνεχίζεται και για αυτούς. Ένα φιλοδώρημα, θεωρείτε πρέπον το δεκάευρω ανά ήμερα και ανά επισκέπτη, ποσό που μοιράζεται το πλήρωμα του οχήματος. Μια χειραψία και τέλος και αυτός από την ζωή μας.
Σήμερα ο εύκολος στόχος μας είναι να δούμε την λίμνη Manyara μεγέθους 230τχλμ… Λέω εύκολος καθώς βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από το ξενοδοχείο μας. Σε μόλις πέντε λεπτά φτάνουμε στο εθνικό πάρκο, περνάμε τον έλεγχο για τις απαραίτητες άδειες και μπαίνουμε από την πύλη.
Διαφόρων ειδών μαιμούδων ξεχωρίζουν ανάμεσα στα δέντρα, μια υδρόβια αντιλόπη με ενα σχέδιο στόχου στον πισινό της και δεκάδες μπαμπουίνοι. Με τρεχούμενο νερό, ένα δάσος που θα μπορούσε να είναι κάπου στην Ευρώπη. Βλέπουμε δυο sky monkey και μπαμπουίνους με αιμορροΐδες. Τερμιτοφωλιές, πανύψηλα δέντρα, ένα ζευγάρι πουλιών με καμπυλωτό ράμφος. Καλά είναι αλλά δεν έχουμε δει και κάτι το ιδιαίτερο μέχρι τώρα.

Ξάφνου πέντε ελέφαντες αποφασίζουν να βγουν από την τροπική βλάστηση και περνάνε ξυστά από εμας. Ο ένας μετά τον άλλο, μια όμορφη στιγμή ενθουσιασμού, μια στιγμή που αναπτερώνει το ηθικό κάποιων...
Ένας ελέφαντας κάνει παρέα με δεκάδες πεταλούδες, οι άλλοι δεν τον παίζουν. Μέχρι τώρα έχουμε δει μόνο ένα ακόμα όχημα. Δέντρα με φρούτα, σαν στολισμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα με άγρια στρογγυλά αγγούρια τα οποία δεν τρώγονται. Κάποιες φωλιές πουλιών μοιάζουν με αυτά για να αποφεύγουν τους εχθρούς. Τώρα το τοπίο αλλάζει, μπαίνουμε σε κάτι σαν πευκοδάσος και γρήγορα φτάνουμε δίπλα στην λίμνη. Νεκρά δέντρα βρίσκονται μέσα σε αυτή, ένα ελαφρύ αεράκι μας δροσίζει και η ώρα είναι μόλις εννιά το πρωί. Ακόμα ένας-δυο-τρεις μοναχικοί ελέφαντες, μην ξεχνάτε “objects are closer than they appear” και κάποιοι απαιτούν σεβασμό.

Μια χούφτα από ιμπάλα και τρεις ζέβρες, όταν ακούγεται ένας ήχος από το προπορευόμενο όχημα τρέπονται πανικόβλητα σε φυγή. Συνεχίζουμε στην παραλιακή ζώνη. Ένα πουλί bishop με το έντονο πορτοκαλί και μαύρο. Καμηλοπάρδαλη και μπόλικα ιμπάλα και αντιλόπες. Θα μείνουμε λίγα λεπτά δίπλα στο κύμα, ναι είχε κύμα σήμερα. Συνεχίζουμε με άλλα είδη μαϊμούδων. Πέντε ελέφαντες, από τους οποίους οι δύο είναι χαριτωμένοι και μικρής ηλικίας ενω από τον ένα ενήλικα κρέμεται το αυτί του. Θα διασταυρώσουν οι δρόμοι μας με πολλούς ακόμα. Μια πεταλούδα μπαίνει στο αυτοκίνητο για να μας χαιρετίσει. Το νερό της λίμνης μοιάζει με ένα τεράστιο φλυτζάνι με σοκολατούχο ρόφημα. Καθώς προχωράμε αλλάζει και πάλι η βλάστηση, ψηλό χορτάρι και ξαφνικά μια γυαλιστερή πέτρα που… περπατάει; Ένας μάλλον χαλαρός ιπποπόταμος χάνεται πίσω από ένα δέντρο. Αλλάζουμε και πάλι εικόνες, όμως άλλα ενδιαφέροντα ζώα δεν βλέπουμε, αν και στην φάση που είμαστε τώρα για να γοητευθούμε λογικά πρέπει να αντικρίσουμε δεινόσαυρο!


Συνεχίζουμε σε χωμάτινο δρόμο βεβαίως με κάποιες λακκούβες. Φτάνουμε σε μια μικρή παραλία όπου υπάρχει και μια πηγή ζεστού νερού, το ακουμπήσαμε και πραγματικά καίει ενώ το θείο ευωδιάζει την ατμόσφαιρα.
Γενικά η σημερινή μέρα ήταν αρκετά μέτρια, αλλά σε αυτό φταίμε εμείς που δεν είχαμε διαβάσει και προετοιμαστεί. Θα το έλεγα “lack of search and knowledge” για τις δραστηριότητες στην περιοχή γενικά και ιδανικά θα την έβαζα σαν πρώτη... Για να είναι κάθε μέρα καλύτερη από την προηγούμενη κρατώντας τον θαυμασμό μας ζωντανό και ακμαίο. Ένα κρεσέντο με αποκορύφωμα το Ngorongoro! Μια σαύρα monitor lizard βγαίνει από το νερό στο ποταμάκι δείχνοντας μας την γλώσσα της. Βουβάλια και δίπλα τους εντυπωσιακοί πολύχρωμοι μελισσοφάγοι... Περνάμε μέσα από μια μικρή ζούγκλα, άντε τώρα να δεις ζώα εδώ μέσα. Τουλάχιστον έξι-επτά καμηλοπαρδάλεις, όλες κάτω από ένα δέντρο. Άλλη μια ομάδα ελεφάντων χαζεύει δίπλα στην παραλία. Όλη μέρα είναι ζήτημα να είδαμε 15 διαφορετικά οχήματα.


Η ώρα κοντεύει 13:00 και θα πάμε για μεσημεριανό, όπως είπαμε όλο τρώμε. Στο όχημα μας έχει απομείνει αποκλειστικά κόκα κόλα, τα νερά εξαφανίζονται λόγω της ζέστης. Τζιπ με επιβάτες που έχουν πληρώσει το υπερπολυτελές πακέτο τρώνε εδώ που τρώμε και εμείς, οι κοινοί θνητοί. Δίπλα στο κύμα, μετά από πενήντα λεπτά θα φύγουμε για την έξοδο.

Το τζιπ κολλάει στην άμμο ευτυχώς μόνο για λίγο, ένας μπαμπουίνος κάνει γιόγκα στα ψηλά κλαδιά ενος δέντρου. Τρεις καμηλοπαρδάλεις (που από μακριά φαίνονται σαν μικροί δεινόσαυροι), κάποιες ζέβρες και αντιλόπες μας αποχαιρετούν. Τελικά έχει πολλά οχήματα και εδώ, το συνειδητοποιώ βγαίνοντας απο το πάρκο. Μετά τις δύο επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο για να αφήσουμε κάτι, να πάρουμε ακόμα κάποια νερά και αποχαιρετάμε την μικρή πόλη. Τέλος το ποτάμι των κουνουπιών, η μετάφραση της Mto wo mba απο τα Σουαχίλι.

Σε παράγκες πουλάνε φρούτα, ψάρια στο καταμεσήμερο βρίσκονται εκτός ψυγείου λογικά για να ενισχυθεί η γεύση τους! Κάποιοι γιαλαντζί Μασάι μας κοιτάζουν καθώς απομακρυνόμαστε, ο καλός Μασάι φίλε μου παραμένει στο Σερενγκέτι, όχι στην πόλη ή στο χωρίο. Ένας άντρας κουβαλάει με ένα παλιοποδήλατο όσα καυσόξυλα θα έβαζα εγω σε ένα αυτοκίνητο! Στο jenga και στο tetris πρέπει να είναι μάστορες οι ντόπιοι! Ξανά αγελάδες, κατσίκια και γαιδούρια, αντί για τα άγρια ζώα που συνηθίσαμε αυτές τις τελευταίες ημέρες. Μας πιάνει μια μικρή μελαγχολία, είδαμε απίστευτες εικόνες. Προχωράμε με 70-90χλμ/ώρα ανάμεσα από χωριά και λαγκάδια σκεπτόμενος πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός και τα χρόνια αλλά και το πόσο τυχεροί είμαστε πραγματικά. Μικρά παιδιά Μασάι μας χαιρετάνε με το χέρι και το χαρακτηριστικό τους σφύριγμα! Στον δρόμο βλέπουμε αρκετά οχήματα με μηχανικά προβλήματα, σίγουρα αξίζει να γίνεις μηχανικός στην Τανζανία – δεν θα πεινάσεις ποτέ! Μια κατσίκα τρικάβαλο πάνω σε μηχανή, θα γινόταν καλή αρχή ανέκδοτου... Κάποιος κάνει νόημα για νερό και ο οδηγός μας του πετάει ένα μπουκάλι, χωρίς να χαμηλώσει καθόλου ταχύτητα. Αν και τώρα είναι χαμηλή σεζόν, τα τζιπ και οι εταιρείες που κάνουν σαφάρι πρέπει να είναι εκατοντάδες. Βλέπουμε συνεχώς οχήματα που πηγαίνουν προς ή επιστρέφουν από αυτό. Τουλάχιστον τόσα όσοι είναι και οι Μασάι που βόσκουν τα τετράποδα ζώα τους στο πλάι του δρόμου. Κάποιος καθισμένος στο πάτωμα σπάει πέτρες με ένα σφυρί στο χέρι. Μπορεί να έχει και 30 βαθμούς και οι περισσότεροι φοράνε μπουφάν και πολλοί από αυτούς και σκουφάκι... Κάπου πωλούν homemade άρβυλα και παντόφλες φτιαγμένα από παλιά λάστιχα αυτοκινήτου. Ένα παιδί παίζει με ένα ξύλο και ένα λάστιχο ποδηλάτου. Παραπέρα και άλλη μηχανική βλάβη, μετά από λίγο ακόμα μια...

Το βουνό Meru από μακριά φαίνεται ότι τραβάει τα σύννεφα σαν μαγνήτης πάνω του. Είναι 16:00 και απέχουμε ακόμα 15χλμ από την πόλη. Περνάμε το αεροδρόμιο της Αρούσα. Καμία δεκαριά γυμνά μικρά παιδιά πλατσουρίζουν σε ένα ποταμάκι, φαίνεται να το διασκεδάζουν ιδιαίτερα. Πλησιάζοντας το κέντρο θα βρούμε αυξημένη κίνηση. Ένας άνθρωπος μάλλον κοιμάται μεθυσμένος πάνω σε ένα σωρό από χώμα και πέτρες. Σταματάμε στο Venice hotel όπου και θα αποχαιρετήσουμε τις Ολλανδέζες, οι οποίες θα συνεχίσουν αύριο για την Ζανζιβάρη. Περιμένουμε τον οδηγό μας και σε λίγα λεπτά επιστρέφουμε στην αρχή.

Σαν να μην πέρασε ένα λεπτό αλλά την ίδια στιγμή να έχουν περάσει χρόνια, μπαίνουμε πάλι στο ίδιο δωμάτιο. Στο Kizumba house θα μείνουμε ακόμα δύο βραδιές. Η ώρα είναι 17:00, με ένα ντους θα φύγει λίγη από την σκόνη και να αποκτήσουμε και πάλι το πραγματικό χρώμα του δέρματος μας. Ήρθε επειγόντως η ώρα για πλύσιμο των πανβρώμικων ρούχων μας στο supaclean, καθώς στο ξενοδοχείο είναι αρκετά ακριβά. Η συνεννόηση γίνεται με το whatsapp, αργούν χαρακτηριστικά (ευτυχώς που δεν βιαζόμαστε) και αντί για τις 18:00 θα εμφανιστούν τελικά στις 19:30. Μάλλον όπως και πολλοί άλλοι βρίσκονται σε ώρα Αφρικής. Με μια μπύρα στο χέρι χαλαρώνω και παίζω με το κινητό, κοιτάζω τα emails και κατά τύχη μπαίνω στον φάκελο spam. Με πιάνει μια ταχυπαλμία, ένα σύγκρυο καθώς βλέπω ότι έχουμε αλλαγή στην ώρα της μεθαυριανής μας πτήσης. Ανοίγοντας το μήνυμα, ευτυχώς διαβάζουμε ότι απλά θα πραγματοποιηθεί μια ώρα νωρίτερα, θα χάσουμε όμως το πρωινό. Αν δεν τσέκαρα τα ανεπιθύμητα λογικά θα χάναμε την πτήση, πάλι καλά... Για αλλαγή θα φάμε με όρεξη στον κήπο του εστιατορίου του ξενοδοχείου με συνοδεία μπύρας. Εδώ έχει δροσιά καθώς φυσάει λιγάκι, εκ διαμέτρου αντίθετη θερμοκρασία με τις προηγούμενες ημέρες. Πάμε για ύπνο αρκετά κουρασμένοι, η ώρα έχει πάει 23:00…
Το Εθνικό Πάρκο Manyara είναι γνωστό για τα λιοντάρια που αναρριχούνται στα δέντρα, τη αλκαλική λίμνη που προσελκύει χιλιάδες ροζ φλαμίνγκο, έναν από τους μεγαλύτερους πληθυσμούς ελεφάντων της Τανζανίας και για να είμαι ειλικρινής ένα τοπίο που καλύτερα να το βλέπαμε πριν το Σερενγκέτι και το Νγκορονγκόρο. Εδώ στεγάζονται όλα τα οικοσυστήματα, λίμνη, βάλτοι, πεδιάδες και καταπράσινα δάση γεμάτα από άγρια ζωή.
Το ξυπνητήρι θα χτυπήσει στις 6:30, στις επτά θα πάρουμε το πρωινό μας και 7:30 θα αφήσουμε το ξενοδοχείο. Ο μάγειρας μας θα μείνει εδώ καθώς περιμένει το επόμενο γκρουπ για το Σερενγκέτι, ο κύκλος συνεχίζεται και για αυτούς. Ένα φιλοδώρημα, θεωρείτε πρέπον το δεκάευρω ανά ήμερα και ανά επισκέπτη, ποσό που μοιράζεται το πλήρωμα του οχήματος. Μια χειραψία και τέλος και αυτός από την ζωή μας.
Σήμερα ο εύκολος στόχος μας είναι να δούμε την λίμνη Manyara μεγέθους 230τχλμ… Λέω εύκολος καθώς βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από το ξενοδοχείο μας. Σε μόλις πέντε λεπτά φτάνουμε στο εθνικό πάρκο, περνάμε τον έλεγχο για τις απαραίτητες άδειες και μπαίνουμε από την πύλη.
Διαφόρων ειδών μαιμούδων ξεχωρίζουν ανάμεσα στα δέντρα, μια υδρόβια αντιλόπη με ενα σχέδιο στόχου στον πισινό της και δεκάδες μπαμπουίνοι. Με τρεχούμενο νερό, ένα δάσος που θα μπορούσε να είναι κάπου στην Ευρώπη. Βλέπουμε δυο sky monkey και μπαμπουίνους με αιμορροΐδες. Τερμιτοφωλιές, πανύψηλα δέντρα, ένα ζευγάρι πουλιών με καμπυλωτό ράμφος. Καλά είναι αλλά δεν έχουμε δει και κάτι το ιδιαίτερο μέχρι τώρα.












Ξάφνου πέντε ελέφαντες αποφασίζουν να βγουν από την τροπική βλάστηση και περνάνε ξυστά από εμας. Ο ένας μετά τον άλλο, μια όμορφη στιγμή ενθουσιασμού, μια στιγμή που αναπτερώνει το ηθικό κάποιων...
Ένας ελέφαντας κάνει παρέα με δεκάδες πεταλούδες, οι άλλοι δεν τον παίζουν. Μέχρι τώρα έχουμε δει μόνο ένα ακόμα όχημα. Δέντρα με φρούτα, σαν στολισμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα με άγρια στρογγυλά αγγούρια τα οποία δεν τρώγονται. Κάποιες φωλιές πουλιών μοιάζουν με αυτά για να αποφεύγουν τους εχθρούς. Τώρα το τοπίο αλλάζει, μπαίνουμε σε κάτι σαν πευκοδάσος και γρήγορα φτάνουμε δίπλα στην λίμνη. Νεκρά δέντρα βρίσκονται μέσα σε αυτή, ένα ελαφρύ αεράκι μας δροσίζει και η ώρα είναι μόλις εννιά το πρωί. Ακόμα ένας-δυο-τρεις μοναχικοί ελέφαντες, μην ξεχνάτε “objects are closer than they appear” και κάποιοι απαιτούν σεβασμό.











Μια χούφτα από ιμπάλα και τρεις ζέβρες, όταν ακούγεται ένας ήχος από το προπορευόμενο όχημα τρέπονται πανικόβλητα σε φυγή. Συνεχίζουμε στην παραλιακή ζώνη. Ένα πουλί bishop με το έντονο πορτοκαλί και μαύρο. Καμηλοπάρδαλη και μπόλικα ιμπάλα και αντιλόπες. Θα μείνουμε λίγα λεπτά δίπλα στο κύμα, ναι είχε κύμα σήμερα. Συνεχίζουμε με άλλα είδη μαϊμούδων. Πέντε ελέφαντες, από τους οποίους οι δύο είναι χαριτωμένοι και μικρής ηλικίας ενω από τον ένα ενήλικα κρέμεται το αυτί του. Θα διασταυρώσουν οι δρόμοι μας με πολλούς ακόμα. Μια πεταλούδα μπαίνει στο αυτοκίνητο για να μας χαιρετίσει. Το νερό της λίμνης μοιάζει με ένα τεράστιο φλυτζάνι με σοκολατούχο ρόφημα. Καθώς προχωράμε αλλάζει και πάλι η βλάστηση, ψηλό χορτάρι και ξαφνικά μια γυαλιστερή πέτρα που… περπατάει; Ένας μάλλον χαλαρός ιπποπόταμος χάνεται πίσω από ένα δέντρο. Αλλάζουμε και πάλι εικόνες, όμως άλλα ενδιαφέροντα ζώα δεν βλέπουμε, αν και στην φάση που είμαστε τώρα για να γοητευθούμε λογικά πρέπει να αντικρίσουμε δεινόσαυρο!








Συνεχίζουμε σε χωμάτινο δρόμο βεβαίως με κάποιες λακκούβες. Φτάνουμε σε μια μικρή παραλία όπου υπάρχει και μια πηγή ζεστού νερού, το ακουμπήσαμε και πραγματικά καίει ενώ το θείο ευωδιάζει την ατμόσφαιρα.
Γενικά η σημερινή μέρα ήταν αρκετά μέτρια, αλλά σε αυτό φταίμε εμείς που δεν είχαμε διαβάσει και προετοιμαστεί. Θα το έλεγα “lack of search and knowledge” για τις δραστηριότητες στην περιοχή γενικά και ιδανικά θα την έβαζα σαν πρώτη... Για να είναι κάθε μέρα καλύτερη από την προηγούμενη κρατώντας τον θαυμασμό μας ζωντανό και ακμαίο. Ένα κρεσέντο με αποκορύφωμα το Ngorongoro! Μια σαύρα monitor lizard βγαίνει από το νερό στο ποταμάκι δείχνοντας μας την γλώσσα της. Βουβάλια και δίπλα τους εντυπωσιακοί πολύχρωμοι μελισσοφάγοι... Περνάμε μέσα από μια μικρή ζούγκλα, άντε τώρα να δεις ζώα εδώ μέσα. Τουλάχιστον έξι-επτά καμηλοπαρδάλεις, όλες κάτω από ένα δέντρο. Άλλη μια ομάδα ελεφάντων χαζεύει δίπλα στην παραλία. Όλη μέρα είναι ζήτημα να είδαμε 15 διαφορετικά οχήματα.














Η ώρα κοντεύει 13:00 και θα πάμε για μεσημεριανό, όπως είπαμε όλο τρώμε. Στο όχημα μας έχει απομείνει αποκλειστικά κόκα κόλα, τα νερά εξαφανίζονται λόγω της ζέστης. Τζιπ με επιβάτες που έχουν πληρώσει το υπερπολυτελές πακέτο τρώνε εδώ που τρώμε και εμείς, οι κοινοί θνητοί. Δίπλα στο κύμα, μετά από πενήντα λεπτά θα φύγουμε για την έξοδο.



Το τζιπ κολλάει στην άμμο ευτυχώς μόνο για λίγο, ένας μπαμπουίνος κάνει γιόγκα στα ψηλά κλαδιά ενος δέντρου. Τρεις καμηλοπαρδάλεις (που από μακριά φαίνονται σαν μικροί δεινόσαυροι), κάποιες ζέβρες και αντιλόπες μας αποχαιρετούν. Τελικά έχει πολλά οχήματα και εδώ, το συνειδητοποιώ βγαίνοντας απο το πάρκο. Μετά τις δύο επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο για να αφήσουμε κάτι, να πάρουμε ακόμα κάποια νερά και αποχαιρετάμε την μικρή πόλη. Τέλος το ποτάμι των κουνουπιών, η μετάφραση της Mto wo mba απο τα Σουαχίλι.


Σε παράγκες πουλάνε φρούτα, ψάρια στο καταμεσήμερο βρίσκονται εκτός ψυγείου λογικά για να ενισχυθεί η γεύση τους! Κάποιοι γιαλαντζί Μασάι μας κοιτάζουν καθώς απομακρυνόμαστε, ο καλός Μασάι φίλε μου παραμένει στο Σερενγκέτι, όχι στην πόλη ή στο χωρίο. Ένας άντρας κουβαλάει με ένα παλιοποδήλατο όσα καυσόξυλα θα έβαζα εγω σε ένα αυτοκίνητο! Στο jenga και στο tetris πρέπει να είναι μάστορες οι ντόπιοι! Ξανά αγελάδες, κατσίκια και γαιδούρια, αντί για τα άγρια ζώα που συνηθίσαμε αυτές τις τελευταίες ημέρες. Μας πιάνει μια μικρή μελαγχολία, είδαμε απίστευτες εικόνες. Προχωράμε με 70-90χλμ/ώρα ανάμεσα από χωριά και λαγκάδια σκεπτόμενος πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός και τα χρόνια αλλά και το πόσο τυχεροί είμαστε πραγματικά. Μικρά παιδιά Μασάι μας χαιρετάνε με το χέρι και το χαρακτηριστικό τους σφύριγμα! Στον δρόμο βλέπουμε αρκετά οχήματα με μηχανικά προβλήματα, σίγουρα αξίζει να γίνεις μηχανικός στην Τανζανία – δεν θα πεινάσεις ποτέ! Μια κατσίκα τρικάβαλο πάνω σε μηχανή, θα γινόταν καλή αρχή ανέκδοτου... Κάποιος κάνει νόημα για νερό και ο οδηγός μας του πετάει ένα μπουκάλι, χωρίς να χαμηλώσει καθόλου ταχύτητα. Αν και τώρα είναι χαμηλή σεζόν, τα τζιπ και οι εταιρείες που κάνουν σαφάρι πρέπει να είναι εκατοντάδες. Βλέπουμε συνεχώς οχήματα που πηγαίνουν προς ή επιστρέφουν από αυτό. Τουλάχιστον τόσα όσοι είναι και οι Μασάι που βόσκουν τα τετράποδα ζώα τους στο πλάι του δρόμου. Κάποιος καθισμένος στο πάτωμα σπάει πέτρες με ένα σφυρί στο χέρι. Μπορεί να έχει και 30 βαθμούς και οι περισσότεροι φοράνε μπουφάν και πολλοί από αυτούς και σκουφάκι... Κάπου πωλούν homemade άρβυλα και παντόφλες φτιαγμένα από παλιά λάστιχα αυτοκινήτου. Ένα παιδί παίζει με ένα ξύλο και ένα λάστιχο ποδηλάτου. Παραπέρα και άλλη μηχανική βλάβη, μετά από λίγο ακόμα μια...














Το βουνό Meru από μακριά φαίνεται ότι τραβάει τα σύννεφα σαν μαγνήτης πάνω του. Είναι 16:00 και απέχουμε ακόμα 15χλμ από την πόλη. Περνάμε το αεροδρόμιο της Αρούσα. Καμία δεκαριά γυμνά μικρά παιδιά πλατσουρίζουν σε ένα ποταμάκι, φαίνεται να το διασκεδάζουν ιδιαίτερα. Πλησιάζοντας το κέντρο θα βρούμε αυξημένη κίνηση. Ένας άνθρωπος μάλλον κοιμάται μεθυσμένος πάνω σε ένα σωρό από χώμα και πέτρες. Σταματάμε στο Venice hotel όπου και θα αποχαιρετήσουμε τις Ολλανδέζες, οι οποίες θα συνεχίσουν αύριο για την Ζανζιβάρη. Περιμένουμε τον οδηγό μας και σε λίγα λεπτά επιστρέφουμε στην αρχή.




Σαν να μην πέρασε ένα λεπτό αλλά την ίδια στιγμή να έχουν περάσει χρόνια, μπαίνουμε πάλι στο ίδιο δωμάτιο. Στο Kizumba house θα μείνουμε ακόμα δύο βραδιές. Η ώρα είναι 17:00, με ένα ντους θα φύγει λίγη από την σκόνη και να αποκτήσουμε και πάλι το πραγματικό χρώμα του δέρματος μας. Ήρθε επειγόντως η ώρα για πλύσιμο των πανβρώμικων ρούχων μας στο supaclean, καθώς στο ξενοδοχείο είναι αρκετά ακριβά. Η συνεννόηση γίνεται με το whatsapp, αργούν χαρακτηριστικά (ευτυχώς που δεν βιαζόμαστε) και αντί για τις 18:00 θα εμφανιστούν τελικά στις 19:30. Μάλλον όπως και πολλοί άλλοι βρίσκονται σε ώρα Αφρικής. Με μια μπύρα στο χέρι χαλαρώνω και παίζω με το κινητό, κοιτάζω τα emails και κατά τύχη μπαίνω στον φάκελο spam. Με πιάνει μια ταχυπαλμία, ένα σύγκρυο καθώς βλέπω ότι έχουμε αλλαγή στην ώρα της μεθαυριανής μας πτήσης. Ανοίγοντας το μήνυμα, ευτυχώς διαβάζουμε ότι απλά θα πραγματοποιηθεί μια ώρα νωρίτερα, θα χάσουμε όμως το πρωινό. Αν δεν τσέκαρα τα ανεπιθύμητα λογικά θα χάναμε την πτήση, πάλι καλά... Για αλλαγή θα φάμε με όρεξη στον κήπο του εστιατορίου του ξενοδοχείου με συνοδεία μπύρας. Εδώ έχει δροσιά καθώς φυσάει λιγάκι, εκ διαμέτρου αντίθετη θερμοκρασία με τις προηγούμενες ημέρες. Πάμε για ύπνο αρκετά κουρασμένοι, η ώρα έχει πάει 23:00…
Last edited: