BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
Το Ngorongoro πιστεύεται ότι σχηματίστηκε πριν από περίπου 2 εκατομμύρια χρόνια από ένα μεγάλο ενεργό ηφαίστειο του οποίου ο κώνος κατέρρευσε προς τα μέσα. Μετά από την μεγάλη έκρηξη άφησε αυτή την τεράστια ακέραιη καλντέρα πίσω της. Ένα από τα ομορφότερα φυσικά αξιοθέατα στην Αφρική, ένα μέρος όπου θα ζήσετε την απόκοσμη ομορφιά παρέα με την ασυνήθιστη συγκέντρωση άγριας ζωής.
Διαβάσαμε ότι στον κρατήρα υπάρχουν πάνω από 7000 γκνου, 6000 ύαινες, 30 μαύροι ρινόκεροι, 4000 ζέβρες, 3000 αντιλόπες Elands, 3000 γαζέλες, 300 ελέφαντες, περιπου 70 λιοντάρια, τσακάλια, ιπποπόταμοι και άλλα ζώα. Λεγεται ότι συνολικά 25000 μεγάλα θηλαστικά έχουν κάνει την καλντέρα σπίτι τους, μια φυσική φυλακή από την οποία δεν μπορούν να ξεφύγουν. Ένα εντυπωσιακό μέρος όπου το τοπίο είναι εντελώς διαφορετικό από οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι τώρα. Ο κρατήρας έχει βάθος 600μ και ο πυθμένας του βρίσκεται στα 1800μ από τη επιφάνεια της θάλασσας. Η διάμετρός του κυμαίνεται από τα 17 μέχρι 21 χλμ και η συνολική του έκταση ισούται με 265τχλμ!
Τις τελευταίες νύχτες ξυπνάμε συνήθως δύο φορές για να πάμε τουαλέτα και επειδή κοιμόμαστε νωρίτερα από το συνηθισμένο. Το ξυπνητήρι χτυπάει στις πέντε για να προλάβουμε την ανατολή του ηλίου. Αρκετό κρύο, η σκηνή έχει γεμίσει υγρασία αλλά το πρωινό κατορθώνει να μας ζεστάνει. Πρωί πρωί με την αυγούλα (στις έξι) αφήνουμε πίσω μας τις σκηνές και θα πάμε να δούμε ένα από τα highlights της χώρας, τον κρατήρα Ngorongoro. Κατεβαίνουμε σφαιράτοι με 60χλμ την ίδια χωμάτινη ανηφόρα που κάναμε χθες στο τέλος της ημέρας. Αντικρίζουμε από ψηλά την λίμνη και την πάχνη στον χώρο.
Παρακολουθούμε έκθαμβοι τις εικόνες, καθώς κατεβαίνουμε προς τον κρατήρα! Η πρωινή ομίχλη κυλάει πάνω-κάτω, αγγίζοντας το χείλος του και παρατηρούμε τα απότομα τοιχώματα του που υποδηλώνουν ένα μέρος που δεν μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο.
Σύντομα θα στρίψουμε δεξιά και θα βρεθούμε σε μια ακόμη πετρόχτιστη κατηφόρα μέχρι την πύλη για την είσοδο, αυτή την φορά προχωράμε αργά και με προσοχή. Βουβάλια μένουν έκθαμβα από τους πανέμορφους επισκέπτες και εμείς απο την ιδιαίτερη ανατολή και την μοναδική θέα! Το κινητό δείχνει ακριβώς 6:49 όταν φτάνουμε στον πυθμένα του κρατήρα.
Εδώ θα εξερευνήσουμε έναν χαμένο κόσμο που διατηρείται σε μια κατάσταση παρθένας απομόνωσης, φιλοξενώντας λιοντάρια και ύαινες, ελέφαντες και μαύρους ρινόκερους, φλαμίνγκο και τσακάλια. Με δάση, λίμνες γεμάτες ιπποπόταμους και πάρα πολλά θηλαστικά!









Το κυνήγι ξεκινάει με μεγάλη όρεξη. Ο ήλιος θα ξεπεράσει τα βουνά σε δυο λεπτά, ένας άψογος συγχρονισμός που δεν είναι τυχαίος! Πλησιάζοντας τον πυθμένα αποκαλύπτονται οι πραγματικές διαστάσεις της καλντέρας και ξετυλίγεται μπροστά μας ένας συγκλονιστικός κόσμος, σαν να βρισκόμαστε μέσα σε ντοκιμαντέρ. Τα τοιχώματα της λειτουργούν τόσο προστατευτικά όσο και περιοριστικά, παγιδεύοντας και προστατεύοντας έναν εντυπωσιακό αριθμό ζώων.
Στο μέσω της καλντέρας βρίσκεται η λίμνη Μαγκάντι μια μεγάλη τοξική/αλκαλική λίμνη στην οποία συχνάζουν φλαμίνγκο, παραδίπλα βλέπουμε ένα δάσος, αχανείς πεδιάδες και βάλτους. Άπειρα ροζ φλαμίνγκο ψάχνουν τροφή δίπλα από την ακτή και κάπου κάπου βλέπεις το νερό να ατμίζει από την διαφορά θερμοκρασίας.






Ο οδηγός μας δείχνει έναν ρινόκερο που βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση πάνω στην πλαγιά, τελικά είναι δύο αλλά θα παραμείνουν μακριά από εμάς. Έχουμε συμπληρώσει σχεδόν το παζλ, the big five (στην πραγματικότητα για εμάς θα μείνουν τεσσεράμισι, λόγω γατόπαρδου και όχι λεοπάρδαλης). Τελικά ήταν πολύ εύκολο, η μικρή Ολλανδέζα (που δεν διευκρίνισα ότι την κάνω 22 χρόνων) μετά την στιγμιαία έξαψη, φαίνεται απογοητευμένη και πάλι!! Μια στιγμή να παραγγείλουμε έναν να καβαλήσεις κοπελιά!
Όπως είπα, δεν θα τα ξαναπώ καθώς είδα, έγραψα και μίλησα ξανά και ξανά για τα άλλα ζώα. Η περιοχή είναι γεμάτη από όλα τα καλά και τα άλλα λιγότερο καλά... Ένα πραγματικό Jurassic park, μια τροπική ζούγκλα, η κοιλάδα της Εδέμ. Μια μαγκούστα τρέχει για να αποφύγει το όχημα μας. Το κρύο παραμένει τσουχτερό αν και ο ήλιος κάνει ότι μπορεί γι' αυτό. Δεν βοηθάει ιδιαίτερα και το ότι έχουμε ανοίξει την οροφή για να βλέπουμε καλύτερα, διαλέγεις και παίρνεις στην ζωή.
Θα συνεχίσουμε προς το τροπικό δάσος, θα δούμε πάμπολλες πατημασιές και περιττώματα από ελέφαντες αλλά δεν θα συναντήσουμε κάποιον.



Γκνου τρέχουν και παίζουν ανέμελα σαν μικρά παιδιά. Ένα serval (αιλουροειδές, μια μίξη γάτας και λεοπάρδαλης) μας κάνει την χάρη και περνάει στα τρία μέτρα απο εμάς. Μυριάδες χελιδόνια στον αέρα καθώς βοηθούν στην εξόντωση του μισητού κουνουπιού.




Καμία δεκαριά λιοντάρια κάνουν την παρουσία τους και άμεσα περισσότερα από σαράντα τζιπ μαζεύονται για να τα θαυμάσουν. Δύο ανήλικα τσακάλια τρώνε κάτι που μοιάζει με ποντίκι. Η περιοχή είναι τεράστια οπότε νιώθεις ελευθερία χωρίς πολλούς επισκέπτες, εκτός και αν εμφανιστεί ένα σπάνιο ζώο. Τότε φυσικά αλλάζουν όλα και θα δεις την πολυκοσμία. Βλέπουμε πελεκάνους, οι ιπποπόταμοι προτιμούν τις όχθες του ποταμού καθώς αποφεύγουν το αλμυρό νερό της λίμνης.






Λέγεται ότι εδώ κατοικούν περισσότερα από 500 είδη πουλιών. Ένας μοναχικός ιπποπόταμος βρίσκεται επιτέλους εκτός νερού και επιθεωρείτε από τους ερωδιούς. Δεν σηκώνει στιγμή κεφάλι, τρώει τρώει και ξανατρώει, σαν και εμένα χθες βράδυ. Φτάνει μέχρι και στα δεκαπέντε μέτρα απόσταση από εμάς. Τρισεκατομμύρια έντομα, τα χελιδόνια συνεχίζουν το κυνήγι και τα χρώματα στην γειτονιά οργιάζουν. Κάποια μεγάλα εμφανισιακά πουλιά, τα χελιδόνια κρέμονται σαν το σταφύλι πάνω σε θάμνους. Όλα αυτά γύρω από την λίμνη magadi.








Συνεχίζουμε μέσα από λασπόνερα με άπειρα ζώα τριγύρω μας. Περνάμε τόσο κοντά από μια ζέβρα που κατάφερα και της πασπάτευσα τον ποπό... Ζω μέσα στην ακολασία, ευτυχώς που οι rangers δεν με πήγαν μέσα για παρενόχληση ή που δεν κλώτσησε το όχημα μας όπως κάνουν τα γαϊδούρια. Μια άλλη ξύνει την κοιλιά της σε έναν βράχο. Οι ζέβρες συχνά παραμένουν αντικριστά σε ζευγάρια όπως το γιν και το γιανγκ. Αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας καθώς έτσι βλέπουν και από τις δύο πλευρές αλλά και για να διώχνουν με τις ουρές τους τις μύγες από το πρόσωπο τους. Οι ανάγωγες σχεδόν δεν κουνιούνται και κάνουν την κίνηση ανυπόφορη. Πραγματικά κάποιοι δεν έχουν τρόπους, θυμίζει την κίνηση στον Κηφισό σε περίοδο εορτών. Μικρή στάση για τουαλέτα σε ένα τυχαίο σημείο, κοιτάζοντας πάνω από τον ώμο μήπως πλησιάζει κάποιο άλλο όχημα και βρεθούμε εκτεθειμένοι.








Στην συνέχεια ένας ελέφαντας θα περάσει στα πέντε μέτρα από το όχημα μας, έχει μια τρύπα στο αυτί σαν να φόραγε σκουλαρίκι. Παρακάτω καμία δεκαπενταριά βρίσκονται σε απόσταση από εμάς, ολάκερη αγέλη ελεφάντων.
Πάντως από ποικιλία δεν λέει και πολλά το μέρος, όλο τα ίδια και τα ίδια ζώα βλέπεις. Πέρα από την πλάκα, διαθέτει απίστευτη βιοποικιλότητα. Είναι 10:30 και η ζέστη είναι καλοδεχούμενη. Κοπάδι με δίαφορα είδη αντιλόπης ανάμεικτα, στρουθοκάμηλοι και χιλίαδες χελιδόνια ξεκουράζονται πάνω σε λεπτά κλαδιά.










Θα δούμε ακόμα τέσσερις ρινόκερους και πάλι από μεγάλη απόσταση. Πλησιάζουν αργά και σταθερά, μετά στρίβουν, σταματάνε, τρώνε και εμείς περιμένουμε μήπως και μας κάνουν την χάρη. Θα ήθελα να πω στα ψέματα ότι ο ένας ήρθε για να βγάλει μια σέλφι μαζί μας, αλλά η αλήθεια είναι ότι συνέχισαν προς άλλη κατεύθυνση δυστυχώς.
Μαθαίνουμε ότι οι μαύροι ρινόκεροι είναι δεν είναι 212 (ανάλογα με την πηγή ο αριθμός φτάνει και τους 260) σε όλη την Τανζανία, ενώ στο Ngorongoro βρίσκονται περίπου 26 εξ αυτών. Το επισημαίνω για να κατανοήσουμε την σπανιότητα του ζώου αυτού!
Θα περάσουμε δίπλα απο δεκάδες μαύρους αφρικάνικους βούβαλους, αναμφίβολα τα πιο επικίνδυνα φυτοφάγα ζώα της ηπείρου.



Ήρθε δυστυχώς η ώρα της επιστροφής, προχωράμε λοιπόν... Τελείωσε και αυτό, στην έξοδο θα δούμε πολλές μαϊμούδες και παίρνουμε την ανηφόρα που βγάζει από τον κρατήρα ρίχνοντας πολλές τελευταίες ματιές σε αυτό το θαύμα της φύσης. Επιστρέφουμε στο κάμπινγκ, η ώρα είναι λίγο μετά τις δώδεκα και θα φάμε το μεσημεριανό μας, στις 13:00 το αφήνουμε και αυτό πίσω μας .







Επιστροφή από τον ίδιο δρόμο, με μπόλικη στεναχώρια μέσα μας που αφήνουμε πίσω ότι είδαμε τις τελευταίες τρεις φανταστικές ημέρες. Θα θέλαμε να μείνουμε στο Ngorongoro ακόμα λιγάκι αλλά αν κατάλαβα καλά, οι υψηλοί φόροι για την επίσκεψη στα πάρκα έχουν διάρκεια 24ωρες κάθε φορά. Ο χρόνος μας δυστυχώς τελείωσε! Η μικρή Ολλανδέζα παραμένει μουτρωμένη, μάλλον ψάχνει κάτι για να είναι ανικανοποίητη. Λίγο αφρικανικό μασάζ θα χαλαρώσει τους γλουτούς μας αλλά όχι και αυτήν... Βγαίνουμε από την πύλη, τέρμα το χώμα και επιστρέφουμε στην άσφαλτο. Η ώρα είναι σχεδόν 14:00 και η απόσταση από το ξενοδοχείο μας στα 50χλμ. Εργάτες συνεχίζουν και σκάβουν το έδαφος με τσάπες κάτω από τον καυτό ήλιο του μεσημεριού... Επιστροφή στην πραγματικότητα, τα μόνα ζώα είναι τα οικόσιτα τώρα πια... Σταματάμε φευγαλέα για μια ματιά από ψηλά στην θέα της καφέ χρώματος λίμνης Manyara, όπου ντόπιοι προσπαθούν ανεπιτυχώς να μας πουλήσουν αναμνηστικά.
Διάσπαρτοι μπαμπουίνοι μάλλον περιμένουν το επόμενο λεωφορείο στο πλάι του δρόμου...



Επιστρέφουμε και πάλι στο ξενοδοχείο Jambo lodge στις 15:00 αρκετά κουρασμένοι ενώ έχει ακόμα πολύ ήλιο και ζέστη . Μερικά παιδιά της γειτονιάς (ή του ιδιοκτήτη) έρχονται για να εκμεταλλευτούν την πισίνα και παίζουν ανέμελα για ώρες! Συζητάμε για λίγο με τον συμπαθητικό μάνατζερ του ξενοδοχείου, πάλι πρέπει να ζητήσουμε πετσέτες καθώς στο δωμάτιο δεν έχει καμία. Το ζευγάρι Γερμανών θα φύγει άμεσα για την Αρούσα καθώς αύριο έχουν πτήση για την Ζανζιβάρη. Τους αποχαιρετάμε ελπίζοντας κάποτε να τα ξαναπούμε, ποιός ξέρει.
Μετά τον καφέ και ένα ντους, θα χαλαρώσουμε λίγο στο ζεστό δωμάτιο μας. Βγαίνουμε στον κήπο και ακούγεται μια μπάντα παρέλασης. Έχουμε από μια μπύρα στο χέρι, φυσάει και επιτελούς έχει δροσιά, είναι τέλεια! Βραδινό στις 19:30, ένα τελευταίο δείπνο αποχαιρετισμού με αρκετή ποικιλία αυτή την φορά. Συζητώντας με τα κορίτσια, η μικρή καταλαβαίνει οτι δεν έχει λογική αυτό που κάνει, μας μιλάει για τις ανασφάλειες και τα συναισθήματα της. Σαν άλλος Πάπας, απο μέσα μου την συγχωρώ... Πάμε για ακόμα μια μπύρα δίπλα από την πισίνα. Εκεί με την απόχη θα σώσω ένα βατράχι, φιλί δεν είχε. Αυτό μας έλειπε να κουβαλάμε μαζί μας και κανέναν μαντράχαλο πρίγκιπα. Νιώθω πάλι ενοχλήσεις στην κοιλιά μου... Ευκαιρία να χάσουμε και κανένα κιλό, όπως τότε στο Μπάλι, όπου γύρισα 4-5 κιλά ελαφρύτερος!! Για να δούμε πως θα πάει αυτό. Μεγάλη βοήθεια σε αυτού του είδους τα προβλήματα είναι τα φυτικά συμπληρώματα ενεργού άνθρακα. Επίσης παίρνουμε προληπτικά χάπια με προβιοτικά. Στις 22:00 θα ξαπλώσουμε παρέα με καντάδες από γρύλους, βατράχια και πουλιά!


Last edited: