BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Nungwi, μέρος Γ’.
Το ξυπνητήρι έχει βαλθεί να μας συνεφέρει, κοιτάζω την οθόνη, δείχνει 5:50. Άντε πάλι με αυτά τα άγρια χαράματα, τι σόι διακοπές είναι αυτές αν επιστρέφεις πίσω κουρασμένος; Εννοείται ότι είναι εκείνη την φορά, αυτήν στην οποία κοιμάσαι τέλεια, που τότε πρέπει να ξυπνήσεις νωρίς.
Χθες το βράδυ είχα ζητήσει απο το προσωπικό του ξενοδοχείου, να μας έχουν αφήσει ζεστό νερό (ίσως κάποιο θερμός) για να κάνουμε μόνοι μας ένα καφεδάκι. Φυσικά δεν υπήρχε κάτι έτοιμο ή κάποιος για να μιλήσω μαζί του. Αποφάσισα να μπω στην κουζίνα και να εξυπηρετηθώ μόνος μου, ετοιμάζω νερό για τέσσερα καφεδάκια και επιστρέφω στο δωμάτιο. Το πρωινό «ασφαλείας» είναι κάποια μπισκότα που αγοράσαμε χθες.

Σήμερα λοιπόν θα έχουμε μια ενδιαφέρουσα μέρα με έναν συννεφιασμένο ουρανό! Ανεβαίνουμε στην σέλα του δύσμοιρου δίκυκλου με σκοπό να πάμε στο χωριό Kigomani και συγκεκριμένα στο γραφείο του Kibwana divers Zanzibar. Στον δρόμο θα συναντήσουμε συχνότατες φωτιές που γεμίζουν με καπνό την διαδρομή των 30χλμ, συνθέτοντας ένα ομιχλώδες σκηνικό. Όμορφο αποτέλεσμα από μακριά, άσχημο όταν περνάς μέσα από αυτόν και αναπνέεις τις οσμές που αναδύονται. Παλιά (τι παλία δηλαδή, σάπια) λεωφορεία και dala dala αφήνουν πίσω τους μια γραμμή μαύρου καυσαερίου την οποία κατορθώνουμε να αποφύγουμε προσπερνώντας τα. Με τους χάρτες της Google (προσπαθώντας να μην υπερβούμε κατά πολύ τα όρια ταχύτητας) θα οδηγηθούμε σε αμμώδες μικρά στενά στα οποία βυθίζεται ο πίσω τροχός του οχήματος μας. Εκεί με ανώμαλη οδήγηση τύπου ράλι Dakar θα φτάσουμε επιτέλους στην παραλία μετά από 50 λεπτά.

Στο γραφικό παραλιακό χωριό Kigomani, βρίσκουμε άμεσα το Kibwana divers Zanzibar και θα πάμε για να υπογράψουμε τα διαδικαστικά χαρτιά αποποίησης ευθυνών. Εκεί θα μας δώσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και θα πληρώσουμε ενενήντα ευρώ ο καθένας για τις δύο βουτιές μαζί τους. Εννοείται ότι πρέπει να είσαι πιστοποιημένος δύτης, αλλιώς χρειάζεσαι μαθήματα για να μπεις στο νερό.

Ένα μικρό σκάφος με μια παλία δίχρονη Yamaha 25hp με μοναδικό πλήρωμα τον καπετάνιο, μαζί μας ο dive master Idris και μια φιλική Γερμανίδα τουρίστρια μεγαλύτερης ηλικίας. Στις οκτώ λοιπόν ξεκινάμε την απευθείας μετακίνηση για κάπου στα ανοιχτά... Συνεχίζουμε μέχρι να φτάσουμε δίπλα από το νησί Mnemba, λόγω μικρής ταχύτητας μας πήρε περίπου 50 λεπτά.
Το νησί αυτό, είναι ένας μικρός παράδεισος στη βορειοανατολική ακτή της Ζανζιβάρης που ανήκει στην &Beyond (εταιρία σαφάρι πολυτελείας). Οι φήμες λένε ότι ανήκει στον Bill Gates και μπορείς να πατήσεις πάνω του μόνο αν είσαι ένοικος στο πολυτελές ξενοδοχείο που διαθέτει… Αυτή η διάσημη προστατευόμενη περιοχή διαθέτει κρυστάλλινα νερά, άφθονη θαλάσσια ζωή και ζωντανούς υφάλους.

Πολλές βάρκες με δύτες βρίσκονται ήδη εκεί καθώς θεωρείται το καλύτερο μέρος γι’ αυτό στην Ζανζιβάρη.
Αρχίζουμε στο Kichwani wall μια απότομη κοραλλιογενής όχθη με πολλές μικρές ρωγμές που κρύβουν πολλά είδη ψαριών. Αυτό το φανταστικό κοραλλιογενές τείχος, ξεκινά από τα μόλις 2 μέτρα βάθους και καταλήγει στα 30, πράγμα το οποίο το καθιστά ιδανικό σημείο τόσο για αρχάριους όσο και για έμπειρους δύτες.
Ρίχνουμε άγκυρα και μετά από ένα μικρό επαναληπτικό μάθημα (καθώς δεν έχουμε καταδυθεί εδώ και χρόνια) θα φορέσουμε την στολή, τα βάρη, βατραχοπέδιλα και όλα τα συμπράγκαλα του δύτη. Κάθεσαι στην άκρη της βάρκας με την πλάτη στην θάλασσα και απλά πέφτεις προς τα πίσω κρατώντας την μάσκα με το ένα χέρι. Μετά βυθίζεσαι στο υγρό στοιχείο και στον κόσμο της...
Νιώθω ότι το βάρος των μολυβιών στην ζώνη δεν είναι το σωστό με συνέπεια να μην μπορώ να κρατηθώ εύκολα στον βυθό. Η μάσκα με πονάει αρκετά και μπάζει νερά από παντού, ενώ και η Α έχει τα δικά της θεματάκια. Τριγύρω μας όσο προχωράμε αντικρίζουμε μια πανδαισία χρωμάτων, κοράλλια, αστερίες και ψάρια όλων των ειδών μας περιμένουν. Μεγάλοι ροφοί μένουν με το στόμα ανοιχτό με το που μας βλέπουν! Δηλητηριώδες ψάρια όπως το stonefish, λεοντόψαρα, αλλά παράξενα που μοιάζουν με μονόκερους, φλογέρες, ψάρια σαν σκαντζόχοιροι, κλόουν, και εντυπωσιακά πολύχρωμους γυμνοσάλιαγκες. Σαν να βρίσκεσαι μέσα σε ένα γιγάντιο ενυδρείο....

Με κάποιες δυσκολίες λοιπόν θα ολοκληρωθεί η πρώτη κατάδυση, βγαίνοντας από το νερό θα ξεκουραστούμε για λίγο με φρούτα και ηλιοθεραπεία. Ζητάω αλλαγή μάσκας και προσθήκη δυο επιπλέον κιλών στην ζώνη. Μισή ώρα αργότερα θα ξαναμπούμε σε άλλο σημείο, στο Wattabomi έναν εύκολο και όμορφο κεκλιμένο ύφαλο βάθους 6 έως 25 μέτρων με πολλά είδη τροπικών ψαριών στα κρυστάλλινα νερά του.
Εδώ επικρατεί ένα ισχυρό ρεύμα, πράγμα το οποίο μου άρεσε ιδιαίτερα, αφήνεις τον εαυτό σου να παρασυρθεί από αυτό και παρακολουθείς τον βυθό και τους κατοίκους του χωρίς να κάνεις και πολλά! Αρκεί να θυμάσαι να αναπνέεις πού και πού... Ένας μικρός καρχαρίας κρύβεται κάτω από έναν βράχο, κάποια ψάρια με ιδιαίτερες ικανότητες απόκρυψης επιτυγχάνουν να γίνουν ένα με το περιβάλλον. Κοπάδια από πολύχρωμους κατοίκους βρίσκονται τριγύρω μας, σμέρνες, βατραχόψαρα, έντονα κόκκινα ψάρια. Αυτή τη φορά το απόλαυσα όσο δεν πάει! Όσο κοιτάς καλύτερα αντικρίζεις και άλλη κρυμμένη μικρότερη μορφή ζωής, αλλά που είναι το ίδιο εντυπωσιακή. Πολύχρωμες γαρίδες Mantis, Harlequin, ιππόκαμποι, θαλάσσιοι γυμνοσάλιαγκες και καβούρια. Κάπου κάπου ο Idris μας επαναφέρει στην τάξη και ζητά να επιστρέψουμε κοντά του. Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς και να συνεχίσεις λίγο βαθύτερα... Φτάσαμε μέχρι και τα 23 μέτρα βάθους, μαζί με τα Trumpet fish, Napoleon Wrasse και τα πανέμορφα Bluefin Trevally που τριγυρνάνε με ταχύτητα στην περιοχή. Ιδιαίτερα είναι και τα κοράλλια (brain corals) που μοιάζουν με εγκεφάλους και τα μικρά χέλια που χώνονται στην άμμο κατα δεκάδες!
Δυστυχώς λόγω του ότι αναπνέω γενικά γρηγορότερα ξόδεψα και πάλι πρώτος το οξυγόνο μου και πρέπει να ανέβουμε προς την επιφάνεια. Μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο στον βυθό, να θυμηθώ την επόμενη φορά να ζητήσω την μεγαλύτερη φιάλη κατάδυσης λόγω αυξημένης κατανάλωσης. Δυστυχώς δεν έχουμε φωτογραφίες του βυθού αλλά είδαμε πραγματικά εντυπωσιακές εικόνες!
Επιστρέφουμε από άλλη περιοχή πιο μακρινή, λόγω της παλίρροιας, μέσα από πολύ μικρούς διαδρόμους και περάσματα σε συγκεκριμένα σημεία.
Τριγύρω μας βρίσκονται πραγματικά αμέτρητοι αχινοί, ρωτάω γιατί έχει τόσους πολλούς και φυσικά η απάντηση είναι ότι απλά δεν τους τρώνε στην χώρα. Αλλιώς δεν θα υπήρχε ούτε για δείγμα βεβαίως. Κανονίζουμε να ξεκινήσουμε τις εξαγωγές-εισαγωγές μεταξύ των χωρών μας! Πολύχρωμα ψάρια παραμένουν στάσιμα στα ρηχά (περίπου 30 πόντων) κόντρα στο δυνατό ρεύμα. Ο Idris σχολιάζει τους Μασάι οι οποίοι ξεναγούν τουρίστες στα ρηχά λέγοντας, “μα τι δουλειά έχουν αυτοί εδώ, που να ξέρουν από θάλασσα, γυρνάτε βρε στο Σερενγκέτι”…

Στις 13:00 επιστρέφουμε στο γραφείο τους όπου και θα κάνουμε ντους για να φύγει το αλάτι απο πάνω μας. Θα πάμε παραδίπλα σε ένα εστιατόριο για έναν καφέ/χυμό και λίγη χαλάρωση.
Χαζεύουμε την μεγάλη παραλία με τα μικρά σκάφη, αρκετοί άνθρωποι διαφημίζουν τις δραστηριότητες που προσφέρουν στην περιοχή, όπως η βόλτα με σκάφος για ψάρεμα ή για μπάνιο και φαγητό σε μια αμμουδιά (sandbank) κάπου εκεί δίπλα απο το νησάκι. Ευχαριστούμε αλλά σήμερα έχουμε ήδη κάνει την δραστηριότητα της ημέρας, ίσως την επόμενη φορά!

Επιστρέφουμε στην σέλα του σκούτερ και πάλι θα κάνουμε περίπου 50 λεπτά για να βρεθούμε πίσω στο Nungwi. Ίδιες εικόνες, πολύ πράσινο και κάπου κάπου έχει μεγάλα δέντρα με κόκκινα λουλούδια. Τρελά φορτηγά (ελπίζω χωρίς σπασμένα φρένα) που προσπερνούν πάνω σε στροφές και άλλα τέτοια χαλαρωτικά, μηχανόβιοι πάνω σε δίκυκλα μεγάλου κυβισμού προσπερνούν τα αστυνομικά μπλόκα γκαζώνοντας και κάνοντας σαματά! Στις 14:45 θα μπούμε στον κήπο μας και θα παραμείνουμε εκει μέχρι και τις 18:00.

Θα βγούμε για μια βόλτα στην αγορά μήπως και κάποιος από εμάς τους δυο (ποία άραγε; ) βρει το ύφασμα που ονειρεύεται. Σταματάμε σε διάφορα μαγαζάκια, περισσότερο για να μάθουμε πρώτα τις τιμές, αλλά δεν υπάρχει κάτι που να τραβάει ιδιαίτερα την Α. Μετά από λίγο ψάξιμο, έλεγχο ποιότητας και τιμών βλέπουμε κάτι με περισσότερο ενδιαφέρον. Η δύση είναι πανέμορφη και τυχαία θα ακολουθήσουμε ένα στενάκι όπου στο τέλος της θα βρούμε μια μικρή παραλία με την τέλεια θέα. Σημειώνω νοητά το σημείο και θα πάμε και πάλι στο προχθεσινό εστιατόριο, όπου και θα ευχαριστηθούμε το βραδινό μας. Μια μερίδα καλαμάρι, χταπόδι, σαλάτα και 4 χυμοί στα 28 ευρώ για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τιμές. Μέσα σε 20 λεπτά είχαμε και πάλι τα πάντα στο τραπέζι μας, ταχύτατοι, ευγενέστατοι, καθαροί και ότι πήραμε ήταν πολύ νόστιμο! Στο τέλος η υπάλληλος δεν θυμάται τον κωδικό για το pos και το αφεντικό δεν απαντάει στις κλήσεις της, θα περιμένουμε πάνω από δέκα λεπτά...

Συνεχίζουμε χορτάτοι και θα επιστρέψουμε στην μικρή παραλία (δίπλα απο το Ciao Pizza Nungwi και το Baraka beach restaurant) όπου με τύχη βρίσκουμε το τελευταίο τραπεζάκι δίπλα στο κύμα και πάνω στην άμμο. Εδώ θα πιούμε χαλαροί 4 μπύρες απολαμβάνοντας τις εικόνες. Από μπροστά μας θα παρελάσει κόσμος και κοσμάκης, κάποιοι προσφέρουν θέαμα είτε το θέλεις είτε όχι, χορεύουν, παίζουν παιχνίδια με την φωτιά, γκρουπάκια με ζωντανή μουσική περιφέρονται εδώ και εκεί. Λίγες νεαρές και ακόμα περισσότερες κυρίες κάποιας ηλικίας μοστράρουν τον γκόμενο ψευτομασάι, υπάρχει και αυτή η πλευρά... Χανόμαστε στις εικόνες και την μουσική, στα άστρα, στο φεγγάρι που όλο και μεγαλώνει, στην θάλασσα χωρίς κύματα και στα δεκάδες σκάφη που βρίσκονται κάπου εκεί μπροστά μας.
Εδώ μας άρεσε πάρα πολύ και θα επέστρεφα ευχαρίστως αν είχαμε ακόμα μια βραδία στην περιοχή!
Ένας τύπος το παίζει σεκιουριτάς στο μικρό πάρκινγκ-στενό, τον αποφεύγω... Δεν έχω μετρητά πάνω μου, αύριο θα είσαι εδώ; Την ίδια ώρα; Θα ξανάρθουμε, κεραυνός να πέσει να σε κάψει αν λέω ψέματα... Στις 23:00 θα επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας, αύριο τα μαζεύουμε και πάλι, αυτη την φορά για τον τελικό μας προορισμό στην Ζανζιβάρη! Είχαμε μια πολύ γεμάτη μέρα, νιώθουμε ευτυχισμένοι και αρκετά κουρασμένοι!
Το ξυπνητήρι έχει βαλθεί να μας συνεφέρει, κοιτάζω την οθόνη, δείχνει 5:50. Άντε πάλι με αυτά τα άγρια χαράματα, τι σόι διακοπές είναι αυτές αν επιστρέφεις πίσω κουρασμένος; Εννοείται ότι είναι εκείνη την φορά, αυτήν στην οποία κοιμάσαι τέλεια, που τότε πρέπει να ξυπνήσεις νωρίς.
Χθες το βράδυ είχα ζητήσει απο το προσωπικό του ξενοδοχείου, να μας έχουν αφήσει ζεστό νερό (ίσως κάποιο θερμός) για να κάνουμε μόνοι μας ένα καφεδάκι. Φυσικά δεν υπήρχε κάτι έτοιμο ή κάποιος για να μιλήσω μαζί του. Αποφάσισα να μπω στην κουζίνα και να εξυπηρετηθώ μόνος μου, ετοιμάζω νερό για τέσσερα καφεδάκια και επιστρέφω στο δωμάτιο. Το πρωινό «ασφαλείας» είναι κάποια μπισκότα που αγοράσαμε χθες.



Σήμερα λοιπόν θα έχουμε μια ενδιαφέρουσα μέρα με έναν συννεφιασμένο ουρανό! Ανεβαίνουμε στην σέλα του δύσμοιρου δίκυκλου με σκοπό να πάμε στο χωριό Kigomani και συγκεκριμένα στο γραφείο του Kibwana divers Zanzibar. Στον δρόμο θα συναντήσουμε συχνότατες φωτιές που γεμίζουν με καπνό την διαδρομή των 30χλμ, συνθέτοντας ένα ομιχλώδες σκηνικό. Όμορφο αποτέλεσμα από μακριά, άσχημο όταν περνάς μέσα από αυτόν και αναπνέεις τις οσμές που αναδύονται. Παλιά (τι παλία δηλαδή, σάπια) λεωφορεία και dala dala αφήνουν πίσω τους μια γραμμή μαύρου καυσαερίου την οποία κατορθώνουμε να αποφύγουμε προσπερνώντας τα. Με τους χάρτες της Google (προσπαθώντας να μην υπερβούμε κατά πολύ τα όρια ταχύτητας) θα οδηγηθούμε σε αμμώδες μικρά στενά στα οποία βυθίζεται ο πίσω τροχός του οχήματος μας. Εκεί με ανώμαλη οδήγηση τύπου ράλι Dakar θα φτάσουμε επιτέλους στην παραλία μετά από 50 λεπτά.



Στο γραφικό παραλιακό χωριό Kigomani, βρίσκουμε άμεσα το Kibwana divers Zanzibar και θα πάμε για να υπογράψουμε τα διαδικαστικά χαρτιά αποποίησης ευθυνών. Εκεί θα μας δώσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και θα πληρώσουμε ενενήντα ευρώ ο καθένας για τις δύο βουτιές μαζί τους. Εννοείται ότι πρέπει να είσαι πιστοποιημένος δύτης, αλλιώς χρειάζεσαι μαθήματα για να μπεις στο νερό.



Ένα μικρό σκάφος με μια παλία δίχρονη Yamaha 25hp με μοναδικό πλήρωμα τον καπετάνιο, μαζί μας ο dive master Idris και μια φιλική Γερμανίδα τουρίστρια μεγαλύτερης ηλικίας. Στις οκτώ λοιπόν ξεκινάμε την απευθείας μετακίνηση για κάπου στα ανοιχτά... Συνεχίζουμε μέχρι να φτάσουμε δίπλα από το νησί Mnemba, λόγω μικρής ταχύτητας μας πήρε περίπου 50 λεπτά.
Το νησί αυτό, είναι ένας μικρός παράδεισος στη βορειοανατολική ακτή της Ζανζιβάρης που ανήκει στην &Beyond (εταιρία σαφάρι πολυτελείας). Οι φήμες λένε ότι ανήκει στον Bill Gates και μπορείς να πατήσεις πάνω του μόνο αν είσαι ένοικος στο πολυτελές ξενοδοχείο που διαθέτει… Αυτή η διάσημη προστατευόμενη περιοχή διαθέτει κρυστάλλινα νερά, άφθονη θαλάσσια ζωή και ζωντανούς υφάλους.






Πολλές βάρκες με δύτες βρίσκονται ήδη εκεί καθώς θεωρείται το καλύτερο μέρος γι’ αυτό στην Ζανζιβάρη.
Αρχίζουμε στο Kichwani wall μια απότομη κοραλλιογενής όχθη με πολλές μικρές ρωγμές που κρύβουν πολλά είδη ψαριών. Αυτό το φανταστικό κοραλλιογενές τείχος, ξεκινά από τα μόλις 2 μέτρα βάθους και καταλήγει στα 30, πράγμα το οποίο το καθιστά ιδανικό σημείο τόσο για αρχάριους όσο και για έμπειρους δύτες.
Ρίχνουμε άγκυρα και μετά από ένα μικρό επαναληπτικό μάθημα (καθώς δεν έχουμε καταδυθεί εδώ και χρόνια) θα φορέσουμε την στολή, τα βάρη, βατραχοπέδιλα και όλα τα συμπράγκαλα του δύτη. Κάθεσαι στην άκρη της βάρκας με την πλάτη στην θάλασσα και απλά πέφτεις προς τα πίσω κρατώντας την μάσκα με το ένα χέρι. Μετά βυθίζεσαι στο υγρό στοιχείο και στον κόσμο της...
Νιώθω ότι το βάρος των μολυβιών στην ζώνη δεν είναι το σωστό με συνέπεια να μην μπορώ να κρατηθώ εύκολα στον βυθό. Η μάσκα με πονάει αρκετά και μπάζει νερά από παντού, ενώ και η Α έχει τα δικά της θεματάκια. Τριγύρω μας όσο προχωράμε αντικρίζουμε μια πανδαισία χρωμάτων, κοράλλια, αστερίες και ψάρια όλων των ειδών μας περιμένουν. Μεγάλοι ροφοί μένουν με το στόμα ανοιχτό με το που μας βλέπουν! Δηλητηριώδες ψάρια όπως το stonefish, λεοντόψαρα, αλλά παράξενα που μοιάζουν με μονόκερους, φλογέρες, ψάρια σαν σκαντζόχοιροι, κλόουν, και εντυπωσιακά πολύχρωμους γυμνοσάλιαγκες. Σαν να βρίσκεσαι μέσα σε ένα γιγάντιο ενυδρείο....


Με κάποιες δυσκολίες λοιπόν θα ολοκληρωθεί η πρώτη κατάδυση, βγαίνοντας από το νερό θα ξεκουραστούμε για λίγο με φρούτα και ηλιοθεραπεία. Ζητάω αλλαγή μάσκας και προσθήκη δυο επιπλέον κιλών στην ζώνη. Μισή ώρα αργότερα θα ξαναμπούμε σε άλλο σημείο, στο Wattabomi έναν εύκολο και όμορφο κεκλιμένο ύφαλο βάθους 6 έως 25 μέτρων με πολλά είδη τροπικών ψαριών στα κρυστάλλινα νερά του.
Εδώ επικρατεί ένα ισχυρό ρεύμα, πράγμα το οποίο μου άρεσε ιδιαίτερα, αφήνεις τον εαυτό σου να παρασυρθεί από αυτό και παρακολουθείς τον βυθό και τους κατοίκους του χωρίς να κάνεις και πολλά! Αρκεί να θυμάσαι να αναπνέεις πού και πού... Ένας μικρός καρχαρίας κρύβεται κάτω από έναν βράχο, κάποια ψάρια με ιδιαίτερες ικανότητες απόκρυψης επιτυγχάνουν να γίνουν ένα με το περιβάλλον. Κοπάδια από πολύχρωμους κατοίκους βρίσκονται τριγύρω μας, σμέρνες, βατραχόψαρα, έντονα κόκκινα ψάρια. Αυτή τη φορά το απόλαυσα όσο δεν πάει! Όσο κοιτάς καλύτερα αντικρίζεις και άλλη κρυμμένη μικρότερη μορφή ζωής, αλλά που είναι το ίδιο εντυπωσιακή. Πολύχρωμες γαρίδες Mantis, Harlequin, ιππόκαμποι, θαλάσσιοι γυμνοσάλιαγκες και καβούρια. Κάπου κάπου ο Idris μας επαναφέρει στην τάξη και ζητά να επιστρέψουμε κοντά του. Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς και να συνεχίσεις λίγο βαθύτερα... Φτάσαμε μέχρι και τα 23 μέτρα βάθους, μαζί με τα Trumpet fish, Napoleon Wrasse και τα πανέμορφα Bluefin Trevally που τριγυρνάνε με ταχύτητα στην περιοχή. Ιδιαίτερα είναι και τα κοράλλια (brain corals) που μοιάζουν με εγκεφάλους και τα μικρά χέλια που χώνονται στην άμμο κατα δεκάδες!
Δυστυχώς λόγω του ότι αναπνέω γενικά γρηγορότερα ξόδεψα και πάλι πρώτος το οξυγόνο μου και πρέπει να ανέβουμε προς την επιφάνεια. Μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο στον βυθό, να θυμηθώ την επόμενη φορά να ζητήσω την μεγαλύτερη φιάλη κατάδυσης λόγω αυξημένης κατανάλωσης. Δυστυχώς δεν έχουμε φωτογραφίες του βυθού αλλά είδαμε πραγματικά εντυπωσιακές εικόνες!
Επιστρέφουμε από άλλη περιοχή πιο μακρινή, λόγω της παλίρροιας, μέσα από πολύ μικρούς διαδρόμους και περάσματα σε συγκεκριμένα σημεία.
Τριγύρω μας βρίσκονται πραγματικά αμέτρητοι αχινοί, ρωτάω γιατί έχει τόσους πολλούς και φυσικά η απάντηση είναι ότι απλά δεν τους τρώνε στην χώρα. Αλλιώς δεν θα υπήρχε ούτε για δείγμα βεβαίως. Κανονίζουμε να ξεκινήσουμε τις εξαγωγές-εισαγωγές μεταξύ των χωρών μας! Πολύχρωμα ψάρια παραμένουν στάσιμα στα ρηχά (περίπου 30 πόντων) κόντρα στο δυνατό ρεύμα. Ο Idris σχολιάζει τους Μασάι οι οποίοι ξεναγούν τουρίστες στα ρηχά λέγοντας, “μα τι δουλειά έχουν αυτοί εδώ, που να ξέρουν από θάλασσα, γυρνάτε βρε στο Σερενγκέτι”…












Στις 13:00 επιστρέφουμε στο γραφείο τους όπου και θα κάνουμε ντους για να φύγει το αλάτι απο πάνω μας. Θα πάμε παραδίπλα σε ένα εστιατόριο για έναν καφέ/χυμό και λίγη χαλάρωση.
Χαζεύουμε την μεγάλη παραλία με τα μικρά σκάφη, αρκετοί άνθρωποι διαφημίζουν τις δραστηριότητες που προσφέρουν στην περιοχή, όπως η βόλτα με σκάφος για ψάρεμα ή για μπάνιο και φαγητό σε μια αμμουδιά (sandbank) κάπου εκεί δίπλα απο το νησάκι. Ευχαριστούμε αλλά σήμερα έχουμε ήδη κάνει την δραστηριότητα της ημέρας, ίσως την επόμενη φορά!









Επιστρέφουμε στην σέλα του σκούτερ και πάλι θα κάνουμε περίπου 50 λεπτά για να βρεθούμε πίσω στο Nungwi. Ίδιες εικόνες, πολύ πράσινο και κάπου κάπου έχει μεγάλα δέντρα με κόκκινα λουλούδια. Τρελά φορτηγά (ελπίζω χωρίς σπασμένα φρένα) που προσπερνούν πάνω σε στροφές και άλλα τέτοια χαλαρωτικά, μηχανόβιοι πάνω σε δίκυκλα μεγάλου κυβισμού προσπερνούν τα αστυνομικά μπλόκα γκαζώνοντας και κάνοντας σαματά! Στις 14:45 θα μπούμε στον κήπο μας και θα παραμείνουμε εκει μέχρι και τις 18:00.




Θα βγούμε για μια βόλτα στην αγορά μήπως και κάποιος από εμάς τους δυο (ποία άραγε; ) βρει το ύφασμα που ονειρεύεται. Σταματάμε σε διάφορα μαγαζάκια, περισσότερο για να μάθουμε πρώτα τις τιμές, αλλά δεν υπάρχει κάτι που να τραβάει ιδιαίτερα την Α. Μετά από λίγο ψάξιμο, έλεγχο ποιότητας και τιμών βλέπουμε κάτι με περισσότερο ενδιαφέρον. Η δύση είναι πανέμορφη και τυχαία θα ακολουθήσουμε ένα στενάκι όπου στο τέλος της θα βρούμε μια μικρή παραλία με την τέλεια θέα. Σημειώνω νοητά το σημείο και θα πάμε και πάλι στο προχθεσινό εστιατόριο, όπου και θα ευχαριστηθούμε το βραδινό μας. Μια μερίδα καλαμάρι, χταπόδι, σαλάτα και 4 χυμοί στα 28 ευρώ για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τιμές. Μέσα σε 20 λεπτά είχαμε και πάλι τα πάντα στο τραπέζι μας, ταχύτατοι, ευγενέστατοι, καθαροί και ότι πήραμε ήταν πολύ νόστιμο! Στο τέλος η υπάλληλος δεν θυμάται τον κωδικό για το pos και το αφεντικό δεν απαντάει στις κλήσεις της, θα περιμένουμε πάνω από δέκα λεπτά...



Συνεχίζουμε χορτάτοι και θα επιστρέψουμε στην μικρή παραλία (δίπλα απο το Ciao Pizza Nungwi και το Baraka beach restaurant) όπου με τύχη βρίσκουμε το τελευταίο τραπεζάκι δίπλα στο κύμα και πάνω στην άμμο. Εδώ θα πιούμε χαλαροί 4 μπύρες απολαμβάνοντας τις εικόνες. Από μπροστά μας θα παρελάσει κόσμος και κοσμάκης, κάποιοι προσφέρουν θέαμα είτε το θέλεις είτε όχι, χορεύουν, παίζουν παιχνίδια με την φωτιά, γκρουπάκια με ζωντανή μουσική περιφέρονται εδώ και εκεί. Λίγες νεαρές και ακόμα περισσότερες κυρίες κάποιας ηλικίας μοστράρουν τον γκόμενο ψευτομασάι, υπάρχει και αυτή η πλευρά... Χανόμαστε στις εικόνες και την μουσική, στα άστρα, στο φεγγάρι που όλο και μεγαλώνει, στην θάλασσα χωρίς κύματα και στα δεκάδες σκάφη που βρίσκονται κάπου εκεί μπροστά μας.
Εδώ μας άρεσε πάρα πολύ και θα επέστρεφα ευχαρίστως αν είχαμε ακόμα μια βραδία στην περιοχή!
Ένας τύπος το παίζει σεκιουριτάς στο μικρό πάρκινγκ-στενό, τον αποφεύγω... Δεν έχω μετρητά πάνω μου, αύριο θα είσαι εδώ; Την ίδια ώρα; Θα ξανάρθουμε, κεραυνός να πέσει να σε κάψει αν λέω ψέματα... Στις 23:00 θα επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας, αύριο τα μαζεύουμε και πάλι, αυτη την φορά για τον τελικό μας προορισμό στην Ζανζιβάρη! Είχαμε μια πολύ γεμάτη μέρα, νιώθουμε ευτυχισμένοι και αρκετά κουρασμένοι!






Last edited: