BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως πάρα πολλές μέρες στο Σερενγκέτι όποτε συνεχίζουμε για τρίτη και τελευταία ήμερα στο εθνικό πάρκο.
Ακριβώς στις έξι μπαίνουμε στο τζιπ και θα καθίσουμε στις πίσω θέσεις. Το είχαμε συνεννοηθεί από πριν για να έχουμε πάρει όλοι μια γεύση από την κάθε πλευρά και σημείο του οχήματος. Πιστεύω είναι ιδανική για αυτόν που θέλει την ησυχία του, για αυτούς που θέλουν να χαθούν μονοί τους χωρίς πολλά λογία και να μείνουν προσηλωμένοι σε αυτά που αντικρίζουν. Από αυτή την θέση μπορεί να μην βλέπετε καλά όταν γίνεται κάτι μπροστά και ίσως λόγω των αναρτήσεων να κουνηθείτε λιγάκι παραπάνω. Στην μέση κάθεται ο κοινωνικός, αυτός που θέλει να μιλάει με όλους, από εδώ ακούμε και βλέπουμε τα περισσότερα αλλά έτσι μπορούμε να κάνουμε και καλαμπούρι με τους πάντες... Μπροστά κάθεται ο καλός μαθητής, ακούει αυτά που λέει ο δάσκαλος και τα μεταφέρει στους κουφούς, είναι ο συνδετικός κρίκος με τους πίσω..
Ιδανική θέση δεν υπάρχει, μπορεί το αξιοθέατο να εμφανιστεί ξαφνικά από πίσω από το όχημα και οι μπροστά να μην βλέπουν καλά ή και το αντίθετο. Είναι όλα θέμα τύχης και στιγμής. Εννοείται ότι συνήθως η σκεπή είναι ανοικτή οπότε δεν υπάρχει κανόνας σε αυτά που έγραψα.
Ξεκινάμε με την χαραυγή. Ζέβρες, λαγοί, δύο τσακάλια. Το μαύρο δίνει την θέση του στο πορτοκαλί χρώμα και ο ουρανός φωτίζεται. Η θέα μοιάζει διαφορετική με το κίτρινο χορτάρι. Ένα ζευγάρι λιοντάρια, ο αρσενικός βρυχάται προς εμάς (όταν πλησιάσουμε) θέλοντας να εντυπωσιάσει την όμορφη κυρία του. Ακόμα επτά λιοντάρια ξεκοκαλίζουν τα απομεινάρια μιας ζέβρας, με ένα από αυτά να φοράει συσκευή εντοπισμού στον λαιμό. Ο ήλιος ανατέλλει επιτέλους και σπάει την έντονη ψύχρα. Κάποια αερόστατα κάνουν την εμφάνιση τους, να θυμίσω το κόστος των 500 ευρώ σε μια χώρα όπου όπως είπαμε ο μέσος μισθός είναι λιγότερο από 200 ευρώ τον μήνα…
Η ώρα είναι επτά και περνάμε ανάμεσα από ένα πραγματικά τεράστιο κοπάδι από ζέβρες που οδεύουν προς τον βορρά. Τα ανήλικα ζώα είναι πολύ χαριτωμένα και κάποια συμπεριφέρονται σαν παιδιά τρέχοντας δεξιά και αριστερά. Σε μια λακκούβα ο πισινός μας σηκώθηκε κανένα μέτρο ψηλά. Κάποιοι φασιανοί κρύβονται στην πυκνή βλάστηση ελπίζοντας να την γλυτώσουν και σήμερα. Στις οκτώ θα επιστρέψουμε για πρωινό και θα ετοιμάσουμε τα σακίδια μας.

Είναι 9:20 και αφήνοντας πίσω μας το κάμπινγκ αμέσως θα δούμε μπόλικους αγριόχοιρους. Φεύγουμε για αλλού, περνώντας μερικές ακόμα τελευταίες ώρες στο Σερενγκέτι. Ένα πουλί με εντυπωσιακά έντονο πορτοκαλί και μαύρο χρώμα, ενώ τα μεγάλα και άσχημα πουλιά πετάνε σε κοπάδια. Παρατηρούμε ότι το σχέδιο των αυτιών ενός ελέφαντα είναι σαν τον χάρτη της Αφρικής!! Προσπερνάμε άλλον έναν, χωρίς να τον κοιτάξουν καν οι περισσότεροι, μπουχτίσαμε από δαύτους μάλλον! Όμορφο χορτάρι, μια κίτρινη θάλασσα με διάσπαρτα δέντρα και κάποιους κάκτους. Δεκάδες μπαμπουίνοι και ιπποπόταμοι όλων των ηλικιών.

Θα δούμε ένα νεκρό λιοντάρι ανάμεσα σε θάμνους, στις ρίζες ενός δέντρου. Για να αποδείξεις ότι είσαι ικανός να παντρευτείς λένε ότι οι Μασάι έφερναν το δέρμα ενός τέτοιου ζώου στον πατέρα της νύφης. Να η ευκαιρία μου!! Ένα πουλί πετάει με ένα φίδι να κρέμεται από το στόμα του. Αλλάζουμε περιοχή, τώρα θέλουμε χαμηλή βλάστηση μήπως και δούμε κάποιον άλλου είδους θηρευτή. Μια πραγματικά ατελείωτη πεδιάδα με πολλά λουλούδια. Δυο θηλυκά λιοντάρια με επτά μικρά περπατάνε ανάμεσα σε μια γραμμή από οχήματα χωρίς να μας δίνουν καμία σημασία.
Μαγκούστες σε ένα μικρό λόφο και παραδίπλα ύαινες.. Μικροσκοπικοί ανεμοστρόβιλοι ανασταίνονται και ξεψυχούν άμεσα ανακατεύοντας το χώμα.

Ξαφνικά μια φάλαγγα από αυτοκίνητα προμηνύει κάτι το ενδιαφέρον! Άπειρη σκόνη από τα προπορευόμενα οχήματα. Νομίζουμε ότι βλέπουμε τρεις λεοπαρδάλεις. Ανασηκώνονται και κάθονται ξανά, κάνοντας γνωστή την παρουσία/ύπαρξη τους. Θα μείνουμε εκεί για μισή ώρα, έχει πάει 12:30. Μέχρι και η μικρή Ολλανδέζα χαλαρώνει μετά από αυτό! Αν και επιστρέφει στην κανονικότητα όταν μαθαίνει ότι πρόκειται για τσίτες (γατόπαρδος) και όχι λεοπαρδάλεις... Πανέμορφα και εντυπωσιακά ζώα αν και δεν τα είδαμε εν κινήσει δυστυχώς.

Το τοπίο αλλάζει όσο καταπίνουμε τα χιλιόμετρα, γίνεται στούπα. Ύαινες δίπλα στο νερό, μετά γαζέλες, στρουθοκάμηλοι, ξεραΐλα και στεγνό χορτάρι. Είπαμε οι εναλλαγές εικόνων είναι συνεχής. Σερενγκέτι σημαίνει «απέραντη πεδιάδα» στα Μασάι. Όρνια! Όχι εσείς, για τα πτηνά μιλάω. Ακούγονται κάποια τζιτζίκια ενώ κατεβαίνουμε σε χαμηλότερο υψόμετρο. Εδώ η βλάστηση είναι πιο ανοιχτόχρωμη. Μακριά και για όσο βλέπει το μάτι υπάρχουν χιλιάδες γαζέλες, εκατοντάδες γκνου και άλλα ζώα. Ερωδιοί και δίαφορα άλλα πτηνά, στρουθοκάμηλοι.

Σταματάμε και πάλι για φαγητό, δεν κάνουμε και τίποτα άλλο, στο ίδιο σημείο όπου είχαμε το πρόβλημα με το καύσιμο προχθές. Πάνω στην συζήτηση μαθαίνουμε ότι η Γερμανίδα έχει περάσει από το νησί μας. Μια ώρα αργότερα ξεκινάμε και πάλι για νέες περιπέτειες. Μια μεγάλη ευθεία πολλών χιλιομέτρων με αμέτρητα ζώα θα μας οδηγήσει στην πύλη εξόδου του Σερενγκέτι.
Προχωράμε με ταχύτητα 80χλμ σηκώνοντας άπειρη σκόνη στο πέρασμα μας. Όσο γρήγορα ήρθαμε, τόσο γρήγορα εξαφανιζόμαστε.

Μόλις μπήκαμε στο Ngorongoro conservation area και πάλι, οι Μασάι ξανακάνουν την εμφάνιση τους. Εδώ επιτρέπεται να ζουν και να έχουν τα κοπάδια τους σε αντίθεση με το Σερενγκέτι. Ακόμα επτά όμορφες καμηλοπαρδάλεις τρώνε από τα δέντρα. Το τοπίο αλλάζει, γεμίζει ο τόπος με θάμνους και χαμηλά ανεμοδαρμένα δέντρα. Επιστρέφουμε εκεί που μοιάζει με ελληνικό νησί με τα τζιτζίκια. Οι Μασάι πουλάνε και πάλι μέλι σε μπουκάλια κόκα κόλας. Το μυαλό χάνετε στις εικόνες που αντικρίζει... Διάσπαρτες μικρόκοινωνίες των Μασάι, μια χούφτα σπίτια από λάσπη και άχυρο με φυσικούς φράκτες από θάμνους τριγύρω τούς για προστασία.
Μια καλοδεχούμενη στάση τουαλέτας όπου πολλά γαϊδούρια τριγυρίζουν ελεύθερα στον χώρο. Κάποια παιδιά βόσκουν τα ζωντανά της οικογένειας, μας χαιρετάνε ευχόμενοι λογικά να είχαν την δική μας τύχη και ζωή. Η ίσως και όχι...

Τα παράθυρα παραμένουν κλειστά λόγω σκόνης, μην σκεφτείτε να νοικιάσετε τελείως ανοιχτό όχημα όπως είδαμε... Κάθε δύο λεπτά σε προσπερνάει ή έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση και άλλο τζιπ. Τόση σκόνη δεν έχετε δει ούτε κάτω από το χαλί του παιδικού σας δωματίου.
Είναι 16:40 και η περιοχή είναι φανταστική, το σημείο που είπα ότι μου θυμίζει την Ισλανδία. Οικόσιτα και άγρια ζώα πλαισιώνουν τους Μασάι. Τουρίστες επισκέπτονται το "χωριό" ενώ αυτοί χορεύουν και τραγουδούν για δέκα ευρώ ανα επισκέπτη... Πάνω στην ανηφόρα ένα τζιπ έχει ζημιά, σταματάμε για να βοηθήσουν οι ειδικοί. "Μασαάκια" (μικρά παιδιά Μασάι) ζητιανεύουν νομίζω επαγγελματικά. Λίγο παραπέρα θα δούμε δεκάδες καμηλοπαρδάλεις. Η θέα από ψηλά είναι πανέμορφη, σκέφτεσαι το τεράστιο πραγματικά μέγεθος της πεδιάδας, ειδικότερα όταν επιστρέφεις και το έχεις ζήσει απο κοντά. Τώρα το τοπίο μοιάζει με Ελβετία, μέχρι και αγελάδες έχει! Μια λίμνη και ενα καταπράσινο χορτάρι.

Στις 17:30 φτάνουμε στο Simba camping site με την όμορφη θέα και τις πολύ καλύτερες υποδομές (σε σχέση με το χθεσινό). Μπάνιο με ζεστό νερό αλλά και ακριβή μικρή μπύρα στα 3 ευρώ. Ρεεεε στο Σερενγκέτι ήταν 2 ευρώ, παλιοκλέφτες μας βρήκατε στην ανάγκη. Θα κάτσουμε στο γρασίδι στην σκιά ενός μεγάλου δέντρου με θέα τον κρατήρα, πίνοντας την. Απολαμβάνουμε την δύση του ηλίου και θα πάμε για ντους. Στον καθρέπτη μοιάζω με πάντα, όλο το πρόσωπο μου εκτός από τα σημεία των γυαλιών ηλίου είναι σκούρο καφετί. Η σκόνη που λέγαμε, κολλάει και δεν φεύγει εύκολα!
Μιλώντας με τον Jonas μου λέει ότι στην Γερμανία είχε προσπαθήσει να πάρει δολάρια από την τράπεζα του για να πληρώσει το σαφάρι (κάτι το οποίο δεν χρειάζεται). Κάτι είχε γίνει και λόγω τεχνικών θεμάτων ζήτησε ξανά δεύτερη φορά το ίδιο. Μόλις έμαθε ότι έχασε περίπου 500 ευρώ, αφού έγινε η εκκαθάριση!!
Το βραδινό προβλέπεται για τις 20:00. Είναι 19:00 και αρχίζει η ψύχρα, λένε ότι εδώ έχει κρύο θα το δούμε αργότερα!
Κατουράω στα δημόσια ουρητήρια, καθώς είμαι (κατά τα φαινόμενα) μόνος μου, αφήνομαι ελεύθερος και μπόλικα λίτρα βλαπτικών αέριων (ικανά να ανοίξουν ακόμα μια τρύπα στο όζον) εκλύονται στην ατμόσφαιρα. Κοιτάζω πίσω μου και κάποιος τύπος σίγουρα μετάνιωσε την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισε να πάει τουαλέτα...
Για τους πουριτανούς/ντροπαλούς/ευαίσθητους να πω ότι εσείς αποφασίσατε να ανοίξετε το ημερολόγιο μου. Δεν ήρθα στην πόρτα σας για να πουλήσω εγκυκλοπαίδεια. Αλήθεια, δουλειά ή υποχρεώσεις δεν έχετε; Τι σας ενδιαφέρει το προσωπικό ημερολόγιο ενός αγνώστου; Τέλος πάντων, συνεχίζω.
Με λίγη ντροπή αλλά και ταυτόχρονα καμάρι για το κατόρθωμα μου, θα βγω από το μπάνιο γελώντας νευρικά. Έξω από τα μαγειρεία κάποιος υπάλληλος με χαιρετάει, jambo! Asante του απαντώ... Δηλαδή: -Γεια σου. -Ευχαριστώ. Μάλιστα...
Φάγαμε σούπα, τις πατάτες και τα λαχανικά μας, φορτίσαμε και τα κινητά στον χώρο του εστιατορίου. Είναι 22:00 και έχει έρθει η ώρα για ύπνο με παρέα τους γρύλλους και κάποιες αντιλόπες παραδίπλα μας. Κατά τα μεσάνυχτα θα ξυπνήσω, ολόκληρη η μια πλευρά μου είναι παγωμένη. Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο βρίσκομαι στο έδαφος αντί στο λεπτό στρωματάκι και ψάχνω για περισσότερο από μισό λεπτό να καταλάβω το τι μου γίνεται και το που είμαι... Ήρθε η ώρα της τουαλέτας ενώ το κρύο είναι αληθινά τσουχτερό. Αυτή την φορά επιβεβαιώνω ότι είμαι σίγουρα μόνος πριν αφεθώ…

Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως πάρα πολλές μέρες στο Σερενγκέτι όποτε συνεχίζουμε για τρίτη και τελευταία ήμερα στο εθνικό πάρκο.
Ακριβώς στις έξι μπαίνουμε στο τζιπ και θα καθίσουμε στις πίσω θέσεις. Το είχαμε συνεννοηθεί από πριν για να έχουμε πάρει όλοι μια γεύση από την κάθε πλευρά και σημείο του οχήματος. Πιστεύω είναι ιδανική για αυτόν που θέλει την ησυχία του, για αυτούς που θέλουν να χαθούν μονοί τους χωρίς πολλά λογία και να μείνουν προσηλωμένοι σε αυτά που αντικρίζουν. Από αυτή την θέση μπορεί να μην βλέπετε καλά όταν γίνεται κάτι μπροστά και ίσως λόγω των αναρτήσεων να κουνηθείτε λιγάκι παραπάνω. Στην μέση κάθεται ο κοινωνικός, αυτός που θέλει να μιλάει με όλους, από εδώ ακούμε και βλέπουμε τα περισσότερα αλλά έτσι μπορούμε να κάνουμε και καλαμπούρι με τους πάντες... Μπροστά κάθεται ο καλός μαθητής, ακούει αυτά που λέει ο δάσκαλος και τα μεταφέρει στους κουφούς, είναι ο συνδετικός κρίκος με τους πίσω..
Ιδανική θέση δεν υπάρχει, μπορεί το αξιοθέατο να εμφανιστεί ξαφνικά από πίσω από το όχημα και οι μπροστά να μην βλέπουν καλά ή και το αντίθετο. Είναι όλα θέμα τύχης και στιγμής. Εννοείται ότι συνήθως η σκεπή είναι ανοικτή οπότε δεν υπάρχει κανόνας σε αυτά που έγραψα.
Ξεκινάμε με την χαραυγή. Ζέβρες, λαγοί, δύο τσακάλια. Το μαύρο δίνει την θέση του στο πορτοκαλί χρώμα και ο ουρανός φωτίζεται. Η θέα μοιάζει διαφορετική με το κίτρινο χορτάρι. Ένα ζευγάρι λιοντάρια, ο αρσενικός βρυχάται προς εμάς (όταν πλησιάσουμε) θέλοντας να εντυπωσιάσει την όμορφη κυρία του. Ακόμα επτά λιοντάρια ξεκοκαλίζουν τα απομεινάρια μιας ζέβρας, με ένα από αυτά να φοράει συσκευή εντοπισμού στον λαιμό. Ο ήλιος ανατέλλει επιτέλους και σπάει την έντονη ψύχρα. Κάποια αερόστατα κάνουν την εμφάνιση τους, να θυμίσω το κόστος των 500 ευρώ σε μια χώρα όπου όπως είπαμε ο μέσος μισθός είναι λιγότερο από 200 ευρώ τον μήνα…
Η ώρα είναι επτά και περνάμε ανάμεσα από ένα πραγματικά τεράστιο κοπάδι από ζέβρες που οδεύουν προς τον βορρά. Τα ανήλικα ζώα είναι πολύ χαριτωμένα και κάποια συμπεριφέρονται σαν παιδιά τρέχοντας δεξιά και αριστερά. Σε μια λακκούβα ο πισινός μας σηκώθηκε κανένα μέτρο ψηλά. Κάποιοι φασιανοί κρύβονται στην πυκνή βλάστηση ελπίζοντας να την γλυτώσουν και σήμερα. Στις οκτώ θα επιστρέψουμε για πρωινό και θα ετοιμάσουμε τα σακίδια μας.














Είναι 9:20 και αφήνοντας πίσω μας το κάμπινγκ αμέσως θα δούμε μπόλικους αγριόχοιρους. Φεύγουμε για αλλού, περνώντας μερικές ακόμα τελευταίες ώρες στο Σερενγκέτι. Ένα πουλί με εντυπωσιακά έντονο πορτοκαλί και μαύρο χρώμα, ενώ τα μεγάλα και άσχημα πουλιά πετάνε σε κοπάδια. Παρατηρούμε ότι το σχέδιο των αυτιών ενός ελέφαντα είναι σαν τον χάρτη της Αφρικής!! Προσπερνάμε άλλον έναν, χωρίς να τον κοιτάξουν καν οι περισσότεροι, μπουχτίσαμε από δαύτους μάλλον! Όμορφο χορτάρι, μια κίτρινη θάλασσα με διάσπαρτα δέντρα και κάποιους κάκτους. Δεκάδες μπαμπουίνοι και ιπποπόταμοι όλων των ηλικιών.






Θα δούμε ένα νεκρό λιοντάρι ανάμεσα σε θάμνους, στις ρίζες ενός δέντρου. Για να αποδείξεις ότι είσαι ικανός να παντρευτείς λένε ότι οι Μασάι έφερναν το δέρμα ενός τέτοιου ζώου στον πατέρα της νύφης. Να η ευκαιρία μου!! Ένα πουλί πετάει με ένα φίδι να κρέμεται από το στόμα του. Αλλάζουμε περιοχή, τώρα θέλουμε χαμηλή βλάστηση μήπως και δούμε κάποιον άλλου είδους θηρευτή. Μια πραγματικά ατελείωτη πεδιάδα με πολλά λουλούδια. Δυο θηλυκά λιοντάρια με επτά μικρά περπατάνε ανάμεσα σε μια γραμμή από οχήματα χωρίς να μας δίνουν καμία σημασία.
Μαγκούστες σε ένα μικρό λόφο και παραδίπλα ύαινες.. Μικροσκοπικοί ανεμοστρόβιλοι ανασταίνονται και ξεψυχούν άμεσα ανακατεύοντας το χώμα.








Ξαφνικά μια φάλαγγα από αυτοκίνητα προμηνύει κάτι το ενδιαφέρον! Άπειρη σκόνη από τα προπορευόμενα οχήματα. Νομίζουμε ότι βλέπουμε τρεις λεοπαρδάλεις. Ανασηκώνονται και κάθονται ξανά, κάνοντας γνωστή την παρουσία/ύπαρξη τους. Θα μείνουμε εκεί για μισή ώρα, έχει πάει 12:30. Μέχρι και η μικρή Ολλανδέζα χαλαρώνει μετά από αυτό! Αν και επιστρέφει στην κανονικότητα όταν μαθαίνει ότι πρόκειται για τσίτες (γατόπαρδος) και όχι λεοπαρδάλεις... Πανέμορφα και εντυπωσιακά ζώα αν και δεν τα είδαμε εν κινήσει δυστυχώς.






Το τοπίο αλλάζει όσο καταπίνουμε τα χιλιόμετρα, γίνεται στούπα. Ύαινες δίπλα στο νερό, μετά γαζέλες, στρουθοκάμηλοι, ξεραΐλα και στεγνό χορτάρι. Είπαμε οι εναλλαγές εικόνων είναι συνεχής. Σερενγκέτι σημαίνει «απέραντη πεδιάδα» στα Μασάι. Όρνια! Όχι εσείς, για τα πτηνά μιλάω. Ακούγονται κάποια τζιτζίκια ενώ κατεβαίνουμε σε χαμηλότερο υψόμετρο. Εδώ η βλάστηση είναι πιο ανοιχτόχρωμη. Μακριά και για όσο βλέπει το μάτι υπάρχουν χιλιάδες γαζέλες, εκατοντάδες γκνου και άλλα ζώα. Ερωδιοί και δίαφορα άλλα πτηνά, στρουθοκάμηλοι.





Σταματάμε και πάλι για φαγητό, δεν κάνουμε και τίποτα άλλο, στο ίδιο σημείο όπου είχαμε το πρόβλημα με το καύσιμο προχθές. Πάνω στην συζήτηση μαθαίνουμε ότι η Γερμανίδα έχει περάσει από το νησί μας. Μια ώρα αργότερα ξεκινάμε και πάλι για νέες περιπέτειες. Μια μεγάλη ευθεία πολλών χιλιομέτρων με αμέτρητα ζώα θα μας οδηγήσει στην πύλη εξόδου του Σερενγκέτι.
Προχωράμε με ταχύτητα 80χλμ σηκώνοντας άπειρη σκόνη στο πέρασμα μας. Όσο γρήγορα ήρθαμε, τόσο γρήγορα εξαφανιζόμαστε.



Μόλις μπήκαμε στο Ngorongoro conservation area και πάλι, οι Μασάι ξανακάνουν την εμφάνιση τους. Εδώ επιτρέπεται να ζουν και να έχουν τα κοπάδια τους σε αντίθεση με το Σερενγκέτι. Ακόμα επτά όμορφες καμηλοπαρδάλεις τρώνε από τα δέντρα. Το τοπίο αλλάζει, γεμίζει ο τόπος με θάμνους και χαμηλά ανεμοδαρμένα δέντρα. Επιστρέφουμε εκεί που μοιάζει με ελληνικό νησί με τα τζιτζίκια. Οι Μασάι πουλάνε και πάλι μέλι σε μπουκάλια κόκα κόλας. Το μυαλό χάνετε στις εικόνες που αντικρίζει... Διάσπαρτες μικρόκοινωνίες των Μασάι, μια χούφτα σπίτια από λάσπη και άχυρο με φυσικούς φράκτες από θάμνους τριγύρω τούς για προστασία.
Μια καλοδεχούμενη στάση τουαλέτας όπου πολλά γαϊδούρια τριγυρίζουν ελεύθερα στον χώρο. Κάποια παιδιά βόσκουν τα ζωντανά της οικογένειας, μας χαιρετάνε ευχόμενοι λογικά να είχαν την δική μας τύχη και ζωή. Η ίσως και όχι...









Τα παράθυρα παραμένουν κλειστά λόγω σκόνης, μην σκεφτείτε να νοικιάσετε τελείως ανοιχτό όχημα όπως είδαμε... Κάθε δύο λεπτά σε προσπερνάει ή έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση και άλλο τζιπ. Τόση σκόνη δεν έχετε δει ούτε κάτω από το χαλί του παιδικού σας δωματίου.
Είναι 16:40 και η περιοχή είναι φανταστική, το σημείο που είπα ότι μου θυμίζει την Ισλανδία. Οικόσιτα και άγρια ζώα πλαισιώνουν τους Μασάι. Τουρίστες επισκέπτονται το "χωριό" ενώ αυτοί χορεύουν και τραγουδούν για δέκα ευρώ ανα επισκέπτη... Πάνω στην ανηφόρα ένα τζιπ έχει ζημιά, σταματάμε για να βοηθήσουν οι ειδικοί. "Μασαάκια" (μικρά παιδιά Μασάι) ζητιανεύουν νομίζω επαγγελματικά. Λίγο παραπέρα θα δούμε δεκάδες καμηλοπαρδάλεις. Η θέα από ψηλά είναι πανέμορφη, σκέφτεσαι το τεράστιο πραγματικά μέγεθος της πεδιάδας, ειδικότερα όταν επιστρέφεις και το έχεις ζήσει απο κοντά. Τώρα το τοπίο μοιάζει με Ελβετία, μέχρι και αγελάδες έχει! Μια λίμνη και ενα καταπράσινο χορτάρι.





Στις 17:30 φτάνουμε στο Simba camping site με την όμορφη θέα και τις πολύ καλύτερες υποδομές (σε σχέση με το χθεσινό). Μπάνιο με ζεστό νερό αλλά και ακριβή μικρή μπύρα στα 3 ευρώ. Ρεεεε στο Σερενγκέτι ήταν 2 ευρώ, παλιοκλέφτες μας βρήκατε στην ανάγκη. Θα κάτσουμε στο γρασίδι στην σκιά ενός μεγάλου δέντρου με θέα τον κρατήρα, πίνοντας την. Απολαμβάνουμε την δύση του ηλίου και θα πάμε για ντους. Στον καθρέπτη μοιάζω με πάντα, όλο το πρόσωπο μου εκτός από τα σημεία των γυαλιών ηλίου είναι σκούρο καφετί. Η σκόνη που λέγαμε, κολλάει και δεν φεύγει εύκολα!
Μιλώντας με τον Jonas μου λέει ότι στην Γερμανία είχε προσπαθήσει να πάρει δολάρια από την τράπεζα του για να πληρώσει το σαφάρι (κάτι το οποίο δεν χρειάζεται). Κάτι είχε γίνει και λόγω τεχνικών θεμάτων ζήτησε ξανά δεύτερη φορά το ίδιο. Μόλις έμαθε ότι έχασε περίπου 500 ευρώ, αφού έγινε η εκκαθάριση!!
Το βραδινό προβλέπεται για τις 20:00. Είναι 19:00 και αρχίζει η ψύχρα, λένε ότι εδώ έχει κρύο θα το δούμε αργότερα!
Κατουράω στα δημόσια ουρητήρια, καθώς είμαι (κατά τα φαινόμενα) μόνος μου, αφήνομαι ελεύθερος και μπόλικα λίτρα βλαπτικών αέριων (ικανά να ανοίξουν ακόμα μια τρύπα στο όζον) εκλύονται στην ατμόσφαιρα. Κοιτάζω πίσω μου και κάποιος τύπος σίγουρα μετάνιωσε την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισε να πάει τουαλέτα...
Για τους πουριτανούς/ντροπαλούς/ευαίσθητους να πω ότι εσείς αποφασίσατε να ανοίξετε το ημερολόγιο μου. Δεν ήρθα στην πόρτα σας για να πουλήσω εγκυκλοπαίδεια. Αλήθεια, δουλειά ή υποχρεώσεις δεν έχετε; Τι σας ενδιαφέρει το προσωπικό ημερολόγιο ενός αγνώστου; Τέλος πάντων, συνεχίζω.
Με λίγη ντροπή αλλά και ταυτόχρονα καμάρι για το κατόρθωμα μου, θα βγω από το μπάνιο γελώντας νευρικά. Έξω από τα μαγειρεία κάποιος υπάλληλος με χαιρετάει, jambo! Asante του απαντώ... Δηλαδή: -Γεια σου. -Ευχαριστώ. Μάλιστα...
Φάγαμε σούπα, τις πατάτες και τα λαχανικά μας, φορτίσαμε και τα κινητά στον χώρο του εστιατορίου. Είναι 22:00 και έχει έρθει η ώρα για ύπνο με παρέα τους γρύλλους και κάποιες αντιλόπες παραδίπλα μας. Κατά τα μεσάνυχτα θα ξυπνήσω, ολόκληρη η μια πλευρά μου είναι παγωμένη. Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο βρίσκομαι στο έδαφος αντί στο λεπτό στρωματάκι και ψάχνω για περισσότερο από μισό λεπτό να καταλάβω το τι μου γίνεται και το που είμαι... Ήρθε η ώρα της τουαλέτας ενώ το κρύο είναι αληθινά τσουχτερό. Αυτή την φορά επιβεβαιώνω ότι είμαι σίγουρα μόνος πριν αφεθώ…







Last edited: