BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
Το ξυπνητήρι χτυπάει στις 6:15, να προλάβουμε να φάμε κιόλας! Τα πουλιά έξω από το δωμάτιο δίνουν ρεσιτάλ. Πάω στο μπάνιο και το σαμιαμίδι θα μου κάνει παρέα, "να τα φας όλα σου τα κουνούπια παιδί μου" του λέω την ώρα που ανεβαίνει προς το ταβάνι και εξαφανίζεται.
Στο πρωινό καταφέρνουν το να καθυστερήσουν τους πάντες, μαζεύονται τζιπ, αυτοκίνητα, ξεναγοί, γίνεται ένας μικρός χαμός και κανένας δεν έχει φάει ακόμα. Με τα πολλά εμφανίζονται πέντε υπάλληλοι και σύντομα θα πάρουμε το μερίδιο μας. Ο οδηγός μας (ο Brother K) είναι υπομονετικός και θα ξεκινήσουμε με τριάντα λεπτά καθυστέρηση…
Στα φανάρια ένας άνθρωπος με εμφανέστατο πρόβλημα στα πόδια του, σέρνεται στην άσφαλτο ζητώντας κάτι από τους οδηγούς. Δεξιά και αριστερά πάμπολλα σκουπίδια, εκατοντάδες ανθρώποι και μπόλικα σκυλιά. Παιδιά οδηγούν μηχανάκια τρικάβαλοι μπαίνοντας σφήνα χωρίς να κοιτάνε καν. Η έντονη ομίχλη στα τριγύρω βουνά δίνει έναν ιδιαίτερο τόνο στις εικόνες που προβάλλονται μπρος στα μάτια μας. Καταστήματα με ζωοτροφές, μίνι μάρκετ, κρέατα που κρέμονται από τσιγκέλια - εννοείται εκτός ψυγείου για το υπόλοιπο της ημέρας ή μέχρι να βρουν αγοραστή. Γυναίκες ισορροπούν με μαεστρία άπειρα πράγματα στο κεφάλι τους χωρίς να τα κρατάνε με τα χέρια, "μεταφορές, μετακομίσεις η κυρία Κούλα". Καταστήματα ξυλείας δίπλα σε φαγάδικα, χιλιάδες καρότα αραδιασμένα στο πάτωμα. Παραδίπλα αγελάδες βόσκουν, μετά άπειρες μπανανιές, δέντρα, λουλούδια και κατσίκια. Άνθρωποι σκάβουν τα χωράφια σχεδόν με τα χέρια ενώ κάποια οχήματα σβήνουν τον ήλιο από το καυσαέριο που απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα!

Αμέτρητα μηχανάκια-ταξί περιμένουν την επόμενη κούρσα ενώ οι ιδιοκτήτες τους συζητάνε μεταξύ τους. Ένα φορτηγάκι στο πλάι του δρόμου μας δείχνει το ατύχημα που συνέβη εκεί λίγο νωρίτερα. Τα συνολικά 90 χλμ με μικρές ταχύτητες σημαίνει ότι παίρνει πολλή ώρα για να διανύσεις την απόσταση, αυτός είναι ο κανόνας σε αυτούς τους δρόμους. Άπειρα καλαμπόκια, τρακτέρ, κότες που ακολουθούν σαν σκυλιά έναν κύριο, λογικά οδεύουν προς την τελευταία τους κατοικία αν και δεν το γνωρίζουν ακόμα. Σκόνη, άσφαλτος και ξανά χώμα. Ένα γουρούνι διασχίζει με το ζόρι τον δρόμο. Περνάμε μέσα από μικρά χωριά, καλλιέργειες για όσο βλέπει το μάτι και απέραντες εκτάσεις. Φτάνουμε και προσπερνάμε την περιοχή του αεροδρομίου που προσγειωθήκαμε προχθές. Τα σύννεφα αφήνουν λίγο τον ήλιο να ζεστάνει την ατμόσφαιρα ενώ τα τζιτζίκια έχουν ξεκινήσει το τραγούδι τους. Λίγες γυναίκες μαυροντυμένες με μπούρκα, οι περισσότερες φαίνεται να αγαπούν την πολυχρωμία. Κλουβιά με κότες αναμένουν αγοραστή, εστιατόρια ένα επί ένα στα οποία ο ιδιοκτήτης σερβίρει, μαγειρεύει και σκουπίζει ταυτόχρονα. Χελιδόνια και όμορφες φωλιές πουλιών ξεχωρίζουν πάνω στα δέντρα. Καπνοί παντού, υπάλληλοι κόβουν τα χόρτα στο πλάι του δρόμου. Διάσπαρτες τερμιτοφωλιές και προσπερνάμε την πόλη Moshi. Εδώ έχει πραγματικά εκατοντάδες φορτηγά και φυτώρια. Ένα μηχανάκι κουβαλάει ολόκληρο κορμό δέντρου στην σέλα του!!

Βγαίνουμε από τον κεντρικό δρόμο και οι εικόνες αλλάζουν ξαφνικά. Το τοπίο μεταμορφώνεται σε τροπική ζούγκλα για όσο βλέπει το μάτι. Μια σχετικά δύσκολη χωμάτινη ανηφόρα με διάσπαρτα μαγαζάκια τριγύρω. Πολλοί άνθρωποι μας χαιρετούν ή χαμογελούν περνώντας δίπλα μας. Γυναίκες δουλεύουν με το παιδί τους δεμένο με υφάσματα πάνω τους. Μια κυρία αλμπίνο ξεχωρίζει σαν την μύγα μες στο γάλα ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.

Φτάνουμε στους πρόποδες του όρους Κιλιμάντζαρο και στο χωρίο Materuni, μετά από 2,5 ώρες! Αμέσως μας φορτώνεται ο υποχρεωτικός αλλά εν τελεί συμπαθέστατος ξεναγός με το όνομα William. Από πού είστε ρωτάει, στην απάντηση μας το σκέφτεται για ένα δευτερόλεπτο και αμέσως ξεστομίζει το γνωστό σύνθημα για τον πρωθυπουργό μας, κύριο Μητσοτάκη… Ξεκινάμε την εύκολη πεζοπορία με κοκκινόχωμα, κάποιοι κρατάνε κλαδιά με χαμαιλέοντες και περιμένουν τον οβολό του τουρίστα που θα θελήσει να βγάλει φωτογραφία με αυτόν.
Τριγύρω χαζεύουμε τα εντυπωσιακά τοπία και τις παραδόσεις των τοπικών κοινοτήτων. Θα περάσετε δίπλα ή μέσα από φυτείες καφέ, μπανάνας και αβοκάντο, ανάμεσα σε μια ζούγκλα. Δυστυχώς η έντονη ομίχλη πνίγει το Kilimanjaro και δεν μας αφήνει να το απολαύσουμε.
Μια πραγματικά πολύ όμορφη περιοχή που έχει πολλούς τουρίστες προς την πεζοπορία για τον καταρράκτη Materuni. Θα τον ακούσετε πριν καν τον δείτε και μόλις εμφανιστεί θα θαυμάσετε τα ολάκερα 80+ μέτρα του. Κάποιοι τολμηροί θα κάνουν μπάνιο σε αυτόν, εμείς ας πούμε ότι δεν είχαμε το μαγιό μαζί μας. Έχει αρκετή ψύχρα και τα σύννεφα κρύβουν τον ήλιο και την ζέστη που φέρνει μαζί του.

Επιστρέφουμε από το ίδιο μονοπάτι, ένα κουφάρι καβουριού μαρτυρά την ύπαρξη ζωής στο ποτάμι και πολύ σύντομα ένας όμορφος και ελεύθερος χαμαιλέοντας περνάει ακριβώς απο μπροστά μας, παραλίγο να τον πατήσω!

Θα περπατήσουμε για μια ακόμη ώρα και θα συνεχίσουμε με μεσημεριανό το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του πακέτου δραστηριοτήτων μας. Θα φάμε διάφορα φαγητά και την νοστιμότερη μπανάνα που έχω δοκιμάσει ποτέ. Πραγματικά φανταστικά φρούτα, αβοκάντο, μάνγκο μέχρι και μπύρα από μπανάνα. Οι ντόπιοι περηφανεύονται ότι δεν χρησιμοποιούν φυτοφάρμακα και λιπάσματα (γιατί όπως λένε θα ήταν ακριβότερα για αυτούς), παρά μόνο κοπριά από τα χιλιάδες οικόσιτα ζώα που εκτρέφουν.

Θα συνεχίσουμε με την διαδικασία παρασκευής του καφέ. Η περιοχή διαθέτει το τέλειο μείγμα κλίματος και εδάφους για την παραγωγή ενός από τους καλύτερους της ηπείρου. Θα μάθετε πώς καλλιεργείται, συλλέγεται και επεξεργάζεται ο καφές Arabica και θα παρακολουθήσετε το ψήσιμο και την προετοιμασία ενός φρέσκου φλιτζανιού πραγματικά από το μηδέν. Εντύπωση μου έκαναν τα κατακόκκινα μάτια κάποιων υπαλλήλων, να είναι άραγε από τα καπνικά είδη (κυριαρχεί η Reggae κουλτούρα) ή το ποτό; Κατά την διάρκεια της διαδικασίας τραγουδάνε ενθαρρυντικά τραγούδια για να πάρουν δύναμη αυτοί που δουλεύουν. Στο τέλος ήπιαμε τον νόστιμο και δυνατό καφέ που φτιάξαμε όλοι μαζί...

Κότες τσιμπολογάνε το έδαφος και για λίγο θα δω έναν πίθηκο ανάμεσα στα δέντρα. Στο σχολείο τα παιδιά φοράνε στολή στα χρώματα της σημαίας τους. Μεμονωμένοι διάσπαρτοι τάφοι φαίνονται κάτω από δέντρα. Ήχοι πουλιών, φυτά και δέντρα ενώ επικρατεί μια αναζωογονητική ηρεμία. Κατεβαίνουμε τον λόφο με υψόμετρο περίπου 1700μ και θα αφήσουμε τον William μετά από μια αναμνηστική φωτογραφία μαζί του. Σιδηρουργεία και μηχανουργεία, πολλά οχήματα στο πλάι του δρόμου έχουν ζημίες και κάποιοι παλεύουν για την επισκευή τους.
Τα τζιτζίκια μας χαλαρώνουν με τον χαρακτηριστικό τους ήχο, μικρές εστίες φωτιάς για την καύση των σκουπίδιων και δεκάδες άνθρωποι περπατάνε κάτω από τον καυτό ήλιο. Σαμαράκια σταματούν απότομα τους γρήγορους οδηγούς, επαναφέροντας τους στην τάξη. Νωρίς το απόγευμα η ατμόσφαιρα λόγω ζέστης και υγρασίας είναι αρκετά βαριά. Οι δικυκλιστές οδηγούν σαν να πρόκειται για τριαξονικά που τους ανήκει ο δρόμος, πραγματικά δεν μου κάνουν εντύπωση τα πολλά ατυχήματα που είδαμε. Παραπέρα πανέμορφα δέντρα baobab και οι Masai βόσκουν τα κοπάδια τους.

Φτάνουμε στις θερμές πηγές Chemka μια φυσική όαση, όπου και θα μείνουμε για μια ώρα περίπου. Ένας δημοφιλής προορισμός για τουρίστες και ντόπιους που έρχονται για να απολαύσουν τη φυσική ομορφιά και τη γαλήνη της τοποθεσίας αυτής. Το νερό δεν ήταν ζεστό αλλά ευτυχώς όπως έπρεπε (περίπου στους 27 βαθμούς κελσίου) ενω υπάρχει έντονο ρεύμα σε αυτό. Μικρά ψαράκια τσιμπάνε με μανία τα νεκρά κύτταρα από το δέρμα μας, ξαφνιάζοντας μας αρχικά, στην συνέχεια νιώθεις μόνο το γαργαλητό. Κάποιοι ντόπιοι βοηθούν έναντι αμοιβής βεβαίως αυτούς που δεν μπορούν να υπερνικήσουν το ρεύμα και την μικρή πλευστότητα του γλυκού νερού. Χαλαρώνουμε για κάμποση ώρα μέχρι που πρέπει να συνεχίσουμε, αλλάζουμε ρούχα και επιστρέφουμε στο όχημα μας.

Εικόνες Αφρικής, δεκάδες μελίσσια κρεμασμένα στα δέντρα και μηχανάκια να σηκώνουν στο πέρασμα τους σκόνη για χιλιόμετρα. Εκατοντάδες παιδιά επιστρέφουν από τα σχολεία τους, κάποια από αυτά μας χαρίζουν ένα τεράστιο χαμόγελο ενω άλλα κάτι λένε κρατώντας το βλέμμα τους πάνω μας. Επιστροφή στην άσφαλτο, τέρμα η σκόνη και το χώμα για σήμερα. Μοσχομυρίζει ψημένο καλαμπόκι από τους πλανόδιους μικροπωλητές. Θολή ατμόσφαιρα, ίδιες εικόνες αλλά από την ανάποδη πλευρά και με διαφορετικό φως τώρα. Μερικές χιλιάδες φωτογραφίες που δεν προλάβαμε να τραβήξουμε αλλά ελπίζω ότι θα μείνουν στο μυαλό μας.
Επιστρέφοντας προς την Arusha θα δούμε μια όμορφη Δύση, το Meru και στις 19:00 θα φτάσουμε στο Kizumba.

Θα φάμε και πάλι (που αλλού) στο ξενοδοχείο μας, ψάρι αυτή την φορά από την διπλανή λίμνη Βικτώρια την δεύτερη σε όγκο στον κόσμο! Ξεπαραδιαστήκαμε σήμερα, πάνω από τριάντα ευρώ μόνο σε φιλοδωρήματα, στον οδηγό μας, στον William, στο εστιατόριο... Δική μας επιλογή βέβαια, δεν υπήρχε ταρίφα αλλά κάπως πρέπει να ανταμειφθούν και αυτοί που μας προσέχουν! Πάντως ήταν μια όμορφη ήμερα και μια πολύ καλή εισαγωγή στις Αφρικάνικες εικόνες και την χαρήκαμε ιδιαίτερα. Βουρ για ύπνο, αύριο αρχίζουμε...
Το ξυπνητήρι χτυπάει στις 6:15, να προλάβουμε να φάμε κιόλας! Τα πουλιά έξω από το δωμάτιο δίνουν ρεσιτάλ. Πάω στο μπάνιο και το σαμιαμίδι θα μου κάνει παρέα, "να τα φας όλα σου τα κουνούπια παιδί μου" του λέω την ώρα που ανεβαίνει προς το ταβάνι και εξαφανίζεται.
Στο πρωινό καταφέρνουν το να καθυστερήσουν τους πάντες, μαζεύονται τζιπ, αυτοκίνητα, ξεναγοί, γίνεται ένας μικρός χαμός και κανένας δεν έχει φάει ακόμα. Με τα πολλά εμφανίζονται πέντε υπάλληλοι και σύντομα θα πάρουμε το μερίδιο μας. Ο οδηγός μας (ο Brother K) είναι υπομονετικός και θα ξεκινήσουμε με τριάντα λεπτά καθυστέρηση…
Στα φανάρια ένας άνθρωπος με εμφανέστατο πρόβλημα στα πόδια του, σέρνεται στην άσφαλτο ζητώντας κάτι από τους οδηγούς. Δεξιά και αριστερά πάμπολλα σκουπίδια, εκατοντάδες ανθρώποι και μπόλικα σκυλιά. Παιδιά οδηγούν μηχανάκια τρικάβαλοι μπαίνοντας σφήνα χωρίς να κοιτάνε καν. Η έντονη ομίχλη στα τριγύρω βουνά δίνει έναν ιδιαίτερο τόνο στις εικόνες που προβάλλονται μπρος στα μάτια μας. Καταστήματα με ζωοτροφές, μίνι μάρκετ, κρέατα που κρέμονται από τσιγκέλια - εννοείται εκτός ψυγείου για το υπόλοιπο της ημέρας ή μέχρι να βρουν αγοραστή. Γυναίκες ισορροπούν με μαεστρία άπειρα πράγματα στο κεφάλι τους χωρίς να τα κρατάνε με τα χέρια, "μεταφορές, μετακομίσεις η κυρία Κούλα". Καταστήματα ξυλείας δίπλα σε φαγάδικα, χιλιάδες καρότα αραδιασμένα στο πάτωμα. Παραδίπλα αγελάδες βόσκουν, μετά άπειρες μπανανιές, δέντρα, λουλούδια και κατσίκια. Άνθρωποι σκάβουν τα χωράφια σχεδόν με τα χέρια ενώ κάποια οχήματα σβήνουν τον ήλιο από το καυσαέριο που απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα!









Αμέτρητα μηχανάκια-ταξί περιμένουν την επόμενη κούρσα ενώ οι ιδιοκτήτες τους συζητάνε μεταξύ τους. Ένα φορτηγάκι στο πλάι του δρόμου μας δείχνει το ατύχημα που συνέβη εκεί λίγο νωρίτερα. Τα συνολικά 90 χλμ με μικρές ταχύτητες σημαίνει ότι παίρνει πολλή ώρα για να διανύσεις την απόσταση, αυτός είναι ο κανόνας σε αυτούς τους δρόμους. Άπειρα καλαμπόκια, τρακτέρ, κότες που ακολουθούν σαν σκυλιά έναν κύριο, λογικά οδεύουν προς την τελευταία τους κατοικία αν και δεν το γνωρίζουν ακόμα. Σκόνη, άσφαλτος και ξανά χώμα. Ένα γουρούνι διασχίζει με το ζόρι τον δρόμο. Περνάμε μέσα από μικρά χωριά, καλλιέργειες για όσο βλέπει το μάτι και απέραντες εκτάσεις. Φτάνουμε και προσπερνάμε την περιοχή του αεροδρομίου που προσγειωθήκαμε προχθές. Τα σύννεφα αφήνουν λίγο τον ήλιο να ζεστάνει την ατμόσφαιρα ενώ τα τζιτζίκια έχουν ξεκινήσει το τραγούδι τους. Λίγες γυναίκες μαυροντυμένες με μπούρκα, οι περισσότερες φαίνεται να αγαπούν την πολυχρωμία. Κλουβιά με κότες αναμένουν αγοραστή, εστιατόρια ένα επί ένα στα οποία ο ιδιοκτήτης σερβίρει, μαγειρεύει και σκουπίζει ταυτόχρονα. Χελιδόνια και όμορφες φωλιές πουλιών ξεχωρίζουν πάνω στα δέντρα. Καπνοί παντού, υπάλληλοι κόβουν τα χόρτα στο πλάι του δρόμου. Διάσπαρτες τερμιτοφωλιές και προσπερνάμε την πόλη Moshi. Εδώ έχει πραγματικά εκατοντάδες φορτηγά και φυτώρια. Ένα μηχανάκι κουβαλάει ολόκληρο κορμό δέντρου στην σέλα του!!









Βγαίνουμε από τον κεντρικό δρόμο και οι εικόνες αλλάζουν ξαφνικά. Το τοπίο μεταμορφώνεται σε τροπική ζούγκλα για όσο βλέπει το μάτι. Μια σχετικά δύσκολη χωμάτινη ανηφόρα με διάσπαρτα μαγαζάκια τριγύρω. Πολλοί άνθρωποι μας χαιρετούν ή χαμογελούν περνώντας δίπλα μας. Γυναίκες δουλεύουν με το παιδί τους δεμένο με υφάσματα πάνω τους. Μια κυρία αλμπίνο ξεχωρίζει σαν την μύγα μες στο γάλα ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.







Φτάνουμε στους πρόποδες του όρους Κιλιμάντζαρο και στο χωρίο Materuni, μετά από 2,5 ώρες! Αμέσως μας φορτώνεται ο υποχρεωτικός αλλά εν τελεί συμπαθέστατος ξεναγός με το όνομα William. Από πού είστε ρωτάει, στην απάντηση μας το σκέφτεται για ένα δευτερόλεπτο και αμέσως ξεστομίζει το γνωστό σύνθημα για τον πρωθυπουργό μας, κύριο Μητσοτάκη… Ξεκινάμε την εύκολη πεζοπορία με κοκκινόχωμα, κάποιοι κρατάνε κλαδιά με χαμαιλέοντες και περιμένουν τον οβολό του τουρίστα που θα θελήσει να βγάλει φωτογραφία με αυτόν.
Τριγύρω χαζεύουμε τα εντυπωσιακά τοπία και τις παραδόσεις των τοπικών κοινοτήτων. Θα περάσετε δίπλα ή μέσα από φυτείες καφέ, μπανάνας και αβοκάντο, ανάμεσα σε μια ζούγκλα. Δυστυχώς η έντονη ομίχλη πνίγει το Kilimanjaro και δεν μας αφήνει να το απολαύσουμε.
Μια πραγματικά πολύ όμορφη περιοχή που έχει πολλούς τουρίστες προς την πεζοπορία για τον καταρράκτη Materuni. Θα τον ακούσετε πριν καν τον δείτε και μόλις εμφανιστεί θα θαυμάσετε τα ολάκερα 80+ μέτρα του. Κάποιοι τολμηροί θα κάνουν μπάνιο σε αυτόν, εμείς ας πούμε ότι δεν είχαμε το μαγιό μαζί μας. Έχει αρκετή ψύχρα και τα σύννεφα κρύβουν τον ήλιο και την ζέστη που φέρνει μαζί του.















Επιστρέφουμε από το ίδιο μονοπάτι, ένα κουφάρι καβουριού μαρτυρά την ύπαρξη ζωής στο ποτάμι και πολύ σύντομα ένας όμορφος και ελεύθερος χαμαιλέοντας περνάει ακριβώς απο μπροστά μας, παραλίγο να τον πατήσω!









Θα περπατήσουμε για μια ακόμη ώρα και θα συνεχίσουμε με μεσημεριανό το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του πακέτου δραστηριοτήτων μας. Θα φάμε διάφορα φαγητά και την νοστιμότερη μπανάνα που έχω δοκιμάσει ποτέ. Πραγματικά φανταστικά φρούτα, αβοκάντο, μάνγκο μέχρι και μπύρα από μπανάνα. Οι ντόπιοι περηφανεύονται ότι δεν χρησιμοποιούν φυτοφάρμακα και λιπάσματα (γιατί όπως λένε θα ήταν ακριβότερα για αυτούς), παρά μόνο κοπριά από τα χιλιάδες οικόσιτα ζώα που εκτρέφουν.



Θα συνεχίσουμε με την διαδικασία παρασκευής του καφέ. Η περιοχή διαθέτει το τέλειο μείγμα κλίματος και εδάφους για την παραγωγή ενός από τους καλύτερους της ηπείρου. Θα μάθετε πώς καλλιεργείται, συλλέγεται και επεξεργάζεται ο καφές Arabica και θα παρακολουθήσετε το ψήσιμο και την προετοιμασία ενός φρέσκου φλιτζανιού πραγματικά από το μηδέν. Εντύπωση μου έκαναν τα κατακόκκινα μάτια κάποιων υπαλλήλων, να είναι άραγε από τα καπνικά είδη (κυριαρχεί η Reggae κουλτούρα) ή το ποτό; Κατά την διάρκεια της διαδικασίας τραγουδάνε ενθαρρυντικά τραγούδια για να πάρουν δύναμη αυτοί που δουλεύουν. Στο τέλος ήπιαμε τον νόστιμο και δυνατό καφέ που φτιάξαμε όλοι μαζί...













Κότες τσιμπολογάνε το έδαφος και για λίγο θα δω έναν πίθηκο ανάμεσα στα δέντρα. Στο σχολείο τα παιδιά φοράνε στολή στα χρώματα της σημαίας τους. Μεμονωμένοι διάσπαρτοι τάφοι φαίνονται κάτω από δέντρα. Ήχοι πουλιών, φυτά και δέντρα ενώ επικρατεί μια αναζωογονητική ηρεμία. Κατεβαίνουμε τον λόφο με υψόμετρο περίπου 1700μ και θα αφήσουμε τον William μετά από μια αναμνηστική φωτογραφία μαζί του. Σιδηρουργεία και μηχανουργεία, πολλά οχήματα στο πλάι του δρόμου έχουν ζημίες και κάποιοι παλεύουν για την επισκευή τους.
Τα τζιτζίκια μας χαλαρώνουν με τον χαρακτηριστικό τους ήχο, μικρές εστίες φωτιάς για την καύση των σκουπίδιων και δεκάδες άνθρωποι περπατάνε κάτω από τον καυτό ήλιο. Σαμαράκια σταματούν απότομα τους γρήγορους οδηγούς, επαναφέροντας τους στην τάξη. Νωρίς το απόγευμα η ατμόσφαιρα λόγω ζέστης και υγρασίας είναι αρκετά βαριά. Οι δικυκλιστές οδηγούν σαν να πρόκειται για τριαξονικά που τους ανήκει ο δρόμος, πραγματικά δεν μου κάνουν εντύπωση τα πολλά ατυχήματα που είδαμε. Παραπέρα πανέμορφα δέντρα baobab και οι Masai βόσκουν τα κοπάδια τους.




















Φτάνουμε στις θερμές πηγές Chemka μια φυσική όαση, όπου και θα μείνουμε για μια ώρα περίπου. Ένας δημοφιλής προορισμός για τουρίστες και ντόπιους που έρχονται για να απολαύσουν τη φυσική ομορφιά και τη γαλήνη της τοποθεσίας αυτής. Το νερό δεν ήταν ζεστό αλλά ευτυχώς όπως έπρεπε (περίπου στους 27 βαθμούς κελσίου) ενω υπάρχει έντονο ρεύμα σε αυτό. Μικρά ψαράκια τσιμπάνε με μανία τα νεκρά κύτταρα από το δέρμα μας, ξαφνιάζοντας μας αρχικά, στην συνέχεια νιώθεις μόνο το γαργαλητό. Κάποιοι ντόπιοι βοηθούν έναντι αμοιβής βεβαίως αυτούς που δεν μπορούν να υπερνικήσουν το ρεύμα και την μικρή πλευστότητα του γλυκού νερού. Χαλαρώνουμε για κάμποση ώρα μέχρι που πρέπει να συνεχίσουμε, αλλάζουμε ρούχα και επιστρέφουμε στο όχημα μας.



Εικόνες Αφρικής, δεκάδες μελίσσια κρεμασμένα στα δέντρα και μηχανάκια να σηκώνουν στο πέρασμα τους σκόνη για χιλιόμετρα. Εκατοντάδες παιδιά επιστρέφουν από τα σχολεία τους, κάποια από αυτά μας χαρίζουν ένα τεράστιο χαμόγελο ενω άλλα κάτι λένε κρατώντας το βλέμμα τους πάνω μας. Επιστροφή στην άσφαλτο, τέρμα η σκόνη και το χώμα για σήμερα. Μοσχομυρίζει ψημένο καλαμπόκι από τους πλανόδιους μικροπωλητές. Θολή ατμόσφαιρα, ίδιες εικόνες αλλά από την ανάποδη πλευρά και με διαφορετικό φως τώρα. Μερικές χιλιάδες φωτογραφίες που δεν προλάβαμε να τραβήξουμε αλλά ελπίζω ότι θα μείνουν στο μυαλό μας.
Επιστρέφοντας προς την Arusha θα δούμε μια όμορφη Δύση, το Meru και στις 19:00 θα φτάσουμε στο Kizumba.





















Θα φάμε και πάλι (που αλλού) στο ξενοδοχείο μας, ψάρι αυτή την φορά από την διπλανή λίμνη Βικτώρια την δεύτερη σε όγκο στον κόσμο! Ξεπαραδιαστήκαμε σήμερα, πάνω από τριάντα ευρώ μόνο σε φιλοδωρήματα, στον οδηγό μας, στον William, στο εστιατόριο... Δική μας επιλογή βέβαια, δεν υπήρχε ταρίφα αλλά κάπως πρέπει να ανταμειφθούν και αυτοί που μας προσέχουν! Πάντως ήταν μια όμορφη ήμερα και μια πολύ καλή εισαγωγή στις Αφρικάνικες εικόνες και την χαρήκαμε ιδιαίτερα. Βουρ για ύπνο, αύριο αρχίζουμε...
Last edited: