BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
Ανοίγω τα μάτια με το φως να διαπερνάει την λεπτή κουρτίνα. Η ώρα είναι έξι και θυμάμαι ότι πρέπει να ελέγξω το check-in της Turkish airlines. Η δωρεάν επιλογή θέσεων γίνεται αυτόματα ένα 24ωρο πριν από την πραγματοποίηση των πτήσεων, είμαστε τυχεροί καθώς θα έχουμε και στα δύο σκέλη παράθυρο και μεσαία θέση, όπως μας αρέσει δηλαδή.
Μετά το ντους θα πάμε για πρωινό με το στομάχι μας να είναι ήδη γεμάτο από την χθεσινή κραιπάλη. Δεν με βλέπω να τρώω πολύ όπως σχεδίαζα, 45 λεπτά αργότερα έχω ανέβει τέσσερα νούμερα παντελονιού...
Αφήνω λοιπόν το πρώτο πιάτο στο τραπέζι, επιστρέφω στον μπουφέ (ο λαίμαργος) για να συμπληρώσω κάτι και ένα κοράκι έχει επιλέξει ήδη το πρωινό του, φεύγοντας με έναν λουκουμά να κρέμεται από το στόμα του... Αφήνω στο τέλος τα νοστιμότατα φρέσκα φρούτα για μια εξωτική πινελιά.. Πρόκειται για έναν καλό μπουφέ που συνδυάζει τοπικές και δυτικές επιλογές τις οποίες θα τιμήσουμε δεόντως για να μην μας περάσουν και για ακατάδεχτους! Έκαψα βέβαια και κάποιες θερμίδες με τα συχνότατα πήγαινε-έλα από το τραπέζι...
Μένουμε λίγο ακόμα στο κοινό μπαλκόνι με θέα την θάλασσα χαζεύοντας τον κόσμο που προχωράει με την ζωή του και τα καράβια που συνεχίζουν το φόρτωμα και ξεφόρτωμα τους. Πλοία έρχονται, πλοία φεύγουν ενώ οι περισσότεροι βαρκάρηδες φεύγοντας μεταφέρουν την εξωλέμβια τους στον ώμο, λογικά κάποιες από αυτές πρέπει να εξαφανίζονται τα βράδια...

Θα ξεκινήσουμε με σκοπό να εξερευνήσουμε την γειτονιά, περνάμε μπροστά από το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε ο Freddie, συνεχίζουμε συναντώντας πανέμορφες σκαλιστές πόρτες που μαρτυρούν την πολυτέλεια που διέθεταν κάποτε αυτά τα κτίρια. Το Stone town είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, με πλούσια ιστορία. Ήταν κάποτε ένας ακμάζων εμπορικός κόμβος που δυστυχώς περιλάμβανε και το δουλεμπόριο και συνεχίζει να είναι ένα χωνευτήρι αφρικανικών, αραβικών, ινδικών και ορισμένων ευρωπαϊκών πολιτισμών.
θα χαθούμε στα σοκάκια με τα μικρά μαγαζάκια που στοχεύουν τουρίστες, καθώς περπατάμε στα στενά και δαιδαλώδη δρομάκια παρατηρούμε ότι αρκετοί άνδρες ασχολούνται με το επιτραπέζιο παιχνίδι mancala ενώ έχουν και θεατές.
Φτάνουμε στο Darajani Bazaar, την πολύχρωμη αγορά και αμέσως προχωράμε προς την σκεπαστή ψαραγορά και κρεαταγορά. Οι μυρωδιές εδώ εννοείται ότι είναι έντονες, με κεφάλια ζώων, άντερα και στομάχια να κρέμονται από τσιγκέλια, το αίμα δεν κρύβεται και δεν ξεπλένεται όπως θα έκαναν στα δικά μας μέρη. Πρόκειται για μια περισσότερο ειλικρινής προσέγγιση ή (λογικά) απλά δεν ενδιαφέρονται... Τα ψάρια καθαρίζονται, τεμαχίζονται και ζυγίζονται ενώ άλλα στολίζονται με προσοχή πάνω στους πάγκους. Κάποιοι τουρίστες κλείνουν επιδεικτικά την μύτη τους, εγώ προτιμώ να αναπνέω από το στόμα προσπαθώντας να ξεκλέψω κάποιες φωτογραφίες στα κρυφά και χωρίς να ενοχλήσω.

Τα προσεκτικά τοποθετημένα φρούτα και λαχανικά είναι πάντα μια πιο όμορφη και εύκολη εμπειρία... Πολύχρωμες και προπάντων αναίμακτες και άοσμες εμπειρίες προσφέρουν μια ευκολοχώνευτη εικόνα στον ευαίσθητο επισκέπτη.

Συνεχίζουμε την βόλτα μας όπου και θα αγοράσουμε κάποια μπαχαρικά, καραμέλες Ταμαρίνδου και σπόρους baobab (ubuyu). Τα δέντρα Baobab μπορούν εύκολα να ζήσουν 1000 χρόνια και οι σπόροι τους θεωρούνται το δώρο των θεών. Αναμειγνύονται με ζάχαρη και διάφορα μπαχαρικά, στο τέλος θα σας αφήσουν με κόκκινη γλώσσα, χείλη και δάχτυλα. Συνεχίζουμε με παζάρια σε καταστήματα με φθηνά κοσμήματα, μαγνητάκια και άλλα τουριστικά είδη όπου και θα πάρω ένα φανελάκι με την λέξη Mzungu και στο τέλος απομένει το σημαντικότερο. Τα παραδοσιακά υφάσματα με σχέδια (Kangas και Kitenge) είναι αυτό που πρωτίστως θέλει να φέρει πίσω μαζί της η Α.
Δώστε προσοχή στα ρέστα που σας επιστρέφουν, στα χρήματα που σας ζητάνε και αν πληρώσετε σε ευρώ διπλοτσεκάρετε αυτά που αξιώνουν στο νόμισμα μας (η μετατροπή νομίσματος που δίνουν εννοείται ότι δεν είναι υπέρ μας). Θυμηθείτε, παζαρέψτε με χαμόγελο, χιούμορ αλλά και με πάθος και αποφασιστικότητα και όλα θα έρθουν μόνα τους. Αλλιώς υπάρχουν (όπως σε κάθε τουριστική πόλη) πολλά καταστήματα που προσφέρουν ακριβώς τα ίδια πράγματα. Απλά πηγαίνετε παραπέρα στο επόμενο μαγαζάκι και θα βρείτε ότι επιθυμείτε.
Η αλήθεια είναι ότι χωρίς gps μπορεί να είναι λιγάκι επεισοδιακό το να επιστρέψεις στο ξενοδοχείο σου, αλλά έχει και την πλάκα του. Χάνεσαι για λίγο, συνεχίζεις, κοιτάς, προχωράς και κάποια στιγμή ή θα φτάσεις στο αεροδρόμιο ή θα πιάσεις θάλασσα! Περνάμε μπροστά από μια εκκλησιά και οι περισσότεροι επισκέπτες έχουν ξεναγό μαζί τους για την βόλτα αυτή.

Βρισκόμαστε μπροστά από το secret garden, ένα εστιατόριο του οποίου το εσωτερικό ήθελα πολύ να δω, καθώς διάβασα ότι είναι ένας ιδιαίτερος χώρος. Μπαίνοντας πρόκειται για μια όμορφη αυλή (που μου θύμισε τα ruin bar στην Βουδαπέστη) μεταμορφωμένη σε καφέ/μπαρ και εστιατόριο. Θα μείνουμε για να πιούμε κάτι ενώ ξαφνικά ψιχαλίζει για λίγο, διαφορετικοί σερβιτόροι μας ρωτάνε κάθε φορά τι θα θέλαμε. Στο τέλος και μετά από 20 λεπτά θα φέρουν μόνο τον ένα καφέ με μπαχαρικά που έχουμε παραγγείλει επι τέσσερις ξεχωριστές φορές τουλάχιστον!
Βγαίνοντας χαιδεύουμε την γλυκιά μικρή γατούλα έξω από το κατάστημα και σύντομα θα αντικρίσουμε μια γνώριμη φάτσα (όχι αυτη την φορά δεν είναι οι Γερμανοί φίλοι) αλλά ο ιδιοκτήτης του Ally καγιάκ, από τότε με το υποβρύχιο σκούτερ. Πλάκα έχει να βρίσκεις κάποιον που ξέρεις σε τελείως άσχετο μέρος, ήθελε να μάθει την εξέλιξη με το δίκυκλο μας και θα μιλήσουμε λιγάκι πριν αποχαιρετιστούμε ξανά.

Συνεχίζουμε στο παλιό φρούριο (Ngome Kongwe) όπου ειλικρινά δεν νομίζω ότι έχει και πολλά να δει ο επισκέπτης και σύντομα θα βγούμε εκτός.

Εκεί θα προχωρήσουμε για άλλη μια φορά μέσα από τον μικρό κήπο Forodhani όπου πολλοί προσπαθούν πιεστικά να μας πάνε σε κάποιο τουρ και κάποιοι εξ αυτών δεν ξεκολλάνε εύκολα από πάνω μας. Έτσι και αλλιώς δεν έχουμε χρόνο για άλλες δραστηριότητες, οπότε άδικα μας πρήζετε! Περπατάμε στην όμορφη παραλιακή με πορεία προς το Mizingani, απολαμβάνοντας τις εικόνες ενώ ο ήλιος μας κατακαίει…

Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο για ένα τσάι στο μπαλκόνι μας ενώ η έντονη υγρασία λιώνει το λίπος από το κορμάκι μου, μουσκεύοντας το φανελάκι...
Ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε το σκούτερ-μαχητή στον ιδιοκτήτη του... Αν είχε στόμα θα του έλεγε πολλά, είμαστε έντιμοι και του εξιστορούμε την μισή αλήθεια.
- Λοιπόν κυρ Ζαν, που να στα λέω, ξαφνικά ένα τσουνάμι πέρασε από πάνω μας αλλά κατάφερα και έσωσα το δίκυκλο σου με κίνδυνο της σωματικής μας ακεραιότητας!
Το νερό έφτασε λίγο πάνω από την εξάτμιση και όχι μέχρι την σέλα βεβαίως, να μην προλάβεις να κάνεις δυο βήματα αν λέω ψέματα... Ήταν πολύ χαλαρός, ευγενικός, τίμιος και χωρίς δράματα. Μου ζήτησε απλά οκτώ ευρώ για να αποσυναρμολογήσουν τα πλαστικά του σκούτερ και να του κάνει ένα καλό πλύσιμο. Του δώσαμε 50 ευρώ και τον ευχαριστήσαμε απολογούμενοι ειλικρινά!! Τον προτείνω ανεπιφύλακτα αν χρειαστείτε τις υπηρεσίες του!
Τα άσχετα της ημέρας.
Η Τανζανία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς γαρυφάλλου στον κόσμο.
Δυο λέξεις που μας άρεσαν ιδιαίτερα ήταν η διπλή χρήση του poa poa («καλά») που χρησιμοποιείται για να απαντήσεις σχεδόν σε οτιδήποτε και του pole pole («σιγά σιγά») όπως λένε και στην χώρα!
Το πλύσιμο δοντιών εξυπακούεται ότι γίνεται από μπουκάλια, εκτός και αν βρίσκεσαι σε ξενοδοχείο σοβαρών προδιαγραφών το οποίο εγγυάται την απολύμανση του.
Αρχικά σαν ιδέα με ενδιάφερε το prison island, αλλά τελικά είναι ένας χώρος που δεν χρησιμοποιήθηκε πότε για φυλακή, όποτε μας φάνηκε λίγο ψεύτικος και δεν πήγαμε.
Ο εμβληματικός frontman των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι γεννήθηκε στο Stone Town της Ζανζιβάρης.
Το λιμάνι λειτουργεί ως σημαντικός κόμβος για το εμπόριο. Οι κύριες εισαγωγές περιλαμβάνουν οικοδομικά υλικά, οινοπνευματώδη ποτά, καπνό, σαπούνι και τρόφιμα. Ενώ οι εξαγωγές αποτελούνται κυρίως από γαρίφαλο και λάδι γαριφάλου, κόμμι, λάδι καρύδας, δέρματα, ίνες κοκοφοίνικα, φύκια και κοχύλια.
Υπάρχουν βολικές συνδέσεις με πλοίο, συμπεριλαμβανομένων ταχύπλοων και νυχτερινών δρομολογίων, από και προς το Νταρ ες Σαλάμ.
Επιλέγουμε το Coconut spa για το τελευταίο μας μασάζ πριν από την πτήση. Για να φτάσουμε εκεί πρέπει να κάνουμε ακόμα μια βόλτα στο Stone town, αυτή την ώρα τα μικρά γκρουπ με τους τουρίστες βρίσκονται παντού. Όμορφα στοιχειά και διακριτικές λεπτομέρειες σε πολλά παλιά κτίρια, περνάμε ξανά μέσα από τα σοκάκια της γειτονιάς.

Εδώ το deep tissue massage είναι πολύ καλό, ότι πρέπει πριν από την πτήση της επιστροφής. Πληρώσαμε 40 ευρώ με το φιλοδώρημα ο καθένας μας και αναζωογονημένοι θα επιστρέψουμε προς το ξενοδοχείο. Περπατάμε στην παραλιακή χαζεύοντας τριγύρω, ένα από τα πλοία έχει κάποια ιστορική σύνδεση με την Ελλάδα. Κάτω από το νέο του όνομα αχνοφαίνεται το παλιό, πρόκειται για το πλοίο «Γεώργιος Κ» με λιμάνι Πειραιά. Φτάνοντας, η πισίνα μας προσφέρει και πάλι την απαραίτητη δροσιά που αναζητάμε.

Πριν από τις επτά θα βγούμε για να δούμε την δύση και με μια μπύρα αγκαλιά στην παραλία, θα αποχαιρετήσουμε τον ήλιο στην χώρα. Στην προκυμαία κάποια νεαρά αγόρια κάνουν ακροβατικά καθώς πέφτουν στο νερό κατά το ηλιοβασίλεμα. Πίνουμε τις τελευταίες Σερενγκέτι και Κιλιμάντζαρο κοιτάζοντας αποχαυνωμένοι τον ουρανό που σκοτεινίαζει και πάλι, έχει έρθει και πάλι η ώρα να προχωρήσουμε...
Ψάξαμε στο διαδίκτυο και επιτόπου αλλά δεν βρήκαμε κάποιο εστιατόριο να μας τραβήξει, κάτι με καλή τοπική κουζίνα, χωρίς να κοστίζει πολλά και αν γίνεται να βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο και να έχει θέα. Αποφασίζουμε λοιπόν ότι θα πάμε για βραδινό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου μας για ένα τελευταίο και νόστιμο δείγμα τοπικής γαστρονομίας.
Απόψε ο χώρος είναι γεμάτος, βρίσκουμε ένα άδειο τραπέζι αλλά σύντομα θα αλλάξουμε με ένα άλλο με καλύτερη θέα. Μια σαλάτα με αβοκάντο και δυο διαφορετικά πιάτα, το kuku wa kupaka και το mchuzi wa mboga με τέσσερις χυμούς passion fruit θα είναι τα τελευταία μας πάρε δώσε με την κουζίνα της Τανζανίας… Το φαγητό κλασσικά αργεί αλλά αυτή την φορά δεν είμαστε ανυπόμονοι, παρά μόνο παρατηρούμε και πάλι όλο αυτό που διαδραματίζεται στο λιμάνι, την κίνηση των οχημάτων και των ανθρώπων. Παιδιά παίζουν ποδόσφαιρο μπροστά μας ενώ κάποιοι απολαμβάνουν το ελαφρύ αεράκι χαζεύοντας το μαύρο της θάλασσας.
Επιστρέφοντας στο δωμάτιο, κοιτάζουμε με μια μίξη στεναχώριας και απόγνωσης τα σακίδια των 44 λίτρων και βάρους 9 κιλών (ξεκινήσαμε με 7), συνειδητοποιώ ότι και πάλι κατάφερα και έφερα δύο μακρυμάνικα τα οποία δεν φόρεσα ποτέ. Είναι πραγματικά απελευθερωτικό να ταξιδεύεις ελαφρύτερος.
Θα τελειώσουμε με το κλείσιμο των σακιδίων λίγο πριν από τις έντεκα και θα σβήσουμε τα φώτα… Δεν έχουμε και πολύ χρόνο για να ξεκουραστούμε απόψε…
Ανοίγω τα μάτια με το φως να διαπερνάει την λεπτή κουρτίνα. Η ώρα είναι έξι και θυμάμαι ότι πρέπει να ελέγξω το check-in της Turkish airlines. Η δωρεάν επιλογή θέσεων γίνεται αυτόματα ένα 24ωρο πριν από την πραγματοποίηση των πτήσεων, είμαστε τυχεροί καθώς θα έχουμε και στα δύο σκέλη παράθυρο και μεσαία θέση, όπως μας αρέσει δηλαδή.
Μετά το ντους θα πάμε για πρωινό με το στομάχι μας να είναι ήδη γεμάτο από την χθεσινή κραιπάλη. Δεν με βλέπω να τρώω πολύ όπως σχεδίαζα, 45 λεπτά αργότερα έχω ανέβει τέσσερα νούμερα παντελονιού...
Αφήνω λοιπόν το πρώτο πιάτο στο τραπέζι, επιστρέφω στον μπουφέ (ο λαίμαργος) για να συμπληρώσω κάτι και ένα κοράκι έχει επιλέξει ήδη το πρωινό του, φεύγοντας με έναν λουκουμά να κρέμεται από το στόμα του... Αφήνω στο τέλος τα νοστιμότατα φρέσκα φρούτα για μια εξωτική πινελιά.. Πρόκειται για έναν καλό μπουφέ που συνδυάζει τοπικές και δυτικές επιλογές τις οποίες θα τιμήσουμε δεόντως για να μην μας περάσουν και για ακατάδεχτους! Έκαψα βέβαια και κάποιες θερμίδες με τα συχνότατα πήγαινε-έλα από το τραπέζι...
Μένουμε λίγο ακόμα στο κοινό μπαλκόνι με θέα την θάλασσα χαζεύοντας τον κόσμο που προχωράει με την ζωή του και τα καράβια που συνεχίζουν το φόρτωμα και ξεφόρτωμα τους. Πλοία έρχονται, πλοία φεύγουν ενώ οι περισσότεροι βαρκάρηδες φεύγοντας μεταφέρουν την εξωλέμβια τους στον ώμο, λογικά κάποιες από αυτές πρέπει να εξαφανίζονται τα βράδια...



Θα ξεκινήσουμε με σκοπό να εξερευνήσουμε την γειτονιά, περνάμε μπροστά από το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε ο Freddie, συνεχίζουμε συναντώντας πανέμορφες σκαλιστές πόρτες που μαρτυρούν την πολυτέλεια που διέθεταν κάποτε αυτά τα κτίρια. Το Stone town είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, με πλούσια ιστορία. Ήταν κάποτε ένας ακμάζων εμπορικός κόμβος που δυστυχώς περιλάμβανε και το δουλεμπόριο και συνεχίζει να είναι ένα χωνευτήρι αφρικανικών, αραβικών, ινδικών και ορισμένων ευρωπαϊκών πολιτισμών.
θα χαθούμε στα σοκάκια με τα μικρά μαγαζάκια που στοχεύουν τουρίστες, καθώς περπατάμε στα στενά και δαιδαλώδη δρομάκια παρατηρούμε ότι αρκετοί άνδρες ασχολούνται με το επιτραπέζιο παιχνίδι mancala ενώ έχουν και θεατές.
Φτάνουμε στο Darajani Bazaar, την πολύχρωμη αγορά και αμέσως προχωράμε προς την σκεπαστή ψαραγορά και κρεαταγορά. Οι μυρωδιές εδώ εννοείται ότι είναι έντονες, με κεφάλια ζώων, άντερα και στομάχια να κρέμονται από τσιγκέλια, το αίμα δεν κρύβεται και δεν ξεπλένεται όπως θα έκαναν στα δικά μας μέρη. Πρόκειται για μια περισσότερο ειλικρινής προσέγγιση ή (λογικά) απλά δεν ενδιαφέρονται... Τα ψάρια καθαρίζονται, τεμαχίζονται και ζυγίζονται ενώ άλλα στολίζονται με προσοχή πάνω στους πάγκους. Κάποιοι τουρίστες κλείνουν επιδεικτικά την μύτη τους, εγώ προτιμώ να αναπνέω από το στόμα προσπαθώντας να ξεκλέψω κάποιες φωτογραφίες στα κρυφά και χωρίς να ενοχλήσω.







Τα προσεκτικά τοποθετημένα φρούτα και λαχανικά είναι πάντα μια πιο όμορφη και εύκολη εμπειρία... Πολύχρωμες και προπάντων αναίμακτες και άοσμες εμπειρίες προσφέρουν μια ευκολοχώνευτη εικόνα στον ευαίσθητο επισκέπτη.











Συνεχίζουμε την βόλτα μας όπου και θα αγοράσουμε κάποια μπαχαρικά, καραμέλες Ταμαρίνδου και σπόρους baobab (ubuyu). Τα δέντρα Baobab μπορούν εύκολα να ζήσουν 1000 χρόνια και οι σπόροι τους θεωρούνται το δώρο των θεών. Αναμειγνύονται με ζάχαρη και διάφορα μπαχαρικά, στο τέλος θα σας αφήσουν με κόκκινη γλώσσα, χείλη και δάχτυλα. Συνεχίζουμε με παζάρια σε καταστήματα με φθηνά κοσμήματα, μαγνητάκια και άλλα τουριστικά είδη όπου και θα πάρω ένα φανελάκι με την λέξη Mzungu και στο τέλος απομένει το σημαντικότερο. Τα παραδοσιακά υφάσματα με σχέδια (Kangas και Kitenge) είναι αυτό που πρωτίστως θέλει να φέρει πίσω μαζί της η Α.
Δώστε προσοχή στα ρέστα που σας επιστρέφουν, στα χρήματα που σας ζητάνε και αν πληρώσετε σε ευρώ διπλοτσεκάρετε αυτά που αξιώνουν στο νόμισμα μας (η μετατροπή νομίσματος που δίνουν εννοείται ότι δεν είναι υπέρ μας). Θυμηθείτε, παζαρέψτε με χαμόγελο, χιούμορ αλλά και με πάθος και αποφασιστικότητα και όλα θα έρθουν μόνα τους. Αλλιώς υπάρχουν (όπως σε κάθε τουριστική πόλη) πολλά καταστήματα που προσφέρουν ακριβώς τα ίδια πράγματα. Απλά πηγαίνετε παραπέρα στο επόμενο μαγαζάκι και θα βρείτε ότι επιθυμείτε.
Η αλήθεια είναι ότι χωρίς gps μπορεί να είναι λιγάκι επεισοδιακό το να επιστρέψεις στο ξενοδοχείο σου, αλλά έχει και την πλάκα του. Χάνεσαι για λίγο, συνεχίζεις, κοιτάς, προχωράς και κάποια στιγμή ή θα φτάσεις στο αεροδρόμιο ή θα πιάσεις θάλασσα! Περνάμε μπροστά από μια εκκλησιά και οι περισσότεροι επισκέπτες έχουν ξεναγό μαζί τους για την βόλτα αυτή.









Βρισκόμαστε μπροστά από το secret garden, ένα εστιατόριο του οποίου το εσωτερικό ήθελα πολύ να δω, καθώς διάβασα ότι είναι ένας ιδιαίτερος χώρος. Μπαίνοντας πρόκειται για μια όμορφη αυλή (που μου θύμισε τα ruin bar στην Βουδαπέστη) μεταμορφωμένη σε καφέ/μπαρ και εστιατόριο. Θα μείνουμε για να πιούμε κάτι ενώ ξαφνικά ψιχαλίζει για λίγο, διαφορετικοί σερβιτόροι μας ρωτάνε κάθε φορά τι θα θέλαμε. Στο τέλος και μετά από 20 λεπτά θα φέρουν μόνο τον ένα καφέ με μπαχαρικά που έχουμε παραγγείλει επι τέσσερις ξεχωριστές φορές τουλάχιστον!
Βγαίνοντας χαιδεύουμε την γλυκιά μικρή γατούλα έξω από το κατάστημα και σύντομα θα αντικρίσουμε μια γνώριμη φάτσα (όχι αυτη την φορά δεν είναι οι Γερμανοί φίλοι) αλλά ο ιδιοκτήτης του Ally καγιάκ, από τότε με το υποβρύχιο σκούτερ. Πλάκα έχει να βρίσκεις κάποιον που ξέρεις σε τελείως άσχετο μέρος, ήθελε να μάθει την εξέλιξη με το δίκυκλο μας και θα μιλήσουμε λιγάκι πριν αποχαιρετιστούμε ξανά.






Συνεχίζουμε στο παλιό φρούριο (Ngome Kongwe) όπου ειλικρινά δεν νομίζω ότι έχει και πολλά να δει ο επισκέπτης και σύντομα θα βγούμε εκτός.





Εκεί θα προχωρήσουμε για άλλη μια φορά μέσα από τον μικρό κήπο Forodhani όπου πολλοί προσπαθούν πιεστικά να μας πάνε σε κάποιο τουρ και κάποιοι εξ αυτών δεν ξεκολλάνε εύκολα από πάνω μας. Έτσι και αλλιώς δεν έχουμε χρόνο για άλλες δραστηριότητες, οπότε άδικα μας πρήζετε! Περπατάμε στην όμορφη παραλιακή με πορεία προς το Mizingani, απολαμβάνοντας τις εικόνες ενώ ο ήλιος μας κατακαίει…









Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο για ένα τσάι στο μπαλκόνι μας ενώ η έντονη υγρασία λιώνει το λίπος από το κορμάκι μου, μουσκεύοντας το φανελάκι...
Ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε το σκούτερ-μαχητή στον ιδιοκτήτη του... Αν είχε στόμα θα του έλεγε πολλά, είμαστε έντιμοι και του εξιστορούμε την μισή αλήθεια.
- Λοιπόν κυρ Ζαν, που να στα λέω, ξαφνικά ένα τσουνάμι πέρασε από πάνω μας αλλά κατάφερα και έσωσα το δίκυκλο σου με κίνδυνο της σωματικής μας ακεραιότητας!
Το νερό έφτασε λίγο πάνω από την εξάτμιση και όχι μέχρι την σέλα βεβαίως, να μην προλάβεις να κάνεις δυο βήματα αν λέω ψέματα... Ήταν πολύ χαλαρός, ευγενικός, τίμιος και χωρίς δράματα. Μου ζήτησε απλά οκτώ ευρώ για να αποσυναρμολογήσουν τα πλαστικά του σκούτερ και να του κάνει ένα καλό πλύσιμο. Του δώσαμε 50 ευρώ και τον ευχαριστήσαμε απολογούμενοι ειλικρινά!! Τον προτείνω ανεπιφύλακτα αν χρειαστείτε τις υπηρεσίες του!
Τα άσχετα της ημέρας.
Η Τανζανία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς γαρυφάλλου στον κόσμο.
Δυο λέξεις που μας άρεσαν ιδιαίτερα ήταν η διπλή χρήση του poa poa («καλά») που χρησιμοποιείται για να απαντήσεις σχεδόν σε οτιδήποτε και του pole pole («σιγά σιγά») όπως λένε και στην χώρα!
Το πλύσιμο δοντιών εξυπακούεται ότι γίνεται από μπουκάλια, εκτός και αν βρίσκεσαι σε ξενοδοχείο σοβαρών προδιαγραφών το οποίο εγγυάται την απολύμανση του.
Αρχικά σαν ιδέα με ενδιάφερε το prison island, αλλά τελικά είναι ένας χώρος που δεν χρησιμοποιήθηκε πότε για φυλακή, όποτε μας φάνηκε λίγο ψεύτικος και δεν πήγαμε.
Ο εμβληματικός frontman των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι γεννήθηκε στο Stone Town της Ζανζιβάρης.
Το λιμάνι λειτουργεί ως σημαντικός κόμβος για το εμπόριο. Οι κύριες εισαγωγές περιλαμβάνουν οικοδομικά υλικά, οινοπνευματώδη ποτά, καπνό, σαπούνι και τρόφιμα. Ενώ οι εξαγωγές αποτελούνται κυρίως από γαρίφαλο και λάδι γαριφάλου, κόμμι, λάδι καρύδας, δέρματα, ίνες κοκοφοίνικα, φύκια και κοχύλια.
Υπάρχουν βολικές συνδέσεις με πλοίο, συμπεριλαμβανομένων ταχύπλοων και νυχτερινών δρομολογίων, από και προς το Νταρ ες Σαλάμ.
Επιλέγουμε το Coconut spa για το τελευταίο μας μασάζ πριν από την πτήση. Για να φτάσουμε εκεί πρέπει να κάνουμε ακόμα μια βόλτα στο Stone town, αυτή την ώρα τα μικρά γκρουπ με τους τουρίστες βρίσκονται παντού. Όμορφα στοιχειά και διακριτικές λεπτομέρειες σε πολλά παλιά κτίρια, περνάμε ξανά μέσα από τα σοκάκια της γειτονιάς.










Εδώ το deep tissue massage είναι πολύ καλό, ότι πρέπει πριν από την πτήση της επιστροφής. Πληρώσαμε 40 ευρώ με το φιλοδώρημα ο καθένας μας και αναζωογονημένοι θα επιστρέψουμε προς το ξενοδοχείο. Περπατάμε στην παραλιακή χαζεύοντας τριγύρω, ένα από τα πλοία έχει κάποια ιστορική σύνδεση με την Ελλάδα. Κάτω από το νέο του όνομα αχνοφαίνεται το παλιό, πρόκειται για το πλοίο «Γεώργιος Κ» με λιμάνι Πειραιά. Φτάνοντας, η πισίνα μας προσφέρει και πάλι την απαραίτητη δροσιά που αναζητάμε.






Πριν από τις επτά θα βγούμε για να δούμε την δύση και με μια μπύρα αγκαλιά στην παραλία, θα αποχαιρετήσουμε τον ήλιο στην χώρα. Στην προκυμαία κάποια νεαρά αγόρια κάνουν ακροβατικά καθώς πέφτουν στο νερό κατά το ηλιοβασίλεμα. Πίνουμε τις τελευταίες Σερενγκέτι και Κιλιμάντζαρο κοιτάζοντας αποχαυνωμένοι τον ουρανό που σκοτεινίαζει και πάλι, έχει έρθει και πάλι η ώρα να προχωρήσουμε...
Ψάξαμε στο διαδίκτυο και επιτόπου αλλά δεν βρήκαμε κάποιο εστιατόριο να μας τραβήξει, κάτι με καλή τοπική κουζίνα, χωρίς να κοστίζει πολλά και αν γίνεται να βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο και να έχει θέα. Αποφασίζουμε λοιπόν ότι θα πάμε για βραδινό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου μας για ένα τελευταίο και νόστιμο δείγμα τοπικής γαστρονομίας.
Απόψε ο χώρος είναι γεμάτος, βρίσκουμε ένα άδειο τραπέζι αλλά σύντομα θα αλλάξουμε με ένα άλλο με καλύτερη θέα. Μια σαλάτα με αβοκάντο και δυο διαφορετικά πιάτα, το kuku wa kupaka και το mchuzi wa mboga με τέσσερις χυμούς passion fruit θα είναι τα τελευταία μας πάρε δώσε με την κουζίνα της Τανζανίας… Το φαγητό κλασσικά αργεί αλλά αυτή την φορά δεν είμαστε ανυπόμονοι, παρά μόνο παρατηρούμε και πάλι όλο αυτό που διαδραματίζεται στο λιμάνι, την κίνηση των οχημάτων και των ανθρώπων. Παιδιά παίζουν ποδόσφαιρο μπροστά μας ενώ κάποιοι απολαμβάνουν το ελαφρύ αεράκι χαζεύοντας το μαύρο της θάλασσας.
Επιστρέφοντας στο δωμάτιο, κοιτάζουμε με μια μίξη στεναχώριας και απόγνωσης τα σακίδια των 44 λίτρων και βάρους 9 κιλών (ξεκινήσαμε με 7), συνειδητοποιώ ότι και πάλι κατάφερα και έφερα δύο μακρυμάνικα τα οποία δεν φόρεσα ποτέ. Είναι πραγματικά απελευθερωτικό να ταξιδεύεις ελαφρύτερος.
Θα τελειώσουμε με το κλείσιμο των σακιδίων λίγο πριν από τις έντεκα και θα σβήσουμε τα φώτα… Δεν έχουμε και πολύ χρόνο για να ξεκουραστούμε απόψε…





Last edited: