BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
Θα πάρουμε ένα μάλλον βιαστικό πρωινό για να προλάβουμε το ραντεβού μας με τον οδηγό του σαφάρι. Σήμερα στο μενού έχουμε το Εθνικό πάρκο Ταρανγκίρε.
Έχει έκταση 2850 τχλμ και βρίσκεται στη βόρεια Τανζανία, ενώ είναι πασίγνωστο για τα τεράστια κοπάδια ελεφάντων, τα λιοντάρια που αναρριχούνται σε δέντρα, την βιοποικιλότητα της άγριας ζωής με λιβάδια και πεδιάδες. Διαθέτει πολλά πουλιά, κόκκινους τερμίτες και τα δέντρα Baobab. Τα τελευταία λέγονται συχνά και «ανάποδα δέντρα» λόγω των κορμών και των αραιών κλαδιών τους, που μοιάζουν με ρίζες που φτάνουν στον ουρανό. Ο ομώνυμος ποταμός Tarangire διασχίζει το πάρκο και παρέχει την απαιτούμενη πηγή νερού τόσο για την άγρια ζωή όσο και για τη βλάστηση.
Το όχημα μας είναι το κλασσικό οκταθέσιο land cruise (που θα δούμε κατά κόρον τις επόμενες ημέρες) και ακριβώς στις οκτώ αφήνουμε πίσω μας το Kizumba. Βρισκόμαστε στο κέντρο της Arusha σε νέες γειτονίες, ανάλογα με τον δρόμο η κίνηση μπορεί να γίνει χαοτική. Μικροπωλητές, κότες, ζητιάνοι, άνθρωποι καλοντυμένοι, όλων των ειδών τα καταστήματα.
Φτάνουμε στο Venice hotel, ένα ξενοδοχείο το οποίο οι ταξιδιωτικοί πράκτορες χρησιμοποιούν συχνά. Εδώ θα παραλάβουμε τις νέες προσθήκες στην παρέα, δυο νέες Ολλανδέζες θα μπουν στο αυτοκίνητο και θα ξεκινήσουμε για περιπέτειες και… Μια εξ αυτών θα ενημερώσει τον οδηγό ότι έχει ξεχάσει τα hands free της στο δωμάτιο. Επιστροφή και πάλι από την αρχή, χάσαμε τουλάχιστον 13 λεπτά από την ζωή μας, απαράδεκτο!
Βγαίνοντας από την πόλη θα δούμε παράγκες μεταμορφωμένες σε πολυκαταστήματα, τεράστιες καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ξανά η ομίχλη δεν μας αφήνει να δούμε πολύ μακριά. Περνάμε μέσα από χωριά, φρούτα και λαχανικά βρίσκονται τοποθετημένα σε πάγκους. Υπάρχει μια συνεχόμενη ροή απο δεκάδες τζιπ για σαφάρι - κάποια μας προσπερνάνε και άλλα επιστρέφουν από το αυτό.
Πολλά μεγάλα μαύρα πουλιά ψάχνουν στο έδαφος για την επόμενη λεία τους ενώ θα δούμε και κάποιες καμήλες. Ο ποιοτικός δρόμος είναι εύκολος, σχεδόν μια ευθεία. Εκατοντάδες πελαργοί πετάνε όλοι μαζί προς την κατεύθυνση που κινούμαστε. Αυθεντικοί Μασάι με τις πολύχρωμες χαρακτηριστικές φορεσιές βόσκουν τα κοπάδια τους.

Μια χώρα με περισσότερες από 100 φυλές και περίπου 120 γλώσσες με την επίσημη να είναι τα Σουαχίλι. Συχνές εναλλαγές τοπίων, κάπου μοιάζει με την Ευρώπη και λίγο παραπέρα επιστρέφουμε στην Αφρική.
Θα χρειαστούμε περίπου 2,5 ώρες για να φτάσουμε στην είσοδο του πάρκου όπου και σταματάμε για τουαλέτα και τους απαραίτητους ελέγχους. Κάτοικοι έχουν κατασκευάσει μικρά αφρικανικά σπιτάκια από λάσπη και πουλάνε την τουριστική πραμάτεια τους.
Περνώντας την πύλη θα δούμε πρώτα μιλιούνια από πολύχρωμες πεταλούδες. Μύγες τσε τσε απολαμβάνουν το σώμα μας και όλοι άμεσα θα βάλουμε μπόλικο απωθητικό σπρέι. Αλλαγή τοπίου σε αφρικανική σαβάνα, χορτάρι κίτρινο και πράσινο για όσο βλέπει το μάτι. Πολύ σύντομα θα δούμε τους πρώτους ελέφαντες και μετά και άλλους. Το όχημα ανάβει και σβήνει κάθε λίγο και λιγάκι για να βρεθεί κοντά σε αυτούς αλλά και σε απόσταση ασφάλειας.
Οι καμηλοπαρδάλεις εντυπωσιάζουν τους πάντες με τους τεράστιους λαιμούς τους, ενώ τα ελεφαντάκια γοητεύουν τον θεατή.

Προχωράμε ψάχνοντας για νέα ζωή και ενδιαφέροντα, ζευγάρια αγριόχοιρων προσπαθούν να καλυφθούν από την βλάστηση ενώ κάποιοι θα φτάσουν στο ένα μέτρο από τα λάστιχα του οχήματος μας. Ο οδηγός ανάβει την μηχανή, κινείται μέχρι να βρει κάτι άξιο λόγου και αν μπορεί το πλησιάζει. Στην χώρα απαγορεύεται να βγούμε εκτός μονοπατιών και εκτός δρόμων μέσα στα Εθνικά πάρκα. Δηλαδή δεν έχεις την δυνατότητα να κινηθείς σε μέρη που βλέπεις κάτι σπουδαίο, παρά μόνο να περιμένεις μήπως και το ζώο σε πλησιάσει από μόνο του. Επίσης δεν επιτρέπεται να βγεις εκτός οχήματος, παρά μόνο στα ειδικά σημεία ξεκούρασης.
Πάμπολοι ελέφαντες, αγριόχοιροι, καμηλοπάρδαλεις και τρία μοναχικά λιοντάρια δυστυχώς αυτά τα τελευταία από απόσταση. Σε κάποια σημεία είναι σαν να βρισκόμαστε μέσα σε ένα μίξερ από το ανακάτεμα λογω των πολλών λακούβων, ενω άλλου είναι μια χαρά! Βλέπουμε πολύ συχνά νέα κοπάδια ελεφάντων και δέντρα με κάτι που μοιάζει με λουκάνικα που κρέμονται - τα kigelia.

Θα σταματήσουμε για φαγητό στο picnic point με την όμορφη θέα. Μια μαϊμού θα μπει σε ένα από τα δεκάδες οχήματα (του οποίου ξέχασε κάποιος να κλείσει το παράθυρο) και θα κλέψει μια σοκολάτα. Πανέμορφα πολύχρωμα πουλιά προσπαθούν και αυτά να κλέψουν κάτι από τα πιάτα μας. Τουαλέτα και επιστροφή στην φύση.

Με γεμάτο στομάχι θα συνεχίσουμε το ψαχτήρι για άλλα ζώα. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα φυσικό χώρο και όχι έναν ζωολογικό κήπο, αν σου κάτσει τέλεια, αν όχι υπομονή και ίσως αύριο να είσαι πιο τυχερός! Θα δούμε και νέα μεγάλα κοπάδια ελεφάντων, μια αντιλόπη πίσω από θάμνους και αργότερα ένα λιοντάρι που κοιμάται πάνω σε ένα δέντρο. Όλα αυτά από απόσταση, οπότε μην περιμένετε καλές φωτογραφίες με το κινητό.
Στην επιστροφή, λίγα εκατοντάδες μέτρα μετά από το τελευταίο λιοντάρι, τέσσερις εργάτες επισκευάζουν ένα κτίριο.

Περνάμε την έξοδο και επιστρέφουμε στον πολιτισμό. Ναι καλά, εκεί έξω θα περάσουμε δίπλα από κάποιες ζέβρες, βουβάλια και μερικές χιλιάδες οικόσιτα ζώα. Αναρωτιέμαι αν πραγματικά είδα αυτά που είδα ή αν πρόκειται για γαϊδούρια βαμμένα με ρίγες!
Απόψε θα διανυκτερεύσουμε κάπου στην μια ώρα απόστασης από το πάρκο. Περιττό να πούμε για το πόσο πράσινο βλέπουν τα μάτια μας, όλων των αποχρώσεων. Από μακριά ξεχωρίζει μια λίμνη. Είμαστε οι άσκοπα περιπλανώμενοι, άλλοι mzungus έχουν επιλέξει το πρόγραμμα "πάω να επισκεφτώ ένα χωριό Μασάι". Περνάμε από δίπλα τους την ώρα που τους βγάζουν φωτογραφίες όταν τραγουδούν και χορεύουν για κάνα ψιλό, δεν μου κάνει και πολύ κέφι η όλη ιστορία.

Περίπου στις 17:30 θα φτάσουμε στο Jambo lodge, η διανυκτέρευση και η διατροφή συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο με το σαφάρι.
Ένας μεγάλος κήπος με τεράστια κακομούτσουνα πουλιά που ακούγονται σαν να ουρλιάζουν γουρούνια και αγελάδες ταυτόχρονα... Σαν να είναι η μάνα τους ένας προϊστορικός πελαργός και ο πατέρας όρνιο. Μια παράξενη αλλά ενδιαφέρουσα μίξη, ευτυχώς πολλά είδη πουλιών θα μας χαλαρώσουν με τις μελωδίες τους! Μέτριες εντυπώσεις από τον χώρο, το κατάλυμα με λίγη προσοχή θα μπορούσε να είναι πολύ καλό.
Η ζέστη κουράζει και όλοι την αισθανόμαστε έντονα, ένα ντους και λίγο χαλάρωμα δίπλα απο την πισίνα θα μας συνεφέρει.
Μετά από έναν καφέ και μια μπύρα έχει φτάσει η ώρα του βραδινού, εδώ τρώμε νωρίς. Μια χαρά, είναι αρκετά νόστιμο και θα συζητήσουμε για αρκετή ώρα με τις Ολλανδέζες την Susanna και την Yet.
Ζέστη, γρύλλοι και φωνές πουλιών συμπληρώνουν το παζλ της βραδινής Mto Wa Mbu... Το δωμάτιο δεν έχει ούτε ανεμιστήρα, ευτυχώς τα παράθυρα με τις σχισμένες κουνουπιέρες ανοίγουν διάπλατα και αφήνουν τον άνεμο να μας δροσίσει προσκαλώντας εννοείται περισσότερα κουνούπια μέσα! Σφραγίζουμε την κουνουπιέρα οροφής και βυθιζόμαστε σε έναν παράξενο ύπνο με μπόλικο ιδρώτα λόγω της ζέστης.

Θα πάρουμε ένα μάλλον βιαστικό πρωινό για να προλάβουμε το ραντεβού μας με τον οδηγό του σαφάρι. Σήμερα στο μενού έχουμε το Εθνικό πάρκο Ταρανγκίρε.
Έχει έκταση 2850 τχλμ και βρίσκεται στη βόρεια Τανζανία, ενώ είναι πασίγνωστο για τα τεράστια κοπάδια ελεφάντων, τα λιοντάρια που αναρριχούνται σε δέντρα, την βιοποικιλότητα της άγριας ζωής με λιβάδια και πεδιάδες. Διαθέτει πολλά πουλιά, κόκκινους τερμίτες και τα δέντρα Baobab. Τα τελευταία λέγονται συχνά και «ανάποδα δέντρα» λόγω των κορμών και των αραιών κλαδιών τους, που μοιάζουν με ρίζες που φτάνουν στον ουρανό. Ο ομώνυμος ποταμός Tarangire διασχίζει το πάρκο και παρέχει την απαιτούμενη πηγή νερού τόσο για την άγρια ζωή όσο και για τη βλάστηση.
Το όχημα μας είναι το κλασσικό οκταθέσιο land cruise (που θα δούμε κατά κόρον τις επόμενες ημέρες) και ακριβώς στις οκτώ αφήνουμε πίσω μας το Kizumba. Βρισκόμαστε στο κέντρο της Arusha σε νέες γειτονίες, ανάλογα με τον δρόμο η κίνηση μπορεί να γίνει χαοτική. Μικροπωλητές, κότες, ζητιάνοι, άνθρωποι καλοντυμένοι, όλων των ειδών τα καταστήματα.
Φτάνουμε στο Venice hotel, ένα ξενοδοχείο το οποίο οι ταξιδιωτικοί πράκτορες χρησιμοποιούν συχνά. Εδώ θα παραλάβουμε τις νέες προσθήκες στην παρέα, δυο νέες Ολλανδέζες θα μπουν στο αυτοκίνητο και θα ξεκινήσουμε για περιπέτειες και… Μια εξ αυτών θα ενημερώσει τον οδηγό ότι έχει ξεχάσει τα hands free της στο δωμάτιο. Επιστροφή και πάλι από την αρχή, χάσαμε τουλάχιστον 13 λεπτά από την ζωή μας, απαράδεκτο!
Βγαίνοντας από την πόλη θα δούμε παράγκες μεταμορφωμένες σε πολυκαταστήματα, τεράστιες καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ξανά η ομίχλη δεν μας αφήνει να δούμε πολύ μακριά. Περνάμε μέσα από χωριά, φρούτα και λαχανικά βρίσκονται τοποθετημένα σε πάγκους. Υπάρχει μια συνεχόμενη ροή απο δεκάδες τζιπ για σαφάρι - κάποια μας προσπερνάνε και άλλα επιστρέφουν από το αυτό.
Πολλά μεγάλα μαύρα πουλιά ψάχνουν στο έδαφος για την επόμενη λεία τους ενώ θα δούμε και κάποιες καμήλες. Ο ποιοτικός δρόμος είναι εύκολος, σχεδόν μια ευθεία. Εκατοντάδες πελαργοί πετάνε όλοι μαζί προς την κατεύθυνση που κινούμαστε. Αυθεντικοί Μασάι με τις πολύχρωμες χαρακτηριστικές φορεσιές βόσκουν τα κοπάδια τους.






Μια χώρα με περισσότερες από 100 φυλές και περίπου 120 γλώσσες με την επίσημη να είναι τα Σουαχίλι. Συχνές εναλλαγές τοπίων, κάπου μοιάζει με την Ευρώπη και λίγο παραπέρα επιστρέφουμε στην Αφρική.
Θα χρειαστούμε περίπου 2,5 ώρες για να φτάσουμε στην είσοδο του πάρκου όπου και σταματάμε για τουαλέτα και τους απαραίτητους ελέγχους. Κάτοικοι έχουν κατασκευάσει μικρά αφρικανικά σπιτάκια από λάσπη και πουλάνε την τουριστική πραμάτεια τους.
Περνώντας την πύλη θα δούμε πρώτα μιλιούνια από πολύχρωμες πεταλούδες. Μύγες τσε τσε απολαμβάνουν το σώμα μας και όλοι άμεσα θα βάλουμε μπόλικο απωθητικό σπρέι. Αλλαγή τοπίου σε αφρικανική σαβάνα, χορτάρι κίτρινο και πράσινο για όσο βλέπει το μάτι. Πολύ σύντομα θα δούμε τους πρώτους ελέφαντες και μετά και άλλους. Το όχημα ανάβει και σβήνει κάθε λίγο και λιγάκι για να βρεθεί κοντά σε αυτούς αλλά και σε απόσταση ασφάλειας.
Οι καμηλοπαρδάλεις εντυπωσιάζουν τους πάντες με τους τεράστιους λαιμούς τους, ενώ τα ελεφαντάκια γοητεύουν τον θεατή.











Προχωράμε ψάχνοντας για νέα ζωή και ενδιαφέροντα, ζευγάρια αγριόχοιρων προσπαθούν να καλυφθούν από την βλάστηση ενώ κάποιοι θα φτάσουν στο ένα μέτρο από τα λάστιχα του οχήματος μας. Ο οδηγός ανάβει την μηχανή, κινείται μέχρι να βρει κάτι άξιο λόγου και αν μπορεί το πλησιάζει. Στην χώρα απαγορεύεται να βγούμε εκτός μονοπατιών και εκτός δρόμων μέσα στα Εθνικά πάρκα. Δηλαδή δεν έχεις την δυνατότητα να κινηθείς σε μέρη που βλέπεις κάτι σπουδαίο, παρά μόνο να περιμένεις μήπως και το ζώο σε πλησιάσει από μόνο του. Επίσης δεν επιτρέπεται να βγεις εκτός οχήματος, παρά μόνο στα ειδικά σημεία ξεκούρασης.
Πάμπολοι ελέφαντες, αγριόχοιροι, καμηλοπάρδαλεις και τρία μοναχικά λιοντάρια δυστυχώς αυτά τα τελευταία από απόσταση. Σε κάποια σημεία είναι σαν να βρισκόμαστε μέσα σε ένα μίξερ από το ανακάτεμα λογω των πολλών λακούβων, ενω άλλου είναι μια χαρά! Βλέπουμε πολύ συχνά νέα κοπάδια ελεφάντων και δέντρα με κάτι που μοιάζει με λουκάνικα που κρέμονται - τα kigelia.









Θα σταματήσουμε για φαγητό στο picnic point με την όμορφη θέα. Μια μαϊμού θα μπει σε ένα από τα δεκάδες οχήματα (του οποίου ξέχασε κάποιος να κλείσει το παράθυρο) και θα κλέψει μια σοκολάτα. Πανέμορφα πολύχρωμα πουλιά προσπαθούν και αυτά να κλέψουν κάτι από τα πιάτα μας. Τουαλέτα και επιστροφή στην φύση.






Με γεμάτο στομάχι θα συνεχίσουμε το ψαχτήρι για άλλα ζώα. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα φυσικό χώρο και όχι έναν ζωολογικό κήπο, αν σου κάτσει τέλεια, αν όχι υπομονή και ίσως αύριο να είσαι πιο τυχερός! Θα δούμε και νέα μεγάλα κοπάδια ελεφάντων, μια αντιλόπη πίσω από θάμνους και αργότερα ένα λιοντάρι που κοιμάται πάνω σε ένα δέντρο. Όλα αυτά από απόσταση, οπότε μην περιμένετε καλές φωτογραφίες με το κινητό.
Στην επιστροφή, λίγα εκατοντάδες μέτρα μετά από το τελευταίο λιοντάρι, τέσσερις εργάτες επισκευάζουν ένα κτίριο.













Περνάμε την έξοδο και επιστρέφουμε στον πολιτισμό. Ναι καλά, εκεί έξω θα περάσουμε δίπλα από κάποιες ζέβρες, βουβάλια και μερικές χιλιάδες οικόσιτα ζώα. Αναρωτιέμαι αν πραγματικά είδα αυτά που είδα ή αν πρόκειται για γαϊδούρια βαμμένα με ρίγες!
Απόψε θα διανυκτερεύσουμε κάπου στην μια ώρα απόστασης από το πάρκο. Περιττό να πούμε για το πόσο πράσινο βλέπουν τα μάτια μας, όλων των αποχρώσεων. Από μακριά ξεχωρίζει μια λίμνη. Είμαστε οι άσκοπα περιπλανώμενοι, άλλοι mzungus έχουν επιλέξει το πρόγραμμα "πάω να επισκεφτώ ένα χωριό Μασάι". Περνάμε από δίπλα τους την ώρα που τους βγάζουν φωτογραφίες όταν τραγουδούν και χορεύουν για κάνα ψιλό, δεν μου κάνει και πολύ κέφι η όλη ιστορία.



Περίπου στις 17:30 θα φτάσουμε στο Jambo lodge, η διανυκτέρευση και η διατροφή συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο με το σαφάρι.
Ένας μεγάλος κήπος με τεράστια κακομούτσουνα πουλιά που ακούγονται σαν να ουρλιάζουν γουρούνια και αγελάδες ταυτόχρονα... Σαν να είναι η μάνα τους ένας προϊστορικός πελαργός και ο πατέρας όρνιο. Μια παράξενη αλλά ενδιαφέρουσα μίξη, ευτυχώς πολλά είδη πουλιών θα μας χαλαρώσουν με τις μελωδίες τους! Μέτριες εντυπώσεις από τον χώρο, το κατάλυμα με λίγη προσοχή θα μπορούσε να είναι πολύ καλό.
Η ζέστη κουράζει και όλοι την αισθανόμαστε έντονα, ένα ντους και λίγο χαλάρωμα δίπλα απο την πισίνα θα μας συνεφέρει.
Μετά από έναν καφέ και μια μπύρα έχει φτάσει η ώρα του βραδινού, εδώ τρώμε νωρίς. Μια χαρά, είναι αρκετά νόστιμο και θα συζητήσουμε για αρκετή ώρα με τις Ολλανδέζες την Susanna και την Yet.
Ζέστη, γρύλλοι και φωνές πουλιών συμπληρώνουν το παζλ της βραδινής Mto Wa Mbu... Το δωμάτιο δεν έχει ούτε ανεμιστήρα, ευτυχώς τα παράθυρα με τις σχισμένες κουνουπιέρες ανοίγουν διάπλατα και αφήνουν τον άνεμο να μας δροσίσει προσκαλώντας εννοείται περισσότερα κουνούπια μέσα! Σφραγίζουμε την κουνουπιέρα οροφής και βυθιζόμαστε σε έναν παράξενο ύπνο με μπόλικο ιδρώτα λόγω της ζέστης.



Last edited: