BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 627
- Likes
- 3.591
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Arusha μέρος Α, η πύλη εισόδου για το σαφάρι!
- Πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων, Materuni και Chemka!
- Δεύτερη ημέρα δραστηριοτήτων, Tarangire!
- Τρίτη ημέρα δραστηριοτήτων, ο δρόμος για το Serengeti!
- Τέταρτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Β!!
- Πέμπτη ημέρα δραστηριοτήτων, Serengeti μέρος Γ!
- Έκτη ημέρα δραστηριοτήτων, Ngorongoro!
- Έβδομη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, Manyara!
- Arusha μέρος Β, η έξοδος.
- Kizimkazi μέρος Α. Zanzibar, here we come!
- Kizimkazi μέρος Β'.
- Kizimkazi μέρος Γ’.
- Jambiani μέρος Α’.
- Jambiani μέρος Β’.
- Jambiani μέρος Γ’, το υποβρύχιο.
- Nungwi, μέρος A’.
- Nungwi, μέρος Β’.
- Nungwi, μέρος Γ’.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
- Zanzibar city/Stone Town μέρος B΄, το τέλος.
- Επίλογος
Zanzibar city/Stone Town μέρος Α΄, η αρχή του τέλους.
Ανοίγω τα μάτια, τα πουλιά κελαηδούν και με χαρά αντιλαμβάνομαι ότι έξω έχει ήδη φως, άρα έχω κοιμηθεί αρκετά. Να θυμηθώ να ξαναβάλω τις λάμπες στην θέση τους, ας γίνει το πρόβλημα του επόμενου γκρινιάρη τουρίστα. Η ώρα είναι 6:30 και επιτέλους σήμερα θα δοκιμάσουμε το πρωινό που προσφέρει το κατάλυμα μας (αν και τώρα που το ξανασκέφτομαι δεν είχα και ιδιαίτερη περιέργεια). Έχει πάει οκτώ και εννοείται ότι στους κοινόχρηστους χώρους δεν ήταν κανείς εκτός του φιλικού γάτου, αποφασίζουμε να κάνουμε ντους και επιστρέφουμε μετά από τριάντα λεπτά. Φωνάζω δύο, τρεις, πέντε φορές και επιτέλους κάτι κινείται, ένας απο τους υπάλληλους κατεβαίνει τα σκαλιά και με πλησιάζει. Θα προσπαθήσω να του μιλήσω αλλά με αποφεύγει με την παγερή αδιαφορία του. Προχωράει χαλαρός προς το μπάνιο με μια πετσέτα στο στήθος σαν να μην συμβαίνει απολύτως τίποτα και θα εμφανιστεί με το πάσο του μετά από κάμποση ώρα, του φωνάζω ξανά και απλά ανεβαίνει προς το δωμάτιο του. Ακόμα πιστέυω οτι θα φάμε εδώ και πάω μέχρι τα σκαλιά, μετά από μερικές φωνές αποφασίζει ότι θα εμφανιστεί με τους δικούς του όρους.
Καλημέρα τι θέλεις, με ρωτάει... Τι πιστεύεις δηλαδή, λες να περιμένω το λεωφορείο; Αν έχετε την ευγενή καλοσύνη θα θέλαμε να δοκιμάσουμε το ξακουστό πρωινό σας, παρακαλώ!
Μα σήμερα λείπει ο σεφ μου απαντάει, σαν να βρισκόμαστε εν μέσω άδειας στο σπίτι του και να φταίμε εμείς. Επίσης ο μάνατζερ θα έρθει σε λίγο, όταν ρωτάω σε πόσο λίγο μας λέει αργότερα ή κάποια στιγμή σήμερα. Αναισθησία, αδιαφορία και έχω και μια χειρότερη έκφραση την οποία δεν μου επιτρέπει η ανατροφή μου…
Νευριάζω (και δεν αξίζει), απλά φεύγουμε για να φάμε πρωινό σαν άνθρωποι κάπου αλλού. Το πρώτο μαγαζί που αναζητάμε φυσικά είναι ανοιχτό αλλά οι υπάλληλοι απλά καθαρίζουν, στο δεύτερο εννοείται ότι δεν είναι κανείς μέσα και τελικά επιλέγουμε ένα από τα λίγα ανοιχτά καταστήματα στις εννιά το πρωί. Έναν καφέ με ένα σοκολατένιο γλυκάκι είναι τα μόνα που μπορούν να μας προσφέρουν στο μικρό καφέ JF kili coffee house. Ήθελα κάτι αλμυρό σήμερα αλλά όπως λένε "beggars can’t be choosers", τα δεχόμαστε και θα μείνουμε για μισή ώρα χαζεύοντας την κίνηση και την ζωή του δρόμου. Πολλοί άνθρωποι μεταφέρουν με τα χέρια μεγάλα πλαστικά μπιτόνια κίτρινου ή μπλε χρώματος που περιέχουν νερό, ενώ άλλοι φορτώνουν μισή ντουζίνα πάνω σε ποδήλατα.
Περίπου μια ώρα αργότερα επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας για την προετοιμασία του σημερινού ταξιδιού, χωρίς να δούμε και πάλι καμία ψυχή εκτός του γλυκού τετράποδου.
Θα πακετάρουμε ολίγον άγαρμπα τα σακίδια μας (αφού σε κάποιες ώρες θα τα βγάλουμε και πάλι όλα εκτός) και τα φορτώνουμε για ακόμα μια φορά στο σκούτερ.

Βάση προγράμματος θα είναι και η τελευταία φόρτωση/εκφόρτωση. Προορισμός μας η ομώνυμη πόλη και συγκεκριμένα το Stone town για τις τελευταίες δυο ημέρες στην χώρα... Είπαμε, περνάει ο καιρός απλά συνήθως το ξεχνάμε καθώς είμαστε βυθισμένοι και χαμένοι στους μικρόκοσμους μας. Δίκυκλα που μεταφέρουν τα πάντα, με μεγάλα ψάθινα καλάθια που κρύβουν το μισό νησί μέσα τους. Ψάρια, κρέατα, φρούτα, υφάσματα, κάθε φορά είναι ενδιαφέρον να προσπαθείς να ξεκλέψεις μια ματιά από το περιεχόμενο τους. Αφήνουμε πίσω μας το βόρειο τμήμα για τα δυτικά του νησιού, το Google maps μας δίνει την συνολική απόσταση στα 57χλμ και τον απαιτούμενο χρόνο για την ολοκλήρωση της στην μια ώρα και δώδεκα λεπτά... Θα δούμε τις γνωστές εικόνες που αντικρίζουμε τις τελευταίες ημέρες ενώ μεγάλα φουντωτά σύννεφα κάνουν την εμφάνιση τους προστατεύοντας μας από τον καυτό ήλιο.
Δεκάδες αστυνομικά μπλόκα στον δρόμο μας αγνοούν επιδεικτικά. Εκεί που νομίζουμε ότι την έχουμε γλυτώσει, παρατηρώ κάποιον αστυνομικό να μας έχει λοκάρει με το ραντάρ του. Εχω ήδη χαμηλώσει ταχύτητα πριν πλησιάσουμε και μας κάνει νόημα να σταματήσουμε. Με βλοσυρό ύφος μας δείχνει την οθόνη του ραντάρ με την φωτογραφία μας που δείχνει ότι τρέχαμε με 45 χλμ/ώρα. Στην απορία μας δείχνει την πίσω πλευρά μιας πινακίδας στα 200 μέτρα, είναι λέει περιοχή με σχολείο και το όριο ταχύτητας τα 40χλμ/ω... Εννοείται ότι δεν έχω σκοπό να του δώσω κάτι, ξέρω ότι δεν κάναμε καμία παράβαση (τουλάχιστον όσο μας έβλεπε) αλλά αυτός συνεχίζει. Τώρα που υπάρχει αποδεικτικό υλικό δεν γίνεται να μην πληρώσετε, υπάρχει φωτογραφία και πρέπει να καταγράφει το πρόστιμο (και ας μην υπάρχει πινακίδα για τέτοια ταχύτητα του απαντώ). Συνεχίζω και με χαμόγελο λέω, "μην μας το χαλάς, αγαπήσαμε το νησί"... Έρχονται ακόμα δυο συνάδελφοι του, ένας απο τους νεοφερμένους ξεστομίζει "αφού το αγαπήσατε, δείξτε το μας έμπρακτα"! Έτσι απλά και ξεδιάντροπα χωρίς περικοπές και πολλά πολλά ζήτησαν χαρτζιλίκι! Στο τέλος βλέπουν ότι δεν θα βγάλει πουθενά αυτή η συζήτηση και μας αφήνουν να συνεχίσουμε την πορεία μας...
Σε αυτούς τους δρόμους η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 60χλμ/ω εκτός και αν υπάρχουν πινακίδες για κάτι διαφορετικό, εμείς συνήθως πηγαίναμε με 60-70. Σύντομα ξεκινάνε να πέφτουν οι πρώτες χοντρές στάλες βροχής αλλά ευτυχώς (η βροχή) το ξανασκέφτεται, είναι ευγενική και θα περιμένει μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας. Όσο πλησιάζουμε στο κέντρο τόσο πυκνώνει και η κίνηση, μέχρι που αρχίζουν τα μποτιλιαρίσματα... Τρώμε μπόλικο καυσαέριο και μαύρο καπνό ενώ μπαίνουμε σφήνα μαζί με δεκάδες άλλα μηχανάκια. Προσπερνάμε ουρές καθώς χωνόμαστε παντού και ανάμεσα στα φορτηγά όπως κάνουν και οι ντόπιοι για κάποια χιλιόμετρα, πρόκειται για ένα μικρό χάος των 220000 κατοίκων.

Φτάνουμε επιτέλους στην παραλιακή, περνάμε μπροστά από το λιμάνι με τα κοντέινερ και τα πλοία, μέχρι που εμφανίζεται μπροστά μας το Mizingani seafront hotel στο Stone town. Εδώ για δύο βραδιές θα πληρώσουμε 132 ευρώ μέσω Agoda (ενώ τις τελευταίες ημέρες που έλεγξα για το διήμερο αυτό, το δωμάτιο μας θα κόστιζε 280)!!
Αφήνουμε το θαρραλέο σκούτερ μας στο φυλασσόμενο πάρκινγκ και περιμένουμε στην ρεσεψιόν καθώς το δωμάτιο δεν είναι έτοιμο. Εντυπωσιακή η πρώτη εικόνα του ξενοδοχείου και των κοινοχρήστων χώρων του. Είναι λίγο μετά από τις μια και θα μας μεταφέρουν δίπλα στην πισίνα, σε είκοσι λεπτά θα μπούμε στο δωμάτιο μας.
Αμέσως πιάνει μια πολύ δυνατή βροχή, μα πόσο τυχεροί είμαστε με την σκεπή πάνω από τα κεφάλια μας, καθόμαστε και απολαμβάνουμε το θέαμα από το μπαλκόνι στην πλευρά της πισίνας. Υπάρχουν και τα δωμάτια με θέα στην θάλασσα αλλά είναι αρκετά πάνω από το μπάτζετ μας. Σύντομα θα κάνουμε μια μικρή βόλτα μέσα στο ίδιο το ξενοδοχείο, ένας μικρός λαβύρινθος από σκαλιά που πηγαίνουν πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά, με μπαλκονάκια, το εστιατόριο με την ωραία θέα, μικρά σαλόνια και την ταράτσα. Σαν να βρίσκεσαι μέσα σε κάποιο αραβικό παλάτι, σαν να μπήκες σε ένα παλιό ανάκτορο του νησιού, γεμάτο γοητεία, χαρακτήρα και όμορφες λεπτομέρειες.
Επίσης έχει ευγενέστατο προσωπικό, ευτυχώς φαίνεται ότι έκανα καλή επιλογή στο τελευταίο ξενοδοχείο! Η βροχή εντωμεταξύ έχει σταματήσει αλλά σύντομα θα ξαναρχίσει σε χαλαρό ρυθμό.

Πρέπει να βγούμε καθώς χρειαζόμαστε επειγόντως μπύρες και νερά, φαίνεται ότι θα τα βρούμε μόνο στο μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ της πόλης με το ευφάνταστο όνομα The town supermarket. Περνάμε μέσα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του Stone town καθισμένοι στην σέλα που μας φιλοξένησε τόσες φόρες και τράβηξε πραγματικά τα πάνδεινα απο εμάς. Δεκάδες τύποι μας προσφέρουν θέση πάρκινγκ, βόλτα με σκάφος, φαγητό ή οτιδήποτε άλλο μπορούν να σκαρφιστούν. Παλιά εντυπωσιακά κτίρια, κάποια προσεγμένα και μεταμορφωμένα σε ξενοδοχεία, άλλα παρατημένα στις καιρικές συνθήκες και στον χρόνο.
Πρόκειται για ενα αρκετά μεγάλο κατάστημα με ποικιλία σε ενθύμια, τσάι, καφέ, διαθέτει εκατοντάδες Ιταλικά, ευρωπαϊκά, Τούρκικα προϊόντα και φαγώσιμα μέχρι και χαβιάρι. Με τρόμο ανακαλύπτουμε ότι το διπλανό zzmi wines and spirits είναι κλειστό λόγω του ραμαζανιού...

Ηττημένοι θα επιστρέψουμε στο Mizingani, η ατμόσφαιρα είναι βαριά, η υγρασία πολύ υψηλή και πραγματικά νίωθουμε ότι κολλάμε ολόκληροι! Εννοείται ότι με μια ώρα στην πισίνα θα ξανανιώσουμε και ολόφρεσκοι θα βγούμε με δυσκολία από εκεί. Οι συνθήκες ήταν ιδανικές, ενώ εκατοντάδες σπουργίτια αποφάσισαν να μας κάνουν καντάδα στα φυτά δίπλα από την πισίνα.

Στις 19:00 θα βγούμε για να πιούμε μια μπύρα, το floating bar φαντάζει ιδανική επιλογή.
Εδώ και καιρό έχω σταμπάρει στο μενού του ξενοδοχείου μας ένα πιάτο με θαλασσινά και θα επιστρέψουμε αργότερα γι’ αυτό. Οι μικρές αποστάσεις κάνουν αχρείαστο το σκούτερ και καθώς το πάρκινγκ εδώ είναι πολύ δύσκολο, πρέπει να πληρώσεις αυτόν που προσέχει την κάθε γωνιά/σπιθαμή ελεύθερης γης.
Θέλεις να μου διαλέξεις και μαγαζί εν μέσω ραμαζανιού... Φυσικά το επιπλέων μπαράκι είναι άφαντο οπότε θα πιούμε μια μπύρα στο Livingstone beach restaurant, στην ακρογιαλιά με τα πόδια μας χωμένα στην άμμο. Το φεγγάρι μεγαλώνει συνεχώς τα τελευταία βράδια υπενθυμίζοντας μας ότι ουσιαστικά απέμειναν λίγες ώρες στην χώρα. Η δύση από την άλλη μας ανταμείβει με φανταστικά χρώματα, ενώ δεκάδες βάρκες και κάποια ιστιοφόρα παραμένουν αγκυροβολημένα μπροστά μας.
Οι πολλές γάτες στον κήπο Forodhani κάνουν παρέα στους γατόφιλους ή σε αυτούς που κρατάνε κάποιο φαγώσιμο.
Επιστρέφουμε ανάμεσα απο τα food market stalls, εκεί που αρκετοί τουρίστες την πατάνε και χρυσοπληρώνουν για τρία καλαμάκια της κακιάς ώρας (αν σας ενδιαφέρει ζητήστε να δείτε τιμές πρώτα). Οι πιεστικοί υπάλληλοι/ιδιοκτήτες προσπαθούν να μας τραβήξει ο καθένας στο δικό του μαγαζί, εμείς όμως έχουμε έναν και μοναδικό στόχο απόψε!

Σήμερα θα το παίξουμε large, ήθελα εδώ και καιρό να καταβροχθίσω την μεγάλη μερίδα θαλασσινών στο ξενοδοχείο μας, είναι όπως λένε οι ίδιοι για 3-4 άτομα. Βγαίνουμε στο μπαλκόνι και βρισκόμαστε σε έναν ολόαδειο χώρο ενω νωρίτερα αναρωτιόμασταν αν θα βρούμε να κάτσουμε κάπου με θέα. Με 35 ευρώ λοιπόν θα πάρουμε αστακό, jumbo γαρίδες, χταπόδι, καλαμάρι, ψάρι, πατάτες, λαχανικά και ρύζι μαζί με τέσσερις φυσικούς χυμούς passion fruit, δυστυχώς αλκοόλ δεν σερβίρει το κατάστημα. Νόστιμα ήταν αλλά όχι βέβαια και τα καλύτερα που έχω φάει (με πατέρα ψαρά ας έλεγες και κάτι άλλο)!
Στο παραδίπλα λιμάνι τα καράβια γεμίζουν με κόσμο, αποσκευές, φορτηγά και εμπορεύματα... Πολλοί ντόπιοι χαζεύουν την θάλασσα, κάποιοι παίζουν ποδόσφαιρο στην παραλία ενώ άλλοι κουβεντιάζουν με την παρέα τους. Αποφασίζουμε να εξερευνήσουμε το ξενοδοχείο, ανεβαίνουμε σκαλιά, περνάμε δίπλα από μικρά συντριβάνια, βιβλιοθήκες, αλλάζουμε όροφο, διαβάζουμε επιγραφές και αφίσες, ελέγχουμε τους πίνακες και τα αντικείμενα. Κάποιες σουίτες έχουν πάρει το όνομα γνωστών ανθρώπων της γειτονιάς όπως του Freddie Mercury και της πριγκίπισσας Salme. Συνεχίζουμε με τα μικρά μπαλκονάκια που δίνουν σε εσωτερικές αυλές, φτάνουμε στην τελευταία ταράτσα με την θέα στην γειτονιά και την ανοιχτή θάλασσα. Πολύ ιδιαίτερος χώρος πραγματικά. Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, σκασμένοι σαν γεμιστές χριστουγεννιάτικες γαλοπούλες. Είναι 22:30 και επιτέλους ξαπλώνουμε το κορμί μας σε νέο στρώμα, τελικά χρειάζεται το κλιματιστικό και θα κοιμηθούμε πολύ καλά απόψε...
Ανοίγω τα μάτια, τα πουλιά κελαηδούν και με χαρά αντιλαμβάνομαι ότι έξω έχει ήδη φως, άρα έχω κοιμηθεί αρκετά. Να θυμηθώ να ξαναβάλω τις λάμπες στην θέση τους, ας γίνει το πρόβλημα του επόμενου γκρινιάρη τουρίστα. Η ώρα είναι 6:30 και επιτέλους σήμερα θα δοκιμάσουμε το πρωινό που προσφέρει το κατάλυμα μας (αν και τώρα που το ξανασκέφτομαι δεν είχα και ιδιαίτερη περιέργεια). Έχει πάει οκτώ και εννοείται ότι στους κοινόχρηστους χώρους δεν ήταν κανείς εκτός του φιλικού γάτου, αποφασίζουμε να κάνουμε ντους και επιστρέφουμε μετά από τριάντα λεπτά. Φωνάζω δύο, τρεις, πέντε φορές και επιτέλους κάτι κινείται, ένας απο τους υπάλληλους κατεβαίνει τα σκαλιά και με πλησιάζει. Θα προσπαθήσω να του μιλήσω αλλά με αποφεύγει με την παγερή αδιαφορία του. Προχωράει χαλαρός προς το μπάνιο με μια πετσέτα στο στήθος σαν να μην συμβαίνει απολύτως τίποτα και θα εμφανιστεί με το πάσο του μετά από κάμποση ώρα, του φωνάζω ξανά και απλά ανεβαίνει προς το δωμάτιο του. Ακόμα πιστέυω οτι θα φάμε εδώ και πάω μέχρι τα σκαλιά, μετά από μερικές φωνές αποφασίζει ότι θα εμφανιστεί με τους δικούς του όρους.
Καλημέρα τι θέλεις, με ρωτάει... Τι πιστεύεις δηλαδή, λες να περιμένω το λεωφορείο; Αν έχετε την ευγενή καλοσύνη θα θέλαμε να δοκιμάσουμε το ξακουστό πρωινό σας, παρακαλώ!
Μα σήμερα λείπει ο σεφ μου απαντάει, σαν να βρισκόμαστε εν μέσω άδειας στο σπίτι του και να φταίμε εμείς. Επίσης ο μάνατζερ θα έρθει σε λίγο, όταν ρωτάω σε πόσο λίγο μας λέει αργότερα ή κάποια στιγμή σήμερα. Αναισθησία, αδιαφορία και έχω και μια χειρότερη έκφραση την οποία δεν μου επιτρέπει η ανατροφή μου…
Νευριάζω (και δεν αξίζει), απλά φεύγουμε για να φάμε πρωινό σαν άνθρωποι κάπου αλλού. Το πρώτο μαγαζί που αναζητάμε φυσικά είναι ανοιχτό αλλά οι υπάλληλοι απλά καθαρίζουν, στο δεύτερο εννοείται ότι δεν είναι κανείς μέσα και τελικά επιλέγουμε ένα από τα λίγα ανοιχτά καταστήματα στις εννιά το πρωί. Έναν καφέ με ένα σοκολατένιο γλυκάκι είναι τα μόνα που μπορούν να μας προσφέρουν στο μικρό καφέ JF kili coffee house. Ήθελα κάτι αλμυρό σήμερα αλλά όπως λένε "beggars can’t be choosers", τα δεχόμαστε και θα μείνουμε για μισή ώρα χαζεύοντας την κίνηση και την ζωή του δρόμου. Πολλοί άνθρωποι μεταφέρουν με τα χέρια μεγάλα πλαστικά μπιτόνια κίτρινου ή μπλε χρώματος που περιέχουν νερό, ενώ άλλοι φορτώνουν μισή ντουζίνα πάνω σε ποδήλατα.
Περίπου μια ώρα αργότερα επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας για την προετοιμασία του σημερινού ταξιδιού, χωρίς να δούμε και πάλι καμία ψυχή εκτός του γλυκού τετράποδου.
Θα πακετάρουμε ολίγον άγαρμπα τα σακίδια μας (αφού σε κάποιες ώρες θα τα βγάλουμε και πάλι όλα εκτός) και τα φορτώνουμε για ακόμα μια φορά στο σκούτερ.






Βάση προγράμματος θα είναι και η τελευταία φόρτωση/εκφόρτωση. Προορισμός μας η ομώνυμη πόλη και συγκεκριμένα το Stone town για τις τελευταίες δυο ημέρες στην χώρα... Είπαμε, περνάει ο καιρός απλά συνήθως το ξεχνάμε καθώς είμαστε βυθισμένοι και χαμένοι στους μικρόκοσμους μας. Δίκυκλα που μεταφέρουν τα πάντα, με μεγάλα ψάθινα καλάθια που κρύβουν το μισό νησί μέσα τους. Ψάρια, κρέατα, φρούτα, υφάσματα, κάθε φορά είναι ενδιαφέρον να προσπαθείς να ξεκλέψεις μια ματιά από το περιεχόμενο τους. Αφήνουμε πίσω μας το βόρειο τμήμα για τα δυτικά του νησιού, το Google maps μας δίνει την συνολική απόσταση στα 57χλμ και τον απαιτούμενο χρόνο για την ολοκλήρωση της στην μια ώρα και δώδεκα λεπτά... Θα δούμε τις γνωστές εικόνες που αντικρίζουμε τις τελευταίες ημέρες ενώ μεγάλα φουντωτά σύννεφα κάνουν την εμφάνιση τους προστατεύοντας μας από τον καυτό ήλιο.
Δεκάδες αστυνομικά μπλόκα στον δρόμο μας αγνοούν επιδεικτικά. Εκεί που νομίζουμε ότι την έχουμε γλυτώσει, παρατηρώ κάποιον αστυνομικό να μας έχει λοκάρει με το ραντάρ του. Εχω ήδη χαμηλώσει ταχύτητα πριν πλησιάσουμε και μας κάνει νόημα να σταματήσουμε. Με βλοσυρό ύφος μας δείχνει την οθόνη του ραντάρ με την φωτογραφία μας που δείχνει ότι τρέχαμε με 45 χλμ/ώρα. Στην απορία μας δείχνει την πίσω πλευρά μιας πινακίδας στα 200 μέτρα, είναι λέει περιοχή με σχολείο και το όριο ταχύτητας τα 40χλμ/ω... Εννοείται ότι δεν έχω σκοπό να του δώσω κάτι, ξέρω ότι δεν κάναμε καμία παράβαση (τουλάχιστον όσο μας έβλεπε) αλλά αυτός συνεχίζει. Τώρα που υπάρχει αποδεικτικό υλικό δεν γίνεται να μην πληρώσετε, υπάρχει φωτογραφία και πρέπει να καταγράφει το πρόστιμο (και ας μην υπάρχει πινακίδα για τέτοια ταχύτητα του απαντώ). Συνεχίζω και με χαμόγελο λέω, "μην μας το χαλάς, αγαπήσαμε το νησί"... Έρχονται ακόμα δυο συνάδελφοι του, ένας απο τους νεοφερμένους ξεστομίζει "αφού το αγαπήσατε, δείξτε το μας έμπρακτα"! Έτσι απλά και ξεδιάντροπα χωρίς περικοπές και πολλά πολλά ζήτησαν χαρτζιλίκι! Στο τέλος βλέπουν ότι δεν θα βγάλει πουθενά αυτή η συζήτηση και μας αφήνουν να συνεχίσουμε την πορεία μας...
Σε αυτούς τους δρόμους η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 60χλμ/ω εκτός και αν υπάρχουν πινακίδες για κάτι διαφορετικό, εμείς συνήθως πηγαίναμε με 60-70. Σύντομα ξεκινάνε να πέφτουν οι πρώτες χοντρές στάλες βροχής αλλά ευτυχώς (η βροχή) το ξανασκέφτεται, είναι ευγενική και θα περιμένει μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας. Όσο πλησιάζουμε στο κέντρο τόσο πυκνώνει και η κίνηση, μέχρι που αρχίζουν τα μποτιλιαρίσματα... Τρώμε μπόλικο καυσαέριο και μαύρο καπνό ενώ μπαίνουμε σφήνα μαζί με δεκάδες άλλα μηχανάκια. Προσπερνάμε ουρές καθώς χωνόμαστε παντού και ανάμεσα στα φορτηγά όπως κάνουν και οι ντόπιοι για κάποια χιλιόμετρα, πρόκειται για ένα μικρό χάος των 220000 κατοίκων.




Φτάνουμε επιτέλους στην παραλιακή, περνάμε μπροστά από το λιμάνι με τα κοντέινερ και τα πλοία, μέχρι που εμφανίζεται μπροστά μας το Mizingani seafront hotel στο Stone town. Εδώ για δύο βραδιές θα πληρώσουμε 132 ευρώ μέσω Agoda (ενώ τις τελευταίες ημέρες που έλεγξα για το διήμερο αυτό, το δωμάτιο μας θα κόστιζε 280)!!
Αφήνουμε το θαρραλέο σκούτερ μας στο φυλασσόμενο πάρκινγκ και περιμένουμε στην ρεσεψιόν καθώς το δωμάτιο δεν είναι έτοιμο. Εντυπωσιακή η πρώτη εικόνα του ξενοδοχείου και των κοινοχρήστων χώρων του. Είναι λίγο μετά από τις μια και θα μας μεταφέρουν δίπλα στην πισίνα, σε είκοσι λεπτά θα μπούμε στο δωμάτιο μας.
Αμέσως πιάνει μια πολύ δυνατή βροχή, μα πόσο τυχεροί είμαστε με την σκεπή πάνω από τα κεφάλια μας, καθόμαστε και απολαμβάνουμε το θέαμα από το μπαλκόνι στην πλευρά της πισίνας. Υπάρχουν και τα δωμάτια με θέα στην θάλασσα αλλά είναι αρκετά πάνω από το μπάτζετ μας. Σύντομα θα κάνουμε μια μικρή βόλτα μέσα στο ίδιο το ξενοδοχείο, ένας μικρός λαβύρινθος από σκαλιά που πηγαίνουν πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά, με μπαλκονάκια, το εστιατόριο με την ωραία θέα, μικρά σαλόνια και την ταράτσα. Σαν να βρίσκεσαι μέσα σε κάποιο αραβικό παλάτι, σαν να μπήκες σε ένα παλιό ανάκτορο του νησιού, γεμάτο γοητεία, χαρακτήρα και όμορφες λεπτομέρειες.
Επίσης έχει ευγενέστατο προσωπικό, ευτυχώς φαίνεται ότι έκανα καλή επιλογή στο τελευταίο ξενοδοχείο! Η βροχή εντωμεταξύ έχει σταματήσει αλλά σύντομα θα ξαναρχίσει σε χαλαρό ρυθμό.







Πρέπει να βγούμε καθώς χρειαζόμαστε επειγόντως μπύρες και νερά, φαίνεται ότι θα τα βρούμε μόνο στο μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ της πόλης με το ευφάνταστο όνομα The town supermarket. Περνάμε μέσα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του Stone town καθισμένοι στην σέλα που μας φιλοξένησε τόσες φόρες και τράβηξε πραγματικά τα πάνδεινα απο εμάς. Δεκάδες τύποι μας προσφέρουν θέση πάρκινγκ, βόλτα με σκάφος, φαγητό ή οτιδήποτε άλλο μπορούν να σκαρφιστούν. Παλιά εντυπωσιακά κτίρια, κάποια προσεγμένα και μεταμορφωμένα σε ξενοδοχεία, άλλα παρατημένα στις καιρικές συνθήκες και στον χρόνο.
Πρόκειται για ενα αρκετά μεγάλο κατάστημα με ποικιλία σε ενθύμια, τσάι, καφέ, διαθέτει εκατοντάδες Ιταλικά, ευρωπαϊκά, Τούρκικα προϊόντα και φαγώσιμα μέχρι και χαβιάρι. Με τρόμο ανακαλύπτουμε ότι το διπλανό zzmi wines and spirits είναι κλειστό λόγω του ραμαζανιού...


Ηττημένοι θα επιστρέψουμε στο Mizingani, η ατμόσφαιρα είναι βαριά, η υγρασία πολύ υψηλή και πραγματικά νίωθουμε ότι κολλάμε ολόκληροι! Εννοείται ότι με μια ώρα στην πισίνα θα ξανανιώσουμε και ολόφρεσκοι θα βγούμε με δυσκολία από εκεί. Οι συνθήκες ήταν ιδανικές, ενώ εκατοντάδες σπουργίτια αποφάσισαν να μας κάνουν καντάδα στα φυτά δίπλα από την πισίνα.






Στις 19:00 θα βγούμε για να πιούμε μια μπύρα, το floating bar φαντάζει ιδανική επιλογή.
Εδώ και καιρό έχω σταμπάρει στο μενού του ξενοδοχείου μας ένα πιάτο με θαλασσινά και θα επιστρέψουμε αργότερα γι’ αυτό. Οι μικρές αποστάσεις κάνουν αχρείαστο το σκούτερ και καθώς το πάρκινγκ εδώ είναι πολύ δύσκολο, πρέπει να πληρώσεις αυτόν που προσέχει την κάθε γωνιά/σπιθαμή ελεύθερης γης.
Θέλεις να μου διαλέξεις και μαγαζί εν μέσω ραμαζανιού... Φυσικά το επιπλέων μπαράκι είναι άφαντο οπότε θα πιούμε μια μπύρα στο Livingstone beach restaurant, στην ακρογιαλιά με τα πόδια μας χωμένα στην άμμο. Το φεγγάρι μεγαλώνει συνεχώς τα τελευταία βράδια υπενθυμίζοντας μας ότι ουσιαστικά απέμειναν λίγες ώρες στην χώρα. Η δύση από την άλλη μας ανταμείβει με φανταστικά χρώματα, ενώ δεκάδες βάρκες και κάποια ιστιοφόρα παραμένουν αγκυροβολημένα μπροστά μας.
Οι πολλές γάτες στον κήπο Forodhani κάνουν παρέα στους γατόφιλους ή σε αυτούς που κρατάνε κάποιο φαγώσιμο.
Επιστρέφουμε ανάμεσα απο τα food market stalls, εκεί που αρκετοί τουρίστες την πατάνε και χρυσοπληρώνουν για τρία καλαμάκια της κακιάς ώρας (αν σας ενδιαφέρει ζητήστε να δείτε τιμές πρώτα). Οι πιεστικοί υπάλληλοι/ιδιοκτήτες προσπαθούν να μας τραβήξει ο καθένας στο δικό του μαγαζί, εμείς όμως έχουμε έναν και μοναδικό στόχο απόψε!







Σήμερα θα το παίξουμε large, ήθελα εδώ και καιρό να καταβροχθίσω την μεγάλη μερίδα θαλασσινών στο ξενοδοχείο μας, είναι όπως λένε οι ίδιοι για 3-4 άτομα. Βγαίνουμε στο μπαλκόνι και βρισκόμαστε σε έναν ολόαδειο χώρο ενω νωρίτερα αναρωτιόμασταν αν θα βρούμε να κάτσουμε κάπου με θέα. Με 35 ευρώ λοιπόν θα πάρουμε αστακό, jumbo γαρίδες, χταπόδι, καλαμάρι, ψάρι, πατάτες, λαχανικά και ρύζι μαζί με τέσσερις φυσικούς χυμούς passion fruit, δυστυχώς αλκοόλ δεν σερβίρει το κατάστημα. Νόστιμα ήταν αλλά όχι βέβαια και τα καλύτερα που έχω φάει (με πατέρα ψαρά ας έλεγες και κάτι άλλο)!
Στο παραδίπλα λιμάνι τα καράβια γεμίζουν με κόσμο, αποσκευές, φορτηγά και εμπορεύματα... Πολλοί ντόπιοι χαζεύουν την θάλασσα, κάποιοι παίζουν ποδόσφαιρο στην παραλία ενώ άλλοι κουβεντιάζουν με την παρέα τους. Αποφασίζουμε να εξερευνήσουμε το ξενοδοχείο, ανεβαίνουμε σκαλιά, περνάμε δίπλα από μικρά συντριβάνια, βιβλιοθήκες, αλλάζουμε όροφο, διαβάζουμε επιγραφές και αφίσες, ελέγχουμε τους πίνακες και τα αντικείμενα. Κάποιες σουίτες έχουν πάρει το όνομα γνωστών ανθρώπων της γειτονιάς όπως του Freddie Mercury και της πριγκίπισσας Salme. Συνεχίζουμε με τα μικρά μπαλκονάκια που δίνουν σε εσωτερικές αυλές, φτάνουμε στην τελευταία ταράτσα με την θέα στην γειτονιά και την ανοιχτή θάλασσα. Πολύ ιδιαίτερος χώρος πραγματικά. Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, σκασμένοι σαν γεμιστές χριστουγεννιάτικες γαλοπούλες. Είναι 22:30 και επιτέλους ξαπλώνουμε το κορμί μας σε νέο στρώμα, τελικά χρειάζεται το κλιματιστικό και θα κοιμηθούμε πολύ καλά απόψε...










Last edited: