hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Χαρτούμ - Φτώχεια κ Καλή Καρδιά
- Ομντουρμάν - Χορεύοντας με τους Δερβίσηδες
- Κοράλλια κ Λαμαρίνες
- Κάσαλα - Πίστη ζυμωμένη απο πηλό
- Naqa & Mussawarat
- Οι πυραμίδες της Meroe
- Karima: τάφοι, πυραμίδες, ναοί και το εμβληματικό βουνό Jebel Barkal
- Παλιά Dongola: χριστιανικά μνημεία
- Kerma: προϊστορία και ξεχασμένα βασίλεια
- Οι..καταρράκτες του Νείλου κι οι βραχογραφίες
- Soleb: τα μυγάκια του Χίτσκοκ
- Sai: ένα νησί καταμεσίς του Νείλου
- Έρημος
- Χαρτούμ
- Επιμύθιο
Kerma: προϊστορία και ξεχασμένα βασίλεια
Μετά από 170 χλμ πληκτικής διαδρομής φτάσαμε στην περιοχή της Kerma.
Στάση στον αρχαιολογικό χώρο της Kawa στο απόλυτο πουθενά. Απέραντη επίπεδη ξεραΐλα Ευτυχώς που παραπλεύρως έρεε ο Νείλος για να δει και λίγο πράσινο το μάτι μας. Παρά την αρχαιότητα του χώρου, τα ευρήματα δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον οπτικά.
Η ταμπέλα μη τυχόν και χάσετε τη παράκαμψη...
Η μεγαλειώδης είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο!
Και μια μικρή γεύση από τον αρχαιολογικό χώρο...
Αν και ο πρώτος οικισμός στην περιοχή μπορεί να εντοπιστεί από την 4η χιλιετία π.Χ., ο πολιτισμός του βασιλείου της Kerma άνθισε μεταξύ 2500 - 1500 π.Χ. όταν κατακτήθηκε από τους αιγύπτιους. Θεωρείται το πρώτο κράτος της Νουβίας και η πρωτεύουσα του, η Kerma είναι σήμερα ένας σημαντικός αρχαιολογικός χώρος.
Έπονται αρχικά εικόνες από την πόλη, όπου σταματήσαμε για ένα τσαγάκι:
Ένας από τους τύπους μνημειώδους έργου που πιστεύεται ότι χτίστηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι το Deffufa. Η λέξη «deffufa» σημαίνει κτίριο από λάσπη κι υπάρχουν τρία γνωστά Deffufas, το δυτικό, το ανατολικό κι ένα τρίτο λιγότερο γνωστό.
Το Δυτικό Deffufa, ύψους 18 μ. καταμεσής ενός εκτεταμένου χώρου όπου σώζονται μόνο υπολείμματα των υπόλοιπων κτισμάτων, είναι το καλύτερα διατηρημένο από τα τρία κι αυτό που επισκεφθήκαμε. Τα τείχη τoυ είναι κατασκευασμένα από λασπότουβλα που στην καυτή ζέστη βοηθούσαν στην ψύξη του εσωτερικού της δομής. Αν και είναι σχεδόν σίγουρα συνδεδεμένο με τη θρησκευτική ζωή του λαού της Κέρμας, η ακριβής του λειτουργία είναι ακόμα αβέβαιη. Πολύ ιδιαίτερη κι εντυπωσιακή κατασκευή.
Aναπαράσταση της περιοχής σε μακέτα στο μουσείο
Το μικρό παρακείμενο μουσείο ήταν έκπληξη, με εκθέματα από τους προϊστορικούς χρόνους ως την εποχή του βασιλείου της Kerma.
Αξίζει η επίσκεψη καθώς και ενδιαφέρον έχει, αλλά κυρίως βοηθά τον επισκέπτη να αντιληφθεί την ιστορική συνέχεια στα ευρήματα των ανασκαφών και την αρχαιολογική σπουδαιότητα της περιοχής.
Αυγό στρουθοκαμήλου μερικών χιλιετιών
Μετά από ένα σύντομο γεύμα σε καντίνα αλλά με θέα το Νείλο...
......συνεχίσαμε οδικώς μέχρι το κατάλυμά μας, στο παραποτάμιο χωριό Tombos. Εικόνες από τη διαδρομή:
Το λαχανί τζαμί
Τα σουδανέζικα ΚΤΕΛ αν και δεν τα χρησιμοποιήσαμε, μου φάνηκαν όλα σύγχρονα και μέσα στα χαϊμαλιά (με ιδιαίτερη προτίμηση στα λούτρινα)
Το κατάλυμμά μας:
Μην σας πιάνει η ψυχή σας. Είχε και δωμάτια με καλύτερα κρεβάτια....
Το απόγευμα (προς φωτογραφική τέρψη της Ισαβέλλας) αναλώθηκε σε μια απολαυστική βόλτα στα σοκάκια του νουβιακού χωριού με τα πολύχρωμα σπίτια και τις εξτραβαγκάντ μεταλλικές εξώπορτες.
Οι κάτοικοι ήταν φιλικοί...
...κι ειδικότερα τα παιδιά τα οποία σαν μελίσσι μας πήραν στο κατόπι. Διασκεδαστικά στην αρχή, κατάντησαν τελικά ενοχλητικά φωνάζοντας συνεχώς “ben, ben”. Αν αναρωτιέστε τι σημαίνει αυτό, είναι απλά η αραβική εκφορά του αγγλικού pen. Η φωνολογία της αραβικής γλώσσας αγνοεί το φώνημα “π”.
Αυτή τη φορά στον ξενώνα επικράτησε συνωστισμός. Είχαν καταφθάσει κι άλλοι τρείς ταξιδιώτες. Ένας Γάλλος κι ένας Ισπανός με τη 70χρονη (!) μητέρα του. Ανταλλάξαμε εμπειρίες απ’όσα είχαμε δει αμφότεροι μιας κι αυτοί ακολουθούσαν αντίθετη πορεία από μας.
Σαν όμως βρεθούν ταξιδιώτες στην ίδια παρέα, η κουβέντα πλατειάζει κι αρχίζει να... ξεφεύγει. Λάτρης της Αφρικής και πολυταξιδεμένος ο Ισπανός, άναψε φωτιές νυχτιάτικα στις ταξιδιωτικές μας φαντασιώσεις περιγράφοντας μ’ενθουσιασμό πεζοπορίες για γορίλες κι ενεργά ηφαίστεια στο “απαγορευμένο” Κονγκό.
Πώς πας για ύπνο μετά Κατερίνα;;;;
Ηλιοβασίλεμα στο Νείλο
Μετά από 170 χλμ πληκτικής διαδρομής φτάσαμε στην περιοχή της Kerma.


Στάση στον αρχαιολογικό χώρο της Kawa στο απόλυτο πουθενά. Απέραντη επίπεδη ξεραΐλα Ευτυχώς που παραπλεύρως έρεε ο Νείλος για να δει και λίγο πράσινο το μάτι μας. Παρά την αρχαιότητα του χώρου, τα ευρήματα δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον οπτικά.

Η ταμπέλα μη τυχόν και χάσετε τη παράκαμψη...

Η μεγαλειώδης είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο!

Και μια μικρή γεύση από τον αρχαιολογικό χώρο...
Αν και ο πρώτος οικισμός στην περιοχή μπορεί να εντοπιστεί από την 4η χιλιετία π.Χ., ο πολιτισμός του βασιλείου της Kerma άνθισε μεταξύ 2500 - 1500 π.Χ. όταν κατακτήθηκε από τους αιγύπτιους. Θεωρείται το πρώτο κράτος της Νουβίας και η πρωτεύουσα του, η Kerma είναι σήμερα ένας σημαντικός αρχαιολογικός χώρος.
Έπονται αρχικά εικόνες από την πόλη, όπου σταματήσαμε για ένα τσαγάκι:






Ένας από τους τύπους μνημειώδους έργου που πιστεύεται ότι χτίστηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι το Deffufa. Η λέξη «deffufa» σημαίνει κτίριο από λάσπη κι υπάρχουν τρία γνωστά Deffufas, το δυτικό, το ανατολικό κι ένα τρίτο λιγότερο γνωστό.
Το Δυτικό Deffufa, ύψους 18 μ. καταμεσής ενός εκτεταμένου χώρου όπου σώζονται μόνο υπολείμματα των υπόλοιπων κτισμάτων, είναι το καλύτερα διατηρημένο από τα τρία κι αυτό που επισκεφθήκαμε. Τα τείχη τoυ είναι κατασκευασμένα από λασπότουβλα που στην καυτή ζέστη βοηθούσαν στην ψύξη του εσωτερικού της δομής. Αν και είναι σχεδόν σίγουρα συνδεδεμένο με τη θρησκευτική ζωή του λαού της Κέρμας, η ακριβής του λειτουργία είναι ακόμα αβέβαιη. Πολύ ιδιαίτερη κι εντυπωσιακή κατασκευή.





Aναπαράσταση της περιοχής σε μακέτα στο μουσείο
Το μικρό παρακείμενο μουσείο ήταν έκπληξη, με εκθέματα από τους προϊστορικούς χρόνους ως την εποχή του βασιλείου της Kerma.


Αξίζει η επίσκεψη καθώς και ενδιαφέρον έχει, αλλά κυρίως βοηθά τον επισκέπτη να αντιληφθεί την ιστορική συνέχεια στα ευρήματα των ανασκαφών και την αρχαιολογική σπουδαιότητα της περιοχής.


Αυγό στρουθοκαμήλου μερικών χιλιετιών
Μετά από ένα σύντομο γεύμα σε καντίνα αλλά με θέα το Νείλο...

......συνεχίσαμε οδικώς μέχρι το κατάλυμά μας, στο παραποτάμιο χωριό Tombos. Εικόνες από τη διαδρομή:

Το λαχανί τζαμί



Τα σουδανέζικα ΚΤΕΛ αν και δεν τα χρησιμοποιήσαμε, μου φάνηκαν όλα σύγχρονα και μέσα στα χαϊμαλιά (με ιδιαίτερη προτίμηση στα λούτρινα)

Το κατάλυμμά μας:

Μην σας πιάνει η ψυχή σας. Είχε και δωμάτια με καλύτερα κρεβάτια....
Το απόγευμα (προς φωτογραφική τέρψη της Ισαβέλλας) αναλώθηκε σε μια απολαυστική βόλτα στα σοκάκια του νουβιακού χωριού με τα πολύχρωμα σπίτια και τις εξτραβαγκάντ μεταλλικές εξώπορτες.





Οι κάτοικοι ήταν φιλικοί...











...κι ειδικότερα τα παιδιά τα οποία σαν μελίσσι μας πήραν στο κατόπι. Διασκεδαστικά στην αρχή, κατάντησαν τελικά ενοχλητικά φωνάζοντας συνεχώς “ben, ben”. Αν αναρωτιέστε τι σημαίνει αυτό, είναι απλά η αραβική εκφορά του αγγλικού pen. Η φωνολογία της αραβικής γλώσσας αγνοεί το φώνημα “π”.




Αυτή τη φορά στον ξενώνα επικράτησε συνωστισμός. Είχαν καταφθάσει κι άλλοι τρείς ταξιδιώτες. Ένας Γάλλος κι ένας Ισπανός με τη 70χρονη (!) μητέρα του. Ανταλλάξαμε εμπειρίες απ’όσα είχαμε δει αμφότεροι μιας κι αυτοί ακολουθούσαν αντίθετη πορεία από μας.
Σαν όμως βρεθούν ταξιδιώτες στην ίδια παρέα, η κουβέντα πλατειάζει κι αρχίζει να... ξεφεύγει. Λάτρης της Αφρικής και πολυταξιδεμένος ο Ισπανός, άναψε φωτιές νυχτιάτικα στις ταξιδιωτικές μας φαντασιώσεις περιγράφοντας μ’ενθουσιασμό πεζοπορίες για γορίλες κι ενεργά ηφαίστεια στο “απαγορευμένο” Κονγκό.
Πώς πας για ύπνο μετά Κατερίνα;;;;

Ηλιοβασίλεμα στο Νείλο
Last edited by a moderator: