hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Χαρτούμ - Φτώχεια κ Καλή Καρδιά
- Ομντουρμάν - Χορεύοντας με τους Δερβίσηδες
- Κοράλλια κ Λαμαρίνες
- Κάσαλα - Πίστη ζυμωμένη απο πηλό
- Naqa & Mussawarat
- Οι πυραμίδες της Meroe
- Karima: τάφοι, πυραμίδες, ναοί και το εμβληματικό βουνό Jebel Barkal
- Παλιά Dongola: χριστιανικά μνημεία
- Kerma: προϊστορία και ξεχασμένα βασίλεια
- Οι..καταρράκτες του Νείλου κι οι βραχογραφίες
- Soleb: τα μυγάκια του Χίτσκοκ
- Sai: ένα νησί καταμεσίς του Νείλου
- Έρημος
- Χαρτούμ
- Επιμύθιο
Οι..καταρράκτες του Νείλου κι οι βραχογραφίες
To υπναλέο χωριό Tombos όσο άσημο ακούγεται σήμερα άλλο τόσο σημαντικό ήταν στην φαραωνική εποχή. Κι αυτό γιατί η πέτρα του χρησιμοποιήθηκε ως επί το πλείστον για την κατασκευή αγαλμάτων και κτιρίων. Εδώ ανακαλύφθηκαν πρόσφατα ερείπια πυραμίδας και δύο μούμιες, όμως τίποτ’απ’αυτά δεν είδαμε.
Αντ’αυτών το μόνο που υπήρχε ήταν ένα ανάγλυφο άγαλμα του μαύρου φαραώ Τιρχάκα, κυριολεκτικά πεταμένο ανάμεσα στα βράχια, αφύλακτο, δίπλα από στάνες κατσικιών!!
Στιγμιότυπα από τη διαδρομή
Άλλο ένα εξαιρετικό δείγμα "Eστιατορίου εθνικών οδών" κοινώς καντίνας
Σε μια χώρα πληκτικά επίπεδη το να σκαρφαλώσεις σ’ένα σημείο με πανοραμική θέα στον 3ο καταρράκτη του Νείλου, ήταν πραγματικά μια αλλαγή. Μην παίρνετε τον όρο “καταρράκτη” κυριολεκτικά. Οι καταρράκτες του Νείλου δεν είναι τίποτ’άλλο από ρηχά μήκη του ποταμού όπου η επιφάνεια του νερού διασπάται από πολλούς μικρούς ογκόλιθους και πέτρες σχηματίζοντας βραχώδεις νησίδες. Απλά στα σημεία αυτά ο Νείλος δεν είναι πλωτός.
Εντούτοις η θέα δεν παύει να είναι μεγαλειώδης και δεν με έβλαπτε καθόλου να υπήρχε εκεί στα ψηλά ένα ωραίο καφετεϊοποτείον να απολαμβάνεις το τσάι σου αγναντεύοντας το ποτάμι και την απέραντη έρημο τριγύρω. Βέβαια ακόμα κι αν υπήρχε η επιχειρηματική πρωτοβουλία, τουρίστες υπάρχουν; Πάλι κατάμονοι ήμασταν.
Επί το έργον...
Κι η θέα στην κατάξερη έρημο
Μέσα από την έρημο ακολούθησε επίσκεψη στο Wadi Sebu.
Αυτό το ξερό ρέμα είναι γνωστό για τις βραχογραφίες της Νεολιθικής εποχής που απεικονίζουν οικόσιτα ζώα και πλοία στο Νείλο .
Μιας και είχε μεσημεριάσει ακολούθησε γεύμα σε καντίνα, κάπου στα χαμένα πάνω στην εθνική οδό. Το μενού περιελάμβανε τηγανητό ψάρι Νείλου και βέβαια -όπως παντού- η χρήση μαχαιροπήρουνων ήταν προαιρετική και στην περίπτωσή μας εντελώς περιττή.
Σαν το νειλόψαρο στην Karima δεν ήταν πάντως
Ανευ σχολίων....
Aκολούθησε στάση για προμήθειες στην αγορά της Κerma, όπου ήταν πτωχή η φωτοαποκομιδή. Ο κόσμος δεν ήταν ιδιαίτερα δεκτικός στη φωτογράφηση. Μάλιστα μας την έπεσε κι ένας τύπος χωρίς αστυνομικά διακριτικά, που συστήθηκε ως security (;!) και δήλωσε ότι η φωτογράφηση απαγορεύεται για λόγους ασφάλειας. Από τι μπορεί να κινδυνεύει η αγορά της συγκεκριμένης επαρχιακής πόλης του Σουδάν, δεν μπορώ να υποθέσω και δεν μου απαντήθηκε.
Νωρίς σχετικά το μεσημέρι επιστρέψαμε στο χωριό Tombos. Μιας και δεν υπήρχαν συγκλονιστικά πράγματα να κάνουμε, ο Κώστας άραξε στο δωμάτιο, η Ισαβέλλα χάθηκε πάλι στα στενά του χωριού άγραν φωτογράφησης κι εγώ αποφάσισα να κάνω μια μοναχική βόλτα στα βράχια δίπλα από το ποτάμι όπου σαν άλλος Indiana Jones ανακάλυψα κάποιες αιγυπτιακές βραχογραφίες.
Στα βράχια υπάρχουν βραχογραφίες (όχι τόσο ευδιάκριτες οι φιγούρες)
Έχω την αμυδρή αίσθηση ότι φωτογράφισε σχεδόν όλους τους κατοίκους του χωριού...
Socialising, αλλά το δάκτυλο από τη μηχανή δεν ξεκολλάει....

Με το έπεσε το σκοτάδι (κατά τις 6μμ) το υπόλοιπον της μέρας κύλισε κατά τα γνωστά.
Δείπνο στην αυλή του ξενώνα (μόνοι πλέον) και ύπνος με τις κότες κατά τις επιταγές του Πουλοπούλειου άσματος.
KAI ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ISABELLE
6η μ. Υ μέρα
Πλήρες το σχετικό υδρονέττειο ραπόρτο, ας μην σας τα ζαλίσω λοιπόν κι εγώ με επαναλήψεις, παραθέτοντας δικές μου φωτό με παραλλαγές του Νείλου και πρόσθετες λεπτομέρειες από τις βραχογραφίες του Wadi Sebu. Νισάφι!
Εξάλλου το φωτογραφικό ζουμί της μέρας, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, εντοπίζεται και πάλι στην απογευματινή βόλτα στο Tumbus. Όχι πως είχαν απομείνει και πολλές γωνιές που δεν είχαμε ήδη ξεσκίσει κατά την περιπολία μας την προηγούμενη μέρα, αλλά με δεδομένη την επιλογή του σύντροφου Ζυρ ν’ αράξει στο κατάλυμα και του Hydronetta να ρομαντζάρει παραποτάμια, να που επιτέλους παρουσιάστηκε η ευκαιρία να περπατήσω στο χωριό μόνη μου. ΜΟΝΗ ΜΟΥ. ΜΟΝΗ ΜΟΥ.
Εννοείται ότι τα πανηγυρικά κεφαλαία δεν αφορούν την απουσία του αγαπημένου μου Ζυρ από την βόλτα αλλά σχετίζονται αποκλειστικά με τον έστω και προσωρινό γλιτωμό από το οχληρό γουρούνι με την ακόμα οχληρέστερη Nikon. Χαράς ευαγγέλια! Τέρμα ο ανταγωνισμός των αγορών! Ζήτω ο ωμός μονοπωλιακός καπιταλισμός!
Δικό μου και μόνο δικό μου ολόκληρο το χωριό!
Δικές μου και μόνο δικές μου οι μεγαλοπρεπείς πόρτες
Δικά μου και τα ταπεινά γαϊδούρια!
Δικά μου τα ατμοσφαιρικά σοκάκια με τις περιστασιακές ανθρώπινες φιγούρες!
Δικές μου οι γυναίκες με τα πολύχρωμα φορέματα!
Δικά μου και τα παιδάκια!
Ωχ! Το τελευταίο τι το’ θελα; Γιατί καλές οι αποκλειστικότητες, δεν λέω, αλλά χωρίς το γουρούνι να κρατάει απασχολημένη την χορωδία των “ben, ben, ben”, πώς τα βγάζεις πέρα; Αμ δεν τα βγάζεις… Χαμός! Και να’ταν μόνο τα παιδάκια, άντε πες εντάξει. Με τις γυναίκες και τις προσκλήσεις για τσάι, τι κάνεις; Πώς να αρνηθείς τόση καλοσύνη χωρίς να φανείς άξεστη; Και πώς να δεχτείς όταν δεν έχεις στη διάθεσή σου παρά μόνο τρία τέταρτα φως πριν νυχτώσει; Αχ που'σαι καλό μου, γλυκό μου, αγαπημένο μου, λατρευτό μου γουρουνάκι να καθαρίσεις για πάρτη μου;
Υ.Γ. Μην διαβάσω καμιά κουβέντα σε βάρος μου για πολιτικό οππορτουνισμό γιατί θα γίνει χαμός!
To υπναλέο χωριό Tombos όσο άσημο ακούγεται σήμερα άλλο τόσο σημαντικό ήταν στην φαραωνική εποχή. Κι αυτό γιατί η πέτρα του χρησιμοποιήθηκε ως επί το πλείστον για την κατασκευή αγαλμάτων και κτιρίων. Εδώ ανακαλύφθηκαν πρόσφατα ερείπια πυραμίδας και δύο μούμιες, όμως τίποτ’απ’αυτά δεν είδαμε.
Αντ’αυτών το μόνο που υπήρχε ήταν ένα ανάγλυφο άγαλμα του μαύρου φαραώ Τιρχάκα, κυριολεκτικά πεταμένο ανάμεσα στα βράχια, αφύλακτο, δίπλα από στάνες κατσικιών!!




Στιγμιότυπα από τη διαδρομή

Άλλο ένα εξαιρετικό δείγμα "Eστιατορίου εθνικών οδών" κοινώς καντίνας
Σε μια χώρα πληκτικά επίπεδη το να σκαρφαλώσεις σ’ένα σημείο με πανοραμική θέα στον 3ο καταρράκτη του Νείλου, ήταν πραγματικά μια αλλαγή. Μην παίρνετε τον όρο “καταρράκτη” κυριολεκτικά. Οι καταρράκτες του Νείλου δεν είναι τίποτ’άλλο από ρηχά μήκη του ποταμού όπου η επιφάνεια του νερού διασπάται από πολλούς μικρούς ογκόλιθους και πέτρες σχηματίζοντας βραχώδεις νησίδες. Απλά στα σημεία αυτά ο Νείλος δεν είναι πλωτός.



Εντούτοις η θέα δεν παύει να είναι μεγαλειώδης και δεν με έβλαπτε καθόλου να υπήρχε εκεί στα ψηλά ένα ωραίο καφετεϊοποτείον να απολαμβάνεις το τσάι σου αγναντεύοντας το ποτάμι και την απέραντη έρημο τριγύρω. Βέβαια ακόμα κι αν υπήρχε η επιχειρηματική πρωτοβουλία, τουρίστες υπάρχουν; Πάλι κατάμονοι ήμασταν.

Επί το έργον...


Κι η θέα στην κατάξερη έρημο
Μέσα από την έρημο ακολούθησε επίσκεψη στο Wadi Sebu.
Αυτό το ξερό ρέμα είναι γνωστό για τις βραχογραφίες της Νεολιθικής εποχής που απεικονίζουν οικόσιτα ζώα και πλοία στο Νείλο .





Μιας και είχε μεσημεριάσει ακολούθησε γεύμα σε καντίνα, κάπου στα χαμένα πάνω στην εθνική οδό. Το μενού περιελάμβανε τηγανητό ψάρι Νείλου και βέβαια -όπως παντού- η χρήση μαχαιροπήρουνων ήταν προαιρετική και στην περίπτωσή μας εντελώς περιττή.

Σαν το νειλόψαρο στην Karima δεν ήταν πάντως

Ανευ σχολίων....
Aκολούθησε στάση για προμήθειες στην αγορά της Κerma, όπου ήταν πτωχή η φωτοαποκομιδή. Ο κόσμος δεν ήταν ιδιαίτερα δεκτικός στη φωτογράφηση. Μάλιστα μας την έπεσε κι ένας τύπος χωρίς αστυνομικά διακριτικά, που συστήθηκε ως security (;!) και δήλωσε ότι η φωτογράφηση απαγορεύεται για λόγους ασφάλειας. Από τι μπορεί να κινδυνεύει η αγορά της συγκεκριμένης επαρχιακής πόλης του Σουδάν, δεν μπορώ να υποθέσω και δεν μου απαντήθηκε.


Νωρίς σχετικά το μεσημέρι επιστρέψαμε στο χωριό Tombos. Μιας και δεν υπήρχαν συγκλονιστικά πράγματα να κάνουμε, ο Κώστας άραξε στο δωμάτιο, η Ισαβέλλα χάθηκε πάλι στα στενά του χωριού άγραν φωτογράφησης κι εγώ αποφάσισα να κάνω μια μοναχική βόλτα στα βράχια δίπλα από το ποτάμι όπου σαν άλλος Indiana Jones ανακάλυψα κάποιες αιγυπτιακές βραχογραφίες.


Στα βράχια υπάρχουν βραχογραφίες (όχι τόσο ευδιάκριτες οι φιγούρες)



Έχω την αμυδρή αίσθηση ότι φωτογράφισε σχεδόν όλους τους κατοίκους του χωριού...


Socialising, αλλά το δάκτυλο από τη μηχανή δεν ξεκολλάει....
Με το έπεσε το σκοτάδι (κατά τις 6μμ) το υπόλοιπον της μέρας κύλισε κατά τα γνωστά.
Δείπνο στην αυλή του ξενώνα (μόνοι πλέον) και ύπνος με τις κότες κατά τις επιταγές του Πουλοπούλειου άσματος.

KAI ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ISABELLE
6η μ. Υ μέρα
Πλήρες το σχετικό υδρονέττειο ραπόρτο, ας μην σας τα ζαλίσω λοιπόν κι εγώ με επαναλήψεις, παραθέτοντας δικές μου φωτό με παραλλαγές του Νείλου και πρόσθετες λεπτομέρειες από τις βραχογραφίες του Wadi Sebu. Νισάφι!
Εξάλλου το φωτογραφικό ζουμί της μέρας, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, εντοπίζεται και πάλι στην απογευματινή βόλτα στο Tumbus. Όχι πως είχαν απομείνει και πολλές γωνιές που δεν είχαμε ήδη ξεσκίσει κατά την περιπολία μας την προηγούμενη μέρα, αλλά με δεδομένη την επιλογή του σύντροφου Ζυρ ν’ αράξει στο κατάλυμα και του Hydronetta να ρομαντζάρει παραποτάμια, να που επιτέλους παρουσιάστηκε η ευκαιρία να περπατήσω στο χωριό μόνη μου. ΜΟΝΗ ΜΟΥ. ΜΟΝΗ ΜΟΥ.
Εννοείται ότι τα πανηγυρικά κεφαλαία δεν αφορούν την απουσία του αγαπημένου μου Ζυρ από την βόλτα αλλά σχετίζονται αποκλειστικά με τον έστω και προσωρινό γλιτωμό από το οχληρό γουρούνι με την ακόμα οχληρέστερη Nikon. Χαράς ευαγγέλια! Τέρμα ο ανταγωνισμός των αγορών! Ζήτω ο ωμός μονοπωλιακός καπιταλισμός!
Δικό μου και μόνο δικό μου ολόκληρο το χωριό!
Δικές μου και μόνο δικές μου οι μεγαλοπρεπείς πόρτες
Δικά μου και τα ταπεινά γαϊδούρια!
Δικά μου τα ατμοσφαιρικά σοκάκια με τις περιστασιακές ανθρώπινες φιγούρες!
Δικές μου οι γυναίκες με τα πολύχρωμα φορέματα!
Δικά μου και τα παιδάκια!
Ωχ! Το τελευταίο τι το’ θελα; Γιατί καλές οι αποκλειστικότητες, δεν λέω, αλλά χωρίς το γουρούνι να κρατάει απασχολημένη την χορωδία των “ben, ben, ben”, πώς τα βγάζεις πέρα; Αμ δεν τα βγάζεις… Χαμός! Και να’ταν μόνο τα παιδάκια, άντε πες εντάξει. Με τις γυναίκες και τις προσκλήσεις για τσάι, τι κάνεις; Πώς να αρνηθείς τόση καλοσύνη χωρίς να φανείς άξεστη; Και πώς να δεχτείς όταν δεν έχεις στη διάθεσή σου παρά μόνο τρία τέταρτα φως πριν νυχτώσει; Αχ που'σαι καλό μου, γλυκό μου, αγαπημένο μου, λατρευτό μου γουρουνάκι να καθαρίσεις για πάρτη μου;
Υ.Γ. Μην διαβάσω καμιά κουβέντα σε βάρος μου για πολιτικό οππορτουνισμό γιατί θα γίνει χαμός!

Last edited by a moderator: