Σουδάν “Πάμε για ύπνο Κατερίνα, πάμε ν’αλλάξουμε ζωή....” (by hydronetta & isabelle)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Soleb: τα μυγάκια του Χίτσκοκ

H πυξίδα έδειχνε να κινηθούμε βόρεια μεν, αλλά ο οδηγός είχε άλλη γνώμη και έβαλε ρότα προς το νότο! Αρχίζαμε να κοιτιόμαστε απορημένοι όμως ο οδηγός μας έλυσε σύντομα το γρίφο. Βορειότερα το φέρρυ μποτ δεν λειτουργούσε λόγω χαμηλής στάθμης των υδάτων του ποταμού κι έτσι έπρεπε να διασχίσουμε το Νείλο νοτιότερα, στο ύψος της πόλης Dongola όπου υπάρχει γέφυρα (κινεζικής κατασκευής, τι άλλο;) ώστε να ακολουθήσουμε το νέο δρόμο που συνδέει πια οδικά το Σουδάν με την Αίγυπτο

Άλλη μια πληκτική διαδρομή, με εξαίρεση τη στάση στις κλασσικές καντίνες για φαγητό.


PAN_3047.jpg




PAN_3051.jpg




PAN_3052.jpg



Λίγο μετά το μεσημέρι φτάσαμε στο κατάλυμά μας στο Soleb ακριβώς δίπλα από τον ομώνυμο ναό.
Ο νουβιακός ξενώνας είχε λίγο περισσότερο χαρακτήρα από όσους είχαμε μείνει ως τώρα, αν εξαιρέσεις βέβαια τις μύγες που μας προϋπάντησαν, το ότι καμιά βρύση ή ντουζιέρα δεν λειτουργούσε κι όλα γίνονταν χειροκίνητα από βαρέλια με αμφιβόλου προελεύσεως νερό (καφεπράσινης αποχρώσεως). Ούτε σκέψη για μπάνιο πλέον. Να΄ναι καλά τα μωρομάντηλα.


PAN_3070.jpg




PAN_3064.jpg



Ο γιός του ιδιοκτήτη ετοιμαζόταν για γάμο σε κανά δίμηνο οπότε επικρατούσε ένας αναβρασμός εργασιών. Απορούσα πως με την σκόνη και την άμμο παρούσες 365 μέρες το χρόνο, να τρυπώνει από παντού, αν είχε κάποιο το νόημα να κάνεις λάτρα και να ετοιμάζεις τη νυφική παστάδα.


PAN_3069.jpg




PAN_3067.jpg



Πάντως προκομμένο παλικάρι κι ευρηματικό ως ντεκορατέρ. Τεχνική που να ξαίνεις μαλλί και να το κάνεις ταπετσαρία τοίχου δεν είχα ματαδεί. Και μάλιστα σε ένα υπέροχο ροζουλί χρώμα.


PAN_3072.jpg



Το πρόγραμμα δεν προέβλεπε κάτι περισσότερο πέραν της επίσκεψης στο ναό. Η Ισαβέλλα δεν πτοήθηκε από τον ήλιο του μεσημεριού. Βγήκε για βόλτα και φωτογράφηση στο χωριό. Επιστρέφοντας μας είπε ότι εκτός των παιδιών που την πήραν στο κατόπι με το κλασσικό ben ben, την κυνηγούσαν και κάτι μυγάκια άκρως ενοχλητικά. Αυτό το ακούσαμε μεν αλλά δεν το επεξεργαστήκαμε επαρκώς δε κι έτσι όλοι μαζί κινήσαμε προς την κατεύθυνση του ναού.
Λίγα βήματα όμως μετά την έξοδο, αρκούσαν για να δεχτούμε την ανηλεή επίθεση από τα προαναφέρομενα μυγάκια, τα οποία προσγειώνονταν κατά εκατοντάδες παντού. Στο σβέρκο, τα μάτια, τη μύτη, το στόμα. Το να φχαριστηθείς το ναό με το ραχάτι σου ήταν αδύνατον. Έπρεπε συνεχώς με τα χέρια να τα διώχνω από το πρόσωπό μου. Με το ζόρι τράβηξα μερικές φωτογραφίες από το ναό:


PAN_3074.jpg




PAN_3079.jpg




PAN_3081.jpg




PAN_3085.jpg



“Την ταινία “Τα πουλιά” του Χίτσκοκ τη θυμάσαι;” μου είπε ο Κώστας. Κάτι ανάλογο βιώναμε.


PAN_3091.jpg


Δεν την σκιάζει φοβέρα καμιά.... Τι κι αν τα μυγάκια στήνουν τρελλό χορό γύρω από το πρόσωπό της

Αγανάκτησα κι άρον άρον επέστρεψα πίσω, έτοιμος να πείσω τον οδηγό μας να διανυκτερεύσουμε αλλού. Εκείνος έδειξε ψύχραιμος: “Α μα αυτά είναι μυγάκια που εμφανίζονται κυρίως το χειμώνα και δραστηριοποιούνται μόνο τη διάρκεια της μέρας. Μετακινούνται αναλόγως εποχής” Ήταν γραφτό μας συνεπώς να βρεθούμε στο μέρος όπου η δραστηριότητά τους ήταν στο ζενίθ.

Συγκράτησα την πληροφορία κι έτσι μόλις έφτασε το δειλινό κι ο ήλιος χάριζε μια πανέμορφη απόχρωση στα σύννεφα, με λιγότερες ωχλήσεις από τα μυγάκια ξαναπήγαμε στο ναό όπου κι έβγαλα κάποιες από τις πιο ατμοσφαιρικές φωτογραφίες του ταξιδιού.


PAN_3096.jpg




PAN_3103.jpg




Ο ναός Soleb παντελώς αφύλακτος, χωρίς περίφραξη, είναι ο καλύτερα διατηρημένος αιγυπτιακός ναός στις όχθες του σουδανέζικου Νείλου. Αφιερωμένος στον Άμωνα χτίστηκε τον 14αι. πΧ. από τον φαραώ Αμενχοτέπ. Σήμερα πέρα από τα τείχη στέκουν μόνο όρθιες κολώνες στυλιζαρισμένες σαν φοινικιές.


PAN_3117.jpg



Γοητευμένοι από την βόλτα μας (πάλι οι μοναδικοί επισκέπτες ήμασταν) και ξένοιαστοι πια από την επίθεση των μυγακίων, γυρίσαμε στον ξενώνα όπου απολαύσαμε το δείπνο από τα χεράκια του οδηγού μας.

Γενικά μας έκανε εντύπωση πώς οι ντόπιοι λειτουργούν τους ξενώνες με λογική airbnb. Σου εξασφαλίζουν μόνο στέγη και διαθέτουν μια κουζίνα για να μαγειρέψει ο συνοδός του γκρουπ. Πόσο πιο προσοδοφόρο θα ήταν γι’αυτούς όμως αν αναλάμβαναν μαγειρέψουν για τους επισκέπτες τους. Και πόσο πιο καλοδεχούμενο από τους φιλοξενούμενούς τους βέβαια να γευτούν σπιτικό φαγητό.

Η βραδιά ήταν γλυκιά, απαλλαγμένη από ενοχλητικά έντομα, ο έναστρος ουρανός μαγευτικός κι έτσι η κούραση της μέρας άργησε να βαρύνει τα βλέφαρά μου.

Το ξενυχτήσαμε λιγάκι Κατερίνα νομίζω...

Δια χειρός Isabelle

7η μ. Υ μέρα

Πού είχαμε μείνει; Α ναι, στην μετάβασή μας από το Tumbus στο Soleb. Μια μετάβαση που ξεπέταξε στα γρήγορα ο γουρουνοφωτοσυγγραφέας με μία και μόνο φράση «Άλλη μια πληκτική διαδρομή, με εξαίρεση τη στάση στις κλασσικές καντίνες για φαγητό». Το θυμάστε φαντάζομαι; Και ναι μεν η διατύπωση αυτή εμπεριέχει, τυπικά τουλάχιστον, ισχυρή δόση αληθείας (οι διαδρομές στο Σουδάν είναι εν γένει μάλλον βαρετές και σίγουρα δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά χαρτιά της χώρας), αποτελεί ωστόσο κλασσικό παράδειγμα δόλιας παραπληροφόρησης δια της αποσιώπησης ασύμφορων για τον γράφοντα λεπτομερειών. Μάλιστα. Έτσι ακριβώς όπως τ' ακούτε!

Για την ακρίβεια, έχουμε να κάνουμε μ’ ένα (ακόμα) κρούσμα κατακίτρινης (λόγω ζήλιας) χοιρινής δημοσιογραφίας που προτίθεμαι βεβαίως να αποκαλύψω, τεκμηριωμένα και ΜΕ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ όπως πάντα.

Προσέξατε φαντάζομαι ότι από την λεγόμενη «κλασσική καντίνα» όπου σταθήκαμε για φαγητό δημοσίευσε μόλις τρεις φωτογραφίες. Ε, εντάξει θα μου πείτε, τι παραπάνω να βάλει. Αμ εδώ είναι το ζουμί. Όχι στο πόσες φωτογραφίες παρέθεσε αλλά στο ποιες! Διότι μεταξύ των θαμώνων ήταν κι ένα παιδί … αχ μάνα μ’ , τι παιδί ήταν αυτό … πλην όμως ούτε μια λέξη δεν βρήκε να πει ο συνήθως λαλίστος επί παντός υδρονέττας. Εν προκειμένω μόκο, σιγή ιχθύος και τουμπεκί ψιλοκομμένο.

Και βεβαίως φωτό γιοκ. Σαν να μην υπήρξε ποτέ αυτή η συνάντηση. Σαν να μην πέρασε ποτέ από το οπτικό του πεδίο ο Σουδανός καλλονός. Αυτός που δεν αφήνει να του ξεφύγουν αφωτογράφητα ούτε τα πόμολα από τις πόρτες, του «διέφυγε» (και καλά) να κλικάρει πάνω στο ωραιότερο πλάσμα από καταβολής Σουδάν με κάτι ματάρες ΝΑ μέσα στο μέλι!

Αλλά είπαμε: άμα σε τρώει η ζήλια και τρέμεις μήπως και οι φαν σου στο φόρουμ στρέψουν αλλού το βλέμμα τους έστω και για λίγο, ε τότε δεν υπάρχει πάτος στο πού μπορεί να κατρακυλήσει ο άνθρωπος. Πόσο μάλλον ένα γουρούνι.

Ορίστε κορίτσια, όλος δικός σας! Και μην ξεχάστε παρακαλώ σε ποιον χρωστάτε αυτήν την φωτογραφία, ε!







Άντε να προσθέσω και δυο ακόμα πορτρέτα από την καντίνα, έτσι για το ξεκάρφωμα










Κι έτσι, μ’ αυτά και με εκείνα, φτάνουμε πια στο Σόλεμπ και στο … χμμ… πώς αλήθεια να χαρακτηρίσω εν συντομία και ευγενικά το κατάλυμά μας; … Α, το βρήκα!... στο … ατμοσφαιρικό κατάλυμα μινιμαλιστικών ανέσεων. Κι άμα λέμε μινιμαλιστικών, εννοούμε ποοοολύ μινιμαλιστικών. Γι αυτό και σ’ αυτό το σημείο θα ανοίξω μια παρένθεση για κάτι που παρέλειψα να σας παρουσιάσω ως όφειλα από την αρχή της ιστορίας και που δεν είναι άλλο από το εξαιρετικά χρήσιμο και θερμά συνιστώμενο αξεσουάρ κάθε καθώς πρέπει μπιχλοταξιδιού: την ατομική σεντονοθήκη ή αλλιώς sac a viande (κρεατοσακούλα) κατά την πιο παραστατική γαλλική έκφραση.

Το εν λόγω αξεσουάρ που (τυλιγμένο στη θήκη του) πιάνει χώρο όσο ένα βιβλίο αγοράστηκε πανάκριβα (3 ευρώ το ένα) από το ζεύγος Ζυρ-Ισαβ προ δεκαπενταετίας στο Βιετνάμ, και από τότε έχει ταξιδέψει σε αρκετές δεκάδες μπιχλώδεις χώρες με άριστα πάντα αποτελέσματα. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν πανάλαφρο υπνόσακο, από ύφασμα σατέν (όχι παίζουμε!), χωρίς φερμουάρ, όπου μόλις παραστεί η σχετική ανάγκη, χώνεσαι μέσα ολόκληρος γλιτώνοντας έτσι μια και καλή από τα απροσδιόριστου χρώματος (ή αλλιώς εσαεί ανάλλαχτα) σεντόνια καθώς και από τα διάφορα κατοικίδια που τυχόν συγκαταλέγονται στις (ανεπιθύμητες) παροχές του εκάστοτε καταλύματος.

Ιδού λοιπόν, δείτε και ζηλέψτε!
(Όποιος τολμήσει να υπαινιχτεί ότι ο Ζυρ τυλιγμένος έτσι θυμίζει κάτι σε διαστημικό υπόθετο ή σε αιγυπτιακή μούμια μέσα σε προφυλακτικό θα του κόψω την καλημέρα πάραυτα και δια παντός).






Ορίστε και το δικό μου σε κόκκινο






Με μια τέτοια πανοπλία στο οπλοστάσιό μας, καθώς και με επαρκή πολεμοφόδια από το έτερο υπερ-όπλο που ακούει στην ονομασία μωρομάντιλα, όπως καταλαβαίνετε κανένα Σόλεμπ δεν θα μπορούσε να μας πτοήσει!

Όπως δεν μπόρεσαν, εννοείται, να με πτοήσουν τα μυγάκια του Χιτσκοκ. Αντιθέτως. Χαράς ευαγγέλια τα μυγάκια! Για σκεφτείτε το λίγο: Τι ψυχή έχουν μερικά εκατομμύρια εντομάκια του θεού μέσα στα μάτια σου, το στόμα σου, τ’ αυτιά σου και τα ρουθούνια σου όταν χάρη σ’ αυτά ξεφορτώνεσαι ένα ολόκληρο μη μου άπτου γουρούνι μαζί με – κι εδώ είναι η ταμπακιέρα - την θανατηφόρα ΝΙΚΟΝ του;

Φανταστείτε λοιπόν την ευτυχία του να βγαίνεις από μια τέτοια πόρτα (είπαμε, αν και μίνιμαλ, το κατάλυμα ήταν ατμοσφαιρικό!)









Και το πρώτο που αντικρίζεις να είναι αυτό, εκατό μέτρα από το κατώφλι σου







Έναν ολόκληρο αρχαίο ναό για τα μάτια σου μόνο (έστω κι αν αυτά είναι πνιγμένα στα μυγάκια)




































Ε, εντάξει δεν σου συμβαίνει δα και κάθε μέρα!

Αντιθέτως για τους ντόπιους, το σκηνικό αυτό είναι η καθημερινότητά τους. Πάνε κι έρχονται δίπλα από τις αρχαίες κολώνες λες και περπατάνε σ’ έναν «κανονικό» δρόμο της γειτονιάς τους.











Κι εδώ που τα λέμε, ο ναός του Σόλεμπ ΕΙΝΑΙ η γειτονιά τους! Κάπου εκεί γύρω βρίσκονται τα σπίτια τους, τα χωράφια τους και οι χουρμαδιές τους.






Στη σκιά αυτών των κολώνων μεγάλωσαν, έπαιξαν, μάλωσαν, ερωτεύτηκαν και γέννησαν παιδιά. Που κι αυτά με τη σειρά τους εκεί γαλουχήθηκαν και διαμόρφωσαν τους χαρακτήρες τους, ενσωματώνοντας το αρχαίο σκηνικό ως κομμάτι του είναι τους και άρα του ευρύτερου πολιτισμού τους. Ζώσα Ιστορία που διέχισε το χρόνο και συνεχίζει να ανασαίνει στο σήμερα, να τι είναι το Σόλεμπ!

Στο μεταξύ εγώ, μαζί με την Ιστορία ανασαίνω και κάμποσα μυγάκια, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα. Όταν έχεις ένα τέτοιο λάσπινο χωριό στη διάθεσή σου το τριγυρνάς αγόγγυστα μέχρι τελικής πτώσης.




















































Κι άμα φτάσει το δειλινό, με έναν εξωπραγματικό ουρανό να τυλίγει τον αρχαιολογικό χώρο σαν σε πέπλα φωτιάς, ε τότε παραβλέπεις το γεγονός ότι ανάλογες με σένα φωτογραφίες τράβηξε και το επανακάμψαν εκείνη την ώρα γουρούνι, και υποκύπτεις τελικά στον πειρασμό να κλείσεις τα συμπληρώματα της μέρας ανεβάζοντας κι εσύ κάνα-δυο-τρεις από την σοδειά σου.















 
Last edited by a moderator:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
ΥΓ2 Επειδή κατέχω το ρεκόρ των ανολοκλήρωτων υπό εξέλιξη ταξιδιωτικών ιστοριών, αυτή τη φορά έβαλα μυαλό και φρόντισα να την ολοκληρώσω πριν την ποστάρω. Το 2018 με βρίσκει αρκετά επιμελή :eek::)
 

malysa

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
1.827
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ!! Καλή χρονιά ροζ γουρουνάκι μας! Αναμένουμε με ανυπομονησία! :clap::xalara:
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Naqa & Mussawarat

Η πτήση προς Χαρτούμ προβλεπόταν να προσγειωθεί την Παρασκευή άγρια ξημερώματα και μετά να ξεκινήσουμε τη γνωριμία με τη πόλη. Προσεκτικά επιλεγμένη μέρα άφιξης, καθώς είναι η μόνη ευκαιρία να δει κανείς τους περιστρεφόμενους δερβίσηδες.
Εγώ τα κατάφερα ελέω Gulf Air να φτάσω αντί Παρασκευής μία μέρα αργότερα μιας κι η προγραμματισμένη πτήση την Πέμπτη από Αθήνα έφτασε καθυστερημένη με αποτέλεσμα να χαθεί η ανταπόκριση στο Μπαχρέιν. Κι έτσι πήγαν περίπατο οι δερβίσηδες...

Άφιξη στο αεροδρόμιο του Χαρτούμ στις 3 ξημερώματα Σαββάτου.
Οι διαδικασίες εισόδου στη χώρα ήταν ταχύτατες και μόλις σε μισή ώρα βρισκόμουν ήδη μέσα στο ταξί του ξενοδοχείου Κhartoum Plaza όπου διέμεναν οι συνταξιδιώτες μου, ο Κώστας κι η Ισαβέλλα.

Κοιμήθηκα ελάχιστα πριν την αναχώρηση από την σουδανική πρωτεύουσα. Παρά την κούραση του ταξιδιού το πρόσωπό μου ήταν κολλημένο στο τζάμι του αυτοκινήτου ρουφώντας αχόρταγα εικόνες που θα έπρεπε να έχω δει ένα 24ωρο νωρίτερα...

Πρώτη στάση στο δρόμο προς το βορρά, η Naqa.
Οι ναοί είναι οι καλύτερα διατηρημένοι Kουσιτικοί στο Σουδάν. Δεν μπορώ να πω. Επικρατούσε μια κοσμοσυρροή. Μια αλλοδαπή με τη ξεναγό της, μια μικρή ομάδα σουδανών επισκεπτών. Η παρουσία άλλων 5 επισκεπτών με είχε κάνει να εκμανώ με την Ισαβέλλα: πού είναι οι μοναξιές που μου έταξες;;;;
Αντάμα κι αρκετοί ντόπιοι που πιο πολύ ενδιαφέρονταν να ποτίσουν τα ζωντανά τους στο παρακείμενο πηγάδι.

PAN_1811.JPG


Ο πρώτος από τους δύο ναούς που επισκεφθήκαμε ήταν ο Ναός του Λιονταριού μπροστά από τον οποίο βρίσκεται ένα ελληνορωμαϊκής επιρροής καλαίσθητο περίπτερο με κορινθιακά κιονόκρανα να σμίγουν με τις σκαλιστές κόμπρες της εισόδου.

PAN_1767.JPG


PAN_1780.JPG


Ο κυρίως ναός αφιερωμένος στον λιονταροκέφαλο θεό Apedemac είναι εξαίσια σκαλισμένος στην περίμετρό του με βασιλικές μορφές και άλλες θεότητες. Η αισθητική κι αρχιτεκτονική ομοιότητα με αντίστοιχους φαραωνικούς ναούς είναι προφανής.

PAN_1781.JPG


PAN_1791.JPG


Πιο πάνω είναι ο ναός του Άμωνα με κιονοστοιχία από κριάρια που οδηγεί σε υποστύλιο που περιέχει το ναό. Κι εδώ περίτεχνα σκαλισμένες μορφές βασιλέων και θεοτήτων στην είσοδο του υποστυλίου και τους τοίχους του ναού.

PAN_1813.JPG


PAN_1824.JPG


PAN_1831.JPG


PAN_1841.JPG


Μέσα από χωμάτινες διαδρομές προσεγγίσαμε λίγο αργότερα το αρχαιολογικό χώρο της Μussawarat. Εκτεταμένος χώρος, γκρέμια όμως, με λιγοστές κολόνες να προσπαθούν να διεγείρουν την φαντασία του επισκέπτη για τα πρότερα μεγαλεία.

PAN_1893.JPG


PAN_1871.JPG


PAN_1886.JPG


Καλύτερη τύχη είχε ο Ναός του Λέοντα που αναστηλώθηκε από γερμανούς αρχαιολόγους. Αιγυπτιακής αισθητικής, ο φύλακας (που παλεύαμε να μπει στα φωτογραφικά πλάνα μας για να έχει και μια πινελιά ανθρώπινου στοιχείου) μας ξενάγησε σύντομα σε ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες των σκαλιστών μορφών καθώς και στο λιτό εσωτερικό του.

PAN_1845.JPG


PAN_1851.JPG

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια ανάγλυφου όπου οι ελέφαντες σέρνουν σκλάβους

PAN_1856.JPG
O θεός Ώρος

PAN_1859.JPG
Ο βασιλιάς με τον θεό Apedemac

PAN_1867.JPG


Το υπόλοιπο της διαδρομής ήταν ένας αγώνας δρόμου να βρεθούμε πριν την δύση του ήλιου στο γνωστότερο μνημείο του Σουδαν.
Τις πυραμίδες της Meroe.

Φτάσαμε όμως σαν ο ήλιος είχε δύσει, το φως ήταν χλωμό, εντούτοις θελησαμε να πάρουμε μια πρόγευση κι έτσι συνεννοηθήκαμε με τον οδηγό μας να τον συναντήσουμε στον χώρο όπου θα κατασκηνώναμε για το βράδυ.

Βλέπετε εκείνη τη μικρή πυραμίδα στο βάθος; Πίσω από το λοφάκι θα σας περιμένω” μας είπε κι εξαφανίστηκε.

Εμείς ως μικροί εξερευνητές αρχίσαμε ν´ανεβοκατεβαίνουμε τους αμμόλοφους με τις διάσπαρτες πυραμίδες και τελικά μιας και νύχτωνε κινήσαμε προς το συμφωνηθέν σημείο πίσω από το λοφάκι για να συναντήσουμε τον οδηγό.

PAN_1898.JPG


PAN_1908.JPG

Η πυραμίδα και το λοφάκι όπου θα κατασκηνώναμε και δόθηκε το υποτιθέμενο ραντεβού με τον οδηγό μας

PAN_1915.JPG


Όμως ο οδηγός... άφαντος.

Κάναμε λίγο αριστερά, λίγο δεξιά, βγάζαμε κραυγές αλλά τίποτα. Εμείς κι η σιωπή της ερήμου. Λίγο πριν επικρατήσει πανικός, η λύση που προκρίθηκε ήταν να επιστρέψουμε στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου και να επικοινωνήσουμε με το πράκτορα, ώστε να τηλεφωνήσει αυτός με τη σειρά του στον οδηγό, αφού... δεν είχαμε προνοήσει να ζητήσουμε τον αριθμό κινητού του.

Η πορεία προς τα πίσω έγινε μέσα στο λυκόφως. Ανακουφισμένοι φτάσαμε λίγο πριν το απόλυτο σκοτάδι στην είσοδο και βγάλαμε το κινητό με την σουδανέζικη sim που είχαν προμηθευτεί οι συνταξιδιώτες μου για να τηλεφωνήσουμε.
Και βέβαια δεν τέλειωσε εκεί η περιπέτεια. Η μπαταρία του κινητού είχε πνεύσει τα λοίσθια. Μέσα στα μαύρα σκοτάδια αρχίσαμε υπό το φως αναπτήρα να κάνουμε εγχειρήσεις αλλαγής της κάρτας σε άλλη συσκευή κάτι διόλου εύκολο αν δεν θυμάσαι καν που είναι η εγκοπή.
Όσο το πάλευε η Ισαβέλλα, εγώ στωικά έλεγχα το χώρο τριγύρω πόσο ενδείκνυται για διανυκτέρευση χαμέ στο τσιμέντο του δαπέδου της εισόδου. Η προοπτική μετά το ολονύκτιο αεροπορικό ταξίδι δεν με γοήτευε καθόλου.
Με τα πολλά η εγχείρηση επέτυχε, τα τηλεφωνήματα έγιναν κι ανακουφισμένοι αντικρίσαμε μετά από λίγη ώρα τα φώτα του αυτοκινήτου να διαπερνούν το σκοτάδι.

Ο ύπνος προβλεπόταν να γίνει σε σκηνές στο ύπαιθρο ανάμεσα στους αμμόλοφους.
Ο οδηγός μας ετοίμασε το δείπνο αλλά σε μερίδες πείνας. Κάτι κομματάκια κοτόπουλο χωρίς ψαχνό κι ιχνοστοιχεία κοκκινιστού μοσχαριού που δεν τρωγόταν. Δυσφορήσαμε. Θεονήστικοι ολημερίς αρκεστήκαμε στις βούτες του ψωμιού στη σάλτσα.
Τουλάχιστον μας αποζημίωσε ένας πανέμορφος έναστρος ουρανός κι η απόλυτη σιγή.

Πάμε για ύπνο, με τις κότες, Κατερίνα” θα έλεγε ο αοιδός και η συσσωρευμένη κούραση συνέβαλλε να εναγκαλισθώ με τον Μορφέα με συνοπτικές διαδικασίες.

ΚΑΙ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ISABELLE

Να’ μαστε λοιπόν στην πρώτη μ.Υ (μετά Υδρονέττα) μέρα μας, με τελικό προορισμό την Meroe.

Στάση 1 – Naqa.

Εξαιρετικοί οι ναοί (τα διαβάσατε ήδη) όπου, για να μην επαναλαμβανόμαστε φωτογραφικά, θα προσθέσω μονάχα κάποια παραλειπόμενα ενδεικτικά της, ας πούμε … χαλαρότητας που επικρατεί στην φύλαξη των αρχαιολογικών χώρων του Σουδάν.

Φορτηγό στα τριάντα μέτρα από τον Ναό του Λιονταριού. Στην πορεία διαπιστώσαμε ότι είχε έρθει να κλέψει αρχαία αλλά για να φορτώσει …αγελάδες.



Διόλου περίεργο βέβαια άμα σκεφτείς ότι οι τσοπάνηδες της περιοχής φέρνουν τα ζώα τους να βοσκίσουν λίγα μέτρα από τον αρχαιολογικό χώρο.





Άσε που στον ναό του Άμωνα περιφερόταν κι ένα under cover άρτι αφιχθέν γουρουνάκι



Στάση 2 – Mussawarat

Εντάξει, δεν πάθαμε την πλάκα μας με τον χώρο, είναι αλήθεια, δεν τον λες όμως και για πέταμα φωτογραφικά, ειδικά με κόντρα φως





Στάση 3 – Meroe


Ίσα για μια τζουρίτσα πριν την Δύση





Και το πρώτο μ. Υ (μετά Υδρονέττα) δειλινό

 
Last edited:

fantasia13

Member
Μηνύματα
163
Likes
86
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινικη Αμερικη
Πω πω ταξιδι !!!
Καλη Χρονια !!!
Περιμενουμε με αγωνια την συνεχεια.....
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
πολύ χαίρομαι που ξεκινάς τη χρονιά με καινούρια ιστορία σε μοναδικό μέρος!!! Μας άγχωσες βραδιάτικα με τα τηλέφωνα.. Για συνέχισε;;;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Οι πυραμίδες της Meroe

Το εγερτήριο σήμανε με το πρώτο φως της μέρας ώστε να περιηγηθούμε στις Πυραμιδες της Μeroe σαν οι πρώτες ακτίνες του ήλιου αρχίσουν να τις φωτίζουν.

Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους:

PAN_1923.JPG


PAN_1942.JPG


PAN_1943.JPG

Με το πρώτο φως του ήλιου

PAN_1953.JPG

Αμέσως μας ..τσίμπησε ο καμηλιέρης. Άλλωστε δεν υπήρχαν κι άλλοι επισκέπτες εκείνη την ώρα!

PAN_1961.JPG

Καλπάζοντας προς το μέρος μας. Camel ride?

PAN_1962.JPG


PAN_1978.JPG


PAN_1997.JPG

Μπορεί καμηλάδα να μην κάναμε αλλά το μπαξίσι τους το πήραν για να μας ποζάρουν.


Επιστρέφοντας στο αυτοσχέδιο camp το σκηνικό ήταν σουρρεαλιστικό.
Τρεις εμείς και πέντε οι πραματευτάδες που είχαν απλώσει τα σουβενίρ τους μπας και πουλήσουν τίποτα. Είδαν απόειδαν ότι δεν υπήρχε αγοραστικό ενδιαφέρον, τα μάζεψαν κι έφυγαν. Πριν όμως και χωρίς καμιά υποχρέωση μας βοήθησαν να μαζέψουμε τις σκηνές!

PAN_2008.JPG

Το camp και το souvenir market

PAN_2006.JPG

Βreakfast time


Kακοτυχίας συνέχεια, διότι δεν μας έφτανε το βραδινό χουνέρι του οδηγού, έμεινε και το αμάξι από μπαταρία.

Ο οδηγός μας εξαφανίστηκε στους αμμόλοφους άγραν βοήθειας. Δεν χρειάστηκε πολλή ώρα πριν εμφανιστεί από το πουθενά ένα άλλο αμάξι και μπορέσαμε να βάλουμε μπροστά.

Το μεγαλύτερο μέρος της μέρας αναλώθηκε στην διάσχιση της πληκτικής ερήμου Bayuda πριν φτάσουμε στην Karima.

PAN_2023.JPG

Ατέλειωτη έρημος...

PAN_2016.JPG

Eξαιρετικό motel στα αζήτητα της εθνικής

PAN_2014.JPG

Προσφέρονται όλες οι ανέσεις για ένα ξένοιαστο ύπνο

PAN_2017.JPG

Το motel διαθέτει ΚΑΙ καφετέρια


Πριν την πόλη κάναμε παράκαμψη σε χωματόδρομο μέσα στην κοίτη ενός wadi για να δούμε τα απομεινάρια του μοναστηριού Deir Ghazali. Και να μην το δει κανείς δεν χάνει κάτι.

PAN_2036.JPG


PAN_2044.JPG


Με την είσοδό μας στην πόλη παρατηρούσαμε παντού ισχυρή αστυνομική παρουσία. Η απορία λύθηκε πάραυτα. Η Karima γιόρταζε το ετήσιο φεστιβάλ Jebel Barkal και ήδη βρισκόταν εκεί ο πρόεδρος της χώρας να το τιμήσει με την παρουσία του.

PAN_2056.JPG


PAN_2069.JPG


Η διαμονή στην Karima για τα επόμενα τρία βράδια έγινε σε νουβιακό ξενώνα. Λιτά δωμάτια γεμάτα κρεβάτια σ’όλους τους χώρους. Ένα στρώμα και μια κουβερτούλα. Τίποτ’άλλο. Για σεντόνια ούτε συζήτηση.
Δυο τουαλέτες στην αυλή (η μια είχε και λεκάνη!). Το χαρτί υγείας άγνωστο είδος.
Διέθετε όμως και ντουζιέρα (που λειτουργούσε), αλλά καλού κακού υπάρχει κι ένας κουβάς με ένα τενεκάκι. Ζεστό νερό για μπάνιο; Με 30+ βαθμούς θερμοκρασία περιβάλλοντος τι παράλογες απαιτήσεις είναι αυτές; Μήπως θέλετε και τζακούζι; Ακόμα δεν μας απαντήθηκε αν το νερό που πλενόμασταν ήταν φερμένο απευθείας από το Νείλο.

PAN_2615.JPG


Απουσία άλλων ενοίκων διακτινιστήκαμε όπου ήταν βολικότερα για τον καθένα μας.

Το δείπνο παρασκευάστηκε πάλι από τον οδηγό μας, στον οποίο δηλώσαμε ανερυθρίαστα ότι πεινάμε σαν λύκοι κι έτσι στο τραπέζι μας κατέφθασαν λουκάνικα, τηγανητές πατάτες και ρύζι.

Όμως τι να κάνεις σαν πέσει το σκοτάδι σε μια σουδανέζικη επαρχιακή πόλη;

Πάμε για ύπνο Κατερίνα....”

ΚΑΙ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ISABELLE

Δεύτερη μ. Υ μέρα

Αχ Μερόε!

Ήταν που λέτε κάπου το 2003 όταν ο εικοσάχρονος τότε γιος Ορέστης απέκτησε την πρώτη φωτογραφική του μηχανή. Θα την εγκαίνιαζε δε σε οικογενειακό ταξίδι στην Μποτσουάνα. Ποιος τη χάρη του! Στην αρχή λοιπόν του ταξιδιού, όπως ήταν και το αναμενόμενο, ο κανακάρης μου «πυροβολούσε» μετά μανίας ό,τι έβρισκε μπροστά του. Ανθρώπους, ζώα, καλύβες, τοπία. Ώσπου φτάνοντας στην Καλαχάρι ξαφνικά άρχισε να πέφτει ο ρυθμός, μέχρι που σταμάτησε εντελώς να φωτογραφίζει.

Τι έπαθες αγόρι μου και δεν τραβάς; Δεν σ’ αρέσει η έρημος; ρώτησα ως ανήσυχη Ελληνίδα μάνα. Για να λάβω, διατυπωμένη εξόχως ποιητικά, την πλέον αποστομωτική απάντηση: "Αντίθετα. Γι αυτό παραιτήθηκα. Πώς να φωτογραφίσει κανείς την σιωπή της Καλαχάρι;" (Ίσως γι αυτό να έγινε τελικά το παιδί μουσικός και όχι φωτογράφος).

Από τότε, κάθε φορά που βρίσκομαι μπροστά σ’ ένα θέαμα που ξεπερνάει κατά πολύ αυτό που βλέπουν τα μάτια και ακουμπάει κατ’ ευθείαν στην ψυχή μου, έρχονται και ξανάρχονται στο νου μου εκείνα λόγια . Έτσι λοιπόν κι εδώ: Πώς να φωτογραφίσει κανείς την Μερόε; Όχι τις πυραμίδες – σιγά το δύσκολο! – αλλά την αίσθηση και το συναίσθημα. Τους εσωτερικούς κραδασμούς που επιφέρει η επίγνωση ότι είσαι εδώ. Εσύ, ένας ακόμη ασήμαντος κόκκος άμμου μέσα σ’ εκατομμύρια άλλους , που ωστόσο σου χαρίστηκε το τόσο σπάνιο προνόμιο να δεις το φως να ανατέλει, να ροδίζει, να χρυσίζει, και τελικά να λούζει άπλετα τ’ αρχαία μνημεία. Μόνος εσύ και ή έρημος. Μόνος εσύ και δυο χιλιετίες ιστορίας. Πώς να χωρέσει το βίωμα σε μία φωτογραφία;

Αναιρώντας τον εαυτό μου, δεν αντέχω παρ’όλα αυτά να μην ανεβάσω κι εγώ μερικές φωτό από την Μερόε, στις ροζ αποχρώσεις που δίνει η Canon (το γουρουνάκι, αν και ροζουλί το ίδιο, διαθέτει Nikon με πιο χρυσίζουσα χρωματική παλέτα).













Και μερικά παιχνιδάκια με τις σκιές







Με το Deir Ghazali λέω να μην σας κουράσω με πρόσθετες φωτό. Ενώνοντας τη φωνή μου με αυτή του Παναγιώτη, επαναλαμβάνω κι εγώ εν χορώ: και να μην πάτε δεν θα χάσετε δα και τίποτε.

Δεν μπορώ όμως να αφήσω να περάσει ασχολίαστη η ασύστολη, προκλητική, επαισχυντη, κατάπτυστη ύβρη του σύντροφου @panius που τόλμησε - άκουσον άκουσον - να χαρακτηρίσει ως "κοτέτσι" (αν είναι ποτέ δυνατόν!) εκείνο το πρότυπο boutique motel, μνημείο της ερήμου Bayuda. Σας το θυμίζω, για να ξέρετε όλοι ποιο πολυτελές resort επιχείρησε να απαξιώσει.



Αλλά τι να περιμένει κανείς από έναν συμφορουμίτη που έχει γράψει ανερυθρίαστα καλά λόγια για τους Κινέζους; (@hydronetta ρίχ' τα, μόλις σου έκανα πάσα) :haha::haha::haha:


Και το δεύτερο μ.Υ δειλινό στην Καρίμα για να κλείσει όμορφα η μέρα

 
Last edited:

chris7

Member
Μηνύματα
3.094
Likes
23.919
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Θαυμάσια!!!!!!!!!!!!!!!
Καινούρια ιστορία!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Βρε, βγαζεις φωτογραφιες τα κοτετσια και τα ντιβανια χωρις στρωμα στην ερημο και ουτε μια φωτό απο Χαρτουμ ετσι να παρουμε μια γευση απο πρωτευουσα Σουδαν??? Τελος παντων... Πολυ ωραιο το οδοιπορικό σου στη χωρα με τα πυραμιδακια. Για να δουμε τη συνεχεια...
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Βρε, βγαζεις φωτογραφιες τα κοτετσια και τα ντιβανια χωρις στρωμα στην ερημο και ουτε μια φωτό απο Χαρτουμ ετσι να παρουμε μια γευση απο πρωτευουσα Σουδαν??? Τελος παντων... Πολυ ωραιο το οδοιπορικό σου στη χωρα με τα πυραμιδακια. Για να δουμε τη συνεχεια...
To εξωτικό Χαρτούμ :rolleyes: αξιώθηκα να το δω στο τέλος του ταξιδιού, οπότε θα υποστείς κάμποσα κοτέτσια ακόμα :D
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.191
Μηνύματα
883.463
Μέλη
38.897
Νεότερο μέλος
Ρεκομπα

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom