jmar
Member
- Μηνύματα
- 333
- Likes
- 5.229
- Επόμενο Ταξίδι
- Overlanding Africa
- Ταξίδι-Όνειρο
- World
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πίσω στο 2015
- Προετοιμασία
- Αποστολή της μηχανής
- 1η μέρα : Χανιά - Αθήνα - Άμστερνταμ
- Άμστερνταμ
- Άμστερνταμ ΙΙ
- Άμστερνταμ ΙΙΙ
- 2η μέρα : Almere - Hornnes
- Άφιξη στη Νορβηγία
- Horness
- 3η μέρα : Hornnes - Lysebotn - Jørpeland
- Byglandsfjord
- Διαδρομή προς Lysebotn
- Διαδρομή προς Lysebotn ΙΙ
- Lysebotn pass & Lysefjorden
- Lysebotn
- Διαδρομή προς Jørpeland
- 4η μέρα : Jorpeland - Bergen
- Preikestolen
- Lovrafjorden - Καταρράκτης hangandvikfossen
- Λίμνη Svartavatnet
- Kαταρράκτης Latefossen - Διαδρομή προς Bergen
- 5η μέρα : Bergen - Lunde
- Laerdal Tunnel - Aurlandfjorden
- Διαδρομή προς Lunde
- Gaularfjellet
- Καταρράκτης Likholefossen - Άφιξη στο Lunde
- 6η μέρα : Lunde - Alesund
- Πέρασμα Videdalen
- Geiranger
- Geiranger II
- Alesund
- Alesund II
- Alesund III
- 7η μέρα : Alesund - Trondheim
- Trollstigen
- Atlantic Road
- Trondheim
- Trondheim II
- 8η μέρα : Trondheim - Rossvol
- Διαδρομή προς Rossvol
- Άφιξη στο Rossvol
- 9η μέρα : Rossvol - Moskenes (Lofoten Islands)
- Άφιξη στα Lofoten Islands
- 10η μέρα : Moskenesstraumen Camping - Strandbu Camping Skibotn
- Διαδρομή στα Lofoten
- Lofoten Islands
- Διαδρομή στα Lofoten II
- 11η μέρα : Moskenesstraumen Camping - Strandbu Camping Skibotn - Nordkapp
- Διαδρομή προς Nordkapp
- Nordkapp
- 12η μέρα : Nordkapp - Rovaniemi
- 13η μέρα : Ροβανιέμι - Ελσίνκι
- Ελσίνκι
- 14η μέρα : Ελσίνκι - Τούρκου
- Ελσίνκι - Τούρκου
- 15η μέρα : Τούρκου - Ταλίν
- Ταλίν
- Ταλίν ΙΙ
- 16η μέρα : Ταλίν - Cesis Castle - Ρίγα
- Ρίγα
- Ρίγα ΙΙ
- 17η μέρα : Ρίγα - Κάουνας - Βίλνιους
- Κάουνας
- Βίλνιους
- Βίλνιους ΙΙ
- 18η μέρα : Βίλνιους - Λβίβ
- 19η μέρα : Λβίβ - Σορόκα
- Λβίβ
- Διαδρομή στην Ουκρανία
- 20η μέρα : Σορόκα - Οδησσός
- Διαδρομή στη Μολδαβία
- Οδησσός
- Οδησσός ΙΙ
- 21η μέρα : Οδησσός - Βέλικο Τάρνοβο
- 22η μέρα : Βέλικο Τάρνοβο - Σίβηρη Χαλκιδικής
- Βέλικο Τάρνοβο
- Τέλος
Συνέχισα και μπήκα στην πρωτεύουσα της Μολδαβίας το Κισινάου. Δεν είχα αποφασίσει αν θα μείνω, δεν είχα βρει και κάτι να το έχω αποθηκεύσει, καθώς τα δεδομένα του κινητού μου φυσικά δεν γινόταν να τα ανοίξω, οι χρεώσεις τότε ήταν υπέρογκες. Η βόλτα που έκανα με την μηχανή στην πόλη με απέτρεψε στο να αναζητήσω κατάλυμα, η αλήθεια είναι οτι δεν το είχα καθόλου στο μυαλό μου το Κισινάου. Αν με ρωτήσετε τώρα θα σας πω οτι το μετάνιωσα που δεν έκατσα, διαβάζοντας πλέον κι άλλες ιστορίες από δω μέσα. Κάθε πόλη/χώρα έχει κάτι να σου δώσει. Εμένα απλά η πρώτη εικόνα του χάους στους δρόμους (είχε ζεστάνει κι ο καιρός αρκετά καθώς κατέβαινα) συν οτι δεν είχα τον άπλετο χρόνο με έκανε τελικά να το προσπεράσω και αυτό αλλά και το αυτόνομο κράτος της Τρανζιστιρίας. (Κι αυτό το μετανιώνω, εφόσον βρέθηκα δίπλα!
)
Το Κισινάου είναι η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Μολδαβίας. Έχει περίπου 723.000 κατοίκους , εκ των οποίων το 70% είναι μολδαβικής καταγωγής, ενώ το 13% είναι Ρώσοι.
Η πόλη βρίσκεται στο κέντρο της Μολδαβίας, στις όχθες του ποταμού Μπικ (Бык) ή Μπακ, έναν παραπόταμο του Δνείστερου
Το Κισινάου ιδρύθηκε το 1436 ως μοναστηριακή πόλη και ήταν μέρος του Πριγκηπάτου της Μολδαβίας, το οποίο από τις αρχές του 16ου αιώνα βρέθηκε υπό την κυριαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν ένα μικρό χωριό με 7000 κατοίκους. Το 1812 κατελήφθη από τη Ρωσία που το κατέστησε κέντρο της Βεσσαραβίας. Ο πληθυσμός του είχε φτάσει τις 92.000 το 1862 και τις 125.787 μέχρι το 1900.
Η πόλη έπαιξε σημαντικό ρόλο στον Ρωσοτουρκικό Πόλεμο (1877 -1878) ως το αρχηγικό κέντρο της Ρωσικής εισβολής.
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ιδιαίτερα εξαιτίας του αυξανόμενου αντισημιτικού κλίματος στη Ρωσία και την Πολωνία, πολλοί Εβραίοι διάλεξαν να εγκατασταθούν στο Κισινάου. Έτσι το 1900 το 43% του πληθυσμού του Κισινάου ήταν Εβραίοι.
Το Κισινάου υπήρξε η πόλη δύο μεγάλων πογκρόμ (19-20 Απριλίου 1903, και 19-20 Οκτωβρίου 1905) που αποτέλεσαν μεταξύ άλλων λόγων μία από τις αιτίες της μεγάλης μετανάστευσης των Ανατολικοευρωπαίων Εβραίων στη Δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Η πόλη ανήκε στο Βασίλειο της Ρουμανίας (σημερινή Ρουμανία) από το 1918 ως το 1940, όπου ήταν πρωτεύουσα της διοικητικής περιφέρειας Λάπουσνα. Το 1940 η πόλη κατελήφθη από την ΕΣΣΔ και προσαρτήθηκε ως μέρος της Μολδαβικής ΣΣΔ. Από το 1941 έως το 1944, η Ρουμανία ανακατέλαβε το Κισινάου και κατέλαβε αρκετές περιοχές ανατολικά του, προσεγγίζοντας το Μικολαγίβ (στη σημερινή Ουκρανία). Ο Κόκκινος Στρατός ανακατέλαβε τη πόλη το 1944. Έτσι η πόλη έγινε οριστικά μέρος της Σοβιετικής Ένωσης, παραμένοντας μέρος της μέχρι τις 26 Δεκεμβρίου 1991 (επίσημα) όταν διαλύθηκε. Η ανεξαρτησία της Μολδαβίας ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 1991, μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα που έλαβε χώρα.
Από το το 1991 μέχρι το 1999 η Μολδαβία έχασε περίπου τα 2/3 του ΑΕΠ της. Μετά το 2001 όμως άρχισε να αναπτύσσεται με ρυθμούς άνω του 5% ετησίως, αλλά η ζημιά είχε γίνει. Λόγω της οικονομικής κατάρρευσης, της κοινωνικής αποσάθρωσης, της εξαθλίωσης και του πολέμου στην Τρανσίστρια, ο πληθυσμός της Μολδαβίας μειώθηκε από 4,3 εκατομμύρια κατοίκους το 1991 σε 3,5 εκατομμύρια το 2018. Από αυτούς, τα 3 εκατομμύρια κατοικούν στη Μολδαβία, και το μισό εκατομμύριο στην αποσχισθείσα επαρχία της Τρανσίστριας, η οποία έχει κηρύξει de facto την ανεξαρτησία της το 1990, αν και δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί επίσημα από καμία χώρα, ούτε καν από την προστάτιδά της Ρωσίας
Η Μολδαβία είναι μια χώρα που παράγει εξαιρετικής ποιότητας κρασιά και διαθέτει τα μεγαλύτερα φυσικά, υπόγεια κελάρια στον κόσμο
Τα τερατώδη και άσχημα μπλόκ κατοικιών έκαναν αμέσως την εμφάνιση τους
Εδώ ο τύπος ήθελε σώνει και καλά να ξεκινήσει πρώτος! Κλείνοντας φυσικά όλους τους άλλους
Όσο πλησίαζα προς το κέντρο τόσο η κίνηση γινόταν και μεγαλύτερη, σε συνδυασμό δε με την ζέστη (είχε περίπου 35 βαθμούς) με έκαναν και δυσφορούσα που μπήκα κιόλας! Όταν είσαι στον γυρισμό από ένα μεγάλο ταξίδι δεν έχεις και την κατάλληλη υπομονή, να δώσεις έστω μια ευκαιρία στο μέρος που περνάς. Έπρεπε να αφεθώ και να ζήσω τα πρώην κράτη της ΕΣΣΔ, τελικά στο επόμενο ταξίδι (αυτό στα Παμιρ) θα την ζούσα για τα καλά, αλλά και πάλι δεν μπήκα στην Μολδαβία!
Ένας απ τους πολλούς κυκλικούς κόμβους που ο καθένας πήγαινε όπου ήθελε!
Για διαγραμμίσεις ούτε λόγος φυσικά! 
Βγαίνοντας απ το Κισινάου, στα επαρχιακά κομμάτια αντικρίζεις παλιά σπίτια και φτωχικά νοικοκυριά
Το φυσικό αέριο διασχίζει την χώρα, με τους σωλήνες να περνάνε κατ αυτό τον τρόπο απ τα διάφορα σπίτια
Η Μολδαβία, με εξαίρεση τις περιοχές που καλλιεργούνται οι αμπελώνες, έχει χαρακτηριστικά πεδιάδας και στέπας. Το καλοκαίρι μάλιστα, όταν το παχύ χορτάρι και τα λιβάδια ξεραίνονται, θυμίζει περισσότερο στέπα
Κινήθηκα μέσω του R2,R30 προς τα συνορα με Ουκρανία και μπήκα στην χώρα απ τον συνοριακό σταθμό Palanca-Maiaky Udobne
Στα σύνορα Μολδαβίας Ουκρανίας δεν αντιμετώπισα κανένα θέμα και καμία καθυστέρηση, ίσως επειδή όλοι όσοι περνάνε από κει στην Ουκρανία κατευθύνονται για την πολύ τουριστική πλέον Οδησσό αλλά και λόγω οτι είχαν περάσει το όχημα στο σύστημα καθώς είχα ξαναμπεί στη χώρα .
Τελικά αργά το απόγευμα έφτασα Οδησσό και έψαξα για κάποια ξενοδοχεία που είχα κοιτάξει, δεν το είχα κλείσει φυσικά. Στα δύο πρώτα έφαγα πόρτα καθώς είχαν γεμίσει, (ήταν Αυγουστος και η Οδυσσός είχε φουλ τουρισμό, δυσκολεύτηκα να βρω)
Στο τρίτο και χειρότερο είχε δωμάτιο απλά η receptionist έκανε τα πάντα για να με εκνευρίσει! Αρχικά ρωτάω τιμή και μου λέει διπλάσια σε σύγκριση με το booking, της το αναφέρω και απαντάει πως δεν μπορεί να κάνει κάτι και να το κλείσω από κει! Δλδ θα της πάρει και την προμήθεια! Τελος πάντων , δεν είχα κάνει μετρητά και τις αναφέρω πως θα το κλείσω αλλά θα πληρώσω με κάρτα...μου λέει οκ...το κλείνω, της έρχεται η κράτηση, της δίνω την κάρτα, την βάζει, και μου λέει δεν λειτουργεί αυτή τη στιγμή το μηχάνημα!
Βρε θα με τρελάνεις και είμαι κι από ταξιδι 500χλμ πτώμα στην κούραση? Κάπου εκεί καταλαβαίνω πως με κοροϊδεύει! Της λέω οκ αύριο θα σε πληρώσω που θα φτιάξει. Με τπτ μου λέει ,τα θέλω μετρητά αλλιώς δωμάτιο δεν παίρνεις! Ρε που μπλέξαμε ! Αφού δεν έχω μετρητά βρε κοπελιά στο είπα απ την αρχη και συν τοις άλλης σου ανεφερα οτι θα πληρώσω με κάρτα! ''Δεν με ενδιαφέρει'' η απάντηση της
Με έβαλε να κάνω την κράτηση, δεν μου την ακύρωνε, δεν με έβαζε τουλάχιστον στο δωμάτιο να αφήσω τα πράγματα και έπρεπε να ψάξω και τράπεζα! Τα νεύρα μου κροσια!!!!! 2 μέτρα αυτή εν τω μεταξύ, με το 1μιση να είναι πόδι
και με ένα μίνι.... ότι μείνει...
Τι να κάνω, είπα να δώσω τόπο στην οργή και να ψάξω για τράπεζα να τελειώνω...με τα πολλά αφού η πρώτη δεν είχε τελικά έβγαλα από την δεύτερη με την βοήθεια ενός Ουκρανού φοιτητή, ο οποίος ήδη τα είχε κάπως ''τσούξει'' απογευματιάτικα
. Μετά απ αυτό ανταλλάξαμε τηλέφωνα, καθώς επέμενε μετά που θα τακτοποιομουν να πάμε κι εμείς για ένα ποτάκι. Εντάξει του λέω, πήγαινε να ξεσουρώσεις και τα λέμε μετά αν είναι
Γυρνάω στο ξενοδοχείο κι επιτέλους μπαίνω στο δωμάτιο! Μπανάκι να περάσουν τα νεύρα και βούρ για την πόλη! Στο δωμάτιο έδωσα 12 ευρω, ήταν μια τρύπα φυσικά αλλά δεν ήθελα πολυτέλειες!



Το Κισινάου είναι η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Μολδαβίας. Έχει περίπου 723.000 κατοίκους , εκ των οποίων το 70% είναι μολδαβικής καταγωγής, ενώ το 13% είναι Ρώσοι.
Η πόλη βρίσκεται στο κέντρο της Μολδαβίας, στις όχθες του ποταμού Μπικ (Бык) ή Μπακ, έναν παραπόταμο του Δνείστερου
Το Κισινάου ιδρύθηκε το 1436 ως μοναστηριακή πόλη και ήταν μέρος του Πριγκηπάτου της Μολδαβίας, το οποίο από τις αρχές του 16ου αιώνα βρέθηκε υπό την κυριαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν ένα μικρό χωριό με 7000 κατοίκους. Το 1812 κατελήφθη από τη Ρωσία που το κατέστησε κέντρο της Βεσσαραβίας. Ο πληθυσμός του είχε φτάσει τις 92.000 το 1862 και τις 125.787 μέχρι το 1900.
Η πόλη έπαιξε σημαντικό ρόλο στον Ρωσοτουρκικό Πόλεμο (1877 -1878) ως το αρχηγικό κέντρο της Ρωσικής εισβολής.
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ιδιαίτερα εξαιτίας του αυξανόμενου αντισημιτικού κλίματος στη Ρωσία και την Πολωνία, πολλοί Εβραίοι διάλεξαν να εγκατασταθούν στο Κισινάου. Έτσι το 1900 το 43% του πληθυσμού του Κισινάου ήταν Εβραίοι.
Το Κισινάου υπήρξε η πόλη δύο μεγάλων πογκρόμ (19-20 Απριλίου 1903, και 19-20 Οκτωβρίου 1905) που αποτέλεσαν μεταξύ άλλων λόγων μία από τις αιτίες της μεγάλης μετανάστευσης των Ανατολικοευρωπαίων Εβραίων στη Δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Η πόλη ανήκε στο Βασίλειο της Ρουμανίας (σημερινή Ρουμανία) από το 1918 ως το 1940, όπου ήταν πρωτεύουσα της διοικητικής περιφέρειας Λάπουσνα. Το 1940 η πόλη κατελήφθη από την ΕΣΣΔ και προσαρτήθηκε ως μέρος της Μολδαβικής ΣΣΔ. Από το 1941 έως το 1944, η Ρουμανία ανακατέλαβε το Κισινάου και κατέλαβε αρκετές περιοχές ανατολικά του, προσεγγίζοντας το Μικολαγίβ (στη σημερινή Ουκρανία). Ο Κόκκινος Στρατός ανακατέλαβε τη πόλη το 1944. Έτσι η πόλη έγινε οριστικά μέρος της Σοβιετικής Ένωσης, παραμένοντας μέρος της μέχρι τις 26 Δεκεμβρίου 1991 (επίσημα) όταν διαλύθηκε. Η ανεξαρτησία της Μολδαβίας ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 1991, μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα που έλαβε χώρα.

Από το το 1991 μέχρι το 1999 η Μολδαβία έχασε περίπου τα 2/3 του ΑΕΠ της. Μετά το 2001 όμως άρχισε να αναπτύσσεται με ρυθμούς άνω του 5% ετησίως, αλλά η ζημιά είχε γίνει. Λόγω της οικονομικής κατάρρευσης, της κοινωνικής αποσάθρωσης, της εξαθλίωσης και του πολέμου στην Τρανσίστρια, ο πληθυσμός της Μολδαβίας μειώθηκε από 4,3 εκατομμύρια κατοίκους το 1991 σε 3,5 εκατομμύρια το 2018. Από αυτούς, τα 3 εκατομμύρια κατοικούν στη Μολδαβία, και το μισό εκατομμύριο στην αποσχισθείσα επαρχία της Τρανσίστριας, η οποία έχει κηρύξει de facto την ανεξαρτησία της το 1990, αν και δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί επίσημα από καμία χώρα, ούτε καν από την προστάτιδά της Ρωσίας
Η Μολδαβία είναι μια χώρα που παράγει εξαιρετικής ποιότητας κρασιά και διαθέτει τα μεγαλύτερα φυσικά, υπόγεια κελάρια στον κόσμο

Τα τερατώδη και άσχημα μπλόκ κατοικιών έκαναν αμέσως την εμφάνιση τους

Εδώ ο τύπος ήθελε σώνει και καλά να ξεκινήσει πρώτος! Κλείνοντας φυσικά όλους τους άλλους

Όσο πλησίαζα προς το κέντρο τόσο η κίνηση γινόταν και μεγαλύτερη, σε συνδυασμό δε με την ζέστη (είχε περίπου 35 βαθμούς) με έκαναν και δυσφορούσα που μπήκα κιόλας! Όταν είσαι στον γυρισμό από ένα μεγάλο ταξίδι δεν έχεις και την κατάλληλη υπομονή, να δώσεις έστω μια ευκαιρία στο μέρος που περνάς. Έπρεπε να αφεθώ και να ζήσω τα πρώην κράτη της ΕΣΣΔ, τελικά στο επόμενο ταξίδι (αυτό στα Παμιρ) θα την ζούσα για τα καλά, αλλά και πάλι δεν μπήκα στην Μολδαβία!

Ένας απ τους πολλούς κυκλικούς κόμβους που ο καθένας πήγαινε όπου ήθελε!







Βγαίνοντας απ το Κισινάου, στα επαρχιακά κομμάτια αντικρίζεις παλιά σπίτια και φτωχικά νοικοκυριά

Το φυσικό αέριο διασχίζει την χώρα, με τους σωλήνες να περνάνε κατ αυτό τον τρόπο απ τα διάφορα σπίτια



Η Μολδαβία, με εξαίρεση τις περιοχές που καλλιεργούνται οι αμπελώνες, έχει χαρακτηριστικά πεδιάδας και στέπας. Το καλοκαίρι μάλιστα, όταν το παχύ χορτάρι και τα λιβάδια ξεραίνονται, θυμίζει περισσότερο στέπα

Κινήθηκα μέσω του R2,R30 προς τα συνορα με Ουκρανία και μπήκα στην χώρα απ τον συνοριακό σταθμό Palanca-Maiaky Udobne


Στα σύνορα Μολδαβίας Ουκρανίας δεν αντιμετώπισα κανένα θέμα και καμία καθυστέρηση, ίσως επειδή όλοι όσοι περνάνε από κει στην Ουκρανία κατευθύνονται για την πολύ τουριστική πλέον Οδησσό αλλά και λόγω οτι είχαν περάσει το όχημα στο σύστημα καθώς είχα ξαναμπεί στη χώρα .
Τελικά αργά το απόγευμα έφτασα Οδησσό και έψαξα για κάποια ξενοδοχεία που είχα κοιτάξει, δεν το είχα κλείσει φυσικά. Στα δύο πρώτα έφαγα πόρτα καθώς είχαν γεμίσει, (ήταν Αυγουστος και η Οδυσσός είχε φουλ τουρισμό, δυσκολεύτηκα να βρω)
Στο τρίτο και χειρότερο είχε δωμάτιο απλά η receptionist έκανε τα πάντα για να με εκνευρίσει! Αρχικά ρωτάω τιμή και μου λέει διπλάσια σε σύγκριση με το booking, της το αναφέρω και απαντάει πως δεν μπορεί να κάνει κάτι και να το κλείσω από κει! Δλδ θα της πάρει και την προμήθεια! Τελος πάντων , δεν είχα κάνει μετρητά και τις αναφέρω πως θα το κλείσω αλλά θα πληρώσω με κάρτα...μου λέει οκ...το κλείνω, της έρχεται η κράτηση, της δίνω την κάρτα, την βάζει, και μου λέει δεν λειτουργεί αυτή τη στιγμή το μηχάνημα!

Τι να κάνω, είπα να δώσω τόπο στην οργή και να ψάξω για τράπεζα να τελειώνω...με τα πολλά αφού η πρώτη δεν είχε τελικά έβγαλα από την δεύτερη με την βοήθεια ενός Ουκρανού φοιτητή, ο οποίος ήδη τα είχε κάπως ''τσούξει'' απογευματιάτικα


Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
Last edited by a moderator: