jmar
Member
- Μηνύματα
- 333
- Likes
- 5.229
- Επόμενο Ταξίδι
- Overlanding Africa
- Ταξίδι-Όνειρο
- World
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πίσω στο 2015
- Προετοιμασία
- Αποστολή της μηχανής
- 1η μέρα : Χανιά - Αθήνα - Άμστερνταμ
- Άμστερνταμ
- Άμστερνταμ ΙΙ
- Άμστερνταμ ΙΙΙ
- 2η μέρα : Almere - Hornnes
- Άφιξη στη Νορβηγία
- Horness
- 3η μέρα : Hornnes - Lysebotn - Jørpeland
- Byglandsfjord
- Διαδρομή προς Lysebotn
- Διαδρομή προς Lysebotn ΙΙ
- Lysebotn pass & Lysefjorden
- Lysebotn
- Διαδρομή προς Jørpeland
- 4η μέρα : Jorpeland - Bergen
- Preikestolen
- Lovrafjorden - Καταρράκτης hangandvikfossen
- Λίμνη Svartavatnet
- Kαταρράκτης Latefossen - Διαδρομή προς Bergen
- 5η μέρα : Bergen - Lunde
- Laerdal Tunnel - Aurlandfjorden
- Διαδρομή προς Lunde
- Gaularfjellet
- Καταρράκτης Likholefossen - Άφιξη στο Lunde
- 6η μέρα : Lunde - Alesund
- Πέρασμα Videdalen
- Geiranger
- Geiranger II
- Alesund
- Alesund II
- Alesund III
- 7η μέρα : Alesund - Trondheim
- Trollstigen
- Atlantic Road
- Trondheim
- Trondheim II
- 8η μέρα : Trondheim - Rossvol
- Διαδρομή προς Rossvol
- Άφιξη στο Rossvol
- 9η μέρα : Rossvol - Moskenes (Lofoten Islands)
- Άφιξη στα Lofoten Islands
- 10η μέρα : Moskenesstraumen Camping - Strandbu Camping Skibotn
- Διαδρομή στα Lofoten
- Lofoten Islands
- Διαδρομή στα Lofoten II
- 11η μέρα : Moskenesstraumen Camping - Strandbu Camping Skibotn - Nordkapp
- Διαδρομή προς Nordkapp
- Nordkapp
- 12η μέρα : Nordkapp - Rovaniemi
- 13η μέρα : Ροβανιέμι - Ελσίνκι
- Ελσίνκι
- 14η μέρα : Ελσίνκι - Τούρκου
- Ελσίνκι - Τούρκου
- 15η μέρα : Τούρκου - Ταλίν
- Ταλίν
- Ταλίν ΙΙ
- 16η μέρα : Ταλίν - Cesis Castle - Ρίγα
- Ρίγα
- Ρίγα ΙΙ
- 17η μέρα : Ρίγα - Κάουνας - Βίλνιους
- Κάουνας
- Βίλνιους
- Βίλνιους ΙΙ
- 18η μέρα : Βίλνιους - Λβίβ
- 19η μέρα : Λβίβ - Σορόκα
- Λβίβ
- Διαδρομή στην Ουκρανία
- 20η μέρα : Σορόκα - Οδησσός
- Διαδρομή στη Μολδαβία
- Οδησσός
- Οδησσός ΙΙ
- 21η μέρα : Οδησσός - Βέλικο Τάρνοβο
- 22η μέρα : Βέλικο Τάρνοβο - Σίβηρη Χαλκιδικής
- Βέλικο Τάρνοβο
- Τέλος
Η βόλτα μου συνεχίστηκε στην λεωφόρο Primorsky, ένα δρόμο με εξίσου πολύ κόσμο (ντόπιοι τουρίστες αλλά και ξένοι) Πολλά δέντρα, λουλούδια, παγκάκια αλλά και δροσιά απ τον θαλασσινό αέρα της Μαύρης θάλασσας που βρίσκεται δίπλα.Πολλοί νέοι μουσικοί του δρόμου ψυχαγωγούσαν τον κόσμο που έκανε τον περίπατο του. Τα κτήρια τριγύρω δένουν με το περιβάλλον και είναι ιδιαίτερης αισθητικής.
Σταμάτησα κι εγώ ν ακούσω τις μουσικές και να χαλαρώσω απ το περπάτημα, παρέα με ένα παγωτάκι για να δροσιστώ κιόλας
Ήδη ο υδράργυρος είχε αρχίσει να ανεβαίνει καθώς κατηφόριζα προς τα Βαλκάνια και βρισκόμενος στην Μαύρη Θάλασσα!
Μερικά ανοίγματα των δέντρων μου χαρίζουν θέα προς το λιμάνι
''M'αγαπάς?'' ''Da, Da''
Ιδιαίτερα καλαίσθητο και το πάρκο που βρισκόταν κάτω απ την λεωφόρο Primorsky
Δεν ήμουν ο μοναδικός φωτογράφος που απαθανάτιζε τις στιγμές...
(Ζητώ συγχώρεση απ τις κυρίες του φόρουμ αλλά είναι αξιοθέατα κι αυτά σε τέτοιες χώρες
)
Οι Σκάλες Ποτέμκιν αποτελούν το πιο ιστορικό σύμβολο της πόλης. Οι σκάλες ξεκινούν από την παλιά πόλη και το δενδρόφυτο πεζόδρομο (λεωφόρος Prymorsky) - όπου διάσημοι επισκέπτες και κάτοικοι της Οδησσού, όπως ο Πούσκιν, ο Γκόγκολ και ο Τσέχωφ, απολάμβαναν τον περίπατό τους - και κατηφορίζουν τη λοφοπλαγιά, καταλήγοντας στην προκυμαία και το λιμάνι της Οδησσού.
Οι Σκάλες Ποτέμκιν, με τα 200 αρχικά σκαλοπάτια, σχεδιάστηκαν το 1825 από τους αρχιτέκτονες F. K. Boffo και Avraam Ivanovitch Melnikov, από την Αγία Πετρούπολη. Κατασκευάστηκαν μεταξύ 1837 και 1841. Οι σκάλες έχουν ύψος 27 μέτρων και το κεφαλόσκαλο στην κορυφή τους είναι πλάτους 12.5 μέτρων, ενώ το χαμηλότερο σκαλί στη βάση της σκάλας είναι 21.7 μέτρων. Μία διάβρωση του εδάφους κατέστρεψε τα σκαλοπάτια το 1933. Με τη διαβρωτική επέκταση του λιμανιού, οκτώ σκαλιά χάθηκαν κάτω από την άμμο, μειώνοντας έτσι τον αριθμό τους στα σημερινά 192 σκαλιά.
Στα σοβιετικά χρόνια, το 1955, οι Σκάλες Πριμόρσκι, όπως αρχικά ονομάζονταν, μετονομάστηκαν σε Σκάλες Ποτέμκιν, για τον εορτασμό της 50ης επετείου από την εξέγερση του Θωρηκτού Ποτέμκιν. Μετά την ανεξαρτησία όμως της Ουκρανίας, οι Σκάλες Ποτέμκιν ξαναπήραν και πάλι το αρχικό τους όνομα Σκάλες Πριμόρσκι, αν και χρησιμοποιείται ευρύτατα και σήμερα το όνομα Σκάλες Ποτέμκιν.
Κι εδώ μια πανοραμική των σκαλιών με λίγο από γλυκό μοντέλο κάτω δεξιά

Μα όλο να πέφτω σε γυναίκες που φωτογραφίζονται?? Δεν είναι κατάσταση αυτή!!!
Απέναντι η δύση του ηλίου μου χάριζε ένα μοναδικό ηλιοβασίλεμα στον Εύξεινο Πόντο (Μαύρη θάλασσα)
Στο λιμάνι δεσπόζει ο ουρανοξύστης με το μεγάλο ξενοδοχείο (Hotel Odessa)
Είπα να κατέβω μια βόλτα στην κάτω πλευρά αλλά περίμενε πολύς κόσμος στα 2 μικρά ηλεκτρικά τραινάκια και δεν είχα τις απαιτούμενες δυνάμεις στα πόδια μου πλέον μετά από 21 μέρες οδήγησης 10.000χλμ κι άλλα πόσα σε περπάτημα
!
Έτσι κατευθύνθηκα προς τα πίσω προς την πλατεία και το άγαλμα του Δούκα του Ρισελιέ
Χτύπησα ένα εσπρεσσάκι στα αυτοκινούμενα μικρά μαγαζάκια που πρόσφεραν καφέ, χυμούς, γρανίτες, παγωτά κλπ ) 0,50 ευρώ παρακαλώ!
Αυτή είναι πόλη για σπατάλες βρε παιδί μου, ειδικά ερχόμενος απ την πανάκριβη Νορβηγία...εδώ ήρθα στα ίσια μου, καφέδες φαγητό (μέχρι σκασμού) μπύρες, ποτά, τα πάντα όλα! 
Το μνημείο της Μεγάλης Αικατερίνης
Αυτοκράτειρα της Ρωσίας από το 1762 έως το 1796, η μεγαλύτερη ηγέτης της χώρας. Ήρθε στην εξουσία μετά από πραξικόπημα που οργάνωσε , με αποτέλεσμα ο σύζυγός της, ο Πέτρος ΙΙΙ, να ανατραπεί. Κάτω από τη βασιλεία της, η Ρωσία αναζωογονήθηκε, έγινε όλο και ισχυρότερη και αναγνωρίστηκε ως μία από τις μεγάλες δυνάμεις της Ευρώπης
Σιγά σιγά επέστρεψα στον κεντρικό πεζόδρομο στην οδό Deribasovskaya ο οποίος είχε πλέον φωτιστεί για τα καλά. Ο κόσμος βέβαια γινόταν ακόμα περισσότερος καθώς περνούσε η ώρα! Xαμός στα μπαράκια και στα φαγάδικα, πολύ λογικό με τις τιμές που επικρατούσαν τότε! Να φανταστείτε το διπλό εσπρέσσο στο χέρι το χα πληρωσει 0,5 ευρω και αργότερα την μισόλιτρη μπύρα σε μαγαζί 0,90! Πως να μην σφύζει από τουρισμό, συν οτι έχει κοντινές παραλίες στην Μαύρη θάλασσα με πολλά μπαράκια κατά μήκος της! Όλα αυτά χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος ζωής, όπου η καλοκαιρινή διασκέδαση χτυπάει κόκκινο χωρίς χρονικά όρια μέχρι το πρωί!
Κάπου εκεί στο χαμό έκατσα κι εγώ για φαγητό αλλά και για άφθονη φθηνή τοπική μπύρα. Η αλήθεια είναι ότι σε τόσο ζωντανές πόλεις θα ήθελες μια αντρική παρέα, ειδικά στην Οδησσό! Όχι οτι δεν συναναστράφηκα με κάποιους ντόπιους αλλά άλλο είναι να έχεις έναν δικό φίλο σου εκεί
.
Να πιείτε ένα ποτάκι μαζί βρε αδερφέ!
Κι άλλη συνάντηση μηκανάκιδων
Αφού έφαγα, χαλάρωσα και ήπια τις μπυρίτσες μου, σιγά σιγά ανηφόρισα προς το ξενοδοχείο για ξεκούραση.
Η αλήθεια είναι ότι σκεφτόμουν στον δρόμο αν θα έμενα άλλη μια μέρα στην Οδησσό. Ο χρόνος φυσικά πίεζε αλλά ίσως έκοβα απ μία μέρα Θεσσαλονίκη ή την μια Χαλκιδική που είχα σκοπό να μείνω σε φίλους. Δεν το είχα αποφασίσει ακόμα κι επίσης ''υπολόγιζα χωρίς τον ξενοδόχο'', την ρεσεψιονιστ στην προκειμένη περίπτωση
. Άσε να ξυπνήσω αύριο με την ησυχία μου και βλέπουμε...
Τέλος μιας, υπεργεμάτης, 20ής ημέρας...!

Σταμάτησα κι εγώ ν ακούσω τις μουσικές και να χαλαρώσω απ το περπάτημα, παρέα με ένα παγωτάκι για να δροσιστώ κιόλας



Μερικά ανοίγματα των δέντρων μου χαρίζουν θέα προς το λιμάνι




''M'αγαπάς?'' ''Da, Da''


Ιδιαίτερα καλαίσθητο και το πάρκο που βρισκόταν κάτω απ την λεωφόρο Primorsky

Δεν ήμουν ο μοναδικός φωτογράφος που απαθανάτιζε τις στιγμές...




Οι Σκάλες Ποτέμκιν αποτελούν το πιο ιστορικό σύμβολο της πόλης. Οι σκάλες ξεκινούν από την παλιά πόλη και το δενδρόφυτο πεζόδρομο (λεωφόρος Prymorsky) - όπου διάσημοι επισκέπτες και κάτοικοι της Οδησσού, όπως ο Πούσκιν, ο Γκόγκολ και ο Τσέχωφ, απολάμβαναν τον περίπατό τους - και κατηφορίζουν τη λοφοπλαγιά, καταλήγοντας στην προκυμαία και το λιμάνι της Οδησσού.
Οι Σκάλες Ποτέμκιν, με τα 200 αρχικά σκαλοπάτια, σχεδιάστηκαν το 1825 από τους αρχιτέκτονες F. K. Boffo και Avraam Ivanovitch Melnikov, από την Αγία Πετρούπολη. Κατασκευάστηκαν μεταξύ 1837 και 1841. Οι σκάλες έχουν ύψος 27 μέτρων και το κεφαλόσκαλο στην κορυφή τους είναι πλάτους 12.5 μέτρων, ενώ το χαμηλότερο σκαλί στη βάση της σκάλας είναι 21.7 μέτρων. Μία διάβρωση του εδάφους κατέστρεψε τα σκαλοπάτια το 1933. Με τη διαβρωτική επέκταση του λιμανιού, οκτώ σκαλιά χάθηκαν κάτω από την άμμο, μειώνοντας έτσι τον αριθμό τους στα σημερινά 192 σκαλιά.
Στα σοβιετικά χρόνια, το 1955, οι Σκάλες Πριμόρσκι, όπως αρχικά ονομάζονταν, μετονομάστηκαν σε Σκάλες Ποτέμκιν, για τον εορτασμό της 50ης επετείου από την εξέγερση του Θωρηκτού Ποτέμκιν. Μετά την ανεξαρτησία όμως της Ουκρανίας, οι Σκάλες Ποτέμκιν ξαναπήραν και πάλι το αρχικό τους όνομα Σκάλες Πριμόρσκι, αν και χρησιμοποιείται ευρύτατα και σήμερα το όνομα Σκάλες Ποτέμκιν.

Κι εδώ μια πανοραμική των σκαλιών με λίγο από γλυκό μοντέλο κάτω δεξιά


Μα όλο να πέφτω σε γυναίκες που φωτογραφίζονται?? Δεν είναι κατάσταση αυτή!!!


Απέναντι η δύση του ηλίου μου χάριζε ένα μοναδικό ηλιοβασίλεμα στον Εύξεινο Πόντο (Μαύρη θάλασσα)

Στο λιμάνι δεσπόζει ο ουρανοξύστης με το μεγάλο ξενοδοχείο (Hotel Odessa)

Είπα να κατέβω μια βόλτα στην κάτω πλευρά αλλά περίμενε πολύς κόσμος στα 2 μικρά ηλεκτρικά τραινάκια και δεν είχα τις απαιτούμενες δυνάμεις στα πόδια μου πλέον μετά από 21 μέρες οδήγησης 10.000χλμ κι άλλα πόσα σε περπάτημα

Έτσι κατευθύνθηκα προς τα πίσω προς την πλατεία και το άγαλμα του Δούκα του Ρισελιέ

Χτύπησα ένα εσπρεσσάκι στα αυτοκινούμενα μικρά μαγαζάκια που πρόσφεραν καφέ, χυμούς, γρανίτες, παγωτά κλπ ) 0,50 ευρώ παρακαλώ!




Το μνημείο της Μεγάλης Αικατερίνης
Αυτοκράτειρα της Ρωσίας από το 1762 έως το 1796, η μεγαλύτερη ηγέτης της χώρας. Ήρθε στην εξουσία μετά από πραξικόπημα που οργάνωσε , με αποτέλεσμα ο σύζυγός της, ο Πέτρος ΙΙΙ, να ανατραπεί. Κάτω από τη βασιλεία της, η Ρωσία αναζωογονήθηκε, έγινε όλο και ισχυρότερη και αναγνωρίστηκε ως μία από τις μεγάλες δυνάμεις της Ευρώπης

Σιγά σιγά επέστρεψα στον κεντρικό πεζόδρομο στην οδό Deribasovskaya ο οποίος είχε πλέον φωτιστεί για τα καλά. Ο κόσμος βέβαια γινόταν ακόμα περισσότερος καθώς περνούσε η ώρα! Xαμός στα μπαράκια και στα φαγάδικα, πολύ λογικό με τις τιμές που επικρατούσαν τότε! Να φανταστείτε το διπλό εσπρέσσο στο χέρι το χα πληρωσει 0,5 ευρω και αργότερα την μισόλιτρη μπύρα σε μαγαζί 0,90! Πως να μην σφύζει από τουρισμό, συν οτι έχει κοντινές παραλίες στην Μαύρη θάλασσα με πολλά μπαράκια κατά μήκος της! Όλα αυτά χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος ζωής, όπου η καλοκαιρινή διασκέδαση χτυπάει κόκκινο χωρίς χρονικά όρια μέχρι το πρωί!


Κάπου εκεί στο χαμό έκατσα κι εγώ για φαγητό αλλά και για άφθονη φθηνή τοπική μπύρα. Η αλήθεια είναι ότι σε τόσο ζωντανές πόλεις θα ήθελες μια αντρική παρέα, ειδικά στην Οδησσό! Όχι οτι δεν συναναστράφηκα με κάποιους ντόπιους αλλά άλλο είναι να έχεις έναν δικό φίλο σου εκεί

Να πιείτε ένα ποτάκι μαζί βρε αδερφέ!


Κι άλλη συνάντηση μηκανάκιδων



Αφού έφαγα, χαλάρωσα και ήπια τις μπυρίτσες μου, σιγά σιγά ανηφόρισα προς το ξενοδοχείο για ξεκούραση.



Η αλήθεια είναι ότι σκεφτόμουν στον δρόμο αν θα έμενα άλλη μια μέρα στην Οδησσό. Ο χρόνος φυσικά πίεζε αλλά ίσως έκοβα απ μία μέρα Θεσσαλονίκη ή την μια Χαλκιδική που είχα σκοπό να μείνω σε φίλους. Δεν το είχα αποφασίσει ακόμα κι επίσης ''υπολόγιζα χωρίς τον ξενοδόχο'', την ρεσεψιονιστ στην προκειμένη περίπτωση

Τέλος μιας, υπεργεμάτης, 20ής ημέρας...!
Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
Last edited by a moderator: