Γαλλία Lα vie en rose a Dordogne...

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921

Όπως όλα τα ωραία σε αυτό το μάταιο κόσμο, έτσι κι η ονειρική διαμονή μας στην καρδιά της Dordogne και στο ησυχαστήριο της Suzanne, μετά από τέσσερις μέρες γεμάτες περιπέτειες και γνώσεις, έλαβε τέλος… αφού κρυφοφιλήσαμε το ασχημοκέφαλο της Lizzi και δώσαμε όρκους τιμής στον Mike για επιστροφή τον επόμενο χρόνο, επιβιβαστήκαμε στο λαμπερό φιατάκι μας και κινήσαμε προς βορά… βάλαμε στο GPS τις συντεταγμένες του Perigueux, διαλέγοντας την πιο αργή και βασανιστική διαδρομή… η βουτιά στη σαγηνευτική Γαλλική ύπαιθρο ήταν εκ των ουκ άνευ… για κάτι τέτοιες στιγμές λατρεύω την τεχνολογία… πήραμε επαρχιακούς και βγάλε δρόμους, τριγυρίσαμε απίστευτα χωριουδάκια που μόνο το GPS μας είχε, περάσαμε γέφυρες, είδαμε κάστρα, λιβάδια, αγελάδες, πρόβατα, άλογα, δεινόσαυρους… μπορεί να χάσαμε το μυαλό μας πολλάκις με αυτά που συναντούσαμε, αλλά χάρη στην τεχνολογία δεν χάσαμε ούτε μια φορά τον δρόμο μας, εύγε μας… κι έτσι απογευματάκι πια λίγο πριν το σβήσιμο του ήλιου κάναμε θριαμβευτική είσοδο στο Perigueux…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Ειλικρινά δεν γνωρίζω αν ο Ρενέ Γκοσινί είχε στο μυαλό του το Perigueux όταν άρχισε να γράφει τις περιπέτειες του Αστερίξ και της παρέας του, αλλά αν αυτό συνέβαινε δεν θα μου φαίνονταν διόλου παράξενο… το Perigueux ήταν η πρωτεύουσα των Γαλατικών φυλών της περιοχής, καμιά διακοσαριά χρόνια προ Χριστού και αντιστάθηκε σθεναρά στην Ρωμαϊκή επέλαση… δυστυχώς όμως η σεμνή τελετή της αντίστασης έλαβε γρήγορα τέλος και οι Ρωμαίοι κατέλαβαν την μικρή Γαλατική πρωτεύουσα, ενσωματώνοντας την στην αυτοκρατορία τους… για να είμαστε δίκαιοι όμως την πόλη δεν την ρήμαξαν αλλά τουναντίον την καλλώπισαν χτίζοντας ναούς, λουτρά, αμφιθέατρα και φυσικά το απαραίτητο forum… η πληθώρα αυτών των μνημείων, που σήμερα μισοσώζονται σε καλούτσικη κατάσταση, μαρτυρούν το Λατινικό παρελθόν της πόλης και συνάμα της δίνουν μια ξεχωριστή γοητεία…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.




Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Το Ibis του Perigueux δεν ήταν καθόλου άσχημο… οκ μπορεί το δωμάτιο να ήταν μικρό και να είχε μόνο τα άκρως απαραίτητα, αλλά ήταν καθαρό, έβλεπε στο ποτάμι, είχε δωρεάν parking και το σπουδαιότερο ήταν δυο λεπτά με τα πόδια από το κέντρο της παλιάς πόλης… εξάλλου στα Ιbis δεν μένεις γιατί επιδιώκεις να συναντήσεις την απόλυτη ξενοδοχειακή χλιδή, ούτε περιμένεις τις υπέρτατες ανέσεις… τα διαλέγεις γιατί ζητάς να βρεις ένα αξιοπρεπές κατάλυμα σε φιλικές τιμές… και σε αυτό το Ibis του Perigueux αρίστευσε…

Βγήκαμε σχεδόν αμέσως… η πόλη μάς καλούσε κι εμείς δεν είχαμε καιρό για χάσιμο… ένα μπανάκι και Cathédrale Saint-Front de Périgueux, η μεγάλη cathedral, το σύμβολο της πόλης… θα μπορούσε κανείς να μιλά ώρες γι αυτόν τον αριστουργηματικής τεχνοτροπίας ναό, που από το 1998 είναι μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και βέβαια προστατεύεται από την Unesco… η αρχιτεκτονική του είναι εντελώς ιδιότυπη και προκαλεί ατέρμονες συζητήσεις μεταξύ των αρχαιολόγων… πολλοί υποστηρίζουν πως είναι μια υπέροχη αντιγραφή του Αγίου Μάρκου στη Βενετία, άλλοι λεν πως το στυλ του είναι καθαρά Βυζαντινό, βαθιά επηρεασμένο από τους Αγ. Αποστόλους στην Κων/πολη και τέλος άλλοι βρίσκουν πως o ρυθμός του είναι καθαρά ανατολίτικος και καμιά σχέση δεν έχει με Βυζάντιο… όπως και να είναι η συγκεκριμένη εκκλησία αποτελεί αξεπέραστο αξιοθέατο της πόλης, είναι το σήμα κατατεθέν της και από εκεί πρέπει να ξεκινά η όποια περιήγηση σε αυτή…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Perigueux όμως δεν είναι μόνο η Cathedral… είναι πάνω απ όλα η παλιά μεσαιωνική πόλη… γεμάτη ατμοσφαιρικές πλατείες και πλακόστρωτα καλντερίμια, είναι ένα σκέτο μπιζού… σε αυτή νεαρόκοσμος και τουρίστες βολτάρει, ξεφαντώνει, ερωτεύεται και χαίρεται μαγαζιά, εστιατόρια, μπαράκια… η πόλη συνθέτει… η ταυτότητά της μπορεί να βασίζεται στην κληρονομιά της ιστορίας της αλλά δεν μένει εκεί… ανανεώνεται… κρατάει το κύρος και την γοητεία του κλασσικού αλλά φλερτάρει με την ζωντάνια και την φρεσκάδα του σήμερα… ειδικά το καλοκαίρι, αυτή η ξεχωριστή ατμόσφαιρα απογειώνεται… στις πλατείες οι σαλτιμπάγκοι σε μαγεύουν με τις παραστάσεις τους, οι πολύχρωμες ανοιχτές αγορές σε δελεάζουν με τα καλούδια τους, οι ιδιαίτερες γαστρονομικές γωνιές σε αποπλανούν με μυρωδιές και γεύσεις…



Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Ότι κι αν κάνεις ο δρόμος τελικά σίγουρα θα σε βγάλει στην παλιά πλατεία της αγοράς, την Place du Coderc… Στα 1929, ο μέγας Buñuel έδινε γροθιά στο στομάχι του κατεστημένου με την πρώτη του ταινία, Un Chien Andalou… ήταν η πρώτη σουρεαλιστική ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου και βέβαια δεν είχε καμιά σχέση ούτε με σκύλους ούτε με Ανδαλουσία… η ταινία ξεκινούσε με τον Buñuel, να ακονίζει ένα λεπίδι ξυρίσματος… στο επόμενο πλάνο δυο σύννεφα κρύβουν το φεγγάρι και αμέσως μετά το σταθερό χέρι του μεγάλου σουρεαλιστή κόβει με το λεπίδι το μάτι μιας κοπέλας… από τι πιο σημαντικές και αναγνωρίσιμες σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου… η ηθοποιός αυτή, που το πρόσωπό της έμεινε στην αιωνιότητα χάρη σε αυτό το σουρεαλιστικό αριστούργημα, λεγόταν Simone Mareui και ήταν από το Perigueux… η πολλά υποσχόμενη καριέρα της γρήγορα ξεθώριασε και κατέληξε ασημαντότητα… στα πενήντα της τρελάθηκε και γύρισε στην πατρίδα της… στα πενήντα ένα της δεν άντεξε… σε αυτή την τόσο γραφική πλατεία αυτοπυρπολήθηκε δημόσια και τερμάτισε άδοξα τον βίο της…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Πίσω στο σήμερα… βράδυ πια, σ’ αυτή την ίδια πλατεία γίνεται κακός χαμός… παντού καρέκλες και τραπέζια εστιατορίων… ο κανόνας λέει πως όπου και να κάτσεις, ότι και να φας στη Dordogne δεν θα απογοητευτείς… φαντάσου σε μια από τις μεγαλουπόλεις της… δεν μείναμε στην πλατεία κι ας ξέραμε πως θα τρώγαμε καλά… περπατήσαμε πιο πέρα και κάτσαμε σένα ήσυχο δρομάκι… διαλέξαμε ένα καπηλιό παράμερο με 5-6 τραπεζάκια στο στενάκι… menu και τάρτα ψάρι με μανιτάρια… κόλπα ζόρικα, Γαλλικά… όπως πάντα υπέροχα… το κρασί για μια ακόμη φορά ροζέ, ίσα- ίσα φτάνει το μπουκάλι… γλυκό και βόλτα να χωνέψουμε… ο δρόμος μάς βγάζει σ’ άλλη πλατεία, το ίδιο ζωντανή… Place St.Louis… κόβουμε ένα μαγαζάκι στη φάτσα της κι αράζουμε… το λαρύγγι ζητάει να ξεδιψάσει… πάλι κρασί, πάλι μπουκάλι, τι άλλο άλλωστε… μπροστά μας παρέλαση ολάκερη… τσιρκολάνοι, μάγοι, αυτοσχέδιοι κωμικοί, δίνουν παραστάσεις κι ο κόσμος χειροκροτάει…





o μαγαζάτορας ωραίος τύπος… ακούει περίεργη λαλιά και ρωτάει… Ελλάδα… η αγαπημένη του και μας κερνάει ένα ντιπ με τρούφα και λίγο ψωμί μην πιούμε το κρασάκι ξεροσφύρι… η ώρα περνάει και δεν λέμε να σηκωθούμε… μα πώς να αφήσεις εύκολα ετούτο το πανηγύρι… περασμένα μεσάνυχτα το αποφασίζουμε… ζαλισμένοι απ το κρασί και τον χαμό σκουντουφλάμε στα γεμάτα κόσμο μεσαιωνικά στενά και δέκα λεπτά αργότερα κουρνιάζουμε στην αγκαλιά του Μορφέα… αυτό είναι το Perigueux, αυτή είναι η Dordogne…



Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
well come TRAVELLER!!!!!!!!!
οπως πάντα ποιοτικός και εκλεκτικός!!!!!!!!!!!
Μουλειψες!!
 

North66

Member
Μηνύματα
4.303
Likes
5.038
Επόμενο Ταξίδι
Γεωργία
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Για να δούμε τι λένε και η Τουλούζη και το Μπορντώ.
 

Leftris B

Member
Μηνύματα
1.783
Likes
1.110
Επόμενο Ταξίδι
τοσκάνη
Ταξίδι-Όνειρο
japan
πάνω που είχα αρχίσει να πιστεύω ότι μας περικόψαν και τις έξοχες ιστορίες σου... δώσε κι αλλό στο λαό σου:D α μη ξεχάσεις λεπτομέριες για κρασιά....
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.370
Likes
14.271
Πολύ καλή αρχή με το γνωστό ύφος...

Ο τομέας κρασί με λεπτομέρειες μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα...
 

Zeta

Member
Μηνύματα
470
Likes
121
Επιτέλους θα ταξιδέψουμε!!! και φυσικά πού αλλού από τη Γαλλία...

+ κι από μένα για τα κρασιά
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Υπέροχα! Πραγματικά ανυπομονώ για την περιγραφή σου!
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Τα αγγλικά της δεσποσύνης στο γκισέ της Europcar στο αεροδρόμιο της Toulouse ήταν φανερό ότι ήταν επιπέδου των δικών μου Γαλλικών… δηλαδή άστα να πάνε… σε ερώτηση μου σχετικά με τον τύπο του αυτοκινήτου που θα παίρναμε, απάντησε με ένα λαμπερό χαμόγελο και ένα δυνατό OUI!! Μάλλον δεν ξεκινήσαμε καλά σκέφτηκα αλλά το διασκέδαζα… στο τέλος- τέλος θα βρούμε άκρη με την νοηματική, ας μην αγχωνόμαστε… με τα πολλά πήρα τα κλειδιά του αυτοκινήτου, κατάλαβα στο περίπου από πού θα το παραλάβω και συνεννοηθήκαμε (??) ότι θα το παραδώσω μια βδομάδα αργότερα στο αεροδρόμιο του Bordeaux… έβαλα 2-3 τζίφρες, είπα ο Θεός να βάλει το χέρι του και προχώρησα προς το πάρκινγκ… ο κάτασπρος μπέμπης που βλέπαμε μπροστά μας ήταν μια πραγματική ατραξιόν, ένα FIAT 500… τον χαϊδέψαμε, τον αγκαλιάσαμε, τον φιλήσαμε και με τα πολλά αποφασίσαμε να πάμε μαζί του την πρώτη μας βόλτα… και τότε διαπιστώσαμε ότι ο συνοδός μας για την επόμενη βδομάδα στις ομορφιές της Dordogne ήταν ένα άβγαλτο μαθητούδι… τα χιλιόμετρα που έδειχνε το κοντέρ του ήταν μόλις ένα…



Η απόσταση που χωρίζει την μητρόπολη της Τoulouse από το Albi είναι περίπου ογδόντα χιλιόμετρα και o αυτοκινητόδρομος που τις ενώνει άψογος… σε κάτι λοιπόν περισσότερο από τριάντα λεπτά παίρναμε μια πρώτη γεύση του τι εστί Albi… η γραφική ήσυχη πολίχνη των 70,000 κάτοικων ξεκουράζεται στις όχθες του ποταμού Τarn και μια εντυπωσιακή κοκκινωπή Cathedral την διαφεντεύει …





ανατρέχοντας στα πολυάριθμα βιβλία που μιλούν για την πόλη σκιαγραφούμε μέσες άκρες την ιστορία της … είναι γεγονός ότι η σημερινή τεράστια φήμη του Albi oφείλεται κυρίως στο πιο άξιο τέκνο της, τον αξεπέραστο Henri de Toulouse-Lautrec και το εντυπωσιακό μουσείο του… Albi όμως υπήρχε και πριν τον Lautrec και η ιστορία του είναι αξιομνημόνευτη… ουσιαστικά αρχίζει να εμφανίζεται στο ιστορικό γίγνεσθαι της Γαλλίας γύρω στα 1040 όταν χτίζεται η απαράμιλλου κάλλους και ιδιαίτερα χρηστική τότε πρώτη του γέφυρα, γνωστή στις μέρες μας ως Pont Vieux, δηλαδή παλιά γέφυρα… ο Tarn, αυτός ο υπέροχος ποταμός και η γέφυρά του λοιπόν ήταν η βασική αιτία της οικονομικής ανάπτυξης της πόλης… στα τότε χρόνια τα ποτάμια ήταν οι βασικοί και ουσιαστικά οι μόνοι οδοί επικοινωνίας … άνθρωποι και εμπορεύματα μετακινούνταν δια μέσου των ποταμών και φυσικά οι πόλεις που είχαν το προνόμιο να είναι χτισμένες στις όχθες τους απολάμβαναν, δια μέσου του εμπορίου και της απαραίτητης φορολογίας ξεχωριστή οικονομική ανάπτυξη… εκτός των κερδών όμως από το εμπόριο και την φορολογία, η καλλιέργεια του φυτού isatis προσέθεσε ακόμα μεγαλύτερα κέρδη στην τοπική κοινωνία και έδωσε νέα ώθηση στην ευμάρεια του τόπου… το isatis είναι ένα φυτό που η γαλάζια χρωστική ουσία των φύλλων του χρησίμευε για την βαφή υφασμάτων και την ζωγραφική κεραμικών και η ζήτησή του τον μεσαίωνα και την αναγέννηση ήταν τεράστια… μοιραία λοιπόν οικογένειες πλούτιζαν, τα πρώτα αρχοντικά κτίστηκαν και οι τέχνες άκμαζαν… η φρενήρης όμως ανάπτυξη της πόλης ανακόπηκε βίαια με την εμφάνιση στην περιοχή της αίρεσης των ΚΑΘΑΡΩΝ… η πανίσχυρη Καθολική εκκλησία με βίαιο τρόπο κατέπνιξε τους αιρετικούς και αυτό είχε ως αποτέλεσμα η πόλη σχεδόν να ερημώσει… για μια ακόμη φορά όμως η προνομιακή της θέση και το isatis την έσωσε από τον αφανισμό… η Καθολική εκκλησία ανέλαβε ουσιαστικά υπό την προστασία της το καθαρό πλέον από ΚΑΘΑΡΟΥΣ Albi, ανακαίνισε το επισκοπικό μέγαρο που ρήμαζε και άρχισε να χτίζει τον μεγαλειώδη γοτθικό καθεδρικό ναό της πόλης που σήμερα προστατεύεται από την UNESCO σαν μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς… οι παλιές καλές εποχές ξαναγύρισαν και έγιναν ακόμη καλύτερες… το Albi μέχρι και τις αρχές του 19ου αιώνα ευημερούσε… ο νόμος όμως της ακμής και της παρακμής ισχύει και εδώ… από τα μέσα του 19ου αιώνα τα ποτάμια σταματούν να παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στις μετακινήσεις… δρόμοι ανοίγονται, το τρένο έρχεται και τo λουλάκι αντικαθιστά το isatis… συνεπώς το Albi αργά αλλά σταθερά παρακμάζει και καταντά σχεδόν μια ασημαντότητα μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα, που η απαράμιλλη αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης και η φήμη του Lautrec το καθιστούν μια ιδιαίτερη τουριστική ατραξιόν…

Αντίθετα με το ομόσταυλο Ιbis του Παριζιάνικου αεροδρομίου, αυτό στο Albi ήταν μια ευχάριστη έκπληξη… χτισμένο σε απόσταση βολής από την παλιά πόλη, με μεγάλα δωμάτια και μια εξόχως ελκυστική τιμή είναι η ιδανική βάση για την εξερεύνηση αυτής της τόσο γοητευτικής πόλης… το καρουσέλ στα όρια της παλιάς πόλης βρίσκονταν στο κέντρο μιας νεόκτιστης πλατείας και έσφυζε από ζωή… δεκάδες πιτσιρίκια έναντι ευτελούς τιμήματος απολάμβαναν τις καρουζελικές γύρες τους και άλλα έπαιζαν αμέριμνα με τα νερά ενός πρωτοποριακού συντριβανιού…











ακριβώς απέναντι, ένα κομψό αναγεννησιακό παλάτσο στέγαζε το Δημοτικό θέατρο της πόλης και γιρλάντες στην πρόσοψή του διαφήμιζαν την αυριανή παράσταση του Don Giovanni… ο καιρός ήταν καθαρά καλοκαιρινός και ο ήλιος μας χαμογελούσε… προχωρήσαμε στον κεντρικό πεζόδρομο που οδηγεί στη μεγάλη πλατεία και την catherdal…






η οπτική σύγκρουση με τον καθεδρικό ναό της St. Cecile είναι σφοδρότατη… βουτηγμένος στο κόκκινο του κεραμιδί, χάρη στα ομόχρωμα τούβλα που χαρακτηρίζουν και το σύνολο της πόλης, είναι ο μεγαλύτερος ναός του κόσμου χτισμένος από τούβλο… φτιαγμένος σαν οχυρό, συμβολίζει την διαχρονική ισχύ της εκκλησίας και εκφράζει συνάμα την καθολική αναγέννηση μετά την κρίση με τους ΚΑΘΑΡΟΥΣ... χαζέψαμε τα αναπόφευκτα μαγαζάκια με τα αδιάφορα σουβενίρ στην πλατεία, πυροβολήσαμε κατά ριπάς με την φωτογραφική μας αυτό το αριστούργημα γοτθικής αρχιτεκτονικής και τέλος διαβήκαμε τις πύλες του… η δωρική , λιτή αλλά συνάμα εντυπωσιακή εξωτερική όψη του έρχεται σε ζωηρή αντίθεση με τον πλούσιο εσωτερικό του διάκοσμο… λαμπρές τοιχογραφίες, περίτεχνα γλυπτά , πίνακες αριστουργήματα, αμύθητης αξίας εκκλησιαστικά σκεύη, ένα φαντασμαγορικό τέμπλο και ένα εξαιρετικής αισθητικής εκκλησιαστικό όργανο , που συμβάλλει αποφασιστικά στην εσωτερική διακόσμηση του ναού, είναι μερικοί από τους “θησαυρούς “ που κοσμούν την St. Cecile… καθίσαμε σε ένα στασίδι και αφεθήκαμε στην μυσταγωγία του χώρου… έξαφνα σαν σε όνειρο ακούσαμε την κρυστάλλινη ψαλμωδία μιας αοιδού που συνοδεύονταν από την γλυκιά μελωδία του οργάνου… ο κόσμος, που κατέκλυζε τον υπέρλαμπρο ναό έστεκε μαγεμένος να απολαμβάνει αυτό το ξεχωριστό high light…
 

NTINA

Member
Μηνύματα
820
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
Άγραφα
Ταξίδι-Όνειρο
Γουατεμάλα
Εντυπωσιακός ο καθεδρικός ναός Αλλά το παιχνιδιάρικο συντριβάνι
κλέβει την παράσταση:D
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Είχε μεσημεριάσει για τα καλά, το στομάχι γουργούριζε και οι πληροφορίες μας μιλούσαν για τον τοπικό ναό γευσιγνωσίας που άκουγε στο όνομα Le Lautrec… είναι γεγονός πως τα πάντα στο Albi κινούνται στον αστερισμό του μεγάλου ζωγράφου γι αυτό και θεωρήσαμε απόλυτα φυσιολογικό ένα από τα κορυφαία εστιατόρια της πόλης να έχουν το όνομα του… το Le Lautrec δεν πρόδωσε τις προσδοκίες μας… βρίσκεται , ω τι έκπληξη, στην ομώνυμη οδό, 13-15 rue Henri de Toulouse-Lautrec και στεγάζεται σε ένα ατμοσφαιρικά αναπαλαιωμένο αρχοντικό… ο καιρός εξακολουθούσε να είναι σύμμαχός μας, η θερμοκρασία σκαρφάλωνε στους 28 βαθμούς κι έτσι το γεύμα μας έλαβε χώρα στην καλόγουστη δροσερή αυλή του… οι Γάλλοι έχουν εφαρμόσει έναν απλό κανόνα στις γευστικές τους αναζητήσεις… όλα τα εστιατόρια έχουν τρία-τέσσερα στάνταρντ μενού ημέρας και χωρίς καμιά μα καμιά έκπτωση στην ποιότητα μπορείς να απολαύσεις ένα γεύμα κλάσης… ένα πρώτο πιάτο , το κυρίως και ένα γλυκό… όταν μπορείς λοιπόν να γευτείς ένα εξαιρετικό γκουρμέ γεύμα από 12? έως 22? το άτομο ανάλογα το εστιατόριο και το μενού, τα σχόλια περιττεύουν… αν σε αυτά προσθέσεις ένα μπουκάλι κρασί της τάξεως των δεκαπέντε περίπου ευρώ, το συνολικό κόστος δεν ξεπερνά τα 20?-28? ποσό, που πιστέψτε με αν συγκριθεί με την ποιότητα του γεύματος είναι ελάχιστο και καμία φυσικά σχέση δεν έχει με το αντίστοιχο Ελληνικό…














Η Louise Weber ήταν η απόλυτη σταρ των καταγωγίων του Παρισιού στα τέλη του 19ου αιώνα… Πανέξυπνη Γαλλοεβραία διέπρεψε σε κάθε είδους πικάντικου χορού, έγινε βασικό στέλεχος του περίφημου Moulin Rouge, συνώνυμο του διαβόητου καν καν, μοντέλο του Renoir και μούσα του Lautrec… στον κολοφώνα της δόξας της κέρδισε επάξια το προσωνύμιο La Goulue , Η Αχόρταγη, εξαιτίας των επιδόσεων της στην παντός είδους κατανάλωση… φαγητού, ποτού, πελατών… μετά από μια αποτυχημένη επαγγελματική κίνηση που την κατέστρεψε ολοσχερώς οικονομικά κατάντησε μισότρελλη και αλκοολική να πουλάει τσιγάρα έξω από τα καμπαρέ της Montmartre… ένα κρύο Γεναριάτικο βράδυ του 1929 τερμάτισε τον βίο της σε ένα σοκάκι δίπλα στο Moulin Rouge… ελάχιστοι αναγνώρισαν στο πρόσωπο της υπέρβαρης και βαριά καταβεβλημένης κλοσάρ την πρώην βασίλισσα του καν-καν… η La Goulue δεν θα ήταν ούτε καν κόκκος άμμου στην ιστορία αν δεν είχε την τύχη να συναντήσει και να την ερωτευτεί ο Lautrec… χάρη σ αυτόν όμως η ασήμαντη χορεύτρια των καταγωγίων κέρδισε την αθανασία…








Βρισκόμουν στο ισόγειο του μουσείου του Toulouse-Lautrec στο κέντρο του Albi και κοίταζα κατάματα το πόστερ που διαφήμιζε την La Goulue να χορεύει ξέφρενα στο Moulin Rouge… ένα μεταϊμπρεσιονιστικό αριστούργημα… ο Lautrec ήταν άτυχος… γόνος παλιάς εύπορης αριστοκρατικής οικογένειας έζησε μόλις 36 βασανισμένα χρόνια… λόγω μιας γενετικής δυσμορφίας τα πόδια του έπαψαν να μεγαλώνουν και ποτέ δεν ξεπέρασε σε ύψος το 1,54… έμεινε νάνος και συχνά λόγω της εμφάνισής του γίνονταν αντικείμενο χλευασμού… σπάνιο καλλιτεχνικό ταλέντο, αποκλεισμένος από τις περισσότερες δραστηριότητες που απολαμβάνουν οι άντρες τις ηλικίας του αφοσιώθηκε στην ζωγραφική και δυστυχώς στο ποτό… μετά από μια σύντομη παραμονή στη Νίκαια και χάρη στα χρήματα της οικογένειας του, φτάνει στο Παρίσι και εγκαθιστάτε, στην διάσημη για την μποέμικη ζωή, περιοχή της Montmartre… συναντά γνωστούς ζωγράφους της εποχής και αρχίζει να συχνάζει στα γύρω χαμαιτυπεία… γνωρίζεται με μοντέλα αμφιβόλου ηθικής και διάγει βίο τρυφηλό και έκλυτο… εμπνέεται από την ζωή στα καμπαρέ και ζωγραφίζει διαφημιστικές αφίσες καλλιτεχνών και κέντρων… το λυκαυγές του 19ου αιώνα τον βρίσκει αλκοολικό και άρρωστο από σύφιλη… δυο χρόνια αργότερα το 1901, πεθαίνει νεότατος στο οικογενειακό κτήμα της οικογένειάς του λίγο έξω από το Μπορντώ… λίγο μετά τον θάνατό του η μητέρα του, κόμισα Adèle Toulouse-Lautrec, συγκεντρώνει έργα του και χρηματοδοτεί ένα μουσείο στη γενέτειρά του για να τα εκθέσει … κάπως έτσι δημιουργείτε αυτό το μοναδικό μουσείο στο Albi, που αποτελεί στις μέρες μας πόλο έλξης των απανταχού μυστών της τέχνης… έδρα του το Palais de la Barbie,το πρώην Επισκοπικό Μέγαρο, ένα από τα παλαιότερα και καλύτερα διατηρημένα κάστρα-παλάτια στη Γαλλία, που ανακαινίζεται, αλλάζει χρήση και στεγάζει πάνω από χίλια έργα του μεταξύ των οποίων και 31 φημισμένα πόστερ…










Το ηλιοβασίλεμα στον Ταρν ήταν μαγικό… ο ήλιος λιποτακτούσε προς την δύση λερώνοντας το ποτάμι με μενεξελιές πινελιές κι εμείς σκαρφαλωμένοι στην χιλιόχρονη γέφυρα απολαμβάναμε το μαγικό του τοπίου… κόσμος πολύς περπατούσε στις πλακόστρωτες όχθες χαζεύοντας τους ήρεμους μαιάνδρους… ήταν περασμένες εννιά πια όταν ανηφορήσαμε τα καλντερίμια προς την παλιά πόλη… η μεσαιωνική γειτονιά του Castelnau μας τράβαγε σαν μαγνήτης… τα κοκκινόχρωμα σπίτια φωτίζονταν διακριτικά από καλαίσθητες παλιομοδίτικες λάμπες κι οι τουρίστες τιτίβιζαν στα αναρίθμητα εστιατόρια και καφέ… περάσαμε από την αγορά όπου είχε στηθεί ένα πανηγύρι πολιτισμού… δεκάδες καλλιτέχνες άπλωναν την πραμάτεια τους προσπαθώντας να σαγηνέψουν την υποψήφια πελατεία… πίνακες, κεραμικά, κοσμήματα… έξω από ένα εστιατόριο μια καλλίγραμμη artiste μας θύμιζε το La Vie En Rose της Piaf… με τα πολλά ούτε καν καταλάβαμε πως φτάσαμε στη μεγάλη πλατεία… καθίσαμε σένα τυχαίο καφέ απέναντι από την Cathedral…










διαλέξαμε ένα πλατό με τυριά κι ανοίξαμε ένα ροζέ από το Bergerac… η επιβλητική γαλήνη του ναού σε συνδιασμό με το τρίτο ποτήρι με ταξιδεύουν… η φωτογραφία έξω από το μουσείο του Lautrec ζωντανεύει… είμαι σχεδόν σίγουρος πως βλέπω την σκιά του να κατηφορίζει το πλακόστρωτο καλντερίμι στηριγμένος στο χαρακτηριστικό του μπαστούνι …

- Θεέ μου βλέπω οράματα, σκέφτομαι φωναχτά, σίγουρα φταίει η μαγεία του μέρους…

- Μπα, με βεβαιώνει με ένα γλυκό χαμόγελο η συνοδός μου… πάνω απ όλα φταίει το κρασί…

 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Υπέροχη μέρα! Πανέμορφες εικόνες και αξέχαστες εμπειρίες!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
περναω υπέροχα σ αυτο το ταξίδι!!!
ειναι απολύτως του γουστου μου..άσε που και ο καιρός ειναι με το μέρος μου..
τι φωτεινές φωτογραφίες!!!!!!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.167
Μηνύματα
882.746
Μέλη
38.880
Νεότερο μέλος
Adamamdia

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom