varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 5.504
- Likes
- 8.039
UXMAL - CENOTES (X-Batun και Dzombakal)
Oι αρχαιολογικοί χώροι που θέλαμε να δούμε στην Γιουκατάν ήταν το Τσιτσέν Ιτζά (αδιαπραγμάτευτα) και το Τουλούμ (κυρίως για την τοποθεσία). Για 3η επιλογή αμφιταλαντευόμασταν μεταξύ Uxmal και Coba. Κέρδισε το Uxmal, μετά από ενδελεχή έρευνα που έκανα, λόγω του ότι: είναι πιο καλοσυντηρημένος χώρος, θεωρείται πολύ αντιπροσωπευτικός του στυλ των Μάγιας και έχει χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO για την πολιτιστική του σημασία. Μπόνους: είναι πιο κοντά στην Μέριδα από την Coba.
Tο Uxmal ιδρύθηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ., σταδιακά έγινε το επίκεντρο της περιοχής και έφτασε στο ζενίθ του τον 8ο και 9ο αιώνα.
Το πρώτο κτίσμα που βλέπει κανείς μπαίνοντας είναι η Πυραμίδα του Μάγου. Σύμφωνα με το μύθο, την πυραμίδα την έχτισε ένας μάγος (εξ'ου και το όνομα της) μέσα σε μία νύχτα . Σύμφωνα με την πραγματικότητα όμως, χτίστηκε από κανονικούς ανθρώπους-ινδιάνους στη διάρκεια αρκετών αιώνων.
Εκτός από την Πυραμίδα του Μάγου, που είναι η μεγαλύτερη και δεσπόζει στον χώρο, τα άλλα βασικά αξιοθέατα είναι: το Παλάτι του Κυβερνήτη και μια τετράγωνη πλατεία που περιβάλλεται από τα ανάκτορα (4 στον αριθμό) και το όλο σύμπλεγμα των κτιρίων ονομάστηκε μοναστήρι από τους ισπανούς λόγω του ότι μοιάζει με μοναστήρι .
Όλοι κι όλοι ήμασταν 10 παρέες τουριστών, οπότε είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε με την ησυχία μας και να απολαύσουμε τον χώρο που πράγματι άξιζε την επίσκεψή μας.
Στη συνέχεια το πρόγραμμα είχε σενότες. Και τι σενότες! Στην μέση του πουθενά... κοντέψαμε να σπάσουμε το αυτοκίνητο για να φτάσουμε. Η off road διαδρομή περνούσε μέσα από μια πλούσια σε βλάστηση πεδιάδα γεμάτη πεταλούδες... δεν έχω ξαναδεί ποτέ στην ζωή μου τόσες πεταλούδες (ούτε καν στην Ρόδο που έχει και το όνομα)... ήταν τόσες που κάποιες φορές κάλυπταν το παρμπριζ και δεν έβλεπες να οδηγήσεις... το θέαμα ήταν απίστευτο!
Τελικά φτάσαμε σε έναν μικρό οικισμό όπου φαινόταν να τελειώνει ο δρόμος. Ωστόσο, ήρθε μια ντόπια γιαγιά και μας άνοιξε (με το ανάλογο αντίτιμο) μια ξύλινη μπάρα και συνεχίσαμε σε έναν ακόμα μικρότερο δρόμο με πιο έντονη βλάστηση μέχρι που κάποια στιγμή όντως τελείωνε ο δρόμος. Κατεβήκαμε και οι υπεύθυνοι μας έδωσαν οδηγίες: να βγάλουμε ρούχα, να μείνουμε με τα μαγιό, να μην βάλουμε αντιηλιακό και να κάνουμε ντους πριν βουτήξουμε. Έτσι εξηγείται γιατί ήταν τόσο καθαρά τα νερά.
Η σενότε X-Batun είναι μια μαγεία. Πολύ μικρή σε σύγκριση με άλλες σενότες αλλά έχει απίστευτη φυσική ομορφιά. Είναι φωλιασμένη μέσα σε πυκνή βλάστηση, ενώ το τυρκουάζ της νερό, τα νούφαρα που επιπλέουν και οι ρίζες δέντρων που κρέμονται από την γκρεμισμένη οροφή συνθέτουν ένα ονειρεμένο σκηνικό. Και λόγω του ότι δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή και έχει δύσκολη πρόσβαση, ήμασταν, και εδώ, λίγοι οι επισκέπτες και την απολαύσαμε σχεδόν πριβέ.
Σε πολύ κοντινή απόσταση είναι και η cenote Dzombakal. Δεν είναι τόσο εντυπωσιακή για φωτογραφίες ή κολύμπι όσο η X-Batun γιατί το μεγαλύτερο μέρος της οροφής της διατηρείται οπότε τα νερά είναι σκοτεινά και άρα όχι τόσο θελκτικά για κολύμπι. Είδα όμως να κάνουν cave diving και μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον.
Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στην Μέριδα για την τελευταία μας διανυκτέρευση εκεί.
Oι αρχαιολογικοί χώροι που θέλαμε να δούμε στην Γιουκατάν ήταν το Τσιτσέν Ιτζά (αδιαπραγμάτευτα) και το Τουλούμ (κυρίως για την τοποθεσία). Για 3η επιλογή αμφιταλαντευόμασταν μεταξύ Uxmal και Coba. Κέρδισε το Uxmal, μετά από ενδελεχή έρευνα που έκανα, λόγω του ότι: είναι πιο καλοσυντηρημένος χώρος, θεωρείται πολύ αντιπροσωπευτικός του στυλ των Μάγιας και έχει χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO για την πολιτιστική του σημασία. Μπόνους: είναι πιο κοντά στην Μέριδα από την Coba.
Tο Uxmal ιδρύθηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ., σταδιακά έγινε το επίκεντρο της περιοχής και έφτασε στο ζενίθ του τον 8ο και 9ο αιώνα.
Το πρώτο κτίσμα που βλέπει κανείς μπαίνοντας είναι η Πυραμίδα του Μάγου. Σύμφωνα με το μύθο, την πυραμίδα την έχτισε ένας μάγος (εξ'ου και το όνομα της) μέσα σε μία νύχτα . Σύμφωνα με την πραγματικότητα όμως, χτίστηκε από κανονικούς ανθρώπους-ινδιάνους στη διάρκεια αρκετών αιώνων.
Εκτός από την Πυραμίδα του Μάγου, που είναι η μεγαλύτερη και δεσπόζει στον χώρο, τα άλλα βασικά αξιοθέατα είναι: το Παλάτι του Κυβερνήτη και μια τετράγωνη πλατεία που περιβάλλεται από τα ανάκτορα (4 στον αριθμό) και το όλο σύμπλεγμα των κτιρίων ονομάστηκε μοναστήρι από τους ισπανούς λόγω του ότι μοιάζει με μοναστήρι .
Όλοι κι όλοι ήμασταν 10 παρέες τουριστών, οπότε είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε με την ησυχία μας και να απολαύσουμε τον χώρο που πράγματι άξιζε την επίσκεψή μας.
Στη συνέχεια το πρόγραμμα είχε σενότες. Και τι σενότες! Στην μέση του πουθενά... κοντέψαμε να σπάσουμε το αυτοκίνητο για να φτάσουμε. Η off road διαδρομή περνούσε μέσα από μια πλούσια σε βλάστηση πεδιάδα γεμάτη πεταλούδες... δεν έχω ξαναδεί ποτέ στην ζωή μου τόσες πεταλούδες (ούτε καν στην Ρόδο που έχει και το όνομα)... ήταν τόσες που κάποιες φορές κάλυπταν το παρμπριζ και δεν έβλεπες να οδηγήσεις... το θέαμα ήταν απίστευτο!
Τελικά φτάσαμε σε έναν μικρό οικισμό όπου φαινόταν να τελειώνει ο δρόμος. Ωστόσο, ήρθε μια ντόπια γιαγιά και μας άνοιξε (με το ανάλογο αντίτιμο) μια ξύλινη μπάρα και συνεχίσαμε σε έναν ακόμα μικρότερο δρόμο με πιο έντονη βλάστηση μέχρι που κάποια στιγμή όντως τελείωνε ο δρόμος. Κατεβήκαμε και οι υπεύθυνοι μας έδωσαν οδηγίες: να βγάλουμε ρούχα, να μείνουμε με τα μαγιό, να μην βάλουμε αντιηλιακό και να κάνουμε ντους πριν βουτήξουμε. Έτσι εξηγείται γιατί ήταν τόσο καθαρά τα νερά.
Η σενότε X-Batun είναι μια μαγεία. Πολύ μικρή σε σύγκριση με άλλες σενότες αλλά έχει απίστευτη φυσική ομορφιά. Είναι φωλιασμένη μέσα σε πυκνή βλάστηση, ενώ το τυρκουάζ της νερό, τα νούφαρα που επιπλέουν και οι ρίζες δέντρων που κρέμονται από την γκρεμισμένη οροφή συνθέτουν ένα ονειρεμένο σκηνικό. Και λόγω του ότι δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή και έχει δύσκολη πρόσβαση, ήμασταν, και εδώ, λίγοι οι επισκέπτες και την απολαύσαμε σχεδόν πριβέ.
Σε πολύ κοντινή απόσταση είναι και η cenote Dzombakal. Δεν είναι τόσο εντυπωσιακή για φωτογραφίες ή κολύμπι όσο η X-Batun γιατί το μεγαλύτερο μέρος της οροφής της διατηρείται οπότε τα νερά είναι σκοτεινά και άρα όχι τόσο θελκτικά για κολύμπι. Είδα όμως να κάνουν cave diving και μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον.
Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στην Μέριδα για την τελευταία μας διανυκτέρευση εκεί.
Last edited: