Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.503
- Likes
- 31.411
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Τετάρτη 27/7 και είμαστε πανέτοιμοι να αποχαιρετήσουμε την ωραία Νάπολη και να συνεχίσουμε το ταξίδι μας για έναν πολύ πολύ ιδιαίτερο προορισμό!
Η αλήθεια είναι, ότι όλους αυτούς τους μήνες προσμονής, ο Βεζούβιος και η Πομπηία ήταν οι δύο τοποθεσίες για τις οποίες τρέφαμε τη μεγαλύτερη λαχτάρα να επισκεφθούμε! Δεν είναι και λίγο να βρεθείς στο στόμα του διασημότερου ηφαιστείου της Ευρώπης, κοιτώντας τον τεράστιο κρατήρα του, που έσπειρε τον θάνατο και την καταστροφή, πετρώνοντας για πάντα τον χρόνο, στο διασημότερο Ρωμαϊκό θέρετρο, την Πομπηία!
22 km μας χώριζαν από την επίτευξη αυτού του στόχου, ο οποίος βρίσκεται στις δυτικές ακτές της Ιταλίας και κατά τον ιστορικό Στράβωνα οι πλαγιές του ήταν σκεπασμένες με ωραίους αγρούς και καλλιέργειες. Η πρώτη έκρηξη έγινε το 79 μ.Χ. και κατέστρεψε τρεις μεγάλες πόλεις: την Πομπηία, το Ηράκλειο και τις Σταβίες. Έγιναν και άλλες μεγάλες εκρήξεις, με τελευταία το 1906 που προκάλεσε μεγάλες καταστροφές και θανάτους πολλών ανθρώπων.
Σήμερα οι περιοχές γύρω από το ηφαίστειο είναι πολύ πυκνοκατοικημένες, παρά τον κίνδυνο που γνωρίζουν ότι διατρέχουν οι κάτοικοι, καθώς τα εύφορα ηφαιστειογενή εδάφη προσφέρουν πλούτο από την καλλιέργειά τους. Οι πλαγιές του είναι κατάφυτες από κήπους, ενώ ιδιαίτερα ευδοκιμούν τα αμπέλια από τους αρχαιότατους ακόμη χρόνους. Τα κρασιά του Βεζούβιου ήταν πασίγνωστα από τη Ρωμαϊκή εποχή, ενώ είναι περιζήτητο και το κρασί με το όνομα "Λάκριμα Κρίστι" (τα δάκρυα του Χριστού).
Πράγματι όταν φτάσαμε στους πρόποδες του βουνού και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε για την κορυφή, η βλάστηση ήταν οργιώδης με τεράστια δέντρα και πολύ πυκνούς θάμνους, που έκρυβαν τον ήλιο και πρόσφεραν απίστευτη δροσιά.
Φτάσαμε σε μια διασταύρωση και εκεί υπήρχε ένα κιόσκι με υπαλλήλους, οι οποίοι μας ενημέρωσαν ότι εδώ πρέπει να αφήσουμε το αυτοκίνητο πληρώνοντας 5€ για τη στάθμευση και να συνεχίσουμε μέχρι την είσοδο για το βουνό είτε περπατώντας, είτε παίρνοντας ταξί.
Αποφασίσαμε να πάρουμε ταξί με 2€/άτομο με επιστροφή και πολύ καλά κάναμε, όπως διαπιστώσαμε εκ των υστέρων, γιατί η απόσταση μέχρι την είσοδο του βουνού ήταν πολύ μεγάλη και ανηφορική εννοείται και θα καταναλώναμε πολύτιμη ενέργεια και δυνάμεις χωρίς λόγο. Αυτά τα λεγόμενα ταξί είναι πουλμανάκια 8-10 ατόμων, που σταματούν σε ένα σημείο της διαδρομής για να βγάλεις τα εισιτήρια εισόδου (10€)/άτομο και σε αφήνουν στο μεγάλο parking ακριβώς πριν την είσοδο.
Κοσμοσυρροή επικρατούσε στο ξεκίνημα της ανάβασης, όσο όμως προχωρούσες και ο καθένας έβρισκε τον ρυθμό του, η κίνηση αραίωνε. Θα χαρακτήριζα μέτρια τη δυσκολία ανάβασης, περισσότερο λόγω ζέστης, παρά λόγω απόστασης ή ανηφόρας. Η κατάβαση ίσως ήταν δυσκολότερη γιατί γλιστρούσες πολύ εύκολα στα χαλίκια και τις πέτρες. Ένα πάντως είναι σίγουρο, ότι θέλει κλειστά παπούτσια (αθλητικά ή ορειβατικά) και όχι σαγιονάρες όπως είδα μερικούς να φορούν. Μετά το τέλος της επίσκεψης στο βουνό, στην έξοδο, σε περιμένουν βούρτσες και σκούπες για να καθαρίσεις τα παπούτσια σου από τη σκόνη και αν θέλεις αφήνεις ένα μικρό φιλοδώρημα!
Ο κόλπος της Νάπολη με όχι και τόσο καλές ατμοσφαιρικές συνθήκες για πιο καθαρές φωτογραφίες
Καταπληκτική εμπειρία, αξίζει σίγουρα η κούραση και η ταλαιπωρία, καθώς το θέαμα αποζημιώνει τον επισκέπτη.
Ο επόμενος πολυπόθητος προορισμός μας απείχε 40 km περίπου και φυσικά δεν ήταν άλλος από την Πομπηία. Φτάσαμε ντάλα μεσημέρι στον Αρχαιολογικό χώρο, παρκάραμε με χρέωση 10€ το αυτοκίνητο, σε ιδιωτικό parking, πολύ κοντά στην κεντρική είσοδο του χώρου, την Porta Marina και βγάλαμε εισιτήρια με 13€/άτομο. Εφοδιαστήκαμε με χάρτες και οδηγούς και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας.
Η Πομπηία ήταν πόλη της νότιας Ιταλίας, στην πλευρά της Τυρρηνικής θάλασσας κοντά στη σημερινή Νάπολη. Χτίστηκε τον 5ο αι. από Έλληνες στους πρόποδες του Βεζούβιου και αργότερα έπεσε στα χέρια των Ρωμαίων. Η τοποθεσία της και το κλίμα της την έκαναν το καλύτερο θέρετρο της αρχαίας Ρώμης. Πολλοί Ρωμαίοι είχαν χτίσει εξοχικές επαύλεις διακοσμημένες με περίτεχνα έργα, αγάλματα, ψηφιδωτά και ζωγραφική. Το 62 μ.Χ. έγινε ένας δυνατός σεισμός που συντάραξε την πλούσια και όμορφη αυτή πόλη. Ο σεισμός αυτός δεν ήταν παρά ο προάγγελος της ολικής της καταστροφής.
Πράγματι στις 24 Αυγούστου του 79 μ.Χ. μετά από μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου, ένα τεράστιο κύμα τέφρας έθαψε τα πάντα και πέτρωσε τον χρόνο και τους κατοίκους σ' αυτήν την πλούσια, σπάταλη και πανέμορφη Ρωμαϊκή πόλη. Οι ανασκαφές έφεραν στα μάτια μας, ζωντανή ολόκληρη την πόλη, αποκαλύπτοντας πολλές λεπτομέρειες της καθημερινότητας των κατοίκων της.
Διασώθηκαν προστατευμένες από τον χρόνο πολλές επαύλεις στολισμένες με τοιχογραφίες, πολυάριθμοι ναοί, καταστήματα, κρήνες, ιδιωτικά σπίτια, οίκοι ανοχής, το μεγάλο θέατρο και η παλαίστρα. Άνθρωποι που έτρωγαν ξαπλωμένοι σε ανάκλιντρα και άλλοι που έτρεχαν για να σωθούν, μικρά παιδιά που έπαιζαν και σώματα ζώων στους δρόμους της πόλης διασώθηκαν επίσης.
Θερμοπωλείο, κατάστημα που πουλούσε ζεστό κρασί το οποίο αποθήκευαν σε αυτές τις στρογγυλές γούρνες.
Το εσωτερικό του οίκου ανοχής με τα κρεβάτια και την τουαλέτα του:
Η Πομπηία είναι μεγάλη πόλη και χρειάζεται να της αφιερώσεις αρκετό χρόνο και πολύ περπάτημα για να δεις τους περισσότερους από τους θησαυρούς της. Την περίοδο πριν την καταστροφή της, η πόλη αριθμούσε 25,000 κατοίκους, οι οποίοι περνούσαν τον χρόνο τους στην αγορά, στα λουτρά, στο θέατρο ή στην παλαίστρα. Φτάνοντας μετά από πολύωρη περιπλάνηση, κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο στο εσωτερικό της παλαίστρας καθίσαμε στη σκιά για λίγη ξεκούραση.
Δε φαντάζεστε την έκπληξή μου και τη χαρά μου, όταν μπαίνοντας κάτω από τις κερκίδες, στη σκοτεινή καμάρα που φαίνεται στη φωτογραφία-εκεί δηλαδή που ήταν τα δωμάτια προετοιμασίας των αθλητών-βρέθηκα σε μια έκθεση με φωτογραφίες, video, μουσική και προβολές του αγαπημένου μου ροκ συγκροτήματος, των Pink Floyd, οι οποίοι έδωσαν το 1974, συναυλία μέσα στον χώρο της παλαίστρας.
Εξουθενωμένοι πλέον επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο με προορισμό το κέντρο της σύγχρονης πόλης προς αναζήτηση φαγητού. Βολευτήκαμε με κάτι γρήγορο σε γνωστή αλυσίδα fast food, κάναμε και μια μικρή βόλτα γύρω από την πλατεία με την εκκλησία, αγοράσαμε σουβενίρ και αναχωρήσαμε για Ακτή Αμάλφι και Sorrento για διανυκτέρευση.
To Sorrento είναι μια μικρή πόλη στην Καμπανία, στη νότια Ιταλία με 17.000 περίπου κατοίκους και δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Η πόλη έχει θέα στον κόλπο της Νάπολη και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το κοσμοπολίτικο Capri. Από το λιμάνι του γίνονται καθημερινά δρομολόγια για το Capri, γι' αυτό και εμείς το επιλέξαμε για διανυκτέρευση.
Έχει ακόμα δύο γραφικά λιμανάκια: τη Marina Grande και τη Marina Piccola. Το 1558 η πόλη λεηλατήθηκε από τον Οθωμανικό στόλο ως μέρος του αγώνα των Τούρκων με τους Ισπανούς, οι οποίοι είχαν τον έλεγχο της μισής Νότιας Ιταλίας την εποχή εκείνη. Το 1648 οι κάτοικοι εξεγέρθηκαν εναντίον των Ισπανών, ενώ το 1656 μια επιδημία έπληξε την πόλη, ωστόσο το Sorrento παρέμεινε σημαντική δύναμη της νότιας Καμπανίας. Εδώ έζησαν ο Γκαίτε και ο Καζανόβα εξυμνώντας τις ομορφιές του τοπίου.
Αφήνοντας πλέον αρκετά πίσω μας την Πομπηία και περνώντας και το τελευταίο τούνελ μήκους 5 km-εκεί είχαμε μισή και πλέον ώρα μποτιλιάρισμα-αρχίσαμε σιγά-σιγά να παίρνουμε γεύση από την περίφημη Ακτή Αμάλφι και τον στριφογυριστό, στενό, όλο στροφές δρόμο με τη θεσπέσια θέα στην ήρεμη Τυρρηνική θάλασσα. Χωριά σκαρφαλωμένα σε καταπράσινους λόφους, απότομοι ψηλοί γκρεμοί, κατάφυτες χαράδρες και μικρά-μικρά τούνελ άρχισαν να μας γοητεύουν και ακόμα ήμασταν στην αρχή!
Το ταξίδι με το αυτοκίνητο σε αυτήν την περιοχή είναι συναρπαστική και συνάμα προκλητική εμπειρία. Λεμονόκηποι υπάρχουν παντού σε όλη την ακτή και εκτός από το περίφημο limoncello, τα λεμόνια κυριαρχούν παντού! Είδα κυρία να φορά φόρεμα με τυπωμένα λεμόνια στο ύφασμά του!
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα και παρ' όλη την κούραση και το περπάτημα της ημέρας αποφασίσαμε να περπατήσουμε τα 2 km μέχρι το κέντρο της πόλης για μια μικρή εξερεύνηση. Τελικά η μικρή εξερεύνηση κατέληξε σε πιο μεγάλη εξερεύνηση, καθώς η πόλη ήταν πανέμορφη και έσφυζε από ζωή, στα στενά και γραφικά δρομάκια της. Κόσμος πήγαινε, ερχόταν, γέμιζε τα εστιατόρια, τα μαγαζιά, τα καφέ, τις πλατείες. Κανονικό πάρτι! Πού να μας κάνει καρδιά να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο! Και δώστου περπάτημα από δω, πάμε να δούμε και από κει.....Ε να μην πάμε και μέχρι το λιμάνι να δούμε από πού φεύγει το καράβι για το Capri? Μην ψάχνουμε το πρωί και καθυστερούμε.
Για να κατέβεις στη Marina Piccola και από εκεί να φτάσεις δίπλα, στο λιμάνι απ' όπου αναχωρούν τα πλοία υπάρχουν δύο τρόποι: ή κατεβαίνεις πολλααααά σκαλιά ή παίρνεις ασανσέρ! Ναι παρακαλώ, ένα ασανσέρ τοποθετημένο στον κάθετο βράχο σε κατεβάζει με 1,80€ (με επιστροφή), άνετα και γρήγορα στον προορισμό σου. Έτσι εξυπηρετούνται και οι λουόμενοι της μικροσκοπικής παραλιούλας που βρίσκεται εκεί και οι αμέτρητοι ταξιδιώτες που καθημερινά κατακλύζουν το λιμάνι για τις ημερήσιες εκδρομές τους στο γειτονικό Capri.
Τελικά αργά το βράδυ πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο. Τα πόδια δεν πονούσαν πλέον, λες και κάτι μαγικό είχε συμβεί και οι πόνοι είχαν εξαφανιστεί. Αύριο ξημέρωνε μια καινούρια μέρα και ακόμα περισσότερες συγκινήσεις μας περίμεναν.
Capri ερχόμαστε.....
Τετάρτη 27/7: 17 δύσκολα χιλιόμετρα περπάτημα (ανάβαση στον Βεζούβιο και περπάτημα στην Πομπηία κάτω από τον καυτό μεσημεριανό ήλιο).
Η αλήθεια είναι, ότι όλους αυτούς τους μήνες προσμονής, ο Βεζούβιος και η Πομπηία ήταν οι δύο τοποθεσίες για τις οποίες τρέφαμε τη μεγαλύτερη λαχτάρα να επισκεφθούμε! Δεν είναι και λίγο να βρεθείς στο στόμα του διασημότερου ηφαιστείου της Ευρώπης, κοιτώντας τον τεράστιο κρατήρα του, που έσπειρε τον θάνατο και την καταστροφή, πετρώνοντας για πάντα τον χρόνο, στο διασημότερο Ρωμαϊκό θέρετρο, την Πομπηία!
22 km μας χώριζαν από την επίτευξη αυτού του στόχου, ο οποίος βρίσκεται στις δυτικές ακτές της Ιταλίας και κατά τον ιστορικό Στράβωνα οι πλαγιές του ήταν σκεπασμένες με ωραίους αγρούς και καλλιέργειες. Η πρώτη έκρηξη έγινε το 79 μ.Χ. και κατέστρεψε τρεις μεγάλες πόλεις: την Πομπηία, το Ηράκλειο και τις Σταβίες. Έγιναν και άλλες μεγάλες εκρήξεις, με τελευταία το 1906 που προκάλεσε μεγάλες καταστροφές και θανάτους πολλών ανθρώπων.
Σήμερα οι περιοχές γύρω από το ηφαίστειο είναι πολύ πυκνοκατοικημένες, παρά τον κίνδυνο που γνωρίζουν ότι διατρέχουν οι κάτοικοι, καθώς τα εύφορα ηφαιστειογενή εδάφη προσφέρουν πλούτο από την καλλιέργειά τους. Οι πλαγιές του είναι κατάφυτες από κήπους, ενώ ιδιαίτερα ευδοκιμούν τα αμπέλια από τους αρχαιότατους ακόμη χρόνους. Τα κρασιά του Βεζούβιου ήταν πασίγνωστα από τη Ρωμαϊκή εποχή, ενώ είναι περιζήτητο και το κρασί με το όνομα "Λάκριμα Κρίστι" (τα δάκρυα του Χριστού).
Πράγματι όταν φτάσαμε στους πρόποδες του βουνού και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε για την κορυφή, η βλάστηση ήταν οργιώδης με τεράστια δέντρα και πολύ πυκνούς θάμνους, που έκρυβαν τον ήλιο και πρόσφεραν απίστευτη δροσιά.
Φτάσαμε σε μια διασταύρωση και εκεί υπήρχε ένα κιόσκι με υπαλλήλους, οι οποίοι μας ενημέρωσαν ότι εδώ πρέπει να αφήσουμε το αυτοκίνητο πληρώνοντας 5€ για τη στάθμευση και να συνεχίσουμε μέχρι την είσοδο για το βουνό είτε περπατώντας, είτε παίρνοντας ταξί.
Αποφασίσαμε να πάρουμε ταξί με 2€/άτομο με επιστροφή και πολύ καλά κάναμε, όπως διαπιστώσαμε εκ των υστέρων, γιατί η απόσταση μέχρι την είσοδο του βουνού ήταν πολύ μεγάλη και ανηφορική εννοείται και θα καταναλώναμε πολύτιμη ενέργεια και δυνάμεις χωρίς λόγο. Αυτά τα λεγόμενα ταξί είναι πουλμανάκια 8-10 ατόμων, που σταματούν σε ένα σημείο της διαδρομής για να βγάλεις τα εισιτήρια εισόδου (10€)/άτομο και σε αφήνουν στο μεγάλο parking ακριβώς πριν την είσοδο.
Κοσμοσυρροή επικρατούσε στο ξεκίνημα της ανάβασης, όσο όμως προχωρούσες και ο καθένας έβρισκε τον ρυθμό του, η κίνηση αραίωνε. Θα χαρακτήριζα μέτρια τη δυσκολία ανάβασης, περισσότερο λόγω ζέστης, παρά λόγω απόστασης ή ανηφόρας. Η κατάβαση ίσως ήταν δυσκολότερη γιατί γλιστρούσες πολύ εύκολα στα χαλίκια και τις πέτρες. Ένα πάντως είναι σίγουρο, ότι θέλει κλειστά παπούτσια (αθλητικά ή ορειβατικά) και όχι σαγιονάρες όπως είδα μερικούς να φορούν. Μετά το τέλος της επίσκεψης στο βουνό, στην έξοδο, σε περιμένουν βούρτσες και σκούπες για να καθαρίσεις τα παπούτσια σου από τη σκόνη και αν θέλεις αφήνεις ένα μικρό φιλοδώρημα!
Ο κόλπος της Νάπολη με όχι και τόσο καλές ατμοσφαιρικές συνθήκες για πιο καθαρές φωτογραφίες
Καταπληκτική εμπειρία, αξίζει σίγουρα η κούραση και η ταλαιπωρία, καθώς το θέαμα αποζημιώνει τον επισκέπτη.
Ο επόμενος πολυπόθητος προορισμός μας απείχε 40 km περίπου και φυσικά δεν ήταν άλλος από την Πομπηία. Φτάσαμε ντάλα μεσημέρι στον Αρχαιολογικό χώρο, παρκάραμε με χρέωση 10€ το αυτοκίνητο, σε ιδιωτικό parking, πολύ κοντά στην κεντρική είσοδο του χώρου, την Porta Marina και βγάλαμε εισιτήρια με 13€/άτομο. Εφοδιαστήκαμε με χάρτες και οδηγούς και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας.
Η Πομπηία ήταν πόλη της νότιας Ιταλίας, στην πλευρά της Τυρρηνικής θάλασσας κοντά στη σημερινή Νάπολη. Χτίστηκε τον 5ο αι. από Έλληνες στους πρόποδες του Βεζούβιου και αργότερα έπεσε στα χέρια των Ρωμαίων. Η τοποθεσία της και το κλίμα της την έκαναν το καλύτερο θέρετρο της αρχαίας Ρώμης. Πολλοί Ρωμαίοι είχαν χτίσει εξοχικές επαύλεις διακοσμημένες με περίτεχνα έργα, αγάλματα, ψηφιδωτά και ζωγραφική. Το 62 μ.Χ. έγινε ένας δυνατός σεισμός που συντάραξε την πλούσια και όμορφη αυτή πόλη. Ο σεισμός αυτός δεν ήταν παρά ο προάγγελος της ολικής της καταστροφής.
Πράγματι στις 24 Αυγούστου του 79 μ.Χ. μετά από μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου, ένα τεράστιο κύμα τέφρας έθαψε τα πάντα και πέτρωσε τον χρόνο και τους κατοίκους σ' αυτήν την πλούσια, σπάταλη και πανέμορφη Ρωμαϊκή πόλη. Οι ανασκαφές έφεραν στα μάτια μας, ζωντανή ολόκληρη την πόλη, αποκαλύπτοντας πολλές λεπτομέρειες της καθημερινότητας των κατοίκων της.
Διασώθηκαν προστατευμένες από τον χρόνο πολλές επαύλεις στολισμένες με τοιχογραφίες, πολυάριθμοι ναοί, καταστήματα, κρήνες, ιδιωτικά σπίτια, οίκοι ανοχής, το μεγάλο θέατρο και η παλαίστρα. Άνθρωποι που έτρωγαν ξαπλωμένοι σε ανάκλιντρα και άλλοι που έτρεχαν για να σωθούν, μικρά παιδιά που έπαιζαν και σώματα ζώων στους δρόμους της πόλης διασώθηκαν επίσης.
Θερμοπωλείο, κατάστημα που πουλούσε ζεστό κρασί το οποίο αποθήκευαν σε αυτές τις στρογγυλές γούρνες.
Το εσωτερικό του οίκου ανοχής με τα κρεβάτια και την τουαλέτα του:

Η Πομπηία είναι μεγάλη πόλη και χρειάζεται να της αφιερώσεις αρκετό χρόνο και πολύ περπάτημα για να δεις τους περισσότερους από τους θησαυρούς της. Την περίοδο πριν την καταστροφή της, η πόλη αριθμούσε 25,000 κατοίκους, οι οποίοι περνούσαν τον χρόνο τους στην αγορά, στα λουτρά, στο θέατρο ή στην παλαίστρα. Φτάνοντας μετά από πολύωρη περιπλάνηση, κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο στο εσωτερικό της παλαίστρας καθίσαμε στη σκιά για λίγη ξεκούραση.
Δε φαντάζεστε την έκπληξή μου και τη χαρά μου, όταν μπαίνοντας κάτω από τις κερκίδες, στη σκοτεινή καμάρα που φαίνεται στη φωτογραφία-εκεί δηλαδή που ήταν τα δωμάτια προετοιμασίας των αθλητών-βρέθηκα σε μια έκθεση με φωτογραφίες, video, μουσική και προβολές του αγαπημένου μου ροκ συγκροτήματος, των Pink Floyd, οι οποίοι έδωσαν το 1974, συναυλία μέσα στον χώρο της παλαίστρας.




Εξουθενωμένοι πλέον επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο με προορισμό το κέντρο της σύγχρονης πόλης προς αναζήτηση φαγητού. Βολευτήκαμε με κάτι γρήγορο σε γνωστή αλυσίδα fast food, κάναμε και μια μικρή βόλτα γύρω από την πλατεία με την εκκλησία, αγοράσαμε σουβενίρ και αναχωρήσαμε για Ακτή Αμάλφι και Sorrento για διανυκτέρευση.
To Sorrento είναι μια μικρή πόλη στην Καμπανία, στη νότια Ιταλία με 17.000 περίπου κατοίκους και δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Η πόλη έχει θέα στον κόλπο της Νάπολη και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το κοσμοπολίτικο Capri. Από το λιμάνι του γίνονται καθημερινά δρομολόγια για το Capri, γι' αυτό και εμείς το επιλέξαμε για διανυκτέρευση.
Έχει ακόμα δύο γραφικά λιμανάκια: τη Marina Grande και τη Marina Piccola. Το 1558 η πόλη λεηλατήθηκε από τον Οθωμανικό στόλο ως μέρος του αγώνα των Τούρκων με τους Ισπανούς, οι οποίοι είχαν τον έλεγχο της μισής Νότιας Ιταλίας την εποχή εκείνη. Το 1648 οι κάτοικοι εξεγέρθηκαν εναντίον των Ισπανών, ενώ το 1656 μια επιδημία έπληξε την πόλη, ωστόσο το Sorrento παρέμεινε σημαντική δύναμη της νότιας Καμπανίας. Εδώ έζησαν ο Γκαίτε και ο Καζανόβα εξυμνώντας τις ομορφιές του τοπίου.
Αφήνοντας πλέον αρκετά πίσω μας την Πομπηία και περνώντας και το τελευταίο τούνελ μήκους 5 km-εκεί είχαμε μισή και πλέον ώρα μποτιλιάρισμα-αρχίσαμε σιγά-σιγά να παίρνουμε γεύση από την περίφημη Ακτή Αμάλφι και τον στριφογυριστό, στενό, όλο στροφές δρόμο με τη θεσπέσια θέα στην ήρεμη Τυρρηνική θάλασσα. Χωριά σκαρφαλωμένα σε καταπράσινους λόφους, απότομοι ψηλοί γκρεμοί, κατάφυτες χαράδρες και μικρά-μικρά τούνελ άρχισαν να μας γοητεύουν και ακόμα ήμασταν στην αρχή!
Το ταξίδι με το αυτοκίνητο σε αυτήν την περιοχή είναι συναρπαστική και συνάμα προκλητική εμπειρία. Λεμονόκηποι υπάρχουν παντού σε όλη την ακτή και εκτός από το περίφημο limoncello, τα λεμόνια κυριαρχούν παντού! Είδα κυρία να φορά φόρεμα με τυπωμένα λεμόνια στο ύφασμά του!
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα και παρ' όλη την κούραση και το περπάτημα της ημέρας αποφασίσαμε να περπατήσουμε τα 2 km μέχρι το κέντρο της πόλης για μια μικρή εξερεύνηση. Τελικά η μικρή εξερεύνηση κατέληξε σε πιο μεγάλη εξερεύνηση, καθώς η πόλη ήταν πανέμορφη και έσφυζε από ζωή, στα στενά και γραφικά δρομάκια της. Κόσμος πήγαινε, ερχόταν, γέμιζε τα εστιατόρια, τα μαγαζιά, τα καφέ, τις πλατείες. Κανονικό πάρτι! Πού να μας κάνει καρδιά να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο! Και δώστου περπάτημα από δω, πάμε να δούμε και από κει.....Ε να μην πάμε και μέχρι το λιμάνι να δούμε από πού φεύγει το καράβι για το Capri? Μην ψάχνουμε το πρωί και καθυστερούμε.
Για να κατέβεις στη Marina Piccola και από εκεί να φτάσεις δίπλα, στο λιμάνι απ' όπου αναχωρούν τα πλοία υπάρχουν δύο τρόποι: ή κατεβαίνεις πολλααααά σκαλιά ή παίρνεις ασανσέρ! Ναι παρακαλώ, ένα ασανσέρ τοποθετημένο στον κάθετο βράχο σε κατεβάζει με 1,80€ (με επιστροφή), άνετα και γρήγορα στον προορισμό σου. Έτσι εξυπηρετούνται και οι λουόμενοι της μικροσκοπικής παραλιούλας που βρίσκεται εκεί και οι αμέτρητοι ταξιδιώτες που καθημερινά κατακλύζουν το λιμάνι για τις ημερήσιες εκδρομές τους στο γειτονικό Capri.
Τελικά αργά το βράδυ πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο. Τα πόδια δεν πονούσαν πλέον, λες και κάτι μαγικό είχε συμβεί και οι πόνοι είχαν εξαφανιστεί. Αύριο ξημέρωνε μια καινούρια μέρα και ακόμα περισσότερες συγκινήσεις μας περίμεναν.
Capri ερχόμαστε.....
Τετάρτη 27/7: 17 δύσκολα χιλιόμετρα περπάτημα (ανάβαση στον Βεζούβιο και περπάτημα στην Πομπηία κάτω από τον καυτό μεσημεριανό ήλιο).
Last edited: