Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.503
- Likes
- 31.411
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Η Δευτέρα 25/7 ξεκίνησε απολαμβάνοντας ένα πλούσιο πρωινό στην τραπεζαρία του ξενοδοχείου, καταστρώνοντας τα σημερινά σχέδια της εξερεύνησής μας. Το πρόγραμμα ήταν σφιχτό με πολλές εναλλαγές περιοχών και συνοικιών, γι' αυτό πρότεινα να κινηθούμε χωρίς αυτοκίνητο, αλλά με τα ΜΜΜ, ώστε να αποφύγουμε το άγχος του παρκαρίσματος και των παρκόμετρων, καθώς γνωρίζαμε από που θα ξεκινήσουμε αλλά όχι που θα καταλήξουμε κατά τη διάρκεια της σημερινής μας βόλτας.
Η πρότασή μου έγινε δεκτή με δυσαρέσκεια, αλλά ο προορισμός κλείδωσε: Quartieri Spagnoli για αρχή και η αναχώρηση προς αναζήτηση του πλησιέστερου σταθμού metro της περιοχής μας, έγινε.
Ο σταθμός Toledo στον οποίο κατεβήκαμε μας ξάφνιασε πολύ ευχάριστα με την ιδιαιτερότητά του, καθώς αμέτρητες μικρές ψηφίδες δημιουργούσαν την αίσθηση ότι περιβάλλεσαι από θάλασσα!
Η Via Toledo εκείνη την ώρα έσφυζε από ζωή! Κόσμος πηγαινοερχόταν πάνω κάτω, μπαινόβγαινε σε μαγαζιά κρατώντας σακούλες με ψώνια, μητέρες είχαν βγάλει βόλτα παιδιά με καροτσάκια και γκρουπ τουριστών δημιουργούσαν κυκλοφοριακό κομφούζιο!
Δεν αφήσαμε κανένα καταναλωτικό δαιμόνιο να μας παρασύρει και γρήγορα χωθήκαμε στη συνοικία των Ισπανών. Εδώ δεν έχει καμία μα καμία σημασία σε ποιον δρόμο βρίσκεσαι, αφού όλα τα στενά είναι σχεδόν ίδια, αντιθέτως όσο πιο πολύ χάνεσαι στα δρομάκια, τόσο πιο πολύ αφουγκράζεσαι, οσμίζεσαι, γεύεσαι τον παλμό αυτής της τόσο ιδιαίτερης και συναρπαστικής πόλης.
Είναι πολύ εντυπωσιακό, το πως τόσα λίγα μέτρα διαδρομής είναι ικανά να σε μεταφέρουν σε έναν άλλο κόσμο και ακόμα εντυπωσιακότερο, το γεγονός ότι αυτοί οι δύο κόσμοι, δημιουργούν ταυτόχρονα μια εικόνα-ευρωστίας και παρακμής-,-ευζωίας και μιζέριας-,-πλούτου και φτώχειας-.
Και όμως, όλοι αυτοί οι διαφορετικοί κρίκοι, αλληλοσυμπληρώνονται δημιουργώντας μια γερή αλυσίδα, άρρηκτα δεμένης με το παρελθόν, αλλά ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν και τα τόσα έργα που συντελούνται ταυτόχρονα σε όλη την πόλη.
Στη συνέχεια από τοv σταθμό Augusteo πήραμε το Funicolare με προορισμό τη χλιδάτη συνοικία της Νάπολη, το Vomero.
Το τελεφερίκ σε ανεβάζει σε ελάχιστα λεπτά στην κορυφή του λόφου και βγαίνοντας από τον σταθμό βρίσκεσαι για μια ακόμη φορά, σε ένα άλλο σκηνικό. Ωραίοι δενδρόφυτοι δρόμοι, αρχοντικά καλοδιατηρημένα σπίτια, ακριβά εμπορικά καταστήματα, πλατείες με γουστόζικα καφέ και εστιατόρια, περισσότερη καθαριότητα στους δρόμους και ένας μεγάλος πνεύμονας πρασίνου, το πάρκο με τη Villa Floridiana συνθέτουν τη συνοικία Vomero. Το πάρκο λοιπόν ήταν και ο επόμενος προορισμός μας, αναζητώντας λίγη δροσιά κάτω από τα ψηλά δέντρα του αλλά και ψήγματα ξεκούρασης μετά από το πολύ περπάτημα στη συνοικία των Ισπανών.
Για τη θέα από την άκρη του πάρκου, θα αφήσω τις φωτογραφίες να μιλήσουν...
Απαραίτητη κρίθηκε η στάση-για καφέ και χυμούς-στην κεντρική πλατεία πριν την επίσκεψή μας στο Κάστρο Sant Elmo. Καθίσαμε σ' ένα συμπαθητικό καφέ-βιβλιοπωλείο!! Πρωτότυπος συνδυασμός, δε θυμάμαι το όνομά του, με πρωτότυπη επίσης παρουσίαση των ροφημάτων που παραγγείλαμε καθώς συνοδεύονταν από διάφορα μπωλάκια, παραμπωλάκια με σνακς και ξηρούς καρπούς, κανονική υπερπαραγωγή!
Η διαδρομή μέχρι το Sant Elmo μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε ακόμη περισσότερο αυτήν την όμορφη συνοικία, καθώς εδώ επικρατούσε ηρεμία και τάξη στους δρόμους, χωρίς κυκλοφοριακό χάος, κορναρίσματα και τρέλα.
Η είσοδος στο Κάστρο κοστίζει 5€ και υπάρχει ένα ασανσέρ που σε ανεβάζει επάνω.
Η θέα είναι πραγματικά μαγευτική. Όλη η Νάπολη απλώνεται μπροστά σου ξεδιάντροπα ελκυστική και το βλέμμα σου φτάνει μέχρι πέρα μακριά, στον γίγαντα που για την ώρα κοιμάται, τον Βεζούβιο.
Ίσως γι' αυτό λένε οι Ιταλοί: Vedi Napoli e poi muori (τη Νάπολη να δω, κι ας πεθάνω)!
Δε χορταίναμε να κάνουμε βόλτες απ' άκρη, σ' άκρη και να τραβάμε φωτογραφίες. Οι μηχανές και τα κινητά είχαν πάρει φωτιά!
Ξαφνικά, ένας τεράστιος, κατάμαυρος όγκος άρχισε να κινείται απειλητικά προς την πόλη, από την πλευρά του Βεζούβιου και να σκοτεινιάζει σταδιακά μια-μια τις συνοικίες της Νάπολη.
Πρώτα έφτασε ο αέρας, ο οποίος στο πέρασμά του, υποχρέωσε κάθε λογής σκουπίδια και πλαστικά μπουκάλια να στήσουν τρελό χορό γύρω μας. Μέχρι και καρέκλες παρέσυρε, κινώντας τες απειλητικά κατά πάνω μας. Βάλαμε μια τρεχάλα και άρον άρον εγκαταλείψαμε το Κάστρο βγαίνοντας στον περίβολο, προβληματισμένοι για το αν θα έπρεπε να παραμείνουμε εκεί μέχρι να περάσει το μπουρίνι ή αν θα συνεχίζαμε την πορεία μας προς το κέντρο της πόλης. Αποφασίσαμε το δεύτερο και μάλιστα δεν πήραμε το τελεφερίκ για να κατέβουμε, αλλά επιλέξαμε την Pedamentina a San Martino (Panoramic Stairways) για την κάθοδό μας. Μέχρι να ΄ρθει και η βροχή θα έχουμε κατέβει σκεφτήκαμε και θα δούμε και την υπέροχη αυτή διαδρομή που ξεκινάει κάτω από το Κάστρο και το Μοναστήρι του San Martino.
Τα ΄θελε και μας ο κ....
Απότομες καταβάσεις, στροφές ζιγκ-ζαγκ και 414 επιμήκη σκαλιά οδηγούν 650 μέτρα κάτω από το
Castel Sant' Elmo προς το ιστορικό κέντρο της πόλης. Η Pedamentina a San Martino είναι η βασίλισσα των σκαλοπατιών της Νάπολης, της οποίας η ύπαρξη έχει ήδη τεκμηριωθεί από τον 14ο αιώνα. Η κατασκευή αυτής της σκάλας φαίνεται να συνδέεται με την ίδρυση του Μοναστηριού του San Martino, το οποίο μαζί με το Castel Sant' Elmo αντιπροσωπεύουν το φυσικό σημείο άφιξης των σκαλοπατιών. Η σκάλα αυτή σκοπό είχε να συνδέσει δύο διαφορετικές περιοχές της πόλης της Νάπολης, δηλαδή το Certosa di San Martino και το Castel Sant΄ Elmo που βρίσκονται στον λόφο Vomero, με το ιστορικό κέντρο που βρίσκεται κατάντη. Η σκάλα χρησιμοποιήθηκε επίσης για αμυντικούς σκοπούς σε περίπτωση πολιορκίας του Castel Sant΄ Elmo.
Στα μισά της διαδρομής ξεκίνησαν οι πρώτες χοντρές σταγόνες και λίγο πριν φτάσουμε στο ιστορικό κέντρο (εκεί καταλήγει αυτή η διαδρομή) υποχρεωθήκαμε να προφυλαχθούμε από την καταιγίδα κάτω από ένα υπόστεγο, ενώ οι Ιταλοί με αυτοκίνητα και βέσπες περνούσαν ξυστά από δίπλα μας, γκαζώνοντας τα οχήματά τους, για να βγάλουν την ολισθηρή ανηφόρα.
Σαν έκοψε η μεγάλη μπόρα χωθήκαμε πια στα στενά και ολισθηρά δρομάκια της παλιάς πόλης και επιδοθήκαμε για άλλη μια φορά στην αναζήτηση του Sorbillo για φαγητό, χωρίς όμως να σταθούμε-για δεύτερη φορά-τυχεροί. Ήταν και πάλι κλειστό.
Καταλήξαμε στο Di Matteo στη Via Tribunali και δεν απογοητευτήκαμε. Το φαγητό ήταν μια χαρά και οι τιμές ωραιότατες επίσης! Το δύσκολο ήταν τώρα, μετά από τόσο περπάτημα, η επιστροφή στο ξενοδοχείο με τα ΜΜΜ, αλλά έγινε και αυτό και μάλιστα δεν ανεβήκαμε στο δωμάτιο, αλλά πήραμε το αυτοκίνητο και επισκεφθήκαμε την ΙΚΕΑ, έξω από τη Νάπολη, ψάχνοντας κάποια προϊόντα που δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Επιστρέψαμε εξαντλημένοι και εδώ έλαβε τέλος και η δεύτερη μέρα!
Δευτέρα 25/7: 16 χιλιόμετρα περπάτημα.
Η πρότασή μου έγινε δεκτή με δυσαρέσκεια, αλλά ο προορισμός κλείδωσε: Quartieri Spagnoli για αρχή και η αναχώρηση προς αναζήτηση του πλησιέστερου σταθμού metro της περιοχής μας, έγινε.
Ο σταθμός Toledo στον οποίο κατεβήκαμε μας ξάφνιασε πολύ ευχάριστα με την ιδιαιτερότητά του, καθώς αμέτρητες μικρές ψηφίδες δημιουργούσαν την αίσθηση ότι περιβάλλεσαι από θάλασσα!


Η Via Toledo εκείνη την ώρα έσφυζε από ζωή! Κόσμος πηγαινοερχόταν πάνω κάτω, μπαινόβγαινε σε μαγαζιά κρατώντας σακούλες με ψώνια, μητέρες είχαν βγάλει βόλτα παιδιά με καροτσάκια και γκρουπ τουριστών δημιουργούσαν κυκλοφοριακό κομφούζιο!

Δεν αφήσαμε κανένα καταναλωτικό δαιμόνιο να μας παρασύρει και γρήγορα χωθήκαμε στη συνοικία των Ισπανών. Εδώ δεν έχει καμία μα καμία σημασία σε ποιον δρόμο βρίσκεσαι, αφού όλα τα στενά είναι σχεδόν ίδια, αντιθέτως όσο πιο πολύ χάνεσαι στα δρομάκια, τόσο πιο πολύ αφουγκράζεσαι, οσμίζεσαι, γεύεσαι τον παλμό αυτής της τόσο ιδιαίτερης και συναρπαστικής πόλης.
Είναι πολύ εντυπωσιακό, το πως τόσα λίγα μέτρα διαδρομής είναι ικανά να σε μεταφέρουν σε έναν άλλο κόσμο και ακόμα εντυπωσιακότερο, το γεγονός ότι αυτοί οι δύο κόσμοι, δημιουργούν ταυτόχρονα μια εικόνα-ευρωστίας και παρακμής-,-ευζωίας και μιζέριας-,-πλούτου και φτώχειας-.
Και όμως, όλοι αυτοί οι διαφορετικοί κρίκοι, αλληλοσυμπληρώνονται δημιουργώντας μια γερή αλυσίδα, άρρηκτα δεμένης με το παρελθόν, αλλά ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν και τα τόσα έργα που συντελούνται ταυτόχρονα σε όλη την πόλη.




Στη συνέχεια από τοv σταθμό Augusteo πήραμε το Funicolare με προορισμό τη χλιδάτη συνοικία της Νάπολη, το Vomero.
Το τελεφερίκ σε ανεβάζει σε ελάχιστα λεπτά στην κορυφή του λόφου και βγαίνοντας από τον σταθμό βρίσκεσαι για μια ακόμη φορά, σε ένα άλλο σκηνικό. Ωραίοι δενδρόφυτοι δρόμοι, αρχοντικά καλοδιατηρημένα σπίτια, ακριβά εμπορικά καταστήματα, πλατείες με γουστόζικα καφέ και εστιατόρια, περισσότερη καθαριότητα στους δρόμους και ένας μεγάλος πνεύμονας πρασίνου, το πάρκο με τη Villa Floridiana συνθέτουν τη συνοικία Vomero. Το πάρκο λοιπόν ήταν και ο επόμενος προορισμός μας, αναζητώντας λίγη δροσιά κάτω από τα ψηλά δέντρα του αλλά και ψήγματα ξεκούρασης μετά από το πολύ περπάτημα στη συνοικία των Ισπανών.
Για τη θέα από την άκρη του πάρκου, θα αφήσω τις φωτογραφίες να μιλήσουν...



Απαραίτητη κρίθηκε η στάση-για καφέ και χυμούς-στην κεντρική πλατεία πριν την επίσκεψή μας στο Κάστρο Sant Elmo. Καθίσαμε σ' ένα συμπαθητικό καφέ-βιβλιοπωλείο!! Πρωτότυπος συνδυασμός, δε θυμάμαι το όνομά του, με πρωτότυπη επίσης παρουσίαση των ροφημάτων που παραγγείλαμε καθώς συνοδεύονταν από διάφορα μπωλάκια, παραμπωλάκια με σνακς και ξηρούς καρπούς, κανονική υπερπαραγωγή!
Η διαδρομή μέχρι το Sant Elmo μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε ακόμη περισσότερο αυτήν την όμορφη συνοικία, καθώς εδώ επικρατούσε ηρεμία και τάξη στους δρόμους, χωρίς κυκλοφοριακό χάος, κορναρίσματα και τρέλα.





Η είσοδος στο Κάστρο κοστίζει 5€ και υπάρχει ένα ασανσέρ που σε ανεβάζει επάνω.

Η θέα είναι πραγματικά μαγευτική. Όλη η Νάπολη απλώνεται μπροστά σου ξεδιάντροπα ελκυστική και το βλέμμα σου φτάνει μέχρι πέρα μακριά, στον γίγαντα που για την ώρα κοιμάται, τον Βεζούβιο.
Ίσως γι' αυτό λένε οι Ιταλοί: Vedi Napoli e poi muori (τη Νάπολη να δω, κι ας πεθάνω)!
Δε χορταίναμε να κάνουμε βόλτες απ' άκρη, σ' άκρη και να τραβάμε φωτογραφίες. Οι μηχανές και τα κινητά είχαν πάρει φωτιά!




Ξαφνικά, ένας τεράστιος, κατάμαυρος όγκος άρχισε να κινείται απειλητικά προς την πόλη, από την πλευρά του Βεζούβιου και να σκοτεινιάζει σταδιακά μια-μια τις συνοικίες της Νάπολη.


Πρώτα έφτασε ο αέρας, ο οποίος στο πέρασμά του, υποχρέωσε κάθε λογής σκουπίδια και πλαστικά μπουκάλια να στήσουν τρελό χορό γύρω μας. Μέχρι και καρέκλες παρέσυρε, κινώντας τες απειλητικά κατά πάνω μας. Βάλαμε μια τρεχάλα και άρον άρον εγκαταλείψαμε το Κάστρο βγαίνοντας στον περίβολο, προβληματισμένοι για το αν θα έπρεπε να παραμείνουμε εκεί μέχρι να περάσει το μπουρίνι ή αν θα συνεχίζαμε την πορεία μας προς το κέντρο της πόλης. Αποφασίσαμε το δεύτερο και μάλιστα δεν πήραμε το τελεφερίκ για να κατέβουμε, αλλά επιλέξαμε την Pedamentina a San Martino (Panoramic Stairways) για την κάθοδό μας. Μέχρι να ΄ρθει και η βροχή θα έχουμε κατέβει σκεφτήκαμε και θα δούμε και την υπέροχη αυτή διαδρομή που ξεκινάει κάτω από το Κάστρο και το Μοναστήρι του San Martino.
Τα ΄θελε και μας ο κ....
Απότομες καταβάσεις, στροφές ζιγκ-ζαγκ και 414 επιμήκη σκαλιά οδηγούν 650 μέτρα κάτω από το
Castel Sant' Elmo προς το ιστορικό κέντρο της πόλης. Η Pedamentina a San Martino είναι η βασίλισσα των σκαλοπατιών της Νάπολης, της οποίας η ύπαρξη έχει ήδη τεκμηριωθεί από τον 14ο αιώνα. Η κατασκευή αυτής της σκάλας φαίνεται να συνδέεται με την ίδρυση του Μοναστηριού του San Martino, το οποίο μαζί με το Castel Sant' Elmo αντιπροσωπεύουν το φυσικό σημείο άφιξης των σκαλοπατιών. Η σκάλα αυτή σκοπό είχε να συνδέσει δύο διαφορετικές περιοχές της πόλης της Νάπολης, δηλαδή το Certosa di San Martino και το Castel Sant΄ Elmo που βρίσκονται στον λόφο Vomero, με το ιστορικό κέντρο που βρίσκεται κατάντη. Η σκάλα χρησιμοποιήθηκε επίσης για αμυντικούς σκοπούς σε περίπτωση πολιορκίας του Castel Sant΄ Elmo.
Στα μισά της διαδρομής ξεκίνησαν οι πρώτες χοντρές σταγόνες και λίγο πριν φτάσουμε στο ιστορικό κέντρο (εκεί καταλήγει αυτή η διαδρομή) υποχρεωθήκαμε να προφυλαχθούμε από την καταιγίδα κάτω από ένα υπόστεγο, ενώ οι Ιταλοί με αυτοκίνητα και βέσπες περνούσαν ξυστά από δίπλα μας, γκαζώνοντας τα οχήματά τους, για να βγάλουν την ολισθηρή ανηφόρα.

Σαν έκοψε η μεγάλη μπόρα χωθήκαμε πια στα στενά και ολισθηρά δρομάκια της παλιάς πόλης και επιδοθήκαμε για άλλη μια φορά στην αναζήτηση του Sorbillo για φαγητό, χωρίς όμως να σταθούμε-για δεύτερη φορά-τυχεροί. Ήταν και πάλι κλειστό.
Καταλήξαμε στο Di Matteo στη Via Tribunali και δεν απογοητευτήκαμε. Το φαγητό ήταν μια χαρά και οι τιμές ωραιότατες επίσης! Το δύσκολο ήταν τώρα, μετά από τόσο περπάτημα, η επιστροφή στο ξενοδοχείο με τα ΜΜΜ, αλλά έγινε και αυτό και μάλιστα δεν ανεβήκαμε στο δωμάτιο, αλλά πήραμε το αυτοκίνητο και επισκεφθήκαμε την ΙΚΕΑ, έξω από τη Νάπολη, ψάχνοντας κάποια προϊόντα που δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Επιστρέψαμε εξαντλημένοι και εδώ έλαβε τέλος και η δεύτερη μέρα!
Δευτέρα 25/7: 16 χιλιόμετρα περπάτημα.
Last edited: