Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.503
- Likes
- 31.411
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Η Τρίτη 26/7 ξεκίνησε με τη βόλτα μας στην πιο αρχοντική συνοικία της Νάπολη, το Posillipo, τη συνοικία της οποίας η ομορφιά και η θέα έπαυαν τη λύπη κατά την άποψη των Αρχαίων Ελλήνων. Και μάλλον είχαν απόλυτο δίκιο!
Εκπληκτικά αρχοντικά κατρακυλάνε στον λόφο, τρυπωμένα μέσα στο πράσινο, φτάνοντας μέχρι τη θάλασσα. Τεράστια δέντρα προσφέρουν δροσιά και οξυγόνο στους κατοίκους αυτής της περιοχής και μικρούλες παραλίες τους δροσίζουν τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Μικρά μπαλκονάκια στην άκρη του δρόμου δίνουν την ευκαιρία στους περαστικούς για μια στάση, χαρίζοντάς τους άπλετη θέα σε ολόκληρο τον κόλπο της Νάπολη. Μικρές πλατειούλες, παραδοσιακά μαγαζάκια και κάποια εστιατόρια πλαισιώνουν ακόμη αυτό το πανέμορφο μέρος!
Στους πρόποδες του λόφου συναντήσαμε τη Mergellina, πρώην συνοικία ψαράδων, με πολλά καφέ και εστιατόρια, ένα μικρό λιμανάκι με περισσότερα κότερα πλέον παρά καϊκια και μια μικρή παραλία, στην οποία γινόταν χαμός από λουόμενους.
Είχαμε αφήσει εκκρεμότητες όμως από το πρώτο μας βράδυ και επιστρέψαμε για να τις καλύψουμε. Ποιές ήταν αυτές? Μα φυσικά η ημερήσια επίσκεψη και φωτογράφιση της Piazza Plebiscito.
Basilica Reale San Francesco di Paola. Η οπή στον τρούλο θυμίζει το Πάνθεον της Ρώμης.
Palazzo Reale και Galleria Umberto σε ανακαίνιση.
Εσωτερικός προαύλιος χώρος του Παλατιού. Λειτουργούσε μόνο μια αίθουσα στο ισόγειο και οι κήποι ήταν επίσης κλειστοί.
Galleria Umberto
Castel Nuovo
Στη συνέχεια κατηφορίσαμε αυτόν τον δρόμο, ακριβώς δίπλα από το Castel Nuovo
και καταλήξαμε στους κήπους Molosiglio και το λιμάνι.
Από αυτό το σημείο της πόλης, ο επόμενος προορισμός μας απείχε 1,2 km περπάτημα και δεν ήταν άλλος από το περίφημο Castel dell' Ovo. Πριν την είσοδο του Κάστρου συναντάς το γραφικό λιμανάκι της Santa Lucia, με πολλά σκάφη και ψαροταβέρνες που από το σούρουπο και μετά κατακλύζονται από κόσμο.
Το Castel dell' Ovo, όπως ήδη έχω αναφέρει είναι το παλαιότερο Κάστρο και βρίσκεται πάνω σε πρώην νησί και νυν χερσόνησο, χωρίς εισιτήριο εισόδου. Η θέα που προσφέρει στην πόλη από την κορυφή του είναι επίσης αξιοθαύμαστη και πάρα πολύς κόσμος το επισκέπτεται σε καθημερινή βάση.
Ο επόμενος προορισμός μας ήταν πολύ ιδιαίτερος, μιας και πρώτη φορά θα μπαίναμε σε κατακόμβες, γι' αυτό η κούραση και η ζέστη δε μας πτόησαν, αλλά συνεχίσαμε ακάθεκτοι ορίζοντας τοποθεσία στο gps: Catacombe di San Gennaro, λόφος του Capodimonte, χωρίς διόδια!
Αυτό είναι ένα προάστιο, λίγο έξω από την πόλη, περίπου 20' με 30' λεπτά διαδρομής μέσα από δαιδαλώδεις συνοικίες με ανηφορικά, στενά πολλές φορές δρομάκια και αρκετή κίνηση. Πάντως η διαδρομή ήταν όμορφη και σου έδινε τη δυνατότητα να δεις πιο απομακρυσμένες γειτονιές και πιο φτωχικές συνοικίες με τεράστιες πολυκατοικίες και μικρομάγαζα γύρω από μικρές πλατείες.
Η ξενάγησή μας στις κατακόμβες ξεκινούσε στις 16:00 οπότε είχαμε χρόνο για να πιούμε κάτι δροσιστικό στο καφέ. Το εισιτήριο εισόδου κοστίζει 8€ και υπάρχουν μειωμένα εισιτήρια για φοιτητές και σπουδαστές.
Η αγωνία και η περιέργεια για το τι θα βλέπαμε ήταν μεγάλη, καθώς αιώνες ιστορίας ξετυλίγονται στον υπόγειο αυτό λαβύρινθο των κατακομβών, οι οποίες παραμένουν ανέπαφες από τον χρόνο και τη ζωή που συνεχίζει να κυλάει πάνω από αυτές. Από τον 2ο αι. μ.Χ. μέχρι και τους βομβαρδισμούς του 1940 υπήρξαν καταφύγιο των Ναπολιτάνων. Χωρίζονται σε 2 επίπεδα και αρχικά ήταν τόπος ταφής μιας ευγενούς οικογένειας ενώ στη συνέχεια δόθηκε χώρος ταφής και Χριστιανών. Η επέκταση ξεκίνησε τον 4ο αι. τοποθετώντας τα οστά του Αγριππίνου, πρώτου προστάτη της Νάπολη, σε έναν μονό λάκκο από ηφαιστιακή πέτρα, στη Βασιλική που αφιερώθηκε σε αυτόν. Ακόμη διατηρείται η επισκοπική καρέκλα σκαλισμένη στον βράχο και ένας βωμός στον οποίο οι πιστοί μπορούσαν να δουν και να αγγίξουν τον τάφο.
Το δεύτερο επίπεδο εκτείνεται γύρω από τη Βασιλική του Αγίου Αγριππίνου με δικτυωτή δομή. Ο επιβλητικός κατώτερος θάλαμος με ύψος 6 μέτρα φιλοξενεί μεγάλη κολυμβήθρα φτιαγμένη από τον επίσκοπο Παύλο ΙΙ, ο οποίος βρήκε εκεί καταφύγιο τον 8ο αι. κατά τη διάρκεια των Εικονομαχιών.
Οι άνω κατακόμβες προέρχονται από έναν αρχαίο τάφο του 3ου αι. στον οποίο διατηρούνται κάποιες από τις αρχαιότερες χριστιανικές τοιχογραφίες της νότιας Ιταλίας. Εδώ μεταφέρθηκαν τα οστά του San Gennaro, μετέπειτα πολιούχου της πόλης, τον 5ο αι. Λόγω των πολλών μαρτύρων οι άνω κατακόμβες μετατράπηκαν σε ιερό χώρο προσκυνήματος και πολυπόθητο μέρος για ταφή. Η καταγωγή του San Gennaro είναι ακόμη άγνωστη, αλλά μάλλον γεννήθηκε το 272 μ.Χ. και αποκεφαλίστηκε το 305 μ.Χ. όταν συνελήφθη για προστασία Χριστιανών.
Η θερμοκρασία στις κατακόμβες κυμαίνεται από 15 έως 22 βαθμούς και ο φωτισμός γίνεται με τεχνολογία LED για προστασία των τοιχογραφιών.
Αυτή είναι η αρχαιότερη τοιχογραφία των κατακομβών, η οποία χρονολογείται από τον 2ο αι. μ.Χ. και παριστάνει τον Αδάμ και την Εύα.
Χορτασμένοι θέαμα και ιστορία ξεκινήσαμε για το κέντρο της πόλης προς αναζήτηση φαγητού, για να χορτάσουμε και τα στομάχια μας, τα οποία διαμαρτύρονταν εντόνως μετά από τόσες ώρες περιπλάνησης στη Νάπολη και τα περίχωρα αυτής!
Βρήκαμε να παρκάρουμε στη Via Foria κοντά στην Piazza Cavour και επιλέξαμε να φάμε στη L' Antica Pizzeria da Michel, ξακουστό μαγαζί από το 1870!
Κάμποσος ποδαρόδρομος (1,2 km να πάμε και άλλο τόσο για να γυρίσουμε στο αυτοκίνητο), αλλά δε βαριέσαι είπαμε, τόσα και τόσα χιλιόμετρα έχουμε περπατήσει τώρα θα κολώσουμε! Εξάλλου θα μας αποζημιώσει το φαγητό για το οποίο είχαμε διαβάσει τα καλύτερα λόγια.
Δυστυχώς όμως, κατά τη δική μας πάντα άποψη, οι μαργαρίτες που μας σέρβιραν ήταν ό,τι χειρότερο έχουμε δοκιμάσει EVER!! Και λέω "δοκιμάσει" γιατί δεν τις φάγαμε!!
Απογοητευμένοι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το αυτοκίνητο, αγοράζοντας μπισκότα και κρουασάν από ένα super market για να συμπληρώσουμε το γεύμα μας. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση και το βράδυ βγήκαμε για μια βόλτα στην περιοχή της Chaia με τα ωραία εμπορικά μαγαζιά.
Το τελευταίο αντίο όμως στη Νάπολη το είπαμε κάτω από το Κάστρο του Sant Elmo στο Vomero, μαζί με τον νεαρόκοσμο της πόλης, που μαζεύεται εκεί, για να φλερτάρει ή να πιει μια μπίρα ή να ακούσει λίγη μουσική απολαμβάνοντας αυτήν την εικόνα!
Τρίτη 26/7: 13 χιλιόμετρα περπάτημα.
Εκπληκτικά αρχοντικά κατρακυλάνε στον λόφο, τρυπωμένα μέσα στο πράσινο, φτάνοντας μέχρι τη θάλασσα. Τεράστια δέντρα προσφέρουν δροσιά και οξυγόνο στους κατοίκους αυτής της περιοχής και μικρούλες παραλίες τους δροσίζουν τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Μικρά μπαλκονάκια στην άκρη του δρόμου δίνουν την ευκαιρία στους περαστικούς για μια στάση, χαρίζοντάς τους άπλετη θέα σε ολόκληρο τον κόλπο της Νάπολη. Μικρές πλατειούλες, παραδοσιακά μαγαζάκια και κάποια εστιατόρια πλαισιώνουν ακόμη αυτό το πανέμορφο μέρος!
Στους πρόποδες του λόφου συναντήσαμε τη Mergellina, πρώην συνοικία ψαράδων, με πολλά καφέ και εστιατόρια, ένα μικρό λιμανάκι με περισσότερα κότερα πλέον παρά καϊκια και μια μικρή παραλία, στην οποία γινόταν χαμός από λουόμενους.



Είχαμε αφήσει εκκρεμότητες όμως από το πρώτο μας βράδυ και επιστρέψαμε για να τις καλύψουμε. Ποιές ήταν αυτές? Μα φυσικά η ημερήσια επίσκεψη και φωτογράφιση της Piazza Plebiscito.
Basilica Reale San Francesco di Paola. Η οπή στον τρούλο θυμίζει το Πάνθεον της Ρώμης.
Palazzo Reale και Galleria Umberto σε ανακαίνιση.
Εσωτερικός προαύλιος χώρος του Παλατιού. Λειτουργούσε μόνο μια αίθουσα στο ισόγειο και οι κήποι ήταν επίσης κλειστοί.
Galleria Umberto

Castel Nuovo
Στη συνέχεια κατηφορίσαμε αυτόν τον δρόμο, ακριβώς δίπλα από το Castel Nuovo
και καταλήξαμε στους κήπους Molosiglio και το λιμάνι.

Από αυτό το σημείο της πόλης, ο επόμενος προορισμός μας απείχε 1,2 km περπάτημα και δεν ήταν άλλος από το περίφημο Castel dell' Ovo. Πριν την είσοδο του Κάστρου συναντάς το γραφικό λιμανάκι της Santa Lucia, με πολλά σκάφη και ψαροταβέρνες που από το σούρουπο και μετά κατακλύζονται από κόσμο.
Το Castel dell' Ovo, όπως ήδη έχω αναφέρει είναι το παλαιότερο Κάστρο και βρίσκεται πάνω σε πρώην νησί και νυν χερσόνησο, χωρίς εισιτήριο εισόδου. Η θέα που προσφέρει στην πόλη από την κορυφή του είναι επίσης αξιοθαύμαστη και πάρα πολύς κόσμος το επισκέπτεται σε καθημερινή βάση.







Ο επόμενος προορισμός μας ήταν πολύ ιδιαίτερος, μιας και πρώτη φορά θα μπαίναμε σε κατακόμβες, γι' αυτό η κούραση και η ζέστη δε μας πτόησαν, αλλά συνεχίσαμε ακάθεκτοι ορίζοντας τοποθεσία στο gps: Catacombe di San Gennaro, λόφος του Capodimonte, χωρίς διόδια!
Αυτό είναι ένα προάστιο, λίγο έξω από την πόλη, περίπου 20' με 30' λεπτά διαδρομής μέσα από δαιδαλώδεις συνοικίες με ανηφορικά, στενά πολλές φορές δρομάκια και αρκετή κίνηση. Πάντως η διαδρομή ήταν όμορφη και σου έδινε τη δυνατότητα να δεις πιο απομακρυσμένες γειτονιές και πιο φτωχικές συνοικίες με τεράστιες πολυκατοικίες και μικρομάγαζα γύρω από μικρές πλατείες.
Η ξενάγησή μας στις κατακόμβες ξεκινούσε στις 16:00 οπότε είχαμε χρόνο για να πιούμε κάτι δροσιστικό στο καφέ. Το εισιτήριο εισόδου κοστίζει 8€ και υπάρχουν μειωμένα εισιτήρια για φοιτητές και σπουδαστές.
Η αγωνία και η περιέργεια για το τι θα βλέπαμε ήταν μεγάλη, καθώς αιώνες ιστορίας ξετυλίγονται στον υπόγειο αυτό λαβύρινθο των κατακομβών, οι οποίες παραμένουν ανέπαφες από τον χρόνο και τη ζωή που συνεχίζει να κυλάει πάνω από αυτές. Από τον 2ο αι. μ.Χ. μέχρι και τους βομβαρδισμούς του 1940 υπήρξαν καταφύγιο των Ναπολιτάνων. Χωρίζονται σε 2 επίπεδα και αρχικά ήταν τόπος ταφής μιας ευγενούς οικογένειας ενώ στη συνέχεια δόθηκε χώρος ταφής και Χριστιανών. Η επέκταση ξεκίνησε τον 4ο αι. τοποθετώντας τα οστά του Αγριππίνου, πρώτου προστάτη της Νάπολη, σε έναν μονό λάκκο από ηφαιστιακή πέτρα, στη Βασιλική που αφιερώθηκε σε αυτόν. Ακόμη διατηρείται η επισκοπική καρέκλα σκαλισμένη στον βράχο και ένας βωμός στον οποίο οι πιστοί μπορούσαν να δουν και να αγγίξουν τον τάφο.
Το δεύτερο επίπεδο εκτείνεται γύρω από τη Βασιλική του Αγίου Αγριππίνου με δικτυωτή δομή. Ο επιβλητικός κατώτερος θάλαμος με ύψος 6 μέτρα φιλοξενεί μεγάλη κολυμβήθρα φτιαγμένη από τον επίσκοπο Παύλο ΙΙ, ο οποίος βρήκε εκεί καταφύγιο τον 8ο αι. κατά τη διάρκεια των Εικονομαχιών.
Οι άνω κατακόμβες προέρχονται από έναν αρχαίο τάφο του 3ου αι. στον οποίο διατηρούνται κάποιες από τις αρχαιότερες χριστιανικές τοιχογραφίες της νότιας Ιταλίας. Εδώ μεταφέρθηκαν τα οστά του San Gennaro, μετέπειτα πολιούχου της πόλης, τον 5ο αι. Λόγω των πολλών μαρτύρων οι άνω κατακόμβες μετατράπηκαν σε ιερό χώρο προσκυνήματος και πολυπόθητο μέρος για ταφή. Η καταγωγή του San Gennaro είναι ακόμη άγνωστη, αλλά μάλλον γεννήθηκε το 272 μ.Χ. και αποκεφαλίστηκε το 305 μ.Χ. όταν συνελήφθη για προστασία Χριστιανών.
Η θερμοκρασία στις κατακόμβες κυμαίνεται από 15 έως 22 βαθμούς και ο φωτισμός γίνεται με τεχνολογία LED για προστασία των τοιχογραφιών.
Αυτή είναι η αρχαιότερη τοιχογραφία των κατακομβών, η οποία χρονολογείται από τον 2ο αι. μ.Χ. και παριστάνει τον Αδάμ και την Εύα.
Χορτασμένοι θέαμα και ιστορία ξεκινήσαμε για το κέντρο της πόλης προς αναζήτηση φαγητού, για να χορτάσουμε και τα στομάχια μας, τα οποία διαμαρτύρονταν εντόνως μετά από τόσες ώρες περιπλάνησης στη Νάπολη και τα περίχωρα αυτής!
Βρήκαμε να παρκάρουμε στη Via Foria κοντά στην Piazza Cavour και επιλέξαμε να φάμε στη L' Antica Pizzeria da Michel, ξακουστό μαγαζί από το 1870!
Κάμποσος ποδαρόδρομος (1,2 km να πάμε και άλλο τόσο για να γυρίσουμε στο αυτοκίνητο), αλλά δε βαριέσαι είπαμε, τόσα και τόσα χιλιόμετρα έχουμε περπατήσει τώρα θα κολώσουμε! Εξάλλου θα μας αποζημιώσει το φαγητό για το οποίο είχαμε διαβάσει τα καλύτερα λόγια.
Δυστυχώς όμως, κατά τη δική μας πάντα άποψη, οι μαργαρίτες που μας σέρβιραν ήταν ό,τι χειρότερο έχουμε δοκιμάσει EVER!! Και λέω "δοκιμάσει" γιατί δεν τις φάγαμε!!
Απογοητευμένοι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το αυτοκίνητο, αγοράζοντας μπισκότα και κρουασάν από ένα super market για να συμπληρώσουμε το γεύμα μας. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση και το βράδυ βγήκαμε για μια βόλτα στην περιοχή της Chaia με τα ωραία εμπορικά μαγαζιά.
Το τελευταίο αντίο όμως στη Νάπολη το είπαμε κάτω από το Κάστρο του Sant Elmo στο Vomero, μαζί με τον νεαρόκοσμο της πόλης, που μαζεύεται εκεί, για να φλερτάρει ή να πιει μια μπίρα ή να ακούσει λίγη μουσική απολαμβάνοντας αυτήν την εικόνα!
Τρίτη 26/7: 13 χιλιόμετρα περπάτημα.
Last edited: