Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.503
- Likes
- 31.411
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Αυτή η θέα από τη βεράντα του δωματίου μας, στη Villa Palumbo, ξεδιπλώθηκε μπροστά στα μάτια μας, το πρωινό του Σαββάτου 30/7. Καταβροχθίσαμε γρήγορα το πλούσιο φαγητό που μας πρόσφεραν στην πάνω βεράντα του ξενοδοχείου και πήραμε τους δρόμους.
Πραγματικά τα λόγια είναι φτωχά για να περιγράψει κάποιος το θέαμα που αντικρίζει, ρίχνοντας τη ματιά του γύρω-γύρω, σε ένα από τα ωραιότερα χωριά της Ακτής. Σίγουρα μένεις άφωνος, βλέποντας τα σπίτια καρφωμένα στην πλαγιά του απότομου βράχου, να μοιάζουν ότι αιωρούνται μεταξύ ουρανού και θάλασσας. Μια πολύχρωμη χιονοστιβάδα κατρακυλάει άτακτα από το βουνό και καταλήγει ακριβώς πάνω στα μαύρα βότσαλα της μεγάλης παραλίας. Κατά τη γνώμη μου είναι το ομορφότερο θέαμα όλης της ακτογραμμής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και όλα τα υπόλοιπα χωριά δεν είναι πανέμορφα.
Ίσως αυτό που κάνει το Pozitano να ξεχωρίζει είναι ότι μοιάζει με ζωντανό πίνακα ζωγραφικής. Παστέλ ξεθωριασμένα χρώματα, σπίτια κολλημένα το ένα δίπλα στο άλλο, καρφωμένα στα βράχια, στενά δαιδαλώδη σοκάκια με άπειρα σκαλιά, ένας χρυσός τρούλος της Santa Maria Assunta, μια καταπράσινη χαράδρα που κόβει το χωριό στα δύο, μαύρα βότσαλα στις παραλίες, τρύπες στα θεόρατα βράχια που ορθώνονται άγρια πάνω από τη θάλασσα, ατελείωτο πράσινο παντού, λουλούδια και μια καταγάλανη θάλασσα συνθέτουν ένα κάδρο ανείπωτης ομορφιάς! Ακόμα και το κιτς θέαμα από τις εκατοντάδες ομπρελοξαπλώστρες της Spiaggia Grande υποβαθμίζεται μπροστά στο μεγαλείο του υπολοίπου τοπίου. Τα βαρκάκια πηγαινοέρχονται αδιάκοπα μεταφέροντας κόσμο και τα μαγαζάκια κατά μήκος της παραλίας σφύζουν από ζωή.
Ολόκληρο το Positano προσφέρεται για ατελείωτο περπάτημα λόγω του τρόπου που είναι οικοδομημένο. Τα στενά, όλο σκαλιά σοκάκια, δεν επιτρέπουν τίποτε άλλο, παρά μόνο το στρίμωγμα σε πολλά σημεία, μαζί με άλλους περιπατητές που ολημερίς τρέχουν για να το εξερευνήσουν!
Ακριβώς πάνω από την παραλία δεσπόζει ο ναός της Santa Maria Assunta, ορατός από κάθε σημείο της πόλης, ο οποίος φιλοξενεί την εικόνα της Madonna, η οποία σύμφωνα με τον θρύλο κλάπηκε από το Βυζάντιο και ενώ μεταφερόταν από πειρατές στη Μεσόγειο κατέληξε στη θάλασσα λόγω τρομερής θαλασσοταραχής. Οι κάτοικοι βρήκαν την εικόνα, τη μετέφεραν στο χωριό και η κακοκαιρία σταμάτησε.
Το Positano, κατά πάσα πιθανότητα πήρε το όνομά του από τον θεό Ποσειδώνα, ενώ οι Έλληνες το χρησιμοποιούσαν για σταθμό, κατά τα ταξίδια τους στη Μεσόγειο θάλασσα. Ίσως ο John Steinbeck να συνέβαλε στη διάδοση της ομορφιάς της πόλης, όταν έγραψε πως: ''Είναι ένα ονειρικό μέρος το οποίο δε μοιάζει πραγματικό όταν είσαι εκεί, αλλά γίνεται απόλυτα αληθινό όταν έχεις φύγει". Έτσι κατέληξε από φτωχό ψαροχώρι, σε τοπ τουριστικό προορισμό εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Στριφογυρίζαμε για ώρες στα στενά του και στην παραλία του, ξανά και ξανά, δίχως να χορταίνουμε να το φωτογραφίζουμε από κάθε οπτική γωνία και πιθανό διαφορετικό σημείο του.
Μετά τον πέτρινο στρογγυλό Πύργο που κρέμεται πάνω από τη θάλασσα, συνεχίζοντας το λιθόστρωτο μονοπάτι που είναι ριζωμένο στον βράχο βρίσκεσαι στην άλλη παραλία της πόλης τη Spiaggia Fornillo.
Είχε μεσημεριάσει για τα καλά, όταν αποφασίσαμε να πάρουμε το λεωφορείο από την "πλατεία" για να επιστρέψουμε στο γκαράζ και στο αυτοκίνητο που μας περίμενε εκεί από την προηγούμενη μέρα.
Ο μοναδικός δρόμος που διατρέχει όλο το χωριό είναι τόσο στενός, ώστε δε χωράνε δύο αυτοκίνητα, οπότε αναγκαστικά είναι μονόδρομος. Πρέπει λοιπόν να κάνεις όλο τον κύκλο, κάθε φορά που επιθυμείς να πας σε οποιοδήποτε μέρος της πόλης. Αυτό φυσικά έκανε και το λεωφορείο, προς μεγάλη μας χαρά, καθώς είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να θαυμάσουμε την πόλη από πολύ ψηλά! Τόσο πολύ μας άρεσε η διαδρομή αυτή, ώστε όταν πήραμε το αυτοκίνητο, πριν αποχαιρετήσουμε οριστικά το Positano, την ξανακάναμε και μόνοι μας για περισσότερη εμπέδωση και φυσικά για φωτογράφιση.
Ο στενός αυτοκινητόδρομος 163 συνεχίζει να στριφογυρίζει γαντζωμένος στην άκρη των δυσπρόσιτων βράχων, περνώντας από το επόμενο γνωστό ψαροχώρι της Ακτής, το Praiano, χτισμένο γύρω από έναν κάβο, πάνω από το μικρό ομώνυμο λιμανάκι του. Εδώ βρίσκεται και το γνωστό Club Africana, μια σπηλιά πάνω από τη θάλασσα, στο οποίο έχουν διασκεδάσει πολλοί επώνυμοι αστέρες του σινεμά, της πολιτικής και του τραγουδιού, από τον Φρανκ Σινάτρα και τον Τζον Κένεντι μέχρι τον Νουρέγιεφ. Λέγεται ότι πήρε το όνομά του, από την ιδέα της Μαργκότ Φοντέϊν, η οποία πρότεινε στον ιδιοκτήτη του, να καλέσει στο club, ένα έθνικ γκρουπ από την Κένυα.
Επόμενο χωριό είναι το Furore, το οποίο έγινε γνωστό από μια παραξενιά της φύσης, η οποία έχει αντιγράψει ένα Νορβηγικό φιόρδ, τοποθετώντας το ανάμεσα στα απότομα βράχια. Ο δρόμος περνάει πάνω από μια γέφυρα, η οποία ενώνει τις δύο πλευρές του βουνού, τρυπώνει αμέσως μετά σε ένα μικρούτσικο τούνελ και συνεχίζει την πορεία του για το Αμάλφι.
Είχαμε μπει πλέον στην καρδιά της ακτής και τα πρώτα σπιτάκια του Amalfi έκαναν την εμφάνισή τους. Στη συνέχεια μας υποδέχτηκε το πολύβουο λιμάνι και η μεγάλη προφυλαγμένη στην αγκαλιά του κόλπου, παραλία του. Δε σταματήσαμε όμως εδώ, γιατί ο προορισμός μας για την ώρα ήταν άλλος.
7 χιλιόμετρα πάνω από το Amalfi, μια πολύ όμορφη διαδρομή, μέσα από κατάφυτες απότομες πλαγιές ενός φαραγγιού, καταλήγει στον εξώστη αυτού του υπέροχου θεάτρου που αποκαλείται Costiera Amalfitana, στο πασίγνωστο ορεινό μεσαιωνικό χωριό Ravello.
Περίφημα παλάτια με υπέροχους κήπους, αρχοντικά σπίτια, πέτρινοι πύργοι, κουκλίστικα πλακόστρωτα δρομάκια, μια μεγάλη πλατεία με σικάτα καφέ, κομψά καταστήματα, πιθάρια με πολύχρωμα λουλούδια, ψηλόκορμα πεύκα, ανείπωτη πανοραμική θέα, χαρακτηρίζουν αυτό το καταπληκτικό χωριό στο οποίο θα διανυκτερεύαμε τούτο το βράδυ.
Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο δημοτικό parking, με 24ωρη χρέωση 20€ και ξεκινήσαμε για το κατάλυμά μας, τη Villa Cecilia. Την περιγραφή θα την κάνουν οι φωτογραφίες...
Είσοδος

Η μπροστινή βεράντα
Η θέα από την πίσω βεράντα
Μέχρι και οι διακόπτες εκπέμπουν τέχνη.
Γυρίσαμε όλο το χωριό, δεν είναι και πολύ μεγάλο και μείναμε με ανοιχτό το στόμα, θαυμάζοντας εκτός από τα ωραία τοπία και σπίτια, την καλαισθησία, τη φινέτσα και την αριστοκρατική αρχοντιά που αποπνέει αυτό το μέρος. Όλα περιποιημένα, καθαρά, φροντισμένα με αγάπη και μεράκι, λες και κάποιο αόρατο χέρι, ολημερίς μοχθεί να τα διατηρήσει όλα τέλεια! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στο Ravello και μάλιστα στη Villa Rufolo εμπνεύστηκε ο Wagner και έγραψε τη γνωστή όπερα Parsifal. Εδώ υπάρχουν επίσης εργαστήρια υπέροχων κεραμικών, τα οποία είναι πανάκριβα αλλά τα βρίσκεις να κοσμούν ξενοδοχεία, κήπους και καταστήματα.
Ήρθε όμως η ώρα να αφήσουμε για λίγο το Ravello και να γνωρίσουμε το κοσμοπολίτικο Amalfi, τον πυρήνα ολόκληρης της ακτογραμμής, έναν κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό, το μεγαλύτερο και πιο δημοφιλές θέρετρο, διάσημο σε όλο τον κόσμο. Για πολλούς αιώνες υπήρξε μια από τις πιο αναπτυγμένες θαλασσοπολιτείες της Μεσογείου, αποτελώντας ισχυρή ναυτική δύναμη κυριαρχώντας μαζί με τους Βυζαντινούς στο εμπόριο, όταν ακόμα η Βενετία ήταν στο αρχικό στάδιο της ανάπτυξής της. Το 1343 μεγάλο μέρος της πόλης καταστράφηκε από τσουνάμι με αποτέλεσμα να αρχίσει η παρακμή της.
Αποφασίσαμε να κινηθούμε με το λεωφορείο από το Ravello, αφού το αυτοκίνητο ήταν ήδη παροπλισμένο για τις επόμενες 24 ώρες, αλλά και γιατί η υπόθεση παρκαρίσματος στο Amalfi θα ήταν σίγουρα τραγωδία. Αποβιβαστήκαμε στην πλατεία που είναι πάνω από το λιμάνι, εκεί που δεσπόζει το άγαλμα του Flavio Gioia, ο οποίος καταγόταν από εδώ και λέγεται ότι εφηύρε τη ναυτική πυξίδα. Αυτό το σημείο είναι και το τέρμα όλων των λεωφορείων που κινούνται στα χωριά της Ακτής. Κατευθυνθήκαμε πρώτα προς το λιμάνι, περπατώντας στον μεγάλο βραχίονα που μπαίνει βαθιά μέσα στη θάλασσα και έχεις πανοραμική άποψη όλης της πόλης.
Στη συνέχεια ακολουθήσαμε τον κεντρικό δρόμο που ξεκινάει από το άγαλμα του Flavio Gioia και σε βάζει στην καρδιά της πόλης και της κίνησης. Μετά από λίγα μέτρα βρεθήκαμε στο μαγευτικότερο σημείο του Amalfi, στην πλατεία Duomo. Εδώ δεσπόζει ο ναός του Αγίου Ανδρέα, με τη μεγαλοπρεπή είσοδο, τα φαρδιά σκαλοπάτια και το ψηλό Καμπαναριό. Η πρόσοψη είναι Μαυριτανική με Γοτθικές επιρροές και διαμορφώθηκε έτσι από τον 19ο αι. Σε Κρύπτη φυλάσσεται μέρος των λειψάνων του Αγίου που μεταφέρθηκαν εκεί το 1210 από την Κωνσταντινούπολη, καθώς επίσης και χρυσή λάρνακα με την κάρα Του.
Εδώ χτυπά ο παλμός ολόκληρης της πόλης! Κόσμος συνωστίζεται στα καφέ και τα εστιατόρια, κάθεται στα σκαλάκια της εκκλησίας, περπατάει κατά μήκος του δρόμου που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συνοικίας, γεύεται νόστιμα παγωτά από τις πολλές gelateries, αγοράζει αναμνηστικά και μπουκαλάκια από το διάσημο λικέρ όλης της Ακτής, το limoncello.
Πίσω από τον Καθεδρικό, περνώντας κάτω από ένα μικρό τούνελ, ξεκινούν εκατοντάδες ανηφορικά σκαλιά, τα οποία καταλήγουν ψηλά στο βουνό, που βρίσκεται το κοιμητήριο της πόλης. Αυτό όμως θα το επισκεπτόμασταν την επόμενη μέρα με το φως του πρωινού.
Κρήνη Cap e Ciuccio. Εδώ ξεδιψούσαν τα γαϊδουράκια που έρχονταν φορτωμένα σοδειές από την κοιλάδα των Μύλων.
Περιπλανηθήκαμε κάμποσες ώρες στα δρομάκια του Amalfi και αργά το βράδυ, με το τελευταίο λεωφορείο επιστρέψαμε στο Ravello κατάκοποι, νομίζοντας ότι στο χωριό θα επικρατούσε νέκρα...αμ δε!! Ήταν ζωντανότατο και δε μας άφησε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση, αλλά μας έβαλε στον πειρασμό για μια νυχτερινή βόλτα στα πανέμορφα σοκάκια του!
Έτσι έκλεισε άλλη μια βραδιά του ταξιδιού μας. Αύριο αποχαιρετάμε την Ακτή Αμάλφι και αναζητάμε άλλους προορισμούς, ιδιαίτερους, διαφορετικούς.
Σάββατο 30/7: 8 χιλιόμετρα περπάτημα.
Last edited: