Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.503
- Likes
- 31.411
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Από τον σχεδιασμό ακόμα αυτού του ταξιδιού, το Capri αποτελούσε έναν σημαντικό προορισμό για εμάς, καθώς δεν μπορείς να παραλείψεις ένα τέτοιο μέρος, τόσο διάσημο και κοσμοπολίτικο όπως η Καπρέα νήσος. Αυτήν την ονομασία έδωσαν οι Αρχαίοι Έλληνες, που αποίκησαν πρώτοι το νησί, την εποχή της Μεγάλης Ελλάδας, λόγω της παρουσίας πολλών αγριογούρουνων στα πυκνά τότε δάση του νησιού. Το Capri αποτέλεσε τουριστικό θέρετρο από τη Ρωμαϊκή εποχή και είχε μαγέψει τον αυτοκράτορα Τιβέριο, ο οποίος έχτισε στα καλύτερα σημεία του νησιού πολυτελέστατες βίλες.
Αποτελεί επίσης αγαπημένο προορισμό αμέτρητων διάσημων προσώπων από την εποχή του Jack Lemon και της Sofia Loren μέχρι τη σημερινή εποχή του Brand Pitt και του Tom Cruise, αφού συνδυάζει μαγευτική φυσική ομορφιά και μοναδικής αρχιτεκτονικής σπίτια-βίλες, λιθόστρωτα δρομάκια για περιπάτους μέσα από ολάνθιστους κήπους, φινέτσα και είναι πρότυπο φιλικής ανάπτυξης για το περιβάλλον. Ολόκληρο το νησί αποπνέει μια ονειρεμένη ατμόσφαιρα που γοητεύει τους χιλιάδες επισκέπτες που το κατακλύζουν καθημερινά.
Για να μπορέσεις όμως να γνωρίσεις, να γευτείς, να μυρίσεις, να αισθανθείς, να νιώσεις, να ζήσεις όλα αυτά που μπορεί να σου δώσει αυτός ο "βράχος των ονείρων" πρέπει να του αφιερώσεις χρόνο. Μέρες και όχι λίγες ώρες, όπως συμβαίνει με τα άπειρα γκρουπ, που κάνουν απόβαση κάθε μέρα στη Marina Grande, τρέχοντας πίσω από τα χρωματιστά σημαιάκια των ξεναγών τους. Πρέπει να κοιτάξεις πίσω από τους προβολείς που αδιάκοπα φωτίζουν το νησί, για να σου αποκαλυφθεί το παρασκήνιο και τότε μόνο θα τα έχεις δει όλα, σε τούτο τον μοναδικό παράδεισο.
Πρωινό Πέμπτης 28/7 κατηφορίζουμε με τα πόδια τον δρόμο από το ξενοδοχείο Desiree του Sorrento, με προορισμό το λιμάνι, για την αναχώρισή μας με το πλοίο Caremar, για Capri. Επιβιβαζόμαστε στο άνετο, κλιματιζόμενο ferry και σαλπάρουμε ακριβώς στην ώρα μας-9:30-για τη Marina Grande, το πολυσύχναστο λιμάνι του Capri. Διάρκεια ταξιδιού μισή ώρα και κόστος εισιτηρίων 30€/άτομο round trip.
Με τη θάλασσα κάλμα και την υγρασία στο φουλ προσεγγίζουμε το λιμάνι, στη βορεινή πλευρά του νησιού, που βρίσκεται κάτω από μια καταπράσινη πλαγιά με διάσπαρτα σπίτια χαμένα και χωμένα μέσα στη βλάστηση. Η Marina Grande είναι ένα πολύβουο λιμάνι, καθώς εδώ αράζουν όλα τα πλοία που μεταφέρουν τους επισκέπτες στο νησί, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν μέσο για να μεταφερθούν στο Capri ή στο Anacapri, τον δεύτερο οικισμό του νησιού. Οι επιλογές είναι πολλές καθώς έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε λεωφορεία, τελεφερίκ ή cabrio (ειδικής κατασκευής) ταξί.
Η ουρά στο τελεφερίκ ήταν απίστευτη και είπαμε να ρωτήσουμε έναν ταξιτζή πόσο θέλει για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας στο Anacapri. 25€ ήταν η ταρίφα, οπότε αμέσως αλλάξαμε γνώμη και στηθήκαμε και εμείς στη σειρά για να ανέβουμε με το τελεφερίκ αφού πρώτα βγάλαμε εισιτήρια, λίγο πιο πέρα στα ταμεία, με 1,80€/άτομο. Τελικά η αναμονή δεν ήταν κάτι φοβερό, η ουρά προχωρούσε αρκετά γρήγορα και η διαδρομή με την όμορφη θέα μας αποζημίωσε πλήρως.
Το τελεφερίκ τερματίζει στην κεντρική πλατεία του Capri, ένα πανέμορφο μπαλκόνι με άπλετη θέα στο λιμάνι, στο άγριο καταπράσινο βουνό Solaro και φυσικά στην απέραντη καταγάλανη θάλασσα.
Από εδώ έπρεπε να πάρουμε το λεωφορείο για Anacapri. Βγάλαμε άλλα εισιτήρια 1,80€/άτομο και επιβιβαστήκαμε με σειρά προτεραιότητας στο μικρό λεωφορείο. Από την πλατεία προηγουμένως είχαμε δει μακριά πέρα στο βουνό, έναν δρόμο, γαντζωμένο στον απότομο γκρεμό, να στριφογυρίζει το κορμί του Solaro και αναρωτηθήκαμε αν αυτός είναι ο δρόμος που οδηγεί στον δεύτερο μεγάλο οικισμό του νησιού.
Και πράγματι το λεωφορείο κινούμενο με ιλλιγγιώδη ταχύτητα, άρχισε να ανηφορίζει το βουνό, ακολουθώντας τον στενό, φιδίσιο δρόμο μοιάζοντας να αιωρείται στον γκρεμό, χαρίζοντάς μας εκπληκτική θέα στη Marina Grande, αλλά και σε όλη τη βόρεια πλευρά του νησιού. Μετά από αυτήν την περιπέτεια που ζήσαμε και βγήκαμε αλώβητοι στην Piazza Vittoria του Anacapri ονομάσαμε το πουλμανάκι αυτό και όλα τα υπόλοιπα που χρησιμοποιήσαμε κατά την παραμονή μας στο νησί: "ο Χάρος", καθώς όλοι οι οδηγοί τους, μηδενός εξαιρουμένου είχαν την ίδια οδηγική συμπεριφορά. Παράνοια!!
Το Anacapri είναι χτισμένο στη δυτική πλευρά του όρους Solaro, αθέατο από το λιμάνι και τη Χώρα, αφού παρεμβάλλεται ανάμεσα, η κατακόρυφη πλευρά του βουνού, η οποία μοιάζει να το προστατεύει από τα φώτα της δημοσιότητας, κρατώντας το μακριά από τον πολύ κόσμο, προσφέροντας περισσότερη ησυχία και γαλήνη, ειδικά από το απόγευμα και έπειτα, που το έχουν εγκαταλείψει και οι τελευταίοι ημερήσιοι τουρίστες.
Η ονομασία του οφείλεται στην υψηλή τοποθεσία που είναι χτισμένο και πιθανόν το πρώτο συνθετικό του ονόματός του να προέρχεται από την ελληνική λέξη "άνω". Ο κεντρικός δρόμος του είναι η Via Orlandi, ένας αρκετά μακρύς πεζόδρομος που διασχίζει το χωριό και αποτελεί την κεντρική αγορά του. Πολλά μαγαζάκια, καφέ, εστιατόρια, μικρούλες πλατείες, εκκλησίες συγκεντρώνουν αρκετό κόσμο, χωρίς όμως να γίνεται συνωστισμός ή το αδιαχώρητο. Εδώ η καθημερινότητα των κατοίκων κυλά σε πιο ήρεμους ρυθμούς, σε ένα γαλήνιο περιβάλλον, γεμάτο κήπους με λουλούδια, δέντρα, όμορφα σπίτια και διάχυτη τέχνη παντού, ακόμη και σε δημόσια παγκάκια και σκάλες σπιτιών!!
Διασχίζοντας τη Via Orlandi, στην πρώτη μικρή πλατεία που συναντήσαμε είδαμε το διάσημο Casa Rossa, ένα μεγάλο κόκκινο κτίριο, που χτίστηκε από έναν Αμερικανό μεταξύ 1876 και 1898 και σήμερα στεγάζει συλλογή από πίνακες ζωγραφικής, ενώ στην πρόσοψή του υπάρχει ελληνική επιγραφή, η οποία χαιρετά τους πολίτες της "πόλης της απραξίας"!
Λίγο πιο κάτω, δεξιά, ένα στενό δρομάκι η Via San Nicola, μας οδήγησε στην ομώνυμη μικρούλα πλατεία, όπου δεσπόζει η μεγάλη εκκλησία St. Michael, διάσημη για το ζωγραφισμένο πάτωμά της και τους πίνακες ζωγραφικής μεγάλων Ναπολιτάνων καλλιτεχνών.
Συνέχεια της εκκλησίας αποτελεί το πρώην μοναστήρι και νυν ξενοδοχείο, που θα μας φιλοξενούσε για το σημερινό βράδυ το: Antico Monastero di Anacapri. Δε μάθαμε ποτέ πως το πρώην μοναστήρι περιήλθε στην κυριότητα του σημερινού ιδιοκτήτη του, αυτό όμως που μπορώ με βεβαιότητα να πω είναι, πως η οικογένεια που το εκμεταλλεύεται, σεβάστηκε απόλυτα την ιστορία του κτίσματος και ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τις αντίκες και τα έργα τέχνης, ενώ διατήρησε ανέπαφα πολλά στοιχεία του μοναστηριού, όπως για παράδειγμα τις στενές και κοντές πόρτες των πρώην κελιών και νυν 3 όλων κι όλων, δωματίων του καταλύματος. Η δε τραπεζαρία που σερβιριζόταν το πρωινό ήταν καλύτερη και από αίθουσα μουσείου.
Και αυτό είναι μόνο το κελάρι-είσοδος του ξενοδοχείου.
Αφού τακτοποιηθήκαμε, λάβαμε χάρτες και αναλυτικότατες οδηγίες για τα αξιοθέατα από τους ευγενέστατους ιδιοκτήτες, καθώς και προτάσεις για εστιατόρια και γρήγορο φαγητό. Πανέτοιμοι λοιπόν ξεκινήσαμε για τη νούμερο 1 ατραξιόν του Anacapri: την ανάβαση με το μονοθέσιο λιφτ στην κορυφή του Monte Solaro. Το πήραμε από την κεντρική πλατεία Vittoria με κόστος εισιτηρίου 11€ round trip και μέσα σε λίγη ώρα μας μετέφερε στα 590 μέτρα υψόμετρο, ανηφορίζοντας τη δυτική πλαγιά του βουνού, πάνω από κατάφυτους κήπους με λουλούδια, μποστάνια με όλων των ειδών τα λαχανικά, τεράστια δέντρα, οξιές και καστανιές χαρίζοντάς μας απερίγραπτη θέα σε ολόκληρο το νησί!
Το καρεκλάκι σε αφήνει λίγα μόλις μέτρα πριν την κορυφή και ανεβαίνοντας την υπόλοιπη διαδρομή με τα πόδια νομίζεις ότι βρίσκεσαι πρώτη θέση σε αεροπλάνο και πετάς πάνω από το νησί. Αν μάλιστα είσαι τυχερός όπως εμείς και έχει πάχνη που ανεβαίνει από τη θάλασσα καλύπτοντας τις απόκρημνες, βραχώδεις ακτές, τότε σίγουρα πετάς μέσα στα σύννεφα, μην μπορώντας να χωρέσεις στο οπτικό σου πεδίο την τόση ομορφιά που σε περιτριγυρίζει!
Επιστρέψαμε στην πλατεία Vittoria και σταθήκαμε για λίγο στη σκιά των δέντρων προσπαθώντας να επεξεργαστούμε και να χωνέψουμε αυτό που πριν λίγη ώρα είχαμε καταπιεί αχόρταγα με όλες μας τις αισθήσεις!
Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας προς τη βίλα San Michele που χτίστηκε από τον Σουηδό συγγραφέα Axel Munthe, ο οποίος έζησε πολλά χρόνια εδώ, μαγεμένος από τις ομορφιές του νησιού αλλά και τα αρχαία αντικείμενα. Ήταν τόσο μεγάλη η αγάπη του για όλα αυτά, ώστε συγκέντρωσε μια τεράστια συλλογή από μάρμαρα, κολώνες, αγάλματα, σαρκοφάγους κ.α. μέσα στην κατοικία του η οποία έχει μετατραπεί σε ένα υπέροχο μουσείο.
Περπατώντας στο λιθόστρωτο μονοπάτι στην άκρη της βίλας, φτάσαμε σε ένα από τα ωραιότερα μπαλκόνια του νησιού με καταπληκτική θέα στο λιμάνι και το Capri. Από εδώ ξεκινούν και τα Phoenician Steps ή αλλιώς Scala Fenicia. Πρόκειται για την αρχαία οδό που συνέδεε το Anacapri με τη Marina Grande, μια υπέροχη διαδρομή από 800 σκαλιά που άρχισαν να φτιάχνονται από Αρχαίους Έλληνες και ήταν ο μοναδικός τρόπος να φτάσει κανείς στο Anacapri μέχρι το 1874.
Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το κέντρο και συγκεκριμένα αναζητούσαμε το μαγαζί Pasta e Pizza (take away) στον πεζόδρομο, για να φάμε κάτι πρόχειρο για την ώρα, μιας και το βράδυ σκοπεύαμε να κατέβουμε στη Χώρα για φαγητό και Capri by night. Αγοράσαμε panini και κομμάτια pizza και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για πολύ λίγη ξεκούραση καθώς μας περίμενε μια ακόμα διαδρομή σε ένα αρχαίο μονοπάτι, με σκοπό να φτάσουμε στην άκρη του γκρεμού, εκατοντάδες μέτρα πάνω από τη θάλασσα, με θέα τους βράχους Faraglioni πέρα μακριά στον ορίζοντα, βλέποντας τον ήλιο να βουτάει στη θάλασσα!
Μετά την εκκλησία της Αγίας Σοφίας, αριστερά και όλο ευθεία ξεκινάει μια διαδρομή, όχι πολύ γνωστή στους πολλούς τουρίστες, αλλά ιστορική, αρχαία και πανέμορφη. Η Via Migliara, Ρωμαϊκή οδός διατρέχει μέχρι και σήμερα καλλιεργημένα χωράφια με κάθε λογής ζαρζαβατικά, απέραντους πανέμορφους κήπους με χιλιάδες λουλούδια, δέντρα, θάμνους και αρχοντικές κατοικίες χαμένες μέσα στο πράσινο. Πήρε το όνομά της από το κεχρί, φυτό που καλλιεργούνταν στα μεγάλα χωράφια της περιοχής, κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους και καταλήγει σε ένα σημείο κατάφυτο από πεύκα, που αν θυμάμαι καλά από τα λεγόμενα του ξενοδόχου ονομάζεται "φιλοσοφικό πάρκο". Είχε μάλιστα και κάποια παγκάκια μάλλον για τους....φιλόσοφους που έρχονται εδώ για να εμπνευστούν και να διαλογιστούν. Εμείς πάντως στο συγκεκριμένο σημείο δε συναντήσαμε ψυχή! Στην υπόλοιπη διαδρομή, φινετσάτοι Ιταλοί κάτοικοι της περιοχής, έκαναν jogging και έβγαζαν τα σκυλιά τους βόλτα, απολαμβάνοντας το υπέροχο δειλινό.
Πριν το τέλος της διαδρομής υπάρχει το διάσημο εστιατόριο Gelsomina που πηγαινοφέρνει τους πελάτες του με πουλμανάκι, από και προς το κέντρο του Anacapri.
Η βραδιά συνεχίστηκε στο Capri.
Μπήκαμε πάλι σε ένα λεωφορείο "Χάρο", το οποίο κατρακυλώντας σαν τρελό τον στενό, όλο στροφές δρόμο, μας άφησε λίγο πριν την Piazzetta. Εδώ βρίσκεται ο ψηλός Πύργος με το ρολόι, ο ναός του Αγίου Στεφάνου με τα πολλά σκαλιά, καταφύγιο κουρασμένων τουριστών για λίγη ανάπαυλα, το Δημαρχείο και φυσικά η μικροσκοπική πλατεία, περιτριγυρισμένη από καφέ και εστιατόρια. Εδώ χτυπά η καρδιά του νησιού και πολλοί έχουν παρομοιάσει την πλατεία με ανοιχτό θέατρο, όπου όλοι έρχονται για να δουν και να τους δουν! Πριν από πολλά χρόνια η Piazzetta αποτελούσε την υπαίθρια αγορά του νησιού, ενώ σήμερα είναι σημείο συνάντησης ντόπιων, τουριστών και διάσημων επισκεπτών. Σίγουρα είναι μια αξέχαστη εμπειρία να καθίσεις σε ένα καφέ ή έστω στα σκαλάκια της εκκλησίας και να αφεθείς στην παρατήρηση όλων των δρώμενων που συμβαίνουν γύρω σου. Χωθήκαμε μέσα στα στενά δρομάκια της πόλης, γεμάτοι λαιμαργία, να χορτάσουμε όσες περισσότερες βραδινές εικόνες μπορούσαμε από αυτήν την τόσο φημισμένη και διάσημη γωνιά του πλανήτη.
Τα εστιατόρια έσφυζαν από ζωή, τα πανάκριβα καταστήματα φωταγωγημένα περίμεναν τους εύπορους πελάτες να ξοδέψουν χιλιάδες ευρώ για ένα μόνο ζευγάρι πέδιλα, ενώ η ουρά για ένα χωνάκι παγωτό μετρούσε κάμποσα μέτρα. Αναζητήσαμε και εμείς κάποιο εστιατόριο για φαγητό. Οι επιλογές ήταν κάμποσες, αλλά προτιμήσαμε να καθίσουμε στο Baco di Buca, για το οποίο είχαμε διαβάσει καλές κριτικές: "Ανθρακες όμως ο θησαυρός"!
Οι μερίδες ήταν παιδικές θα έλεγα. Παραγγείλαμε μπριζόλα η οποία ήταν ένα σκέτο κομμάτι κρέας χωρίς κανένα συνοδευτικό και τα σκαλοπίνια ήταν τρία κομματάκια κρέας σε μέγεθος και πάχος τσιπς. Οι τιμές ήταν 15€ για το κάθε πιάτο και οι πατάτες που αναγκαστικά παραγγείλαμε επιπλέον κόστιζαν 5€ μια μικρή μερίδα. Εν ολίγοις με το φαγητό την πατήσαμε στο συγκεκριμένο μαγαζί, αλλά συμπληρώσαμε το δείπνο μας με γλυκάκια από ένα ζαχαροπλαστείο στην πλατεία.
Μετά το φαγητό συνεχίσαμε να βολτάρουμε στα σοκάκια του νησιού, να χαζεύουμε τις βιτρίνες των μεγάλων οίκων μόδας στην υπέρλαμπρη Via Camerelle, να παρατηρούμε τα χλιδάτα ξενοδοχεία με τους πανέμορφους καταπράσινους κήπους και τον κόσμο που πλέον είχε αρχίσει να αραιώνει γιατί η νύχτα είχε προχωρήσει αρκετά.
Καθίσαμε στα ξύλινα παγκάκια του μπαλκονιού, πάνω από το σημείο άφιξης του τελεφερίκ και η θέα του φωτισμένου λιμανιού ήταν πραγματικά μαγευτική! Τα μάτια δε χόρταιναν να ρουφούν εικόνες!
Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα με το Capri και αποσυρθήκαμε στο ήσυχο Anacapri για ύπνο, γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες.
Πέμπτη 28/7: 13 χιλιόμετρα περπάτημα.
Αποτελεί επίσης αγαπημένο προορισμό αμέτρητων διάσημων προσώπων από την εποχή του Jack Lemon και της Sofia Loren μέχρι τη σημερινή εποχή του Brand Pitt και του Tom Cruise, αφού συνδυάζει μαγευτική φυσική ομορφιά και μοναδικής αρχιτεκτονικής σπίτια-βίλες, λιθόστρωτα δρομάκια για περιπάτους μέσα από ολάνθιστους κήπους, φινέτσα και είναι πρότυπο φιλικής ανάπτυξης για το περιβάλλον. Ολόκληρο το νησί αποπνέει μια ονειρεμένη ατμόσφαιρα που γοητεύει τους χιλιάδες επισκέπτες που το κατακλύζουν καθημερινά.
Για να μπορέσεις όμως να γνωρίσεις, να γευτείς, να μυρίσεις, να αισθανθείς, να νιώσεις, να ζήσεις όλα αυτά που μπορεί να σου δώσει αυτός ο "βράχος των ονείρων" πρέπει να του αφιερώσεις χρόνο. Μέρες και όχι λίγες ώρες, όπως συμβαίνει με τα άπειρα γκρουπ, που κάνουν απόβαση κάθε μέρα στη Marina Grande, τρέχοντας πίσω από τα χρωματιστά σημαιάκια των ξεναγών τους. Πρέπει να κοιτάξεις πίσω από τους προβολείς που αδιάκοπα φωτίζουν το νησί, για να σου αποκαλυφθεί το παρασκήνιο και τότε μόνο θα τα έχεις δει όλα, σε τούτο τον μοναδικό παράδεισο.
Πρωινό Πέμπτης 28/7 κατηφορίζουμε με τα πόδια τον δρόμο από το ξενοδοχείο Desiree του Sorrento, με προορισμό το λιμάνι, για την αναχώρισή μας με το πλοίο Caremar, για Capri. Επιβιβαζόμαστε στο άνετο, κλιματιζόμενο ferry και σαλπάρουμε ακριβώς στην ώρα μας-9:30-για τη Marina Grande, το πολυσύχναστο λιμάνι του Capri. Διάρκεια ταξιδιού μισή ώρα και κόστος εισιτηρίων 30€/άτομο round trip.
Με τη θάλασσα κάλμα και την υγρασία στο φουλ προσεγγίζουμε το λιμάνι, στη βορεινή πλευρά του νησιού, που βρίσκεται κάτω από μια καταπράσινη πλαγιά με διάσπαρτα σπίτια χαμένα και χωμένα μέσα στη βλάστηση. Η Marina Grande είναι ένα πολύβουο λιμάνι, καθώς εδώ αράζουν όλα τα πλοία που μεταφέρουν τους επισκέπτες στο νησί, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν μέσο για να μεταφερθούν στο Capri ή στο Anacapri, τον δεύτερο οικισμό του νησιού. Οι επιλογές είναι πολλές καθώς έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε λεωφορεία, τελεφερίκ ή cabrio (ειδικής κατασκευής) ταξί.
Η ουρά στο τελεφερίκ ήταν απίστευτη και είπαμε να ρωτήσουμε έναν ταξιτζή πόσο θέλει για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας στο Anacapri. 25€ ήταν η ταρίφα, οπότε αμέσως αλλάξαμε γνώμη και στηθήκαμε και εμείς στη σειρά για να ανέβουμε με το τελεφερίκ αφού πρώτα βγάλαμε εισιτήρια, λίγο πιο πέρα στα ταμεία, με 1,80€/άτομο. Τελικά η αναμονή δεν ήταν κάτι φοβερό, η ουρά προχωρούσε αρκετά γρήγορα και η διαδρομή με την όμορφη θέα μας αποζημίωσε πλήρως.

Το τελεφερίκ τερματίζει στην κεντρική πλατεία του Capri, ένα πανέμορφο μπαλκόνι με άπλετη θέα στο λιμάνι, στο άγριο καταπράσινο βουνό Solaro και φυσικά στην απέραντη καταγάλανη θάλασσα.
Από εδώ έπρεπε να πάρουμε το λεωφορείο για Anacapri. Βγάλαμε άλλα εισιτήρια 1,80€/άτομο και επιβιβαστήκαμε με σειρά προτεραιότητας στο μικρό λεωφορείο. Από την πλατεία προηγουμένως είχαμε δει μακριά πέρα στο βουνό, έναν δρόμο, γαντζωμένο στον απότομο γκρεμό, να στριφογυρίζει το κορμί του Solaro και αναρωτηθήκαμε αν αυτός είναι ο δρόμος που οδηγεί στον δεύτερο μεγάλο οικισμό του νησιού.
Και πράγματι το λεωφορείο κινούμενο με ιλλιγγιώδη ταχύτητα, άρχισε να ανηφορίζει το βουνό, ακολουθώντας τον στενό, φιδίσιο δρόμο μοιάζοντας να αιωρείται στον γκρεμό, χαρίζοντάς μας εκπληκτική θέα στη Marina Grande, αλλά και σε όλη τη βόρεια πλευρά του νησιού. Μετά από αυτήν την περιπέτεια που ζήσαμε και βγήκαμε αλώβητοι στην Piazza Vittoria του Anacapri ονομάσαμε το πουλμανάκι αυτό και όλα τα υπόλοιπα που χρησιμοποιήσαμε κατά την παραμονή μας στο νησί: "ο Χάρος", καθώς όλοι οι οδηγοί τους, μηδενός εξαιρουμένου είχαν την ίδια οδηγική συμπεριφορά. Παράνοια!!
Το Anacapri είναι χτισμένο στη δυτική πλευρά του όρους Solaro, αθέατο από το λιμάνι και τη Χώρα, αφού παρεμβάλλεται ανάμεσα, η κατακόρυφη πλευρά του βουνού, η οποία μοιάζει να το προστατεύει από τα φώτα της δημοσιότητας, κρατώντας το μακριά από τον πολύ κόσμο, προσφέροντας περισσότερη ησυχία και γαλήνη, ειδικά από το απόγευμα και έπειτα, που το έχουν εγκαταλείψει και οι τελευταίοι ημερήσιοι τουρίστες.
Η ονομασία του οφείλεται στην υψηλή τοποθεσία που είναι χτισμένο και πιθανόν το πρώτο συνθετικό του ονόματός του να προέρχεται από την ελληνική λέξη "άνω". Ο κεντρικός δρόμος του είναι η Via Orlandi, ένας αρκετά μακρύς πεζόδρομος που διασχίζει το χωριό και αποτελεί την κεντρική αγορά του. Πολλά μαγαζάκια, καφέ, εστιατόρια, μικρούλες πλατείες, εκκλησίες συγκεντρώνουν αρκετό κόσμο, χωρίς όμως να γίνεται συνωστισμός ή το αδιαχώρητο. Εδώ η καθημερινότητα των κατοίκων κυλά σε πιο ήρεμους ρυθμούς, σε ένα γαλήνιο περιβάλλον, γεμάτο κήπους με λουλούδια, δέντρα, όμορφα σπίτια και διάχυτη τέχνη παντού, ακόμη και σε δημόσια παγκάκια και σκάλες σπιτιών!!



Διασχίζοντας τη Via Orlandi, στην πρώτη μικρή πλατεία που συναντήσαμε είδαμε το διάσημο Casa Rossa, ένα μεγάλο κόκκινο κτίριο, που χτίστηκε από έναν Αμερικανό μεταξύ 1876 και 1898 και σήμερα στεγάζει συλλογή από πίνακες ζωγραφικής, ενώ στην πρόσοψή του υπάρχει ελληνική επιγραφή, η οποία χαιρετά τους πολίτες της "πόλης της απραξίας"!

Λίγο πιο κάτω, δεξιά, ένα στενό δρομάκι η Via San Nicola, μας οδήγησε στην ομώνυμη μικρούλα πλατεία, όπου δεσπόζει η μεγάλη εκκλησία St. Michael, διάσημη για το ζωγραφισμένο πάτωμά της και τους πίνακες ζωγραφικής μεγάλων Ναπολιτάνων καλλιτεχνών.



Συνέχεια της εκκλησίας αποτελεί το πρώην μοναστήρι και νυν ξενοδοχείο, που θα μας φιλοξενούσε για το σημερινό βράδυ το: Antico Monastero di Anacapri. Δε μάθαμε ποτέ πως το πρώην μοναστήρι περιήλθε στην κυριότητα του σημερινού ιδιοκτήτη του, αυτό όμως που μπορώ με βεβαιότητα να πω είναι, πως η οικογένεια που το εκμεταλλεύεται, σεβάστηκε απόλυτα την ιστορία του κτίσματος και ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τις αντίκες και τα έργα τέχνης, ενώ διατήρησε ανέπαφα πολλά στοιχεία του μοναστηριού, όπως για παράδειγμα τις στενές και κοντές πόρτες των πρώην κελιών και νυν 3 όλων κι όλων, δωματίων του καταλύματος. Η δε τραπεζαρία που σερβιριζόταν το πρωινό ήταν καλύτερη και από αίθουσα μουσείου.
Και αυτό είναι μόνο το κελάρι-είσοδος του ξενοδοχείου.
Αφού τακτοποιηθήκαμε, λάβαμε χάρτες και αναλυτικότατες οδηγίες για τα αξιοθέατα από τους ευγενέστατους ιδιοκτήτες, καθώς και προτάσεις για εστιατόρια και γρήγορο φαγητό. Πανέτοιμοι λοιπόν ξεκινήσαμε για τη νούμερο 1 ατραξιόν του Anacapri: την ανάβαση με το μονοθέσιο λιφτ στην κορυφή του Monte Solaro. Το πήραμε από την κεντρική πλατεία Vittoria με κόστος εισιτηρίου 11€ round trip και μέσα σε λίγη ώρα μας μετέφερε στα 590 μέτρα υψόμετρο, ανηφορίζοντας τη δυτική πλαγιά του βουνού, πάνω από κατάφυτους κήπους με λουλούδια, μποστάνια με όλων των ειδών τα λαχανικά, τεράστια δέντρα, οξιές και καστανιές χαρίζοντάς μας απερίγραπτη θέα σε ολόκληρο το νησί!
Το καρεκλάκι σε αφήνει λίγα μόλις μέτρα πριν την κορυφή και ανεβαίνοντας την υπόλοιπη διαδρομή με τα πόδια νομίζεις ότι βρίσκεσαι πρώτη θέση σε αεροπλάνο και πετάς πάνω από το νησί. Αν μάλιστα είσαι τυχερός όπως εμείς και έχει πάχνη που ανεβαίνει από τη θάλασσα καλύπτοντας τις απόκρημνες, βραχώδεις ακτές, τότε σίγουρα πετάς μέσα στα σύννεφα, μην μπορώντας να χωρέσεις στο οπτικό σου πεδίο την τόση ομορφιά που σε περιτριγυρίζει!
Επιστρέψαμε στην πλατεία Vittoria και σταθήκαμε για λίγο στη σκιά των δέντρων προσπαθώντας να επεξεργαστούμε και να χωνέψουμε αυτό που πριν λίγη ώρα είχαμε καταπιεί αχόρταγα με όλες μας τις αισθήσεις!
Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας προς τη βίλα San Michele που χτίστηκε από τον Σουηδό συγγραφέα Axel Munthe, ο οποίος έζησε πολλά χρόνια εδώ, μαγεμένος από τις ομορφιές του νησιού αλλά και τα αρχαία αντικείμενα. Ήταν τόσο μεγάλη η αγάπη του για όλα αυτά, ώστε συγκέντρωσε μια τεράστια συλλογή από μάρμαρα, κολώνες, αγάλματα, σαρκοφάγους κ.α. μέσα στην κατοικία του η οποία έχει μετατραπεί σε ένα υπέροχο μουσείο.
Περπατώντας στο λιθόστρωτο μονοπάτι στην άκρη της βίλας, φτάσαμε σε ένα από τα ωραιότερα μπαλκόνια του νησιού με καταπληκτική θέα στο λιμάνι και το Capri. Από εδώ ξεκινούν και τα Phoenician Steps ή αλλιώς Scala Fenicia. Πρόκειται για την αρχαία οδό που συνέδεε το Anacapri με τη Marina Grande, μια υπέροχη διαδρομή από 800 σκαλιά που άρχισαν να φτιάχνονται από Αρχαίους Έλληνες και ήταν ο μοναδικός τρόπος να φτάσει κανείς στο Anacapri μέχρι το 1874.
Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το κέντρο και συγκεκριμένα αναζητούσαμε το μαγαζί Pasta e Pizza (take away) στον πεζόδρομο, για να φάμε κάτι πρόχειρο για την ώρα, μιας και το βράδυ σκοπεύαμε να κατέβουμε στη Χώρα για φαγητό και Capri by night. Αγοράσαμε panini και κομμάτια pizza και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για πολύ λίγη ξεκούραση καθώς μας περίμενε μια ακόμα διαδρομή σε ένα αρχαίο μονοπάτι, με σκοπό να φτάσουμε στην άκρη του γκρεμού, εκατοντάδες μέτρα πάνω από τη θάλασσα, με θέα τους βράχους Faraglioni πέρα μακριά στον ορίζοντα, βλέποντας τον ήλιο να βουτάει στη θάλασσα!
Μετά την εκκλησία της Αγίας Σοφίας, αριστερά και όλο ευθεία ξεκινάει μια διαδρομή, όχι πολύ γνωστή στους πολλούς τουρίστες, αλλά ιστορική, αρχαία και πανέμορφη. Η Via Migliara, Ρωμαϊκή οδός διατρέχει μέχρι και σήμερα καλλιεργημένα χωράφια με κάθε λογής ζαρζαβατικά, απέραντους πανέμορφους κήπους με χιλιάδες λουλούδια, δέντρα, θάμνους και αρχοντικές κατοικίες χαμένες μέσα στο πράσινο. Πήρε το όνομά της από το κεχρί, φυτό που καλλιεργούνταν στα μεγάλα χωράφια της περιοχής, κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους και καταλήγει σε ένα σημείο κατάφυτο από πεύκα, που αν θυμάμαι καλά από τα λεγόμενα του ξενοδόχου ονομάζεται "φιλοσοφικό πάρκο". Είχε μάλιστα και κάποια παγκάκια μάλλον για τους....φιλόσοφους που έρχονται εδώ για να εμπνευστούν και να διαλογιστούν. Εμείς πάντως στο συγκεκριμένο σημείο δε συναντήσαμε ψυχή! Στην υπόλοιπη διαδρομή, φινετσάτοι Ιταλοί κάτοικοι της περιοχής, έκαναν jogging και έβγαζαν τα σκυλιά τους βόλτα, απολαμβάνοντας το υπέροχο δειλινό.
Πριν το τέλος της διαδρομής υπάρχει το διάσημο εστιατόριο Gelsomina που πηγαινοφέρνει τους πελάτες του με πουλμανάκι, από και προς το κέντρο του Anacapri.
Η βραδιά συνεχίστηκε στο Capri.
Μπήκαμε πάλι σε ένα λεωφορείο "Χάρο", το οποίο κατρακυλώντας σαν τρελό τον στενό, όλο στροφές δρόμο, μας άφησε λίγο πριν την Piazzetta. Εδώ βρίσκεται ο ψηλός Πύργος με το ρολόι, ο ναός του Αγίου Στεφάνου με τα πολλά σκαλιά, καταφύγιο κουρασμένων τουριστών για λίγη ανάπαυλα, το Δημαρχείο και φυσικά η μικροσκοπική πλατεία, περιτριγυρισμένη από καφέ και εστιατόρια. Εδώ χτυπά η καρδιά του νησιού και πολλοί έχουν παρομοιάσει την πλατεία με ανοιχτό θέατρο, όπου όλοι έρχονται για να δουν και να τους δουν! Πριν από πολλά χρόνια η Piazzetta αποτελούσε την υπαίθρια αγορά του νησιού, ενώ σήμερα είναι σημείο συνάντησης ντόπιων, τουριστών και διάσημων επισκεπτών. Σίγουρα είναι μια αξέχαστη εμπειρία να καθίσεις σε ένα καφέ ή έστω στα σκαλάκια της εκκλησίας και να αφεθείς στην παρατήρηση όλων των δρώμενων που συμβαίνουν γύρω σου. Χωθήκαμε μέσα στα στενά δρομάκια της πόλης, γεμάτοι λαιμαργία, να χορτάσουμε όσες περισσότερες βραδινές εικόνες μπορούσαμε από αυτήν την τόσο φημισμένη και διάσημη γωνιά του πλανήτη.
Τα εστιατόρια έσφυζαν από ζωή, τα πανάκριβα καταστήματα φωταγωγημένα περίμεναν τους εύπορους πελάτες να ξοδέψουν χιλιάδες ευρώ για ένα μόνο ζευγάρι πέδιλα, ενώ η ουρά για ένα χωνάκι παγωτό μετρούσε κάμποσα μέτρα. Αναζητήσαμε και εμείς κάποιο εστιατόριο για φαγητό. Οι επιλογές ήταν κάμποσες, αλλά προτιμήσαμε να καθίσουμε στο Baco di Buca, για το οποίο είχαμε διαβάσει καλές κριτικές: "Ανθρακες όμως ο θησαυρός"!
Οι μερίδες ήταν παιδικές θα έλεγα. Παραγγείλαμε μπριζόλα η οποία ήταν ένα σκέτο κομμάτι κρέας χωρίς κανένα συνοδευτικό και τα σκαλοπίνια ήταν τρία κομματάκια κρέας σε μέγεθος και πάχος τσιπς. Οι τιμές ήταν 15€ για το κάθε πιάτο και οι πατάτες που αναγκαστικά παραγγείλαμε επιπλέον κόστιζαν 5€ μια μικρή μερίδα. Εν ολίγοις με το φαγητό την πατήσαμε στο συγκεκριμένο μαγαζί, αλλά συμπληρώσαμε το δείπνο μας με γλυκάκια από ένα ζαχαροπλαστείο στην πλατεία.
Μετά το φαγητό συνεχίσαμε να βολτάρουμε στα σοκάκια του νησιού, να χαζεύουμε τις βιτρίνες των μεγάλων οίκων μόδας στην υπέρλαμπρη Via Camerelle, να παρατηρούμε τα χλιδάτα ξενοδοχεία με τους πανέμορφους καταπράσινους κήπους και τον κόσμο που πλέον είχε αρχίσει να αραιώνει γιατί η νύχτα είχε προχωρήσει αρκετά.
Καθίσαμε στα ξύλινα παγκάκια του μπαλκονιού, πάνω από το σημείο άφιξης του τελεφερίκ και η θέα του φωτισμένου λιμανιού ήταν πραγματικά μαγευτική! Τα μάτια δε χόρταιναν να ρουφούν εικόνες!
Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα με το Capri και αποσυρθήκαμε στο ήσυχο Anacapri για ύπνο, γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες.
Πέμπτη 28/7: 13 χιλιόμετρα περπάτημα.
Last edited: